SINTEZĂ: Cele mai importante maşini lansate la Detroit 2011
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Automarket vă prezintă lista celor mai importante premiere de la Salonul Auto de la Detroit. Avem o selecţie a modelelor importante pentru europeni, care au şanse să ajungă pe şoselele noastre în următoarea perioadă. Unele exponate sunt încă în versiunea concept, deci modelul de producţie mai are de aşteptat până când va vedea lumina zilei, dar acestea au fost prea interesante pentru a fi date uitării.
Audi A6
Generaţia nouă a lui Audi A6 aduce design-ul modelului de clasă mare al constructorului din Ingolstadt în ton cu restul gamei şi oferă o împrospătare necesară în oferta acestuia. Modelul va fi prezentat şi în Europa la Salonul Auto de la Geneva, iar vânzările vor debuta până la începutul verii. Deşi nu se remarcă printr-un element specific, modelul vine cu toate noutăţile implementate recent în gama Audi, care îl vor transforma în cel mai economic, ecologic şi performant A6 din istorie.
BMW Seria 1 M
Deşi reprezintă versiunea de performanţă a lui Seria 1 Coupe, BMW Seria 1 M este, în acelaşi timp, un produs cu totul nou în gama constructorului bavarez. Mai precis, vorbim de cel mai accesibil model din gama M, destinat tinerilor, dar şi o încercare de întoarcere la originile modelelor M. Al treilea model M echipat cu un motor turbo utilizează un propulsor supraalimentat cu şase cilindri în linie, iar pachetul compus din suspensie şi sistem de frânare promite performanţe excepţionale.
BMW Seria 6 Cabrio
O altă premieră importantă pentru cei de la BMW este noul Seria 6 Cabrio. BMW este la cea de-a treia generaţie a lui Seria 6 şi la al doilea model decapotabil din serie. La fel ca în cazul generaţiei E62/63, cei de la BMW vor utiliza un acoperiş retractabil din pânză. Spre deosebire de lansarea generaţiei precedente de Seria 6, BMW nu a prezentat ambele versiuni de caroserie deodată, ci a lansat doar modelul decapotabil, care ar trebui să apară în showroom-urile europene pe la sfârşitul lunii mai.
Chevrolet Sonic Sedan
Chevrolet a prezentat la Detroit versiunea americană a lui Aveo, intitulată Sonic în încercarea de a masca legăturile cu eşecul modelului pe piaţa din Statele Unite ale Americii. Atât versiunea sedan a lui Aveo, cât şi versiunea hatchback vor debuta în Europa într-o formă aproape identică cu cea reprezentată de exponatele din standul Chevrolet de la cel mai important salon auto din America de Nord. Odată ajunse în Europa, Aveo Sedan şi Aveo Hatchback se vor lupta cu omologii lor din gama Dacia, în speţă Logan şi Sandero.
Chrysler 300
Deşi 300 este doar un facelift, modelul a fost schimbat complet faţă de baza de la care s-a plecat. La nivel exterior, aspectul dur a dispărut complet în favoarea unei eleganţe uşor agresive, care vrea să atragă o paletă diferită de clienţi.
Gama de motorizări a fost modernizată şi ea, alături de opţiunile legate de transmisii. Într-un fel, putem spune că facelift-ul lui 300 l-a transformat pe acest model dintr-un "golan" într-un gentleman. Să vedem ce părere vor avea clienţii despre acest lucru.Ford C-Max Energi şi Hybrid
Proaspăt-lansatul Ford C-Max a primit două versiuni ecologice la Salonul Auto de la Detroit. Monovolumul compact al celor de la Ford va fi oferit atât în versiune hibridă, cât şi în versiune hibridă care poate fi încărcată de la o priză de curent alternativ. Debutul comercial pe piaţa din Europa va avea loc în 2013, iar cei de la Ford spun că monovolumul lor hibrid va fi mai economic decât Volt - compacta rivalilor de la Chevrolet.
Honda Civic Concept
Honda a adus la Detroit două concepte bazate pe Civic - Si şi Civic Sedan. Deşi cele două exponate prefigurau versiunea americană a lui Civic, ne aşteptăm ca piaţa din Europa să primească o ofertă similară, cu mici modificări în materie de estetică şi motorizări. Mai precis, ne aşteptăm ca barele de protecţie faţă-spate să fie mai mici şi să aibă forme diferite, iar blocurile optice ar putea avea un aspect diferit pentru versiunea europeană. Ambele pieţe vor beneficia de un hibrid în gama Civic.
Hyundai Veloster
Hyundai a dezvăluit la Detroit mult aşteptatul Veloster, model cu un design curajos care îşi propune să calce pe urmele vechiului Coupe. Din păcate, sportivitatea exteriorului nu are însă un corespondent pe măsură sub capotă, Hyundai instalând pentru început doar un propulsor de 1.6 litri şi 140 de cai putere. Noul Veloster are privilegiul de a introduce pe piaţă şi noua transmisie cu dublu ambreiaj DCT, cu şase rapoarte, care poate înlocui cutia manuală oferită în standard.
Kia KV7
Kia aduce la Detroit un concept futurist care ar putea să ajungă pe străzile din Statele Unite şi Europa abia la sfârşitul deceniului. Este vorba despre KV-7, un crossover versatil. Anticipat deja de două teasere publicate de divizia americană a constructorului asiatic, Kia KV-7 se vrea a fi un crossover de talie medie sau chiar mare cu accente familiste, ce ar urma să fie prezentat în versiune de serie abia spre sfârşitul acestui deceniu. Conceptul futurist prezentat de Kia va ascunde sub capotă un propulsor turbo de 2.0 litri, cu patru cilindri, capabil să ofere o putere impresionantă, de 285 de cai.
Mercedes-Benz C-Klasse Facelift
Facelift-ul lui C-Klasse promite să repare o bună parte din problemele primei serii a celei de-a patra generaţie a acestui model. Berlina din Stuttgart vine cu un interior de calitate superioară, care are rolul de a da uitării plasticele de calitate îndoielnică prezente în actualul C-Klasse. În plus, gama de motorizări şi transmisii a fost actualizată, iar exteriorul a fost adus la nivelul la care se află portofoliul actual al producătorului "în stea".
C-Klasse facelift şi-a făcut deja debutul comercial, fiind disponibil pentru comandă pe unele pieţe din Europa.MINI Paceman
Conceptul Paceman de la Mini reprezintă o versiune coupe a lui Countryman - primul SUV al mărcii. O veste bună pentru cei atraşi de acest concept este că Mini va introduce modelul în producţie, dar debutul nu va avea loc mai devreme de 2012. Prioritatea principală a nemţilor este reprezentată de modelele Coupe şi Roadster, care vor fi lansate în decursul anului 2011, respectiv 2012. Versiunea de producţie a lui Paceman promite un motor turbo de 1.6 litri şi 211 CP acompaniat de sistemul de tracţiune integrală ALL4.
Porsche 918 RSR
Porsche a reuşit să surprindă din nou lumea auto, de data aceasta cu o versiune de circuit a conceptului 918 Spyder. La fel ca în cazul conceptului, modelul de competiţie beneficiază de un sistem de propulsie hibrid. Modelul poate oferi un plus de 200 CP pentru o perioadă de maximum opt secunde doar prin apăsarea unui buton, graţie unui sistem de recuperare a energiei cinetice implementat pe locul din dreapta şoferului. Respectivul sistem foloseşte un volant din carbon care poate atinge turaţia maximă de 32.000 rpm şi urcă puterea totală la 763 CP. Sistemul revoluţionar inspirat din KERS este deja gata de competiţie, semn că 918 Spyder ar putea beneficia de o versiune temperată a acestui sistem.
Toyota Prius V
După câteva luni în care modelul a fost învăluit de zvonuri şi era ba confirmat, ba negat de cei de la Toyota, Prius V a fost prezentat în versiune concept la Salonul Auto de la Detroit. Pentru cei care nu au aflat încă despre ce este vorba, Prius V este un monovolum bazat pe Prius, care va intra în producţie în 2012 şi va oferi deja celebrul Toyota Hybrid Sinergy Drive. Modelul oferă doar cinci locuri, dar beneficiază de un volum de încărcare mai mare decât versiunea pe care este bazat şi are o poziţie la condus mai înaltă.
VOLKSWAGEN Passat
Salonul Auto de la Detroit a marcat debutul celui mai mare Passat din istorie. Modelul este oferit exclusiv pentru piaţa din America de Nord şi reprezintă o versiune alungită a Passat-ului european, echipat cu motorizări diferite şi tehnologii diferite. În plus, americanii estimează că modelul Passat în versiunea de bază va pleca de la aproximativ 20.000 de dolari pe piaţa din Statele Unite ale Americii, ceea ce reprezintă echivalentul a 15.500 de euro. Fanii motoarelor VR6 vor fi încântaţi să afle că versiunea americană este disponibilă în continuare cu un asemenea propulsor, care oferă 280 CP şi îl face pe Passat să fie cel mai rapid şi economic (pentru nivelul respectiv de putere) model de clasă medie oferit în SUA.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Noul DS N°8: etalonul mărcii franceze este un SUV coupe electric cu autonomie de 750 km
- Noua Toyota Urban Cruiser: SUV compact electric cu până la 184 CP
- Noile modele Hyundai vor putea fi cumpărate prin platforma online Amazon
- BMW XM, tunat de Manhart: 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu
Am si eu o problema, in general. De fiecare data cand apare versiunea cu facelift sau noua a unui model deja existent, se spune ca aduce multe imbunatatiri fata de versiunea pe care o inlocuieste. Totodata, nu se scapa niciodata o mentiune negativa despre versiunea inlocuita pt a sublinia si mai mult contrastul dintre cele doua, in favoarea ultimei evident. Acum, intrebarea mea, daca ne uitam la review-urile clasei C fara facelift la momentul aparitiei cred ca nu mai incapeau laudele in articole despre cat de "premium" este...ori acum, na, are plastice de "calitate indoielnica".
Audi asa si asa .
Passatul asta arata oricum mai bine ca si cel anterior.Asta garantat.
Restul nu merita timpul afectat.