Esential
134 | de cai putere oferă noul Toyota Prius V. |
Aşa cum a promis, Toyota a dezvăluit la Detroit primul derivat al gamei de modele hibride Prius. Este vorba despre monovolumul Prius V, care adoptă aceeaşi reţetă ecologică, dar oferă un spaţiu interior mai generos.
Monovolumul nipon măsoară 4.62 metri lungime, 1.78 metri lăţime, 1.57 metri înălţime şi un ampatament de 2.78 metri. Dimensiunile generoase ajută noul Prius V să ofere un habitaclu cu 50% mai încăpător decât modelul actual şi bineînţeles un portbagaj mult mai mare.
Platforma HSD găzduieşte acelaşi motor pe benzină de tip Atkinson, de 1.8 litri şi 98 de cai putere, asistat de o unitate electrică de 80 de cai. Puterea combinată însumează 134 de cai putere, suficient pentru un model de asemenea dimensiuni.
Coeficientul aerodinamic redus (0.29) face ca valorile consumului să se încadreze în limite reduse. Prius V consumă 5.6 litri de benzină în aglomerările urbane, 6.2 litri pe autostradă şi 5.9 litri în condiţii mixte de trafic.
La interior, publicul primeşte un nou sistem multimedia, botezat Entune, care permite folosirea unor aplicaţii pentru telefoane mobile şi a utilitarului de internet Bing pentru obţinerea de informaţii legate de trafic, preţul carburantului, starea vremii sau ultimele rezultate sportive.
Disponibil cu jante de 16 şi cauciucuri de 205/60 în standard sau opţional cu jante de 17 inch şi pneuri de 215/50, noul Prius V este aşteptat pe piaţă anul acesta.
Odată cu dezvăluirea noului monovolum, oficialii Toyota au confirmat şi faptul că noua gamă de modele hibride va prelua numele pionierului Prius, aşa cum se anticipase în trecut.
via | Toyota
98cp +80 cp = 134cp ?
Sigur nu poate fi considerata masina de familie la 35mii euro , care va fi pretul probabil .
Si care e minunea ?
Exista modele ecologice la multi producatori care cu dieseluri optimizate scot consumuri medii mult sub 5,9l chiar pe masini de gabarit comparabil.
minunea este aceea ca prius este deja un stil de viata si in plus nu esti nevoit sa inghiti vibratii si un zgomot de tractor pentru un consum redus si un cuplu mare. pretul va fi la noi undeva intre 30.000-38.000 euro in functie de nivelul de dotari
Cum prima piata si principala va fi cea a statelor, acest V poate fi considerat o buna masina de familie. Succesul versiunilor anterioare ar putea sa se revada si acum. Consumul este rezonabil pentru americani. Pentru Eu mi se pare cam mare (masina). Europenii nu cred ca se vor arunca la aceasta magaoaie.
Daca ar vorbi pe bune fiecare despre ce masini a condus , ar fi tare "liniste " pe aici , si cred ca tu ar trebui sa fii primul care tace .
Plansa de bord este o mizerie dpdv ergonomic , daca nu stii ce inseamna "ergonomic" cauta in dex
Daca tie ti se pare ca la 2 nu e ergonomica, insemna ca degeaba ai cautat in dex termenul. Trebuie sa-l si experimentezi.
Si apropo, cu greu un diesel eficent coboara sub 100g CO2/km.
Ideea e ca nici pe mine nu ma incanta deloc un hibrid, nici nu am de gand sa-mi cumpar unul in viitorul apropiat. Pur si simplu cand iti dai cu parerea pe un site auto fa bine sa te documentezi cat de cat. Unde scrie in articol ca va costa 35mii euro?ce diesel de gabarit mare consuma 5,9 in regim MIXT? Ce consum are un diesel de gabarit mare in mediul urban?
Poti sa obtii valorile acestea si la un motor pe benzina fara nici o minune de motor electric si care nu costa o caruta de bani.
avand in vedere ca asta e model mai nou si mai mare e foarte probabil sa fie si mai scump , deci crezi ca isi merita banii ?
@andy
cu greu dar exista , si cum spunea cineva mai sus , exista benzine astazi care emit mai putin si consuma mai putin fara ajutor electric si fara sa coste cat nu face
mai uita-te la optionalele incluse in pret si dupa aia mai vorbim
Priteneste te rog, las-o mai moale, esti in eroare. Stiu ca modelul asta nu este pe placul romanului dar pentru unii dintre noi, Prius este o alternativa (daca nu mai convenabila) macar de luat in calcul. NU toti ne dam in vant dupa CP si acceleratie.
PS. Mi-e greu sa imi imaginez ca dintr-un Prius ar putea sa se auda muzica "la maxim". . .
Nu discut de controversa hibrid-diesel (desi, in mod real, hibridele au deomnstrat de foarte multe ori ca doar marketing-ul e de ele).
Daca "porcul" e prea gras, nu incape.