BMW lansează pe piaţă cea mai performantă versiune Seria 1 din istorie. Noul Seria 1 M Coupe vine cu motorul de 3.0 litri de pe Z4 şi ajunge la 100 km/h în 4.9 secunde.
După o lungă aşteptare condimentată cu teasere şi imagini spion care au reţinut atenţia publicului şi presei de specialitate, BMW a publicat astăzi primele imagini şi informaţii oficiale ale noului Seria 1 M Coupe, cea mai performantă versiune din istoria celui mai mic model BMW existent la această oră pe piaţă.
Noul model de performanţă al germanilor utilizeză motorul twin-turbo cu şase cilindri de 3.0 litri care dezvoltă 340 de cai putere şi 500 Nm (450 plus 50 care devin disponibili la nevoie prin overboost). Vorbim de aceeaşi versiune de motor din dotarea lui Z4 sDrive 35is, acesta reuşind să propulseze compacta germană în 4.9 secunde de la 0 la 100 km/h. Clienţii BMW vor avea la dispoziţie pe Seria M Coupe o singură variantă de transmisie, reprezentată de o cutie manuală cu şase rapoarte.
Noul model al germanilor vine cu toate dotările regăsite pe fraţii săi mai mari din gama M, implicit cu selectorul M Drive, care îmbunătăţeşte răspunsul acceleraţiei şi reuşeşte să-l facă pe cel de la volan să scoată cât mai mult din performanţele modelului german.
Diferenţele faţă de anterioara variantă de top a gamei, 135i Coupe, nu se opresc doar la cifrele tehnice ale motorului.
Conform comunicatului oficial al celor de la BMW, Seria 1 M Coupe are un ecartament mai mare şi vine cu o masă proprie cu 35 de kilograme mai mică. Pentru a desăvârşi performanţele tehnice, BMW a "încălţat" noul model cu jante de 19 inch din colecţia M care sunt îmbărcate de pneuri 245/35 pe faţă şi 265/35 pe spate
Noul Seria 1 M Coupe va debuta oficial în cadrul Salonului Auto de la Detroit, care va avea loc în luna ianuarie. Debutul european este aşteptat să aibă loc în primăvara anului 2011.
via | BMW
Şi mai spectaculos pentru experienţa de condus ar trebui să fie şasiul, dar asta nu se poate povestii prin cifre, ci doar prin zâmbetul tâmp de la volan.
o sa ii dea cel mai mare nana lu RS3 :))
M1 vs RS3
340cp vs 340cp
4.9sec vs 4.6 sec
450Nm vs 450 Nm (+50Nm la overboost pt BMW :)) )
1495kg vs 1575 kg (perechea de usi in plus pt RS3).
Comparativ cu RS3 si la ce frane ii trebuie masinii asteia, cam da.
De banii astia sunt masini mult mai interesante gen Corvette, Camaro, Mustang (toate peste 425cp V8 si aprox 1650kg), Impreza WRX STi, etc... Nu mai bine in loc sa dai banu si ai o compacta suparata care tot are 1500kg are, bagi o decapotabila cu V8 care fuge la fel sau mai bine?
In alta ordine de idei, comparatia cu rs3 nu are ce cauta. Cu TTRS poate. Ca masina pare foarte echilibrata si foarte potenta si furioasa. Insa spatele, nu prea imi place.
Are you kidding me? Masina nici n-a fost lansata...
E vorba de niste calcule elementare...
Discurile lu` BMW sunt mari dar cele de la RS3 sunt si mai mari. Iar RS3 are etrieri cu 4 pistoane pe cand M1 are etrieri cu un piston (cel putin asa mi se pare, in cel mai fericit caz, 2). In plus, roata fata de la M1 e mai inalta decat la RS3 ceea ce deranjeaza raportul diametru total roata/diametru disc.
The 450 Nm torque, which increases quickly to 500 Nm via overboost, offers all the power you could ask for.
However there is one thing the car doesn’t have: turbo lag.
The standard sprint to 100 km/h is completed in 4.9 seconds, while the 200 km/h mark is reached in just 17.3 seconds."
Referitor la dimensiuni fata de 135i: "The first things you notice are the wider fenders. They make room for the wider track - with an extra 71 mm on the front axle and 44 mm on the back in comparison with the BMW 135i, you already get a feeling of the kind of driving dynamism available here before the car has even moved."
Cred ca asta este o masina de 10 ori mai distractiva decat un RS3. Eu unul ma apuc de strans banuti.
vreo 3 - 4000 de ieuro...
Si acceleratia e mult mai buna de partea Audi 4,6 s. Cat despre performante parerea mea este ca atat rs3 sau tt-rs il fac pe 1 M pe orice circuit, avand o acceleratie mai buna, tractiune integrala si implicit o mai buna manevrare si stabilitate in curbe si la viteze mai mari (e strict parerea mea, nu am condus nici una dintre ele :) , desi normal ca as vrea pe oricare. Salutare
inginerii de la BMW ofera contra cost kit-uri de frana originale care sunt mai capabile decat ceea ce se afla pe masina asta (nu stiu daca vor fi disponibile si pentru M1 dar sigur sunt disponibile pentru M3)...
Atunci haideti sa comparam si 0-200 nu numai 0-100....sa vedeti atunci efectele pierderii de putere a tractiunii 4x4
2. Masina doar ce a fost lansata, orice comentariu de genul are frane proaste (george, nu e logan, si nici a4 tdi cum ai tu, e bmw, iar bmw mereu a stat bine la franare, vezi m6 care are printre cele mai performante sisteme de franare, peste r8 lejer) este deplasat....daca nu ai vazut macar masina, nu ai mers cu ea, nu are rost sa vorbesti....
3. Rezumati-va sa vorbiti doar de datele tehnice si aspect, ca atat putem vedea deocamdata.
Iar faptul ca spui ca ,,nu e logan si nici a4 tdi cum ai tu, e bmw'' denota faptul ca esti un copil disperat dupa bmw (posibil cocalar ).
Inclin sa cred ca la fel sta treaba si la Mercedes, dar acolo nu am vazut pe propria piele.
Nu spun ca masinile BMW sunt perfecte, insa masinile de serie BMW isi merita banii cel mai mult. Ma refer aici modele mai populare si accesibile. Pentru celelalte, creierul meu nu e format sa le poata aprecia (pur si simplu ar trebui sa am mult mai mult de 1 milion de euro in banca sa ma gandesc al ceva mai mult de seria 5).
Personal consider seria 3 cel mai echilibrat sedan din cate exista.
O problema importanta la BMW e eficienta modului in care se implica in activitatea partenerilor locali. In Romania pur si simplu inca mai exista unii care efectiv te jupoaie. Si nu este corect atata timp cat BMW, pentru a creste si a depasi la un moment dat concurenti la Mercedes, pur si simplu a crescut calitatea masinilor. La noi inca functionaeza ideea ca daca are BMW omul trebuie jupuit.
Desi nu o sa mai intru sa citesc pareri dupa mine pe acest thread ca nu o sa mai am timp si rabdare pentru cei care vor cauta sa vada in ce am scris mai mult decat cuvintele unui fan BMW, vreau sa mai adaug ca sunt adeptul ideii ca masinile japoneze pur si simplu sunt incompatibile cu Europa, (in primul rand cultural, nu stiu daca cu toata Europa dar mie unuia orice interior de masina japoneza mi s-a parut gri, auster, neutru). Pe partea performantelor discutia e alta dar tot cred ca nu exista masina deserie care sa aiba un comportament mai bun decat sasiul unei seria3 (in ciuda faptului ca exista cateva masini care au performante mai bune in linie dreapta, lucru care pentru mine are mare semnificatie, iar constatarea asta au facut-o profesionisti). Revenind la oameni de rand, eu consider ca majoritatea suntem oameni care, chiar daca mergem poate un pic mai tare cu masina, suntem departe de a cere si discuta despre performante de la o masina. Am masina actuala de 4 ani si mi s-a aprins led-ul care indica activarea DSC-ului de vreo 5 ori doar. Merg mult peste media de viteza cu care merg ceilalti iar faptul ca DSC-ul a intrat atata de rar arata ca masina are un comportament foarte bun si foarte rara e nevoie de activarea sistemelor de siguranta in mers. Asa vad eu lucrurile! Pentru completarea imaginii: am un X3, deci stiu despre ce vorbesc cand zic de frane de fabrica la BMW.
@Mircea Mester - Nu exista diferente intre specificatiile pentru US su Europa.
2. Despre comparatia cu RS3:
- RS3 la sprintul 0-100 km/h este mai rapid datorita tractiunii integrale.
- RS3 este mai greu datorită tracţiunii integrale, nu numărului de uşi (să fim serioşi).
3. Performanţa însă nu trebuie comparată numai pe baza sprintului 0-100 km/h. Distribuţia de mase, modul în care este livrat cuplul şi puterea, şasiul, frânele, toate astea sunt elemente cel puţin la fel de importante. Şi referitor la asta, trebuie să subliniez o mare diferenţă între Seria 1 M Coupe şi 135i - şasiul. Nu avem doar un motor mai puternic (aşa cum este cazul pentru Z4 35is), avem o maşină nouă cu alte suspensii şi un şasiu mult mai rigid.
4. În ultimă instanţă comparaţiile BMW RS (indiferent că este A3 sau TT) şi Seria 1 M sunt făcute doar pentru "palmares". În realitate sunt maşini foarte diferite, cu o abordare profund diferită. Cu toate astea amândouă te duc de la punctul A la B foarte repede, stilul însă este cu totul altfel, o comparaţie emoţie vs. control.
Ceea ce spui tu sunt basme germane pe care incerci sa ni le servesti noua cu eticheta de filozofie Kantiana (nu, nu vine de la cantina).
BMW a stat si sta destul de prost la capitolul frane la multe dintre modele, inclusiv cele sportive (cum ar fi M1 si M3) iar franele de M6 sunt oricum mai slabe decat cele de R8. Dovada in acest sens (pe care am scris-o si mai sus dar nu conteaza pentru fanatici) este faptul ca BMW ofera kit-uri de upgrade inclusiv pentru M3. Asta spune cam tot…
@ honest
Rar mi-a fost dat sa vad asemenea fanatism. Mare noroc avem ca nu suntem prin anii `30 - `40...
Poate imi spui la concret de ce "ma apropii de fanatism cand vine vb de Audi"...Ca sa nu vorbim baliverne si brasoave ca nu se cade.
Pana una alta tu-mi raspunzi ca tie "ti se pare ca" si "consideri ca" vechitura din 2001 e nus`ce avion. Nu ti se pare totusi ca e un raspuns al naibii de subtire? Poate ca tu nu esti vreun expert si n-ai habar de modul in care se testeaza niste frane.
In alta ordine de idei, kit-urile de franare de la BMW nu sunt pentru fanatici ci pentru pasionati. Adica aia care-si iau un BMW ca sa mearga cu el asa cum il indeamna constructorul sa mearga cu el adica sportiv (de ce dracu ti-ai mai lua un M5 de 100.000 de Euro daca mergi cu el precum cu o masina normala?)
Pentru fanatici in schimb, e suficient sa dai o stire precum ca BMW "e masina cea mai mare cu motorul cel mai tare" si s-a rezolvat. O sa fie toti fericiti ca dupa un pumn de ecstasy.
ca parere personala sunt aproape convins, ca pe un circuit se va ridica peste noul S3...
by the way , oriunde intru dau de un FANATIC care le stie pe toate, cunoaste masina a si condus-o azinoapte in vis ...cu toate ca noi, muritorii de rand abia o vedem aici... In schimb el: < Been there, done that, trust me , i know best >, este vb de ULTRASUL, FANATICO & MINCIUNIKA -@ george care-si ia partea zilnica de la VW & Audi ... sper ca-i dau astia o ciocalatzica ROM si un Cico pt ca le merita din plin :))
@ BaditzaEx
Eu iti inteleg frustrarile si angoasele ca ma lovesc de din astia ca tine (aproape) in fiecare zi (slava Domnului).
Totusi, daca ai ceva concret de spus, te ascult (urmaresc). Daca nu te duce mintea decat sa aberezi si sa mascaresti, atunci fa-ti un bine si iesi la o plimbare in aer racoros (ca sa nu ai la indemana o tastatura de computer, nu de alta).
1) dk nu te observam ca la mai toate stirile despre VAG tu repede sari cu atacuri, atunci cand unii ( mai obiectiv si uneori mai subiectiv ) declara ca nu este cine stie ce, nu te faceam FANATIKO - PPROPAGANDISTIKO - MINCIUNIKA;
2) ma repet pt a N oara, ideea de a posta aici pareri, idei este de de a invata si poate de a socializa un pic, unii de la altii despre modele/masini pt a ne ajuta in achizitionarea unui Produs Automobilistic .
ce dre.q nu pricepi ?!, nu pt a sustine in mod Pueril propriile gusturi, trecand cu vederea argumente concrete vis-a-vis de reala nota pozitiva sau negativa a produsului final ( masinii ).
p.s. eu nu ma < lovesc de din astia ca tine > pt ca stiu sa conduc, dar ii claxonez ;)
Pai ce faci omule? Ma contrazici cu argumentele mele? Hai, fii mai creativ...Si lasa-i pe altii sa-si dea cu parerea despre ce inseamna fanatism ca tu nu stii...
@ BaditzaEx
La discursul asta, normal ar fi sa te trimit dupa tigari in milisecunda 2...Daca tu poti sa vorbesti despre mine in termenii astia, inseamna ca ai sosit in Romania acum 3 zile si esti pe site-ul asta de 2 ore...si, de principiu, n-ai nici cea mai mica idee de lumea in care te afli.
In primul rand, eu nu “sar cu atacuri la mai toate stirile despre VAG”. Cand si cand mai apare cate un imbecil care toarna tampenii cu tupeu si pe care il busesc. De destule ori, eu am criticat Volkswagen-ul chiar fara sa fiu provocat. Am recunoscut calitatile altor marci si nu le-am criticat fara motiv. Ai vazut tu vreodata un fanatic sa faca asa ceva?
In al doilea rand, eu cand spun ceva, argumentez, ceea ce majoritatea celorlalti nu fac. In plus, nu-mi sustin gusturile deloc, nici pueril nici in alt fel, pentru ca gusturile nu se discuta. Eu vorbesc in general de lucruri cuantificabile (ca si in cazul de fata) pentru a avea repere concrete. Mai ales ca BMW e pentru mine o marca de admirat dar asta nu inseamna ca trebuie sa inchid ochii atunci cand vad o buba.
Prin urmare, ca sa dovedesti ca nu vorbesti ca sa nu adormi, da si tu cateva exemple de situatii in care eu “mint si fac propaganda” si hai sa le discutam sa vedem cine are dreptate. Am putea sa incepem cu cel de fata ca tot n-ai spus nimic despre argumentele concrete.
sincer...baieti, nu sunt fan BMW dar vorba aia ce e frumos si lu Dumnezeu ii place...
SI MAI FRATE MASINA ASTA II DIN VIITOR...IA UITATI-VA LA CEAS....10.2011 :))))))))))))))))))))) DEJA SUNTEM IN VIITOR...NE TELEPORTAM :))))) BAIATUL ALA CARE A FACUT DRIVE TESTUL SEAMANA CU BACK TO 85 :)))))))) OF OF...
oricum lasand orice....RENAULT face masini...design, putere, performanta sportivitate si muuuuuuulte altele
Sigur ca si George are dreptate, franele sunt mai slabe decat cele pe tambur la dacia 1310 iar ca sa argumenteze afirmatia asta ofera cea mai relevanta dovada si anume faptul ca bmw ofera un pachet de frana de performanta, deci e clar ca sunt naspa nu? Sigur ca domnul George uita ca si Porsche si Ferrari si mai toti ofera optiunea de a opta pentru sisteme de franare mai competente.Toti au frane proaste domle, Logan-ul are frane bune pentru ca ei nu ofera nimic.
Trecand peste aceste observatii bazate pe o logica demne de invidia oricarui creier uman, masina este superba, un pic cam scumpa dar superba si apreciez faptul ca se incearca o intoarcere la origini si mai ales ca se foloseste acelasi propulsor faimos si anume L6.
P.S. - Nu negati, tot ca mine ramane ;)))
Bai nene posesor de caruta cu remorca, ai bananait pe net 1 ora si n-ai gasit? Ntz, ntz, ntz...Ia incearca pe www.bmw.de. Daca nici atunci nu gasesti, bati in geamul lu nenea cu Golfu` 4 TDI cu “I” rosu si se rezolva...
@ Lamborghini
Eu am o problema de principiu cu sistemul asta de vot dar poate ca aici te inseli. Poate ca cei 13/14/21/47 de insi care ti-au dat vot negativ nu sunt fani Audi care te urasc...poate sunt niste baieti care considera ca ai spus o gugumanie...Poate, cine stie?
@ vgf
Sper ca faci misto...
@ mowgli
Sigur ca am dreptate dar tie iti vine greu sa recunosti asa ceva si incepi cu rationamente fortate. Trecand peste faptul ca nu ai calitatea sa-mi judeci logica dupa ce ai spus ca nus` cine “...ofera optiunea de a opta...”, vreau sa-ti atrag atentia ca situatiile nu sunt similare. Logan (si multi alti fabricanti) nu ofera kit-uri de franare din ratiuni logistice. Cei care le ofera, ofera in general kit-uri cu discuri de carbon care sunt o cu totul alta mancare de peste.
Daca lasi pasiunea la o parte si gandesti la rece pe date concrete, s-ar putea sa-mi dai dreptate. Pana atunci, te las sa reflectezi.
Si nu va mai suspectati unii pe altii de fanatism sau diletantism...In esenta,gusturile nu se discuta,iar daca va displace o marca sau pasiunea altora pentru aceea,este recomandabil moral sa inghititi in sec si sa va focusati numai pe ceea ce va intereseaza.Exprimati-va necenzurat punctele de vedere,nu va opreste nimeni,dar ,daca nu simtiti ca si cand vi se evapora bunul simt traditional si incepeti cu "esti fraier,fratioare,ca conduci BMW,uite,eu te intrec la x capitole cu Audi sau Merz!" ,inseamna fara doar si poate ca transformati instantaneu un forum auto intr-o zarva publica de precupete oparite,mizantroape,misandrioase si nesatisfacute...:)))
Eu am ramas impresionat de cei 163 cai de pe seria 3(Active Hybrid)...si "doar" 380 Nm....ce sa mai zic de asta..:)
PS: Am avut o experienta interesanta si cu un Volvo S60, tot 163 cp ca la seria 3, si 400 Nm. Puteti vedea un filmulet aici:
http://www.youtube.com/watch?v=_PFT7mcD5GA
renault e viitorul
"Sigur ca am dreptate dar tie iti vine greu sa recunosti asa ceva"
Cand incepi sa-ti sustii parerea cu astfel de afirmatii e destul de clar ce fel de persoana esti si care sunt sansele ca cineva sa-ti dovedeasca ca te inseli.Pe principiu "taci dracu din gura ca eu am dreptate si tu nu, eu sunt mare tu esti mic si oricine mi se opuna sa moara" , asa sa fie sefu si daca ai dreptate tot un drac e, discutam pe internet despre niste visuri si facem pe desteptii in spatele unor ecrane de sticla sau plastic.Dupa aceste "realizari" marete ne mai si laudam cu ce am ajuns dupa 2 milioane de ani de evolutie.
N-ai avut nici macar o vaga senzatie de deja vu? "Sigur ca..." ala era o parafraza dupa un clasic (sau mai bine zis un neandertalian, daca tinem cont de ciclurile evolutiei?) in viata (s-ar putea sa-l cunosti dar sa nu-l mai recunosti).
Prin urmare, ai dreptate pe jumatate in cele ce ai spus mai sus cu observatia ca discutiile sunt neproductive din cauza unor oameni precum clasicii de care pomeneam...
Atat am avut de zis.
continuati continuati.
Ce intrebare e asta? Ce vrei sa demonstrezi cu asta? Ca nu am dreptul sa-mi dau cu parerea fiindca n-as fi mers cu o asemenea masina? Cati din cei care au comentat aici au mers cu astfel de masini? Pe ei de ce nu-i intrebi?
Si daca un natarau merge cu o astfel de masina, devine automat o voce autoritara chiar daca el nu stie pe ce lume traieste? Hai sa n-o luam pe aratura totusi...
@ bmw=sport
Comentariul tau a fost superb si genial in ciuda faptului ca nu a avut mai mult de 3 randuri...Deci BMW=sport zici, nu? Indiferent de model si de motorizare si indiferent cu ce Audi este comparat? Cat de sportiv ar fi de exemplu un BMW E90 de 116 CP comparativ cu un "compromis" de Audi (ca tot te referi la el) S3?
Bine ca nu doare...
Cand o sa conduci si macar osa dai ,,o tura,,...mai vorbim ,,expertule,,..
cat despre scarii...da am cazut dupa testul cu M 3 la Munchen..
Am mai avut discutia asta acu un an pe automarket inainte sa ma retrag de pe "scena politica" dar special pentru tine mai scriu o data.
O masina poate fi sportiva si cu 50 de cai, de ce intrebi? pentr ca sunt multe diferente intre doua marci in special intre audi si bmw, de cele mai multe ori un bmw de 115 cai va fi mai sportiv decat un audi de 115 cai.Caii putere sau cuplu nu au asa mare relevanta cum cred multi.Adica daca nu e Bugatti Veyron o fi ceva caruta de carat bebelusi la cresa.Sunt multe la mijloc, George, care fac o masina sportiva.De exemplu distributia maselor, geometria rotilor, setarile si tipul suspensiilor, orientarea motorului, masa masinii si in ultimul rand pentru ca cei din urma vor fi primii , tractiunea fata sa spate care face diferenta.Toate astea pot crea personalitate unei masini si pot sa o faca fie mai sportiva, fie mai docila , fie mai confortabila.
De exemplu Mitsu EVO e mai docil decat Subaru care este mai brutal, pentru unii asta inseamna ca Subaru e mai sportiv.
Alt exemplu, ia tu un Clio RS, Williams sau chiar 5 GTT de acu 25 de ani si pune-l langa un audi a4 cu tot atatia cai, vezi in care zambesti mai mult.
Stiu ca nu esti un fan al tractiunii spate , ba din cate vad o detesti, dar este totul pentru alti soferi si poate schimba total o masina.Trebuie sa fii mai stapan pe tine, sa ai un bagaj in plus de cunostinte si sa stii sa o stapanesti, asta face ca masina sa fie mai sportiva daca tu vrei, cu alte cuvinte o masina cu caracter supravirator se poate considera sportiva.
Audi mi se pare un pic prea docil si chiar plictisitor pentru cineva care conduce mai sport si nu isi alege masina dupa cati copii si catei incap in ea.Si spun asta dupa ce am condus cateva modele din ambele tabere.La audi sunetul e altfel, feeling-ul e altfel, cum se culca suspensia la transferul maselor si muuulte altele.
Referitor la E60, un E60 520i este mult mai sportiv, mai sigur , mai precis decat un A8. Pe un drum virajat e60 se duce unde vrei tu si sta lipit pe cand A8 e foarte imprecis si greu de tinut pe o trasa optima, stiu ca e o comparatie intre doua clase diferite dar nu uita ca A8 pe langa o putere de 2 aproape 3 ori mai mare mai are si tractiune integrala, iata ca totusi nu il ajuta.Mai vrei dovezi? Cauta un test 5th gear intre Audi A4 B5 quattro, BMW E36 RWD si Alfa Romeo 156 FWD si vezi la ce concluzie s-a ajuns.
Iti spun eu, pe langa faptul ca BMW-ul in situatii limita, de urgenta daca vrei, isi pastreaza traiectoria mai usor si si-o schimba si mai usor pe cand Audi pare mai greoi in miscari bruste si subvireaza destul de mult fapt pentru care cei de la 5th au ales BMW-ul.Sper ca intelegi ca aici nu era vorba de orgolii si batalii dintre 3 constructori , ci diferentele dintre FWD RWD si AWD si pentru a testa asta au ales cele mai reprezentative marci si modele ale vremii.
Dupa cum spuneam, nu toti cei care conduc o masina anume (oricare, nu conteaza marca si tipul) isi pot permite sa-si dea cu presupusul in privinta masinii respective (cel putin pe anumite paliere) asa cum exista si oameni care pot sa emita pareri despre anumite masini, chiar fara sa le fi condus (cel putin pe anumite paliere).
Prin urmare, "o tura de Nurburgring/Hochenheim/Cheiul Dambovitei/stadionul din Merii Petchii cu un M3/M3.14/M7.62" nu te transforma automat intr-un expert in toate cele. Ajungi doar sa cunosti mai bine masina, nu perfect. Iar eficienta franelor se demonstreaza si se compara in teste realizate de profesionisti si cu aparatura dibace, precum cele de la Auto Bild sau Auto Motor und Sport, nu de unii care au facut generala la fara frecventa...
Masinile pe care le-ai dat tu de exemplu nu se pot compara totusi cu un Audi A4 daca vrei sa fii cinstit. Le compari cu o masina tot din aceeasi categorie. Numai la bizonii de preerie din America o masina devine sport daca mai arunci vreo 200 de cai in bena. Prin lumea civilizata, o masina devine sport chiar daca are cai mai putini dar e gandita mai destept (primul Golf GTI avea doar 110 CP).
Ca sa faci niste comparatii corecte, trebuie sa tii cont de multe lucruri cum ar fi dimensiunea si calitatea gumelor (foarte important), tarajul suspensiilor (nu stiu la BMW cum e dar la Skoda de exemplu, exista pachet sport optional) si alte chestii de acest gen.
Oricum, cred ca n-ai inteles prea bine la ce ma refeream. Exista 2 aspecte care sunt confundate cu sau fara voie de multa lume.
Primul este cel la care te-ai referit si tu cu o oarecare lipsa de inspiratie. Si anume ca BMW =SPORT ceea ce mi se pare o ineptie crasa. Ceea ce vreau eu sa spun ca, in ciuda setarilor si reglajelor, un BMW "cuminte" nu poate bate o sportiva “pur sange” de la alta marca (nemteasca sau nu) nici macar pe parte de tinuta de drum chiar daca suspensia zici tu ca o ajuta putin mai mult (nu stiu daca e asa atata timp cat A4 are multilink si pe fata si pe spate in vreme ce un seria 3 are multilink doar pe spate si McPherson pe fata).
Al doilea aspect este ca si BMW da gherle, una dintre ele fiind sistemul de franare care, desi este performant (sa-l am eu pe asta pe masina mea as fi tare multumit), nu cred ca face fata potentialului masinii (asa cum nu cred nici inginerii BMW care ofera kit de upgrade in acest sens).
@ Don
Limba ta materna nu e romana?
@ vgf
Foarte misto bancul. Mai scrie-ne si altele ca esti talentat.
Un bmw nu poate bate o sportiva pur sange? ia vezi un pic balena de m5 versus ferrari "pur sange" asta in cazul in care nu ia foc.Eu inca nu am auzit de sistem de franare la bmw care sa nu faca fata sincer.Adica un ursulet de 25 de ani cu discuri uzate, placute la fel si fara abs franeaza mai eficient decat un logan.O sa zici "pfff, pai e logan" da prietene dar e NOU.Deci nu-mi vb de frane la bmw.Sa nu vorbim de generatii mai noi.
Hai sa o luam altfel.De ce sustii tu ca bmw nu face masini sport ca tinuta de drum, sau ma rog, mai sport decat concurenta? Sau poate tu prin sport intelegi v max si 0-100.
Nu cred ca un A8 high end are gume mai proaste decat un seria 5 entry-level.La filmulet te-ai uitat? Sigur ca nu, ca tu o tii pe a ta.RWD e naspa ca intrii in copaci si iarna stai pe loc.SUPERB!!!
Una peste alta te dai mare expert culinar si ne spui cum este gustul caviarului almas si a trufelor piemonteze dar tu nu ai mancat in viata ta numai cacat...maxim mai zi de culoare ca mai mult...(sper ca ai inteles paralela daca nu mai banaieste pe net...)
1. Eu iti dadeam dreptate la faza aia, nu te acuzam de gandire tipic americana . Practic, intaream cele spuse de tine. Doar ca-ti atrageam atentia ca trebuie totusi sa faci comparatiile corecte. Golful 1 GTI de 110 CP nu e mai sportiv decat orice "model nou cu 200 de cai sub capota". Daca-l compari cu un Passat, e mai sportiv. Daca-l compari cu un Clio Sport, nu mai e.
2. Tu n-ai spus ca BMW=sport. Eu doar iti atrageam atentia asupra acestui aspect promovat manelistic de diversi cretinei.
3. "a4=a6=a8"?!?! Coboram discutia la nivelul copiilor cu nevoi speciale? Cand spui chestia asta, la ce te referi de fapt? La design sau la tehnologie? Credeam ca daca am ajuns la discutii despre motoare, suspensii, frane si alte marafeturi din astea, am lasat deoparte frustrarile unora si altora referitoare la “lipsa de originalitate” a designului VAG...
4. Un BMW oarecare (sa zicem 316i) NU ESTE mai sportiv decat un R32 de exemplu.
5. Daca tu nu ai auzit de un sistem de franare de BMW care sa nu faca fata solicitarilor intense nu inseamna neaparat ca nu exista. Poate sa insemne foarte bine ca nu ai avut tu ocazia sa te intalnesti cu asa ceva.
6. Compari un BMW chiar si de 25 de ani cu un Logan la frane? DUH…
7. Nu-ti mai vorbesc de franele de la BMW ca oricum esti pafarist…
8. Gumele nu sunt singurele elemente care raspund de tinuta unei masini…Mai sunt si alte chestii, dupa cum spuneam si mai sus…
@ ForeverSaab
Nici tu nu te-ai prins care-i esenta discutiei. Problema este ca discursul tau ascunde printre exprimari sforaitoare un aspect extrem de periculos. Ca voi apreciati “sportivele pure” pentru ca sunt periculoase. Tu si altii care apreciati sportivele “pure”, ati face bine sa va duceti cu ele pe circuit cand vreti sa va “solicitati simturile si abilitatile la maximum”. Si acolo veti vedea cat de bune sunt franele de BMW (ca altfel spuneti numai prostii). Pe drumurile pe care merge toata lumea, incercati sa mergeti ca “boierii”...ca sa nu ne faceti piftie, nu de alta...
@ Don
Nu stii tu nici macar gramatica elementara a limbii romane si nu este nici o catastrofa...Ce importanta mai are ca tu nu stii ce inseamna “ A BANANAI”? None whatsofreakin`ever...
ai dreptate, este absolut imposibil sa compari un 3-5-(7) de 25 de ani cu un logan.
BMW de 25 de ani este infinit superior unui Logan ;)
,,Ce importanta are,, ca tu stii ce inseamna a bananai daca tu habar nu ai despre subiectul postului??
Esti doar un gica fara experienta care se da profesor.....scrii mult si fara esenta..
Poate anul care vine vei putea inchiria un BMW M si atunci vei vedea cum e cu franele.
Pana atunci cere scuze lui mowgli pentru,, 7. Nu-ti mai vorbesc de franele de la BMW ca oricum esti pafarist ,, ....