Drivetest Mercedes-Benz CLA

2.0 litri Benzină Turbo 224 CP 4x4 Aut7
Mercedes-Benz CLA zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Mercedes-Benz
Miercuri, 24.04.2019
Senzualitate

În ultimii ani, producătorii au lansat o mulțime de modele noi, însă marea majoritate se încadrează în segmentul SUV. Există puțini producători care încă nu au un astfel de produs în gamă, iar pe aceștia îi poți zări în depărtare doar uitându-te pe valorile din dreptul vânzărilor.

Din când în când, industria auto este ușor zguduită de producători care încă își doresc să facă modele pentru suflet, mașini care nu vor reuși niciodată să se apropie de valorile de vânzări ale SUV-urilor, dar care vor îmbunătăți imaginea brand-ului.

În 2004, Mercedes-Benz proceda în acest fel cu CLS, un coupe cu patru portiere care a cunoscut rapid succesul și care s-a transformat într-o poveste care merită predată studenților facultăților de profil. Câțiva ani mai târziu, conducerea Mercedes-Benz a mai luat o decizie atipică, iar astfel s-a născut CLA: un coupe cu patru portiere în gama compactă.

Iar Mercedes-Benz CLA a avut un rol important în câștigarea și păstrarea clienților: 750.000 de unități CLA și CLA Shooting Brake au fost comercializate din 2013 și până la finalul anului trecut, iar nemții spun că 75% dintre cei care în trecut au deținut o versiune a coupe-ului cu patru portiere au optat din nou pentru un model Mercedes. Anul acesta, nemții mai scriu o pagină în istoria lui CLA prin lansarea unei noi generații.

Totuși, trebuie menționat că în gama Mercedes-Benz există și Clasa A Sedan, model cu care CLA va împărți clienții. Cu toate acestea, industria auto ne-a demonstrat de foarte multe ori că regulile sale nu funcționează întotdeauna după conceptele de bază ale matematicii. 

Producătorul descrie proaspătul CLA drept cel mai dinamic model al său din clasa compactă. Și mizând pe aceste declarații, am ales ca în testul desfășurat la Munchen să conducem versiunea CLA 250 4Matic în varianta de echipare Edition 1.

Mercedes-Benz CLA
2.0 litri Benzină Turbo 224 CP 4x4 Aut7

  • Pret de pornire 41.174 €
  • Pret model testat 48.617 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Întrucât noua generație CLA are la bază platforma lui Clasa A, nemții vor oferi aceleași motorizări pe care le întâlnim pe hatchback și pe coupe-ului cu patru portiere. Versiunea de bază va fi echipată cu motorul de 1.3 litri benzină de 136 de cai putere. Vei putea alege același motor pe benzină și în varianta de 163 CP, propulsor testat de Mircea pe Clasa A în urmă cu un an.

Cei care preferă motoarele diesel vor avea la dispoziție atât unitatea de 1.5 litri de 116 CP (testat tot pe Clasa A), dar și motorul de 2.0 litri în versiuni de 150 CP (testat pe noua generație Clasa B) și 190 CP.

Tot pentru fanii motoarelor pe benzină, Mercedes-Benz oferă și unitatea de 2.0 litri în versiuni de 190 CP și 224 CP. Personajul principal din testul nostru a fost varianta CLA 250 4Matic Edition 1 cu cei 224 CP livrați la 5.500 rpm.

Spre deosebire de vechea versiune, unitatea pe benzină a câștigat 13 CP, cuplul motor de 350 Nm fiind la același nivel cu cel al primei generații CLA.

Motorul oferă un sunet plăcut, chiar dacă sistemul audio își face simțită prezența în difuzoare pe modul de rulare Sport și introduce un "zumzăit" artificial pentru a-ți oferi senzația că sub capotă se află un propulsor cu o altă configurație.

La turații joase, unitatea răspunde prompt, iar la viteze de oraș promite un comportament agil. Imediat ce vei ieși pe autostrăzile fără limită de viteză ale Germaniei, vei simți că cei 224 CP sunt suficienți pentru a ajunge rapid la valori de peste 150 km/h. Chiar și până la 180 km/h, unitatea nu rămâne fără suflu.

Comportamentul agil se datorează și transmisiei automate cu șapte rapoarte. Cutia răspunde rapid la apăsările pedalei de accelerație, însă apar și mici "bâlbâieli", la viteze mici, în momentul retrogradărilor.

Mercedes-Benz propune patru moduri de rulare pentru CLA: Eco, Comfort, Sport și Individual. În modul Eco, răspunsul motorului și cel al accelerației sunt ușor întârziate. Lucrurile se schimbă complet atunci când rularea se face în modul Sport. În acest caz, fiecare apăsare a pedalei de accelerație reușește să stârnească un comportament brutal al motorului și un mod de schimbare a treptelor ceva mai agresiv. Cu toate acestea, nu vorbim despre un pachet de senzații demne de un sportiv pur-sânge, rolul în acest caz fiind preluat, în primă fază, de AMG CLA 35.

Consum

Cea mai potentă motorizare din oferta de acum a nemților nu avea cum să vină cu valori de consum exagerat de mici. Pe fișa tehnică, Mercedes-Benz a trecut un consum mediu mixt de 7.5 litri/100 de kilometri.

Testul din Germania a avut loc într-o zi de duminică, iar traficul din micile localități pe care le-am străbătut a fost foarte rar marcat de mici ambuteiaje. În aceste condiții, consumul mediu afișat de computerul de bord a fost de 8.6 litri/100 de kilometri, cu mențiunea că au existat și zone în care am adoptat un stil de conducere sportiv.

Restul producătorilor premium nu au în ofertă un coupe cu patru portiere în acest segment. Totuși, trebuie să ținem cont de faptul că CLA poate fi considerat un sedan cu linii mult mai senzuale, motiv pentru care aducem în discuție Audi A3 Sedan în varianta 40 TFSI. Motorul de 2.0 litri oferă 190 CP, iar resursele sunt gestionate de o cutie automată și de un sistem de tracțiune integrală quattro. Consumul mediu mixt anunțat de Audi este de 6.2 litri/100 de kilometri, o valoare mult mai mică decât cea comunicată de Mercedes-Benz. Totuși, nu trebuie să uităm că noul CLA 250 4Matic oferă 34 CP în plus.

Performanţe

Dacă în cadrul capitolului anterior sporul de putere oferit de modelul din Stuttgart a venit la pachet un consum de carburant mai mare, valoarea mai bună aduce un avantaj clar pentru CLA la capitolul dedicat performanțelor.

Accelerația de la 0 la 100 km/h a versiunii CLA 250 4Matic se desfășoră în 6.3 secunde, o valoare mai bună cu 0.5 secunde comparativ cu cea anunțată de Audi pentru A3 Sedan 40 TFSI.

Aceeași poveste se repetă și în cazul vitezei de top. Mercedes-Benz CLA echipat cu motorul pe benzină de 2.0 litri de 224 CP este capabil să ajungă până la 250 km/h, în timp ce rivalul din Ingolstadt se vede nevoit să se retragă din "cursă" la 237 km/h.

Interior

Spre deosebire de vechea generație CLA, actuala versiune a crescut sănătos în dimensiuni. Modelul este mai lung cu 48 de milimetri, mai lat cu 53 de milimetri, iar ampatamentul este mai generos cu 30 de milimetri. Doar înălțimea a scăzut cu 2 milimetri comparativ cu vechiul CLA. Toate aceste valori se traduc prin și mai mult spațiu pentru interior. Dacă în față vei sta la fel de confortabil, mai ales că poziția la volan este una joasă, pe scaunele din spate vei avea mici probleme doar în dreptul spațiului pentru cap. Forma de coupe este nevoită să plătească tribut.

Scaunele dispun și de funcția Seat Kinetics, un "asistent" care îți mișcă discret poziția scaunului astfel încât, după drumurile lungi, să nu suferi de dureri musculare. 

Imediat ce urci la volanul lui CLA, vei descoperi scaune sport cu suprafețe laterale gata să îți ofere îmbrățisări zdravene. În partea superioară a bordului vei face cunoștință cu materiale plăcute la atingere, în timp ce pentru zona inferioară nemții au ales un plastic mai puțin atractiv pentru simțurile tale. Același lucru l-aș bifa și în dreptul butoanelor fizice care controlează sistemul de climatizare. Se putea mai bine.

Noul CLA nu stă rău atunci când aducem în discuție spațiile de depozitare. Portierele pot "înghiți" sticle de apă de până la un litru, plus alte mărunțișuri, în timp ce în cotiera centrală îți vei putea depozita portofelul și alte obiecte de dimensiuni medii.

Suporturile de pahare sunt destul de adânci și vor susține fără probleme băuturile pe care alegi să le iei cu tine, în timp ce telefonul poate sta "ascuns" în zona de jos a consolei centrale într-un loc special conceput care oferă și încărcare wireless.

Postul de conducere este dominat de instrumentarul digital de bord care poate fi comandat fie în versiune cu diagonala de 7 inch, fie în varianta de top, cu diagonală de 10.25 de inch. Aceeași rețetă este disponibilă și în cazul ecranului central tactil care face legătura dintre sistemul de infotainment MBUX și pasageri.

Așa cum am spus și în cadrul testului cu Clasa B, meniul pregătit de nemți este unul destul de complicat și necesită timp de învățarea din partea unui începător într-ale gamei Mercedes-Benz. Informațiile care apar pe cele două ecrane vor putea fi controlate fie prin zonele tactile amplasate la nivelul volanului, fie cu ajutorul touchpad-ului poziționat pe tunelul median. Fiecare atingere a acestuia din urmă va fi răsplătită cu un implus fizic prin care sistemul confirmă că a preluat comanda.

Noul design pregătit de nemți a avut un impact negativ asupra volumului portbagajului. Noul CLA oferă 460 de litri pentru încărcarea bagajelor, cu 10 litri mai puțin față de generația precedentă.

Preţ de achiziţie

Mercedes-Benz reușește în continuare să rămână în frutea clasamentului vânzărilor în segmentul producătorilor premium. Dar un lucru cu adevărat de apreciat este acela că producătorul din Stuttgart obține astfel de performanțe în ciuda faptului că prețurile practicate sunt printre cele mai mari, indiferent de segmentul pe care îl alegi.

În cazul de față, cel mai accesibil Mercedes-Benz CLA pe care îl poți cumpăra pleacă de la 34.800 de euro. Pentru această sumă vei primi motorul pe benzină de 1.3 litri cu 163 CP și o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Dacă vrei motorul de 2.0 litri benzină în varianta de 224 CP, vei fi nevoit să scoți din conturi cel puțin 41.200 de euro. Iar pentru versiunea cu tracțiune integrală (CLA 250 4Matic Standard), prețul pornește de la 43.400 de euro. Aceasta va fi și valoarea pe care o vom lua în considerare în cadrul comparației cu rivalul A3 Sedan.

În versiunea 40 TFSI quattro și nivelul de echipare Basic, A3 Sedan are un preț de pornire de 37.000 de euro, o valoare mult mai mică decât cea practicată de Mercedes-Benz.

Tot în cadrul acestui capitol o să amintesc și de prezența pe piață a noului Clasa A Sedan, fratele cu alură ceva mai practică a lui CLA. Modelul din Stuttgart promite performanțe asemănătoare cu cele oferite de CLA, însă prețul de pornire pentru varianta de echipare Standard a versiunii A 250 4Matic Sedan este de 39.700 de euro. În aceste condiții, clienții care își doresc o compactă din gama Mercedes vor avea o misiune destul de grea: fie mizează pe forme clasice la un preț mai mic, fie aleg senzualitatea lui CLA și plătesc extra.

 

Siguranţă

Specialiștii din cadrul organizației Euro NCAP nu au testat noua generație CLA. Dar coupe-ul cu patru portiere lansat de nemți este construit pe arhitectura hatchback-ului Clasa A, model care a trecut deja prin testele de siguranță ale Euro NCAP. Iar neamțul s-a descurcat excelent și a reușit să încheie sesiunea din 2018 cu cinci stele, din tot atâtea posibile.

Hatchback-ul a impresionat prin rezultatele foarte bune obținute în cadrul testelor, cu calificative mai mari de 90% în dreptul capitolelor dedicate siguranței pasagerilor adulți, a copiilor și a pietonilor. Reprezentanții Euro NCAP au notat cu un calificativ bun și modul în care a funcționat sistemul de frânare automată de urgență, motiv pentru care hatchback-ul german a primit 75% din punctajul maxim.

Iar performanțele obținute de Clasa A pot fi asimilate și de noul CLA.

Pentru a obține aceste rezultate, nemții propun un pachet extrem de generos de sisteme de siguranță. Frânarea automată de urgență, asistentul pentru menținerea benzii de rulare și asistentul de unghi mort sunt elementele de bază pe care le vei găsi în oferta Mercedes-Benz. Cei care vor și mai mult de la noul CLA, pot opta pentru sistemul Sistemul Active Distance Assist Distronic cu Active Steering Assist. Cu ajutorul acestor sisteme, CLA poate rula semi-autonom în anumite circumstanțe.

Mai mult decât atât, sistemul de cruise control adaptiv dispune de o funcție care "lucrează" împreună cu sistemul pentru recunoașterea semnelor de circulație și cu sistemul de navigație. În momentul în care acesta este activ, sistemul cruise control își ajustează în mod autonomat viteza în funcție de limitele de viteză detectate cu ajutorul tehnologiilor menționate anterior.

Ţinută de drum

Mercedes-Benz spune că noul CLA este cel mai dinamic model din actuala gamă de modele compacte. Lățimea modelului a crescut comparativ cu vechea generație, centrul de greutate este mai aproape de sol, iar pachetul aerodinamic a trecut și el prin transformări consistente.

Indiferent de modul de rulare accesat, CLA este agil, iar acest lucru va fi evident încă de la primul viraj abordat. Chiar și în modul Comfort vei simți cum CLA vine cu un comportament ceva mai rigid comparativ cu Clasa A. Iar acest lucru este de apreciat, în condițiile în care coupe-ul cu patru uși este obligat moral să ofere dinamism. Și nu doar prin look-ul afișat.

Suspensiile adaptive "citesc" cu rapiditate suprafața de rulare și își schimbă modul de lucru în funcție de neregularitățile întâlnite. Pentru cei care sunt pasionați de tehnologie, Mercedes-Benz oferă și informații în timp real cu mișcarea fiecărui amortizor.

În modul Comfort vei observa cum CLA încearcă să treacă pe nesimțite peste deniverlările din asfalt, în timp ce, în modul Sport, neregularitățile apărute pe suprafața de rulare sunt "gestionate" cu mai puțină finețe.

Noul CLA nu doar afișează un design dinamic, ci reușește să ruleze la fel de bine precum arată. Chiar și atunci când abordezi cu viteze mari virajele stânse, coupe-ul cu patru uși găsește resursele necesare pentru a nu subvira. Sistemul de control al stabilității a fost gândit special pentru dinamica lui CLA, iar acesta intervine târziu, oferindu-ți ocazia să te bucuri de drumurile virajate de munte. Subvirarea apare destul de târziu, dar până să ajungi acolo, sistemul de control al tracțiunii împreună cu sistemul 4Matic (tracțiune integrală) vor încerca să-ți tempereze acțiunile.

Direcția noului CLA oferă un feedback generos chiar și în modul Comfort. Cu toate acestea, doar în modul Sport vei primi reacții demene de un bisturiu.

Pentru cei care își doresc senzații și mai sportive, soluția rămâne noul Mercedes-AMG CLA 35 4Matic, model prezentat în urmă cu doar câteva zile în cadrul Salonului Auto de la New York.  

Vizibilitate

Forma generală de coupe a trebuit să plătească tribut vizbilității, iar acest lucruse observă în momentul în care urci în cabina lui CLA. Spațiul vitrat nu este unul generos, iar acest lucru o să îți dea bătăi de cap în momentul în care execuți manevre de parcare sau atunci când rulezi cu spatele.

Luneta e mică, iar înclinarea acesteia face ca vizibilitatea să scadă consistent. Montanții A sunt destul de groși și îți vor pune probleme atunci când drumul tău este presărat cu ace de păr sau viraje strânse.

Nici oglinzile nu sunt foarte generoase, dar cam asta se întâmplă atunci când îți dorești o mașină frumoasă.

Pentru a-și mai șterge din păcate, Mercedes-Benz propune o suită generoasă de senzori și camere video care să te ajute în momentul parcării. Un alt lucru interesant este modul în care nemții au reușit să se joace cu tehnologia pentru a oferi un nivel superior de confort în timpul șofarului.

Un exemplu clar este modul în care camera video frontală este utilizată nu doar pentru a citi semnele de circulație. Cu 300 de metri înainte să ajungi în dreptul unei intersecții, sistemul de infotainment preia imaginile camerei video și le afișează pe ecranul central. Alături de aceste imagini și cu ajutorul realității augmentate, sistemul îți oferă indicații clare (săgeți amplasate deasupra solului) cu privire la traseul pe care trebuie să-l urmezi.

Tehnologie

Un capitol pe care Mercedes-Benz reușește să-l treacă fluierând este cel dedicat tehnologiilor. Nemții au reușit să dezvoltate un ecosistem propriu capabil să comunice cu adevărat cu cel aflat în spatele volanului.

Numele sistemului este MBUX (Mercedes-Benz User Experience), iar asistentul virtual dezvoltat de nemți devine punctul principal de atracție. Cu un simplu "Hey Mercedes", asistentul virtual o să te ajute cu diverse informații sau setări de confort. Poți să-i spui că îți este frig, iar temperatura sistemului de climatizare o să crească cu câteva grade, poți să-i spui că vrei să ajungi la birou, iar asistentul o să-ți programeze navigația să te ghideze către locul amintit.

Din pachetul de tehnologii face parte și un Head-Up Display generos capabil să ofere informații cu privire la viteza de rulare, viteza maximă de pe sectorul de drum și indicațiile primite din partea sistemului de navigație.

Tot aici trebuie să amintim și de sistemul Energizing Comfort Control, care poate fi comandat și cu asistentul Energizing Coach. Tehnologia a fost concepută să reacționeze în funcție de starea ta de spirit. Există mai multe teme predefinite care aduc o serie de modificări la nivel de confort: încălzire/ventilație în scaune, nivelul temperaturii și "puterea" sistemului de climatizare, iluminarea ambientală, funcția de masaj și ecranul central. Toate aceste funcții sunt accesate pentru ca tu să ai parte de o călătorie cât mai ușoară.

Asistentul Energizing Coach poate fi "împerecheat" cu o serie de ceasuri inteligente. În funcție de nivelul de stres înregistrat, de datele primite în timpul somnului și de informațiile oferite de sistemul de navigație (drumuri lungi sau scurte), asistentul propune o serie de programe de "fitness" (stimulare musculară sau relaxare musculară). Unul dintre cele mai interesante se numește Balance și "te asaltează" cu o mulțime de întrebări despre starea ta de spirit, astfel încât, la finalul călătoriei să te ridici de la volan extrem de relaxat din punct de vedere psihic. În cazul în care nu te conectezi cu un astfel de ceas, mașina analizează o serie de parametri pentru a-ți putea propune diverse programe de stimulare.

Noul CLA vine și cu un sistem capabil să recunoască mișcarea mâinii în apropierea ecranului central. Atunci când îți îndrepți degetul către unul dintre meniurile sistemului de infotainment iconița respectivă își mărește suprafața, iar astfel vei putea selecta mai facil funcția dorită. Sistemul poate recunoaște și un gest făcut la distanță. Funcția îndeplinită de acesta poate fi selectată din mai multe opțiuni, iar sistemul face diferența dintre mâna pasagerului din dreapta și cea a șoferului. 

Tot în dreptul acestui capitol trebuie să amintim de sistemul de navigație cu realitate augmentată, dar și de pachetul generos de sisteme de siguranță, detaliate în dreptul capitolului omonim.

Design

De-a lungul istoriei au existat destul de puține coupe-uri care nu au reușit să trezească interesul pasionaților. Forma alungită și plonjată a plafonului emană feromoni, iar orice iubitor îi cade în plasă.

Deși CLA rămâne un coupe cu patru portiere, modul în care nemții l-au desenat reușește să trezească pasiuni nebănuite.

Spre deosebire de vechea generație, noul CLA este mai lat, mai lung și mai scund, lucruri pe care le pot traduce printr-un singur cuvânt: dinamism. Indiferent de unghiul din care privești, CLA reușește să-ți ofere o imagine clară a ceea ce înseamnă agilitate și senzualitate.

Pentru partea frontală, designerii nu s-au inspirat doar de la noul Clasa A, ci și de la CLS, iar această metodă nu avea cum să dea greș. Pentru un impact și mai puternic asupra caracterului general, sigla constructorului german amplasată la nivel frontal a fost înclinată cu 5 grade. Același tratament a fost aplicat atât pe CLS, cât și pe versiunea cu patru portiere a lui AMG GT. Pe viitor, toate coupe-urile și toate modelele de performanță din oferta nemților vor primi această siglă. 

În cazul versiunii Edition 1, testate de noi, nemții propun pachetul AMG Styling, jantele AMG din aliaj cu diametrul de 19 inch și o serie de detalii de caroserie vopsite în portocaliu. La toate acestea se adaugă și logo-ul ediției speciale amplasat în mod strategic la nivelul portierelor. Trebuie menționat și faptul că varianta Edition 1 va sta pe linia de asamblare 12 luni, iar aceasta este mai scumpă cu 5.200 de euro față de varianta de echipare Standard. Pentru această sumă nu vei primi doar modificările estetice amintite mai sus, ci și o serie de dotări suplimentare la nivelul habitaclului.

Nu ne-a placut

  • Prețul destul de piperat
  • Sunetul artificial primit în difuzoare
  • Anumite materiale plastice
Date tehnice - Mercedes-Benz CLA 2.0 litri Benzină Turbo 224 CP 4x4 Aut7
Combustibil
Benzina
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1991
Lungime mm
4688
Putere maxima CP (rpm)
224 (5500)
Latime mm
1830
Cuplu maxim Nm (rpm)
350 (1800)
Inaltime mm
1444
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1559
Acceleratie 0-100 km/h s
6.3
Ampatament mm
2729
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
51
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
460
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mercedes-Benz CLA

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (8)

  • "Poți să-i spui că îți este frig, iar temperatura sistemului de climatizare o să scadă cu câteva grade". Serios??
    14 4
  • @nick

    Mulțumim pentru observație. Am corectat :).
    7 2
  • Superba masina. Am mai spus: pe cat de naspa era varianta precedenta, pe atat de reusita e asta. Spatele e o revolutie dupa parerea mea, desi nu evidenta.
    9 5
  • 1. Daca un Audi A1 cu motor de 1.0 costa 35.000 de euro, masina asta la 48.000 de euro e un chilipir.
    2. Daca iti iei o motorizare mai decenta pretul este mai jos de 48.000
    3. iar sunt socat de consum, ma asteptam la un benzinar sport 4x4 consumul sa fie mult mai ridicat fata de 8.6 scos de voi, ati scos cu Audi A1 de care vorbeam mai sus consum mai mare desi ala are motor de 1.0 iar masina este mult mai usoara (si nu e 4x4).
    4. Ca aspect masina arata bine, iar ca dotari ce sa zic, Mercedes ramane Mercedes
    15 3
  • Octavian
    Treaba cu sunetul in difuzoare este intr-adevar penibila (nu numai in cazul de fata ci in general). Dar banuiesc ca se poate dezactiva.
    13 1
  • O compacta completa, moderna, eleganta si intesata de tehnologie de ultima ora. N-am fost mare fan de generatia precedenta, dar asta promite mult. Din poze arata bine dar astept s-o vad in realitate sa-mi fac o parere definitiva.
    3 6
  • hazard
    Audi S3 sedan 40tfsi incepe de la 37000 si are performante similare. Ca sa nu mai zic ca daca mai pui 4000 de euro peste Mercedes ti-ai luat S3 sedan.
    2 1
  • georgedor
    Forma de coupè a platit tribut vizibilitatii sau corect ar fi fost invers?
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru