Drivetest Mercedes-Benz Clasa B

B 200 d 2.0 150CP Aut8
Mercedes-Benz Clasa B zoom
de Cornel Șocariciu, Foto | Mercedes-Benz
Miercuri, 06.02.2019
Maturitate

Mercedes-Benz are un plan bine pus la punct în ceea ce privește gama sa de compacte. Noua eră a început în prima parte a anului trecut, când Mercedes-Benz a introdus pe piață o generație revizuită a hatchback-ului Clasa A. A urmat Clasa A Sedan, iar în cadrul Salonului Auto de la Paris, din toamna anului 2018, producătorul din Stuttgart a adus un nou Clasa B.

Un monovolum care până acum părea că se adresează publicului trecut de prima tinerețe s-a transformat peste noapte și a devenit o compactă cu tehnologii de ultimă generație, dar mai ales cu un comportament mult mai rafinat.

Am testat noua generație Clasa B în cadrul evenimentului internațional pe care nemții l-au organizat în Spania.

Mercedes-Benz Clasa B
B 200 d 2.0 150CP Aut8

  • Pret de pornire 36368 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru început, Mercedes-Benz a pregătit o gamă de motoare care propune trei unități pe benzină și două diesel. Cei care preferă "acordurile" unui motor pe benzină pot alege motorul de 1.33 litri în versiunile de 136 CP (B180) și 163 CP (B200). Despre cât de bine se descurcă pe o compactă Mercedes-Benz varianta de 163 de cai putere a motorului de 1.33 litri v-a vorbit Mircea în testul realizat cu noua generație Clasa A.

Pentru testul din Spania, am ales dieselul de 2.0 litri (1.950 cmc), un motor nou pe care Mercedes-Benz îl va introduce treptat în gama de compacte, el făcând deja parte din "arsenalul" modelelor mai mari.

Unitatea pregătită de nemți poate fi comandată în versiunea B 200 d cu 150 CP sau în varianta B 220 d cu 190 CP (indisponibil încă în România). Pentru testul din Spania am ales varianta de bază, B 200 d. Cei 150 de cai putere sunt livrați între 3.400 rpm și 4.400 rpm, iar cuplul motor de 320 Nm este disponibil între 1.400 rpm și 3.200 rpm.

Imediat ce vei porni motorul vei rămâne surprins de faptul că "ronțăitul" și vibrațiile specifice unităților diesel nu afectează în niciun fel liniștea din habitaclu. Zgomotul generat de propulsor o să-ți invadeze "teritoriul" abia după ce turometrul indică mai mult de 3.000 rpm, dar chiar și atunci sunetul propagat în interior nu este atât de deranjant.

Motorul este unul agil și se comportă bine atât în oraș, pe reprizele scurte, cât și pe drumurile naționale sau autostrăzi, acolo unde vei simți că unitatea nemților are "vlagă" chiar și atunci când viteza indicată trece de 120 km/h. În mare parte, traseul pregătit de organizatori s-a desfășurat pe drumuri virajate de munte, iar motorul diesel de 2.0 litri s-a descurcat admirabil, indiferent de situațiile și modurile în care l-am exploatat.

Patru moduri de rulare sunt disponibile: Eco, Comfort, Sport și Individual. Iar din acest punct de vedere, lucrurile sunt cât se poate de clare: în modul Eco, unitatea diesel este anesteziată și răspunsul pedalei de accelerație întârziat, în timp ce în modul Sport, propulsorul livrează cei 150 de cai putere într-un ritm rapid.

Vă spuneam mai sus că acest motor a debutat deja pe modelele mai mari ale nemților, însă odată cu Clasa B unitatea diesel este montată transversal. Iar pentru ca resursele să fie puse în valoare într-un mod cât mai precis, Mercedes-Benz a decis să dezvolte o cutie automată cu 8 trepte și dublu ambreiaj. Reprezentanții producătorului german au spus că transmisia cu 9 trepte era mult prea mare pentru acest model, iar cutia cu 7 rapoarte este mai grea comparativ cu noua transmisie.

Așadar, versiunile echipate cu motorul diesel de 2.0 litri vor fi cuplate la noua transmisie cu 8 trepte. Aceasta se descurcă admirabil, fără să ofere vibrații neplăcute, însă pe decelerări are momente în care se "bâlbâie" consistent. Fie retrogradează prea multe rapoarte, fie nu-ți oferă treapta necesară pentru cuplul ideal.

Consum

Noul Clasa B echipat cu motorul diesel de 2.0 litri (indiferent de versiunea de putere) respectă normele de poluare Euro 6d, norme care vor deveni obligatorii pentru toate modelele noi începând cu 2020.

Pe fișa lui B 200 d, Mercedes-Benz a trecut în dreptul consumului de carburant un interval de 4.2 - 4.5 litri/100 de kilometri parcurși în regim mixt, valoare calculată conform normelor WLTP, dar transformată în valori NEDC pentru ca o posibilă comparație cu un model aflat deja pe piață de ceva vreme să fie corectă.

Traseul pregătit de organizatori a inclus atât zone virajate de munte, cât și porțiuni de drumuri naționale sau regiuni urbane. Pe cei 30 de kilometri parcurși pe porțiunea virajată, consumul afișat de computerul de bord a fost de 9.3 litri/100 de kilometri, însă trebuie menționat și faptul că pe aceasă porțiune au rulat într-un ritm sportiv. La finalul testului, consumul mediu înregistrat a fost de 6.2 litri/100 de kilometri. 

Dacă aruncăm o privire în segmentul lui Clasa B, vedem că doar BMW cu al său Seria 2 Active Tourer poate să-i țină piept neamțului din Stuttgart. Pe fișa lui Seria 2 în versiunea 218 d echipat cu transmisia automată cu 8 rapoarte, BMW anunță 4.5 litri/100 de kilometri. În aceste condiții, declarăm egalitate între compacte și mergem în tie-break.

Performanţe

La nivelul performanțelor, noua generație Clasa B se ridică la nivelul așteptat de fanii constructorului din Stuttgart. Modelul german reușește să accelereze de la 0 la 100 km/h în 8.3 secunde, o valoare mult mai bună comparativ cu cea oferită de Seria 2 Active Tourer (9.6 secunde).

La capitolul viteză maximă, B 200 d reușește să ajungă la 219 km/h, în timp ce rivalul bavarez se laudă doar cu 203 km/h.

Se pare că zilele petrecute de Clasa B în tunelul aerodinamic sunt răsplătite din plin în dreptul performanțelor. Noul Clasa B are un coeficient aerodinamic de 0.24, în contextul în care vechea generație se "lăuda" cu o valoare egală cu 0.28. Și dacă la capitolul consum am intrat în tie-break, Clasa B trece în avantaj la performanțe.

Interior

Noua generație Clasa B preia interiorul pe care în urmă cu puțin timp l-am cunoscut pe Clasa A. Există câteva modificări aduse de nemți, însă acestea vor fi identificate doar de cei foarte pasionați de brandul german.

Pentru început, zona din fața pasagerului a fost "scobită" într-un mod diferit față de cea din Clasa A. De asemenea, poziția la volan este mult mai ridicată comparativ cu cea dintr-un Clasa A (+90 de milimetri).

Totuși, trebuie menționat și faptul că spre deosebire de vechiul Clasa B, actuala generație oferă o poziție de conducere coborâtă cu 4 milimetri. Dar nu sunt motive de îngrijorare pentru că suprafața vitrată este suficientă, iar modelul german va păstra calitățile monovolumului cu care deja ne-am obișnuit.

Un constructor premium își urmează valorile chiar și atunci când produce modele de clasă compactă. Iar acest lucru poate fi ușor observat și în cazul lui Clasa B. Mercedes-Benz nu face rabat de la materialele de calitate pe care le deține, însă, există și câteva zone bine ascunse care au fost fabricate din plastic mai puțin plăcut la atingere.

Imediat ce urci la volanul noului Clasa B, vei fi cuprins de o atmosferă modernă, ușor aglomerată, dar în care ergonomia e la loc de cinste. În spatele volanului se află un ecran de 10.25 inch (7 inch în versiunea standard) care ține locul fostului instrumentar de bord tradițional. Prin intermediul unei zone tactile amplasate pe volan vei putea controla toate informațiile furnizate de displayul generos. Ecranul este împărțit în trei zone, fiecare dintre acestea oferind informații diferite. Totodată, tema afișată se schimbă în funcție de modul de rulare selectat.

Alături de instrumentarul digital de bord, Mercedes-Benz a amplasat un ecran tactil cu o diagonală de 10.25 de inch (în echiparea standard, mașina vine cu 7 inch). Prin intermediul acestuia, sistemul de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) comunică cu pasagerii.

Meniul este unul destul de complicat și necesită timp de învățare din partea unui începător. Informațiile oferite de sistemul de infotainment pot fi accesate fie prin atingerea ecranului, fie cu ajutorul zonei tactile poziționată pe zona din dreapta a volanului. Dacă aceste două metode nu te satisfac, Mercedes-Benz oferă și un touchpad poziționat pe tunelul median. Fiecare atingere este "răsplătită" cu un impuls fizic prin care tu să înțelegi că sistemul a preluat comanda, astfel că nu-i nevoie să-ți muți atenția către ecran.

Spațiile de depozitare oferite de Clasa B sunt suficiente pentru a "înghiți" mărunțișurile tuturor pasagerilor. Vei găsi un loc special pentru depozitarea telefonului mobil, o cotieră adâncă și buzunare pe uși gata să susțină, fără zgomote nedorite, sticlele cu apă.

În spate se stă bine, pasagerii având loc suficient atât la cap, cât și în dreptul genunchilor. Portbagajul noului Clasa B măsoară 455 de litri (-31 de litri față de vechea generație), dar nemții oferă opțional o banchetă spate care poate culisa cu până la 14 centimetri. Astfel, volumul oferit de portbagaj poate să crească până la 705 litri. Prin rabatarea banchetei (40:20:40), în noul Clasa B vei putea "înghesui" până la 1.540 de litri.

Preţ de achiziţie

Mercedes-Benz a reușit ca în ultimii ani să rămână pe prima poziție în topul vânzărilor înregistrate în segmentul premium. Iar acest lucru a fost realizat în condițiile în care producătorul german vine pe piață cu prețuri mari, indiferent de segmentul la care facem referire.

Pe piața din România, cel mai accesibil Mercedes-Benz Clasa B este echipat cu motorul turbo pe benzină de 1.3 litri de 136 de cai putere. Prețul de pornire pentru această versiune este de 28.200 de euro. Pentru moment, în dreptul motoarelor diesel Mercedes-Benz a pregătit două versiuni: B 180 d (1.5 litri, 116 CP) și B 200 d (2.0 litri, 150 CP). 

Prețul de pornire în cazul versiunii testate (B 200 d) este de 34.400 de euro, iar modelul constructorului german este echipat standard cu transmisia automată cu 8 trepte.

În cazul lui BMW Seria 2 Active Tourer, prețurile pe piața din România pornesc de la 26.500 de euro. Varianta 218d AT echipată cu transmisia automată Steptronic pleacă de la 33.400 de euro cu TVA, cu 1.000 de euro mai puțin comparativ cu Clasa B în versiunea B200d. 

Siguranţă

Noul Clasa B mizează pe aceeași arhitectură pe care o găsim și sub "straiele" lui Clasa A, iar hatchback-ul compact a trecut deja prin focurile testelor EuroNCAP. Altfel spus, performanțele înregistrate de Clasa A îi pot fi asimilate și lui Clasa B.

Noul Clasa A a impresionat prin rezultatele excelente obținute în cadrul testelor, cu calificative mai mari de 90% în dreptul capitolelor dedicate siguranței pasagerilor adulți, a copiilor și a pietonilor.

Reprezentanții EuroNCAP au notat cu un calificativ bun și modul în care a funcționat sistemul de frânare automată de urgență, iar acest lucru i-a adus lui Clasa A un calificativ de 75% în dreptul sistemelor de siguranță. Per total, hatchback-ul compact termină sesiunea de teste cu cinci stele EuroNCAP.

Iar toate aceste valori bune se datorează și unei liste lungi cu sisteme de siguranță pusă la dispoziție de nemți. Frânarea automată de urgență, asistentul de unghi mort, asistentul pentru menținerea benzii de rulare și sistemul pentru identificarea semnelor de circulație sunt elemente de bază pe care le vei găsi în oferta producătorului din Stuttgart. Sistemul Active Distance Assist Distronic cu Active Steering Assist, transformă Clasa B într-un model capabil să ruleze semi-autonom în anumite circumstanțe.

Ţinută de drum

Mercedes-Benz oferă pe Clasa B trei tipuri de suspensii: standard, sport (-15 mm) și adaptive. Primele două vin cu o punte spate semirigidă, în timp ce ultima este disponibilă cu o punte spate multi-link cu patru brațe.

Varianta testată în cadrul evenimentului internațional a fost echipată cu acest timp de suspensie, iar comportamentul dinamic oferit a fost unul foarte bun. Deși aveam în față un monovolum, Clasa B a reușit să devoreze virajele cu un ruliu minim și o cu o aderență de invidiat. Au existat și momente de subvirare, însă toate în limita dinamicii fizice.

În ciuda setărilor orientate către confort, Clasa B este un model agil care te iartă și care îți permite să te joci chiar dacă poți să faci greșeli în momentul în care te entuziasmezi prea tare. Pe denivelările scurte, suspensia se descurcă destul de bine, însă există momente în care zgomotul produs de aceasta se resimte și la nivelul habitaclului. 

Așa cum aminteam și în primul capitol, Clasa B oferă patru moduri de rulare, iar fiecare dintre acestea controlează direcția, răspunsul motorului și al accelerației, amortizoarele adaptive și gradul de intervenție al sistemului de control al tracțiunii. În modurile Eco și Comfort, tot acest ansamblu a fost gândit pentru ca tu să ajungi cât mai relaxat la destinație, în timp ce modul Sport poate transforma Clasa B într-un atlet bine antrenat.

În modul Comfort, direcția nu este cea mai agilă și precisă din câte am întâlnit până acum, însă în modul Sport aceasta se apropie mult de feedback-ul și precizia celei oferite de BMW. Iar acesta este un semn că Mercedes-Benz duce și noul Clasa B într-un teritoriu relativ dinamic. 

Vizibilitate

Iată un capitol pe care Mercedes-Benz Clasa B trebuie să-l treacă cu coroniță. Un "tourer" de clasă compactă cu o suprafață vitrată generoasă și cu o poziție înaltă de conducere nu are cum să-i sperie nici măcar pe novici.

Oglinzile sunt bine proporționate, parbrizul are o suprafață mare, iar luneta n-o să-ți pună foarte multe probleme atunci când urmărești îndeaproape traficul din spate. Dacă totuși nu ești obișnuit cu dimensiunile mașinii, Mercedes-Benz vine cu o armată de senzori și cu o cameră pentru mersul cu spatele care să te scoată din necaz.

Montantul A o să te încurce în momentele tale de sportivitate, dar navigația care integrează realitatea augmentată promite să mai șteargă din acest gust amar atunci când aștepți la semafor sau te pregătești să virezi pe o stradă "ascunsă".

Ce înseamnă integrarea realității augmentate? Camera frontală integrată de nemți colaborează cu sistemul de navigație și afișează pe ecranul central indicațiile de drum împreună cu imaginea live a traseului. Cu 300 de metri înainte de o intersecție, camera frontală intră în acțiune, iar o săgeată îți indică banda pe care trebuie să te poziționezi. Imediat ce te-ai apropiat la mai puțin de 100 de metri de intersecție, o altă săgeată cu denumirea străzii pe care trebuie să mergi o să-ți apară în timp real pe ecranul central.

Tehnologie

În dreptul capitolului dedicat interiorului am amintit despre noul sistem de infotainment MBUX. Tehnologia dezvoltată de Mercedes-Benz a debutat odată cu noul Clasa A și va fi introdusă treptat în toată gama de modele.

Sistemul de infotainment este capabil să-ți facă ziua mai plăcută cu un simplu "Hey, Mercedes". În acest moment, un asistent virtual vine în ajutorul tău. Poți să-i spui că îți este cald, iar temperatura sistemului de climatizare o să scadă cu câteva grade, poți să-i spui să te ducă acasă, iar sistemul de navigație va porni și te va ghida către locuința ta.

Mercedes-Benz spune că sistemul MBUX integrează și o componentă de inteligență artificială care, cu timpul, o să învețe diverse lucruri despre tine și despre modul în care conduci, astfel încât fiecare drum parcurs la volanul lui Clasa B să devină cât mai plăcut.

Pentru a tranșa și mai mult problema, Mercedes-Benz a introdus pe Clasa B sistemul Energizing Comfort Control, care include și asistentul Energizing Coach. Comunică-i asistentului inteligent starea ta de spirit, iar acesta va porni unul dintre programele standard care se potrivesc cu emoțiile tale din acel moment. Climatizarea, sistemul audio și luminile ambientale sunt folosite într-un mod specific pentru ca tu să te simți la volan așa cum îți dorești.

Sistemul vine cu o serie de piese muzicale integrate, însă în biblioteca acestuia pot fi stocate și alte melodii preferate. În funcție de ritmul acestora, sistemul le utilizează pentru anumite programe. Tot din acest pachet face parte și sistemul Energizing Seat Kinetics. Prin activarea acestuia, scaunele își modifică poziția într-un mod discret la un interval de timp stabilit, astfel încât cei doi ocupanți ai locurilor din față să se bucure de o călătorie cât mai relaxată.

Meniul MBUX este structurat pe trei zone: Homescreen, Basescreen și Submenu. Dar, așa cum afirmam și în capitolul dedicat interiorului, structura acestui ecosistem necesită ceva timp de învățare.

Din pachetul tehnologic oferit de Mercedes-Benz face parte și puntea spate independentă echipată cu amortizoare adapative. Din toată această ecuație nu puteam să scoatem armata de sisteme de siguranță pe care am amintit-o în cadrul capitolului dedicat. Așa cum am menționat și în cadrul testului cu Clasa A, pachetul pregătit de nemți este generos, dar uneori modul în care sistemele vor să te ajute este unul prea intruziv.

Aceeași senzație am avut-o și în timpul testului cu Clasa B în momentul în care asistentul pentru menținerea benzii de rulare a decis să frâneze violent și să mă "împingă" înapoi pe bandă într-un mod agresiv. Există sisteme asemănătoare care mai întâi te avertizează (vibrații în volan, sunete enervante), iar mai apoi reacționează într-un mod ceva mai delicat pentru a repoziționa mașina pe bandă.

Design

Asemeni lui Clasa A, noua generație Clasa B s-a maturizat enorm din punct de vedere al designului. Totodată, nemții spun că noul MB Clasa B reușește să exprime mai multă sportivitate mulțumită liniilor de design folosite.

Zona frontală este preluată de pe hatchback-ul Clasa A, un model controversat în materie de design, mai ales că mulți fani au tot arătat cu degetul faptul că nemții au preluat diverse linii din gama altor producători.

Noul Clasa B va ieși în evidență atât prin liniile generale masculine, cât și prin elementele aerodinamice noi. Jantele standard au o dimensiune de 16 inch, dar opțional, clienții pot alege chiar și diametrul de 19 inch. Luminile de zi cu LED sunt duble, spre deosebire de cele simple utilizate pentru Clasa A, în timp ce zona din spate are acum stopuri cu LED, un difuzor de aer și chiar și un eleron discret amplasat la nivelul hayonului.

Dar cum designul rămâne un capitol care întotdeauna se va afla sub semnul subiectivismului, tot ce ne rămâne de făcut este să așteptăm și să vedem cum vor primi clienții noul Clasa B și mai ales, câte comenzi vor înregistra nemții.

Nu ne-a placut

  • Comportamentul transmisiei în anumite contexte
  • Agresivitatea sistemelor de asistență în anumite momente
  • Nivelul mult prea mare de informații transmis prin intermediul ecranelor
Date tehnice - Mercedes-Benz Clasa B B 200 d 2.0 150CP Aut8
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1950
Lungime mm
4419
Putere maxima CP (rpm)
150 (3400)
Latime mm
1796
Cuplu maxim Nm (rpm)
320 (1400)
Inaltime mm
1562
Viteza maxima km/h
219
Greutate kg
1535
Acceleratie 0-100 km/h s
8.3
Ampatament mm
2729
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
43
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
455
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mercedes-Benz Clasa B

Ultimele teste

Comentarii (14)

  • ACE - Craiova
    Monovolumele sunt in scadere evidenta ca si preferinte clienti / numar de comenzi....
    Masina este insa frumoasa (cu un portbagaj nu foarte mare) ....sunt curios - cat este totusi GARDA LA SOL a modelului actual ?!
    25 2
  • Andrei
    Cred ca vor vinde vreo 10 bucati pe an, daca facem abstractie de cele pe care le vor da oamenilor din vanzari. Nu e un Mercedes adevarat, dupa cum nici omologul de la BMW nu a fost niciodata unul. Pret ridicol de mare pentru o tractiune fata, masina testata probabil a costat cca 50000 euro.
    9 12
  • @ACE: Greu de găsit o caracteristică importantă - garda la sol - printre atîtea bălării care umplu netul, gen diagonale de ecrane. :-)
    După ceva căutări, pe site-ul austriac al mărcii am aflat totuși valoarea de 104 mm (10,4 cm) pt B180 - evident insuficientă pe drumurile noastre.

    Devine însă cumva comică... dacă n-ar fi penibilă :-) - garda la sol redusă cu 15 mm a versiunii AMG-Line - 8,9 cm !!!
    Nedumerirea mea rămîne nerespectarea de către Mercedes a ultimelor standarde TUV, care cer o gardă la sol minimă de 11 cm (!!!) a vehiculelor prezentate la ITP-ul german.

    Ce-i drept, valorile citate (8,9-10,4 cm) sînt pt. mașina încărcată, dar m-aș mira ca AMG-Line-ul să treacă de 11 cm, fie și la gol.
    Concluzie: cine vrea *Tuning ab Werk* p-un van-monovolum e perfect servit.
    24 1
  • P.S.: Comparativ, BMW Active Tourer are 167 mm gardă la sol, iar Renault Scenic - 170 mm (ambele, încărcate.)
    ...Cu atît mai bizară pare decizia Mercedes de a păstra stilul *târâș-grăpiș* :-) al predecesorului W246.
    21 3
  • Pretul este ridicat avand in vedere ca este un monovolum (unde cererea nu este f ridicata). Dar masina arata f bine, pastreaza tendinta noilor masini scoase de Mercedes la interior iar motorul este unul f bun cu un consum ok. as adauga faptul ca 25% din pretul acestei masini este reprezentat de sigla, ceea ce nu este chiar ok pt un cumparator.
    9 7
  • ACE - Craiova
    @Kirotractor
    Multam frumos pt. informatia privind garda la sol.....Chiar e ciudat de mica....
    Eu unul, pentru drumurile din Ro - avand in vedere:
    1) Gropile multe si nu prea marunte;
    2) Zapada care uneori te incurca chiar si in orasele mari,
    nu as cumpara urmatoarea masina fara sa aiba minim 14 cm garda la sol.
    Ba chiar, ma uit dupa o masina cu un sistem 4x4 (permanent au ba), in una dintre variantele urmatoare:
    1) PHEV (cu autonomie de min. 100 km) sau
    2) o electrica cu autonomie minim 450-500 km...
    3) pret maxim 25-27.000 Euro
    20 5
  • someone
    avand in vedere ca e echipat cu motorizarea diesel de mijloc de gama, masina e foarte rapida. e ajutata ce-i drept de o cutie excelenta, dar totusi, e monovolum, nu hatch. pentru romania, in versiune 4x4 si cu cativa cm in plus la garda la sol, ar fi o familiala ideala. asta doar daca romanii ar uita putin de sedane/sedanuri.
    10 5
  • Octavian
    @Automarket
    Mi-ar placea sa spuneti la fiecare masina in parte si locul unde este asamblata. Pentru multi poate e o informatie inutila dar pentru mine este unul din punctele de care tin cont in achizitii.
    16 3
  • Curajoasa miscare a nemtilor din Stuttgart. Alte "nemtoaice" (vezi Ford Cmax sau Zafira) au tras cortina fugind ca bezmeticele cand au inceput sa rasara de peste tot bau-bau SUV-urile. Si alea erau "monovolume de volum" cu state vechi nu asa..
    Sincer mie personal chiar imi place mult cum arata acum acest model, are ceva asa...cuminte... dar servit cu portii consistente de eleganta si sportivitate. Interiorul parca mult mai reusit decat la alte modele chiar de la acelasi producator. Iar in rest testul nu 'suna" rau deloc la nici-un capitol. In privinta pretului nu vad nimic deosebit, este acolo unde trebuie sa fie daca iei in considerare celelalte clase ca A, C ,.E un pret la care te astepti daca esti interesat sa cumperi un MB, iar acest nou B klasse arata in sfarsit ca un MB.
    9 5
  • Cutia este admirabila dar...se balbaie consistent.Hmmmm.
    8 1
  • inexorabil
    @Octavian, mai (prea) rar ca tine…Dar nu te aștepta să te “ȋnverzească” mulți. You are politically incorrect.
    2 9
  • @pipo Pai Mercedes a facut miscare desteapta cu masina asta: acopera exact nevoile clientilor lasati cu marfa-n soare de Ford si alti inteligenti cu SUV-urile lor penibile. Recunosc, C-MAX e un exemplu extrem de izbutit.
    4 6
  • @Octavian,iti spun eu unde e facut B class-ul. E construit in tara unde se termina Europa civizata, e o tara mica care are granita comuna in E cu lumea a treia.
    7 1
  • @Automarket: intr-un review la o masina de familie, nu vad nicio poza cu locurile spate, nici mentiuni despre cum se sta acolo. Nu toate masiniale se testeaza la fel (pe drumuri virajate, in mod sport), dar ma bucur ca macar ati ales o varianta de motorizare medie, care probabil va fi best seller.

    Cum Golf SV a plusat mult la calitate, Mercedes trebuia sa urce si mai sus, si au reusit prin tehnologie (desi unele sisteme nu stiu cat de must-have sunt pentru clasa asta). Problema e ca asta a afectat mult pretul. Pentru target-ul acestei clase (pe cale de disparitie), preturile pt Merc. B mi se par foarte mari. Nu-i de mirare ca lumea migreaza catre SUV-uri. Acolo garda la sol iti permite sa nu planifici prea mult abordarea unei borduri/gropi/denivelari, primesti un portbagaj mai mare, eventual un 4x4 (bineinteles in detrimentul consumului).
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru