Drivetest Mercedes-Benz Clasa A
1.5 Diesel Turbo (A180d) 116CP Aut7Marti, 24.07.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
La începutul anului, când Mercedes-Benz publica primele imagini cu noua generație Clasa A, am avut un singur gând: trebuie să conduc hatchback-ul producătorului german. Câteva luni mai târziu, cu ocazia lansării noului model în România, mi-am făcut repejor bagajele și am plecat către Sibiu pentru a cunoaște noul Clasa A.
Modelul constructorului din Stuttgart a trecut prin numeroase transformări: exteriorul se încadrează în filozofia de design a mărcii, interiorul este plin de tehnologii moderne, iar gama de motorizări a primit noi "recruți". Pentru că Mircea a participat la evenimentul dedicat lansării internaționale și a venit de acolo cu un bagaj plin de informații despre versiunea pe benzină A200, eu am urcat în variantă A180 d, echipată cu motorul diesel împrumutat din curtea constructorului Renault.
Mercedes-Benz Clasa A
1.5 Diesel Turbo (A180d) 116CP Aut7
- Pret de pornire 31.178 €
- Pret model testat 41.298 €
Motor / Transmisie
Singura versiune diesel disponibilă pe noua generație Clasa A poartă indicativul A180 d. Sub capota hatchback-ului constructorului din Stuttgart se află un propulsor de 1.5 litri capabil să ofere 116 cai putere la 4.000 rpm și 260 Nm între 1.750 rpm și 2.500 rpm. Avem în față un motor care a făcut carieră pe modelele Grupului Renault, iar acum, Mercedes-Benz l-a cizelat. Nemții spun că unitatea este mai silențioasă, turbina oferă un răspuns optimizat, sistemul de răcire a fost îmbunătățit, iar gazele de evacuare sunt tratate prin procesul de reducere catalitică selectivă cu ajutorul unei soluții pe bază de uree.
Imediat ce pornești motorul versiunii A180 d vei rămâne surprins de faptul că "ronțăitul" și vibrațiile specifice motoarelor diesel nu afectează în niciun fel habitaclul. Zgomotorul generat de propulsor o să-ți invadeze teritoriul abia după ce turometrul indică mai mult de 3.000 rpm.
Motorul este unul agil și se comportă bine în oraș oferind reprize rapide indiferent de situația din trafic. Pe autostradă, chiar și după ce treci de 110 km/h vei observa că motorul încă are resurse capabile să te ajute să treci de 130 km/h într-un timp nu foarte lung. Traseul pregătit de organizatori a inclus și drumuri de munte virajate, iar aici cei 116 cai putere s-au simțit ușor sufocați și depășiți de anumite situații.
Mercedes-Benz nu avea cum să omită introducerea unui sistem capabil să controleze răspunsul motorului în funcție de cerințele șoferului. Patru moduri de rulare sunt disponibile: Eco, Confort, Sport și Individual. Iar lucrurile sunt cât se poate de clare: în modul Eco, unitatea este anesteziată, iar răspunsul pedalei de accelerație este întârziat, în timp ce în modul Sport, propulsorul este gata să livreze cei 116 CP într-un ritm rapid.
Motorul de 1.5 litri diesel este cuplat la o transmisie automată cu 7 trepte și dublu ambreiaj care poate fi controlată manual prin intermediul padelelor din spatele volanului. Cutia schimbă extrem de plăcut, rareori existând momente de "bâlbâială" în momentul retrogradărilor.
Consum
Fie că ne place sau nu, motoarele diesel rămân cele mai frugale de pe piață, iar unitatea de 1.5 litri oferită de Mercedes-Benz și-a dovedit, de-a lungul timpului, calitățile în materie de consum. Pe fișa versiunii A180 d, Mercedes-Benz a trecut un maxim de 5.2 litri/100 de kilometri rulați în mediul urban, 4.0 litri/100 de kilometri parcurși în afara orașului și un maxim de 4.5 litri/100 de kilometri în regim mixt.
Valorile anunțate de producătorul german au fost calculate conform noului standard WLTP, însă au fost transformate în valori conforme cu standardul NEDC, pentru ca o posibilă comparație cu un model aflat pe piață de ceva vreme să fie relevantă.
Cea mai mare parte a testului cu noul Clasa A în versiunea A 180 d s-a desfășurat în afara orașului, dar cu un ritm alert care a inclus drumuri de munte și autostrăzi. La final, computerul de bord a afișat 5.4 litri/100 de kilometri. Sistemul Start-Stop disponibil
Doar BMW 116d cu motorul diesel de 116 cai putere se află la același nivel cu hatchback-ul constructorului din Stuttgart în materie de consum mediu mixt. În rest, Audi A3 Sportback echipat cu agregatul de 1.6 litri și 116 CP și Volvo V40 D2 de 120 CP vin cu un consum mixt mai mic.
Performanţe
Un diesel de 1.5 litri cu doar 116 cai putere n-o să te trimită niciodată cu gândul că sub talpa piciorului drept se află ascuns un model cu valențe sportive. Iar Clasa A în versiunea A 180 d cu siguranță nu iese din acest tipar.
Hatchback-ul constructorului german poate accelera de la 0 la 100 km/h în 10.5 secunde. BMW 116 d echipat cu transmisia automată Steptronic și Volvo V40 D2 reușesc acest sprint tot în 10.5 secunde. Audi A3 Sportback în compania motorului diesel de 116 CP și cutia automată cu 7 trepte promite 10.4 secunde pentru aceeași repriză.
Viteza maximă promisă de A 180 d este de 202 km/h, aceeași valoare fiind trecută și pe fișa lui A3 Sportback. Atât BMW Seria 1, cât și Volvo V40 sunt ceva mai lenți comparativ cu Clasa A.
Interior
Dacă în urmă cu 20 de ani pășeai în interiorul lui Clasa A, simțeai că acesta pare fiul nedorit al producătorului german. Calitatea și elementele integrate parcă nu erau gândite și produse de aceeași oameni care aveau în portofoliu Clasa S.
Dar Mercedes-Benz a înțeles că nu trebuie să facă discriminări, motiv pentru care, noul Clasa A se înscrie în regulile trasate de Clasa S. Iar lucrurile sunt cât se poate de simple: materialele folosite de nemți sunt de calitate și au fost integrate perfect în layout-ul general, atenția la detalii nu lipsește, iar ergonomia pare inventată în curtea Daimler.
Toate elementele pe care le vei atinge sunt de o calitate superioară. Noul volan integrează acum două touchpad-uri de culoare neagră. Acestea au fost inserate în zona butoanelor de pe volan, iar prin intermediul lor vei putea coordona informațiile afișate pe "tableta" imensă de pe bord. Aceasta integrează două ecrane care standard au dimensiuni de 7 inch. Opțional, clienții pot bifa ecranele cu diagonala de 10.25 de inch.
Iar cele două ecrane au fost gândite pentru a prelua marea majoritate a funcțiilor pe care le poți avea. Totuși, iar aici trebuie să fiți puțin atenți, nemții au lăsat comenzile sistemului de climatizare într-o variantă clasică, cu butoane. Iar sunetul produs de acestea nu-i cel mai plăcut din Univers.
Dacă nu ești obișnuit cu cele două touchpad-uri de pe volan, îl poți folosi pe cel de-al treilea poziționat pe tunelul median. Fiecare atingere este "răsplătită" cu un impuls fizic prin care tu să înțelegi că sistemul a preluat comanda, iar astfel nu-i nevoie să-ți muți atenția către consola centrală.
Spațiile de depozitare sunt suficiente: în buzunarele ușilor vei găsi zone special delimitate pentru a depozita sticle cu apă, cotiera este adâncă, iar telefonul mobil poate sta pe toată durata drumului în partea inferioară a consolei centrale. Spațiul pentru pasageri a crescut, iar același lucru trebuie menționat și despre volumul portbagajului (370 de litri, cu 29 de litri mai mult față de vechea generație). Totodată, zona de încărcare este mai lată cu 20 de centimetri.
Preţ de achiziţie
Mercedes-Benz reușește performanțe impresionante în materie de vânzări. Constructorului din Stuttgart se află pe prima poziție în topul vânzărilor producătorilor premium, în condițiile în care, nemții au prețuri mai mari comparativ cu cele ale rivalilor, indiferent de segmentul analizat.
Iar noua generație Mercedes-Benz Clasa A nu face rabat de la această regulă. Prețul de pornire pentru noul Clasa A este de 30.300 de euro. Pentru această sumă, clienții vor primi versiunea A200 echipată cu motorul pe benzină de 1.33 litri și 163 CP cuplat la o cutie de viteze manuală.
Singurul diesel din oferă, cel testat și de noi, pleacă de la 31.200 de euro, dar imediat ce începi să configurezi noul Clasa A vei vedea cum suma crește relativ repede. Farurile cu LED (830 de euro), asistentul pentru unghi mort (450 de euro), vopseaua metalizată (590 de euro), pachetul de asistență la conducere (1.800 de euro) și pachetul Premium (3.950 de euro) îți vor scoate din buzunar o sumă frumușică.
În versiunea de bază, BMW Seria 1 în versiunea 116d cu transmisie automată pleacă de la 31.300 de euro, cu doar 100 de euro mai mult față de rivalul din Stuttgart. Audi A3 Sportback costă 30.000 de euro în varianta diesel de 116 CP și cutie automată, în timp ce Volvo V40 este singurul model care nu trece de pragul celor 30.000 de euro.
Siguranţă
Deși au trecut câteva luni bune de la debutul noii generații Mercedes-Benz Clasa A, organizația EuroNCAP încă nu a testat modelul producătorului german. Cu toate astea, Mercedes-Benz nu are emoții și spune că noul model a fost gândit pentru a obține cinci stele în cadrul testelor EuroNCAP.
Și cum Mercedes-Benz are tradiție în ceea ce privește pachetele de siguranță, Clasa A nu rămâne în urma plutonului și promite o mulțime de sisteme gata să te ajute în cazuri limită.
Frânarea automată de urgență, asistentul de unghi mort, asistentul pentru menținerea benzii de rulare și sistemul pentru identificarea semnelor de circulație sunt elemente de bază pe care le vei găsi în oferta producătorului german. Mai mult, sistemul Active Distance Assist Distronic cu Active Steering Assist face din Clasa A un model din segmentul compact capabil să ruleze semi-autonom. Și pentru toate aceste tehnologii integrate de Mercedes-Benz pe noua generație Clasa A, voi puncta acest capitol cu maximul de stele disponibile.
Ţinută de drum
În momentul prezentării oficiale, Mercedes-Benz a anunțat că noua generație Clasa A va fi disponibilă cu două configurații de suspensii spate: versiune independentă cu patru brațe, respectiv o variantă semirigidă cu bară de torsiune. Exemplarul testat dispunea de a doua configurație amintită mai sus și, contrat așteptărilor, puntea spate nu "țopăie" atât de mult.
Setarea suspensiilor este una croită către confort, iar noul Clasa A reușește să "înghită" fără probleme denivelările apărute în cale. Singurele momente în care vei simți că nu rulezi într-un Clasa E sau Clasa S sunt acelea când întâlnești denivelări scurte. Zgomotul pătrunde în habitaclu abia după ce treci de viteza maximă legală admisă pe autostrăzile din România. În rest, liniște.
În funcție de situația dorită, Clasa A vine cu patru setări: Eco, Comfort, Sport și Individual. Fiecare dintre acestea modifică răspunsurile motorului și ale accelerației, direcția și gradul de intervenție al sistemului de control al tracțiunii.
În ciuda setărilor orientate către confort, Clasa A rămâne un hatchback agil atunci când vrei să-l testezi pe drumuri virajate, comportamentul subvirator făcându-și simțită prezența atunci când "întinzi coarda" prea mult. În rest, Clasa A rămâne o mașină care te iartă și îți permite să te joci cu ea, în ciuda greșelilor flagrante pe care le faci.
Direcția se apropie de feedback-ul și de precizia celei oferite de BMW, semn că Mercedes-Benz a încercat să ducă noul Clasa A într-o zonă ușor sportivă atunci când aducem în discuție manevrabilitatea.
Vizibilitate
Un capitol pe care un hatchback de clasă compactă nu are voie să nu-l treacă fluierând. Oglinzile exterioare sunt bine proporționate comparativ cu dimensiunile mașinii, luneta nu-i atât de generoasă pe cât ne-am aștepta, iar montanții A îți vor da bătăi de cap doar pe virajele strânse.
Dar aceleași neajunsuri le poți trece în dreptul oricărui hatchback din segment, motiv pentru care nu voi penaliza excesiv noul Clasa A. Armata de senzori și camere video te vor ajuta să ieși din situații limită.
Tehnologie
În cadrul capitolului dedicat interiorului vă aminteam de zgomotul produs de butoanele sistemului de climatizare. Ne spălăm bine pe ochi și suntem atenți preț de câteva fraze. Sistemul de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) îți poate face ziua mai bună cu un simplu "Hey, Mercedes". Asistentul virtual pregătit de nemți este capabil să te scoată din orice încurcătură. Spune-i că îți este cald, iar temperatura o să fie setată cu câteva grade mai jos, spune-i să te ducă acasă, iar asistentul o să seteze navigația către locuința ta. Iar nemții mai spun că o componentă aparte a sistemului MBUX o constituie inteligența artificlă. În altă ordine de idei, sistemul este capabil să învețe sitlul fiecărui posesor și să răspundă mult mai rapid cerințelor acestuia.
Meniul MBUX a fost structura pe trei zone: Homescreen, Basescreen și Submenu, fiecare putând fi accesat fie prin intermediul celor două zone tactile de pe volan, fie cu touchpad-ul central. Cei care se simt încrezători în forțele proprii, pot încerca să acceseze meniurile și funcțiile prin simpla atingere a ecranului.
Ecranul care înlocuiește instrumentarul de bord clasic poate fi și el personalizat după bunul plac al șoferului. Deși îmi plac lucrurile noi și pline de tehnologie, consider că pe instrumentarul de bord este afișată mult prea multă informație, iar acest lucru ar putea duce la scurte momente de neatenție din partea șoferilor. Indiferent de preferințele fiecăruia, noul sistem MBUX reacționează fluid și fără sincope.
Dar pachetul tehnologic pregătit de Mercedes-Benz nu se oprește aici. Cei care vor un plus de dinamică pot opta pentru suspensia spate independentă echipată cu amortizoare adaptive (obligatoriu și jante de 18 inch).
Despre sistemele de siguranță am amintit în cadrul capitolului dedicat. Aici voi vorbi despre modul în care ele reacționează. Dacă nu te-ai întâlnit niciodată cu astfel de tehnologii, probabil că te vei da jos transpirat după ce ai călcat, din greșeală, linia continuă în timp ce conduceai noul Clasa A. Reacția sistemului care monitorizează și păstrează banda este una violentă. Dacă în alte cazuri, o simplă vibrație în volan și un zgomot enervant erau suficiente să te facă să miști volanul cu câteva grade, în cazul lui Clasa A sistemul frânează destul de brusc și te împinge înapoi pe bandă. Iar același lucru se întâmplă și cu sistemul care te avertizează că te vei apropia prea rapid de vehiculul din față, suntele generate fiind unele agresive.
Design
În momentul prezentării noii generații Clasa A, multă lume a început să arate cu degetul diverse elemente de caroserie despre care spuneau că au fost preluate de la X sau Y constructorul auto. Alții au fost nemulțumiti de fapul că noul Clasa A a fost integrat prea mult în filozofia de design a mărcii, iar acum, modelul reprezintă cea mai mică unitate a păpușii Matrioșka. În primul rând, noul hatchback dezvoltat de nemți arată mult mai bine în realitate decât în fotografii, dar asta e o caracteristică din ce în ce mai comună în ultima perioadă.
De asemenea, Mercedes-Benz Clasa A a devenit un model matur, cu o filozofie de design cizelată într-o perioadă îndelungată de timp. Da, partea frontală pare preluată integral de pe noul CLS (la scară redusă, bineînțeles), dar i se potrivește mănușă lui Clasa A. Per total, Mercedes-Benz a reușit să facă din noua generație a hatchback-ului compact un model cu linii puternice și exemplar ancorate în filozofia brandului.
În plus, cei mai mulți tineri care au surprins mașina în trafic au arătat cu degetul către noul Clasa A și au zâmbit scurt, semn că designul gândit de nemți are trecere în rândul acestui tip de public.
Ne-a placut
- Pachetul tehnologic
- Calitatea materialelor
- Fluiditatea sistemului de infotainment
- Confortul oferit
Nu ne-a placut
- Puntea spate semi-independentă
- Prețul ridicat comparativ cu rivalii din segment
- Agresivitatea anumitor sisteme de siguranță
- Sunetul produs de butoanele sistemului de climatizare
Date tehnice - Mercedes-Benz Clasa A 1.5 Diesel Turbo (A180d) 116CP Aut7 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Merită adăugat (în plus față de datele-părerile de la precedentul test A200) că noul A-Klasse e campion mndial la aerodinamicitate, c-un Cx de numai 0,22. Care, înmulțit cu suprafața frontală de 2,19 mp, dă un rezultat remarcabil al suprafeței *plăcii teoretice* expuse curenților de aer: 0,49 mp.
Clar că și garda la sol de numai 10,4 cm (!!! - așa apare într-un comparativ a-m-s cel puțin) contribuie la asta. Plus teoretic care poate deveni însă un mare minus practic pe drumurile noastre - d-aia îl și pomenesc din nou în completarea datelor AMS.
În rest, germanii (care l-au plasat pe A200 pe locul secund într-un comparativ recent, după eternul Golf) nu prea sînt încîntați de:
- direcție (cam flu-flu și fără suficientă auto-revenire după bracări)
- suspensii, fie ele multilink/adaptive (cum a remarcat și Cornel, pe denivelări scurte succesive)
- garda la sol derizorie - da-da, pînă și ei...
- motorul (tot Renault - 1,33 l 163 CP) - încă gurmand și nu tocmai energic
- dar nici de cutia de viteze auto Getrag nu-s mulțumiți - *indecisă* prea des ori după ei-nemțălăi.
În orice caz, versiunile de bază - egal dacă diesel ori benzinare - sînt deja și vor fi cele mai vîndute, chestie deloc surprinzătoare în era/societatea actuală bazată pe vanitate, badge și look.
Nu cumva coeficientul aerodinamic de 0.22 era valabil pentru varianta sedan care urmeaza sa fie lansata? Ma indoiesc ca un hatch e in stare de asa ceva cand caroseriile sedan se chinuie sa atinga acele valori :)
Si nu e nici chair campion modial, ci imparte podiumul cu CLA si cu BMW seria 5.
Chiar dacă aparent n-aș avea vreo motivație. Și nici voi vreun motiv de încredere - sau cel puțin noii veniți n-ar avea, după destule inexactități scrise chiar de stimabilii redactori AM.
...Bagă deci termenul de căutare *A Klasse* în căsuța *Suchen* din colțul dreapta-sus al site-ului auto-motor-und-sport.de și primul articol care-ți apare e cel cu aerodinamica-record a - subliniez - hatchback-ului Mercedes.
Care este ce-i drept campion în segmentul lui, nu *allover*.
Seria 1 este ultimul ''dinozaur'' din aceasta clasa si ultima exceptie in ale condusului.
E vb deci de limuzina A-Klasse-n 3 volume (lansare spre finele anului) și nu de hatchback / Fliessheck.
Zic asta după ce am accesat site-ul pomenit (scrisesem prima eroare bazat pe spusele unui amic; în germana lui aveam încredere - pînă acum, evident. ;-))
Este o masina absolut banala, cu forma de ascutitoare, nu are nimic iesit din comun care sa o recomande ca fiind premium (poate in afara de materialele de la interior asupra carora nu ma pot pronunta).
E mult mai rafinat fata de fumegatoarea TDI VW 7 !
As prefera oricand Alfa Romeo Stelvio in varianta de baza, al carei pret este cu fix 699 euro mai mare.
Se compara? Nu, sunt in segmente diferite.
da mai bine sa ai Mercedes chiar daca mult mai scump fata de Golf 7 fara sa merite diferenta de bani. Altfel te vede lumea...
Asa cum a punctat Kiro: are steaua-n 3 colturi pe ea.
Deci @andrei , daca imi permiti, ca sa raspund la intrebarea ta de mai sus, e mai buna decat Golf 7 in toate sau cu nimic , depinde pe cine intrebi.
Eu astept toyota auris/corolla 2019, hibridul sportiv mult promis de niponi.
Din pacate, Mercedes in general este fiul nedorit pe AM, nu de ieri de azi, si nu doar al unor redactori, ci si al multor "normalos" ca sa-l citez pe @Kirotractor.
Eu accept pana in panzele albe ca "errare humanum est", atat ca strategie, cat si tactica. Atat in directii generale, cat si in detalii. Si totusi, de fiecare data cand citesc un articol despre Mercedes + comentarii, nu pot sa-mi sterg un zambet de pe buze.
De exemplu, astazi in articolul de mai sus, diferenta dintre Mercedes si BMW ca pret de pornire, conform cifrelor din articol, este de 1000 de euro, nu 100. OK, s-a scapat un 0 din greseala in favoarea BMW. Pe urma vad ca "noua" cutie de viteze in 9 trepte laudata peste tot, si cred ca citesc destul despre Mercedes:) pe AM are ezitari, se balbaie, etc Si la articolul cu CLS la fel :) O fi si asta, ce sa zic. In plus, sunt gata sa admit ca redactorii conduc masini mult mai multe decat oricare dintre noi, si fiecare are dreptul la o opinie. Atat personala cat si profesionala.
Eu insa mai cred ca Mercedes, de fiecare data cand introduce ceva nou, isi asuma niste riscuri indifferent despre ce tehnologie e vorba. Orice lucru nou, genereaza polemici interminabile, pro si contra. In ultimii ani au fost ecranele alea nenorocite de pe bord. De data asta, in cazul lui A Class, se adauga si colaborarea cu Renault, suspensia spate, pretul, etc. Cat despre “agresivitatea” sistemului de siguranta, probabil ca in urma studiilor si-au dat seama ca vibratul volanului si piuiturile blande nu-l trezesc la timp pe puiutul de la volan cand sta cu ochii in telefon sau motaie. Poate circumstantele premergatoare unui accident pot fi mult mai grave decat banala incalcare a liniei continue intr-o zi cu soare pe o sosea libera. Iar atunci masina reactioneaza. Si daca vrei ca data viitoare sa nu mai traga turbata de volan si sa puna frana inutil, poate o sa fii mai atent cu incadrarea in banda si cu condusul in general.
Indiferent ca suntem prosti sau destepti, bogati sau "normalos", tineri sau nu, majoritatea covarsitoare a populatiei actuale, cu access la internet, ne-am invatat niste copii razgaiati, indreptatiti la toate, plini de drepturi si obligatii zero. Toate ne put, toate au defecte, toate sunt strambe, dar daca ne cere cineva sa facem ceva, vorba mamei "habar n-au sa puna doua paie cruce".
Oricine are o alegere diferita fata de a noastra e prost, nu stie ce sa faca cu banii, nu ne-a intrebat pe noi, etc. Pe cat de greu ne este din turnul nostru de fildes sa-i intelegem pe altii, pe atat de mult pretindem ca altii sa ne inteleaga pe noi. Asta tine de maturitate. Care poate sa vina intr-o zi sau poate sa nu.
Sunt miliarde de oameni pe glob care au o situatie financiara si sociala total diferita de a noastra. O masina asiatica poate fi perfecta pentru o tara bananiera plina de gropi si gunoaie. Nu la fel se vad lucrurile insa din Beverly Hills, New Hampton sau Miami Beach. Caraibele sunt pline de chinezisme si coreence pentru ca altceva nu isi permit. In Cuba esti rege daca ai un Frankenstein American din anii ’50 si esti mult deasupra altor “normalos” care merg pe jos, cu magarul sau in bascula camionului. Sunt locuri in care e in afara oricarei discutii sa dai o caruta de bani pe un Peugeot sau un A Class. Cand de banii aia iti iei un autobuz sau un camion chinezesc si iti deschizi o firma.
Romania e un loc pe harta la fel de faimos pentru oricine din afara Europei, cum sunt pentru noi, Kirghistan sau Uzbekistan sau pe unde uigurii trag cu arcul. Stii cam pe unde sunt, dar te doare-n gaura de ele. Iar faptul ca ne pute un A Class noua, din centrul Universului, n-are rost sa mai spun cata relevanta are in locuri in care “normalos” are o conatatie ceva mai … normala :):):):)
FUCKING
WAY
Diferența de preț dintre A180d (31.200 de euro) și BMW 116d (31.300) este de 100 de euro. Diferența de 1.000 de euro este între A200 echipat cu transmisie manuală și BMW 116d echipat cu transmisie automată.
De asemenea, cutia oferită pe Clasa A nu are 9 trepte, ci 7.
BMW X2 - 55.000 euro
VOLVO XC 40 - 70.000 euro...Ori am innebunit toti, ori astia sunt complet tampiti...Ce se intampla cu preturile astea ca nu pricep. Masina asta nu merita mai mult de 25.000 euro...E un fel de Golf, WTF?? la fel cum nu inteleg cum sa dai pe un Golf f dotat 30.000 de euro..am luat-o razna si ciudat este ca nimeni nu specifica treburile astea... mai ales marii specialisti din industrie
Toate preturile astea mari pleaca de la tehnologia de multe ori inutila pusa pe ele. Aia costa ! De aceea acum 10-15 ani erau mai ieftine masinile.