Drivetest Mercedes-Benz Clasa A Sedan

1.5 Diesel Turbo (A180d) 116 CP Aut7
Mercedes-Benz Clasa A Sedan zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 31.10.2019
Eleganță

Mercedes-Benz este unul dintre producătorii cu un portofoliu generos în gama compactă. Nemții oferă o mulțime de produse celor care sunt în căutarea unui model cu dimensiuni mai mici, dar care mizează în continuare pe filozofia clasică Mercedes-Benz.

Astfel, clasa compactă Mercedes-Benz îi are pe următorii: Clasa A, Clasa A Sedan, CLA, CLA Shooting Brake, Clasa B, GLA și GLB. La toate acestea vom adăuga și versiunile AMG pregătite cu atenție de divizia din Affalterbach. Conform reprezentanților companiei, performanțele obținute de modelele enumerate mai sus fac ca valorile de vânzări realizate lunar să se apropie de recordurile obținute în 2018, în ciuda situației mai puțin bună a piețelor din Europa și China.

După ce în trecut am luat pulsul modelelor Clasa A, Mercedes-AMG A35 4MaticCLA și Clasa B, acum a venit rândul să facem cunoștință și cu Clasa A, modelul cu un coeficient aerodinamic de doar 0.22, cea mai bună valoare din segment.

Mercedes-Benz Clasa A Sedan
1.5 Diesel Turbo (A180d) 116 CP Aut7

  • Pret de pornire 32.332 €
  • Pret model testat 43.946 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Motoarele diesel încă nu și-au spus ultimul cuvânt. Nu o spunem noi, ci specialiștii și șefii companiilor mari, care sunt convinși că motoarele diesel moderne vor putea conviețui în pace alături de suratele lor electrice.

În cazul de față, Clasa A Sedan a fost echipat cu cel mai mic motor diesel din gamă (A 180 d): 1.5 litri capabil să dezvolte 116 cai putere la 4.000 rpm și 260 Nm începând cu 1.750 rpm. După cum probabil bănuiți, avem în față motorul diesel care a făcut carieră pe modelele Grupului Renault.

Însă odată cu introducerea în gama compactă Mercedes-Benz, inginerii producătorului german nu au stat cu mâinile în sân, ci au propus câteva modificări discrete menite să schimbe comportamentul și reacțiile unității diesel. Mercedes-Benz spune că turbina oferă acum un răspuns optimizat, sistemul de răcire a fost îmbunătățit, iar per total, motorul este mai silențions.

Deși la o primă vedere ai fi tentat să spui că acestea sunt doar chestiuni de marketing, vei observa diferențele imediat ce apeși butonul care trezește la viață cei patru cilindri. În habitaclu, vibrațiile și zgomotele specifice unei unități diesel sunt estompate. Abia după ce turometrul digital indică 3.000 rpm te vei convinge că sub capotă se află un diesel.

Motorul cizelat de Mercedes-Benz se comportă bine în oraș, este destul de agil și oferă reprize destul de rapide. Totuși, la viteze de autostradă, dă semne de sufocare. În funcție de nevoile de moment, motorul poate fi setat în trei moduri: Eco, Comfort și Sport. În modul Eco vei descoperi o versiune anesteziată, gata să-ți tempereze apăsările grele ale pedalei de accelerație. Modul Sport nu vine cu explozii de resurse (nici nu ar avea de unde), însă exploatarea puterii existente are loc într-un mod mai agil.

Pentru gestionarea celor 116 CP și a celor 260 Nm, Mercedes-Benz a pregătit o transmisie automată cu șapte trepte și dublu ambreiaj. Cutia dispune și de un mod manual care poate fi exploatat prin intermediul padelelor aflate în spatele volanului. Transmisia pusă la dispoziție de constructorul german are momente în care smucește la pornirile de pe loc și apar chiar și situații în care se "bâlbâie" în timpul retrogradărilor.

Consum

În ciuda cuvintelor primite din partea multor fanatici, motoarele diesel rămân cele mai frugale  variante termice de pe piață. Iar motorul de 1.5 litri pregătit de Mercedes-Benz reușește să vină cu valori de consum excelente. Conform producătorului german, Clasa A Sedan echipat cu această unitate și cu transmisia automată cu șapte trepte promite un consum mediu mixt de 4.4/100 de kilometri.

În regim urban, în cadrul testului, Mercedes-Benz Clasa A Sedan în versiune A180 d a consumat puțin peste 8 litri /100 de kilometri. În regim extraurban, consumul a scăzut sub 5 litri/100 de kilometri, iar valoarea finală afișată după 650 de kilometri a fost de 5.1 litri/100 de kilometri (520 de kilometri au fost rulați în afara orașului la viteze de autostradă sau drumuri naționale). 

Când vine vorba de rivali, Clasa A Sedan are un singur concurent veritabil în segmentul sdanurilor compacte premium: Audi A3 Sedan. În cazul de față voi fi nevoit să fac un mic compromis și să scot în evidență valoarea de consum oferită de versiunea 30 TDI, în ciuda faptului că producătorul din Ingolstadt o comercializează doar cu transmisie manuală. Consumul mediu minim anunțat de Audi în acest caz este de 4.4 litri/100 de kilometri, valoare identică cu cea a lui Clasa A Sedan. Nu am adus în discuție versiunea 35 TDI, modelul fiind echipat cu un motor mai mare (2.0 litri de 150 de cai putere) și cutie automată.

Totuși, clienții care își îndreaptă atenția către Clasa A Sedan și-ar putea schimba rapid opțiunile atât la vederea lui CLA, cât și la întâlnirea cu proaspătul BMW Seria 2 Gran Coupe. CLA Coupe nu poate fi comandat în România cu motorizarea de 1.5 litri și cutie automată cu 7 trepte, în timp ce BMW Seria 2 Gran Coupe încă nu și-a făcut debutul comercial. Chiar și așa, singurul motor diesel anunțat de bavarezi este unul de 2.0 litri cu 190 de cai putere, unitate care nu poate fi comparată cu cea de 1.5 litri de 116 CP.

Performanţe

Deși la exterior modelul constructorului german are gene sportive și tușe agresive, motorul diesel de doar 116 cai putere cu siguranță n-o să te trimită cu gândul la performanțe excelente. Conform oficialilor Mercedes-Benz, accelerația de la 0 la 100 km/h a lui Clasa A Sedan în versiunea A 180 d are loc în 10.6 secunde. Chiar și Audi A3 30 TDI cu transmisia manuală reușește același sprint cu 0.2 secunde mai rapid.

Viteza maximă trecută de producătorul din Stuttgart în dreptul modelului de clasă compactă este de 206 km/h, valoare cu 5 km/h mai mică decât cea anunțată de Audi pentru A3 Sedan 30 TDI.

Interior

Odată cu lansarea noii generații Clasa A, Mercedes-Benz a reușit să introducă o serie de tehnologii și sisteme demne de segmentele mai mari. Iar toate aceste noutăți au debutat pe hatchback-ul Clasa A, ulterior fiind preluate de Clasa A Sedan, CLA Coupe și CLA Shooting Brake.

Materialele folosite de nemți sunt de calitate și se integrează perfect în layout-ul general. Producătorul german a acordat o atenție deosebită detaliilor de fabricație, iar erogonomia rămâne unul dintre punctele forte.

Materialele plastice folosite la interior sunt plăcute la atingere, însă există și zone care te vor teleporta în urmă cu 20 de ani, pe vremea când acționarea butoanelor era însoțită de fel de fel de sunete. Cel puțin, asta se întâmplă atunci când alegi să controlezi sistemul de climatizare prin intermediul butoanelor amplasate pe consola centrală.

Unul dintre cele mai interesante elemente din habitaclul lui Clasa A Sedan este volanul care acum integrează două zone tactile. Fiecare dintre acestea controlează informațiile afișate pe instrumentarul digital de bord sau pe ecranul sistemului de infotainment.

Zonele de depozitare sunt suficiente. Vei găsi un loc bine delimitat pentru sticlele cu apă, mici zone pentru lucruri mărunte și chiar și un spațiu dedicat telefonului mobil (incude și un sistem de încărcare wireless). Totuși, Mercedes-Benz oferă doar porturi USB-C, vechile variante fiind eliminate complet.

În partea din spate vor putea călători fără prea multe probleme și adulți cu o înălțime de peste 1.85 metri. Accesul se realizează mult mai ușor comparativ cu Clasa A, în timp ce volumul portbagajului este și el mai generos: 410 de litri, cu 40 de litri mai mult decât în cazul hatchback-ului. Rivalul Audi A3 Sedan oferă un portbagaj mai generos cu 15 litri.

Preţ de achiziţie

Mercedes-Benz reușește să obțină performanțe bune în materie de vânzări, în ciuda faptului că prețurile practicate de producătorul german nu sunt cele mai mici. În cazul de față, Mercedes-Benz Clasa A Sedan în versiunea A 180 d are un preț de pornire de 32.300 de euro cu TVA. 

În același timp, un Audi A3 Sedan în versiunea 30 TDI, dar fără transmisie automată pornește de la 29.000 de euro. Audi A3 Sedan în varianta 35 TDI (motor de 150 CP și cutie automată) este mai scump decât rivalul din Stuttgart cu doar 500 de euro.

Siguranţă

Specialiștii din cadrul organizației Euro NCAP nu au testat noul Clasa A Sedan. Dar versiunea hatchback a trecut prin testele de siguranță ale acestora, iar rezultatele obținute pot fi puse cu încredere și în dreptul sedanului.

Hatchback-ul de clasă compactă a impresionat prin rezultatele foarte bune obținute la testele din 2018. Modelul germanilor a primit calificative mai mari de 90% în dreptul capitolelor dedicate siguranței pasagerilor adulți, a copiilor și a pietonilor. În același timp, reprezentanții Euro NCAP au notat cu un calificativ bun și modul în care s-au descurcat sistemele de siguranță, la final, Clasa A fiind "decorat" cu cinci stele Euro NCAP.

Nemții propun un pachet extrem de generos de sisteme de siguranță. Standard modelul de clasă compactă va fi echipat cu un asistent activ la frânare și cu un asistent capabil să mențină banda de rulare și să te avertizeze atunci când o părăsești. Pentru sistemul capabil să recunoască vehiculele aflate în unghiul mort vei avea de plătit încă 540 de euro. Sistemul Active Distance Assist Distronic cu Active Steering Assist, cel care transformă Clasa A Sedan într-un vehicul capabil să ruleze semi-autonom, este și el disponibil opțional.

Ţinută de drum

Clasa A Sedan, la fel ca hatchback-ul din care derivă, poate fi comandat cu două configurații de suspensii spate: versiune independentă cu patru brațe, respectiv o variantă semirigidă cu bară de torsiune. În cazul versiunii testate, am beneficiat de a doua configurație, ceva mai simplistă.

Setarea standard a suspensiilor este una croită către confort, iar modelul producătorului german reușește să se achite cu brio de neregularitățile apărute la nivelul covorului asfaltic. Am rulat chiar și pe Autostrada A2, pe celebra porțiune care anual este recondiționată, iar reacția lui Clasa A Sedan a fost una bună, în condițiile în care nu am beneficiat de amortizoarele adaptive.

Din când în când, denivelările scurte vor reuși să provoace și mici sunete mai puțin plăcute la nivelul habitaclului, însă trebuie să nu uităm că avem în față un Clasa A Sedan, și nu un Clasa S. Clasa A Sedan s-a descurcat remarcabil și, contrar așteptărilor, puntea spate nu "țopăie" atât de mult.

Direcția oferită de Mercedes-Benz este una bună, cu feedback generos și se apropie de precizia rivalilor de la BMW.

În funcție de situația întâlnită, șoferii vor putea modifica setările mașinii. Mercedes-Benz propune patru setări: Eco, Comfort, Sport și Individual. Fiecare dintre acestea modifică răspunsurile motorului și ale accelerației, comportamentul direcție și gradul de intervenție al sistemului de control al tracțiunii.

Clasa A Sedan, chiar și în configurația cu punte spate semirigidă, rămâne o mașină agilă, care îți permite să te joci cu ea și care te va penaliza doar atunci când întreci flagrant limitele.

Vizibilitate

Deși avem în față un sedan de clasă compactă, modelul oferit de constructorul german are mici neajunsuri. Oglinzile par puțin subdimensionate, în timp ce vizibilitatea prin lunetă nu este cea mai generoasă din câte am întâlnit.

Pentru a mai șterge din păcate, Mercedes-Benz propune o suită generoasă de senzori care să te ajute în momentul parcării. Atât camera video pentru mersul cu spatele, cât și asistentul la parcare sunt dotări opționale.

Tehnologie

Mercedes-Benz Clasa A Sedan este unul dintre modelele compacte care, la capitolul tehnologie, se poate duela oricând cu vehicule din segmentele superioare. Și spun acest lucru pentru că nemții oferă de la un sistem de conducere semi-autonomă la un instrumentar digital de bord extrem de modern și bine pus la punct.

Standard, instrumentarul digital de bord va avea o diagonală de 7 inch (opțional 10.25 inch). Acesta poate fi personalizat și poate afișa o mulțime de informații referitoare la valorile de consum, sistemele active ale mașinii sau sistemul audio. Ceasurile de bord pot fi și ele personalizate, dar vin și cu teme dedicate în funcție de modul de rulare ales.

Cel de-al doilea ecran este poziționat central și poate fi comandat atât în versiune de 7 inch, cât și într-o variantă de 10.25 inch. Informațiile afișate de acesta pot fi modificate în trei moduri: cu ajutorul touch-pad-ului poziționat pe tunelul median, prin intermediul zonei tactile aflate pe volan sau prin simpla atingere a ecranului.

Sistemul MBUX (Mercedes-Benz User Experience) funcționează fluid și fără sincope, însă necesită mai mult timp de adaptare pentru a-l cunoaște bine și pentru a putea executa diverse comenzi fără ca atenția șoferului să nu fie distrasă. Asistentul virtual este capabil să îți vină în ajutor atunci când rostești cuvintele "Hey, Mercedes". Acesta va putea seta temperatura sistemului de climatizare și îți va oferi indicații de navigație în funcție de dorințele tale. 

La toate acestea se adaugă și sistemele de siguranță enumerate în dreptul capitolului dedicat. În continuare, așa cum am mai spus și atunci când am testat Clasa A, sistemul care monitorizează banda de mers este cam agresiv. În momentul în care sesizează că ai călcat linia care marchează banda de rulare, Clasa A Sedan va frâna (destul de brusc) și va vira (la fel de brusc) către interiorul benzii. Sistemul își face treaba din plin, iar dacă vrei să ai parte de o reacție ceva mai blândă și mai progresivă, poți modifica setările acestuia. Standard sistemul este setat pe modul "Sensitive", iar ori de câte ori pornești motorul vei fi nevoit să modifici comportamentul său dacă nu vrei să ai parte de senzații mai puțin plăcute.

Design

Cu noua gamă de modele de clasă compactă, Mercedes-Benz a reușit să aducă pe piață oferte pentru o grup cât mai mare de clienți. Dacă îți dorești un hatchback cu linii tradiționale vei miza pe Clasa A, dacă vrei un coupe cu patru portiere și o siluetă de invidiat vei merge către CLA, iar dacă îți dorești un design calm și cuminte poți opta pentru Clasa A Sedan.

Cel puțin așa văd eu ordinea și lucrurile în gama compactelor Mercedes-Benz. În partea frontală vei vedea elemente identice cu cele ale lui Clasa A, în timp ce de la montantul C către posterior te vei delecta cu mici influențe de coupe. Nu unele generoase, pentru că acesta este motivul pentru care în gamă încă există CLA.

Indiferent de modul în care vom despica firul, Clasa A Sedan este un model atrăgător capabil să întoarcă privirile trecătorilor, chiar și atunci când este vopsit integral în negru. 

Nu ne-a placut

  • Reacțiile cutiei de viteze
  • Resursele nu foarte generoase ale motorului
  • Prețul ridicat
Date tehnice - Mercedes-Benz Clasa A Sedan 1.5 Diesel Turbo (A180d) 116 CP Aut7
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1461
Lungime mm
4549
Putere maxima CP (rpm)
116 (4000)
Latime mm
1796
Cuplu maxim Nm (rpm)
260 (1750)
Inaltime mm
1446
Viteza maxima km/h
206
Greutate kg
1455
Acceleratie 0-100 km/h s
10.6
Ampatament mm
2729
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
43
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
420
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mercedes-Benz Clasa A Sedan

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (40)

  • 115 Cp - 43000Euro? E o greseala?
    40 6
  • Parere
    Plastic peste tot. Frumos colorat, nu am ce comenta aici, dar tot plastic ramane. Rusinica Mercedes! De fapt, se vad aceste lucruri la toti producatorii germani. Mai deunazi, Golf-ul pare o masina coreeana la interior, plastice tari in zone la care nu te asteptati in trecut. Cost reduction peste tot. Trebuie sa platesca amenzile de undeva si doar nu o sa reduca din marja de profit.
    27 16
  • Am dat click pe articol doar ca sa vad pretul, si nu am fost dezamagit :-)

    Si-au luat-o demult in cap producatorii premium cu preturile, acum 5 ani cred ca luai un C-Klasse destul de bine dotat la banii astia, acum iti iei un A Klasse de 1,3 si 115 cai.

    Masina arata beton si interiorul este la fel, dar imi poate cineva explica ce este premium la acceleratie 10,6 secunde pana la 100 si Motor de 1,3? Stai in masina ta de 43000 Euro si tremuri de fiecare data cand trebuie sa faci o depasire sau sa schimbi banda pe autostrada. Nici consumul nu ma da pe spate, scot aceleasi valori cu hulitul 2.0 TDI de pe Golf 7.

    Cred totusi ca Mercedes si-a facut bine temele si stie ca pentru clientii A-Klasse motorul este lipsit de importanta, aspectul trebuie sa primeze.
    24 13
  • Am o cunostinta care are modelul vechi luat de nou,nu e mutumit absolut deloc.Acum are o dorinta clara :Duster!

    Din punctulo meu de vedere masina de fite pentru pițipoance,in Cluj e plin de fufițe cu cla-uri...
    24 13
  • @Parere

    Golf-ul nu pare masina coreeana (inca) la interior, dar nu se stie cum este Golf 8. Am vazut ca au eliminat telescoapele de la capota, acum trebuie sa pui tija ca la Skoda. Are plastice tari doar sub cotiera si, cel mai deranjant, deasupra usilor din spate. Ma gandeam la nesimtirea managerului care a venit cu ideea asta, dar pana la urma o economie de 10 Euro/masina sunt 10.000.000 Euro/an la cate Golf-uri se vand. El primeste o prima babana si pleaca fericit in concediu si noi ramanem cu un produs inferior.
    24 6
  • 418561
    una dintre cele mai interesante masini din prezent, pentru cine isi permite un Mercedes, desigur

    tot ce iti poti dori: confort, lux, stil, eficienta (n-am cum sa nu-i dau dreptate lui @PMC), rafinament, tehologie, siguranta.

    doar daca ai trai in Germania si ai umbla mult pe autobahn-uri ti-ai dori (poate) ceva mai multa putere, dar pentru conditiile traficului din RO, puterea micului diesel este perfect suficienta.

    de mi-as permite, as alege aceasta masina cu clasa, cu precizarea ca as opta pt versiunea hatch, pt mine mult mai adaptata ca dimeniuni si nevoi de spatiu de bagaje
    15 22
  • Anonim
    Din pacate toti producatorii au crescut preturile si au scazut pe alocuri calitatea materialelor folosite . In schimb exista muult mai multa tehnologie la bord ca acuma 10 ani , mai multe sisteme de siguranta desigur ca si astea costa . Este totusi un Mercedes nu are cum sa coste putin si marca locala Dacia are deja masini in portofoliu care trec de 20 de mii de euro deci..... se poate
    9 11
  • Acelasi motor de pe logan,punte spate de caruta,jante de tabla in versiunea standard.Si nu e doar 43000e,daca mai pui optionale sare lejer de suma asta. Nesimtirea constructorilor nemti de masini nu are limite,nici prostia clientilor lor. Sa ceri 3500e pe o navigatie si un sistem audio mai ok mi se pare marlanie pe fata. Versiunea pre facelift avea tija la capota,am vazut asiatice dd 10000e cu amortizoare telescopice. Cate sute de euro mai costa covorasele?
    27 11
  • Asiatice cu amortizor? Ba mai mult, modelele Dacia au amortizor! Eu am amortizor pe Lodgy și cred că și Logan are.
    19 0
  • la dacia, la nemtoaice sau la frantuzoaicele troace e normal sa aiba amortizoare la capota, petreci destul de mult timp acolo, deschizi de multe ori capota. la asiatice, deschizi doar sa pui lichid de parbriz, lipsa amortizoarelor e de inteles si e un compromis acceptat.

    am ras de ala cu interioarele de coreene. tati, interioarele coreenelor contemporane sunt bune, plastice moi acolo unde pui mana, imbinari excelente. de curiozitate, ai vazut vreun interior de reno? dar vreunul de suzuki? dar de fiat? acolo intr-adevar zici ca esti teleportat in timp la 'mase plastice'
    18 23
  • @zet Vezi ca mercedesul de fata are motor de frantuzoaica
    14 6
  • @DanG: iti inteleg uimirea legata de preturi, dar hai sa ne gandim ce contine o masina de azi fata de una de acum 5-10-15 ani. Cate sisteme, cate accesorii, cate reglementari trebuie sa intruneasca astea noi fata de cele din trecut...inca ceva...nivelul general de trai in toata Europa a crescut, inclusiv in RO. Nu-i asa ca castigi incomparabil mai bine azi fata de acum 5 ani? Esti un cost semnificativ pentru angajator / daca cumva lucrezi la M.Benz atunci vei fi de acord ca un A-Klasse sa fie mai scump, ca Benz sa iti poata plati un salariu indestulator (fa abstractie de numele firmei)

    Legat de putere, repet, daca nu esti cumva vreun incepator crispat, puterea este absolut suficienta pt conditiile noastre. Cei mai multi soferi nu ajung sa-si cunoasca vehiculul suficient de bine pentru a-l exploata pe deplin si nici situatiile de trafic potrivite pentru respectivul vehicul. Asa se intampla si accidentele: se baga in depasiri la risc ca si cand ar conduce o racheta Porsche de 500 CP apoi dau vina pe masina ca n-ar putere sau ca nu trage.

    Tija aia pentru capota intotdeauna va fi mai fiabila decat telescopul, care se mai poate bloca, mai pierde ulei :) zic sa vedem partea plina a paharului

    @masca: Duster dupa MB??? nu prea imi vine a crede. De curiozitate, care au fost nemultumirile cunostintei tale? Iar punctul tau de vedere este chiar pozitionarea oficiala si explicita a MB: marca premium (de fite, daca vrei sa zici asa), deci nimic nou.
    15 13
  • andrei
    ca posesor de golf care are un interior ok, imi pica falca de fiecare data cand vad interiorul de a classe. imi place la nebunie. dar MB cu motor renault nu mi-as cumpara in veci. pe banii mei pot fi si eu pretentios. daca imi cumpara masina altcineva accept si motor de renault, pe ai mei nu.
    11 20
  • @andrei: stai linistit ca motorul e scula, e complet revizuit de ei.
    Nu dadea Benz Genehmigung-ul daca nu era ceva realmente bun.
    20 9
  • Andrei
    Pare bine finisat, dar cam incarcat interiorul, mai ales in dreptul consolei inferioare. Nu inteleg rolul sedanulului.
    Cu motorizarea asta e o masina strict de autostrada sau de companie.
    Masina e prea grea pentru acest motor, imi aduc aminte cand am condus 116d de la BMW tot 1.5 Diesel/automat ca mergeam cu cutia in Sport si pe acceleratii lipeam pedala de mocheta, altfel te rogi de ea sa accelereze.
    La ce bani ajung astfel de masini, nu e de mirare ca, in scurt timp, masinile vor ajunge sa fie inchiriate/share-uite.
    10 5
  • andrei
    stau foarte linistit. ramane cum am stabilit. nu e cu motor MB, nu sunt interesat. dar interiorul ala e de vis. si cu gurile alea de aerisire de zici ca e avion.
    nu pot revizui prea mult la el, ca ii creste pretul mult in final. si oricum e ca si cum fac vreun amg din dci.
    14 7
  • andrei
    erata: voiam sa zic ca NU e ca si cum fac vreun amg din dci.
    8 6
  • @5+65

    Ai dreptate dar da-mi voie sa te contrazic :-)

    Nu cred ca salariile din Vest tin pasul cu cresterea preturilor, urmaresc si Auto Bild, AMS si Auto Zeitung si vad si acolo foarte multi nemti/austrieci nemultumiti la preturile unui Golf de exemplu, lasa comentarii pline de venin. Nu mai zic ca acest Mercedes costa mai mult de 43000 Euro la ei, in Germania sau Austria masinile noi sunt mult mai scumpe decat in Romania.

    Referitor la dotarile pe care le are azi un A, de acord, este mult mai dotat fata de modelele din trecut: display-uri mai mari, mai multe briz brizuri, mai multe sisteme de siguranta, dar si producatorii folosesc aceeasi platforma la mult mai multe modele decat in trecut. Uitat-te la MQB pe Wikipedia, cred ca VW a bagat platforma asta la vreo 30 de modele de masini.

    Eu in ecuatia asta vad in primul rand actionari si sefi multumiti, prime mari la manageri si taieri de costuri exact pe partea pe care mai demult se punea pret: motoare, suspensii, izolare fonica, materiale la interior.
    18 7
  • poate ca unii dintre voi ar putea avea bunul simt sa intre pe un configurator de la Mercedes din Germania, Franta, etc sa se lamureasca care sunt dotarile si preturile unui A Klasse

    si asta inainte de a deschide gura

    succesuri
    13 3
  • vai cata dezamagire in ceea ce priveste motorul. Pai puteti opta si motorul de 2.0 daca vreti mai multa putere. in rest masina este superba, am vazut-o cateva minute si este o bijuterie, sunt convins ca vor avea vanzari f mari. Pretul nu mai este un impediment, o tot repet. Un audi a1 cu motor de 1.0 (un fel de carucior cu motor) costa 30.000 de euro. raportat la masina aia, restul masinilor par ieftine.
    20 12
  • OVIDIU
    STAI LINISTIT DOMNULE ANDREI SI TOTI CEI CA EL
    MEMTII DESTEPTI DE LA MERC SI BMW STIU CE FAC
    DE ACEEA AU LUAT MOTOARE DIESEL MERC DE LA RENAULT SI BMW DE LA PEUGEOT-CITROEN
    AU LUAT CE ESTE MAI BUN FIABIL SI EVOLUAT LA CAPITOLUL MOTOARE DIESEL DIN LUME BINEINTELES IN CLASA LOR DE CAPACITATE SI PUTERE
    11 4
  • OVIDIU
    NO COMENT
    DE CE
    1 5
  • In ciuda carcotelilor generale, acel motor Diesel de la Renault e un hipersucces! Asta e si motivul pentru care Mercedes l-a luat si l-a montat pe anumite modele. Cu alte cuvinte, nu Mercedes isi coboara standardele adoptand si adaptand acel motor, ci Renault primeste o uriasa bulina rosie din partea producatorului permium mondial nr 1. Renault si Peugeot au facut intotdeauna motoare Diesel ireprosabile, si germanii ai recunoscut ca pe langa TDIurile si motoarele de BMW care erau ca niste tractoare cu ceva ani in urma, francezii produceau Dieseluri rafinate si foarte fiabile in timp.
    In rest, de acord si eu cu parerea generala ca pretul e absurd. Contrar aparentelor, nici macar in tari ca germania sau Franta, cainii nu mai umbla demult cu covrigi in coada si nici cu carnatz Frankfurter in bot. Occidentalii europeni traiesc tot mai prost in ultimii ani, "gratzie" socialismului tot mai labartzat care o sa ne si ingroape pe noi cu frumoasa noastra Europa multi-kulti, in curand. Dar asta e alt subiect, n'asha? :)
    16 5
  • Inca 2 precizari mai am de facut
    1. Cine isi doreste cu adevarat o masina ca asta si nu are pretentii precise de configurare, o poate lua de pe stoc din Vest cu preturi reduse cu pana la 7000 de eur sau chiar mai mult. Cum spunea cinva p'aici, preturile de lista n+au legatura cu pretul platit, daca nu esti fff pretzios, repet.
    2. As avea si eu o carcoteala la o formulare din articol: nu Dieselul va convietui alaturi de suratele electrice, ci invers. :)
    14 6
  • 1. @sirca_maria: Nu înțeleg ce căutați, stimată doamnă, pe articolul ăsta cu Merțane -- doar avem skode fabii câte vreți cu Remat. :-)))

    2. Mașina-i mișto ochiometric, nu contest -- dar, repet, în viziunea mea NU este un Mercedes. Și zic asta nu din cauza motoarelor Renault (egal dacă 1.33 TCe sau 1.5 DCi, nu contează -- sînt f. bune-eco-fiabile toate.)
    ...Argumentul meu (și nu numai al meu) e însă altul: o marcă de calibrul / panașul Benz nu ar avea ce căuta în clasa compactă.

    3. Strict financiar-rapace-contabil vorbind însă, nișa asta nouă e exploatată cu maxim succes de toți așa-zișii premiumiști. Cu excepția Lexus poate, dar găsesc curând și japii formula cu priză subliminal-psihologică la orgoliul *semi-parveniților* cu ceva gen UX, după semi-eșecul CT.

    4. Garda la sol a declinărilor A-Klasse non-SUV de cca. 11 cm (sau 9,8 cm în cazul AMG-Line, f. prizată la public deși 99% comandate cu motorașe anemice -- deh, *Mehr Schein als Sein* :-)) mă lasă în continuare ca la dentist.

    5. Mega-tableta îmi pare la fel de kitschoasă, mulinetele aeratoarelor așijderea (Shimano? Daiwa? Chong-Xi?:-)) -- chiar dacă, nimic de zis, atât de căutata *finisare* e impecabilă (am și condus unul... evident că 180d, dar AMG-Line de-ți golește contu pe briz-brizuri și-ți tasează vertebrele cu jantele pe 19.)

    6. ...Dar mai bine tac și-mi văd de Suzuchiu meu. :-)
    36 1
  • Nu conteaza ce ai sub capota, conteaza ce crede lumea ca ai sub capota. :))) Masina facuta special pentru snobul din tine.
    20 4
  • @Seth: nu neaparat. Sunt enorm de multi clienti pe care chiar nu-i intereseaza ce e sub capota, ca e Diesel, ca e Otto, ca e de la Renault sau SsangYoung. Vor Mercedes. Si daca si-l permit pe asta si se intampla sa le si placa, il iau si nu mai stau sa-l caute la dintzi. Recunosc, si eu visez un C Klasse, nu pentru ca nu mi-as permite un E Klasse, ci pentru ca C chiar imi place de mult timp si ma uit cu jund la el. Dar stiu ca unul configurat decent e pe la 45000, si oricat de mult cresc ficatzii, tot nu se justifica un asemenea purcoi de bani...
    12 4
  • @DanG: La intrebarea ta: ce este premium la acceleratie 10,6 secunde pana la 100? eu iti raspund asa: poate pentru o marca premium iti pare putin astazi 10,6 secunde, dar daca te gandesti mai bine e o valoare buna. Era o valoare obisnuita de acceleratie pentru masini de clasa medie de acum 15 ani cand traficul era mult mai lejer.

    Azi, pe drumuri din ce in ce mai aglomerate ce faci cu masini rapide? Poate doar impresie vizuala si accidente, atat!

    Am avut pana de curandd un ford Focus luat de nou in 2016, echipat decent, care prindea suta in aproape 13 secunde, decci o masina normala pentru oameni normali, nu pentru raliuri, ci pentru mers in limitele legale. Poate cu banii aia puteam sa imi iau ceva premium second hand de 6-7 ani vechime si mult mai rapida, dar nu am nevoie de asa ceva. Stii care e treaba: eu mergeam normal, iar pe langa mine vitezomanii cu masini scumpe si rapide treceau ca fulgerul, de credeam ca eu stau pe loc. Si nu de putine ori mi s-a intamplat sa-i prind apoi din urma, ei fiind cu masinile infipte in vreun copac, tamponate intre ele sau rasturnate in santuri. Deci cine a ajuns primul la destinatie in cele din urma: eu cu masina mea lenta sau ei cu rachetele lor bengoase?

    Intre timp am dat FOcusul din nevoi marite de spatiu si mici suparari cu masina si am luat o Skoda, tot nuoua, tot decent echipata, cu un motor de baza. E nitel mai rapida, cu circa 11 secunde pana la suta, fata de 13, dar istoria se repeta, fii atent:

    Acum doua saptamani la iesirea din Buc spre Piteste, eu mergeam normal si inca de la ierisrea din oras un Audi Q5 sau probabil SQ5, cu roti foarte late , oricum ceva super fortos, imi da flashuri disperate sa ma dau la o parte. Ma dau, trece pe langa mine cu cred ca nu exagerez daca zic 200 km/h si se pierde in zare. Pe la benzinaria OMV de la km 50 ghici cine era cu Audi-ul facut zob? Exact, grabitul flaashuitor, care intrase grav intr-o dubita. M-am amuzat copios.

    Acum, sa te intreb si eu pe tine, ce e premium in a-ti face masina zob din prostie si aroganta? Premium inseamna atitudine, in primul rand. Adica stii ca masina ta prinde sutta in 5 secunde, nu inseamna ca trebuie sa dovedesti asta cu fiecare ocazie. CU +20k cat am dat pe sKoda sigur gaseam sa imi iau si eu ceva sh de prins suta in 5 secunde, dar eu am optat pentru confort si siguranta, nu pentru riscuri inutile si figuri. M-am lungit, dar sper ca m-am facut inte;es.
    Stima!
    21 11
  • @s.com, Respect! Perfect adevarat ce spui.

    Trebuie sa fii serios dus cu capul sa tragi tot timpul de o masina care face 100 km/h in 5 secunde. E foarte buna sa te ajute din cand in cand sa iesi dintr-o situatie mai stransa. Dar sa mergi ca la Formula 1 pe soselele publice, denota prostie crunta si sfidarea vietiilor celor din trafic.

    La mine in sat daca faci asa ceva, lumea te raporteaza la politie si te aia au grija sa te astepte la urmatorul exit. Mi s-a parut totdeauna ridicol cat de tare se marche-aza pe 2-3 zecimi de secunda diferenta intre diferite marci. Pai astea le pierzi instant la timpii de reactie, la stilul de condus, la incarcatura masinii, presiunea si temperatura cauciucurilor, etc etc.

    Dar cel mai tare ma distreaza cand dupa ce ai invatat dinamica traficului pana la lucru si inapoi, stii exact cand si unde sa schimbi o banda sau alta. Si smecheri de smecheri care taie fata la milimetru oricui, ii vezi ca raman in urma cand traficul se taraste cu 20-30 km/h la urmatoarea infundatura.

    Ultima oara cand am fost in Romania, mi-a luat o ora jumate sa traversez Brasovul. De la Rasnov la Brasov pur si simplu se merge in coloana ca furnicile. La ce iti trebuie o masina mare si puternica? Una electrica mi se pare ideala pentru congestiile din Romania.

    Nu sunt scuze pentru performantele "slabe" ale A Class-ului, dar fiecare zona de pe glob isi are clientela ei. Aici la mine, oferta Mercedes incepe de la 2.0L turbo si ajunge pana la maximul gamei. Pentru ca ai spatiu sa te desfasori si consumul nu e un factor in capul listei decat pentru foarte putina lume. Eu cred ca Mercedes a estimat foarte bine piata pentru Europa de Est.
    13 8
  • @cei de mai sus

    Nu cred ca m-ati inteles.

    Eu am intrebat ce e premium la acest motor de 1,3 si acceleratie de anii 80 dat fiind faptul ca masina este construita de Mercedes si costa 43000 Euro varianta testata. Nu as avea nimic impotriva daca era pus pe un Polo, Logan, Megane, etc.

    Drept dovada, contraexemplul dat este cu Focus si Skoda, la alea da, se poate pune acest motor pentru ca sunt departe de acel pret si nu sunt considerate masini premium.
    14 2
  • -59+-*5456
    DanG, nu stiu de ce te axezi asa mult pe motor.

    e un motor foarte bun, cu putere suficienta. diferenta de pret pentru a trece la un motor superior nu e asa semnificativa (valabil la orice marca, cu conditia sa pastrezi aceeasi echipare, acolo unde e posibil), in schimb in pretul ala de 43000, ai, dupa cum spuneam si eu mai sus:

    tot ce iti poti dori: confort, lux, stil, eficienta (n-am cum sa nu-i dau dreptate lui @PMC), rafinament, tehologie, siguranta.,

    ceea ce la masinile enumerate de tine (Polo, Logan, Megane, Focus, Skoda) nu vei gasi vreodata, fiind masini relativ modeste, de masa, cu limitarile lor stabilite clar inca din faza de proiectare, pentru a putea fi ieftine. MB inseamna calitate si prestigiu plus enorm de multa investitie in R&D, la alt nivel fata de masinile populare.
    15 10
  • multumesc, @zarne, echilibrat ca intotdeauna si cu completarile potrivite!

    @DanG: esti amuzant cu stabilirea cronologica a masinilor dupa valoarea acceleratiei:
    Deci daca acest A-Klasse cu 10,6 secunde e din anii '80, atunci Skoda mea cu 11 secunde e poate din perioada revolutiei taranesti de la 1907, iar Fordul de dinainte, cu cele 13 secunde ale lui era de pe vremea lui Mihai Viteazu. Urmand pe aceeasi logica, probabil doar Ferrari, Porsche si Lambo pot face parte din prezent, iar Veyron deja soseste din timpuri viitoare.

    Sa fim rezonabili deci...asa cum zice si @zarne mai sus, diferentele astea de cateva secunde sau zecimi nici nu conteaza in real life.

    Imi aduc aminte ca un jurnalist englez , (Matt parca de la carwow) testa un Megane RS cu cutie manuala si cat s-a chinuit el sa atinga cele ~6,5 secunde oficiale pana la 100 km/h si tot nu a reusit, mereu ii ieseau 2-3 secunde in plus. La automate poate e mai usor , ca face masina treaba pentru tine, dar la manuale doar un pilot profesionist iti atinge acele secunde. Iar noi nu suntem piloti, nu va mai cramponati de acele cifre.
    14 9
  • cine sa gandea acum 50 ani ca in 20 20 o sa avem merțane cu osie pe spate si 8 supape?
    12 13
  • E motorizare de baza, de asta l-au pus aia de la mercedes, nu ca e cine stie ce minune tehnica.
    Rusinica, cu acest pret imens. Acum 10 ani luai touareg dotat, 3.0tdi v6 mountain parca era versiunea... acuma iei a-class 1.5 dci...
    Oricum sunt niste prastii cu tractiune fata. Vrei mercedes adevarat, iei de la E-class in sus, dar nici nu vreau sa stiu cat costa unul ...
    9 6
  • Adineauri am fost la dealer si mi-am pus fundul intr-un A Class hatch si un CLA. Am ramas surprins cat spatiu interior poate sa aiba. Ochiometric as zice ca e chiar in pic mai mare ca C Class-ul meu (W204).

    Calitatea interiorului e la ani lumina de C Class-ul meu. Au progresat enorm fata de anii trecuti. Probabil ca se si conduce fabulos. Da, poate ca scumpa dar e un Mercedes adevarat la toate capitolele.
    7 8
  • @zarnesteanu - nu mai spune ca Mercedes a progresat si ca masina arata super bine. tu nu intelegi ca aici daca vrei sa fii in ton cu "lumea" trebuie sa lauzi Loganul si masinile asiatice? nu ai voie sa lauzi un Mercedes care arata si se conduce impecabil.
    12 7
  • Încă una și mă duc -- simțind că-i nevoie de câteva clarificări în plus ref. la justețea sau nu a polarizării sesizate (din nou) și la testul ăsta, între...
    - badge-snobismul deseori exagerat
    - badge-bashingul... la fel de exagerat

    Întâmplător am avut ocazia să conduc recent aceeași motorizare 1.5 DCi și pe A-Klasse 180d 116 CP (hatch, nu sedan, da-i irelevant detaliul) și... Megane, tot hatchback și el, dar cu *numai* 115 CP sub capotă. -- :-))), marketo-abureala să trăiască.
    ...Ambele, cu nivel de echipare pretențios (dar nu mai psih_analizez asta.)

    ...Diferența de preț?! -- De la simplu la dublu, și ăsta-i de fapt factorul decisiv al comparației.
    Merțanul are, indubitabil, unele plusuri (design mai dinamic, ceva mai silențios înăuntru, mai atent finisat și cu scaune mai sportiv-comode... normal cumva, ca AMG-Line.)
    E și mai greu însă -- chestie pozitivă pentru unii prin prisma siguranței pasive, deși ambele mașini au 5 stele EUro-îN-Cap.

    D-aia Megane-ul l-am simțit o idee mai vioi, dar clar că nu niște zecimi de secundă contează, ci surpriza unei suspensii superioare A-ului nu doar la capitolul confort (de așteptat vs. AMG-Line cu jante pe 19), ci mai ales ca ținută de drum.
    ...Inclusiv în viraje era mai puțin subvirator, holy sh.t !

    Concluzia -- scurtissimă, că deja m-am lungit nepermis de mult: 3-4.000 € recunosc că ar merita în plus A-Klasse pentru plusurile de stil + calitate percepută, dar nu 20.000. :-P
    18 0
  • @kiro, foarte bun commentul, ca de obicei :). Si mie mi se pare o diferenta enorma de 20,000 de euro fata de un Megane, dar .... totusi gasesc clientela care sa le cumpere marfa. In America de Nord, Renault e inexistent, deci nu prea exista termeni de comparatie, decat cu alti producatori premium.

    Asa ca o sa le tina figura. Legat de tinuta de drum, fiind mai grea e normal sa fie mai "moale". Iar asta nu e o problema pentru ca e in spiritul Mercedes. Totusi, ce mi se pare alarmant este faptul ca tinuta de drum e penalizata atat de mult din cauza suspensiilor.

    Dar cum in America de Nord vine doar cu motorizarea de 2.0L, asta inseamna suspensie multi link, deci pe continentul asta nimeni n-o sa bage de seama asa ceva :):):)
    5 0
  • Ca un fan infocat Mercedes, ma rusinez si imi vine sa ma ascund cand vine vorba de A, A sedan, CLA cu echiparile de baza cu motor de origine Renault (si nu numai) si preturi de E.
    Am un prieten care si-a cumparat vechiul CLA250 (de nou), si e mega dezamagit de calitatea interiorului.
    Si asta ma dezamageste crunt! Pentru ca de dragul marjei de profit si a pretului actiunilor la bursa, se fac rabaturi la lucruri esentiale, care au adus brandul Mercedes acolo unde este astazi.
    Cursa asta disperata de a avea vanzari cat mai mari, a facut ca unele decizii luate sa fie contrar valorilor Mercedes: calitate premium, confort suprem si fiabilitate maxima.
    Nu spun ca un model de clasa compacta nu poate fi foarte bun pentru a satisface numarul de modele vandute, dar cand o faci cu motoare de 1,5 litri diesel si cu calitate net inferioara statutului brandului, ceva nu e ok. Si mai ceri si 43 mii de coco...fuck this shit.
    8 0
  • Gica Petrescu
    Masina e pentru cine isi permite... Vrei eleganta, iti cumperi Mercedes, indiferent ca e A B C E. Vrei tziganie de masina, iti cumperi ca tot romanu un VW break sau un golf cu 10 mii si stai prin service cu ea, da nu stai ca sunt proaste, ci ca au juma de milion de km.
    Sau iti iei un BMW mai vechi, tot la juma de milion de km, si stai si cu ala numa prin service... ca doar esti smeker.
    Orice masina noua e scumpa, indiferent ca e renault, mercedes sau mazda, diferenta de pret o fac calitatea si rafinamentul. Daca vrei masina pt 3-4 ani, iei renault, mazda, daca vrei masina pt 10 ani, iti iei mercedes, si dupa ce te saturi de ea, o ia altu pentru inca 5 ani, ca doar e Mercedes.
    Normal n-ar trebui sa fie nevoie sa faci depasiri ca la formula 1 daca am avea autostrazi mai multe, asa ca mai bine cu motor mai mic, ca sa mai invatam si noi sa fim mai calmi pe drumuri, ca nu suntem pui de Schumcher sa depasim ca pe circuit.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru