Marti, 08.07.2014
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dacia Logan MCV nu mai este o încrucişare de break şi monovolum, fiind un break în toată regula. Unii vor duce lipsa celor şapte locuri opţionale, oferite la un preţ extrem de accesibil, în timp ce alţii se vor bucura de noile calităţi ale celei de-a doua generaţii Logan MCV. Odată cu noua generaţie, pe lângă motorizările şi tehnologiile din gama Logan, MCV primeşte o configuraţie exclusiv cu cinci locuri şi un portbagaj imens. Adică exact ceea ce ar trebui să caute un client la un break.
Clienţii care vor o maşină accesibilă cu şapte locuri au în continuare ceva foarte bun în oferta Dacia, sub forma lui Lodgy, în timp ce proprietarii care nu aveau nevoie decât de cinci locuri şi de tot spaţiul disponibil într-o maşină de patru metri jumătate au motiv de bucurie. La un preţ dezarmant de competitiv, pe deasupra! Nu poate nimeni să nege faptul că Logan MCV este cel mai accesibil break de pe piaţă, iar dotările pe care le primeşte un client alături de acest model sunt o lovitură puternică în faţa celorlalte mărci de pe piaţă, care nu reuşesc să atingă acelaşi echilibru dintre preţul maşinii şi ceea ce oferă aceasta.
Am testat o versiune 0.9 TCe a lui Logan MCV, pentru a afla cum se comportă break-ul din Mioveni în compania motorizării turbo cu trei cilindri în linie introdusă de părinţii adoptivi de la Renault. În cadrul acestui test, am putut să experimentăm noua generaţie a lui Logan cu 22.000 kilometri la bord, iar maşina s-a comportat la fel de bine ca exemplarele noi testate în toamna lui 2012.
Dacia Logan MCV (2013-2016)
0.9 TCe 90CP Man Laureate
- Pret de pornire 7.890 €
- Pret model testat 12.250 €
- Taxa auto 50 €
Motor / Transmisie
Motorizarea 0.9 TCe, a doua unitate turbo alimentată cu benzină oferită în gama Dacia după motorul 1.2 TCe, este un propulsor modern şi vivace, care răspunde mai multor cerinţe în acelaşi timp. Cu toate acestea, este departe de 1.0 EcoBoost-ul de la Ford, de exemplu, iar o comparaţie la nivel de concern ne arată că 0.9 TCe-ul din dotarea lui Clio pare să aibă un plus de rafinament, deşi vorbim despre acelaşi bloc motor şi aceleaşi componente interne şi specificaţii tehnice.
Silenţios la ralanti, motorul aduce o uşoară vibraţie în unele momente, fie că maşina stă sau circulă cu viteze reduse şi la turaţii scăzute. Nu-i nimic îngrijorător în asta, aşa funcţionează motorul respectiv şi când este nou, după cum ne-au arătat primele teste cu Logan TCe şi cu Sandero TCe.
În faţa diesel-ului de 1.5 litri din aceeaşi gamă, motorul TCe punctează prin silenţiozitate, un plus de rafinament şi o plajă mai largă de turaţii, aceasta din urmă venind de la diferenţa de configuraţie a motorizărilor otto vs diesel.
Chiar şi în compania caroseriei break, motorul oferă reprize corecte pentru nivelul de putere din dotare, fără să ne lase senzaţia că maşina este submotorizată. Până în 3.000 rpm, motorizarea este suprinzător de silenţiloasă, iar consumul de carburant este în norme impresionante, abia după acest prag crescând şi setea propulsorului. Sigur, vor fi momente în care vei visa cum ar fi fost dacă aveai 6 trepte sau vreo 10-15 CP în plus, dar motorul 0.9 TCe rămâne o evoluţie demnă de două generaţii peste aspiratele de 1.6 litri din vechea gamă Logan.
Transmisia manuală cu cinci trepte din dotare are o timonerie scurtă şi o etajare corectă, cu toate că încă "agaţă" la schimbări, la fel ca atunci când maşina era nouă. Pe de o parte, e un lucru bun, pentru că asta înseamnă că timoneria este rezistentă la uzură şi poate să fie la fel de bună şi peste mulţi ani, cum nu se întâmpla la bunicul lui Logan MCV. Pe de altă parte, înseamnă că tot nu scapi de acel agăţat nici după 20 de mii de kilometri de folosinţă.
Consum
Un motor benzină turbo nu este primul lucru la care te gândeşti atunci când vrei o maşină de familie cu un consum mic. Sau cel puţin nu era până de curând, până să fie inventat downsizing-ul, în urma căruia până şi gama Dacia a ajuns să aibă motoare turbo de cilindree mică în producţia de serie.
Versiunea 0.9 TCe a lui Dacia Logan MCV anunţă un consum mixt de numai 5.0 litri la sută. Valorea este foarte bună, fiind depăşită doar de Clio 4 Estate cu aceeaşi motorizare. În mod interesant, valoarea este mai bună decât a rivalilor de la Seat şi de la Skoda, chiar dacă aceştia beneficiază de unitatea 1.2 TSI, cu 15 CP mai puternică. În comparaţie cu un Logan MCV 1.5 dCi, indiferent de nivelul de putere, diferenţa la nivel de consum mixt este de numai 1.1 litri la sută, ceea ce aduce puncte importante în tabăra motoarelor turbo produse de Dacia şi Renault.
Şi acum, partea cea mai interesantă: cât consumă Dacia Logan MCV 0.9 TCe în România?
În cadrul testului nostru, consumul urban s-a situat între 7.5 şi 8.2 litri la sută, cu aerul condiţionat pornit şi funcţia ECO activată. Valoarea superioară a fost atinsă la aglomeraţia caracteristică Bucureştiului la ora de vârf. Dacă oraşul este liber, consumul scade sub 6 litri la sută fără probleme, chiar şi cu aerul condiţionat în funcţiune.
Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a cincea (mare păcat că nu sunt 6, dar este totuşi un model low-cost), unitatea afişează 3.250 rpm şi consumul se stabilizează la 7.5 litri la sută, rulând folosind tempomatul, funcţia ECO şi sistemul de climatizare.
Pe drumurile naţionale, dacă nu depăşim 100-110 km/h, consumul de carburant se situează la 5 litri la sută, chiar şi cu câteva depăşiri lejere în program. Cum trecem de 3.000 rpm constant sau apăsăm frecvent pedala la podea, cum se apropie de 6 litri la sută consumul de carburant.
Ilustra funcţie "ECO" aduce un răspuns uşor mai slab la acceleraţie, ceea ce te ajută să minimizezi micile fluctuaţii ale piciorului pe pedală după mai multe ore de condus. Din păcate, sistemul Start-Stop nu este prezent, acesta putând să facă minuni pentru break-ul de la Dacia şi pentru oricare alt model din portofoliul mărcii argeşene.
Performanţe
Dacia nu mai este codaşă la performanţe de când cu motoarele Euro 5 preluate de la Renault, dar n-a ajuns (încă) pe primul loc la această categorie. Modelul din Mioveni este capabil să atingă o viteză maximă de 175 km/h şi să accelereze de la 0 la 100 km/h în 11.1 secunde. Ca referinţă, valoarea de la acceleraţie este mai bună decât la Renault Clio Estate 0.9 TCe, în timp ce viteza maximă este mai mare pentru modelul francez, dar absolut inutilă în România, unde contează mai mult reprizele şi demarajul până la vitezele legale de rulare.
În ceea ce priveşte cele două break-uri de segment B de la Concernul Volkswagen, Ibiza ST 1.2 TSI şi Fabia Combi 1.2 TSI îl întrec pe Logan MCV 0.9 TCe la performanţe. Diferenţa este de 0.9 secunde până la sută şi de peste 15 km/h la viteza maximă.
Oricum, niciun familist nu va trece de 150-160 km/h, deci valorile respective sunt doar de laudă. Cât despre timpul 0-100 km/h, valoarea MCV-ului este onorabilă, având în vedere că are o caroserie mai grea decât a lui Clio Estate şi este şi cel mai lung model din segmentul break-urilor de clasă mică.
Putem doar să ne imaginăm cât de performant ar fi fost un Logan (indiferent de versiunea de caroserie) dacă ar fi fost oferit cu 1.2 TCe şi o transmisie cu şase trepte.
Interior
Dacia Logan MCV este aproape identic cu fraţii săi de platformă până la nivelul portierelor din spate. Mai exact, până când se termină acestea. Compromisul le-a permis francezilor de la Renault să ofere un interior cu un nivel de calitate superior preţului la care este vândută maşina.
La bordul break-ului din gama Dacia găsim noua planşă de bord a constructorului din Argeş, ceasurile de bord lansate odată cu Lodgy şi aceleaşi materiale pe care le găsim în gamele Logan şi Sandero.
Mai mult decât atât, exemplarul testat avea şi dotarea opţională mult-visată de clienţii Dacia şi vândută anterior doar aftermarket de terţe entităţi: cotiera. Aceasta nu vine cu un spaţiu de depozitare integrat şi nu poate să stea fixă pe poziţia "în sus". Sau cel puţin nu am reuşit să o fixăm noi prin metode care să nu implice sfori sau bandă adezivă. Dacă vreţi doar o cotieră care să stea acolo tot timpul, e perfectă.
Scaunele din faţă sunt potrivit de moi, dar suportul lateral oferit de acestea este dezamăgitor. Nu putem să nu ne întrebăm cât ar fi costat în plus pentru Dacia să ofere un set de perniţe profilate, late cât să încapă şi cei mai plinuţi pasageri, care să suţină umerii şi şoldurile şoferului şi pasagerului din faţă. Acest lucru aduce un plus de confort şi întăreşte senzaţia de siguranţă.
Vestea bună este că interiorul este durabil, după un an de folosinţă şi peste 20.000 de kilometri parcurşi neexistând decât o singură urmă de uzură la bord: zgârieturile de pe coloana de direcţie, lângă contact, făcute de şoferii care caută contactul cu cheia, nu cu privirea. Materialele plastice de la bord sunt tari, dar robuste, iar soluţiile de reducere a costurilor aplicate de Renault sunt vizibile la fiecare pas şi uneori amuzante. Spre exemplu, dacă trageţi parasolarul şoferului veţi remarca lipsa clapetei care acoperă de obicei oglinda de curtoazie. Dar cine îţi mai oferă un break aşa mare la mai puţin de 10.000 de euro?
O altă veste bună este spaţiul disponibil la bord: 5 locuri pentru adulţi bine-hrăniţi şi un portbagaj monstru, de 573 de litri (fără să rabatam bancheta, desigur). Uşa de la portbagaj a revenit la configuraţia de hayon clasic, iar materialele din interiorul acestuia nu sunt de un nivel de calitate impresionant. Ceea ce e excelent dacă le murdăreşti sau le strici. Nu te vei supăra niciodată pe copilul tău dacă varsă suc pe mocheta din Logan MCV şi îţi vei urca animalul de casă la bord chiar şi după o escapadă prin pădure. Încearca asta cu un interior crem!
Preţ de achiziţie
Vânzările Dacia cresc de la un an la altul, iar doar un ipocrit ar putea să spună că preţul nu are nicio legătură cu asta. Logan, Sandero, Duster, Dokker şi Lodgy au atras clienţi din toată lumea cu preţurile lor competitive, cu ajutorul cărora Renault a putut să măture pe jos cu rivalii atunci când a venit vorba de volume de vânzări.
Ingeniozitatea francezilor este încă în plină vervă, deoarece niciun alt constructor nu a reuşit să fabrice în Europa un model low-cost care să se bată de la egal la egal cu Dacia şi să şi învingă. Mereu a existat o barieră a preţului, iar Dacia a ajuns să câştige comparative şi pentru că este o maşină modernă, nu doar un autovehicul ieftin, cum era pe vremuri.
În România, Dacia Logan MCV pleacă de la 7.890 euro cu TVA inclus. Asta înseamnă că Logan MCV este în continuare cel mai spaţios model ieftin oferit de Dacia, variantele mai generoase cu volumul interior din gamă fiind ceva mai scumpe. În ceea ce priveşte rivalii, preţul de pornire al oricărui alt model din segment nu scade sub 11.000 de euro (preţ de listă).
Iar la 11.000 de euro deja comanzi nivelul de echipare testat (Laureate) alături de motorizarea testată, fără dotări suplimentare, cum are maşina din imaginile alăturate, care a ajuns să coste 12.250 euro cu TVA inclus. Până în 11.000 de euro există în continuare variante la Dacia, inclusiv cu motor diesel, dar cu un nivel de echipare mai puţin bogat.
Când nu îţi permiţi prea multe şi ai nevoie de o maşină care să te ducă în siguranţă de la A la B, timp de vreo 5-6 ani, fără să stai cu grija că SH-ul cumpărat din Germania cu sute de mii de kilometri la bord se va strica şi nu vei avea banii necesari să-l repari, Logan MCV e cea mai bună variantă din Univers pentru tine.
Chiar dacă îţi permiţi mai mult, de ce să nu-l iei? Dacia a devenit fenomen în Franţa, unde a devenit "la modă" să te lauzi cu cât de ieftin ai cumpărat un anumit produs/obiect. Au până şi picnic doar pentru proprietari şi familiile lor!
Noi, românii, suntem încă retrograzi la această tendinţă, păstrând aprecierea pentru lucrurile scumpe pe care nu ni le permitem cu adevărat.
Siguranţă
Dacia Logan MCV a obţinut trei stele la testele EuroNCAP. Diferenţa faţă de fratele său de platformă, Sandero, care a ajuns în faţa zidului în 2013 şi a luat patru stele, vine pe fondul noilor criterii de siguranţă, semnificativ mai stricte faţă de cele aplicate în trecut. Break-ul bazat pe Logan a obținut doar 57 de procente din totalul punctelor disponibile pentru protecția pasagerilor, 75% pentru cea a pasagerilor copii, 55% pentru pietoni și un dezamăgitor 38% pentru sistemele de siguranță.
Potrivit EuroNCAP, în cadrul testului frontal, compartimentul de siguranță a fost instabil, prezentând o deformare accentuată. Oficialii EuroNCAP susțin că acesta nu ar fi suportat o viteză mai mare de impact. Structura a avut de suferit și în partea inferioară a caroseriei, iar indicațiile testelor arată o protecție slabă pentru zona pieptului.
Încă din dotarea standard, Logan MCV are patru airbag-uri (frontale şi laterale) precum şi sistemele ABS şi ESP. Practic, tot ce e de bază şi "must-have" pentru o maşină a anului 2014 e în standard, ceea ce e foarte bine. Cei care vor mai multă siguranţă nu pot decât să apeleze la altă marcă.
Ţinută de drum
Dacia Logan MCV este o maşină pentru familie şi pentru familişti. Nu o să fie niciodată pentru alergatul pe serpentine şi pentru virajele abordate la limita aderenţei. Nu-i nici gândită şi nici făcută pentru asta.
Suspensia prezintă o gardă la sol ridicată, arcurile şi amortizoarele sunt moi şi direcţia nu este foarte comunicativă cu şoferul. Poţi să roteşti volanul cu 1-2-3 grade fără să se întâmple mai nimic în mers. Fix ceea ce nu ai vrea de la un model cu ambiţii sport.
Pe drumuri denivelate, de macadam sau doar din ţărână tasată, vei iubi Logan MCV. Fără sleauri, denivelări mari şi noroi, un Logan MCV face aproape tot ce face şi un Duster cu tracţiune faţă, la un preţ mai mic de achiziţie. Când mergi pe un drum prost cu 30-40-50 km/h şi nu simţi mare lucru în coloana de direcţie, doar auzi câteva sunete neplăcute din partea suspensiei, le vei mulţumi celor de la Dacia că au făcut maşina asta aşa cum este, pentru că e fix ceea ce trebuie pentru ţara noastră şi drumurile sale distruse.
Când "scapi" pe vreun drum întreţinut sau pe una dintre puţinele noastre autostrăzi, Logan MCV nu te va dezamăgi, deoarece stă pe drum mult mai bine decât predecesorul său. Stabilitatea la vânt lateral a crescut semnificativ, iar comportamentul la viteze ridicate este chiar agreabil pentru ceea ce este această maşină. Nu te simţi ca într-o compactă break, dar nu simţi că eşti în pericol dacă nu bruschezi comenzile. Iar când îţi ies virajele în cale, le poţi aborda suprinzător de repede cât timp ştii cum să le ataci şi nu te pripeşti nici cu viteza de intrare, nici cu bracarea volanului.
Vizibilitate
Dacia Logan MCV nu prezintă probleme mari la acest capitol. La fel ca la majoritatea modelelor care respectă cu stricteţe normele EuroNCAP, montantul A poate fi deranjant la virajele strânse de stânga. Oglinzile laterale sunt suficiente pentru gabaritul maşinii, dar există un unghi mort semnificativ în dreptul ultimului geam din spate, pe ambele părţi, pe care îl puteţi contracara doar prin precauţie şi atenţie la drum.
Vă recomandăm cu căldură senzorii de parcare oferiţi opţional. Dacă este simplu de parcat pe lumină şi în linişte, lucrurile nu vor decurge la fel când te claxonează un alt şofer, ai portbagajul burduşit şi îţi plânge copilul pe bancheta din spate. Situaţia din urmă fiind ipotetică pentru echipa editorială Automarket, dar este o maşină pentru familişti şi ne-am gândit ca atare.
Tehnologie
Cu doar 300 de euro, atunci când îţi cumperi o Dacia nouă, poţi să comanzi un sistem multimedia cu navigaţie şi cu touchscreen. Există soluţii aftermarket care nu sunt atât de accesibile sau de bine integrate în electronica maşinii şi costă mai mult de atât!
MediaNav, sistem dezvoltat de LG pentru Dacia, aduce un acces facil şi uşor de digerat la colecţia personală de muzică de pe stick-ul USB, un sistem de navigaţie semnificativ mai util decât o unitate aftermarket în majoritatea situaţiilor (nu poate fi furat uşor, e integrat perfect, nu trebuie încărcat şi merge mult mai repede decât un GPS ieftin), sistem bluetooth pentru conectarea telefonului şi, bineînţeles, radio. Sistemul audio are comenzi amplasate şi în spatele volanului şi sunt uşor de folosit.
Pe volan găsim comenzile pentru tempomat şi limitatorul de viteză. Din lista de dotări nu lipseşte aerul condiţionat, funcţia eco şi computerul de bord. Per total, versiunea de top, echipată cu aproape toată lista de opţionale, îţi oferă tot ce găseşti la o compactă de 16-17 mii de euro în dotarea standard, cu aproape la fel de mult spaţiu.
Design
A doua generaţie a lui Logan MCV a preluat faţa lui Logan şi a lui Sandero, dar a venit cu un profil complet nou şi cu un spate diferit. Nu va câştiga niciun concurs de frumuseţe, dar nu putem spune că este urât. Ca de obicei la Dacia, spiritul practic a primat în faţa esteticii şi hayonul are un decupaj amplu, care permite un spaţiu de încărcare cât mai uşor accesibil. Stopurile nu sunt urâte şi se încadrează agreabil în linia totală a maşinii, în special datorită suprafeţei roşii prelungite.
Ne-a placut
- Spaţiu interior
- Funcţii şi dotări demne de secolul XXI (doar în echiparea de top)
- Garda la sol şi suspensie perfecte pentru asfaltul mioritic
- Preţ imbatabil în segment
Nu ne-a placut
- Suport laterale scaune faţă
- Antifonare la zgomotele suspensiei/zgomote de drum
- Materialele de la bord nu ating media segmentului
- Lipsă sistem Start-Stop, nici măcar în gama de opţionale
Date tehnice - Dacia Logan MCV (2013-2016) 0.9 TCe 90CP Man Laureate | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Dacia
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul de la Mioveni, deținut de gigantul Renault, continuă să parieze pe Logan și, în prezent, se lucrează la o nouă generație. Anunțul a fost făcut chiar de vicepreședintele Dacia, Patrice Levy-Bencheton. (Joi, 17 Octombrie)
-
Automarket a călătorit, în mare secret, la Berlin pentru a face cunoștință cu noua Dacia Bigster. Pe scurt, vorbim despre cel mai mare model al mărcii de la Mioveni și prima Dacia echipată cu plafon panoramic. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale, dar și un video. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Constructorul român de automobile, deținut de Renault, va prezenta noul Bigster în data de 14 octombrie, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. (Joi, 05 Septembrie)
-
Dacia Sandero a fost cel mai vândut model, din Europa, în luna iulie. Marea surpriză este, însă, SUV-ul Duster, care a urcat pe locul 4 în topul preferințelor. (Vineri, 23 August)
tocmai, asta e problema, ca fiind o masina low cost, nivelul de siguranta nu e tocmai grozav, poate pt francezul cu autostrazi si drumuri pe 2 benzi e ok, dar l anoi in romanica, unde se moare pe drumuri desi conduci cu ochii cat cepele.
asta ma face pe mine sa ma uit in alta parte, chiar si sh. in rest, masina e ok. probabil grosul vanzarilor va fi la 8-9k, nu varianta "full" de aproape 13k.
"Lipsă sistem Start-Stop"??? Pai vorbim aici de o masina low cost si ridicati problema unui sistem care nu exista pe lista de optionale pentru multi producatori consacrati!
Hai sa fim realisti si sa nu mai emitem pretentii de superdotari pentru o masina care a fost construita pentru strictul necesar.
Va rog sa postati un linc de unde reiese ca LADA are sistem Start&Stop in optionale.
O zi buna
Desi ca masina personala detin o marca premium ca costa cat doua-trei apartamente,cand ma urc in ultima dacie achizitionata acum 3 luni,nu ocolesc nici o groapa,nu tin cont de vibratoarele de la trecerile de pietoni,nu ocolesc nici un canal(acoperit :)).
Dacia face toti banii si numai cine nu a avut una noua(modelele de dupa fuziunea cu Renault),spune ca este o masina de proasta calitate !
Oricum, acest sist. presupune o serie de cheltuieli in plus (gen. acumulator si electromotor diferite de cele de serie si implicit mai scumpe). Chiar nu cred ca isi gaseau locul pe Dacia!
Ce constructor consacrat din Europa nu are in oferta un sistem start/stop? Si te rog sa nu-mi dai exemplu de Lada, ca doar Dacia in Germania, Franta, UK nu este o alternativa la Lada. Este o alternativa la Skoda, Fiat, Opel, Chevrolet etc.
Sistemul Start-Stop costa cel putin 1000 euro si afecteaza foarte mult fiabilitatea masinii(acumulator, electromotor, volanta, sistemul electric s.m.d.) si este folosit strict pentru a reduce consumul unei masini cu maxim 1 l/100 km si pt a reduce emisiile CO2.
De ce crezi ca majoritatea producatorilor auto implementeaza acest sistem?
Multi oameni se plang de start-stop pt ca masinile se defecteaza mai repede si uzura unor componente este mai rapida.
Sitemul de navigatie 300 euro si este o dotare optionala pe care nu esti obligat sa o pui pe masina.
Dacia este o alternativa low cost pentru toate marcile nu numai VW, Skoda, Fiat.
Strategia Dacia este de a atrage clientii cu masini low budget, fiabile, spatioase si usor de intretinut si incet incet introduc dotari pt secolul 21 in momentul in care acestea au un cost destul de redus pt a mentine pretul scazut al masinii.
Nu sunt un fan Dacia, pe mine nu ma atrage aceasta masina, nu mi se potriveste, dar sunt incantat cand vad vapoare, trenuri, camioane pline cu dacii in tipla care pleaca la export si clientii straini si nationali sunt extrem de multumiti.
Ca sa inchei: BRAVO DACIA!!! keep up the good work!!!
Felicitari Renault, nu am fi reusit niciodata singuri!
Cat ai zis ca este un sistemstrat/stop? Cel putin 1000 de euro? :)))
Prietene,vezi ca lumea crede ce bazaconii scrii. Acest sistem start/stop intr-adevar uzeaza unele sisteme ale masinii. Asa cum se uzeaza unele sisteme ale unui motor la mersul "bara la bara" in oras,asa cum se uzeaza si ambreiajul tot la fel la un mers intr-un oras foarte aglomerat, asa cum se uzeaza prematur si o turbina daca dupa un drum de cateva ore pe autostrada opresti motorul imediat, fara sa ai rabdare sa-l mai tii la relanti macar 2-3 minune sa se mai raceasca palele. Deci faptul ca imi spui ca se uzeaza niste chestii e adevarat, dar nu poate fi un argument. Si spre deosebire de navigatie, sistemul start/stop este un sistem care nu se ofera nici macar optional.
Dar imi place de tine, ne spui povesti, te zbati sa spui ceva, dar nu esti fan Dacia ca nu te atrage. Deci cu alte cuvinte sa-si cumpere altii ca nu e de tine.
Eu am Logan 2 0.9 TCe Laureate. Masina merge, nimic de zis. Dar are slabiciuni vizibile si imi pare rau ca la cat am dat pe ea nu am ales altceva de 2-3 ani vechime si poate o mai prind cel putin un an cu garantie. Fie ca unora le convine sau nu, este mai masina. Chiar daca nu are navigatie. Sa pui navigatie pe un low cost in loc sa oferi 6 airbaguri de exemplu, o lumina in torpedou sau lumina pentru butoanele de pe volan de exemplu, mie mi se pare cam deplasat.
Dar e doar parerea mea. Drmuri bune sa aveti!
cand dau notele alea ma gandesc ca se raporteaza la pretul masinii, rivalii din gama etc.
Nu stiu de ce mi-a fost sters comentariul anterior. Poate am deranjat pe cineva. Dar sa revenim.
1000 de euro zici ca este un sistem start/stop? :)) Eu zic sa te mai interesezi. Ar fi pacat sa te creada unii. Pentru masinile de volum pretul unui sistem start/stop este in medie undeva intre 300 si 400 de euro.
Dar e adrevarat cand spui ca se pot uza niste piese. Dar te intreb o chestie: cand mergi in oras, bara la bara, ambreiajul sau volanta nu se uzeaza? Cand dai cu masina in gropi, suspensia si directia nu se uzeaza? Dupa un drum de cateva sute de km cu un diesel pe autostrada, daca la destinatie nu il lasi la renati cateva minute sa se raceasca turbina, ea nu se uzeaza? Deci argumentul tau este corect, dar nu poate fi neaparat luat in considerare. Pe de alta parte masinile care au sistem start/stop sunt... adapate daca pot sa spun asa: o baterie mai mare sau un electromotor mai mare.
Dar imi place cum incerci tu sa ne convingi de niste chestii legate de Dacia, ne spui ca iti place dar totusi nu e de tine. :))
Eu anul trecut mi-am luat Logan Laureate 0.9 Tce. Masina de mers, merge. Dar cu toate astea cred ca m-am cam pripit. cam regret ca nu am luat un sh de 2-3 ani, pana in 50000 de km si pe care probabil sa-l gasesc si in garantie. Logan oricum o dai este si se simte ca o masina low cost cu dotari pentru cei care viseaza la dotari de top, in loc de caroserie galvarizata sau 6 airbaguri care sunt MULT mai importante. Lasa, are navigatie la mai putin de 11000... ce-ti mai trebuie airbaguri (de cortina nici nu mai zic) sau caroserie in care sa nu intre rugina atat de usor ?!
Nu te mai simti jignit de "ce face renault daciei" la cum pui tu problema nu esti clientul tinta. Financiar poate dar esti prea infumurat sa iti cumperi o dacia. Tu esti "pe" SH din germania, pun pariu.
probabil (asa cum si tu esti probabil convins ca e amator se sh din germania) ai tenesi chinezesti de 10 ron, ca tot ca aia originali arata, tot din cauciuc si carpa sunt, etc.
Apoi, motoarele. Pai cum ai vrea sa se puna pe Logan 1.2 Tce de 125 CP cand tu in Romania de-abea vinzi masina in general? Ai in productie un motor simplu de 1.2 si 75 CP, pe care poti sa-l iei si pe GPL, ca sa lasi pretul de vanzare jos. Si nici asa romanul nu cumpara. De ce nu cumpara, e si aici o chestie.
In plus niciunde pe Dacia nu se pun motoare prea puternice, pentru ca din nou asta ii costa in plus pe cei de la Renault. Iar daca pui 1.2 TCe de 125 CP Laureate il duci f periculos in pretul unei Kia Ceed, Hyundai i30 sau Skoda Rapid. Si cand ai asa alternative la un Logan e si mai greu sa vinzi.
Faptul ca pe Skoda gasesti si motoare mai mari este unul din motivele pentru care Skoda nu este gandita ca o marca low cost.
Eu de cand am masina asta si am analizat-o am ajuns la concluzia ca un low cost inseamna multe compromisuri ca sa ramana pretul jos. Iar daca iti asumi aceste compromisuri un Logan poate fi o masina ok. Eu din pacate nu mi-as mai cumpara Logan nu pentru ca e o masina proasta, ci pentru ca acele compromisuri eu consider ca nu s-au facut unde se putea. Au preferat sa le faca in alta parte.
Ideea e ca sunt extrem de multi tarani infumurati in romania care in afara de a arunca cu noroi nu stiu altceva.
O familie cu un venit de 7000lei are varinata sh de 5000E sau Dacie prima varianta cu aer conditionat la 8000E ambele variante sunt necastigatoare si nu trebuie considerati batuti in cap, pur si simplu nu au o alta varianta
Dacia este low cost numai in Europa, vrei low cost adevarat intra pe site-uri indiene,ucrainiene, rusesti sau braziliene si vorbim
Cati ani, boy?
Nu iti convine dacia ai alternative nenumarate....ai dat chiar tu exemplul. Dacia are un client tinta, nemultumirile tale le elimini mergand la concurenta.
PS. motorul de 0,9 il vezi doar tu ca fiind omorat....
PS2 si ceilalti constructori incearca sa-si umple visteria sau nu? mergi la VW sau Kia, iti vor da o masina pe gratis ....
, diferentele sunt infime la spintul pana la 100 km/h in favoarea Loganului, pentru ca diferentele sunt f mici. Oricum prefer Skoda Rapid decat Logan. De ce? De tinuta de drum, stabilitate, confort mai bun si de caroserie galvarizata. Chiar daca in aceiasi bani nu am navigatie. Mie sa pui navigatie pe Logan mi se pare amuzant cand masina are alte lipsuri in alte parti.
@RRR, intreb si eu ca opinia publica: daca ai atatea Dacii de care esti f multumit, de ce in loc de Dacia ai preferat sa-ti cumperi pentru tine o masina care costa cat 2-3 apartamente?
pentru ca poate?! ;)
de ce ai crede ca pragmatismul in afaceri al lui @RRR este incompatibil cu satisfactia personala, probabil pur emotionala??
Ca exemplu fata de 1.6 aspirat al meu de alta marca:
timbru mediu logan 0.9 parca undeva la 4 mil
a mea,1,6 13 mil
---------------------------
diferenta 9 mil
cauciucuri iarna logan,cele mai ieftine non-china ptr 15 2 mil
ale mele pe 16 3mil
--------------------------------------
diefernta 4 mil
jenti de tabla ptr iarna
pentru logan 1,5 mil
la a mea 2 mil
--------------------------
difernta 2 mil
consum
loganu asta are 8.2 urban
a mea 10,5
-----------------------------------
diferenta de 2 litri care ptr 10 000 km inseamna
200 l care la6.4lei/l benzina vin cam 13 mil lei
rca tinand cont de criteriile calculate ptr mine
rca logan 7 mil
rca la amea 12 mil
---------------------------------------
diferenta 5 mil
revizie,in mod normaldin fisa tehnica 0,9 la un an inseamna 2,2 mil probabil e mai mult
a mea a fost 5,2 mil revizia
---------------------------------------
3 mil
dupa un an de exploatare diferenta intre logan 0,9 si 1,6 aspirat
-----------------------------------------------------------------------
36 de mil
pai daca tinemcont ca salariul mediu in Bucuresti e de 20 demil, nu vorbesc de restul tarii,asta inseamna ca un om cu salariu mediu da aproape 2 salrii in plus ca sa aiba un 1,6 in loc de logan. Deci loganul isi face toti banii pentru un om normal care vede masina ca o necesitate. Credeti ca tatal meu face liniute, depasiri, scartait de roti, merge cu 119 pe european si 139 de autostrada?? Mai puneti-va si in pielea altora. Nu toti sunt pasionat de masini, tineri si castiga macra 7000 de lei pe familie cum zicea cineva mai sus.
1-ori a mostenit milioane de euro
2- si-a distrus o posibila afacere.
Candva am citit ca mari sefi germani(ai economiei cele mai mari din UE) conduceau masini modeste, seful OTTO avea un VW Broscuta de 30 de ani...Masina nu mai e de mult un status symbol, nu mai reprezinta nimic.(eu nu am o masina de lux, dar in multe parti din lume poate ar parea ca fiind de lux...)
Consum urban: 8,5l/km
Consum la drum intins: 6,5l/km (3 adulti +bagaje)
Consum la regim lejer 70-90kmh : 4,5/km (3 adulti +bagaje)