Drivetest Dacia Logan MCV (2013-2016)

0.9 TCe 90CP Man Laureate
Dacia Logan MCV (2013-2016) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 08.07.2014
Dezarmant

Dacia Logan MCV nu mai este o încrucişare de break şi monovolum, fiind un break în toată regula. Unii vor duce lipsa celor şapte locuri opţionale, oferite la un preţ extrem de accesibil, în timp ce alţii se vor bucura de noile calităţi ale celei de-a doua generaţii Logan MCV. Odată cu noua generaţie, pe lângă motorizările şi tehnologiile din gama Logan, MCV primeşte o configuraţie exclusiv cu cinci locuri şi un portbagaj imens. Adică exact ceea ce ar trebui să caute un client la un break.

Clienţii care vor o maşină accesibilă cu şapte locuri au în continuare ceva foarte bun în oferta Dacia, sub forma lui Lodgy, în timp ce proprietarii care nu aveau nevoie decât de cinci locuri şi de tot spaţiul disponibil într-o maşină de patru metri jumătate au motiv de bucurie. La un preţ dezarmant de competitiv, pe deasupra! Nu poate nimeni să nege faptul că Logan MCV este cel mai accesibil break de pe piaţă, iar dotările pe care le primeşte un client alături de acest model sunt o lovitură puternică în faţa celorlalte mărci de pe piaţă, care nu reuşesc să atingă acelaşi echilibru dintre preţul maşinii şi ceea ce oferă aceasta.

Am testat o versiune 0.9 TCe a lui Logan MCV, pentru a afla cum se comportă break-ul din Mioveni în compania motorizării turbo cu trei cilindri în linie introdusă de părinţii adoptivi de la Renault. În cadrul acestui test, am putut să experimentăm noua generaţie a lui Logan cu 22.000 kilometri la bord, iar maşina s-a comportat la fel de bine ca exemplarele noi testate în toamna lui 2012.

Dacia Logan MCV (2013-2016)
0.9 TCe 90CP Man Laureate

  • Pret de pornire 7.890 €
  • Pret model testat 12.250 €
  • Taxa auto 50 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Motorizarea 0.9 TCe, a doua unitate turbo alimentată cu benzină oferită în gama Dacia după motorul 1.2 TCe, este un propulsor modern şi vivace, care răspunde mai multor cerinţe în acelaşi timp. Cu toate acestea, este departe de 1.0 EcoBoost-ul de la Ford, de exemplu, iar o comparaţie la nivel de concern ne arată că 0.9 TCe-ul din dotarea lui Clio pare să aibă un plus de rafinament, deşi vorbim despre acelaşi bloc motor şi aceleaşi componente interne şi specificaţii tehnice.

Silenţios la ralanti, motorul aduce o uşoară vibraţie în unele momente, fie că maşina stă sau circulă cu viteze reduse şi la turaţii scăzute. Nu-i nimic îngrijorător în asta, aşa funcţionează motorul respectiv şi când este nou, după cum ne-au arătat primele teste cu Logan TCe şi cu Sandero TCe.

În faţa diesel-ului de 1.5 litri din aceeaşi gamă, motorul TCe punctează prin silenţiozitate, un plus de rafinament şi o plajă mai largă de turaţii, aceasta din urmă venind de la diferenţa de configuraţie a motorizărilor otto vs diesel.

Chiar şi în compania caroseriei break, motorul oferă reprize corecte pentru nivelul de putere din dotare, fără să ne lase senzaţia că maşina este submotorizată. Până în 3.000 rpm, motorizarea este suprinzător de silenţiloasă, iar consumul de carburant este în norme impresionante, abia după acest prag crescând şi setea propulsorului. Sigur, vor fi momente în care vei visa cum ar fi fost dacă aveai 6 trepte sau vreo 10-15 CP în plus, dar motorul 0.9 TCe rămâne o evoluţie demnă de două generaţii peste aspiratele de 1.6 litri din vechea gamă Logan.

Transmisia manuală cu cinci trepte din dotare are o timonerie scurtă şi o etajare corectă, cu toate că încă "agaţă" la schimbări, la fel ca atunci când maşina era nouă. Pe de o parte, e un lucru bun, pentru că asta înseamnă că timoneria este rezistentă la uzură şi poate să fie la fel de bună şi peste mulţi ani, cum nu se întâmpla la bunicul lui Logan MCV. Pe de altă parte, înseamnă că tot nu scapi de acel agăţat nici după 20 de mii de kilometri de folosinţă.

Consum

Un motor benzină turbo nu este primul lucru la care te gândeşti atunci când vrei o maşină de familie cu un consum mic. Sau cel puţin nu era până de curând, până să fie inventat downsizing-ul, în urma căruia până şi gama Dacia a ajuns să aibă motoare turbo de cilindree mică în producţia de serie.

Versiunea 0.9 TCe a lui Dacia Logan MCV anunţă un consum mixt de numai 5.0 litri la sută. Valorea este foarte bună, fiind depăşită doar de Clio 4 Estate cu aceeaşi motorizare. În mod interesant, valoarea este mai bună decât a rivalilor de la Seat şi de la Skoda, chiar dacă aceştia beneficiază de unitatea 1.2 TSI, cu 15 CP mai puternică. În comparaţie cu un Logan MCV 1.5 dCi, indiferent de nivelul de putere, diferenţa la nivel de consum mixt este de numai 1.1 litri la sută, ceea ce aduce puncte importante în tabăra motoarelor turbo produse de Dacia şi Renault.

Şi acum, partea cea mai interesantă: cât consumă Dacia Logan MCV 0.9 TCe în România?

În cadrul testului nostru, consumul urban s-a situat între 7.5 şi 8.2 litri la sută, cu aerul condiţionat pornit şi funcţia ECO activată. Valoarea superioară a fost atinsă la aglomeraţia caracteristică Bucureştiului la ora de vârf. Dacă oraşul este liber, consumul scade sub 6 litri la sută fără probleme, chiar şi cu aerul condiţionat în funcţiune.

Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a cincea (mare păcat că nu sunt 6, dar este totuşi un model low-cost), unitatea afişează 3.250 rpm şi consumul se stabilizează la 7.5 litri la sută, rulând folosind tempomatul, funcţia ECO şi sistemul de climatizare.

Pe drumurile naţionale, dacă nu depăşim 100-110 km/h, consumul de carburant se situează la 5 litri la sută, chiar şi cu câteva depăşiri lejere în program. Cum trecem de 3.000 rpm constant sau apăsăm frecvent pedala la podea, cum se apropie de 6 litri la sută consumul de carburant.

Ilustra funcţie "ECO" aduce un răspuns uşor mai slab la acceleraţie, ceea ce te ajută să minimizezi micile fluctuaţii ale piciorului pe pedală după mai multe ore de condus. Din păcate, sistemul Start-Stop nu este prezent, acesta putând să facă minuni pentru break-ul de la Dacia şi pentru oricare alt model din portofoliul mărcii argeşene.

Performanţe

Dacia nu mai este codaşă la performanţe de când cu motoarele Euro 5 preluate de la Renault, dar n-a ajuns (încă) pe primul loc la această categorie. Modelul din Mioveni este capabil să atingă o viteză maximă de 175 km/h şi să accelereze de la 0 la 100 km/h în 11.1 secunde. Ca referinţă, valoarea de la acceleraţie este mai bună decât la Renault Clio Estate 0.9 TCe, în timp ce viteza maximă este mai mare pentru modelul francez, dar absolut inutilă în România, unde contează mai mult reprizele şi demarajul până la vitezele legale de rulare.

În ceea ce priveşte cele două break-uri de segment B de la Concernul Volkswagen, Ibiza ST 1.2 TSI şi Fabia Combi 1.2 TSI îl întrec pe Logan MCV 0.9 TCe la performanţe. Diferenţa este de 0.9 secunde până la sută şi de peste 15 km/h la viteza maximă.

Oricum, niciun familist nu va trece de 150-160 km/h, deci valorile respective sunt doar de laudă. Cât despre timpul 0-100 km/h, valoarea MCV-ului este onorabilă, având în vedere că are o caroserie mai grea decât a lui Clio Estate şi este şi cel mai lung model din segmentul break-urilor de clasă mică.

Putem doar să ne imaginăm cât de performant ar fi fost un Logan (indiferent de versiunea de caroserie) dacă ar fi fost oferit cu 1.2 TCe şi o transmisie cu şase trepte.

Interior

Dacia Logan MCV este aproape identic cu fraţii săi de platformă până la nivelul portierelor din spate. Mai exact, până când se termină acestea. Compromisul le-a permis francezilor de la Renault să ofere un interior cu un nivel de calitate superior preţului la care este vândută maşina.

La bordul break-ului din gama Dacia găsim noua planşă de bord a constructorului din Argeş, ceasurile de bord lansate odată cu Lodgy şi aceleaşi materiale pe care le găsim în gamele Logan şi Sandero.

Mai mult decât atât, exemplarul testat avea şi dotarea opţională mult-visată de clienţii Dacia şi vândută anterior doar aftermarket de terţe entităţi: cotiera. Aceasta nu vine cu un spaţiu de depozitare integrat şi nu poate să stea fixă pe poziţia "în sus". Sau cel puţin nu am reuşit să o fixăm noi prin metode care să nu implice sfori sau bandă adezivă. Dacă vreţi doar o cotieră care să stea acolo tot timpul, e perfectă.

Scaunele din faţă sunt potrivit de moi, dar suportul lateral oferit de acestea este dezamăgitor. Nu putem să nu ne întrebăm cât ar fi costat în plus pentru Dacia să ofere un set de perniţe profilate, late cât să încapă şi cei mai plinuţi pasageri, care să suţină umerii şi şoldurile şoferului şi pasagerului din faţă. Acest lucru aduce un plus de confort şi întăreşte senzaţia de siguranţă.

Vestea bună este că interiorul este durabil, după un an de folosinţă şi peste 20.000 de kilometri parcurşi neexistând decât o singură urmă de uzură la bord: zgârieturile de pe coloana de direcţie, lângă contact, făcute de şoferii care caută contactul cu cheia, nu cu privirea. Materialele plastice de la bord sunt tari, dar robuste, iar soluţiile de reducere a costurilor aplicate de Renault sunt vizibile la fiecare pas şi uneori amuzante. Spre exemplu, dacă trageţi parasolarul şoferului veţi remarca lipsa clapetei care acoperă de obicei oglinda de curtoazie. Dar cine îţi mai oferă un break aşa mare la mai puţin de 10.000 de euro?

O altă veste bună este spaţiul disponibil la bord: 5 locuri pentru adulţi bine-hrăniţi şi un portbagaj monstru, de 573 de litri (fără să rabatam bancheta, desigur). Uşa de la portbagaj a revenit la configuraţia de hayon clasic, iar materialele din interiorul acestuia nu sunt de un nivel de calitate impresionant. Ceea ce e excelent dacă le murdăreşti sau le strici. Nu te vei supăra niciodată pe copilul tău dacă varsă suc pe mocheta din Logan MCV şi îţi vei urca animalul de casă la bord chiar şi după o escapadă prin pădure. Încearca asta cu un interior crem!

Preţ de achiziţie

Vânzările Dacia cresc de la un an la altul, iar doar un ipocrit ar putea să spună că preţul nu are nicio legătură cu asta. Logan, Sandero, Duster, Dokker şi Lodgy au atras clienţi din toată lumea cu preţurile lor competitive, cu ajutorul cărora Renault a putut să măture pe jos cu rivalii atunci când a venit vorba de volume de vânzări.

Ingeniozitatea francezilor este încă în plină vervă, deoarece niciun alt constructor nu a reuşit să fabrice în Europa un model low-cost care să se bată de la egal la egal cu Dacia şi să şi învingă. Mereu a existat o barieră a preţului, iar Dacia a ajuns să câştige comparative şi pentru că este o maşină modernă, nu doar un autovehicul ieftin, cum era pe vremuri.

În România, Dacia Logan MCV pleacă de la 7.890 euro cu TVA inclus. Asta înseamnă că Logan MCV este în continuare cel mai spaţios model ieftin oferit de Dacia, variantele mai generoase cu volumul interior din gamă fiind ceva mai scumpe. În ceea ce priveşte rivalii, preţul de pornire al oricărui alt model din segment nu scade sub 11.000 de euro (preţ de listă).

Iar la 11.000 de euro deja comanzi nivelul de echipare testat (Laureate) alături de motorizarea testată, fără dotări suplimentare, cum are maşina din imaginile alăturate, care a ajuns să coste 12.250 euro cu TVA inclus. Până în 11.000 de euro există în continuare variante la Dacia, inclusiv cu motor diesel, dar cu un nivel de echipare mai puţin bogat.

Când nu îţi permiţi prea multe şi ai nevoie de o maşină care să te ducă în siguranţă de la A la B, timp de vreo 5-6 ani, fără să stai cu grija că SH-ul cumpărat din Germania cu sute de mii de kilometri la bord se va strica şi nu vei avea banii necesari să-l repari, Logan MCV e cea mai bună variantă din Univers pentru tine.

Chiar dacă îţi permiţi mai mult, de ce să nu-l iei? Dacia a devenit fenomen în Franţa, unde a devenit "la modă" să te lauzi cu cât de ieftin ai cumpărat un anumit produs/obiect. Au până şi picnic doar pentru proprietari şi familiile lor!

Noi, românii, suntem încă retrograzi la această tendinţă, păstrând aprecierea pentru lucrurile scumpe pe care nu ni le permitem cu adevărat.

Siguranţă

Dacia Logan MCV a obţinut trei stele la testele EuroNCAP. Diferenţa faţă de fratele său de platformă, Sandero, care a ajuns în faţa zidului în 2013 şi a luat patru stele, vine pe fondul noilor criterii de siguranţă, semnificativ mai stricte faţă de cele aplicate în trecut. Break-ul bazat pe Logan a obținut doar 57 de procente din totalul punctelor disponibile pentru protecția pasagerilor, 75% pentru cea a pasagerilor copii, 55% pentru pietoni și un dezamăgitor 38% pentru sistemele de siguranță.

Potrivit EuroNCAP, în cadrul testului frontal, compartimentul de siguranță a fost instabil, prezentând o deformare accentuată. Oficialii EuroNCAP susțin că acesta nu ar fi suportat o viteză mai mare de impact. Structura a avut de suferit și în partea inferioară a caroseriei, iar indicațiile testelor arată o protecție slabă pentru zona pieptului.

Încă din dotarea standard, Logan MCV are patru airbag-uri (frontale şi laterale) precum şi sistemele ABS şi ESP. Practic, tot ce e de bază şi "must-have" pentru o maşină a anului 2014 e în standard, ceea ce e foarte bine. Cei care vor mai multă siguranţă nu pot decât să apeleze la altă marcă.

Ţinută de drum

Dacia Logan MCV este o maşină pentru familie şi pentru familişti. Nu o să fie niciodată pentru alergatul pe serpentine şi pentru virajele abordate la limita aderenţei. Nu-i nici gândită şi nici făcută pentru asta.

Suspensia prezintă o gardă la sol ridicată, arcurile şi amortizoarele sunt moi şi direcţia nu este foarte comunicativă cu şoferul. Poţi să roteşti volanul cu 1-2-3 grade fără să se întâmple mai nimic în mers. Fix ceea ce nu ai vrea de la un model cu ambiţii sport.

Pe drumuri denivelate, de macadam sau doar din ţărână tasată, vei iubi Logan MCV. Fără sleauri, denivelări mari şi noroi, un Logan MCV face aproape tot ce face şi un Duster cu tracţiune faţă, la un preţ mai mic de achiziţie. Când mergi pe un drum prost cu 30-40-50 km/h şi nu simţi mare lucru în coloana de direcţie, doar auzi câteva sunete neplăcute din partea suspensiei, le vei mulţumi celor de la Dacia că au făcut maşina asta aşa cum este, pentru că e fix ceea ce trebuie pentru ţara noastră şi drumurile sale distruse.

Când "scapi" pe vreun drum întreţinut sau pe una dintre puţinele noastre autostrăzi, Logan MCV nu te va dezamăgi, deoarece stă pe drum mult mai bine decât predecesorul său. Stabilitatea la vânt lateral a crescut semnificativ, iar comportamentul la viteze ridicate este chiar agreabil pentru ceea ce este această maşină. Nu te simţi ca într-o compactă break, dar nu simţi că eşti în pericol dacă nu bruschezi comenzile. Iar când îţi ies virajele în cale, le poţi aborda suprinzător de repede cât timp ştii cum să le ataci şi nu te pripeşti nici cu viteza de intrare, nici cu bracarea volanului.

Vizibilitate

Dacia Logan MCV nu prezintă probleme mari la acest capitol. La fel ca la majoritatea modelelor care respectă cu stricteţe normele EuroNCAP, montantul A poate fi deranjant la virajele strânse de stânga. Oglinzile laterale sunt suficiente pentru gabaritul maşinii, dar există un unghi mort semnificativ în dreptul ultimului geam din spate, pe ambele părţi, pe care îl puteţi contracara doar prin precauţie şi atenţie la drum.

Vă recomandăm cu căldură senzorii de parcare oferiţi opţional. Dacă este simplu de parcat pe lumină şi în linişte, lucrurile nu vor decurge la fel când te claxonează un alt şofer, ai portbagajul burduşit şi îţi plânge copilul pe bancheta din spate. Situaţia din urmă fiind ipotetică pentru echipa editorială Automarket, dar este o maşină pentru familişti şi ne-am gândit ca atare.

Tehnologie

Cu doar 300 de euro, atunci când îţi cumperi o Dacia nouă, poţi să comanzi un sistem multimedia cu navigaţie şi cu touchscreen. Există soluţii aftermarket care nu sunt atât de accesibile sau de bine integrate în electronica maşinii şi costă mai mult de atât!

MediaNav, sistem dezvoltat de LG pentru Dacia, aduce un acces facil şi uşor de digerat la colecţia personală de muzică de pe stick-ul USB, un sistem de navigaţie semnificativ mai util decât o unitate aftermarket în majoritatea situaţiilor (nu poate fi furat uşor, e integrat perfect, nu trebuie încărcat şi merge mult mai repede decât un GPS ieftin), sistem bluetooth pentru conectarea telefonului şi, bineînţeles, radio. Sistemul audio are comenzi amplasate şi în spatele volanului şi sunt uşor de folosit.

Pe volan găsim comenzile pentru tempomat şi limitatorul de viteză. Din lista de dotări nu lipseşte aerul condiţionat, funcţia eco şi computerul de bord. Per total, versiunea de top, echipată cu aproape toată lista de opţionale, îţi oferă tot ce găseşti la o compactă de 16-17 mii de euro în dotarea standard, cu aproape la fel de mult spaţiu.

Design

A doua generaţie a lui Logan MCV a preluat faţa lui Logan şi a lui Sandero, dar a venit cu un profil complet nou şi cu un spate diferit. Nu va câştiga niciun concurs de frumuseţe, dar nu putem spune că este urât. Ca de obicei la Dacia, spiritul practic a primat în faţa esteticii şi hayonul are un decupaj amplu, care permite un spaţiu de încărcare cât mai uşor accesibil. Stopurile nu sunt urâte şi se încadrează agreabil în linia totală a maşinii, în special datorită suprafeţei roşii prelungite.

Nu ne-a placut

  • Suport laterale scaune faţă
  • Antifonare la zgomotele suspensiei/zgomote de drum
  • Materialele de la bord nu ating media segmentului
  • Lipsă sistem Start-Stop, nici măcar în gama de opţionale
Date tehnice - Dacia Logan MCV (2013-2016) 0.9 TCe 90CP Man Laureate
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
898
Lungime mm
4494
Putere maxima CP (rpm)
90 (5000)
Latime mm
1733
Cuplu maxim Nm (rpm)
140 (2250)
Inaltime mm
1518
Viteza maxima km/h
175
Greutate kg
1038
Acceleratie 0-100 km/h s
11.1
Ampatament mm
2634
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
573
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Dacia Logan MCV (2013-2016)

Ultimele teste

Comentarii (35)

  • Când nu îţi permiţi prea multe şi ai nevoie de o maşină care să te ducă în siguranţă de la A la B, timp de vreo 5-6 ani.

    tocmai, asta e problema, ca fiind o masina low cost, nivelul de siguranta nu e tocmai grozav, poate pt francezul cu autostrazi si drumuri pe 2 benzi e ok, dar l anoi in romanica, unde se moare pe drumuri desi conduci cu ochii cat cepele.
    asta ma face pe mine sa ma uit in alta parte, chiar si sh. in rest, masina e ok. probabil grosul vanzarilor va fi la 8-9k, nu varianta "full" de aproape 13k.
    46 36
  • Catalin
    @ Automarket
    "Lipsă sistem Start-Stop"??? Pai vorbim aici de o masina low cost si ridicati problema unui sistem care nu exista pe lista de optionale pentru multi producatori consacrati!
    Hai sa fim realisti si sa nu mai emitem pretentii de superdotari pentru o masina care a fost construita pentru strictul necesar.
    Va rog sa postati un linc de unde reiese ca LADA are sistem Start&Stop in optionale.
    O zi buna
    64 13
  • Marius
    In locul lipsei sistemului Start-Stop, ceva total nerealist pe un model low-cost, as reclama mai degraba lipsa claxonului pe volan, asa cum gasim la orice alta masina a sec xxi. Dacia e la a 2 versiune, fara sa socotim facelif-urile, si claxonul inca se mai gaseste pe batzul din stanga a.i. sa nu poti reactiona rapid intr-o situatie de urgenta?
    28 13
  • Dacia produce masini foarte fiabile.Am cateva Dacii 2009-2014,unele cu peste 350.000 km rulati in Romania pe toate drumurile de tara sau prost amenajate.Dacia face toti banii.Nimic nu a rezistat pe mana soferilor distrugatori ,cum a rezistat Dacia.Respect pentru ei !
    Desi ca masina personala detin o marca premium ca costa cat doua-trei apartamente,cand ma urc in ultima dacie achizitionata acum 3 luni,nu ocolesc nici o groapa,nu tin cont de vibratoarele de la trecerile de pietoni,nu ocolesc nici un canal(acoperit :)).
    Dacia face toti banii si numai cine nu a avut una noua(modelele de dupa fuziunea cu Renault),spune ca este o masina de proasta calitate !
    58 13
  • _steli
    Personal cred ca sist. start/stop este o prostie. Si mai mare prostie este ca la unele modele trebuie sa il dezactivezi in fiecare zi, neramanand setat.
    Oricum, acest sist. presupune o serie de cheltuieli in plus (gen. acumulator si electromotor diferite de cele de serie si implicit mai scumpe). Chiar nu cred ca isi gaseau locul pe Dacia!
    54 6
  • Catalin, zici tu ca sistemul start/stop este un sistem care nu isi are rostul pe un low cost? Dar o navigatie isi are rostul pe un low cost? Pui problema gresit.
    Ce constructor consacrat din Europa nu are in oferta un sistem start/stop? Si te rog sa nu-mi dai exemplu de Lada, ca doar Dacia in Germania, Franta, UK nu este o alternativa la Lada. Este o alternativa la Skoda, Fiat, Opel, Chevrolet etc.
    23 29
  • Catalin
    @ HORIA
    Sistemul Start-Stop costa cel putin 1000 euro si afecteaza foarte mult fiabilitatea masinii(acumulator, electromotor, volanta, sistemul electric s.m.d.) si este folosit strict pentru a reduce consumul unei masini cu maxim 1 l/100 km si pt a reduce emisiile CO2.
    De ce crezi ca majoritatea producatorilor auto implementeaza acest sistem?
    Multi oameni se plang de start-stop pt ca masinile se defecteaza mai repede si uzura unor componente este mai rapida.
    Sitemul de navigatie 300 euro si este o dotare optionala pe care nu esti obligat sa o pui pe masina.
    Dacia este o alternativa low cost pentru toate marcile nu numai VW, Skoda, Fiat.
    Strategia Dacia este de a atrage clientii cu masini low budget, fiabile, spatioase si usor de intretinut si incet incet introduc dotari pt secolul 21 in momentul in care acestea au un cost destul de redus pt a mentine pretul scazut al masinii.
    Nu sunt un fan Dacia, pe mine nu ma atrage aceasta masina, nu mi se potriveste, dar sunt incantat cand vad vapoare, trenuri, camioane pline cu dacii in tipla care pleaca la export si clientii straini si nationali sunt extrem de multumiti.
    Ca sa inchei: BRAVO DACIA!!! keep up the good work!!!
    48 18
  • Mi se apre absolut fantastica masina asta. Dupa cum spunea si Sebastian, la 12.500 nu ai grija cel putin 5-6 ani ca se va strica, cat va costa sa o repari, samd. Si acum luea stie ca Dacia face numai masini fiabile, au dovedit asta. Peste toate, mai nou le face si frumoase, si confortabile, si modern tehnologizate!
    Felicitari Renault, nu am fi reusit niciodata singuri!
    45 10
  • Catalin:
    Cat ai zis ca este un sistemstrat/stop? Cel putin 1000 de euro? :)))
    Prietene,vezi ca lumea crede ce bazaconii scrii. Acest sistem start/stop intr-adevar uzeaza unele sisteme ale masinii. Asa cum se uzeaza unele sisteme ale unui motor la mersul "bara la bara" in oras,asa cum se uzeaza si ambreiajul tot la fel la un mers intr-un oras foarte aglomerat, asa cum se uzeaza prematur si o turbina daca dupa un drum de cateva ore pe autostrada opresti motorul imediat, fara sa ai rabdare sa-l mai tii la relanti macar 2-3 minune sa se mai raceasca palele. Deci faptul ca imi spui ca se uzeaza niste chestii e adevarat, dar nu poate fi un argument. Si spre deosebire de navigatie, sistemul start/stop este un sistem care nu se ofera nici macar optional.
    Dar imi place de tine, ne spui povesti, te zbati sa spui ceva, dar nu esti fan Dacia ca nu te atrage. Deci cu alte cuvinte sa-si cumpere altii ca nu e de tine.
    Eu am Logan 2 0.9 TCe Laureate. Masina merge, nimic de zis. Dar are slabiciuni vizibile si imi pare rau ca la cat am dat pe ea nu am ales altceva de 2-3 ani vechime si poate o mai prind cel putin un an cu garantie. Fie ca unora le convine sau nu, este mai masina. Chiar daca nu are navigatie. Sa pui navigatie pe un low cost in loc sa oferi 6 airbaguri de exemplu, o lumina in torpedou sau lumina pentru butoanele de pe volan de exemplu, mie mi se pare cam deplasat.
    Dar e doar parerea mea. Drmuri bune sa aveti!
    20 4
  • multi cred in conntinuare ca dacia e o masina low cost, parca i-a stantat cineva pe creier!!! uitati-va la celelte masini de masa si veti vedea ca preturile nu difera foarte mult; secretul consta in dotari care la dacia sunt destul de putine chiar si in echiparea de top, calitratea mai slaba a tablei(probleme de rugina), siguranta mica , garantia de 3 ani y, toate astea comparand cu un opel, skoda sau ce vreti voi veti vedea ca pretul daciei este chiar usor cam mare;sau faceti un alt exercitiu:puneti pe dacie toate dotarile , siguranta, garantia pe care o are o skoda si mi-e team ca tot pe acolo o sa ajungeti
    15 25
  • Materialele de la bord nu ating media segmentului=> cine este media segmentului low-cost in Europa?
    21 7
  • din imagini vad ca au mai facut un progres putin evidentiat ... au mutat contactul mai jos, e binevenit!
    9 3
  • La tehnologie ati pus 4 stele. Cred ca e o greseala. Cat pui atunci la un S klasse? 10 stele?
    10 14
  • ics, la banii astia sunt ok 4 stele. un s-klasse costa de 10 ori mai mult...si are 5 stele.
    cand dau notele alea ma gandesc ca se raporteaza la pretul masinii, rivalii din gama etc.
    18 2
  • Calatin:
    Nu stiu de ce mi-a fost sters comentariul anterior. Poate am deranjat pe cineva. Dar sa revenim.
    1000 de euro zici ca este un sistem start/stop? :)) Eu zic sa te mai interesezi. Ar fi pacat sa te creada unii. Pentru masinile de volum pretul unui sistem start/stop este in medie undeva intre 300 si 400 de euro.
    Dar e adrevarat cand spui ca se pot uza niste piese. Dar te intreb o chestie: cand mergi in oras, bara la bara, ambreiajul sau volanta nu se uzeaza? Cand dai cu masina in gropi, suspensia si directia nu se uzeaza? Dupa un drum de cateva sute de km cu un diesel pe autostrada, daca la destinatie nu il lasi la renati cateva minute sa se raceasca turbina, ea nu se uzeaza? Deci argumentul tau este corect, dar nu poate fi neaparat luat in considerare. Pe de alta parte masinile care au sistem start/stop sunt... adapate daca pot sa spun asa: o baterie mai mare sau un electromotor mai mare.
    Dar imi place cum incerci tu sa ne convingi de niste chestii legate de Dacia, ne spui ca iti place dar totusi nu e de tine. :))
    Eu anul trecut mi-am luat Logan Laureate 0.9 Tce. Masina de mers, merge. Dar cu toate astea cred ca m-am cam pripit. cam regret ca nu am luat un sh de 2-3 ani, pana in 50000 de km si pe care probabil sa-l gasesc si in garantie. Logan oricum o dai este si se simte ca o masina low cost cu dotari pentru cei care viseaza la dotari de top, in loc de caroserie galvarizata sau 6 airbaguri care sunt MULT mai importante. Lasa, are navigatie la mai putin de 11000... ce-ti mai trebuie airbaguri (de cortina nici nu mai zic) sau caroserie in care sa nu intre rugina atat de usor ?!
    15 5
  • Iar mesajul anterior era pentru Catalin. Din pacate nu exista un buton edit. Deci Catalin, te rog sa ma scuzi pentru ca ti-am scris gresit numele.
    13 2
  • Andrei
    Poti sa intelegi un motor 1.6, 1.4 hai si 1.2...acum 0.9 pe Dacia,in curand o sa faca un motor 0.1 cu un magar putere,isi cam bat joc de Dacia pentru rezultatele slabe ale Renault...macar cu Dacia sa mai iasa pe profit si desteptii astia de francezi. Vw a ridicat Skoda si a pus motoare adevarate pe marca Ceha,dar ce fac francezii cu noi deja e bun de tot circul. De ce sa iti bati joc,pune niste motoare decente si dezvolta putin...nu urmari numai castigul,cand se va satura piata si de dacii,probabil vor aparea si scaderi de vanzari si atunci sa ii vad pe desteptii astia de la Renault
    2 11
  • @andrei
    vw a ridicat skoda si renault a reinventat dacia, o companie ce risca sa devina inexistenta in propria tara

    Nu te mai simti jignit de "ce face renault daciei" la cum pui tu problema nu esti clientul tinta. Financiar poate dar esti prea infumurat sa iti cumperi o dacia. Tu esti "pe" SH din germania, pun pariu.
    14 3
  • @andrei : si daca isi permite ceva mai scump decat o dacie, care e problema daca isi cumpara altceva? dupa mintea ta ar trebui sa ne luam toti dacia ca e ieftina si buna si nu ai nevoie de mai mult.
    probabil (asa cum si tu esti probabil convins ca e amator se sh din germania) ai tenesi chinezesti de 10 ron, ca tot ca aia originali arata, tot din cauciuc si carpa sunt, etc.
    6 5
  • Andrei, in primul rand Dacia este o marca low cost. Low cost inseamna costuri cat mai mici de fabricatie si vanzare. Asta se resimte in niste lucruri. Unde se resimte la Dacia sunt si nu prea de acord. Asa cum am mai spus mi se pare absurd sa nu pui lumina in torpedou, pe butoanele de pe volan, sa oferi pilot automat sau navigatie si sa nu oferi airbaguri cortina sau macar pentru cei din spate ceva si nici caroserie galvarizata. Dar oamenii sunt prea batuti in cap ca sa inteleaga ca niste airbaguri iti pot salva viata, mai ales intr-o masina care nu e chiar cea mai sigura de pe piata.
    Apoi, motoarele. Pai cum ai vrea sa se puna pe Logan 1.2 Tce de 125 CP cand tu in Romania de-abea vinzi masina in general? Ai in productie un motor simplu de 1.2 si 75 CP, pe care poti sa-l iei si pe GPL, ca sa lasi pretul de vanzare jos. Si nici asa romanul nu cumpara. De ce nu cumpara, e si aici o chestie.
    In plus niciunde pe Dacia nu se pun motoare prea puternice, pentru ca din nou asta ii costa in plus pe cei de la Renault. Iar daca pui 1.2 TCe de 125 CP Laureate il duci f periculos in pretul unei Kia Ceed, Hyundai i30 sau Skoda Rapid. Si cand ai asa alternative la un Logan e si mai greu sa vinzi.
    Faptul ca pe Skoda gasesti si motoare mai mari este unul din motivele pentru care Skoda nu este gandita ca o marca low cost.
    Eu de cand am masina asta si am analizat-o am ajuns la concluzia ca un low cost inseamna multe compromisuri ca sa ramana pretul jos. Iar daca iti asumi aceste compromisuri un Logan poate fi o masina ok. Eu din pacate nu mi-as mai cumpara Logan nu pentru ca e o masina proasta, ci pentru ca acele compromisuri eu consider ca nu s-au facut unde se putea. Au preferat sa le faca in alta parte.
    18 2
  • in ceea ce ma priveste nu ai nimerit-o....daca e sa dau detalii, am fost in situatia lui Horia, numai ca am cantarit alternativele am plusat si am luat alta marca, dar tot noua. Chestia e ca nu m-am simtit deloc jignit de oferta Dacia (asa cum se simte andrei) considerand-o corecta dar fara sa se muleze pe pretentiile de siguranta pe care le aveam in vedere. Pacat, poate peste ani in lista scurta se va regasi din nou un model dacia.

    Ideea e ca sunt extrem de multi tarani infumurati in romania care in afara de a arunca cu noroi nu stiu altceva.
    12 2
  • daca discutam de tarani rupti in fund care si iau o vechitura si o inmatriculeaza pe bulgaria, in loc de o dacia noua, da, sunt de acord cu tine.
    21 1
  • @Horia nu sunt specialist, dar cred ca masinile sub 25000E au o lunga lista de compromisuri, dupa preferinte si ce are in buzunar, alegi
    O familie cu un venit de 7000lei are varinata sh de 5000E sau Dacie prima varianta cu aer conditionat la 8000E ambele variante sunt necastigatoare si nu trebuie considerati batuti in cap, pur si simplu nu au o alta varianta
    Dacia este low cost numai in Europa, vrei low cost adevarat intra pe site-uri indiene,ucrainiene, rusesti sau braziliene si vorbim
    5 4
  • Concluzia pe care mi-ati indus-o este aceea de;,,Cum ar fi fost daca avea motorul de 1.2 Tce si cutie in 6 trepte?'' Ca despre motor ne-ati spus ,mai ocolit, ca este mai praf decat cel de pe Clio, chiar daca sunt...identice.Deh, piata din Est si...asta, cum se numeste......A, da! Respectul pentru clientul roman, rus, bulgar ec.
    5 4
  • Andrei
    reply Horia Dacia ar putea sa fie o masina care sa rivalizeze cu Kia ceed i30 si rapid...dar nu se vrea asta. De ce atat plafonaj, sunt sigur ca poti face un low cost bine vandut si cu niste motoare mai decente,1.6 16 valve chiar era o masina care avea un demaraj decent intr-o depasire...cu Daciile astea trebuie sa iti tremure chilotii daca iti vine ceva din fata,trebuie sa te asiguri cu vreo 2 km inainte sa faci si tu o depasire. Dar stiu deja raspunsurile voastre @ iti ei Dacia sa faci raliuri/curse...o ei sa mergi cu ea si sa nu ii schimbi nimic,ca de fiabila este si de la pretul sau...ce ma vrei....m-am saturat de replicile astea. Nu sunt de-acord cu astia care inmatriculeaza in BG,si nici nu posed o masina Second Hand...doar constat ca Renault ar face totul numai sa isi umple putin vistieria ....de aceea e Dacia sa ajungi din punctul A in B. OK,nu neaga nimeni asta,dar un sofer de Dacia cu motor de 0.9 e plafonat total,nu i se da nimic inafara de o masina fiabilia si noua.
    1 8
  • Inca ceva
    Nu vreau sa neg faptul ca Dacia este unul dintre putinele lucruri la care suntem implicati si au succes...dar o simpla cautare pe autoscout, gasesc Volvo V50 cu 37 de mii km/motor de 145 cp/an 2009 pret 11 mii de euro.....consum probabil cu 1/2 l mai mult decat la logan,desi daca omori motorul asta de 0.9 prea tare cred ca scoti acelasi consum cu contracandidatul. Ce alegi Dacia noua,cu garantie si cu 5-6 ani de sofat ca un mos de 70 de ani si nu mai vede bine,ori o masina cu o groaza de facilitati in plus,sunt sigur ca si asta duce cativa ani buni fara sa ii schimbi ceva .
    1 8
  • @andrei
    si motoarele de 75CP de la rapid ce sunt? Iar asigurarea cat mai temeinica in cazul depasirii este de bun simt. Sa-ti spun ca masina se foloseste conform carcteristilor sale dinamice?

    Cati ani, boy?

    Nu iti convine dacia ai alternative nenumarate....ai dat chiar tu exemplul. Dacia are un client tinta, nemultumirile tale le elimini mergand la concurenta.

    PS. motorul de 0,9 il vezi doar tu ca fiind omorat....
    PS2 si ceilalti constructori incearca sa-si umple visteria sau nu? mergi la VW sau Kia, iti vor da o masina pe gratis ....
    8 7
  • Mototrul de 1.2 75 CP de pe Rapid atinge o viteza maxima mai mare decat 0.9 TCe 90 CP de pe un Logan. Asta ca fapt divers. Ca daca e sa comparam performantele lui 1.2 TSI de 86 CP vs 0.9 TCe ale lui Logan
    , diferentele sunt infime la spintul pana la 100 km/h in favoarea Loganului, pentru ca diferentele sunt f mici. Oricum prefer Skoda Rapid decat Logan. De ce? De tinuta de drum, stabilitate, confort mai bun si de caroserie galvarizata. Chiar daca in aceiasi bani nu am navigatie. Mie sa pui navigatie pe Logan mi se pare amuzant cand masina are alte lipsuri in alte parti.

    @RRR, intreb si eu ca opinia publica: daca ai atatea Dacii de care esti f multumit, de ce in loc de Dacia ai preferat sa-ti cumperi pentru tine o masina care costa cat 2-3 apartamente?
    12 4
  • EuroNCAP
    @Pana
    pentru ca poate?! ;)
    de ce ai crede ca pragmatismul in afaceri al lui @RRR este incompatibil cu satisfactia personala, probabil pur emotionala??
    3 5
  • sdfsdf
    mai draga Pana, raspund eu pt RRR: are firma de taxi sau carat sau curier sau orice cu parc mare de masini.daca merge bisnisul bine isi ia omasina de 200000euro ca-i mai buna ca dacia..si eu am o masina lowcost de oras si una de 25000 de afara.....asa e lumea in general
    3 4
  • Sutnt de acord cu RRR. Am avut un Logan mcv care a mers pe toate drumurile din RO si sunt printre cei care merg si pe DJ . IMPRESIONABILA MASINA ca fiabilitate . Cal de povara
    8 0
  • Mai conteaza si costul de intretinere la o masina nu numai costul de achizitie care nici acela nu e de neglijat ptr un omde rand,10 lioiane conteaza. Asa ca masina e desttul de ok daca se ia si asta in calcul. Cum a mai zis cineva nu am ales logan din cauza ca nu mi-a inspirat incredere legat de siguranta masinii dra in rest pentru cateva plimbari pe saptamana pentru a-ti rezolva problemele masina e ok. Daca o cumperi in special pentru oras sau provincie ptr drumuri judetene si nationale unde se merge mai lent, mai ok e foarte buna.

    Ca exemplu fata de 1.6 aspirat al meu de alta marca:

    timbru mediu logan 0.9 parca undeva la 4 mil
    a mea,1,6 13 mil
    ---------------------------
    diferenta 9 mil

    cauciucuri iarna logan,cele mai ieftine non-china ptr 15 2 mil
    ale mele pe 16 3mil
    --------------------------------------
    diefernta 4 mil

    jenti de tabla ptr iarna
    pentru logan 1,5 mil
    la a mea 2 mil
    --------------------------
    difernta 2 mil

    consum
    loganu asta are 8.2 urban
    a mea 10,5
    -----------------------------------
    diferenta de 2 litri care ptr 10 000 km inseamna
    200 l care la6.4lei/l benzina vin cam 13 mil lei

    rca tinand cont de criteriile calculate ptr mine
    rca logan 7 mil
    rca la amea 12 mil
    ---------------------------------------
    diferenta 5 mil

    revizie,in mod normaldin fisa tehnica 0,9 la un an inseamna 2,2 mil probabil e mai mult
    a mea a fost 5,2 mil revizia
    ---------------------------------------
    3 mil

    dupa un an de exploatare diferenta intre logan 0,9 si 1,6 aspirat
    -----------------------------------------------------------------------
    36 de mil
    pai daca tinemcont ca salariul mediu in Bucuresti e de 20 demil, nu vorbesc de restul tarii,asta inseamna ca un om cu salariu mediu da aproape 2 salrii in plus ca sa aiba un 1,6 in loc de logan. Deci loganul isi face toti banii pentru un om normal care vede masina ca o necesitate. Credeti ca tatal meu face liniute, depasiri, scartait de roti, merge cu 119 pe european si 139 de autostrada?? Mai puneti-va si in pielea altora. Nu toti sunt pasionat de masini, tineri si castiga macra 7000 de lei pe familie cum zicea cineva mai sus.
    12 3
  • Una dintre cele mai proaste investitii posibile este ....automobilul, spune cel ce ma sfatuieste ce sa fac cu bruma de bani care imi ramane la sfarsit de luna. Dar e un rau necesar, e o afacere proasta peste care nu putem trece, de aceea cine isi cumpara o masina scumpa,
    1-ori a mostenit milioane de euro
    2- si-a distrus o posibila afacere.
    Candva am citit ca mari sefi germani(ai economiei cele mai mari din UE) conduceau masini modeste, seful OTTO avea un VW Broscuta de 30 de ani...Masina nu mai e de mult un status symbol, nu mai reprezinta nimic.(eu nu am o masina de lux, dar in multe parti din lume poate ar parea ca fiind de lux...)
    2 0
  • hazard
    Test facut cu Dacia Sandero Stepway 0.9tce (1100kg), aprox 9000km.
    Consum urban: 8,5l/km
    Consum la drum intins: 6,5l/km (3 adulti +bagaje)
    Consum la regim lejer 70-90kmh : 4,5/km (3 adulti +bagaje)
    1 0
  • Luati-va romanasilor masini cu kilometrajul dat inapoi in care s-au pisat, cacat si s-au futut nemtii in ele!!!! De ce sa iti cumperi o masina noua cu 5 ani garantie motor, 6 ani la tabla cand poti lua un stift ghipsuir numai de dragul ,,marcii,,??!! Romanul dupa ce ca e sarac si dus cu ,,pluta,,, e si pretentios.....Nu are ce manca dar are masina ,,straina,,,.....hai basti!!
    9 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru