Drivetest Dacia Logan (2012-2016)

0.9 TCe 90CP Laureate
Dacia Logan (2012-2016) zoom
de Sebastian Toma
Luni, 12.11.2012
Surprinzător

Opt ani au trecut de când lumea noastră s-a schimbat. Atunci, Dacia lansa modelul Logan. Era prima frază dintr-o poveste de succes. Cu toate acestea, Logan nu a fost primit cu braţele deschise de toată lumea atunci când a apărut. Fie că a fost vorba de reprezentanţii presei, de clienţi, de internauţi sau de străini, berlina din Mioveni nu a avut un fan club foarte generos la momentul lansării.

Chiar şi la câţiva ani de la lansare, încă apăreau critici ai lui Logan care fie vroiau să cumpere vreun vehicul de transport interplanetar la preţ de low-cost, fie aveau impresia că Ferrari şi-a schimbat sigla că şi noul său model, Logan, nu-i destul de performant.

Logan a mers însă mai departe, a primit două versiuni noi de caroserie, o versiune diesel, un facelift, un frate hatchback şi aşa mai departe. Fiecare critică l-a dus pe Logan mai departe, iar modelul a ajuns să fie mai puternic, deşi n-a fost niciodată slab.

Mergem pe repede-înainte în 2012. Dacia prezintă noile Logan şi Sandero. Am testat în Spania noua generaţie a lui Logan pentru a experimenta rezultatul a opt ani de evoluţie. Toate modificările aplicate odată cu noua generaţie l-au transformat pe Logan într-o surpriză plăcută pentru oricine îl încearcă, indiferent ce părere a avut despre prima generaţie.

Dacia Logan (2012-2016)
0.9 TCe 90CP Laureate

  • Pret de pornire 6.690 €
  • Pret model testat 10.850 €
  • Taxa auto 59 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

La fel ca Sandero, fratele său hatchback, noua generaţie a lui Logan vine, încă de la lansare, cu o gamă rezonabilă de motorizări otto şi diesel. Versiunea entry este un 1.2 16v de 75 CP, propulsor cunoscut deja în rândul clienţilor Dacia. Urmează un 1.5 dCi de 75 CP, o altă unitate cu care sunt obişnuiţi consumatorii Dacia, la fel cum este cazul diesel-ului de top, 1.5 dCi 90, o altă motorizare cu care clienţii sunt familiarizaţi. Noutatea o reprezintă motorizarea TCe 90, de 0.9 litri, primul motor pe benzină supraalimentat oferit pe o berlină Dacia. Propulsorul face parte din noua familie de motoare a Renault, deci criticii care se plângeau că Dacia primeşte doar "resturi" trebuie să-şi dea jos pălăriile şi să se încline în faţa berlinei din Mioveni, măcar la prima întâlnire cu aceasta în compania TCe-ului de 90 CP.

Testul din Spania ne-a adus în faţa lui Logan 0.9 TCe, premiera despre care vă vorbeam mai sus şi pe care am testat-o şi sub capota lui Sandero la acelaşi eveniment dedicat presei. Unitatea i se potriveşte lui Logan precum o mânuşă, TCe-ul fiind cel mai reuşit motor pe benzină oferit până acum în gama Dacia, iar propulsorul înlocuieşte cu brio motorizările pe benzină de 1.6 litri. Atât în materie de reprize, cât şi în materie de comportament dinamic, avem o creştere semnificativă.

Cea mai mare surpriză la noul Logan este antifonarea. Capota a primit un element de antifonare, iar compartimentul motor a fost şi el modificat în vederea reducerii nivelului de decibeli care ajunge în habitaclu. Din acest punct de vedere, Logan ne dă senzaţia că a sărit nu o generaţie, ci două.

Consum

Versiunea 0.9 TCe a lui Dacia Logan are un consum mixt de 5.3 litri la sută. În mediul urban, vorbim despre un consum anunţat la 6.6 litri la sută, pe când consumul în mediul extraurban este declarat la 4.6 litri la sută.

În raport cu rivalii, Logan oferă un consum mai bun decât motorizările echivalente din gama Chevrolet Aveo Sedan, însă competitorul său din gama Kia, Rio Sedan 1.2,  îl întrece la o diferenţă de 0.3 litri la sută.

Testul din Spania ne-a pus în faţa unor drumuri sinuoase, care ne-au îndemnat să apăsăm mai tare pedala de acceleraţie. Astfel, într-un ritm alert, am obţinut un consum de 7.5 litri la sută, cu toate că valoarea este mai puţin relevantă pentru utilizarea de zi cu zi. Într-un regim de mers temperat, Logan TCE înregistrează un consum de şase litri la sută în condiţiile în care îmbinăm autostrada şi drumurile naţionale. Întâlnirea cu Logan pe drumurile din România se va lăsa cu detalii suplimentare în această privinţă.

Pe lângă motorul TCe, Logan vine cu o nouă premieră în gama Dacia - butonul ECO. Acesta promite să reducă consumul de carburant cu 10%, prin efectuarea unor corecţii ale unor parametri de conducere. Funcţia se activează prin intermediul apăsării respectivului buton şi se dezactivează la prima apăsare energică a pedalei de acceleraţie. Dacă aveţi îndoieli privind funcţiile butonului ECO, vă spunem, însă, ce nu face acest buton: nu există funcţie Start-Stop, nu există funcţie de management al echipamentelor auxiliare (alternator, pompă apă, pompă ulei, compresor aer condiţionat), nu există funcţie de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare. Însă Logan are indicator de schimbare a treptei, al cărui comportament se schimbă subtil sub acţiunea indicatorului ECO, cu toate că rezultatele furnizate nu se apropie prea tare de promisiunile constructorului.

Performanţe

Când spui turbo pe benzină, spui performanţe excepţionale. Nu şi în era downsizing-ului. Unitatea TCe este profilată pentru a obţine un consum mai bun de carburant, iar calităţile sale se răsfrâng asupra reprizelor, nu asupra vitezei maxime şi a timpului 0-100 km/h.

În raport cu prima generaţie a lui Logan, TCe-ul reuşeşte să egaleze viteza maximă a lui Logan 1.6 MPI, de 169 km/h, pe când defunctul 1.6 16V rămâne cel mai rapid Logan oferit pe piaţă până acum, cu o viteză de top de 181 km/h. Vechiul 1.6 MPI are un timp 0-100 km/h de 11.5 secunde, pe când versiunea de 105 CP are nevoie de 10.5 secunde pentru a realiza acelaşi sprint. Noul Logan TCe are nevoie de 11.1 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, ceea ce îl face mai performant decât versiunea 1.6 MPI a lui Logan la acest capitol, dar inferior lui 1.6 16v.

La capitolul cuplu motor, unitatea 1.6 MPI avea 135 Nm la 3.000 rpm, motorul 1.6 16V oferea 148 Nm la 3.750 rpm, iar noul 0.9 TCE dispune de 135 Nm la 2.500 rpm. Aşadar, nu vorbim despre o creştere a cuplului motor, ci de o turaţie mai joasă la care acesta este disponibil, element cheie pentru reprize mai bune.

Comparat cu rivalii săi direcţi, Logan TCe beneficiază de tehnologia 2012 şi este mai rapid de la 0 la 100 km/h decât Aveo Sedan şi Kia Rio în versiunile echivalente, cu toate că are o viteză maximă mai mică.

Interior

Când a apărut Logan, mulţi l-au criticat pentru diferite detalii ale interiorului. Că vorbim despre claxonul amplasat pe maneta de semnalizare, de comenzile geamurilor electrice (dacă existau) pe consola centrală sau de altele, criticii lui Logan au fost numeroşi. Ei au venit cu diverse argumente, chiar dacă majoritatea modelelor cu care îl comparau aveau un defect comun: erau second-hand. Cu toate criticile puse deoparte, Logan ne-a dovedit că are trei calităţi mari şi late la interior: spaţiu, simplitate şi robusteţe.

Noua generaţie Logan este mai spaţioasă decât prima (lăţimea a crescut uşor şi asta se simte), este aproape la fel de simplă la interior şi promite să fie la fel de robustă. Diferenţa? Interiorul lui Logan este acum mai elegant şi vine cu o serie de aspecte moderne. 

Interiorul noului Logan va fi oferit doar în nuanţe închise, cei de la Dacia justificând schimbarea prin faptul că acestea s-au dovedit a fi mai populare în rândul clienţilor. Astfel, puteţi alege între tapiţerie neagră sau tapţerie neagră cu ornamente gri. Ca bonus, Logan poate veni acum şi cu tapiţerie din piele Carbon Fonce, o dotare opţională care părea un vis frumos în anului de graţie 2006. O altă noutate este posibilitatea de a comanda o cotieră, element dorit de mulţi dintre clienţii primului Logan. Per ansamblu, interiorul a fost actualizat într-o manieră corectă, cu toate că am fi dorit un set de scaune cu un suport lateral mai bine profilat şi un volan reglabil pe profunzime. 

Portbagajul lui Logan este la fel de mare ca la prima generaţie, 510 litri, dar acum beneficiază şi de o banchetă fracţionabilă 60/40.

Preţ de achiziţie

Avem cel mai ieftin model din segment, cu cel mai spaţios interior. Are o platformă fiabilă, care şi-a dovedit calităţile în timp (noul Logan împarte mai mult de jumătate din platformă cu vechiul Logan). Puţinii săi competitori, Kia Rio Sedan şi Chevrolet Aveo Sedan (noile Citroen C-Elysee, Peugeot 301 şi Skoda Rapid joacă într-o ligă superioară ca dimensiuni, dotări şi preţuri), au un preţ de pornire trecut de 10.000 de euro. Acest lucru îi asigură o porţie sănătoasă de vânzări lui Logan, modelul fiind disponibil clienţilor care vor cât mai mult spaţiu şi cât mai multe dotări la mai puţin de 10.000 de euro. Iar berlina din Mioveni oferă exact aceste lucruri.

Dacă ne uităm cu atenţie la listele de preţuri oferite de Dacia, Logan s-a scumpit subtil, dar lista sa de dotări s-a îmbogăţit cu numeroase elemente. Acum, Dacia are ESP în standard, alături de patru airbag-uri, servodirecţie electro-hidraulică şi nu numai.  

Siguranţă

Reprezentanţii Dacia au declarat în repetate rânduri că nu vor produce modele cu cinci stele de siguranţă în viitorul apropiat. După cum ne-a explicat şi Arnaud Deboeuf, directorul gamei entry de la Renault, ar costa prea mult dezvoltarea unui model nou care să ofere cinci stele de siguranţă, iar clienţii nu ar mai plăti diferenţa de preţ, ceea ce ar reprezenta pierderi pentru constructorul român deţinut de francezii de la Renault.

Noul Logan dispune în serie de patru airbag-uri frontale şi laterale pentru şofer şi pasager, faruri de zi, ABS şi AFU, precum şi ESP. Vorbim despre un nivel al dotărilor de siguranţă fără precedent pentru marca din Mioveni, dar încă modest la nivelul industriei auto din 2012.

În cazul monovolumului Lodgy, Deboeuf ne-a declarat că garantează trei stele EuroNCAP. Ne aşteptăm ca Logan să obţină un punctaj cel puţin la fel de bun, deşi suntem conştienţi că nu va putea să obţină mai mult de patru stele de siguranţă. Ca de obicei, acest capitol va fi actualizat după testarea lui Dacia Logan în cadrul facilităţilor EuroNCAP.

Ţinută de drum

Noua generaţie a lui Logan împarte platforma tehnică cu prima generaţie. Astfel, comportamentul modelului din Mioveni nu s-a schimbat aproape deloc odată cu noua generaţie. Direcţia este neschimbată, iar suspensia se comportă aproape la fel. Sistemul de frânare manifestă o modificare subtilă, graţie prezenţei noilor sisteme de siguranţă activă, care asigură un plus de stabilitate la abordarea virajelor şi la frânele bruşte.

Suspensia lui Logan este în continuare moale, fiind orientată spre confort, iar garda la sol rămâne în continuare un atu al acestui model. Vremea din Spania ne-a asigurat un traseu interesant, cu pietre şi noroi pe şosea, iar Logan ne-a ajutat să trecem peste secţiunile respective într-un nivel rezonabil de confort. Pe scurt, nici noul Logan nu o să te transforme în regele serpentinelor, dar măcar vei avea un plus de siguranţă în condiţii de aderenţă slabă.

În ceea ce priveşte sistemul de control al stabilităţii, acesta intervine destul de discret pentru a corecta tendinţele subviratorii ale modelului. Sistemul permite o uşoară derapare a roţilor din faţă la plecarea de pe loc cu aceeleraţia apăsată mai puternic, dar dezactivarea sa este imposibilă, ceea ce ar putea produce probleme iarna, pe suprafeţe acoperite de zăpadă, unde decuplarea acestui sistem ar putea ajuta şoferul să plece mai departe. Rămâne să cercetăm şi acest aspect la testul din România cu Logan.

Vizibilitate

În raport cu prima generaţie, noul Logan are un parbriz şi o lunetă cu o înclinaţie mai mare, element care are un rol aerodinamic. Aceste modificări nu schimbă avantajele lui Logan în materie de vizibilitate, respectiv oglinzile laterale mari, luneta de dimensiuni generoase şi suprafeţele vitrate laterale mari. Pe lângă acestea, noua generaţie a lui Logan este oferită şi în compania unui pachet care include senzori de parcare, ceea ce ajută parcările în spaţiile înguste.

Tehnologie

Dacia Logan cu navigaţie cu touchscreen. Până să vedem sistemul MediaNav, am fi crezut că-i o fabulă. De când a apărut sistemul pe monovolumul Lodgy, era doar o chestiune de timp până când MediaNav era oferit şi în restul gamei. Evident, sistemul nu este standard, dar preţul e decent - 300 de euro - şi trebuie să-i aplaudăm pe cei de la Dacia pentru că oferă aşa ceva în gama lor de berlină de clasă mică, lucru unic în segment. Niciunul dintre rivalii lui Logan nu oferă asemenea dotare ca opţiune.

În cazul în care nu avem la dispoziţie MediaNav, Dacia oferă sistemul multimedia Plug&Radio, care oferă o mufă USB şi un conector jack, un afişaj decent, comenzi pe volan şi conectivitate Bluetooth. Pe lângă aceste dotări care nu erau disponibile până acum în gama Logan, Dacia oferă şi sistemele "clasice", cum ar fi geamuri electrice faţă, oglinzi cu reglare electrică, sistem de climatizare cu reglare manuală, închidere centralizată cu telecomandă, etc. Practic, elementele cu care ne-a obişnuit orice maşină modernă.

Logan este şi prima berlină de la Dacia echipată cu sistem Cruise Control, care are şi funcţie de limitator de viteză. Sistemul funcţionează la fel ca la modelele Renault, fiind activat prin intermediul unui buton de pe consola centrală şi controlat cu ajutorul comenzilor de pe volan (+/-, O/R).

Design

Fie că o comparăm cu puţinii săi rivali din segmentul berlinelor de clasă mică sau o analizăm separat, noua generaţie a lui Logan arată bine. Sigur, avem precedentul creat de prima generaţie, cu care ne-am obişnuit din punct de vedere estetic, aşa că orice îmbunătăţire va fi apreciată, dar noua generaţie are un aspect cu adevărat modern.

Partea frontală este, de departe, cea mai atractivă parte a noului Logan. După cum ne-au dovedit deja designerii Renault, se poate mai rău, noul Symbol fiind un exemplu clar al eşecului din acest punct de vedere. Profilul este apropiat de cel al generaţiei precedente, pe când posteriorul este schimbat semnificativ. Remarcăm faptul că stopurile lui Sandero sunt montate în caroserie într-un mod mai "legat". Oricum, avem şi aici o îmbunătăţire semnificativă faţă de prima generaţie.

Nu ne-a placut

  • Suspensie şi direcţie neschimbate
  • Bancheta spate fracţionabilă nu este rabatabilă în versiunea standard
  • Materiale de calitate îndoielnică
  • Evoluţie sub aşteptări a designului interior
Date tehnice - Dacia Logan (2012-2016) 0.9 TCe 90CP Laureate
Combustibil
Benzina
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
898
Lungime mm
4346
Putere maxima CP (rpm)
90 (5250)
Latime mm
1733
Cuplu maxim Nm (rpm)
135 (2500)
Inaltime mm
1517
Viteza maxima km/h
169
Greutate kg
1073
Acceleratie 0-100 km/h s
n/a
Ampatament mm
2634
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
510
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Dacia Logan (2012-2016)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (51)

  • O masina corecta, mult mai corecta fata de vechea generatie care avea motoare pe benzina cu perfomante/consum de sfarsitul anilor 90. Daca ar mai fi umblat un pic si la interior, in special la ergonomie (amplasarea claxonului, butoanelor pentru geamurile electrice si a limitatorului de viteza) ar fi fost si mai bine si nu cred ca s-ar fi marit pretul in medie cu mai mult de 3-400 euro si tot best buy ar fi ramas.
    Acum sa vedem si vanzarile ca vechiul model a prin ani buni fara criza cand lumea lua credite pe banda rulanta.
    74 4
  • oare noi romanii putem trece la lucruri serioase. acel next level. sau noi suntem numai LOW COST... un simplu exemplu ar fi comenzile pentru actionarea geamurilor electrice?!?!?!???????????? unde sunt plasate? in acelasi loc ca la vechiul Logan... a fost primul lucru la care m-am uitat. si poate ne spune si noua DOMNUL JURNALIST, atent la toate detaliile, unde sunt plasate comenzile geamurilor din spate...
    14 72
  • Lupul de la oi
    Dar de ce in poze masina nu are numere romanesti?
    10 83
  • Cristi
    Felicitari pentru articol! Ma bucur sa aud despre acest model criticile voastre. La fel ca Andy, sunt de acord ca masina este corecta si voi ati aprecit-o la fel, corect. Sper sa fie succes, in ciuda asteptarilor unora care nu vor fi satisfacute.
    44 3
  • Asteptam cu interes motorul de 1,2 TCe / 115 CP, cred ca era mai bine primit de piata.Sunt posesor de Logan 1.4 si la drum lung, 4 persoane si cu aerul pornit cam moare motorul, cei drept e alta tehnologie pe 0.9 TCe...dar sa-l vedem in drive test facut pe pielea noastra ce poate mult laudatul motor.Oricum per ansamblu e mai mult un facelift reusit decat ceva nou, directia si franele au ramas la fel precum si design-ul general..se vede de la o posta ca-i Logan.Succes Logan 2.
    43 2
  • Asteptarile se reflecta in pret. Cine are pretentii mai mari inseamna ca se poate indrepta spre concurenta Aveo/Rio. Cine vrea insa o masina full cu un motor performant care sa nu fie zgomotos ca un tractor pe motorina la sub 11.000 euro alege noul Logan pentru ca ceilalti doi concurenti principali au doar variante de baza cu cele mai slabe motoare la acest pret. Difera finisarile si siguranta e adevarat insa pana la urma putini isi iau masina cu gandul la un accident dauna totala si pentru multi nu conteaza ca unele plastice sunt mai placute la atingere la alti producatori.
    40 0
  • victor_24_ct
    @corneliu: Doamne Fereste...
    4 0
  • Gigel80
    "Noua generaţie a lui Logan împarte platforma tehnică cu prima generaţie. " Asta spune totul, practic noul logan este schimbat doar estetic.
    15 34
  • Multumesc pentru articol, dar am si eu o intrebare: chiar a crescut masina in latime fata de primul Logan? Asa scrie la capitolul despre interior.
    Dimensiunile (mm) pe care le-am gasit eu sunt:
    Loganul vechi nou
    Lungime: 4288 4346
    Latime: 1740 1733
    Inaltime: 1534 1517
    Ampatament: 2630 2634
    Sau v-ati referit la latimea interioara?
    15 1
  • Bau-Bau
    Masina asta are dotari bune la varianta full plus optionale, la un pret ce nu trece de 12000 de euro in cazul unui diesel de 90 Cp ! La alti la banii astia la o masina de acsemenea marime ai varianta cheala cu cel mai slab motor. Va face cu siguranta vanzari bune mai ales acum cand este mult praf pe piata si nu mai pupa orice bizon credit de la banca.
    27 4
  • Mitica
    Singura dezamagire care o am fata de noua generatie este simplul fapt ca nu este "noua".
    Aveam multe asteptari, se puteau face imbunatatiri fara mari batai de cap dar totusi, acestea nu s-au intamplat.
    Primim ESP si Tempomat - doua dotari destul de inutile in marea parte a timpului. Primim MediaNav, USB si GPS - lucruri ce le puteai pune pe vechiul Logan cu un MP3 bun si telefonul sau un GPS la 300 lei.
    Izolatie fonica - destul de usor de pus, acasa, de unul singur.
    Bancheta rabatabila - presupun ca daca chiar aveai nevoie, iti puteai pune una de pe Sandero si taiai bara aceea.
    Sunt dezamagit ca nu si-au batut deloc capul, pur si simplu au oferit un mare facelift. Scheletul, ampatamentul, portbagajul, piesele etc. au ramas exact la fel. Nicio schimbare. Chiar a devenit mai urat din anumite puncte de vedere.
    13 51
  • antonny
    O masina gandita corect doua motoare pe benzina bune de oras si doua motoare pe motorina pentru drumuri lungi .......Motorul de 1.2 tce nu va fi pe acest model ,o sa il regasim pe noul model Dacia mai mare de la anul
    18 1
  • @Eu Ai perfecta dreptate in ceea ce priveste comenzile, dupa cum am zis si eu in comentariul de dinaintea ta, o ergonomie mai atenta nu ar fi marit pretul prea mult.
    Faptul ca Dacia ramene low-cost si nu urca la un nivel superior asa cum a facut-o Skoda de vreo 10 ani sau Hyundai-Kia de vreo 6-7 si Chevy de vreo 4 se datoreaza pe de-o parte situatiei economice generale la nivel european (unde se vand majoritatea Loganurilor) si pe de cealalta parte faptului ca romanii cumpara mai mult mai multe masini la second decat noi (spre deosebire de vestici si chiar fostele tari socialiste din Europa Centrala. Ceilalti producatori amintiti au facut saltul intr-o perioada cand cererea era mare si lumea isi permitea masini noi de volum, creditarea mergea ca unsa atunci. Acum si in Europa de Vest stagneaza vanzarile de masini noi iar in Romania e dezastru...
    Dacia incearca pe piata romaneasca sa educe oarecum cumparatorul sa cumpere o masina noua cu garantie si care are dotari decente in loc sa achizitioneze o masina de 7-8 ani cu 100000-200000 km la bord (poate si mai mult) iar pe piata vestica sa ia din felia unor producatori mai consacrati, cumparatorul gandindu-se ca mai bine isi ia o masina cu banii jos decat sa faca un credit. Dacia e o masina pe care un vestic o poate schimba usor la 4-5 ani cum faceau pe vremuri cu marcile lor autohtone.
    26 1
  • antony
    @andy si @eu .....Dacia a facut pasul cu ce spuneti voi "ceea ce priveste comenzile" au 3 modele noi Lodgy ,Dokker si Dokker Van si va urma si sedanul de la anul care va fi o schimbare mare .......
    6 3
  • ingineru
    @Sebastian Toma
    Timpul de accelerare pt generatia trecuta:
    1.6 8v -- 11.5s/100km/h si nu 12.9s
    1.6 16v -- 10.2s/100km/h si nu 11.3 s
    Deci noul logan cu motor 0.9 nu este mai performant decat predecesorii sai.
    Va rog sa corectati asta.

    Si daca a-ti putea sa spuneti mai detaliat daca stiti ce face butonul Eco, si daca tot are frane cu tamburi pe spate.
    Multumesc anticipat!
    9 6
  • Deci o masina cu motor de 0.9 primeste 4.5 din 5 la performanta. Bravo, Automarket! Mai praf de atat nici ca puteati fi...
    7 24
  • antonny
    Automarket care e pretul corect la modelul Dacia Logan
    0.9 TCe 90CP Laureate 10850 euro sau 9800 ???? sau ce aveti in plus pe acest model in valoare de 1000 euro ???
    2 2
  • antonny
    Automarket am uitat de o inca intrebare :De ce in poza 21 e aprins martorul antipoluare/motor ?
    6 1
  • @ingineru

    Mulţumim pentru sesizare, am corectat.

    @antonny

    La 9.800 nu sunt incluse dotările - cruise control, harta europei, jante aliaj. Preţul afişat include toate dotările disponibile pentru Logan 0.9 TCe, cu excepţia tapiţeriei din piele.

    Cât despre imagine, martorul ”Check engine” este aprins deoarece motorul este oprit şi contactul este pe poziţia 1. Găseşti aceeaşi situaţie la orice automobil la care funcţionează martorul respectiv. Până nu porneşti motorul, aşa îţi arată aproape toate automobilele moderne.
    25 5
  • Arata destul de bine,imi place testul.bravoo..1cde
    12 0
  • De cand e Loganul in aceeasi clasa cu Aveo Sedan şi Kia Rio? Eu stiam ca Loganul face parte din clasa compacta! Corectati-ma daca gresesc! :)
    1 23
  • Da, Wizard, Logan, Rio, Aveo sunt clasa mica sau clasa B. Poti sa cauti si pe net dimensiunile sa te convingi insa vezi sa nu compari Rio HB cu Logan sedan. Dacia nu are reprezentanti in clasa compacta in timp ce ceilalti doi au: Cee'd si Cruze. Oricum Aveo sedan nou e mult mai mare decat Logan prima generatie si un pic mai mare ca Logan 2.
    9 1
  • wow ce masinaaaaaaaaaaaa...... cat costa o miniataura? :)) vreau si eu un breloc sa-mi pun la lanterna :))
    7 32
  • @Andy: Ia uite: http://dictionarauto.blogspot.ro/2007/11/repartizarea-autoturismelor-pe-clase.html
    2 12
  • Dar de faptul ca nu are caroserie galvarizata nici generatia asta nu zice nimeni nimic? In continuare consider ca problema acestei masini nu este nici izolarea fonica, nici confortul mediu, nici comenzile geamurilor care nu sunt pe usi. E drept ca pretul este unul foarte bun pentru o masina noua, dar este stiut faptul ca rugina intra mai usor intr-un Logan decat intr-un Aveo de exemplu. Desi totusi e cam de inteles de ce.
    13 22
  • "Defunctul" 1,6 16v oferea performante f bune pe "vechiul" model...
    Designul versiunii cu facelift al primului model este mai reusit decat noua interpretare..

    Singurul plus al noii versiuni ar parea prezenta ESP ului, dar daca nu se poate decupla, mai bine nu l mai ai!

    Desi am apreciat prima generatie (acum am varianta cu facelift 1,6 16v), noul model nu ma incanta cu aproape nimic...

    Consider ca nu va avea succesul primei generatii, de fapt se stie ca Renault are obiceiul sa lanseze cateodata niste "ciudatenii" de masini si apoi se mira de ce naiba au esecuri pe linie....
    6 19
  • Pacat ca nu mai este in gama ,1.4 16 v 98 CP.Am testat Clio 4 cu 0.9 TCE si este net inferior la performante.Din pacate nu are cum sa fie mai bun la fiabilitate=turbo=3 cil. si pret.Baietii nostri de la Boteni(Titu) ar face bine sa proiecteze in 4 cilindri sau 6 ,fara turbo,cu un randament mai bun.Mazda a facut asta.Downsizingul ,+2-3 cilindri (turbo) inseamna bataie de joc !
    11 5
  • zic eu
    da pretu e bun ...dar daca unii producatori vin cu niste oferte tari de ex :peugeot 308 hdi cu clima dubla,caroserie galvanizata,volan reglabil si in adincime,follow me home,oglinzi electrice si incalzite,comenzi volan,geam elecric fata,interior de exceptie, etc etc la 10900 euroi,e adevarat cu tichete rabla,se cam schimba treaba...desi sint fan dacia, in fata unei asemenea oferte uit ca exista dacia pe terra ...
    10 11
  • xulescu
    hai s-o zicem direct: cine are 10-11.000 in mana banu jos nu o sa-i dea niciodata pe un Logan nou, sau ma rog prea putini o sa-i dea. Ai atatea variante sa jonglezi cu banii, poti sa-ti iei un super secand cu putini kilometri, poti sa mai pui putin 1-2000 pt o compacta vestica negociata la o promotie buna...etc. E acum o mica euforie ca a aparut, dar va trece repede. Nu am nimic cu Dacia, chiar imi place asa ca marca nationala, dar pur si simplu pretul ar trebui sa fie mai mic cu macar 1000 de euro. Eu am avut Logan, si cam stiu cu ce se mananca masina. Portiera fata dreapta lovita si reparata de "nea caisa" mergea mai bine decat stanga originala din fabrica.
    14 22
  • Gigel80
    Suspensie si directie neschimbate, aceeasi platforma tehnica si rating de 4.0?? Ma iertati dar asta-mi miroase a spaga de la Dacia. N-are cum!
    10 17
  • Autorul articolului, Sebastian Toma, nu prea a fost consecvent la punctare comparativ cu Sandero. Vedeti nr de stele acordate pt Logan si pt Sandero la capitolul performante. De unde diferenta?
    8 3
  • mircea
    @,
    Diferența vine din reperele pe care le are fiecare model în segmentul său. Altfel spus, Sandero are cncurenți cu nume - de la Chevrolet Aveo la Ford Fiesta și VW Polo - iar asta nu-l lasă să primească note mari. De cealaltă parte, Logan se bate doar cu Chevrolet Aveo Sedan și Kia Rio Sedan, ceea ce e un avantaj la notare.
    21 4
  • @ Sebastian Toma
    Banuiesc ca ai fost sigur ca ingineru a oferit datele corecte, pentru ca ai modificat articolul.
    Totusi, eu cred ca datele initiale din articol erau corecte, 12,9 secunde pentru 1.6 MPI si 11,3 secunde pentru 1.6 16V, cel putin asta vad eu aici: http://www.adras.ro/dacia-logan/performante-consum.php si aici: http://dacia.automeridian.ro/gama-dacia/logan/versiuni-si-echipamente.html .
    Care or fi valorile corecte?
    4 2
  • Pe mine nu ma deranjeaza nici claxonul uitat pe maneta, si nici butoanele de la geamuri ramase pe bord, ci faptul ca suspensiile si directia au ramas neschimbate. In special la directie puteau lucra mai mult, are o demultiplicare groaznica pentru oras si necesita un efort destul de mare la parcari, chiar si pt un low cost. In rest, bravo pt evolutie, pt noile dotari si in special pt antifonare, daca e asa un salt precum mentioneaza autorul articolului.
    14 5
  • cornel
    Nu-i cam mare diferenta intre notele obtinute intre cele 2 noi modele Dacia testate in conditiile in care vorbim de aceeasi motorizare ?
    6 1
  • @mircea,
    Nu poti compara Sandero cu Polo sau Fiesta ci poate cu Hyundai i20, Kia Rio hatchback sau Aveo hatchback. Logan-ul e un Sandero sedan care se compara cu Kia Rio sedan si Chevrolet Aveo sedan care sunt tot masini de clasa mica. Ce alte repere trebuie sa ai pentru o evaluare?
    7 19
  • cum ziceam, o prostie de masina care merita la banii astia. bine, nu cu motorul asta. cu un 1.5dci da.
    6 18
  • adm@mircea
    "virgula" :) cam are dreptate. Daca tu compari Sandero cu Polo si Fiesta e cam groasa treaba. Si se face si mai groasa cand vorbim de variantele de varf (la ambele). La finisaje mai e cum mai e, dar la mecanica........... Ok, poti compara Sandero cu Rio si Aveo la fel cum poti compara Rio si Aveo cu Polo si Fiesta. Intre Sandero si Polo cam lipseste o treapta de comparatie.
    6 16
  • Logan cu 120 cp pe cand?
    8 0
  • cornel:la performante loganul a primit 4 stele jumatate,in timp ce sandero doar 3 stele,in conditiile in care au acelasi timp pt acceleratia 0-100 si viteza maxima identica:))
    5 0
  • Nu mai prezentati date eronate !
    Loganul cu motor de 1,6 MPI are viteza maxima de 175 km/h, nu de 169, iar cu motorasul de -,9 3 cilindri acceleratia 0-100 se face in 12,1 s, nu 11,1.
    Iar consumul declarat, chipurile, de 5,3% este o gogoasa, fiind calculat la viteza constanta, fara accelerari si franari bruste, care sunt regula in Romanica, nu exceptia, ca in alte tari cu drumuri adevarate. Consumul real e de minim 7 in regim mixt.
    2 9
  • Am sofat un 09 tce, si nu este peste 1.6 16V al meu. consumul recunosc ca arata mult mai bine la 0.9, dar nu trage bine. Eu am cuplu de la 2000-6000 chiar si peste fara taieri de benzina, iar caii in plus fac diferenta. In general pare ok, dar pretul nu prea este ok. Avem un nivel de trai scazut, nu stiu cum voi putea schimba o masina de 3 ani + diferenta. La drum am avut consum de 5,7% iar tce-ul ia undeva cu 1 litru mai putin, asa pare.
    10 2
  • Am avut aproape toata gama Dacia dea lungul timpului si am un gust amar in gura studiind datele tehnice ale noului model. Daca tabla arata mai bine, motorizarea.....ce sa spun? In cea mai buna traditie romaneasca, la fraierii astia merge.

    Sunt mecanic de aviatie de meserie, am o idee despre fieratanii in general asa ca, sa ma lasati cu reprize de moare lume si consumuri mirobolante.

    Scenariu ipotetic: noapte, ceata, vara, casetofonul pornit, 5 insi in masina.

    Cu ac-ul, faruri, lumini de ceata, radio, mai discutam de consum si reprize cu minunatul, fantasticul si inegalabilul motor de 0,9 trei cilindrii?

    Pa Dacia, sa nu mai aud e voi!!!
    7 18
  • masina romaneasca facuta in spania ?
    daca e romaneasca de ce nu a ti facut testul la noi in tara

    spania =turcia piese si lucrare prosta

    ex bosch fabrica din turcia calitatea lasa de dorit
    mdae in germani = turcia asta e adevarul
    skoda= china
    0 14
  • cosmin
    parerea mea este k acest logan se va vinde fff bn la noi.acest motor, din cate se vede , e destul de performant si ofera necesarul pt orice roman.pretul e unul f bun la aprox 12000 euro varianta full option cu acest motor...astept mototrul 1.2 tce de 115 cp..sunt curios care se va vinde mai bn dintre cele 2...oricum e o masina fff corecta pt orice roman avand si un pret accesibil...sper k va avea succes k si predecesorul lui....BV DACIA!!! bv automarket pt acest test si astept si testul in RO!multa bft!!!!!!!
    8 0
  • xedos6
    chiar nu are sistem isofix sau pozele ma pacalesc? ar fi ciudat pentru o masina din 2013
    2 5
  • un roman
    Daca ar scoate si logan hatchback,ar rupe tot la vanzari in Europa.
    1 0
  • Costin Stoica
    Salutare.
    Si eu vreau un Logan cu motor de 0.9. Am facut test drive in Bucuresti de vreo 3 ori si ma convinsese, insa ma intrebam cum se va descurca in zona Comarnic sau traversand muntii spre Brasov. Ca sa-mi fac o impresie am mers la Targoviste si am urcat la Manastirea Dealu Mare. Pot spune acum, ca in calitate de posesor de Logan 2005 cu 1.4 mpi , motorul de 0.9 nu va pune probleme. Abia astept sa pot avea unul.
    Felicitari Dacia !!
    4 2
  • Epurasul
    Am un Sandero 0.9 TCE si sunt dezamagit de motor. Practic, daca vrei putere trebuie sa o urci in ture mult, ceea ce evident influenteaza consumul. In Constanta am consum de circa 9%, mai mult daca e cat de cat aglomerat. In afara ma usuca... La 100-110 consuma in jur de 6-7%, daca urc la 130 km/h deja consumul bate spre 10, ceea ce ma cam dezamageste...
    1 2
  • Superba masina!
    0 0
  • deci nu am ceva cu dacia...pt ca ma uimeste ca face masini bune la pret avantajos...pt romani...nu chiar pt toti...ca suntem o populatie f saraca...dar as dori ca acest site sa nu fie gen cancan...si sa minta populatia....motor de 0.9 e mort...poate cu o persoana in ea ati reusit performantele acelea....eu va spun la...la munte 4 persoane in ea si cateva haine in porbagaj...consumu a sarit de 10l...dar nu asta e marea problema....marea problema e ca nu reusea sa ne duca pana sus...am crezut ca trebuie sa coboram....deci nu va vine sa crede`ti....eram cu prima treapta la 3500 de turati...motoru turuia exact ca cele de curse...prostia a fost ca am schimbat in a doua`a...supriza...mi`a murit motoru...deci cred ca ce`a ideala e ce`a de 1.6 desi nu cred ca se mai face pe ce`a noua sau cred ca diesele`ul...nici nu am intrebat...pt ca dacia era inchiriata...si avea doar 9000km...in rest la drum lung e buna...zgomotoasa ...corect mai putin zgomotoasa ca ce`a veche...aceeasi problema...nu reuseste sa ia curbele...asta e rezultatul la suspensile eftine...dar in rest buna...navigatorul cu mici erori...ca orce masina....intradevar consumu ajunge la 7 doar la drum drept si pana in 100km pe ora...maxim am prins 150km\h...cum am mai zis eram 4 persoane in masina....poate prindea si mai mult dar si pana la 150 a durat o eternitare...daca nu ma inshel a durat in jur de 2 min si ceva pt viteza asta...sincer nu stiu cn era mai panicat eu sau restul in masina...pt ca la fiecare trecere pe langa un tir...sau o rafala mai mare de vant....trebuia sa joc din volan...faceam zig ziga pe propia banda....eu am inchiriat`o ca era ce`a mai eftina si cand vrei sa faci o vacanta masina e ultima care te intereseaza...deci mi`a placut masina
    0 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru