Renault Symbol se înnoieşte: schimbări estetice adânci şi liste bogate de dotări

de Mircea Meșter
Joi, 01.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault a prezentat astăzi la Salonul de la Istanbul un Symbol complet schimbat. Sedanul de segment mic vine cu un design asemănător cu cel al lui Logan şi cu noi elemente la capitolul dotări.

În paralel cu prezentarea noului facelift pentru Fluence, Renault a publicat astăzi primele imagini oficiale ale noului Symbol. Modelul produs în Turcia şi destinat anumitor pieţe europene - printre care se numără şi România - vine cu o nouă înfăţişare, cu motoare îmbunătăţite şi cu dotări complet revizuite. Sedanul subcompact Renault a fost oficial astăzi, în ziua dedicată presei de la Salonul Auto de la Istanbul. 

La nivel estetic, noul Renault Symbol încearcă să se încadreze în noua linie de design impusă de Laurens van den Acker. Popularizată de noul Clio, aceasta se evidenţiază şi pe Symbol printr-un logo central de dimensiuni mari care face legătura între blocurile optice, efectul fiind însă unul care va stârni destule discuţii în rândurile fanilor Renault şi nu numai. Mai mult, partea posterioară a noului Symbol seamănă foarte mult cu cea a noului Logan, diferenţele dintre cele două modele - cel puţin la nivelul stopurilor - fiind foarte mici.

Noul Renault Symbol oferă un nivel de echipări aosciat în mod normal modelelor din segmentele superioare.

Noul său design şi echiparea atractivă sunt răspunsul perfect pentru a ne ridica la nivelul clienţilor Renault de pe pieţele internaţionale.

Evrim Gouillou
Marketing Project Manager Renault
Punctul forte al noului Renault Symbol se dovedeşte a fi însă nivelul ridicat de dotări. Astfel, Renault le va oferi clienţilor care aleg noul Symbol o serie de elemente care până acum nu au avut loc pe un model de segment mic destinat pieţelor în dezvoltare, cum sunt touchscreen-ul cu diagonala de 7 inch, navigaţia Renault Media Nav, conectivitate Bluetooth şi USB, cruise control cu limitator de viteză şi o banchetă spate fracţionabilă 60/40.

La capitolul noutăţi tehnice, noul Renault Symbol se laudă cu apariţia în gamă a motorului TCe de 0.9 litri şi 90 de cai putere care este prezent începând din această toamnă şi pe noile generaţii Logan şi Sandero. Acesta promite un consum de 5.3 litri/100 km. Motoarele care completează oferta Renault în segmentul sedanurilor mici sunt clasicele dCi de 75 şi 90 CP, primul afişând un consum excepţional: 3.9 litri/100 km.

Comentarii (37)

  • Asta e Logan 2 toata ziua, doar numele e de Renault Symbol.
    Oricum Logan (1 sau 2) a fost si este mai bun de 1000 ori decat precedentul Symbol.
    63 7
  • Daca in cazul lui Fluence face-lift au reusit sa-l faca mai atragator, aici au reusit contrariul, este un Logan 2 toata ziua dar care arata mai rau in partea din fata decat Dacia, de fapt in buna traditie a lui Symbol, asta arata mai bine din profil totusi decat fostele, dar nu vad dc si-ar cumpara cineva Symbol cand Logan arata mai bine cu aproximativ aceleasi dotari.
    44 20
  • razvanis
    symbol 3 = logan 2
    39 3
  • aici depinde si de modul de rulare! nimik de zis odata cu facelift-uladus primului logan acestuia i s-au adus si niste modificari care l-au transformat intr-o super masinuta dar simncer vorbind intre logan 1 si symbolul de pana acum e diferenta destul de mare la stabilitate la viteze mari! cat despre design noul symbol si loganul 2 sunt cam la fel nu cred ca va mai fii vreo diferenta intre ele pate doar la unele optiuni
    14 2
  • Sa inteleg ca nu o sa se mai numeasca Renault Logan ci Renault Symbol. Oare se va fabrica si in Turcia sau doar in Romania?
    12 0
  • sigla zici ca e de la camioane ..ca si dimensiune.
    Arata mai bine logan 2 !
    24 9
  • Ca sa fiu sincer,este prima masina Cio Symbol care arata cit de cit bine.Fata de panarama aia de Clio Symbol generatia veche,asta este zina zorilor.Se pare ca Renault a inceput sa evolueze spre bine la design.Au inceput sa apare si modele dragute,iar Loganul arata chiar bine acum.Pacat ca nu au rotunjit-o putin din lateral sa aiba o farma mai aerodinamica.
    11 26
  • De ce mi-as lua Symbol si nu Logan chiar daca arata la fel, cu conditia ca diferenta sa fie sub 1000 de euro la aceleasi dotari, pai turcii fac masini mai inchegate decat romanasii nostrii, poate si diferenta de pret de acolo vine. Am condus si m-am uitat la Symbolurile de la firme de distributie, pai rezista plus ca nu ruginesc. Sunt curios daca o sa le puna aripi de plastic ca la fostul Symbol.
    9 21
  • andrei
    clar diferit de Logan...are butoanele pt deschiderea geamurilor pe usi :))
    12 0
  • Aceeasi Marie cu alta palarie .... Am fost azi sa vad noul Logan si Sandero , preturile vor fii in favoarea loganului cu aprox 1500-2000 euro
    6 0
  • Gigel80
    "Renault a prezentat astăzi la Salonul de la Istanbul un Symbol complet schimbat. Sedanul de segment mic vine cu un design asemănător cu cel al lui Logan şi cu noi elemente la capitolul dotări." Celor de la Automarket, sincer e deranjant faptul ca ne luati de prosti in asa hal, era evident ca e aceeasi masina cu alt calandru si un spoiler usor redesenat.
    7 1
  • Logan full options, cu alt nume si alta sigla.
    Nu inteleg de ce Renault canabalizeaza Dacia in loc sa se ocupe de competitivitatea celorlalte modele ca Laguna, Megane, Fluence s.a.
    11 10
  • Comenzi la geamuri pe usi DAR... au ramas si butoanele de pe consola centrala!!!! Alea pentru ce mai sunt?
    9 0
  • Ai totusi: consola centrala (mai precis butoanele de la climatizare) sunt mult mai atragatoare decat la Logan! Si mai imi plac si benzile cromate de pe manerele de la usi si semnalizatoarele integrate in oglinzi.
    7 1
  • Ce nu zice nimeni e = cum de nu au lumini de zi cu LED???
    Si pe astea le-a omologat Renault inainte de aplicarea legii europene?
    Cat naiba pot costa niste LED-uri din astea de se zgarcesc francezii atat? Nu zic, la Clio mai bine nu le puneau = se vede ca au fost adaugate dupa terminarea design-ului...
    6 12
  • In rest: mult mai urat ca Golan-ul...
    5 9
  • Imi place nespus de mult stilul ei.
    17 4
  • Vad ca am luat numai negative pentru ca nu sunt nationalist si as alege Symbol in locul Loganului(chiar daca imi place designul mai mult aspect germanic), dar stiu ce vorbesc cand vine vorba de calitate pentru ca am masina facuta in Turcia. Inca mai circula vorba aia despre Dacia, masina pentru Romania si masina pt export.
    5 7
  • Realitatea Zilei
    Nu se canibalizeaza deloc. Symbol e o alternativa "premium" la Logan. De ce si-ar cumpara cineva Symbol in loc de Logan? NU ! Mai bine v-ati intreba de si-ar mai cumpara cineva Albea sau Aveo, in loc de Symbol. In Romania inca mai exista idea preconceputa ca "masina straina" e mai buna decat cea romaneasca, asadar de ce sa nu capitalizeze venituri suplimentare Renault si sa lase loc unor masini precum Albea, Aveo, Accent etc. ???
    28 3
  • Probabil ca nu va mai exista Renault Logan si de aceea au procedat asa.
    3 6
  • Dc si-ar cumpara cineva Aveo? Nu sunt nici pe departe simpatizant de Aveo, dar modelul nou arata mult mai bine si la exterior si la interior decat noul Symbol, si pretul este ceva mai mare, dar aceasta gargara ieftina cu masina romaneasca nu prea mai e valabila in acest caz, pt ca este produsa in Turcia, deci daca tot vrei sa fii nationalist, atunci Logan sa fie, pt ca se fabrica in Romania. Vom vedea cum se va vinde, eu zic ca este inutil Symbol, nu merita un pret mai mare decat Logan, nu poate fi mai premium nici cu mama ghilimelelor, acest rationament poate sa mearga cand intra cineva in showroom picat din luna si vanzatorul "il mananca pe paine" si la sfarsit este convins ca Symbol este altceva decat Logan, evident la un pret mai mare, dar fiecare cu "realitatile zilei".
    8 14
  • Pina acum avantajele lui Symbol au fost ;motorizarea 1.4 16 V,stabilitatea,finisarile si mai ales rezistenta la rugina.Sunt curios ce va aduce nou acest Logan TLX.
    4 10
  • Stau in balanta - sa laud Renault ptr. saltul urias de la Logan I la Logan II sau sa critic Renault ca a retrogradat Symbolul pana l-a egalizat cu Loganul, (chiar daca e o noua generatie) si ne vinde aceeasi masina sub 3 palarii (Symbol / Logan / Sandero). Voi ce ziceti?
    6 1
  • Daca va avea aceeasi platforma ca vechiul Symbol, nu va fi deloc o alternativa serioasa la noul Logan. Symbolurile sunt masini (sau ma rog, au fost pana acum in cazul in care au schimbat platforma) mult mai incgesuite ca masinile Dacia.
    6 0
  • Alta Marie
    In principiu e aceiasi Marie cu alta palarie, platforma e aceiasi nu are cum sa fie altfel ca toti vor sa reduca din costuri. Motorul cel putin 0.9 tce e facut la noi, restul diferentei o va face calitatea procesului de asamblare(ex. daca te uti pe forumuri se plang la Logan ca vopseaua e prea subtire), o sa fie persoane burgheze care vor A/C automat, o alta diferenta poate sa fie la nivelul suspensiei sa fie mai rigida sau sa te dai cu barca, alte culori ale caroseriei si interiorului. Politica de preturi ramane de vazut, dar cred ca s-au gandit deja la asta. Oricum pentru Symbol, Renault are o politica de jecmanire a clientului, dar seriile limitate au dotari bune si la un pret convenabil aprox. cu Loganul. Acuma fiecare cu gusturile lui.
    @Realitatea zilei- Albea nu se mai fabrica de ceva timp si nici nu se stie daca o sa-i mai faca pt Europa inlocuitor, Asa ca ramane Chevy Aveo si Kia Rio sedan(o masina superba) care totusi sunt destul de scumpe.
    5 0
  • @dan_grc

    Ca arata mai bine sau nu Aveo e chestie subiectiva, dar adevarata imbecilitate mi se pare sa pretinzi ca stii dotarile si materialele cu care vine Symbol... Inainte de a veni cu asemenea "judecati" pune in balanta si faptul ca Renault este specialistul pietei europene, nu GM, Chevrolet. Renault oferea masini de succes pietei europene cu mult timp inainte ( DECENII !!) sa vina Chevrolet si mama lu'Chevrolet.
    Iar faza cu patriotismul... hai sa fim seriosi... putini isi cumpara Logan cu "patriotismul" in minte... aici nu traim in America... traim intr-o tara modesta unde valorile sunt altele. Da, cineva trebuie sa te readuca la realitate . Si ce patriotism e in Germania, Italia, Franta unde Dacia face vanzari importante? Patriotismul e o mare aberatie in justificarea vanzarilor bune la Dacia.
    23 0
  • Nu pot sa nu fiu de acord cu @io in legatura cu relatia de patriotism dintre vanzarile Dacia si romani. Nu cred ca are prea mare legatura, una cu alta. Cred ca cel putin 70% dintre romanii posesori de Dacia si-ar lua instant o masina "straina" (in special de fala, nu din rationamente practice) daca bugetul le-ar permite. Astfel ca daca in Franta patriotismul auto se remarca imediat si este de necontestat, la noi patriotismul este tradus in special prin puterea de cumparare scazuta a romanilor. Si asta se poate remarca usor in orice discutie cu un conational de-al nostru in momentul in care isi permite altceva decat "mizeriile" romanesti :).
    13 0
  • Clio 4 e superb , iar amplasarea ledurilor ii dau un rafinament aparte.
    15 1
  • @io
    Dotarile in plus cu care vine Symbol apar in articol, aer automat si sistem start and stop, eu nu pretind nimic, iar pt faptul ca Symbol arata clar mai rau decat Logan 2 la partea din fata, dupa parerea mea ar trebui sa aiba din start -500 de euro la pret, deci hai sa gasim o justificare logica de existenta a acestui model pt 2 dotari, aer automat si-un buton de start care putea fi puse si pe Logan in echiparile superioare, iar la patriotism nu eu am adus in discutie asta, evident ca e o tampenie, a adus cineva care a spus ca dc sa cumperi Aveo sau Kia, cand poti sa ajuti la "capitalizarea Renault" alegand , dc nu un Symbol in locul lui Logan 2, unul produs in Turcia, celalalt in Romania.
    4 12
  • @dan_grc
    Nu, in articol nu apare nicio lista cu dotari. Sunt mentionate in trecere doar cateva din dotarile prezente la Symbol. Atat poate face un comunicat de presa. Sa faci o analiza comparativa cu Aveo la momentul asta e o prostie.
    12 1
  • Chiar si asa... cu ce vine Aveo asa special? Limitator de viteza, computer de bord, tempomat, comenzi pe volan, CD-Player cu 6 difuzoare si conexiune AUX, senzori de parcare, senzori ploaie / lumina, 6 airbaguri, ESP... Mare branza !

    Crezi ca Symbol nu va avea asa ceva? Eu cred ca va avea, mai ales ca Renault pune accent pe siguranta. In plus Symbol vine cu sistem multimedia, ceea ce Aveo nu are.
    9 2
  • @mda
    Eu as pleca de la faptul ca Aveo are o "mutra" draguta pe cand Symbol e putin...oribil, este un Logan 2 stalcit, toate dotarile enumerate se cam duc in zona Clio, pun pariu si ca pretul in variantele de dotari maxime se va duce in aceeasi zona, Symbol nu are cum sa fie decat un Logan ceva mai bine dotat dar care arata mai rau, concluzia mea: ori Logan 2 care va fi clar mai ieftin, ori Clio intr-o varianta rezonabila de dotari, chiar daca are spatiu mai mic, Symbol FAIL.
    2 7
  • Florin
    E mai rafinat Symbol decat Logan.Pacat ca nu vom avea Logan-ul cu aceleasi dotari.Sunt multe detalii foarte ok si estetic si functional, de la climatizare, deschiderea geamurilor de pe usi si pana la semnalizatoarele din oglinzi.

    Eu as alege Symbol daca ar fi sa-mi cumpar in viitorul apropiat un Logan/Sandero, chiar si cu diferenta de pret.
    6 1
  • @dan_grc

    Aberezi. Ce nu pricepi tu e ca spre deosebire de alti constructori, Renault a creat o prapastie intre hatchback si sedan in clasa mica, mai precis intre Clio si Symbol.
    Noul Clio este o masina de life-style ce se poate bate oricand cu Fiesta sau Polo, in termeni de calitate, design, tehnologie, sportivitate etc. , lucru pe care Aveo 5usi nu-l poate face atat de bine.
    Pe de alta parte, pe segmentul sedanurilor sub-compacte, Renault a creat 2 trepte:

    1. una low-cost, fiabila -Logan-
    2. una ceva mai dichisita pt pietele emergente -Symbol- ce se poate lupta fara probleme cu de-alde aveo, rio

    Logica lor e foarte clara. A ta scartaie.
    10 6
  • @io, Clio nu este o masina life style. Este un concurent capabil pentru Fiesta, Polo sau 208, care la randul lor nu sunt nici ele lifestyle. Ce spui tu, in clasa mica ar fi ceva din gama DS de la Citroen sau Beetle la VW.
    Masina lifestyle la Renault e Wind.
    Si referitor la Aveo, este o masina de clasa mica si nu a fost gandita sa fie un exemplu. Dovada este si pretul mai mic decat celebri clasei mici. Asta nu inseamna ca nu poate fi o masina buna, doar ca a fost conceputa si cu gandul la economic. Iar asta se vede in calitatea materialelor, confort, antifonare etc., nu neaparat in dotari.
    6 2
  • cum pentru alții se poate iar pentru noi, care, culmea, producem, sau produceam dacia, nu se poate sa avem pe noile logan si sandero si nu numai plansa de bord precum al symbolului, geamurile electrice actionate pe usi si altele, vazute in clipul de mai sus. de ce?
    0 0
  • este oficial , noul symbol nu v-a fii comercializat in romania!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru