Într-o eră în care cele cinci stele EuroNCAP au devenit un must have pentru aproape toate modelele mărcilor cu tradiţie în Europa, vestea conform căreia Renault Megane a reuşit să adune doar trei stele a luat pe nepregătite atât presa, cât şi industria auto. Renault, constructor cu antecedente excelente la testele de siguranţă ale organizaţiei independente, s-a văzut pusă în situaţia de a manageria un rezultat mediocru al unui model cu o imagine foarte bună din acest punct de vedere. Iar pe cât de ciudată este situaţia pentru constructor, pe atât de interesant de urmărit este reacţia presei auto europene după publicarea rezultatelor de ieri ale EuroNCAP.
Dacă francezii au încercat şi chiar au reuşit să găsească explicaţii plauzibile pentru rezultatul lui Megane facelift, germanii s-au mărginit în mare parte la a lua peste picior rezultatul simbolului compactelor franceze. Au existat şi cazuri în care francezii şi germanii s-au acuzat contrat voalat reciproc, apărând în peisaj comparaţii care mai de care mai inspirate.
De ce a greşit EuroNCAP?
Per total, însă, în majoritatea publicaţiilor europene există un val de uimire generată de decizia EuroNCAP de a testa o maşină care la nivel constructiv se află la nivelul anului 2008, cel în care a fost lansată cea mai recentă generaţie Megane. Dacă atunci a luat cinci stele, Megane suferă astăzi prin prisma faptului că noile criterii de notare, mult mai dure, determină un rezultat mai slab al maşinii la distanţă de 6 ani de la prezentarea iniţială. Iar cum EuroNCAP nu obişnuieşte să facă acest lucru, acuzaţiile de lipsă de fairplay nu au întârziat să apară.
Francezii acuză fără rezerve EuroNCAP
Automobile Magazine, una dintre cele mai citite reviste auto din Franţa, atacă problema într-un articol intitulat "Trei stele care valorează cât patru" într-o notă ludică înainte de a pune o parte din acest rezultat pe umerii celor de la Renault, care au uitat să traducă notificarea pentru purtarea centurii de siguranţă în mai multe limbi: "Înainte de ultimul său facelift, apărut la finalul lui 2013, Renault Megane a valorat cinci stele în clasamentul EuroNCAP, notă maximă obţinută în 2008. Acum, după ce compacta a primit o pereche de faruri redesenate şi un logo mărit, nu au mai rămas decât trei stele. Să fie pentru că noile blocuri optice sunt periculoase sau pentru că rombul Renault e prea ascuţit? Deloc. Dispariţia a două stele se datorează unei scheme de notare din ce în ce mai neclară şi unei gafe a celor de la Renault, pe care oficialii au promis că o s-o repare", spun jurnaliştii francezi.
În ceea ce priveşte gafa celor de la Renault, "Marca a omis să traducă avertismentul pentru lipsa cuplării centurilor spate în numărul de limbi cerut de regulile EuroNCAP. O problemă mai degrabă anectodică, dar penalizată prin retragerea unei stele din punctajul general. Fără această problemă care, conform surselor noastre, va fi însă rezolvată în săptămânile următoare, Megane facelift ar fi meritat patru stele, un punctaj onorabil pentru seniorul compactelor de pe piaţă", spun cei de la Automobile Magazine.
"EuroNCAP generează confuzie"
Unul dintre cele mai bune articole apărute după publicarea rezultatelor EuroNCAP vine din partea publicaţiei Challenges, care atacă fără rezerve decizia EuroNCAP de a testa o maşină cu vârsta de şase ani după criteriile actuale. "Dacă până acum organizaţia independentă se mulţumea să tortureze modelele nou-apărute pe piaţă, înnoite de la A la Z, în teste a intrat de această dată un model aflat la final de carieră, remaniat uşor pe plan estetic. Rezultat: compacta franceză, încoronată cu cinci stele la lansare şi cu o bună reputaţie în ceea ce priveşte siguranţa pasivă, trebuie să se mulţumească astăzi cu un scor deloc de invidiat de trei stele", spune Nicolas Meunier, cel care semnează articolul.Acesta analizează şi o altă perspectivă interesantă, cea a unor modele asemănătoare testate anul trecut de EuroNCAP. Rezultatele sunt cel puţin deranjante: "Cu ESP, limitator de viteză şi alertă pentru centură, Megane adună şase puncte şi o notă finală de 48% la capitolul Sisteme de Siguranţă. Concurentul său principal, VW Golf (testat în 2013), are doar 5 puncte, dar primeşte 71%. Căutaţi eroarea. Explicaţia e simplă: la finalul lui 2013, EuroNCAP a completat lista de sisteme care intră în baremul de notare. O maşină testată în 2014 va avea deci o notă inferioară aceleiaşi maşini cu aceleaşi dotări testată însă în 2013. Modificarea baerumului de notare are scopul de a urmări de aproape evoluţiile tehnologice ale pieţei. Nimic anormal, deci. Însă EuroNCAP nu a ajustat notele precedentelor modele testate, generând o confuzie culpabilă în imaginea prezentată publicului. De fapt, în ciuda acestei diferenţe fundamentale, este posibil să compari VW Golf, Peugeot 308 şi VW Golf pe aceeaşi pagină a site-ului EuroNCAP, fără nicio explicaţie legată de schimbarea modului de punctare".
"Ar fi interesant de văzut ce rezultate ar avea astăzi modele precum Opel Corsa, Fiat 500 sau VW Touran, testate de EuroNCAP înaintea reformei de punctare, care a avut loc în 2009", încheie jurnalistul francez.
Abordare inedită: când Golf Sportsvan pică la comparaţie
Foarte interesantă optica publicaţiei Autoplus, care ignoră aproape complet rezultatul lui Megane, dar bifează o comparaţie între VW Golf Sprotsvan, singurul model care a primit cinci stele la sesiunea actuală, şi Citroen C4 Picasso, rival testat de EuroNCAP anul trecut. Articolul începe informativ, dar se transformă ulterior într-un exemplu de comparaţie indirectă care schimbă perspectiva asupra punctelor primite de modelul german: "Disponibil deja în showroom-uri, Volkswagen Golf Sportsvan a trecut prin teribilele teste EuroNCAP, organizaţia care-şi propune să evalueze performanţele în siguranţă ale modelelor recent lansate. La final, rezultatele sunt... bune. Înlocuitorul lui Golf Plus a obţinut de fapt nota maximă de cinci stele, ceea ce nu s-a întâmplat în cazul altor maşini testate în aceeaşi sesiune, toate limitate la trei stele (Citroen C-Elysee, Peugeot 301, Renault Megane, MG3) sau patru stele (Ford Tourneo Courier)", notează ediţia online a revistei franceze.
Articolul continuă: "Sportsvan a adunat 87% din punctele posibile la protecţia Pasagerilor Adulţi, 85% pentru Protecţia Copiilor, 62% pentru Protecţia Pietonilor şi 73% pentru diferitele sisteme de siguranţă. Cu titlu de comparaţie, Citroen C4 Picasso, unul dintre rivalii monovolumului compact german, a obţinut anul trecut punctaje de 86%, 88%, 68% şi respectiv 81% pentru fiecare dintre aceste categorii"
Germanii iau peste picior rezultatul lui Megane
Unele publicaţii germane nu au ratat ocazia de a învârti cuţitul în rană şi, fără să explice contextul în care Renault Megane a primit cele trei stele, compară mărcile franceze nici mai mult, nici mai puţin decât cu brandurile auto din China: "O maşină chinezească, aproape la fel de sigură ca Peugeot, Renault şi Citroen", titrează Focus.de, care în cadrul articolului merge pe aceeaşi linie vindicativă: "Deşi producătorii francezi promovează des siguranţa modelelor lor, au reuşit să adune doar câte trei stele la ultimele teste EuroNCAP. Chiar dacă două dintre modelele testate nu se vând în Europa de Vest, un detaliu ar trebui să-i supere pe francezi: maşinile din China au devenit la fel de sigure ca ale lor".Evident, există şi atitudini ceva mai puţin ostile în Germania: "Renault Megane a primit doar trei stele din cinci la crash-testele EuroNCAP. Un rezultat surprinzător de slab pentru un brand care a reuşit să devină un reper la acest capitol în ultimii ani", notează firmenauto.de, care se îndoieşte însă mai departe de obiectivitatea EuroNCAP: "Validitatea acestui test este însă limitată, pentru că vorbim despre o maşină aflată pe piaţă încă din 2008. Dacă maşina a primit la acea oră cinci stele, versiunea facelift lansată la începutul acestui an a primit doar trei din cauza criteriilor mult mai stricte ale EuroNCAP. Renault Germania nu a ştiut să explice de ce Megane a fost retestat, deoarece regulile EuroNCAP arată că doar maşinile noi sau nou-lansate pe piaţă sunt supuse acestor teste."
Restul lumii: rezultat primit cu rezerve
Aceeaşi atitudine rezervată vine şi din Olanda, acolo unde Autoweek publică un articol care-i ia apărarea "bătrânului" Megane: "Cel mai notabil rezultat al ultimei sesiuni EuroNCAP este cel al lui Renault Megane, bestseller-ul Renault primind doar trei stele din cinci. Totuşi, nu vorbim neapărat de o surpriză: Megane este dezvoltat după regulile EuroNCAP de anul un deceniu. la acea oră, maşina a adunat cu uşurinţă cinci stele, însă acum cerinţele legate de siguranţa pietonilor, de exemplu, au devenit mai stricte", afirmă jurnaliştii olandezi, care confirmă ulterior faptul că poziţionarea lui Megane în contextul anului 2014 este uşor forţată: "Este foarte posibil ca oricare dintre modelele de vârsta lui Megane care la lansare au adunat cinci stele să primească acum doar trei. Dintre "bătrâni", însă, EuroNCAP a testat doar Megane până acum".Fără a intra prea mult în detalii, britanicii de la Autotrader.co.uk titrează "Renault Megane dezamăgeşte la testele EuroNCAP", mergând pe ideea faptului că istoria Renault recomanda până acum un constructor de cinci stele: "Hatchback-ul Renault Megane a dezamăgit la ultima rundă de teste EuroNCAP, modelul care a primit recent un facelift reuşind să adune doar trei stele în probele de siguranţă considerate reper în Europa. Acest lucru este surprinzător având în vedere că Renault are de obicei o istorie impecabilă la crash-teste".
Golf - 2009
- adult ocupant 97%
- child occupant 84%
- pedestrian 61%
- safety assist 71%
http://www.euroncap.com/results/vw/golf/2009/354.aspx
Golf - 2014
- adult ocupant 87%
- child occupant 85%
- pedestrian 62%
- safety assist 73%
http://www.euroncap.com/results/vw/golf_sportsvan/553.aspx
"cea mai buna platforma din clasa" e mai nesigura decat acum 5 ani.
Astept "premiantii" sa se explice ;)
Autorul mi sßa parut cam partinitor si cam insistent in a dovedi ca de fapt Megane e OK.
cred ca am sa-i rog pe cei de la AM sa scrie mare pentru toata lumea. Megan-ul testat este un facelift pe o platforma invchita.
Imi inchipui ca toata lumea se asteapta ca un facelift sa fie insotit de o modificare a structurii de rezistenta. Altfel nu inteleg de ce lumea persista in a judeca un model imbatranit prin prisma criteriilor anului 2014
mai ai rabdare, noul megane va avea 100%...
EuroNcap ar face bine sa testeze un model de la VAG din 2009 :))
Dupa noile criterii cretine legate de electronice ale Euroncap, noul Sandero si Logan care la ultimul test au avut 4 stele nu ar primii nici 2 pentru ca nu au nici un sistem electronic care sa ajute dobitocii sa stea pe banda de rulare. O cretinitate absoluta. Daca tot inaspresc standardele de siguranta, sa le inaspreasca la protectia structurala oferita de masina in caz de impact nu la tot felul de electronice inutile.
nu, n-am, pentru ca ultimul megane testat a fost in 2008 INAINTE de introducerea noillor criterii.
http://www.euroncap.com/tests/renault_megane_2008/337.aspx
Sper ca dincolo de ironia ta, ai inteles ca NICIODATA, poate, nu vom putea compara "la milimetru" modelele intre ele, pentru ca exista diferente de criterii, exista diferente de GENERATIE si exista mici diferente inutile (de tipul "textul nu e scris in toate limbile pamantului", de parca asta ar conta), toate astea facandu-ne sa ne scoatem ochii ca orbii si tot ca orbii sa nu observam ca modificarile cu adevarat importante (asa cum a zis SAM) sunt minimale
De data asta chiar n-am fost ironic, eram curios sa vad rezultatele:)
Am uitat sa precizez un lucru, anume ca este vina Renault pt faptul c-o lungesc cu Megane 3, cam trebuiau sa lanseze o noua generatie anul asta macar, 6 ani sunt suficienti intr-o clasa compacta foarte disputata, mai ales ca oricum era pe o panta descendenta la vanzari de cativa ani, sa vina de abia anul acesta cu face-lift...si problema este ca s-ar putea nici la anul sa nu vina noua generatie, mai degraba prin 2016 se zvoneste, deci tarziu dupa parerea mea.
"cred ca am sa-i rog pe cei de la AM sa scrie mare pentru toata lumea. Megan-ul testat este un facelift pe o platforma invchita. "
Pai atunci sa-l scoata din productie daca are platforma invechita. Scuza-ma, dar eu cred ca este o scuza. Aceasta masina s-a testat pentru ca INCA este in productia de serie si, cel putin teoretic, inseamna ca se mai ridica la nivelul cerintelor tehnologice actuale. Daca acum aveam un Megane 4 cu siguranta nu se testa Megane 3 si mai mult ca sigur nu lua 3 stele. Ma rog, lua 4 + o stea de la avertizorul acustic.
Imi pare rau, nu este o situatie placuta pentru nimeni, nu-mi place sa rad de raul altuia, dar Renault nu are nici o scuza. Banii s-au dus in Nissan Pulsar, in Twingo si probabil si in proectele legate de viitoarele modele de lux. Iar un model care aduce grosul vanzarilor celor de la Renault, adica Megane, a ramas in spatele concurentei. Si se vede.
intarzierea aparitiei noii generatii nu are legatura cu un test facut parca special
Am spus si la celalalt articol. In aceasta sesiune s-au pus: o platforma invechita, 2 low-budget si un model nou nout. Ce tampit ar fi crezut ca renault trebuia sa faca o figura frumoasa? Ca sportswan a punctat foarte bine in comparatie cu ceilalti era firesc. Nefiresc e sa fie mai slab fata de proprii frati mai vechi. Dar sincer? Cum e posibil sa nu fiu vreodata client de VW si in afara unei subiect de discutie pot sa faca orice model de la VAG si din hartie creponata, mi-e fix indiferent.
Dar nu inteleg de ce sar de fund in sus fanii vag. Atata timp cat dumnezeul lor pe patru roti se prezinta asa de bine de ce fac spume la gura?
Ce sa zic, lasa ca nici fanii Renault nu erau mai breji, de departe cele mai tari discutii au fost la subiecte cu renault, ce vremuri.. :).
iti dai seama ca nu vor scoate din productie modelul care le-a adus banutzu gros. Nici un producator nu face asta. E impotriva traditiei industriei sa spunem asa.
Measjul EuroNcap e foarte clar...vechile modele sunt depasite. Faceti ceva! Posibil ca francezii sa fie nevoiti sa grabeasca aparitia noii generatii. Nu stiu daca acest lucru le convine. Asa cum ai zis banii poate s-au scurs pe alte proiecte (cred ca, mai ales, cele electrice au papat banii). Cu siguranta cei de la Reanult vor face eforturi sa iasa basma curata, dupa lovitura asta de imagine sa nu isi imbunatateasca produsele ar fi sinucidere curata.
Cu siguranta inginerii Renault nu sunt niste incapabili. Sigur vor lua ceva masuri. Iar cele mai rapide care sa-i scoata din situatia asta neplacuta sunt contestarea testelor EuroNCAP. Si cred ca oricine in situatia lor ar fi facut la fel. Bine, poate toti in afara de Toyota care ar fi facut inca un recall. :)))
Si sa speram ca Renault va face ceva. Sincer sa fiu eu ma asteptam sa ia 4 stele fara probleme (inclusiv fara nici un nenorocit de avertizor acustic).
Pacat, nu e deloc placut ce a patit Renault, dar se mai intampla. Stii cum se spune, numai cine nu munceste nu greseste.
Cati dintre voi isi amintesc de problemele la sistemele de franare de la Clasa E si SL de la Mercedes? Se intampla acum vreo 10, Mercedes nu a recunoscut nimic, a cumparat o mare parte din presa cu zeci de milioane de euro sa taca si si-au reparat probleme din mers. Clasa A intr-o perioada se rasturna. Nu s-a mai vandut? BMW acum vreo 10 ani avea ceva probleme cu turbinele. S-a facut vreun scandal sau recall? Sa ne amintim de 2.0 TDI cu celebrul sistem de injectie Siemens si de problemele la primele 1.4 TSI?
Apropo, stiti ca in acest moment Hyundai are probleme foarte serioase cu servodirectia care poate ceda din senin si aparent fara motiv? Este o problema care a fost de la ultimul Accent pana in prezent.
Probabil nu va aduna nici 3 stele(parerea mea)
Cu Meganu e alta problema.....vechimea platformei tehnice si 'electronice' isi arata dezavantajele....
In povestea asta nu tin parte niciunui constructor insa Renault ar fi trebuit sa mentina modelele cat mai 'fresh' mai ales la capitolul siguranta.....
Sunt sigur ca urmatoarea generatie de Megane va 'trece' testu cu brio.....
Poate om avea norocu sa se testeze(din ciuda acestui mic 'scandal' auto) si un Golf Mark 6 la actualele standarde EuroNCAP....sa vedem pe unde stau si nemtii cu adevarat la acest capitol
Subaru Forester, Mitsubishi asx si ce este pe platforma g7 astea sunt cate exemple din pacate destul de limitate.
Intamplator sau nu, momentul problemelor Mercedes la sistemul de franare electrohidraulic a coincis cu pierderea pozitiei de lider mondial pe segmentul premium, asta se intampla in 2005, poate ca oricum il pierdea mai tarziu, poate ca nu, iar in privinta turbinelor la Bmw s-a schimbat furnizorul, stie cineva de unde provenea acel furnizor care a oferit turbine cu probleme? Uitasem de lucrul asta, oricum nu mai conteaza asa mult, au trecut pe Garrett in acel moment, nu ca astea n-ar pica, dar frecventa defectiunilor a fost clar mai mica, dar cele cu probleme mari au fost turbine...Mitsubishi, ce ironie, nu-i asa? :).
Nu stiu, mie Megane 3 mi-a lasat o impresie buna. Incontestabil a fost un pas inainte fata de Megane 2. Este o masina la care Renault a muncit enorm sa repare probleme de fiabilitate ale lui Megane 2. Si in mare au reusit. Dovada ca in momentul aparitiei a fost una dintre cele mai bune compacte. Nu avea cu ce sa se faca de ras in fata nemtilor. Iar acum a aparut aceasta stire. Masina NU are nici o vina. Vina este in birourile celor de la Renault. Este la cei care au decis ca de Megane 3 se mai poate "trage" inca un an. Pacat!
imi plac comment-urile tale ca sunt logice, mai putin aici:
"Dar sincer? Cum e posibil sa nu fiu vreodata client de VW si in afara unei subiect de discutie pot sa faca orice model de la VAG si din hartie creponata, mi-e fix indiferent. "
dar ai citit cap coada ce a scris fiecare dupa tine?
baietii astia chiar nu au inteles smenu facut de euroNCAP.
Nu au inteles ca Megane in momentul de fata deranjeaza pt ca are preturi f mici si strica treaba si trebuia sa le-o traga intr-un fel. Trebuia sa se lege de ceva, sa le faca reclama negativa in ochii clientilor care nu citesc prea mult despre masini si care cred in zvonuri sau articole gata digerate pt mintea lor limitata.
Faza aia ca renault trebuia sa scoata un model nou,ca 6 ani pt clasa compacta e mult.....
Bai oameni, voi faceti planu lui Renault ? Chiar aveti senzatia ca ei nu au departament cu oameni pregatiti sa faca un plan si sa scoata un model nou cand cred ei ca e bine, nu cand crede Gigel de pe forum ca e bine....
Bai baieti, inchideti calculatorul si puneti burta pe carte !
Cu respect,
Un fan al lui Golf care a facut spume la gura
ca Dacia 1300 (Renault 12) nu a fost testat in 2014 de EuroNCAP
ca scotea 3 margarete sau trei stele verzi...
nu fi atat de sigur... Zoe a iesit mai bine si de cat BMW i3, Opel Adam si cu mult peste fratii PSA.Ce te face sa crezi ca Twingo ar primi doar 3 stele?
dar daca euroncap testeaza in 2014 o masina din 2008 si asta pica testul , toata lumea se supara isi ia jucariile si pleaca acasa
Volvo XC 90 small overlap test, dar na e volvo, nu are imaginea la nivel de public pe care o are renault, mai ales in europa unde renault are aproape o aura mitica printre consumatorii low-end.
Daca XC90 lua punctaj mic la acel test nimeni nu ar fi comentat nimic ca masina e prea veche dar e testata dupa standarde prea noi.
Nici nu vreau sa ma gandesc ce rezultat dezastruos ar lua meganul la acel test, norocul francezilor ca nu au auzit americanii de meganu lor.
o situatie particulara nu poate fi extrapolata asupra intregii industrii. Acel XC90 s-a comportat exemplar iar motivele ar fi destul de multe, Primul gand e... un Volvo si poate pentru ca e un SUV iar structura sa a fost gandita in consecinta. Dar la fel de usor iti pot aduce o sumedenie de contracandidati la acel test ce n-au facut nici cat o ceapa degerata (cu toate ca existau pretentii de la ei). Aici includ pleiada de SUV-uri care se rup in doua ca biscuitii acolo unde masini de dimensiunea lui Megane (inclusiv el) se comporta absolut rezonabil.
Deci nu, exemplul tau e superfluu, s-a nimerit sa spun asa dar nu sta in picioare.
Mars ...
Megane numai deranjeaza...in 2013 a fost cu mult in afara podiumului la vanzari inregistrand o vrie din care ma indoiesc ca ar mai fi putut sa iasa anul asta. Deci nu modelul in sine este vizat, mai degraba compania in intregul ei. Imaginea negativa se va reflecta si asupra lui Clio (de exemplu) si asupra fratelui sarac - Dacia.
Cum vanzarile renault au bifat o inbunatatire usoara in 2014, scandalul asta pica fix ca un ra.at
PS...exista o problema la afisarea commenturilor in timp real....de multe ori se afizeaza un nr de comentarii si de vazut se vad mult mai putine
La asta ma gandeam si eu. Probabil ca dupa noile criterii Logan/ Sandero s-ar alege cu o stea... poate printr-o minune doua...
VW Golf 3.669
Renault Mégane 2.688
Citroën C4 2.176
Audi A3 1.519
Mercedes Clase A 1.106
Citroën DS4 932
Toyota Auris 891
BMW Serie1 859
Ford Focus 714
SEAT León 673
VW Coccinelle 668
Opel Astra 634
Volvo V40 426
Alfa Romeo Giulietta 405
Peugeot 308 360
Kia Cee'd 291
Honda Civic 187
Mazda3 133
Hyundai i30 121
Ce fac ei acum e razboi pentru prostirea naivilor. Asa m-am saturat de toata minciuna asta care persista in orice domeniu de activitate...
Can-can-ul se vinde foarte bine si ei ne ofera!Lumea involueaza !!
Probabil au inteleles ca nu pot sa dovedeasca siguranta modelelor lor doar comparand rezultatele unui impact dintre un Tuareg si un Fiat 500 si prin urmare au mai montat niste senzori
S-a testat o masina de clasa compacta cu pretentii, care INCA ESTE in productia de serie si cu care Renault se jura atunci cand intri pe site-ul lor sau cand intri in showroom-ul lor ca se ridica fara probleme la nivelul concurentei.
Daca nu se testa aceasta masina la EuroNCAP mai mult ca sigur se spunea ca, desi este de 6 ani pe piata, Megane este o masina cel putin la fel de sigura ca VW Golf 7, Ford Focus 3, Toyota Auris 2 sau Peugeot 308.
Nu este vina masinii pentru acest scor. Ofera o siguranta la nivelul anului 2008 si nu poate fi condamnata pentru asta. Problemele sunt in birourile bosilor de la Renault, care au tot amanat lansarea inlocuitorului lui Megane si uite ca i-a costat.
Deci nu este vorba ca Renault deranjeaza pe cineva. Cam toti concurentii ei sunt mai noi pe piata si poate ca ei ar trebui sa insemne un deranj pentru Megane, inclusiv in privinta sigurantei... nu doar a vanzarilor. Pentru ca oricum vanzarile lui Megane sunt in usoara scadere (din nou un lucru normal pana la urma).
Sunt insa sigur ca daca s-ar testa acum Astra J, Fiat Bravo sau Citroen C4 rezultatul ar fi cam la fel.
"Nu este adevarat ce vedeti, este adevarat ce va spun eu !!!"
Cata logica in gandirea lor cumva stelele date de Ncap nu sunt valide, ca si in golf, care are maxim tot mori. Pe principiu si logica asta cand nu iti place rezultatul de parca si daca ar fi asa ai avea ceva de castigat la sfarsit de an.
Lucrurile sunt simple, esti un agent de vanzari abject care nu vinde nimic !!!Mars la munca nu mai atarna , sau mergi la concurenta si fa un ban cinstit nu din ticalosii de genu!
NU pare testat si DUPA 2009. Nu ai observat ca sunt aceleasi filmulete? Doar modul de punctare difera.
Iar pentru ce-i care-si fac iluzii...masinile vechi nu vor mai fi retestate de EuroNcap decat in cazul unor facelifturi (ceea ce Golf n-am mai suferit demult pentru ca prefera sa scoata modele noi foarte repede).
ai dreptate, Cabriolet in 2011 iar celelalte 2 "teste" sunt trase la xerox
@alpine...ti-ai dat foc la valiza :)
Si nu, nu este vorba de faptul ca cei de la Renault ar fi niste incapabili. Cu siguranta ca au vazut ca vanzarile sunt in scadere in cazul lui Megane, concurenta poate mai mult pentru ca are si modele mai noi. Dar cu siguranta EXISTA un motiv pentru care s-a amanat lansarea lui Megane 4.
Sa nu uitam ca Renault a lansat intre timp Twingo, a promovat puternic Twizy, Dacia la fel, a fost promovata foarte mult mai ales in Anglia, se baga bani in viitoarele modele cu tenta premium si nu in ultimul rand tocmai a aparut Nissan Pulsar. In conditiile in care Nissan are o imagine cam stearsa in clasa compacta in acest moment. Deci din nou alti bani investiti. Deja vorbim de sute de milioane de euro. De ce am amintit de Nissan in treaba asta? Sa nu uitam ca Ghosn de la Nissan a plecat si Nissan si Renault vor folosi mai mult platforme comune. Pana la urma vorbim de bani ai Aliantei, bani care vin side la Renault si de la Nissan. Ah, si inca ceva: adaptarea mai multor modele la o singura platforma comuna inseamna din nou foooarte multi bani investiti in cercetare si adapatare a fiecarui model. Deci uitati o varianta cam unde ar fi banii pentru proiectarea lui Megane 4. Repet: Renault este foarte constient de ce s-a intamplat, nu este ceva placut pentru nimeni, sincer imi pare rau de Megane 3 pentru ca nu merita asa ceva. Masina asta cand s-a lansat chiar a fost una de top in clasa compacta. Dar ce s-a intamplat ieri a fost un risc asumat de cei de la Renault.
Ps: imi spun doar parerea si mai ales nu ma intereseaza ce crezi tu despre mine, mai Carlos.
Scuze de greseli, scriu de pe telefon
Vom trai si vom vedea ce se va intampla pana la sfarsitul anului, ca oscilatii mici si clasari la diferenete mici unele fata de altele se intampla in fiecare luna.
Apoi, referitor la Volvo eu am auzit un zvon despre faptul ca Renault ar fi vandut actiunile si pe internet nu am gasit mare lucru despre asta. Deci s-a intamplat. Nu stiu daca sa ma bucur sau nu. Dar important este ca Renault si-a platit datoriile, ceea ce il face mai flexibil pe piata, asa cum bine subliniai si tu.