Drivetest Volvo V60
2.0 Diesel Biturbo (D4) 190CP 4x2 Aut8 InscriptionMarti, 12.06.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
Brazilienii se nasc cu fotbalul în sânge, japonezii sunt mereu foarte ordonați și fac totul cu simț de răspundere, italienii sunt maeștri culinari când vine vorba de o simplă porție de paste, iar scandinavii au un ochi antrenat pentru design. Am mers recent în Spania, însă nu pentru a vedea coridele lor tradiționale, ci tocmai pentru a vedea un scandinav făcând ce știe el mai bine: design. Și break-uri.
Volvo este recunoscut la nivel mondial nu doar pentru siguranța mașinilor sale sau pentru designul atrăgător, ci și pentru expertiza sa când vine vorba de break-uri. În anul 1959, modelul Volvo PV544, care era un fel de coupe cu spate de break, anunța aventura suedeză în acest segment. Astăzi, la aproape 60 de ani distanță, urmașul său legal, noul Volvo V60, poate fi considerat cel mai frumos break al momentului, semn că tradiția a fost dusă mai departe cu succes.
Dar până să stăm de vorbă despre design, haideți să vă povestesc cum se conduce noul V60.
Volvo V60
2.0 Diesel Biturbo (D4) 190CP 4x2 Aut8 Inscription
- Pret de pornire 39.655 €
- Pret model testat 48.885 €
Motor / Transmisie
Noua generație V60 este primul Volvo din istorie oferit cu două versiuni hibride. Din păcate, ele vor fi lansate în a doua jumătate a acestui an, așa că la testul meu spaniol, desfășurat în Barcelona, a trebuit să aleg între versiunile T6 și D4.
Cunoscând apetitul încă existent al românilor pentru motoare diesel, am parcurs mare parte din traseu alături de versiunea D4. Cu T6 am mers destul de puțin și pot să spun doar atât: e ceva mai rafinat decât dieselul (nici o surpriză aici), are reprize mai bune și simți o explozie generoasă de fiecare dată când apeși pedala din dreapta. Deh, vorbim până la urmă de 310 cai putere.
Revenind la alegeri ușor mai pământene, trebuie să vă spun că versiunea D4 beneficiază de un motor diesel cu patru cilindri, de 2.0 litri, capabil să ofere 190 de cai putere și 400 de Nm. Așadar, un cuplu motor extrem de generos, care se simte suficient chiar și atunci când ieși din plaja ideală de turații, puțin cam scurtă, cuprinsă între 1750 și 2500 rpm.
Asta înseamnă că și dincolo de 2500 rpm simți că mașina trage bine și îți oferă resurse suficiente pentru o depășire. La peste 120 de km/h, elanul dieselului se reduce ușor, semn că mașina și-ar dori un motor mai mare dacă ar alerga pe autostrăzile fără limită de viteză din Germania. Dar pentru noi este suficient.
Cuplul motor este gestionat cu ajutorul unei transmisii automate cu opt rapoarte. Ea este corect etajată și oferă liniaritate bună, fiind suficient de discretă la alternarea treptelor. Și răspunsul la retrogradări bruște este bun, însă, pe viraje strânse, cu diferențe mai mari de nivel, mi-aș fi dorit-o ceva mai promptă. Chiar și după ce am selectat modul de rulare Sport.
Antifonarea dieselului este foarte bună, spiritul gutural fiind ușor prezent abia pe la 3000 de ture. Până atunci e liniște și tronează un sentiment premium de izolare.
Consum
Deși ar fi trebuit ca Barcelona să ne aștepte cu soare, Volvo V60 a avut de înfruntat ploi torențiale pe aproape tot parcursul zilei. Am redus destul de mult ritmul și au fost unele porțiuni unde am rulat chiar încet. Abia pe final de zi am abordat ceva mai curajos niște viraje.
Fără a selecta modul Eco de rulare, cel care anesteziază reacțiile mașinii și ale motorului, consumul lui Volvo V60 D4 a fost de 7.2 litri/100 de kilometri. În fișa tehnică, Volvo ne promite o medie de consum de 4.6 litri/100 de kilometri.
E o valoare bună, specifică unui diesel de asemenea putere, dar ceva mai mare decât a rivalilor BMW 320d Touring și Audi A4 Avant 2.0 TDI, ambii cu 190 de cai putere. Doar Mercedes Clasa C Estate în versiunea C220d, cu 194 CP, este mai gurmand decât suedezul testat, întrucât promite o medie de 4.8 litri/100 de kilometri.
Performanţe
Spuneam la începutul acestui test că Volvo este recunoscut pentru design și pentru break-urile sale. Nu pentru performanțe, care, de obicei, trec în contul rivalului german BMW. Prin urmare, Volvo V60 D4 nu își propune să fie atletul din această comparație.
El ne asigură că putem ajunge de la 0 la 100 de km/h în 7.9 secunde, un timp bun pentru o mașină de familie premium. Este o valoare similară cu cea a neamțului Audi A4 Avant 2.0 TDI. Bineînțeles, BMW 320d Touring are o valoare mai bună, ca și Mercedes Clasa C. Și la capitolul viteză maximă Volvo este pe ultima treaptă a clasamentului cu cei 220 de km/h promiși.
Interior
În ultimii ani, de când cu lansarea modelelor XC90, S90 și V90, Volvo a impus un respect deosebit pentru toți cei care luau contact cu interiorul. Suedezii și-au folosit cât de bine au putut spiritul estetic și au reușit să creeze unele dintre cele mai frumoase interioare auto din lume. Iar Volvo V60 nu face excepție de la asta.
Are un aer ușor mai tânăr, dacă îl comparăm cu sobrietatea lui V90, dar la fel de atent la detalii. Pielea fină perforată, inserțiile din aluminiu, butoanele cromate, lemnul finisat foarte bine, precum și capitonarea cu mochetă a părților inferioare au conturat un aer premium excepțional, care îl depășește pe cel al rivalilor germani.
Trebuie menționat că acest tratament depinde și de nivelul de echipare pe care îl alegi. În cazul versiunii mele, a fost vorba despre Inscription, vârful de gamă care aduce lemn sau inox pe planșa de bord și portiere.
Volvo a reușit să elibereze inteligent o bună parte din consola centrală, oferind una dintre cele mai bune zone de depozitare din segment, extrem de utilă pentru telefoanele mobile sau alte accesorii. Cotiera este și ea extrem de generoasă, torpedoul are dimensiuni decente, iar la nivelul portierelor se află spațiu suficient pentru sticle.
Pe locurile din spate există spațiu pentru doi adulți cu o înălțime de 1.80 metri, cu suficient loc la picioare și la nivelul capului. Portbagajul are o capacitate de 529 de litri, cu mult peste ce oferea vechea generație. De altfel, el este cu mult mai generos și decât cel al rivalilor din segment, Seria 3, A4 și Clasa C. Pentru stocarea bagajelor în siguranță, există un panou de fixare care se ridică din podea.
Izolarea fonică a habitaclului este destul de bună, abia la 130 de km/h fiind resimțit un zgomot de vânt și unul de rulare.
Preţ de achiziţie
Prețurile lui Volvo V60 pe piața din România sunt calde, abia scoase din configuratorul constructorului suedez. Cei care își doresc un break premium bine echipat și cu cea mai extinsă listă de sisteme de siguranță în standard, trebuie să pregătească începând cu 40.000 de euro pentru Volvo V60 D3 cu motor diesel de 150 de cai putere și echipare Momentum.
Socotelile pentru versiunea D4 de 190 de cai putere, cu transmisie automată, încep de la 45.000 de euro, tot pentru echiparea Momentum. Dacă țintiți mai sus, adică la un Inscription de care m-am bucurat și eu în testul din Spania, prețul ajunge la 49.000 de euro, dar ai cam tot ce-ți poți dori de la o mașină premium.
Comparativ cu rivalii germani, Volvo a fost întotdeauna ușor mai accesibil, însă acum lucrurile se mai aliniază. Dacă ne raportăm la nivelul de echipare Momentum al versiunii D4 cu automată, vedem că un BMW 320d automat este ceva mai ieftin la 43.000 de euro. Același lucru este valabil și pentru Audi A4 Avant 2.0 TDI cu echipare Design sau Sport, prețurile începând de la 44.500 de euro. Mercedes Clasa C220d cu 9G-Tronic este și mai ieftin, prețul de pornire fiind de 42.700 de euro.
Chiar dacă are un preț ușor mai piperat decât ceilalți, V60 în versiunea D4 cu echipare Momentum beneficiază de o serie de dotări standard pentru care în gama BMW, Mercedes și Audi plătești bani grei. Numai dacă ne uităm la lista de dotări de siguranță oferite standard și putem justifica diferența de preț.
Siguranţă
Nu are rost să vă reamintesc despre tradiția Volvo în ceea ce privește siguranța. Este suficient să vă spun că cele mai bune punctaje existente acum în clasamentul EuroNCAP aparțin modelelor constructorului suedez.
Prin urmare, Volvo V60 nu promite surprize neplăcute. Mai ales că producătorul scandinav a echipat standard fiecare exemplar cu frânare automată de urgență, indiferent de viteza de deplasare, sistem de detectare a pietonilor, bicicliștilor și animalelor mari, cu posibilitate de frânare, asistent pentru menținerea benzii de mers, detectarea semnelor de circulație, prevenirea ieșirii pe acostament și sistem de evitare a unei coliziuni.
Lista de opționale mai include avertizare privind traficului care se apropie, asistent pentru lumini și monitorizarea unghiului mort.
Ţinută de drum
Noul V60 este, eminamente, un familist, un break ideal, cu un nivel ridicat de confort pentru pasageri. Asta înseamnă că ținuta de drum a fost setată pentru a absorbi cât mai bine neregularitățile suprafeței de rulare.
Mașina poate fi comandată cu trei tipuri de șasiu. Dynamic Chassis este cel oferit standard și este sinonim cu a-i lăsa pe suedezi să decidă ce e mai bine pentru rularea ta de zi cu zi. Mai există și Low Sport Chassis, adică un șasiu ceva mai rigid, coborât cu 15 mm, dedicat celor care optează pentru versiunea sportivă R-Design.
A treia opțiune în ceea ce privește șasiul se numește Four C active Chassis și vine cu amortizoare adaptive și mai multe moduri de rulare. Pe acesta din urmă l-am testat și eu la Barcelona și vă pot spune că oferă unele mici diferențe de rigiditate între Eco, Comfort și Sport. Poate prea mici. E clar că Sport stoarce tot ce e mai bun din șasiul lui V60, însă nu vă imaginați că face din break-ul suedez un rival demn de BMW Seria 3 Touring.
Există în continuare un ruliu clar în virajele abordate cu aplomb, semn că te afli într-un break, nu într-un sedan sportiv. Cu toate acestea, comparativ cu vechiul model, V60 și-a îmbunătățit stabilitatea pe viraje mulțumită noii suspensii spate Integral Link.
Și direcția este mult mai precisă decât în cazul generației anterioare. Intuiește mult mai bine traiectoria și te ajută să te simți mult mai implicat. Din păcate, asistarea sa nu transmite foarte multe informații despre suprafața de rulare.
Antifonarea suspensiei este bună, zgomotul transmis în habitaclu la trecerea peste denivelări fiind unul redus. Asta contribuie la sentimentul de mașină premium.
Vizibilitate
Pe virajele strânse ale traseului montan creat în apropiere de Barcelona am putut să observ că montantul A de pe partea șoferului incomodează vizibilitatea în curbe. Luneta are o proporționare decentă și oferă informații utile, chiar dacă ultimul rând de montanți este ceva cam mare.
Oglinzile laterale au dimensiuni generoase, iar suprafața vitrată laterală este și ea bine gândită pentru a crea un habitaclu luminos.
Tehnologie
Atunci când a lansat actualul XC90, Volvo și sistemul său multimedia de 9 inch cu dispunere verticală au făcut o baie de mulțime. Toți au apreciat revoluția tehnologică venită din partea scandinavilor. De asemenea, Volvo a fost și primul care a oferit suport Apple Carplay în segmentul premium, tot prin intermediul acestui sistem multimedia.
Astăzi, la patru ani de atunci, ecranul de 9 inch se regăsește pe aproape toate modelele din gamă, însă nu mai pare atât de spectaculos ca la început. Rivalii germani au contraatacat puternic. Audi folosește două ecrane pe planșa de bord, Volkswagen a lansat un Touareg cu ecran de 15 inch, iar Mercedes a unit două ecrane de 12 inch.
Așadar, competiția este destul de dură, iar Volvo V60 trebuie să îi facă față. Adoptă același ecran de 9 inch, care nu mai pare așa de spectaculos ca în momentul lansării. Cred că evoluția rapidă a tehnologiei ne-a făcut să ne dorim mereu ecrane din ce în ce mai mari. De la cel al telefonului, până la cel al sistemului multimedia al mașinii.
Lăsând această presupusă problemă la o parte, trebuie să spun că ecranul de 9 inch este suficient pentru oricine, are un meniu bine structurat, inspirat de cel al telefoanelor mobile și un buton central, care te aduce mereu pe pagina de pornire. Navigația se mișcă bine, puterea de procesare fiind, în general, una bună.
Sistemul multimedia vine cu o serie de aplicații utile, cum sunt Spotify, Google Search, Wiki Locations, Here Maps și Weather. Utilizarea lor depinde de fiecare țară în parte.
Opțional, clienții pot comanda un sistem audio Bowers& Wilkins, cu o fidelitate foarte bună. Tot opțional, Volvo oferă o climatizare pe patru zone, care include comenzi pentru reglarea temperaturii și a aerului și pentru cei de pe locurile din spate. De asemenea, există și scaune cu încălzire, ventilație și masaj. Acesta din urmă se simte bine și oferă mai multe tipuri de intensitate și de zone de lucru.
Instrumentele de bord clasice pot fi înlocuite cu un ecran digital. Acesta este tot opțional și are un preț destul de accesibil. E drept că nu garantează grafica și complexitatea unui Virtual Cockpit de la Audi. Este configurabil, asta și în funcție de modul de rulare pe care îl alegeți. Spre exemplu, modul Sport va înroși totul dincolo de volan.
Un ultim opțional despre care aș vrea să amintesc este sistemul de Head-Up Display, capabil să arate informații color complexe celui de la volan.
Design
Am o problemă constantă cu valul de producători auto care uniformizează designul modelelor pe care le vând în Europa. Volvo nu face excepție. Asemeni BMW, Mercedes și Audi, Volvo a descoperit o rețetă estetică de succes, pe care o aplică acum tuturor modelelor sale.
Inaugurată de Volvo XC90, noua filosofie de design a suferit mici modificări pe modelele care au urmat. Noul Volvo V60 continuă acest trend și seamănă foarte mult cu fratele său mai mare, break-ul V90.
În cadrul testului internațional, designerul care s-a ocupat de crearea noului V60 ne-a comparat exterioarele și interioarele celor două break-uri. O decizie curajoasă, dar care arată cât de puțin se deosebesc ele în realitate.
Dincolo de această problemă personală cu lipsa de originalitate, nu pot să nu recunosc că Volvo s-a ridicat la înălțimea așteptărilor celor care iubesc break-urile și a creat poate cel mai frumos exponat din segment.
Ne-a placut
- Portbagajul generos
- Sistemul multimedia
- Materialele de la interior
- Designul exterior
Nu ne-a placut
- Montantul față de pe partea șoferului
- Ruliul resimțit în viraje
Date tehnice - Volvo V60 2.0 Diesel Biturbo (D4) 190CP 4x2 Aut8 Inscription | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Volvo
-
Constructorul suedez de automobile anunță atingerea unei borne importante de producție. Uzina din Gent, Belgia, a asamblat 1 milion de exemplare XC40/EX40. (Joi, 10 Octombrie)
-
Constructorul suedez de automobile lucrează la două modele cu zero emisii. Primul dintre ele este sedanul ES90, iar cel de-al doilea este EX60. Acesta din urmă va fi echivalentul electric al lui XC60. (Vineri, 06 Septembrie)
-
Constructorul suedez de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul XC90 facelift. SUV-ul propune un design exterior ușor revizuit, dar și un interior mai practic. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul suedez de automobile a publicat o imagine teaser cu ceea ce pare a fi viitorul XC90 facelift. Debutul este programat pentru data de 4 septembrie. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul suedez de automobile anunță un record de vânzări atins în luna martie 2024. În primul trimestru al anului, Volvo a vândut cu 12% mai multe mașini decât în aceeași perioadă din 2023. (Vineri, 05 Aprilie)
Personal astept cu interes un motor pe benzina undeva pana in 200 de cai. Nu stiu ce saracie are Volvo de gand cu aceste motorizari.
Sesizarea ta este corectă. S-a strecurat o greșeală în evaluarea versiunilor. Am precizat încă o dată la capitolul „Prețuri” că, deși costă 45.000 de euro în versiunea D4 Momentum, Volvo V60 beneficiază de o listă de dotări standard generoasă, pentru care ai plăti bani grei în gama Mercedes, Audi și BMW.
Mulțumesc,
Bogdan
Vine anunțatul 1.5 cu 3 cilindri de 150 CP. :)
Doar un VW Passat Variant e poate mai frumos / dinamic. :-) Glumesc, dar nu tocmai, fie și doar fiindcă responsabilul cu stilul lui V60 a fost neamțul Thomas Ingelnath - ex-om de bază la VW, oupps.
Acu-i altul șef la chinezi - pardon, suedezi - Robin Page, dar și înainte de Ingelnath a fost la fel de britanicul Horbury.
Cumva deplasat deci să vorbim despre *designul scandinav* în era asta a globalizării intensive. Și-n care nici măcar italienii nu mai par să fie ce-au fost, iar paste delicioase fac și chinezii.
(n.b. Interiorul îmi pare totuși cam *greoi*, sugerînd mobilier antic. :-))
Cat priveste acest test , interesant titlul , tocmai spuneam mai devreme in comentariul la stire cu preturile, ca nu stiu daca din cauza anilor care au trecut peste mine sau din cauza unor noi politici de design ale constructorilor au inceput sa-mi placa din ce in ce ai mult modelele break . Ma rog , nu chiar toate (cel putin cele Japoneze mi se par horor) , de aici si "speranta" ca nu e chiar de la varsta. Dar acest V60 chiar arata bine , cred ca e cel mai elegant, umpic chiar prea "business" as zice, dar chiar frumos. Si toata concurenta enumerata mai sus arata bine in varianta break , nu numai Audi care era recunoscut pt. asta pe vremuri. Dar peste toate, zic eu, o sa vina acest nou Peugeot 508 SW break , care cel putin in poze arata fabulos si cred ca o sa va forteze sa-l treceti la "concurent" alaturi de nemtii de mai sus. Deci un adevarat "breakology" in zilele astea !
...probabil cel mai frumos break din lume...
dupa 508 SW as zice eu, dar cam tot pe'acolo
...probabil cel mai frumos break din lume...
dupa 508 SW as zice eu, dar cam tot pe'acolo
"Antifonarea dieselului este foarte bună, spiritul gutural fiind ușor prezent abia pe la 3000 de kilometri."
Sa inteleg ca e recomandat sa folosim masina doar 3000 de km... dupa vajaie vantul prin interior...glumesc :)
Un break frumos. Nu la fel de aratos ca vechiul model, dar clar mult mai practic.
Are un aer... aşa... de vechi (în sens rău, nu retro).
Si interiorul ăla... meh... cu gurile de aerisire cu jaluzelele alea hidoase, de-a dreptu' vulvology
Are un aer asa, mai cocalaresc, poti parca pe oriunde, poti depasi linia continua, poti schimba directia fara sa semnalizezi, poti intra cu ea in mare, poti asculta manele, deci e masina adevarata si sa nu uitam, e GERMANA :))
Are un super soft pe motorizari diesel :)
Si ti-o da cu joystick, ca sa nu pierzi controlul volanului :))
Lasand glumele deoparte, daca XC60 bate concurenta germana in clasa lui, cred ca si V60 va ajunge in scrut timp sa faca la fel.
Multi designeri experti mai avem prin tara.
A promite un consum in anumite conditii (cum este cazul celor declarate de constructori) nu este nicicum sinonim cu "a garanta un consum". Daca vrei sa simti diferenta intre [promis/garantat, du-te la banca, cere un credit si spune-le ca "promiti " ca vei plati, sa vezi daca primesti banii!:))
@ @ Vulva: Este un lucru bine stiut ca, in ceea ce priveste aspectul, nu exista unanimitate, fiecare are dreptul la propria preferinta, fara ca asta sa insemne ca ceilalti gresesc! "Lumea zice ca" nu este nicidecum un argument! Multi nu apreciaza designul Vw, dar tot multi il cumpara pentru aspectul clasic. La fel cum multi iubesc& cumpara designul latin (italieni, francezi) .
Din punctul meu de vedere, V60 arata mult mai bine decat V90, care este (tot in opinia mea, nu trebuie sa dati cu pietre) cel mai "cocalaresc" Volvo ever made! Se vrea un fel de Audi suedezo-chinezesc.
Este o evolutie mai apropiata de spiritul si traditia Volvo si l-as putea cumpara daca mi-as mai dori un break diesel.
Atat cat vad din poze si din ce citesc, 3 lucruri sunt de reprosat:
1. tunelul central foarte inalt, dupa modelul de la V90, care induce o senzatie de claustrofobie soferului. Am condus un V90 si ai senzatia ca esti ingropat pe jumatate, oricat de sus ai regla scaunul. Poateeste apreciat de amatorii de masini sport, dar mi-e greu sa cred ca acesti vor da 50 mii pe un break Volvo.
2. Luneta spate mi se pare subdimensionata, iar faptul ca autorul spune ca este "proportionata decent" ma face sa cred ca am intuit bine. Insa trebuie condus ca sa pot avea o opinie ferma.
3. Consumul: concluziile testului nu fac decat sa confirme ca Volvo nu stie sa faca motoare cu consum scazut. Inainte de a avea Volvo, am avut o masina mai puternica, tot break, tot diesel,motor mai mare si mai puternic, cutie automata. La acelasi numar de km, traseu urban, Volvo consuma apropae dublu (14-15 versus 7,5-8)!
Daca in mixt acest 2.0, 190 CP, are 7.5 consum , avand tractiune 4x2, in Bucuresti asta va garanteaza minim 11-12/100.