Drivetest Renault Clio

1.3 TCe 130CP Intens EDC
Renault Clio zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 17.03.2020
Merveilleux

Anul trecut, Renault Clio a fost cel mai bine vândut model de segment B din Europa cu 319.136 de unități. Mai mult decât atât, hatchback-ul producătorului francez a reușit să încheie 2019 pe poziția secundă a clasamentului general, în spatele all-rounder-ul Volkswagen Golf.

Și cu astfel de performanțe, clienții Renault au așteptări mari de la a cincea generație Clio. Pentru a da naștere modelului de clasă mică, francezii au mixat o platformă nouă cu tehnologiile moderne și cu o gamă de motorizări gata să-i mulțumească atât pe iubitorii de drumuri lungi, cât și pe cei care se afundă zilnic în traficul neobosit al metropolelor.

Noul Clio este un mix între valorile vechilor generații și atributele lumii moderne. Dacă în cadrul testului internațional, Bogdan "a scos untul" din motorizarea pe benzină de un litru și 100 de cai putere, pentru testul național am ales varianta de top de 130 de cai putere cuplată la o transmisie automată cu șapte trepte.

Renault Clio
1.3 TCe 130CP Intens EDC

  • Pret de pornire 11.900 €
  • Pret model testat 19.100 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Renault a pregătit o gamă generoasă de motorizări pentru noul Clio. Intrarea în gamă este realizată de un motor cu trei cilindri de un litru. Îl poți avea fie în variante aspirate cu 65 CP sau 75 CP, fie într-o versiune turbo cu 100 de cai putere.

Dacă ești fanul motoarelor diesel, atunci ai nimerit bine, pentru că Renault are în oferta curentă veteranul 1.5 Blue dCi cu 85 CP sau 115 cai putere. Clio face pasul către electrificare, iar începând din acest an, clienții vor găsi și o versiune hibrid cu 140 de cai putere.

Dar până atunci, vârful de gamă va fi reprezentat de motorizarea pe benzină de 1.33 litri turbo, propulsor care s-a aflat și sub capota exemplarului testat. Unitatea cu patru cilindri dezvoltă 130 de cai putere la 5.000 rpm și 240 Nm începând cu 1.600 rpm.

După cum probabil ați observat, este motorul pe care Alianța Renault-Nissan l-a dezvoltat împreună cu Daimler și care, în ultimul an, a fost introdus pe o gamă variată de modele din portofoliul celor două grupuri.

Pe Clio, motorul de 130 de cai putere are un comportament agil, este elastic și oferă suficiente resurse și la viteze de autostradă. Are chiar și mici explozii de personalitate atunci când calci cu sete accelerația. În plus, motorul pe benzină reușește să ofere un sunet plăcut în momentul în care turometrul indică peste 3.000 rpm. Și încă ceva important: dacă vei alege motorul cu patru cilindri, cu siguranță scapi de vibrațiile mai puțin plăcute generate de orice propulsor cu trei cilindri pe care îl găsești la tot pasul în segment. 

Comportamentul motorului și cel al accelerației poate fi modificat prin intermediul butonului My Sense. În modul Sport, reacțiile motorului sunt mai ascuțite, în timp ce în modul Eco vei descoperi un comportament ușor anesteziat care te ajută să ajungi la finalul drumului cu un consum mai mic de carburant.

Motorizarea de top propusă de Renault vine la pachet cu o cutie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte. Poți schimba vitezele și cu ajutorul padelelor aflate în spatele volanului, însă uneori, timpul de reacție nu este atât de scurt pe cât te-ai aștepta. Dacă în marea majoritate a timpului, transmisia EDC se achită fără probleme de sarcini, în anumite momente, pe decelerări, cutia are mici ezitări.

Consum

Testul național pregătit de divizia Renault din România a inclus atât porțiuni de autostradă, cât și câteva zeci de kilometri de drum național. Bineînțeles, pe parcursul testului am avut de înfruntat și traficul aglomerat din Capitală.

La finalul testului în cadrul căruia am îmbinat un stil de condus alert cu un ritm liniștit, computerul de bord a afișat o valoare medie de 6.8 litri/100 de kilometri.

Pe fișa tehnică, Renault a trecut în dreptul consumului mediu mixt valoarea de 5.2 litri/100 de kilometri. În oraș, un Clio în versiunea TCe 130 va consuma 6.7 litri/100 de kilometri, în timp ce în afară, valoarea comunicată de francezi este de 4.3 litri/100 de kilometri.

Segmentul hatchback-urilor de clasă mică este unul aglomerat, iar Clio are înfruntat o mulțime de rivali.

În ceea ce privește vânzările la nivel european, Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Peugeot 208 și Dacia Sandero sunt pricipalii concurenți ai lui Clio.

Cel mai puternic motor pe benzină oferit de Dacia pe Sandero are doar 90 de cai putere, Ford oferă în gama Fiesta o transmisie automată doar alături de motorul de 100 de cai putere. Povestea modelului american se repetă și în cazul noului Peugeot 208.

În acest context, doar Volkswagen Polo se apropie de oferta Renault cu versiunea echipată cu motorul de un litru de 115 cai putere și transmisie DSG. În cazul hatchback-ului german, consumul mixt este de 4.8 litri/100 de kilometri, mai mic decât cel anunțat de Renault.

Deși cele patru modele amintite anterior sunt concurenții principali din segment în ceea ce privește vânzările, lista rivalilor lui Clio nu se încheie aici.

Am scotocit prin segment după versiuni apropiate de cea a modelului testat și am descoperit că Citroen C3 (1.2 litri, 110 CP, Aut), Opel Corsa (1.2 litri, 130 CP, Aut) și Seat Ibiza (1.0 litru, 115 CP, Aut) promit și ele un consum mai mic decât cel anunțat de Renault pentru Clio.

Performanţe

Deși specialiștii RenaultSport știu cum să prepare un Clio, versiunea "civilă" a hatchback-ului de segment B nu a fost privită niciodată drept una capabilă să ofere performanțe de top.

Cu toate acestea, în configurația cu motor de 130 de cai putere, Clio reușește să accelereze de la 0 la 100 km/h 9 secunde. Doar Opel Corsa este mai rapid cu 0.3 secunde pentru aceeași repriză, restul rivalilor afișând valori mai mari cu cel puțin o jumătate de secundă comparativ cu modelul francez. Totuși, nu trebuie să uităm că restul rivalilor amintiți mai sus vin și cu resurse mai slabe decât noul Clio. 

Viteza de top trecută de Renault în fișa tehnică este de 200 km/h. Opel Corsa promite să ajungă până la 208 km/h, în timp ce Volkswagen Polo egalează performanța francezului. În rest, Citroen C3 și Seat Ibiza propun valori mai mici pentru viteza maximă.

Interior

În ultimii ani, producătorii au început să uite de calitatea materialelor pe care le introduc pe mașinile de segment B. Există modele unde plasticele de la interior nu doar că sunt tari, dar nu-ți oferă nici cea mai mică plăcere în momentul atingerii.

Renault a speculat acest lucru, iar în momentul proiectării lui Clio a ales să nu urmeze tendințele din piață. Așa se face că atunci când descoperi noul Clio vei avea parte de surprize majore. Plasticul folosit pentru planșa de bord este moale și bine finisat, poți opta pentru materiale care imită textura unui softshell, iar fețele portierelor parcă te îndemnă să le pipăi.

Ai un material moale și în zona consolei centrale, în timp ce finisajele acesteia au fost mult îmbunătățite. Desigur, vei descoperi și plastice tari, dar francezii le-au ascuns în zona inferioară a cabinei, astfel încât să interacționezi cât mai puțin cu ele.

Butoanele dispar aproape în totalitate, funcțiile acestora fiind integrate la nivelul sistemului de infotainment. Totuși, n-ar fi stricat ca francezii să păstreze un buton fizic pentru volumul sistemului audio, asta în condițiile în care pasagerul din dreapta va avea nevoie de multă precizie pentru a putea controla nivelul sunetului de la interior.

Volanul a fost redesenat, iar același lucru s-a întâmplat și cu satelitul de control al sistemului audio. Butonul de cruise control/limitator de viteză dispare de pe tunelul median, acesta fiind acum amplasat pe volan.

Dar Renault mai are un as în mânecă: 26 de litri pentru spațiile de depozitare de la interior. Este cea mai bună valoare din segment, iar francezii cu siguranță jubilează atunci când compară specificațiile rivalilor.

Iubitorii de tehnologie vor descoperi un instrumentar digital de bord, un nou ecran central și un suport pentru telefonul mobil care poate fi comandat și cu un sistem de încărcare prin inducție.

Spațiul oferit de locurile din spate a fost și el îmbunătățit, francezii amintind de un plus de 26 de mm în dreptul genunchilor. Totuși, o persoană cu o înălțime mai mare de 1.8 metri o să întâmpine probleme, în special în dreptul spațiului pentru cap. Portbagajul are un volum de 391 de litri, o valoare foarte bună pentru segmentul B.

Preţ de achiziţie

Renault a înțeles că politica sa de prețuri poate să aducă din ce în ce mai mulți clienți, iar în cazul lui Clio, francezii merg pe aceeași linie. Prețul de pornire pentru noul Clio pe piața din România este de 11.900 de euro. Suma aceasta te pune față în față cu un Clio echipat cu motorul de un litru de 65 de cai putere și transmisie manuală cu cinci rapoarte. Cel mai accesibil diesel are 85 de cai putere și un preț de pornire de 14.800 de euro.

Renault propune patru versiuni de echipare pentru noul Clio: Life, Zen, Intens și RS Line.

În cazul motorizării de top de 1.3 litri benzină și 130 de cai putere, clienții vor putea alege doar versiunile Intens și RS Line (așa cum a fost și cazul exemplarului testat), iar calculele vor începe de la 17.900 de euro.

Citroen C3 în echiparea Shine este mai ieftin cu 1.300 de euro, în timp ce Opel Corsa (GS Line), Volkswagen Polo (Highline) și Seat Ibiza (FR) propun prețuri mai mari decât cel anunțat de Renault pentru varianta Intens.

Odată cu noua generație Clio, Renault a introdus mai multe dotări chiar și pe nivelul de echipare de bază. Spre exemplu, varianta Life oferă faruri full-LED, stopuri cu LED, lumini de zi cu LED, sistem de frânare de urgență, sistem de asistență la pornirea în rampă, cruise control și limitator de viteză, asistent pentru menținerea benzii de rulare și sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație.

Ecranul central de 7 inch este oferit standard pe al doilea nivel de echipare, iar instrumentarul digital de bord cu ecran de 7 inch este standard pe versiunile Intens.

Siguranţă

A cincea generație Renault Clio este fabricată pe noua platformă CMF-B, iar la scurt timp de la debutul comercial, Euro NCAP a și testat modelul de clasă mică. În urma rezultatelor obținute, noul Clio a primit cinci stele de siguranță.

Modelul producătorului francez a obținut un punctaj de 97 de procente pentru protecția adulților și de 89% pentru protecția copiilor. Capitolul dedicat protecției utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor a fost notat cu 72%, iar sistemele de siguranță introduse de Renault pe noul Clio au funcționat corect și i-au adus modelului de clasă mică 75 de procente.

Așa cum aminteam și în dreptul capitolului dedicat prețului, pe versiunea de bază a noului Clio descoperim o mulțime de sisteme de siguranță. Clienții vor primi un sistem de frânare automată de urgență capabil să detecteze pietonii și bicicliștii, un asistent pentru menținerea benzii de mers și un sistem pentru monitorizarea unghiului mort.

Odată cu noul Clio, Renault a introdus pe versiunile cu transmisie automată și funcția Highway and Traffic Jam Companion. Francezii spun despre acest sistem de cruise control adaptiv că funcționează până la 160 km/h și este capabil să controleze direcția, accelerația și sistemul de frânare în anumite situații de trafic.

Ţinută de drum

O nouă generație, o nouă platformă. Iar cu arhitectura CMF-B, Renault a reușit să readucă plăcerea condusului în clasa mică. Deși în segment există Mazda 2 și Fiesta, două modele care de-a lungul anilor au reușit să-și păstreze atuurile sportive, noul Clio micșorează acea diferență majoră în materie de performanțe dinamice.

Noua platformă este una rigidă, însă pentru confortul pasagerilor, inginerii Renault au optat pentru o setare "moale" a suspensiei. Comportamentului noului Clio este mult îmbunătățit, francezul reușind să-ți ofere confort chiar și atunci când drumul seamănă cu obrajii unui puști aflat la pubertate.

Suspensia este omogenă și reușește să absoarbă cu ușurință neregularitățile drumului, iar la interior, nu apar sunete neplăcute. Totuși, pe drumurile virajate, Clio își arată limitele rapid și dezvoltă un comportament subviratoriu atunci când încerci să forțezi inutil. Cu siguranță, viitorul Clio RS va repara acest aspect.

Direcția este una mult mai bună comparativ cu vechiul Clio, iar feedback-ul primit a fost îmbunătățit. În același timp, francezii introduc trei setări (Comfort, Regular și Sport), iar diferențele pot fi simțite cu ușurință.

Vizibilitate

Renault Clio rămâne una dintre acele mașini cu care te poți descurca cu lejeritate prin traficul urban. Dacă oglinzile laterale sunt dimensionate corect, luneta este puțin cam îngustă, iar acest lucru o să "fure" din vizibilitate. Nici ultimul rând de montanți nu îți vor face viața mai ușoară atunci când ai de efectuat manevre cu spatele.

Totuși, Renault a introdus pe Clio și un sistem de camere video la 360 de grade. Calitatea imaginii compuse de software-ul francezilor nu este una dintre cele mai bune, însă sistemul își face corect treaba și te ajută atunci când situațiile devin înghesuite. În plus, cei care nu vor să-și exerseze talentul în timpul manevrelor de parcare, pot opta oricând pentru un asistent capabil să execute atât parcări laterale, cât și manevre perpendiculare.

Tehnologie

În ultimii ani, tehnologiile moderne și-au făcut loc rapid și în segmentele mici. Renault a înțeles apetitul publicului pentru astfel de echipamente, motiv pentru care, noul Clio excelează la acest capitol.

Pentru început, modelul de segment B va putea fi comandat și cu un instrumentar digital de bord cu diagonala de 10.2 inch. Eu l-am testat pe cel mixt, cu ecran de 7 inch, dotare standard pe nivelul de echipare Zen. Informațiile sunt afișate clar și pot fi citite cu ușurință.

În oferta Renault vei găsi și o consolă centrală cu ecran de 7 inch poziționat orizontal. Dacă îți dorești vârful de gamă, atunci poți bifa ecranul tactil de 9.3 inch, acestea fiind poziționat pe verticală (soluție preluată de la Megane sau Talisman).

Noul sistem de infotainment pregătit de francezi este ușor de utilizat și simplu de înțeles chiar și de novici. Nu vei avea nevoie de mult timp pentru acomodare, însă în anumite momente apar și întârzieri care pot fi deranjante. Dacă ești obișnuit cu ecranul telefonului mobil, atunci nu uita că noul Clio oferă conectivitate Apple CarPlay și Android Auto.

Pe lista tehnologiilor moderne, Renault a trecut un sistem de iluminare ambientală cu LED cu opt nuanțe, dar și sistemul audio Bose cu nouă difuzoare (subwoofer-ul a fost ascuns în partea laterală a portbagajului, iar francezii spun că astfel au reușit să nu altereze volumul total disponibil).

Pe lista noutăților trebuie să trecem și sistemele de siguranță pe care francezii le-au introdus pe noul Clio și pe care le-am amintit în capitolul dedicat.

Design

A cincea generație Clio nu a adus o adevărată revoluție în materie de design, francezii mizând în continuare pe latura emoțională care în ultimii ani a convins publicul european. Cu noul Clio, Renault a ales să joace la sigur și să introducă o serie de elemente cu care clienții erau deja obișnuiți de la Megane sau Talisman.

Și francezilor le-a reușit: noul model de segment B poate fi ușor identificat în trafic și în același timp emană un aer modern.

Versiunea GT Line dispare din gamă, însă în locul acesteia, Renault a introdus RS Line: un nivel de echipare gândit pentru cei care vor să iasă în evidență datorită designului orientat către sportivitate, dar care preferă să rămână în siguranță ascunși în spatele motorizărilor "civile".

Pachetul va fi oferit cu elemente speciale de caroserie, cu jante de 16 inch Boa Vista, cu padele pentru schimbarea treptelor de viteză (doar în cazul transmisiei EDC), cu accesorii de culoare roșie la nivelul gurilor de ventilație și cu o tapițerie specifică.

Nu ne-a placut

  • Micile bâlbâieli ale transmisiei
  • ntârzierile sistemului de infotainment
  • Calitatea imaginilor sistemului la 360 de grade

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (15)

  • fan skoda
    Interesant articol ! Bravo AM !
    Masina este interesanta si frumoasa. Imi plac foarte mult farurile ascutite in forma de C. Interiorul este frumos si bine dotat. Are materiale bune. Calitatea imaginilor sistemului la 360 de grade, la Nu ne-a placut, este un mare minus. In Bucuresti-ul foarte aglomerat, iti trebuie un sistem bun cu vedere la 360 de grade. Se poate trai si fara el, dar te ajuta acest sistem. Portbagajul este mare. Cutia automata este foarte buna in oras si aglomeratie. Este o masina frumoasa si ok. Are 5 stele EuroNCAP. Este o masina buna pentru oras.
    12 15
  • 20.000 euro un clio ??? nebunie, nu alta....

    skodafan, nu ai lectii la TV? stai toata ziua pe am ???
    23 4
  • 1.0 aspirat si 75 de cai,ok ca putere. Si ce manute roscovane mi-am luat la testul cu mazda 3 cand am zic ca are motorul slab la 1.5 si doar 90 de cai
    5 5
  • Clique
    Singurul lucru ce mă enervează este că tot se implementează cutii cu dublu ambreiaj, care sunt arhicunoscute pentru sensibilitate și fiabilitate slabă...

    Cutiilea alea sunt ok pentru mașini puternice, nu pentru mașini normale...

    Ar fi fost mult mai ok, o cutie CVT, mult mai indicată pentru traficul urban.

    Așa în general îmi place cum arată noul clio ( cu toate că nu suport marca asta), l-am văzut și-n realitate, nu știu acum cum stă la capitolul spațiu interior Nissan Micra, probabil mai rău față de Clio. (fiindcă ar fi o alternativă mai ok datorită CVT-ului, cu toate că și aici am rețineri când vine vorba despre firma Jatco) destul de cunoscută pentru probleme la cutiile automate prin SUA.
    11 5
  • 1248 kile tragea la cantar nu demult o masina cu doua segmente peste Clio - de clasa medie adica.
    Obezitatea e gasita scuzabila de unii prin excesul de sisteme si probleme, dar uite ca Mazda 3 poate fi cu 223 kile mai usoara - adica 3 pasageri in minus...
    Nu mai zic de Swift, cu 400 kile mai usor !!! (fiind ce-i drept c-o palma mai scurt)
    In rest, franceza e OK, nu consuma mult, nu se imprastie pe drum in curbe rapide (am condus-o ca posibil cumparator) dar riscul asumat al diluarii personalitatii prin imitarea fostului model ma cam departeaza de ea.
    15 2
  • Scuze, de hulita MAZDA 2 era vorbirea. Pe care de altfel nu am reusit sa o probez ca n-o au inca dealerii din zona mea. Si nici nu o sa fie multe ca nu are mare cautare la noi, desi pe Spritmonitor e campioana la consum.
    OK, la alte capitole SKODA o bate sigur, inclusiv la fiabilitate, nu-i asa fanfan Skodaq :)))
    11 1
  • Varianta
    Daca nu vrei edc, clio are si xtronic pe 1.0 tce.
    6 1
  • @cifre Mazda 2 de 90 de cp cantareste in acte 975kg si la baietii francezi de pe zeperf.com 1124kg,cantarita pe bune.Bine,tot e mai usoara fata de clio.
    2 4
  • Scrooge
    Nu mi se pare atat de rau faptul ca e mai grea masina, mai ales avand in vedere ca e de clasa mica. Pe langa faptul ca "se stie" ca masinile cu o greutate mai mare se aseaza mai bine pe sosea, tot asa "se stie" ca in caz de accident (mai ales cu un alt autovehicol) pe langa deformabilitatea celulei de rezistenta a masinii este foarte importanta si greutatea, iar un plus de greutate din acest punct de vedere nu strica. :)
    5 4
  • Scrooge
    ....autovehicul.....plusul de grutate e in principal de la dimensiunile crescute fata de generatia anterioara, jantele mari de aliaj si cutia automata.
    3 5
  • Horror de grea, mi-a scapat chestia asta cand am citit. Wow, contraperformanta uluitoare de la Renault. De ce trebuie sa fie asa grea o masina mica? Sa ai ce plati pe benzina? O tampenie. Pentru mine personal ar fi deal-breaker asta.
    10 2
  • Am un Volvo break din anii 90 de 4,5 metri lungime care cantareste 1326 de kg, cu motor aspirat de 140 de cai putere, si cu cifre de performante si consum similare cu masina asta. Desi e o masina infinit mai spatioasa. Numai ca masina mea are 24 de ani si inca merge bine, performanta pe care aceasta masina sigur nu o va ajunge mai ales cu cutia aia cu dublu ambreiaj. Eu am aproape 300,000 de km si 24 de ani si am ambreiajul original la al meu Volvo cu cutie manuala.

    Chiar nu vad progresul tehnologic. Hatchback-urile astea sunt prea mari si grele ca sa fie bune ca masini de oras si prea mici ca sa fie masini de familie. Performante si consum mediocre si fiabilitate slaba. Macar Mazda si Suzuki inca fac masini mici de oras, si inca sunt fiabile.
    6 1
  • cosmin dicu
    CIFRE-masina nu e grea DELOC!Stii sigur ca cifrele anuntate de AM nu sunt cu sofer cu tot?!Pana acum cativa ani,carcotasii ziceau ca Renault e de plastic si atat!Ca greutate,compara mere cu mere si o sa vezi ca Renault si in trecut dar si acum e etalon la siguranta si greutate-ma refer in primii 3-5 din segment!
    1 3
  • 89475893475
    greutatea la o parte, dar eu tot nu-mi revin cand vad latimea acestei masini.... de ce mama dracu au facut-o atat de lata, ca sa fie un cosmar prin orase?? in rest imi place foarte foarte mult masina, dar latimea aia ma da peste cap rau de tot
    2 0
  • Interesant consumul daca e real si nu cel de pe hartie. Am vechiul clio cu motorul e 1.2 Benzina de 120CP si cutie automata EDC. Sub 10% nu reusesc sa scot consum in oras.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru