Renault prezintă noua gamă de hibrizi: Clio E-Tech de 140 CP și Captur E-Tech Plug-in de 160 CP

de Daniel Popescu, Foto: Renault
Joi, 09.01.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault Clio a primit o versiune hibridă de 140 de cai putere, în timp ce Renault Captur este disponibil și într-o variantă plug-in hybrid de 160 de cai putere cu autonomie electrică de până la 65 de kilometri în regim urban.

La scurt timp după târgul de tehnologie Consumer Electronics Show (CES), o parte a industriei auto își îndreaptă atenția în această săptămână spre Salonul Auto de la Bruxelles.

Printre expozanți se numără Renault, care a profitat de această ocazie pentru a prezenta în premieră mondială versiuni hibride pentru două dintre cele mai populare modele ale sale: Clio și Captur.

Renault Clio E-Tech

Prezentată oficial la începutul anului trecut, noua generație Renault Clio primește acum o versiune hibridă clasică echipată cu un motor pe benzină cu patru cilindri de 1.6 litri acompaniat de două motoare electrice, dintre care unul joacă rol de generator și a primit numele HSG (High-Voltage Starter Generator).

Astfel, mașina pornește prin intermediul motorului electric principal, fără implicarea directă a motorului cu combustie internă, ceea ce asigură o reducere a consumului și a emisiilor de dioxid de carbon.

Sistemul hibrid generează echivalentul a 140 de cai putere, iar Clio E-Tech este echipat cu o baterie de 1.2 kWh despre care constructorul francez afirmă că permite "până la 80% din drumurile urbane să fie realizate în regim 100% electric".

In acest caz consumul de carburant este redus cu 40% comparativ cu un motor pe benzină. De asemenea, francezii menționează că, în regim electric, Clio poate ajunge la viteze maxime de până la 75 km/h.

Din punct de vedere al designului, noul Clio hibrid se diferențiază de versiunea clasică prin badge-ul E-Tech de pe partea din spate, în timp ce sistemul de infotainment disponibil în versiuni de 7 inch (orizontal) sau 9.3 inch (vertical) oferă o serie de animații și grafice specifice hibrizilor.

Renault Captur E-Tech Plug-in

Între timp, noua generație Renault Captur primește o versiune plug-in hybrid numită E-Tech Plug-in echipată de asemenea cu un motor pe benzină de 1.6 litri și două motoare electrice.

Renault nu oferă detalii concrete despre cele două motoare electrice, însă menționează că sistemul plug-in hybrid generează în total 160 de cai putere.

Captur E-Tech Plug-in utilizează o baterie de 9.8 kWh care permite o autonomie electrică de 50 de kilometri în regim mixt (WLTP) sau 65 de kilometri în regim urban (WLTP).

Francezii nu menționează însă viteza de încărcare a bateriei.

Noul Captur plug-in hybrid benefiaza de două moduri de condus specifice: Pure pentru regim electric și Sport, caz în care sunt folosite toate cele trei motoare. Renault anticipează că noul Captur va avea un consum mediu de 1.5 litri/100 km în regim mixt, conform standardului WLTP. Noua versiune hibridă va fi ușor de identificat datorită slotului pentru încărcare de pe partea dreaptă, dar și a logo-ului E-Tech Plug-in.

Via Renault

Comentarii (19)

  • Adrian M
    160 cai si frane pe tambur si suspensie cu bara torsiune de Dacie...
    senzatii tari, pe alocuri maro...
    22 39
  • Andrei
    Bara torsiune are si Megane RS. Niste amatori. Am auzit ca toti posesorii au doar pantaloni maro. Iar despre frane, pe o masina dedicata consumului redus de consum, hai sa-i punem frana de carbon. Ce conteaza ca majoritatea franei va fi realizata de regenerare. Sa avem frana de carbon. Nu tamburi ca saracii.
    53 15
  • Tembelus Rex
    Andrei ....imi place cum i-ai servit-o.....numai fite, figuri si flatulatii pe sosele in tara asta
    24 9
  • Tembelus Rex
    Edikk ...te asteptam la comentarii ....e fieful tau....demult asteptai hibridele astea......
    8 5
  • someone
    nu sant asa cunoscator intr-ale mobilitatii elctrice, dar mi se pare greu ca 80% din drumurile urbane sa fie facute doar electric cand ai doar o baterie de 1.2 kw.
    de aceea sistemul de pe captur, pe langa ca e si mai puternic, mi se pare mai ok.
    si am un feeling ca sistemul de pe clio, fiind mai simplu si mai ieftin datorita bateriei, va fi cel care va electrifica dacia in urmatorii 2 ani
    15 2
  • @someone
    E greu cu electrificarea la Dacia. Daca e nevoie de o transmisie automata te-ai dus in balarii cu pretul masinii si se pierde esenta Daciei de masina ieftina.
    10 7
  • netam-nissan
    m-ar coafa si pe mine un motostivuitor hibrid cu multa autonomie pacat ca renault nu fabrica poate dacia abia astept
    si colegu ACE cred ca Edikk e doar fan electrosocuri
    as vrea si cu directie pe 4 roti ca megane 4 rs care nu stiam ca are osie rigida poate asa bat si eu ceva recorduri de viteza prin parcarea lu carefur
    20 3
  • @someone

    In industrie cine tine pasul rezista....iar prin Renault asa o sa faca si Dacia....Dacia nu o sa ramana si nu mai e de mult o masina cum toti ii spun ba low cost, ba de drumuri grele, ba de mers cu ea pe macadam.....lumea se modernizeaza, am ramas noi in bezna...aia e problema. Dacia e Smart Buy....asa ii spun vesticii...daca nu stiai.
    10 5
  • Voi chiar credeti vad lozincile managerilor dacia cu smart-buy si alte abureli dictate de la paris
    Nu zic ca ar fi rele daciile pt banii dati dar intentia lor ca si saracii sa se simta bine=smart ar trebui sa o bunghim
    Singura problema e ca lor nu le tace melita pe milioane si noi le digeram gratis
    18 1
  • someone
    @ alex
    1st: eu stiu ceva tu nu stii ca eu stiu: dacia lanseaza anul asta sandero 3, si una din versiuni e hybridul de pe clio. poc
    2nd: la nivel de grup, dacia e cea mai poluanta si trage in jos grupul catre amenzi mari din partea UE. de aceea singura sansa a daciei e electrificarea intr-un fel sau altul. iar sefii renault si chiar actualul sef dacia a promis ca in max 2022 dacia va avea mai multe modele electrificate. iar cel mai ieftin din cele 2 prezentate mai sus e cel de pe clio. stiu ce inseamna best-buy, stiu de ce germanii si francezii apreciaza dacia mai mult ca mioriticii.
    3rd: mai lasa-ne cu expresiile astea de 2 lei "daca nu stiai" ca nu arata deloc superioritatea ta, doar o aroganta imputita acoperita de virtualitatea in care scriem. nu esti superior nimenui, la fel cum nimeni aici nu e . poate doar egocentric. si daca chiar nu stiam, acum cu siguranta nu vreau sa fii tu cel de la care sa invat. ii prefer pe pe zarne, inexo ( care e ingrozitor de lunga la commenturi ) kote, dangr si pe ala cu suzuki la poza de profil
    14 0
  • @someone

    Cand apare sandero 3 e deja de mult stiut :)). Te crezi superior ca stii asta? :))
    Din ce scrii....si cum scrii...tind sa cred ca esti un angajat la Dacia...frustrat ca nu o sa-si mai permita o Dacie electrica in 2022.

    Dacia o sa evolueze, indiferent ca vrem sau nu, iar pretul nu o sa mai fie niciodata la fel ca loganul din 2004. Faza asta cu esenta Dacia care se pierde e o expresie de FIX 2 LEI, esenta Dacia s-a schimbat oricum dupa ce a fost cumparata.
    3 6
  • @Adrian
    Ce frustrat trebuie sa fi incat sa nu suporti o masina ca are piese de Dacie. Sa ghicesc, ai WC curte cu usa termopan nemteasca?
    4 3
  • Doi hibrizi interesanti ! Bravo Renault !

    Noile Clio si Captur arata foarte frumos mai ales in varianta hibrida. In prezent Renault are electrica Zoe si acesti hibrizi si este clar ca viitorul este elecric. Ieri Skoda a publicat preturi pentru electricul citigo IV si hibridul superb IV. Au aparut si preturi pentru VW ID.3 deci sa privim catre un viitor mai ecologic
    7 6
  • desi sunt nostalgic si ma infioara muzica unor V8, V12 sau a motoarelor de F1 ante ultima turbo-era, inteleg oarecum moda electrificarii automobilelor (din necesitatea nepoluarii aerului in situri... altfel tot doar o moda ramanand avand in vedere ca un vulcan mare arunca in atmosfera de vreo 10 mii ori mai mult ”codoi” decat toate sursele antropice luate la un loc)

    dar, eu credeam ca aici comenteaza in primul rand pasionati in a conduce automobilele, aceea care fac diferenta pe viraje intre sub si supra vorare... dar cred ca m-am inselat din moment ce se dau manute rosii unui scrib care spune un adevar evdent: o masina de 160 CP ar trebui sa aiba frane spate pe discuri si suspensie spate multibrat...
    10 7
  • ACE - Craiova
    O stire interesanta, despre preturile din Europa, pentru cei interesati de modelul Renault Captur:

    Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid Will Start At €32,575
    Jan 09, 2020 at 8:20am


    The Captur E-Tech will be available just for the Intens and Initiale Paris derivatives so far. The Intens is sold in Belgium from €22,375.

    With the E-Tech Plug-In Hybrid powertrain option, its price goes to €32,575. That represents a 45.6 percent increase, probably compensated by more equipment.

    https://insideevs.com/news/391935/renault-captur-e-tech-plug-in-hybrid/
    9 0
  • Sper sa se aprobe interzicerea motoarelor sub EURO-4, ca deja traim in poluare. Ar fi bine sa traim intr-un oras mai ecologic. Sper sa fie cat mai multi hibrizi.
    5 6
  • Adrian M
    @Dany..Iti multumesc pt apreciere, tocmai datorita observatiei tale voi inceta sa mai postez pe acest site plin de cunoscatori auto pt care tipul suspensiei spate nu conteaza , nici discurile frana, nici acceleratia, nici cuplu motor chiar daca motoarele dezvolta peste 150cp...toata masinile sunt facute pt consum si evident cela mai bune sunt alea de culoare rosie...
    Adio automarket!
    6 3
  • Eu zic sa punem suspensie si frane luate direct de pe masinile de WRC. Chiar e nevoie pe o masina care nu o sa vada mai mult de 80 la ora in 90% din timp. Sunt sigur cu femeile care abia si-au luat permisul, si vor conduce acesti bolizi, se vor baga cu 130 in curbe.
    2 4
  • @dany


    omule, era o vreme când la generatiile noi de masini (de la compacte in sus... altii, gen BMW puneau chiar pe Mini-ul mic) fiecare producator se mandrea cu suspensia multilink spate si o prezenta ca scop de marketing)... dar tot marketingul a decis ca ca cei mai multi clienti gândesc ca tine iar altiii cam tot pe acolo, habar nu au ce are o masina pe dedesubt (vezi clientii BMW cu propulsie care credeau ca masina are tractiune)... prin urmare, au decis sa economiseasca cativa banuti (habar nu am cati, probabil de ordinul a câtorva zeci sau sute de euro in functie de model) si sa puna rigida sau semirigida (asta desi masinile se scumpesc enorm odata cu aparatia unor noi generatii... stim cu totii de ce, sic)

    întrebarea este, cum ramane cu respectul fata de clienti? nu ar fi o problema daca puntea spate mutibrat si frânele pe disc ar putea fi bifate ca optiune contra cost (daca acel cost ar fi rezonabil), dar nue e dle, au decis ei ca nu e nevoie, de ex VW pune semirigita sub 150CP si multilik peste aceasta valoare... sigur, exista masini sportive, masini puternice doar ca nu tot au banii necesari... ca sa nu mai spun ca placerea conducerii unei masini vine tocmai de acolo, din felul in care simti directia, din comportamentul rutier, suspensii, felul in care sta pe viraje, cat de multa placere iti ofera condusul ei... iar aceasta placere o poti simti si cu un motor de 100 CP deoarece una de 3-400 intra sub incidenta acelorasi legi ale fizicii, ca sa nu mai vorbim ca un motor mare si puternic ingreuneaza masina (deci o varianta mai ieftina si mai putin scumpa poate fi chiar mai placuta de condus... daca are ce-i trebuie, iata, pe dedesubt)

    PS intreaba-i pe redactorii automarket, ei conduc cam tot, care e diferenta intre un VW Golf sau un Mercedes A-Klasse cu semirigida sau multibrat (aceeasi masina dar cu suspensie diferita pe spate)
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru