La scurt timp după târgul de tehnologie Consumer Electronics Show (CES), o parte a industriei auto își îndreaptă atenția în această săptămână spre Salonul Auto de la Bruxelles.
Printre expozanți se numără Renault, care a profitat de această ocazie pentru a prezenta în premieră mondială versiuni hibride pentru două dintre cele mai populare modele ale sale: Clio și Captur.
Renault Clio E-Tech
Prezentată oficial la începutul anului trecut, noua generație Renault Clio primește acum o versiune hibridă clasică echipată cu un motor pe benzină cu patru cilindri de 1.6 litri acompaniat de două motoare electrice, dintre care unul joacă rol de generator și a primit numele HSG (High-Voltage Starter Generator).
Astfel, mașina pornește prin intermediul motorului electric principal, fără implicarea directă a motorului cu combustie internă, ceea ce asigură o reducere a consumului și a emisiilor de dioxid de carbon.
Sistemul hibrid generează echivalentul a 140 de cai putere, iar Clio E-Tech este echipat cu o baterie de 1.2 kWh despre care constructorul francez afirmă că permite "până la 80% din drumurile urbane să fie realizate în regim 100% electric".
In acest caz consumul de carburant este redus cu 40% comparativ cu un motor pe benzină. De asemenea, francezii menționează că, în regim electric, Clio poate ajunge la viteze maxime de până la 75 km/h.
Din punct de vedere al designului, noul Clio hibrid se diferențiază de versiunea clasică prin badge-ul E-Tech de pe partea din spate, în timp ce sistemul de infotainment disponibil în versiuni de 7 inch (orizontal) sau 9.3 inch (vertical) oferă o serie de animații și grafice specifice hibrizilor.
Renault Captur E-Tech Plug-in
Între timp, noua generație Renault Captur primește o versiune plug-in hybrid numită E-Tech Plug-in echipată de asemenea cu un motor pe benzină de 1.6 litri și două motoare electrice.
Renault nu oferă detalii concrete despre cele două motoare electrice, însă menționează că sistemul plug-in hybrid generează în total 160 de cai putere.
Captur E-Tech Plug-in utilizează o baterie de 9.8 kWh care permite o autonomie electrică de 50 de kilometri în regim mixt (WLTP) sau 65 de kilometri în regim urban (WLTP). Francezii nu menționează însă viteza de încărcare a bateriei.
Noul Captur plug-in hybrid benefiaza de două moduri de condus specifice: Pure pentru regim electric și Sport, caz în care sunt folosite toate cele trei motoare. Renault anticipează că noul Captur va avea un consum mediu de 1.5 litri/100 km în regim mixt, conform standardului WLTP. Noua versiune hibridă va fi ușor de identificat datorită slotului pentru încărcare de pe partea dreaptă, dar și a logo-ului E-Tech Plug-in.
Via Renault
senzatii tari, pe alocuri maro...
de aceea sistemul de pe captur, pe langa ca e si mai puternic, mi se pare mai ok.
si am un feeling ca sistemul de pe clio, fiind mai simplu si mai ieftin datorita bateriei, va fi cel care va electrifica dacia in urmatorii 2 ani
si colegu ACE cred ca Edikk e doar fan electrosocuri
as vrea si cu directie pe 4 roti ca megane 4 rs care nu stiam ca are osie rigida poate asa bat si eu ceva recorduri de viteza prin parcarea lu carefur
In industrie cine tine pasul rezista....iar prin Renault asa o sa faca si Dacia....Dacia nu o sa ramana si nu mai e de mult o masina cum toti ii spun ba low cost, ba de drumuri grele, ba de mers cu ea pe macadam.....lumea se modernizeaza, am ramas noi in bezna...aia e problema. Dacia e Smart Buy....asa ii spun vesticii...daca nu stiai.
Nu zic ca ar fi rele daciile pt banii dati dar intentia lor ca si saracii sa se simta bine=smart ar trebui sa o bunghim
Singura problema e ca lor nu le tace melita pe milioane si noi le digeram gratis
1st: eu stiu ceva tu nu stii ca eu stiu: dacia lanseaza anul asta sandero 3, si una din versiuni e hybridul de pe clio. poc
2nd: la nivel de grup, dacia e cea mai poluanta si trage in jos grupul catre amenzi mari din partea UE. de aceea singura sansa a daciei e electrificarea intr-un fel sau altul. iar sefii renault si chiar actualul sef dacia a promis ca in max 2022 dacia va avea mai multe modele electrificate. iar cel mai ieftin din cele 2 prezentate mai sus e cel de pe clio. stiu ce inseamna best-buy, stiu de ce germanii si francezii apreciaza dacia mai mult ca mioriticii.
3rd: mai lasa-ne cu expresiile astea de 2 lei "daca nu stiai" ca nu arata deloc superioritatea ta, doar o aroganta imputita acoperita de virtualitatea in care scriem. nu esti superior nimenui, la fel cum nimeni aici nu e . poate doar egocentric. si daca chiar nu stiam, acum cu siguranta nu vreau sa fii tu cel de la care sa invat. ii prefer pe pe zarne, inexo ( care e ingrozitor de lunga la commenturi ) kote, dangr si pe ala cu suzuki la poza de profil
Cand apare sandero 3 e deja de mult stiut :)). Te crezi superior ca stii asta? :))
Din ce scrii....si cum scrii...tind sa cred ca esti un angajat la Dacia...frustrat ca nu o sa-si mai permita o Dacie electrica in 2022.
Dacia o sa evolueze, indiferent ca vrem sau nu, iar pretul nu o sa mai fie niciodata la fel ca loganul din 2004. Faza asta cu esenta Dacia care se pierde e o expresie de FIX 2 LEI, esenta Dacia s-a schimbat oricum dupa ce a fost cumparata.
Noile Clio si Captur arata foarte frumos mai ales in varianta hibrida. In prezent Renault are electrica Zoe si acesti hibrizi si este clar ca viitorul este elecric. Ieri Skoda a publicat preturi pentru electricul citigo IV si hibridul superb IV. Au aparut si preturi pentru VW ID.3 deci sa privim catre un viitor mai ecologic
dar, eu credeam ca aici comenteaza in primul rand pasionati in a conduce automobilele, aceea care fac diferenta pe viraje intre sub si supra vorare... dar cred ca m-am inselat din moment ce se dau manute rosii unui scrib care spune un adevar evdent: o masina de 160 CP ar trebui sa aiba frane spate pe discuri si suspensie spate multibrat...
Renault Captur E-Tech Plug-In Hybrid Will Start At €32,575
Jan 09, 2020 at 8:20am
The Captur E-Tech will be available just for the Intens and Initiale Paris derivatives so far. The Intens is sold in Belgium from €22,375.
With the E-Tech Plug-In Hybrid powertrain option, its price goes to €32,575. That represents a 45.6 percent increase, probably compensated by more equipment.
https://insideevs.com/news/391935/renault-captur-e-tech-plug-in-hybrid/
Adio automarket!
omule, era o vreme când la generatiile noi de masini (de la compacte in sus... altii, gen BMW puneau chiar pe Mini-ul mic) fiecare producator se mandrea cu suspensia multilink spate si o prezenta ca scop de marketing)... dar tot marketingul a decis ca ca cei mai multi clienti gândesc ca tine iar altiii cam tot pe acolo, habar nu au ce are o masina pe dedesubt (vezi clientii BMW cu propulsie care credeau ca masina are tractiune)... prin urmare, au decis sa economiseasca cativa banuti (habar nu am cati, probabil de ordinul a câtorva zeci sau sute de euro in functie de model) si sa puna rigida sau semirigida (asta desi masinile se scumpesc enorm odata cu aparatia unor noi generatii... stim cu totii de ce, sic)
întrebarea este, cum ramane cu respectul fata de clienti? nu ar fi o problema daca puntea spate mutibrat si frânele pe disc ar putea fi bifate ca optiune contra cost (daca acel cost ar fi rezonabil), dar nue e dle, au decis ei ca nu e nevoie, de ex VW pune semirigita sub 150CP si multilik peste aceasta valoare... sigur, exista masini sportive, masini puternice doar ca nu tot au banii necesari... ca sa nu mai spun ca placerea conducerii unei masini vine tocmai de acolo, din felul in care simti directia, din comportamentul rutier, suspensii, felul in care sta pe viraje, cat de multa placere iti ofera condusul ei... iar aceasta placere o poti simti si cu un motor de 100 CP deoarece una de 3-400 intra sub incidenta acelorasi legi ale fizicii, ca sa nu mai vorbim ca un motor mare si puternic ingreuneaza masina (deci o varianta mai ieftina si mai putin scumpa poate fi chiar mai placuta de condus... daca are ce-i trebuie, iata, pe dedesubt)
PS intreaba-i pe redactorii automarket, ei conduc cam tot, care e diferenta intre un VW Golf sau un Mercedes A-Klasse cu semirigida sau multibrat (aceeasi masina dar cu suspensie diferita pe spate)