Toyota: "Da, avem probleme la franele lui Prius!". Se pregateste un nou recall?
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Oficialii Toyota au recunoscut astazi, intr-o conferinta de presa care a avut loc in Japonia, ca problema franelor lui prius semnalata ieri de oficialii guvernelor japonez si american in urma unor plangeri ale clientilor ar putea sa fie reala, ea datorandu-se unor defecte de fabricatie. Cu toate acestea, toate masinile produse incepand cu luna trecuta nu mai au aceasta problema, Toyota urmand sa anunte care sunt masurile pe care le va lua in privinta modelelor deja vandute clientilor pana in decembrie 2009.
"Am redesenat sistemul ABS (pachetul care mpiedica blocarea rotilor la franare) pentru noua generatie Prius incepand din luna ianuarie si vom anunta in scurt timp pasii pe care terbuie sa-i urmeze clientii masinilor care deja se afla pe strazi. Ca producator auto, vom lua anumite masuri pentru a le explica clientilor nostri problema si studiem in aceste momente acest subiect. Vom face un anunt oficial in scurt timp", a declarat Hiroyuki Yokohama.
Oficialii Toyota au dat un raspuns halucinant atunci cand au fost intrebati de reprezentantii presei de ce exista cateva zeci de plangeri care spuneau ca franele lui Prius nu au efect atunci cand este calcata pedala de frana: "Da, franele sunt lente, insa daca continui sa le apesi, masina se opreste. Atunci cand ABS-ul este in functiune, exista o mica intarziere la schimbarea de la modul de captura a energiei utilizate la franare la frana hidraulica. Dar masina se opreste daca apesi pedala cu putere", a spus acelasi Yokohama, directorul biroului de control al calitatii la Toyota, starnind rumoare in sala in care a avut loc conferinta. "Incepand cu luna decembrie, numarul de plangeri a crescut din cauza vremii reci si a soselelor acoperite de gheata", explica acesta.
Guvernul SUA a anuntat ieri ca 100 de clienti americani au depus plangeri legate de functionarea defectuoasa a franelor lui Prius, in timp ce oficialitatile japoneze au anuntat si ele ca 77 de clienti s-au plans de aceeasi problema.
CALENDARUL RECALL-ULUI TOYOTA
25 noiembrie 2009 - Toyota anunta ca recheama in service-urile din SUA peste 4 milioane de masini din cauza covoraselor care pot apasa involuntar pe pedala de aceleratie.
27 noiembrie - primele managerilor Toyota sunt taiate cu 20% din cauza celui mai mare recall din istoria japonezilor.
27 decembrie - Toyota China anunta ca recheama in service 43.000 de masini din cauza unor scurgeri de ulei.
22 ianuarie 2010 - Recall-ul din SUA se extinde cu alte 2.3 milioane de masini. De aceasta data, problemele se regasesc la nivelul pedalei de acceleratie, care ar putea ramane cuplata dupa ce soferul ia piciorul de pe aceasta.
24 ianuarie - Presa japoneza anunta ca recall-ul din SUA s-ar putea extinde si in Europa.
Se vorbeste de doua milioane de unitati afectate.27 ianuarie - Toyota ia o decizie fara precedent la acest nivel: opreste vanzarea modelelor cu probleme din SUA. Opt masini ies din showroom-urile niponilor. Productia uzinelor americane Toyota va fi oprita si ea timp de o saptamana, intre 1 si 8 februarie
28 ianuarie - Recall-ul legat de covorasele cu probleme este extins la inca 1.1 milioane de unitati in SUA. GM anunta ca fiecare client Toyota care va cumpara o masina a grupului american primeste discount de 1000 de dolari.
28 ianuarie - Toyota anunta oficial ca recall-ul se va extinde si in Europa. Nu se cunoaste numarul unitatilor afectate.
28 ianuarie - Recall-urile legate de problemele la pedala de acceleratie se extind si in China. 75.000 de clienti ai marcii vor fi chemati in service in statul asiatic. In vizor: modelul RAV4.
28 ianuarie - Ford anunta ca modelul utilitar Transit Classic produs in China este si el afectat de problema pedalierului, pedala de acceleratie fiind produsa de acelasi furnizor american: CTS Corp.
29 ianuarie - Toyota anunta oficial numarul de masini afectate de recall-ul european: 1.8 milioane. In recall sunt incluse modelele Auris, Aygo, Avensis, Corolla, iQ, RAV4, Verso si Yaris.
1 februarie - Grupul PSA Peugeot-Citroen anunta ca va chema in service 97.000 de exemplare C1 si 107 afectate de recall-ul in care este implicat Toyota Aygo. Cele trei modele sunt produse pe aceeasi platforma.
1 februarie - Toyota USA anunta ca a dezvoltat o solutie pentru problema legate de pedala de acceleratie. Dealerii din SUA vor incepe sa rezolve problemele in aceasta saptamana.
2 februarie - Recall-ul legat de pedala de acceleratie se extinde in Orientul Mijlociu, America Latina si Africa.
In vizor sunt 180.000 de masini vandute pe aceste piete intre 2005 si 2010.3 februarie - Oficialii Toyota si oameni din guvernele Japoniei si Statelor Unite anunta ca investigheaza o posibila problema aparuta la nivelul pedalei de frana a hibridului Prius.
4 februarie - Toyota recunoaste ca franele lui Prius sunt problematice si anunta un comunicat legat de acest subiect in urmatoarele zile.
via | AFP
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Toyota in Romania
-
Toyota Auris facelift Preţ: 15.984 - 25.410 €
-
Toyota Auris Touring Sports facelift Preţ: 16.916 - 26.510 €
-
Toyota Avensis Preţ: 19.823 - 30.984 €
-
Toyota Avensis Station Wagon Preţ: n/a - 32.870 €
-
Toyota Aygo (2014-prezent) Preţ: 10.242 - 13.958 €
-
Toyota C-HR Preţ: 19.397 - 30.180 €
-
Toyota Corolla facelift Preţ: 16.185 - 24.514 €
-
Toyota Hilux Preţ: 31.535 - 39.467 €
-
Toyota Land Cruiser Preţ: 47.600 - 67.400 €
-
Toyota Prius Preţ: 28.162 - 31.832 €
-
Toyota ProAce (2013-prezent) Preţ: 22.087 - 27.427 €
-
Toyota RAV4 facelift Preţ: 26.658 - 37.283 €
-
Toyota RAV4 Hybrid Preţ: 33.449 - 38.815 €
-
Toyota Yaris Preţ: n/a - 19.220 €
-
Toyota Yaris Hybrid facelift (2014-prezent) Preţ: 16.780 - 20.760 €
Ultimele stiri din Siguranta
-
Potrivit unui nou raport realizat la nivelul Uniunii Europene, peste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere, în 2023. Deși numărul accidentelor a scăzut în România, țara noastră are în continuare o rată ridicată de accidente rutiere mortale. (10.10)
-
Au apărut noi rezultate în urma ultimelor teste Euro NCAP. Opt mașini noi au fost supuse noii serii de teste, dintre care 5 mașini au luat scorul maxim de 5 stele. Printre mașinile testate au fost Audi Q6 e-tron, Ford Explorer Electric și Renault Symbioz. (11.09)
-
Mini a inițiat o campanie de rechemare pentru versiunea electrică a lui Mini Cooper. Campania a fost inițiată după ce a fost descoperită o problemă la baterie, care poate duce la un incendiu. Peste 140.000 de exemplare sunt afectate la nivel mondial. (04.09)
foarte tare - cica " da trebuie sa se gandeasca putin masina inaite sa puna frana" :)))
asa se intampla cand pui prea multa electronica pe care nu o testezi suficient.