Esential
7.6 | milioane de unitati Toyota au fost rechemate in service pana acum din cauza problemelor. |
2 | milioane de masini este numarul de masini afectate in Europa. Cifra nu este inca oficiala. |
7.6 | milioane de unitati Toyota au fost rechemate in service pana acum din cauza problemelor. |
2 | milioane de masini este numarul de masini afectate in Europa. Cifra nu este inca oficiala. |
Perioada cu probleme in care s-a afundat Toyota la sfarsitul anului trecut pare sa nu se mai incheie. Dupa ce in toamna lui 2009 anunta un recall de 4.2 milioane de masini din cauza covoraselor care apasa involuntar pedalele si dupa ce acum o saptamana anunta ca alte 2.3 milioane de masini sunt rechemate in service din cauza unor probleme la pedala de acceleratie, constructorul japonez a anuntat astazi ca suplimenteaza lotul de masini rechemate in service cu inca 1.1 milioane. Cauza: aceleasi covorase care le dau batai de cap inginerilor Toyota. Mai mult, o informatie de ultima ora arata ca Toyota va extinde oficial recall-ul si in Europa, fara ca modelele si numarul de exemplare afectate sa fie cunoscute.
RATINGURILE TOYOTA, IN SCADERE
Acestor masuri li se adauga deciziile de ieri prin care Toyota a scos de la vanzare toate cele opt modele afectate in SUA pe termen nelimitat si inchide sase uzine pentru trei saptamani incepand cu 1 februarie pentru a nu raliza un surplus de modele in aceasta perioada. In aceste conditii, celebra companie de monitorizare Fitch a anuntat ca va reanaliza situatia ratingului "A-Plus" (al cincilea nivel din 22 posibile) pe termen lung pe care il detine Toyota in acest moment, semnalele indicand o revizuire in jos a calificativului. "Recall-urile repetate si inchiderea vanzarilor si a productiei au aruncat o lumina negativa pe reputatia inalta a calitatii Toyota, chiar in momentul in are compania japoneza a reusit sa iasa din criza economica care a afectat inustria", a declarat analistul Fitch Jeong Min Pak.
Actiunile Toyota au scazut joi cu 3.91%, dupa ce ieri au cunoscut o cadere de 4.26% din cauza deciziilor legate de oprirea vanzarii si productiei celor opt modele in SUA.
EUROPA INTRA IN HORA
Daca Japonia este exclusa de la o astfel de masura, partile afectate nefiind utilizate in masinile produse pe piata de origine Toyota, Europa a intrat acum si ea in joc. desi purtatorul de cuvant Toyota, Paul Nolasco, declara ca nu se cunosc inca modelele si numarul de unitati afectate, presa japoneza anuntand vinerea trecuta ca Toyota va rechema in service-urile europene circa doua milioane de masini.
"Da, Toyota va implementa actiunea de recall si in Europa. Nu suntem inca sigur despre cate exemplare si despre ce modele e vorba", a declarat Nolasco pentru AFP.CE SPUN EXPERTII?
"Imaginea Toyota a scazut destul de mult deoarece recall-urile au afectat reputatia companiei in ceea ce priveste calitatea produselor sale. Strategia Toyota viza cresterea cotei de piata din SUA din cauza problemelor GM si Chrysler. Acum, din cauza acestor recall-uri si a suspendarii vanzarilor unor modele, eforturile de crestere au fost sterse", a declarat Shigeru Matsumura, analist al SMBC Research Centre, citat de France Presse.
GM VREA SA FURE CLIENTII TOYOTA
Adversarii Toyota nu stau cu mainile in san si incearca sa profite la maximum de problemele recente ale japonezilor. Astfel, GM a anuntat in cursul zilei de ieri ca le va acorda posesorilor de modele Toyota un discount de 1000 de dolari daca acestia vor hotari sa isi cumpere un model al grupul american pana la sfarsitul lunii februarie.
"Dealerii primesc o multime de intrebari din partea unor clienti care si-au exprimat indoielile asupra modelelor Toyota. Vrem sa profitam de acest interes al publicului", a declarat pentru AFP un purtator de cuvnt GM SUA.
25 noiembrie 2009 - Toyota anunta ca recheama in service-urile din SUA peste 4 milioane de masini din cauza covoraselor care pot apasa involuntar pe pedala de aceleratie.
27 noiembrie - primele managerilor Toyota sunt taiate cu 20% din cauza celui mai mare recall din istoria japonezilor.
27 decembrie - Toyota China anunta ca recheama in service 43.000 de masini din cauza unor scurgeri de ulei.
22 ianuarie 2010 - Recall-ul din SUA se extinde cu alte 2.3 milioane de masini. De aceasta data, problemele se regasesc la nivelul pedalei de acceleratie, care ar putea ramane cuplata dupa ce soferul ia piciorul de pe aceasta.
24 ianuarie - Presa japoneza anunta ca recall-ul din SUA s-ar putea extinde si in Europa.
Se vorbeste de doua milioane de unitati afectate.27 ianuarie - Toyota ia o decizie fara precedent la acest nivel: opreste vanzarea modelelor cu probleme din SUA. Opt masini ies din showroom-urile niponilor. Productia uzinelor americane Toyota va fi oprita si ea timp de trei saptamani.
28 ianuarie - Recall-ul legat de covorasele cu probleme este extins la inca 1.1 milioane de unitati in SUA. GM anunta ca fiecare client Toyota care va cumpara o masina a grupului american primeste discount de 1000 de dolari.
28 ianuarie - Toyota anunta oficial ca recall-ul se va extinde si in Europa. Nu se cunoaste numarul unitatilor afectate.
28 ianuarie - Recall-urile legate de problemele la pedala de acceleratie se extind si in China. 75.000 de clienti ai marcii vor fi chemati in service in statul asiatic. In vizor: modelul RAV4.
28 ianuarie - Ford anunta ca modelul utilitar Transit Classic produs in China este si el afectat de problema pedalierului, pedala de acceleratie fiind produsa de acelasi furnizor american: CTS Corp.
nu cred ca e nevoie de un recall de multe milioane de masini pe toate continentele pentru o astfel de problema. daca te duce un pic capul e imposibil sa nu o rezolvi singur! se face prea mare caz din asta...
E bine ca macar isi asuma responsabilitate... dar va reprezenta o mare problema de imagine acest scandal cu recall-urile.
Sper ca ai pe Logan geamuri fumurii si semnul Nike
hai sa-ti spun una ca sa taci. VW are motoarele boxer la polul nord si sud care merg de 50 de ani!
problemele Toyota nu sunt covorasele, s-a constata ca este o minciuna, problema este pedala care ramane intepenita si duce masina la viteze maxime, rezultatul fiind din pacate cativa morti si alte accidente grave.
Daca stii engleza ia de citeste. daca nu stii stai in banca ta incultule.
http://www.aboutlawsuits.com/toyota-gas-pedal-problems-leads-to-sales-halt-7855/
http://theweeklydriver.com/2010/01/21/toyota-announces-another-massive-recall-after-runaway-acceleration-car-deaths/
Uite aici, un ofiter care culmea era ofiter de patrula pe highway, a murit cu familia sa intr-un lexus care dupa ce a luat-o la peste 200 km/h s-a busit de un van, s-a rasturnat si apoi aluat foc.
Tu imi ridici mie in slavi Toyota cand in LEXUS se moare. pai iti dai seama daca Lexus este un gunoi ce este Toyota?
Toyota este un produs foarte slab, o masina ieftina cu plasticuri si elemente foarte proaste.
http://articles.latimes.com/2009/nov/07/business/fi-toyota-recall7
Sa nu va suparati pe mine dar eu nu imi cumpar o masina dupa ce citesc in Click si Libertatea...
Respect pentru Toyota.