Esential
2.3 | milioane de masini sunt chemate in serbice in SUA din cauza unui potential defect al pedalei de acceleratie. |
2 | milioane de masini ar putea fi chemate in service-urile Europene pentru verificari. |
2.3 | milioane de masini sunt chemate in serbice in SUA din cauza unui potential defect al pedalei de acceleratie. |
2 | milioane de masini ar putea fi chemate in service-urile Europene pentru verificari. |
Toyota a anuntat astazi ca recall-ul masiv pregatit pentru Statele Unite din cauza unor probleme la pedala de acceleratie a unora dintre modelele marcii s-ar putea extinde si in Europa, unde doua milioane de masini ar putea fi afectate. Constructorul japonez anuntase vineri ca recheama in service-urile din SUA 2.3 milioane de masini din cauza pedalei de aceleratie care "in cazuri rare poate sa ramana blocata mecanic intr-o pozitie partial apasata sau sa revina la pozitia normala foarte lent", conform comunicatului oficial al japonezilor.
IN EUROPA
"Compania noastra ia in vedere posibilitatea extinderii recall-ului in Europa din cauza unor posibile defecte similare cu cele depistate in Statele Unite ale Americii", a declarat o purtatoare de cuvant a celor de la Toyota, citata de France Presse. Desi oficialul nipon nu a avansat cifre legate de modelele europene, cotidianul japonez Yomiuri anunta in numarul aparut astazi pe piata ca este vorba de doua milioane de unitati. In cazul in care aceste cifre se confirma, numarul de vehicule afectate in cele doua regiuni ar echivala cu mai mult de jumatate din vanzarile totale Toyota la nivel mondial.
Recall-urile din SUA si Europa reprezinta operatiuni separate de cea prin care Toyota a rechemat in service-urile americane alte 4.2 milioane de masini in cursul anului trecut din cauza unor covorase interioare care ar fi putut sa apese pedalele fara voia soferului.
Acesta din urma este cel mai mare recall Toyota din istorie.REACTII
Cele doua rechemari recente in service anuntate de Toyota au impartit lumea analistilor auto in doua. Pe de o parte se situeaza cei care sustin ca valul de recall-uri ar putea afecta imaginea idilica a modelelor Toyota, considerate unele dintre cele mai fiabile de pe piata, iar pe de alta parte stau cei care sustin ca astfel de masuri sunt absolut normale, imaginea Toyota urmand sa nu fie afectata decat minor de masurile fara precedent luate de japonezi.
"Nu cred ca aceste recall-uri vor duce la o schimbare drastica a opiniei consumatorilor despre Toyota. Recall-ul masiv initiat de compania japoneza este pur si simplu o masura de precautie", sustine Ryoichi Saito, analist auto la Mizuho Investors Securities.
La rece gandind "problema" este doar de perfectiune si nu de functionalitate.
f . bine .