Automarket a ajuns la Salonul de la Geneva!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Geneva s-a imbracat in haine de sarbatoare la cateva zile inainte de startul celui mai important salon auto din acesta primavara. Orasul elvetian de la granita cu Franta a inceput sa respire si sa forfoteasca in asteptarea marelui eveniment din complexul Palexpo. Iar echipa Automarket, impreuna cu dumneavoastra, va asista la aceasta sarbatoare si a ajuns astazi in noua capitala mondiala a lumii auto. Ajutati de prietenul spaniol pe care ni l-a imprumutat dealerul SEAT Alto Syncro, Altea Freetrack, am ajuns la capatul unui drum presarat cu numeroase peripetii si aventuri, de care v-am mai povestit si in episoadele trecute (partea 1, partea 2).
Imbarcati la bordul spaniolului aflat in slujba noastra am facut un ultim efort si am demarat catre statiunea Yvoire, aflata langa Geneva. Va povesteam ieri despre faptul ca Geneva este un oras blocat din punct de vedere turistic in perioada Salonului Auto, hotelurile din oras fiind rezervate cu foarte mult timp inainte mai ales de catre producatorii auto si de invitatii lor. Pentru majoritatea jurnalistilor ramane varianta localitatilor in imprejurimi, ceea ce in foarte multe cazuri inseamna un hotel din Franta, tara care inconjoara practic orasul elvetian din trei parti.
Yvoire este una dintre localitatile din apropiere, fiind vorba de un sat dezvoltat in jurul unei foste cetati medievale de pe malul Lacului Leman/Geneva. O localitate fermecatoare, unde linistea lacului si satul medieval conservat pana astazi in conditie perfecta (in casele din piatra ale satului locuiesc familii de francezi sau sunt gazduite restaurante cu mancaruri care fac cinste artei culinare franceze) reprezinta motivul principal pentru care Automarket prefera in fiecare an Yvoire. Bineinteles, nu ne-am putut abtine sa oprim masina cateva zeci de minute pe marginea lacului pentru a surprinde cateva instantanee cu unul dintre simbolurile Genevei, fantana arteziana de 50 de metri inaltime care poate fi vazuta din aproape orice punct al orasului.
O alta parte interesanta a zonei este drumul dintre Geneva si Yvoire, o calatorie de 20 de kilometri pe langa Lacul Leman in care Alpii si o cetate veche amplasata pe una dintre colinele din imprejurimi reprezinta fundalul vizual perfect. De altfel, aceasta sosea a fost inclusa de americanii de la Forbes printre cele mai frumoase 20 de sosele din Europa, top pe care Automarket vi l-a prezentat acum cateva saptamani.
Ei bine, soseaua virajata dintre Geneva si Yvoire este locul in care Altea Freetrack si-a dat ultimul examen impreuna cu noi, cel legat de comportamentul in regim de sosea, la maximum 90 km/h. Aici, suspensiile modificate de catre inginerii Seat pentru a face fata cu brio provocarilor unui SUV nu au probleme la virajele stranse, reusind sa transmita un comportament dinamic care nu deranjeaza in niciun fel ocupantii habitaclului. Fiindca soseaua serpuieste prin orasele frantuzesti vechi de pe marginea lacului am putut observa si faptul ca dimensiunile lui Altea Freetrack, ceva mai reduse decat cele ale unui SUV compact, sunt argumentul perfect atunci cand vorbim de colturi luate la milimetru sau de strazi de oras in care doua masini sunt nevoite sa se descurce in paralel la latime limitata.
In plus, pentru ca am avut timp, am pus putin la treaba masina intr-o zona noroioasa, tractiunea integrala intrand insa in drepturi si abordand in regim de distributie 50/50 pe cele doua axe. Altea Freetrack a reusit sa iasa din incurcatura relativ usor, singurele momente de cumpana fiind cele in care masina isi calcula exact situatia in care se afla pentru a aborda corect manevrele pe care i le comandam de la postul de conducere. De altfel, in urma acestor manevre am reusit sa murdarim pentru prima data de cand am plecat din Romania masina de test, in ciuda furtunii si a ploii de pe autostrazile austriece (pe de alta parte, la cat praf au oamenii astia pe aici, ploaia spala masina cu acte in regula).
Maine, echipa Automarket va face pentru prima data cunostinta cu Palexpo, centrul expozitional care gazduieste an de an salonul elvetian. Desi in mod normal zilele de presa sunt marti si miercuri, organizatorii au trecut in program in 2008 cateva ore in plus lunea, astfel ca intre 14 si 17 vom avea acces la standurile constructorilor. Ramane insa de vazut in ce masura va vom putea trimite primele fotografii cu premierele Genevei, in conditiile in care toate conferintele de presa sunt programate pentru marti si miercuri.
Stati aproape, maine incepe show-ul!
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Seat in Romania
-
Seat Alhambra Preţ: 30.415 - 38.636 €
-
Seat Arona Preţ: 14.270 - 22.579 €
-
Seat Ateca Preţ: n/a - 32.532 €
-
Seat Ibiza Preţ: n/a - 17.893 €
-
Seat Leon facelift Preţ: n/a - 33.864 €
-
Seat Leon ST facelift Preţ: 16.184 - 36.379 €
-
Seat Leon X-Perience facelift Preţ: 24.597 - 28.218 €
-
Seat Toledo (2013-prezent) Preţ: 12.753 - 19.453 €
Ultimele stiri din GENEVA 2008
-
Dupa 4750 de kilometri si 9 zile petrecute in Europa, Automarket s-a intors la Bucuresti. Pregatim Salonul de la Paris! (11.03)
-
Pe langa zecile de premiere mondiale, standurile Salonului Auto de la Geneva au gazduit si prezente feminine superbe. (10.03)
-
Lotus a lansat la Geneva un nou model entry-level, botezat 2-Eleven, care costa 34.695 de euro. (10.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (11)