Drumul spre Geneva, ziua a doua: urgie in Austria
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sambata dis de dimineata am pornit dinspre Viena in cautarea Sfantului Graal pentru orice fan al masinilor din lume: Salonul Auto de la Geneva. Nu mai aveam mult - cam 1000 de kilometri, adica mai putin de jumatate din distanta totala, astfel ca ultimul lucru la care ne-am gandit a fost sa nu ajungem la Geneva sambata. Desi, sinceri sa fim, planul initial spunea ca in capitala auto a acestei perioade vom ajunge abia duminica, deci un obiectiv poate fi bifat pe lista. Se pare insa ca atunci cand natura se pune pe glume, nici macar proverbiala rigoare germana nu are raspuns in fata urgiilor.
Pe scurt, daca la putin timp de la plecarea din Viena a inceput sa ploua mocaneste, vremea s-a inrautatit in timp ce inaintam spre centrul Austriei si spre Alpi. Pe la ora locala 11 am asistat, astfel, la cea mai puternica furtuna pe care am vazut-o vreodata pe o autostrada - indiferent despre ce tara vorbim in momentul asta. Vantul s-a intetit, masinile din fata noastra au inceput sa se plimbe stanga-dreapta fara control iar ploaia turna cu galeata si pe alocuri cu bucati de gheata, facand inutila munca stergatoarelor setate pe viteza maxima. Cele mai multe masini de pe autostrada - cele de segment B si C in principiu - s-au oprit cu avariile pornite pe banda de urgenta, in timp ce unele portiuni ale autostrazii erau acoperite cu frunze si crengi ale copacilor din jur. Asta daca nu vorbim de cazurile si mai nefericite in care brazii au distrus parapetii de protectie ai autostrazii cazand efectiv peste acestia.
In aceste conditii, sedinta foto planificata pentru trecerea prin Alpi s-a amanat, sperand sa reusim sa gasim - eventual la o alimentare - un loc ceva mai degajat in care modelul spaniol sa se simta ceva mai bine.
Era si normal.Altea Freetrack, prietenul pe care ni l-a oferit Alto Syncro pentru a ne duce cu bine la destinatie s-a descurcat insa si de aceasta mai mult decat onorabil. Daca Mircea isi dorea la inceput o masina ceva mai mica si sportiva pentru a pleca la Geneva, astazi am auzit scuze si aprecieri la adresa modelului iberic. Masivitatea si modul in care se lipeste de sosea (dar si cauciurile de iarna pe care vi le recomandam cu mare caldura daca planuiti sa plecati in afara tarii in lunile de iarna si - iata - chiar primavara) au facut ca Freetrack sa nu intampine probleme la inaintare, chiar daca prin acest termen intelegem rularea cu 80 km/h pe o autostrada pe care acvaplanarea si-a gasit multi adepti. Chiar si atunci cand vantul a devenit periculos, Freetrack s-a tinut puternic, facand pereche cu SUV-urile mult mai bine cotate si evident mai bine vazute de public care ne tineau companie pe austostrada.
Pana la urma deci, intreaga poveste legata de capriciile idioate ale vremii austriece nu a facut decat sa ne faca sa constientizam importanta unui crossover/SUV in economia unei calatorii lungi prin Europa. Nu vorbim de elementele de siguranta pe care constructorii au inceput sa le ia in considerare implicit in versiunile de baza - cum sunt airbag-urile, de exemplu, din ce in ce mai prezente pe dotarile de serie (si bine fac) - ci de modul in care masina raspunde activ in momentul in care este pusa serios la treaba. Nu am simtit in niciun moment ca am fi in pericol in habitaclu, desi majoritatea masinilor de pe autostrada oprisera pe margine, astfel ca am putut sa ne continuam drumul nestingheriti. Pentru asta am primit si un bonus.
Dupa o serie de fotografii care nu spuneau mai nimic si care riscau sa compromita fila de jurnal de astazi - efectuate in benzinarie sau in ploaie - in apropiere de Innsbruck am prins cateva minute in care norii s-au rasfirat si am profitat de moment pentru a trage cateva cadre cu modelul nostru.Asa cum se intampla de foarte multe ori insa la munte, traseul s-a impotmolit din nou din cauza vremii si a mult prea numeroaselor "dopuri" de pe autostrada - carora vorbitorii de limba germana le spun - parca subliniind semantica termenului transpus in limba romana - "Stau". Altfel spus, cozile nesfarsite si nesuferite de pe autostrada n-au reusit decat sa ne intarzie. Iar la acest capitol, Altea Freetrack nu a putut sa faca nimic. Urmatorul episod maine, la sosirea in Geneva, orasul in care hotelurile sunt rezervate cu sase luni inainte pentru perioada salonului. Nu-i nimic, vom avea astfel cu totii ocazia de a vedea pe viu una dintre cele mai frumoase sosele din Europa, Geneva-Yvoire, si vom vedea cum arata un sat medieval frantuzesc cu mari referinte in lumea turismului.
Pana atunci, salutari din inima Elvetiei. Ne revedem maine, in acelasi loc.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Seat in Romania
-
Seat Alhambra Preţ: 30.415 - 38.636 €
-
Seat Arona Preţ: 14.270 - 22.579 €
-
Seat Ateca Preţ: n/a - 32.532 €
-
Seat Ibiza Preţ: n/a - 17.893 €
-
Seat Leon facelift Preţ: n/a - 33.864 €
-
Seat Leon ST facelift Preţ: 16.184 - 36.379 €
-
Seat Leon X-Perience facelift Preţ: 24.597 - 28.218 €
-
Seat Toledo (2013-prezent) Preţ: 12.753 - 19.453 €
Ultimele stiri din GENEVA 2008
-
Dupa 4750 de kilometri si 9 zile petrecute in Europa, Automarket s-a intors la Bucuresti. Pregatim Salonul de la Paris! (11.03)
-
Pe langa zecile de premiere mondiale, standurile Salonului Auto de la Geneva au gazduit si prezente feminine superbe. (10.03)
-
Lotus a lansat la Geneva un nou model entry-level, botezat 2-Eleven, care costa 34.695 de euro. (10.03)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Prețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euro
Comentarii (16)