Audi A8, BMW Seria 5 şi Nissan Leaf sunt finaliştii World Car of The Year

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 04.03.2011
Juriul World Car of The Year şi-a anunţat finaliştii. Câştigătorul va fi anunţat la Salonul Auto de la New York, ce are loc pe 22 aprilie.

Organizatorii concursului World Car of The Year a anunţat finaliştii ediţiei 2011. Aceştia sunt Audi A8, BMW Seria 5 şi Nissan Leaf. Cele trei modele se luptă la general, în timp ce restul clasamentului poartă lupte la categoriile "Maşina Ecologică a Anului", "Maşina de Performanţă a Anului" şi "Design-ul Anului". La segmentul "Maşina Ecologică a Anului", Nissan Leaf va trebui să se înfrunte, pentru prima dată de la debutul pe piaţă, cu Chevrolet Volt. În timp ce modelul american nu este un vehicul electric în adevăratul sens al cuvântului, cele două modele poartă o luptă ideologică de mai bine de un an.

Lista originală de modele care concurau pentru acest titlu a fost de 39 de nominalizaţi, aleşi de 66 de jurnalişti auto din 24 de ţări. Pentru a fi eligibil pentru ediţia 2011 a WorldCarofTheYear, un model trebuie să fie disponibil pe cel puţin două continente şi în cinci ţări în perioada 1 ianuarie 2010 – 30 mai 2011. Din acest motiv, numeroase modele populare în SUA sau în Europa nu sunt eligibile pentru acest premiu.

Iată lista finaliştilor World Car of The Year aranjaţi pe categorii şi în ordine alfabetică:

MAŞINA ANULUI în LUME

Audi A8

BMW Seria 5

Nissan Leaf

MAŞINA DE PERFORMANŢĂ a ANULUI

Ferrari 458 Italia

Mercedes-Benz SLS AMG

Porsche 911 Turbo

MAŞINA ECOLOGICĂ a ANULUI

BMW 320d EfficientDynamics Edition

Chevrolet Volt

Nissan Leaf

DESIGN-UL AUTO al ANULUI

Alfa Romeo Giulietta

Aston Martin Rapide

Ferrari 458 Italia

Via | WCOTY

 

Comentarii (21)

  • asa as vrea eu
    MAŞINA ANULUI în LUME
    BMW Seria 5
    MAŞINA DE PERFORMANŢĂ a ANULUI
    Ferrari 458 Italia
    MAŞINA ECOLOGICĂ a ANULUI
    Nissan Leaf
    DESIGN-UL AUTO al ANULUI
    Aston Martin Rapide
    36 16
  • mai mult k sigur.......
    seria 5 va iesi World Car of The Year.....
    restu vom vedea.......
    21 24
  • zarnesteanu
    Deci, in 2011 concurentii la masina anului sunt:
    Masina, masina, tzipar electric.
    20 32
  • world car of the year
    Seria 5
    10 12
  • World Car
    Eram sigur ca fanii infocati BMW sar sa zica BMW va castiga. Eu as vota A8-ul pentru cea mai avansata masina dpdv tehnologic la ora actuala ..
    22 12
  • @Rares
    Te-ai gandit ca BMW daia are succes pentru ca nu este plin de atata tehnologie ??!! Pana la urma este o masina si trebuie sa se conduca ca o masina nu ca o garsoniera pe roti. Te-ai gandit de ce RR are succes mai mult ca Maybach ?? Maybach este cred ca cea mai tehnologizata masina, dar pana la urma vb de masina si nu de garsoniere si apartamente. Unde mai pui ca A8 este un A4.
    9 19
  • din pacate gresiti amandoi
    World Car of the Year va fi Leaf, nu pentru ca este cea mai buna masina din cele 3, ci pentru ca e prima masina de familie electrica.
    Eu o consider o jucarie, nu o masina (mai ales de familie) dintr-un singur motiv - autonomia. Daca o familie vrea sa plece din Bucuresti spre Brasov, trebuie sa innopteze undela la mijlocul distantei, deoarece autonomia la mers constant pe o sosea plata cu 90Km/h (deci nu in urcare, cu serpentine) este de ~111 Km.
    Atata timp cat cine detine un Leaf trebuie sa mai detina o masina pentru a putea iesi din oras, Leaf nu este o masina (de familie).
    Sa nu ma intelegeti gresit, nu am nimic impotriva masinilor "ecologice", nu am nimic impotriva hibridelor, dar parerea mea este ce cele electrice pot fi cel mult masini de oras, cel putin pana cand se gaseste o modalitate de a fi realimentate in mai putin de 5 minute (fara a da jos bagajele din portbagaj pentru a se schimba bateriile),
    8 9
  • @noname
    aici gresesti numai tu...

    Leaf NU este o masina de familie (asa cum o consideram noi - cu autonomie mare). Daca te vei uita in textele ce insoteste leaf , NICAIERI nu vei vedea ca sunt considerate drept masini tipice de familie . In schimb iti vor spune ca mai bine de 60% dintre indivizi folosesc masina personala mai putin de 160Km/zi. E clar, leaf, e un model pentru folosinta zilnica (naveta, cumparaturi, iesiri in afara orasului pentru lesure). Inca o chestie, conceptul de masina electrica nu este destinat (in mod special) pietei emergente (specifica zonei noastre) si asta si datorita mai multor idei (de multe ori preconcepute) si situatiei concrete (lipsa banilor pentru a doua masina a familiei).

    Si inca o chestiune: nu dai nicaieri bateriile jos coborandu-ti bagajele din portbagaj. Totul se face pe dedesubt. Vremea rotii de rezerva in portbagajul daciei 1300 a disparut de vreo 20 de ani.
    10 6
  • @ gelu
    Ce parere ai de SCANDALUL RENAULT ? CAZUL DE SPIONAJ NU A EXISTAT !
    Renault se afla in prezent in mijlocul unui scandal de proportii in Franta ! Motivul ? Se pare ca mult-mediatizatul caz de spionaj nu a existat ( http://www.thetruthaboutcars.com/2011/03/pink-panther-love-renault-spy-scandal-a-big-misunderstanding-or-a-cover-for-a-lack-of-sales/ ), cei trei manageri Renault fiind acuzati pe nedrept . Este o gafa monumentala din partea unui constructor de talia Renault . In urma acestui scandal vor cadea foarte probabil " capete mari " din Renault, numele cel mai vehiculat fiind al doilea om din Renault si anume Patrick Pelata . Desi Pelata a anuntat ca Renault este dispus sa-i reangajeze cu drepturi depline pe cei trei manageri concediati, este foarte probabil ca acestia sa dea in judecata Renault, avand mari sanse sa castige in tribunal milioane de euro ca daune morale, dupa ce in ianuarie 2011, toata presa din Franta i-a prezentat ca tradatori nationali . Exista multe voci care afirma ca acest scandal a fost provocat chiar de catre Renault, ca o metoda de marketing mai putin ortodoxa, menita sa impulsioneze vanzarile extrem de slabe ale modelului Nissan Leaf .
    9 5
  • Si eu cred tot ca Leaf va castiga. E o moda ca hibridele sa fie laudate. Desi recunosc ca as vrea sa castige Seria 5.
    10 3
  • Andrei
    Legaturile dintre VW Group si BMW AG devin tot mai stranse
    La scurt timp dupa stirea ca VW Group a devenit al doilea actionar in cadrul companiei specializata in productia de fibra de carbon, SGL CARBON SE ( primul actionar este SKion, detinut de Susanne Klatten, cel mai mare actionar BMW AG ), a aparut o alta stire despre o foarte probabila colaborare intre BMW si Porsche . Un prototip al noii generatii de Porsche Boxster a fost fotografiat intrand in centrul de dezvoltare BMW ( FIZ ) din Munchen ! Se pare ca cei doi constructori colaboreaza impreuna la un tren de rulare hibrid ( http://www.worldcarfans.com/111030430989/porsche-boxster-prototype-makes-pit-stop-at-bmw---secret ) . La inceputul lui 2009, cotidianul german Handelsblatt a publicat un articol bazat pe insideri din cadrul VW Group, in care se spunea ca Ferdinand Piech doreste ca VW Group sa cumpere aprox. 20 % din BMW AG, multumindu-se pe termen mediu cu statutul de investitor minoritar ( BMW AG este controlat de familia Quandt ce detine 46.7 % din actiunile BMW AG ) . Tot mai multe voci din Germania considera ca interesul lui Ferdinand Piech pentru Alfa Romeo este o diversiune a acestuia, obiectivul lui fiind o alianta cu BMW AG . Daca se va materializa aceasta alianta, va fi de departe cea mai puternica alianta auto din lume, punand sub mare presiune pe cei de la Mercedes ( BMW va fi in continuare lider in segmentul sport-premium, Audi urmand sa concureze foarte puternic pe cei de la Mercedes, ultima reclama Audi A8 din SUA, fiind un exemplu in acest sens ) . In prezent, 20 % din actiunile BMW AG valoreaza aprox. 7.4 miliarde EUR, suma ce nu reprezinta o problema pentru VW Group .
    15 2
  • WCOTY
    I put my bet on Seria 5.

    Cand stai sa te gandesti cati au carcotit designul de "cacao" al Giuliettei si uite cu cine se bate pana la urma ...cu aston martin si ferrari :)
    6 0
  • @@ Rares
    In primul rand eu ma refeream stric la clasamentul dintre cele trei masini.
    "Pana la urma este o masina si trebuie sa se conduca ca o masina nu ca o garsoniera pe roti"
    In al doilea rand cadrul limuzinelor este sa se axeze cel mai mult la ce ai spus tu mai sus (referindu-ma strict la A8 , nu Seria 3, A-class, Audi A3 etc.). Rolul limuzinei nu este sa o conduci tu , ci sa stai in spate sa ai parte de confortul la calitatea maxima , silentiozitate etc.
    Revenind la subiect...sa stii ca in clasamentul nu se afla RR si Maybach. Le bagi in discutie fara logica. Incearca sa nu deviezi de la subiect . Iar in privinta compararii tale dintre A8 si A4 pot spune si eu foarte usor ca Seria 7 e una si aceeasi cu Seria 5 (doar in materie de confort fiind diferita) .
    22 2
  • O greseala...
    "Pana la urma este o masina si trebuie sa se conduca ca o masina nu ca o garsoniera pe roti"
    "In al doilea rand cadrul limuzinelor este sa se axeze cel mai mult la ce ai spus tu mai sus"
    Scuze, vroiam sa spun la ce ai NEGAT , ca sa nu se inteleaga gresit dupa .
    18 2
  • World car of the year
    cred k Audi A8 va iesi invingator.
    12 1
  • @@gelu
    foarte interesant

    dar e de bun simt de amintit de slaba LIVRARE a lui leaf (numar redus de unitati puse la dispozitie dar si ca numar de piete de desfacere pe care e prezent modelul)

    merita de urmarit ce ne rezerva urmatoarea perioada
    2 0
  • Flaviu C
    haha..
    puteti descalifica din start a8....n-are nici o sansa saracu'
    urat si fara identitate
    1 7
  • @ Flavius C
    La fel spuneai si in 2009 si 2010 ....
    In 2009, WCOTY a fost castigat de VW Golf iar in 2010 de catre VW Polo . WCOTY se acorda din 2005 iar primul castigator a fost ... Audi A6 .
    3 3
  • Parerea mea
    Masina anului =BMW 5
    Performanta =MB SLS AMG
    Eco =Bmw 320 ED
    Design = Aston Martin
    P.S. Nu stiu ce cauta in acest Top ,Giulietta si Leaf....
    7 5
  • nici noi nu stim ce cauti tu sa-ti dai cu parerea de masini... dar acceptam! accepta si tu ca Nissan Leaf e viitorul
    2 4
  • @io
    Preainteleptule pricepe ca nu este momentul si nici nisanul de a fi masina anului..Este un terci scump.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru