OFICIAL: Nissan Leaf, primul model electric accesibil ca pret
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Nissan a dezvaluit duminica, in Japonia, primul sau model de serie 100% electric. Botezat oficial Leaf ("Frunza"), acesta are rolul de a deschide un nou capitol pentru Nissan si de a introduce constructorul japonez in linia producatorilor care inaugureaza noul segment de modele cu emisii zero.
Hatchback-ul de segment mediu va intra pe piata europeana in 2011, dupa ce acesta va intra in showroom-urile din Japonia si SUA in 2010. Leaf este caracterizat de Nissan ca fiind "primul model cu emisii zero cu adevarat abordabil ca pret". Desi constructorul nipon nu a avansat niciun pret clar pana in acest moment, presa japoneza sustine ca scopul Nissan este de a lansa noul model cu un pret care sa concureze cu variantele pe benzina comparabile ca putere. Daca va reusi acest lucru, Nissan va fi primul producator care va scadea cu adevarat pretul unui model 100% electric, dupa ce Mitsubishi a lansat acum doua luni noul i-MiEV, model electric de oras care costa cu putin peste 40.000 de dolari.
Nissan Leaf are o autonomie de 160 de kilometri cu un singur "plin" de curent, viteza maxima pe care o poate atinge fiind de 140 km/h. O incarcare completa va putea fi realizata prin prizele normale in circa 8 ore, alternativa fiind un lant de "alimentatoare" speciale in care masina poate fi alimentata la 80% din capacitate in 30 de minute. Bateriile vor fi vandute de Nissan separat de masina, urmand ca posesorii sa le poata plati intr-un sistem de rate lunare. Cu toate acestea, presedintele aliantei Renault-Nissan da asigurari ca solutia nu va fi deloc una costisitoare: "Costul lunar al bateriei si al incarcarilor acesteia va fi mai coborat decat cel al benzinei cu care ne alimentam masinile acum", sustine Carlos Ghosn.
Desi modelul este anuntat pentru lansarea europeana peste doi ani, unele sisteme de care dispune acesta par a fi preluate dintr-un viitor ceva mai indepartat. De exemplu, viitorii posesori al lui Nissan Leaf vor putea sa isi utilizeze telefoanele mobile pentru a porni aerul conditionat sau pentru a seta functiile de incarcare a bateriei. De asemenea, lantul de alimentatoare va fi inclus pe o harta speciala accesabila prin sistemul GPS de care va dispune modelul japonez.
Planurile Nissan legate de noul sau model sunt extrem de mari, constructorul japonez sustinand ca se va baza pe o productie de masa, si nu pe una nisata: "Hibrizii fac parte din masa pietei, nu mai reprezinta o mica nisa. propulsie hibrida reusesc sa adune 2% din totalul vanzarilor la nivel mondial. Speram sa ne ridicam cel putin la acelasi nivel cu noua generatie de modele electrice", considera Ghosn.
In acest moment, modelele cuNoul Nissan Leaf va fi asamblat in Japonia si in Statele Unite, bateriile urmand sa fie produse in uzinele Nissan din Portugalia si Marea Britanie. Conform declaratiilor producatorului japonez, acesta a incheiat deja contracte ferme cu autoritatile din tarile pe care se va lansa Leaf, incluzand aici Israel, Portugalia, Singapore, Japonia si SUA, pentru ca acestea sa construiasca o retea de reincarcare aflata la indemana clientilor.
via | Nissan
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Nissan in Romania
-
Nissan 370Z facelift (2013-prezent) Preţ: 45.560 - 49.590 €
-
Nissan Juke (2014-prezent) Preţ: 15.150 - 28.690 €
-
Nissan Leaf Preţ: 33.990 - 38.900 €
-
Nissan Micra Preţ: 11.990 - 17.440 €
-
Nissan Navara Preţ: 30.130 - 40.660 €
-
Nissan Pulsar Preţ: 15.840 - 21.750 €
-
Nissan Qashqai facelift Preţ: 18.450 - 33.720 €
-
Nissan X-Trail facelift Preţ: n/a - 38.490 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
Mazda a pregătit câteva noutăți minore pentru SUV-ul CX-60. Noul model aduce un interior actualizat, precum și mici schimbări la suspensie. (14.11)
-
Porsche a lansat un exemplar unicat pentru 911 Dakar. Noul exemplar este, de altfel, ultimul al modelului de performanță construit pentru teren accidentat. (14.11)
-
Maserati a lansat o nouă ediție specială pentru SUV-ul Grecale. Noua ediție se numește Alba și este disponibilă exclusiv pe piața italiană. (13.11)
- Hyundai se întoarce la butoanele fizice: "Oamenii devin enervați de suprafețele tactile"
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua Dacia Jogger facelift
- FOTOSPION: Primele imagini cu noul Renault Clio
- Mazda confirmă viitoarea generație CX-5 și un nou motor Skyactiv-Z
- Noul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de ore
Doar ca intr-o tara ca romania unde majoritatea stau "la bloc" nu poti sa iti incarci electrica.
iar autonomia e cam mica. Sa nu uitam ca pana la mare sunt mai mult de 140 km... ce faci, mai faci o pauza de o ora pe A2 sa incarci?
Solutia cea mai buna ar fi ceva de genu Chevrolet Volt (extended range electrical vehicle). Care sa poata sa mearga 100% electric, sa se incarce la priza, dar la nevoie sa poti sa bagi si benzina in el.
Daca as locui intr-o tara ca Suedia ar fi o alternativa masina asta, dar aici nu prea cred...
Poluarea va fi tot la fel de mare atata timp cat doar 15 vapoare polueaza cat toate masinile la un loc.
Cei de la Top Gear au testat un model Honda Fcx Clarity care functioneaza pe hidrogen si cred ca de fapt aceasta este solutia viitorului. Hidrogenul este cel mai raspandit element chimic...este inepuizabil. Si cum zicea James May daca omenirea a reusit sa extraga petrol de pe fundul oceanelor si l-au transformat in benzina si motorina, de ce nu ar fi posibil sa se prelucreze si hidrogen. http://www.youtube.com/watch?v=ffRagsjSpkE
Pentru specificatii tehnice: http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_FCX_Clarity
PS: si cei de la BMW au creat un model Seria 7 care poate functiona cu hidrogen insa solutia lor nu este atat de avansata precum cea de la Honda
Mai bine asa decat sa asteptam sa se termine petrolul. si apoi sa nu ne mai miscam delok pentru ca nu avem bani de benzina.
Ii apreciez foarte mult pe toti cei care investesc in aceste proiecte.
Revolution: Toyota (Prius) este destul de fiabil. Nu vreau sa dau nume de masini, dar europenele pe care le-am avut in firma s-au cam dus lunar la service.
Oricum "magarul" a spus bine.
Pf.... omoara-te . Ai alege asa ceva pt ca nu esti snob sa conduci 3000cmc cu 500 Cp si sa n-ai bani de asigurare sau impozit, ai conduce asa ceva ca sa le asiguri copiilor tai o respiratie sanatoasa , de fapt fa o excursi la Lima si o sa intelegi de ce ai conduce asa ceva- mai citeste si tu o carte. Vorbesti de fiabilitate- esti prost grenada iar- ofensiva..... pai ce sa se "consume" segmentii ? cilindrii? chiulasa? pompa de apa? ti s-a consumat vreodata ASPIRATORUL ? pune mana pe o carte si vezi ce-i ala un motor electric, ala de la aspirator ;o sa intelegi de ce prin proiectare este incomparabil mai fiabil decat un motor cu combustie. Dar asa cum spuneam astea le gasesti in carte.....
Ai drept de vot? sunt doar curios cine isi da cu parerea cand e vorba de soarta tarii...