Drivetest Volvo V40 (2012-2016)

1.6 T4 180 Summum
Volvo V40 (2012-2016) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 28.03.2013
Thor

Ne-am decis să întoarcem modelul premium compact de la Volvo pe toate părţile. Am pus deja la încercare aproape toate versiunile diesel: D2, D3 şi D4 în varianta V40 Cross Country, iar Bogdan a mers chiar şi cu cea mai puternică motorizare pentru V40 Cross Country: T5 de 256 CP. De această dată, sub lupa Automarket a căzut Volvo V40 pe bezină în varianta T4 (180 CP), model pe care l-am primit la test într-o ploioasă zi de iarnă. A venit în echiparea de top Summum, plus o serie de elemente ornamentale cu tentă sport, ceea ce îl face cel mai agresiv V40 pe care l-am văzut până acum. 

Volvo V40 (2012-2016)
1.6 T4 180 Summum

  • Pret de pornire 22.950 €
  • Pret model testat 42.501 €
  • Taxa auto 119 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Este al doilea V40 pe care îl pun la încercare. Prima experienţă a fost un D3 automat de 150 CP, iar acum modelul de test a venit în varianta T4, ceea ce în limba Volvo se traduce prin motorul 1.6 turbo pe benzină de 180 CP. Pentru V40 T4, Volvo foloseşte un motor cu patru cilindri de 1.596 cmc, supraalimentat prin sistem turbo ce dezvoltă 180 CP la 5.700 rpm şi 240 Nm între 1.600 şi 5.000 rpm. 

Este un motor extrem de agreabil, foarte elastic ce oferă reprize excelente datorită cuplului destul de mare disponibil încă de la 1.600 rpm. Foarte plăcut şi la utilizarea la turaţii joase, agregatul de pe Volvo V40 T4 ne-a convins prin versatilitate şi omogenitate.

La capitolul transmisie, Volvo V40 T4 a venit echipat cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Leviurul luminat are o formă interesantă, ergonomică, iar acţionarea sa este scurtă şi precisă. Interesant este că levierul este luminat, creând un efect plăcut în habitaclu pe timp de noapte. 

Consum

Conform datelor oficiale, Volvo V40 T4 consumă doar 5.5 litri/100 km în ciclul mixt şi este cel mai economic model din segmentul compactelor premium cu puteri similare. Chiar dacă avem egalitate cu Mercedes-Benz A200 BlueEfficiency, acesta din urmă are o putere de doar 160 CP. Restul concurenţei raportează cifre mai ridicate pentru consumul mediu, începând cu 5.8 litri/100 km pentru BMW 120i şi ajungând chiar la 7.7 litri/100 km pentru Citroen DS4 1.6 turbo. 

În viaţa reală, V40 T4 se dovedeşte a fi ceva mai gurmand cu benzina îngurgitată. În mediul urban şi condiţii de iarnă ploioasă, consumul înregistrat de computerul de bord a fost de 10.5 litri/100 km. La drum lung, această cifră a scăzut la 7.5 litri/100 km. Pentru cei 180 CP oferiţi cifrele de consum sunt decente totuşi, consumul ceva mai ridicat fiind preţul plătit pentru rafinamentul motorului pe benzină.

Performanţe

La capitolul performanţe, Volvo V40 T4 se ţine extrem de bine în raport cu concurenţa, dar este depăşit de cel mai mic model bavarez, BMW 120i, deşi acesta din urmă are cu 10 CP mai puţin. V40 T4 poate accelera de la zero la 100 km/oră în 7.7 secunde, iar viteza maximă pe care o poate atinge este de 225 km/oră. BMW 120i poate accelera până la prima sută în 7.4 secunde, iar viteza maximă este tot de 225 km/oră. 

Interior

Interiorul noului Volvo V40 este un exemplu de design simplu şi plăcut în stil scandinav. Designerii Volvo au preferat mereu simetria, iar consola centrală denotă acest lucru, toate butoanele fiind plasate în oglindă. Piesa centrală este consola cu spaţiu de depozitare amplasat în spate, o soluţie elegantă şi practică în acelaşi timp.

Apoi avem planşa de bord digitală, un exemplu de calitate. În locul indicatoarelor anologice clasice avem acum un display TFT care imită perfect turometrul şi vitezometrul. Mai mult, display-ul se poate schimba în funcţie de dorinţele celui de la volan, acest putând alege între trei teme grafice: Elegant, Eco şi Sport. Tot aici sunt afişate informaţii de la computerul de bord, iar indicaţiile sunt afişate în limba română. 

Spaţiul din interior este bine structurat. Chiar şi în spate, bancheta oferă suficient loc pentru doi sau trei pasageri. Portbagajul oferă doar 335 litri pentru bagaje, dar podeaua dublă permite încărcarea suplimentară de obiecte. 

Preţ de achiziţie

Aşa cum am spus şi în trecut, Volvo are preţuri relativ mari, justificate de produsele premium pe care le oferă. Dacă vrem să achiziţionăm un Volvo V40 cu motor pe benzină, preţurile încep de la 24.500 euro (TVA inclus), sumă pentru care primim un V40 T3 de 150 CP în echiparea de bază. Un V40 T4 în echipare de bază costă 26.500 euro. Modelul testat de noi a fost un V40 T4 în echiparea de top Summum, al cărei preţ de pornire este de 32.116 euro (TVA inclus). Pe lângă lista de dotări standard, exemplarul din imagini era dotat cu o serie de echipamente opţionale plus o serie de pachete de dotări. Toate acestea duc preţul modelului testat la 42.501 euro (TVA inclus).

Pentru segmentul modelelor compacte premium cu motor pe benzină şi putere de aproximativ 180 CP, Volvo V40 în echiparea de top este cel mai scump model, la egalitate aproximativă cu Mercedes A-Klasse şi BMW Seria 1. Dar şi cel mai puternic şi, în acelaşi timp, cel mai economic. Concurenţa de la BMW, Audi şi Mercedes-Benz oferă modele similare la preţuri de 30.066, 28.985 şi 29.500 euro. Iar dacă ne întreptăm atenţia către Citroen DS4 sau Afla Romeo Giulietta preţurile coboară până la 25.000, respectiv 23.700 euro.

Siguranţă

Nu mai este un secret că Volvo V40 a introdus un nou airbag pe lunga listă de sisteme gândite pentru siguranţa celor de la bord şi a pietonilor. Este vorba de airbagul pentru pietoni, care vine în standard şi apare de sub capotă pentru a proteja pietonul de un eventual impact cu parbrizul. În plus, Volvo V40 oferă sistemul de detectare unei iminente coliziuni frontale şi poate opri automat maşina. Acest sistem poate detecta acum şi pietonii şi bicicliştii din jurul maşinii. Volvo nu glumeşte cu siguranţa şi acest lucru i-a adus renumele de cea mai sigură marcă.

Vom repeta şi faptul că Volvo V40 a obţinut cinci stele la testele EuroNCAP, fiind modelul care a primit cele mai multe puncte per total în toată istoria organizaţiei europene. Maşina din Suedia a primit punctajul maxim la Safety Assist, 100% din puncte, 98% la protecţia pasagerilor adulţi, 88% la protecţia pietonilor - o premieră EuroNCAP - şi 75% la protecţia copiilor.

Ţinută de drum

Volvo V40 T4 aduce un plus de plăcere datorită motorului elestic ce livrează puterea încă de la turaţii joase. Suspensia nu este diferită de cea pe care am experimentat-o pe versiunea cu motor diesel D3. Este un pic prea fermă pentru uzul zilnic citadin, iar jantele de 18 inch contribuie la disconfortul resimţit în habitaclu atunci când negociem denivelările noastre zilnice din oraşele României. La drum lung, însă, V40 devine o plăcere completă. Iar cutia manuală pe care am experimentat-o în premieră adaugă un plus de plăcere prin cursa precisă şi suficient de scurtă a levierului luminat. Direcţia asistată electric oferă suficient feedback, iar drumurile virajate sunt zona preferată de Volvo V40.

Vizibilitate

Vizibilitatea nu ridică probleme majore la bordul noului Volvo V40. Parbrizul este suficient de amplu, deşi uneori montantul din stânga poate jena uşor la virajele de stânga. Luneta este mică, dar te obişnuieşti repede, iar manevrele de parcare sunt ajutate de sistemele de asistare: camera de luat vederi şi senzorii de parcare. Să nu uităm că Volvo s-a gândit la aproape toate situaţiile în care poţi să fii neatent: avem senzori pentru unghiul mort al oglinzilor retrovizoare exterioare şi senzori pentru obiecte care trec prin spatele maşinii la ieşirea din parcare în marşarier.

Tehnologie

Volvo V40 excelează la capitolul tehnologie şi mai ales la modul cum este interfaţată cu elementul uman de la volan. Un V40 se simte mult mai modern faţă de orice alt automobil din segment şi nu numai, şi asta datorită în special bordului TFT şi display-ului de pe consola centrală. Informaţiile sunt redate simplu şi uşor de citit, iar comenzile sunt intuitive. Avem manual digital de sfaturi pentru condus economic, dar şi unul dintre cele mai bune sisteme de pilot automat adaptiv. Acesta poate menţine viteza setată, dar poate frâna automat atunci când automobilul din faţă încetineşte, iar pe display-ul vitezometrului digital ne este arătată diferenţa de viteză faţă de automobilul care ne precede. V40 este un adevărat smartcar, daca ne permitem o analogie cu telefoanele inteligente de astăzi. Şi dacă tot am pomenit de telefon, conectarea acestuia prin Bluetooth se face extrem de facil şi natural şi imediat poţi asculta muzica de pe telefon. 

Design

Istoric vorbind, Volvo V40 este urmaşul modelului 440/460. Din punct de vedere al designului, pasul făcut de Volvo este uriaş. Noul V40 reuşeşte să fie fluid, dar cu o prezenţă clară. Îl observi imediat în trafic şi atrage atenţia, iar în varianta cu accesorii de design sportive, ca în cazul modelului nostru de test, devine şi mai atractiv. Modelul nostru se diferenţia printr-un eleron mai mare amplasat pe hayon, garnisit inclusiv cu o mică aripioară aerodinamică deasupra celui de-al treilea stop, elemente de design pe praguri şi evacuări duble ovale. 

Nu ne-a placut

  • Suspensie prea fermă
  • Portbagaj mic
Date tehnice - Volvo V40 (2012-2016) 1.6 T4 180 Summum
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1596
Lungime mm
4369
Putere maxima CP (rpm)
180 (5700)
Latime mm
1783
Cuplu maxim Nm (rpm)
240 (1600)
Inaltime mm
1410
Viteza maxima km/h
225
Greutate kg
1474
Acceleratie 0-100 km/h s
7.7
Ampatament mm
2646
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
62
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
335
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volvo V40 (2012-2016)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (17)

  • Ce nu-mi place la masina asta e spatele. Mult prea incarcat, se intampla mult prea multe chestii acolo dpdv al designului.
    14 17
  • Mie imi place spatele mai mult decat fata, de fapt din profil si din spate arata cel mai bine, dupa parerea mea desigur.

    Cred ca redactorii Automarket au ascultat rugamintile unora, pentru ca de la inceputul anului pana in prezent s-au testat nu mai putin de 2 modele V40 si 2 modele V40 Cross Country, foarte bine, a mai ramas vreo motorizare?:) .Mai urmeaza si cateva CT-uri de la Lexus si tabloul este complet, sa nu se mai spuna ca unii importatori umbla cu tehnici necurate si testeaza doar modelele lor.
    21 13
  • O masina frumoasa,volvo a evoluat mult ca design in ultimii 3-4 ani..daca pana acuma facea masini....ca design foarte mature..acum....le-a mai intinerit si da...acum imi place volvo ca design....un aer mai ....tineresc.
    Felicitari.....
    21 9
  • Masina nu este legata....spatele arata bine dar fata e prea ,,cuminte''...trebuia mai agresiva asa cum este si spatele. Interioarele Volvo nu mi-au placut niciodata. Acesta arata bine dar tot saracacios a ramas. La banii astia cumperi un S class second si e de 10 ori mai masina ca asta. Nu isi merita banii.
    10 32
  • Trbuia sa-mi cereti permisiunea
    14 1
  • Masina frumoasa, dar nu prea stralucita. S60 sau XC60 sunt cu mult peste ! Mult mai reusite.
    Si pana la urma uitati-va ca va ofera 1.6 cu turbo la 180cp la pretul de 42.500euro !!! Astia din ziua de azi nu mai cunosc banii !
    18 18
  • @CCC: interiorul este simplist, tipic suedez. Nu va placea tuturor, evident.
    Cat despre idiotenia cu S-Klasse second, de banii astia, iti poti cumpara 2 TIR-uri si faci bani cu ele.

    @ScorpyonVAG: citeste lista de dotari.
    24 4
  • @ztele
    Sau asa...2x tiruri si faci bani cu ele dupa care cu banii respectivi iti cumperi un S class :))))) Gulmesc. Cumperi un V50 ca a fost cel mai reust Volvo.
    4 19
  • sandman
    Nu cred ca va avea succes. Ca majoritatea modelelor Volvo.
    11 19
  • @Scorpy
    T4 cu 180 CP primesti la 26500 euro,
    in diferenta de 16000 de euro intra o lista lunga de dotari, foarte lunga,
    iar in pretul de 26500 primesti chestii pe care concurenta inca nu le ofera.
    24 6
  • voi sunteti cu capul?
    42.500 EURO PENTRU O COMPACTA CHINEZEASCA ???
    15 31
  • suspensia prea ferma se poate rezolva partial cu 16". Sau daca zgarie pe ochi si trenul de rulare se doreste a fi chinuit pe drumurile noastre eprfecte se poate bifa un 17"
    7 2
  • @CCC: eu consider XC70 cel mai reusit model al lor.
    Oricum, discutia cu "de banii aia iti iei...." poate continua la nesfarsit.
    13 2
  • antonny
    Scump domne ...... cu sa dai 42500 euro ....cand poti cumpara 4 Passat-uri cu 2 ani vechime ,186000km si p** turi de la propietar German
    11 11
  • iulian
    @ all

    Si cu toate doatarile astea, fara concurenta.. e mult, mult, mult prea scump. alternative sunt.. multe!
    Mai ales cand vine vorba de spatiu, ergonomie, etc...

    Dar desigur, asta e doar parerea mea.
    3 10
  • @ScorpyonVAG iti ofera varianta de echipare full-option. Un V40 T4 standard(dar si asa bine dotat) are pret de 26500 Euro cu TVA, dupa parerea mea un pret foarte bun pentru gama premium compacta.

    @iulian probabil nu stii care este concurenta modelului V40. alternative sunt multe normal, dar revin asupra clasei premium compacte si mentionez ca cel mai bun raport pret dotari il are volvo.
    9 3
  • Mi se pare mie, sau AM insista cu anumite modele la teste? caci la o privire de ansamblu, sint cateva modele aproape netestate deloc, iar altele probate pe fiecare cilindree!
    4 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru