Drivetest Volvo V40 Cross Country (2013-2016)
2.0 D4 177 Summum autoVineri, 08.03.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Bufetul suedez este garantul faptului că o vacanţă poate fi personalizată la nivel gustativ la maximum. Nu rişti ca meniul a la carte să-ţi jignească gusturile, nu vrei să cauţi restaurante pierzând astfel timpul şi, în general, nu vrei să faci eforturi inutile când ştii că totul îţi poate fi dat pe tavă.
Dacă facem o paralelă cu zona auto, această caracterizare i se potriveşte perfect noului V40 Cross Country. În versiunea D4 Summum de 177 CP, testată de noi prin Carpaţii încă înzăpeziţi, modelul scandinav îţi oferă întreaga paletă de elemente de care ai nevoie şi nu ai nevoie pe o maşină. E un V40 ceva mai ridicat şi arată bine, chiar dacă nu are tracţiune integrală şi, deci, nu ştii dacă garda la sol ridicată te va ajuta vreodată în soft road. Suedezii i-au băgat în cap lui Bogdan la testul din Suedia că vorbim de fapt de un soi de rival pentru X1, şi dacă închizi ochii şi te uiţi printre gene chiar pare a fi un soi de SUV ceva mai modest ca apariţie.
Iar la interior... ei bine, la interior te simţi ca-ntr-un film care amestecă Star Trek cu Tânăr şi neliniştit. Tehnologie de ultimă oră şi ceasuri de bord digitale, totul împletit într-un sentiment familiar de maşină în care nu prea poate să ţi se-ntâmple nimic. La fel ca-n celebrul serial american care rulează neîntrerupt de 30 de ani. Mai ai şi airbag pentru pietoni care vine în standard, care îţi aduce puncte la impresia artistică, dar pe care nu vrei să-l serveşti niciodată. Exact ca în cazul unui bufet suedez.
Volvo V40 Cross Country (2013-2016)
2.0 D4 177 Summum auto
- Pret de pornire 24.150 €
- Pret model testat 44.620 €
- Taxa auto 181 €
Motor / Transmisie
2.0 diesel, 177 de cai putere, 400 Nm şi o cutie automată cu şase trepte. Aceasta este caracterizarea seacă, rece, a inimii care a bătut sub capota modelului testat de Automarket. Pentru amatorii de statistică şi nu numai, vorbim de cel mai puternic diesel din gama compactei suedeze şi, deci, de unul dintre motoarele râvnite de toţi cei care se îndreaptă spre un V40, fie el simplu sau Cross Country.
Prima impresie: motorul este foarte silenţios. Sau, mai exact, maşina este foarte bine antifonată. Dacă singurul tău reper este cel sonor atunci când împarţi motoarele în două, în niciun moment nu ai impresia că ai pe mână un diesel clasic de doi litri. Rafinat, conceput pentru o maşină care îţi arată de ce e mai scumpă decât compactele de volum, dieselul de 177 de cai putere nu te va dezamăgi după ce vei fi hotărât să investeşti bani frumoşi în el.
La capitolul comportament dinamic, cutia automată cu care era dotată maşina de test poate fi perfecţionată mai ales în cazul răspunsului instantaneu la apăsarea pedalei, însă se achită plăcut de sarcini şi - foarte important - nu îţi lasă impresia că transmisia manuală ar fi fost o alegere mai inspirată. Mai ales în oraş. Din pachetul oferit de Volvo rezultă o maşină care foloseşte din plin cei 400 Nm la turaţii joase, undeva imediat sub linia de 2000 rpm, şi te ajută vizibil în depăşiri şi manevre de acest tip când hotărăşti să te simţi şofer adevărat.
Consum
Un diesel de 177 de cai putere este compromisul perfect între un motor care consumă puţin şi unul care îţi oferă ocazia de a simţi fiori pe şira spinării când ai nevoie de putere. Ei bine, motorul testat nu e benzina T5 de 254 de cai pe care mulţi şi-ar dori-o, dar pe care tot atâţia o evită mulţi din cauza consumului ridicat, dar nici D2-ul de 115 cai putere cu care simţi că poţi încojura ceva mai anemic Europa cu un singur plin.
Producătorul suedez spune că maşina mănâncă 5.2 litri în regim mediu mixt, cu 4.3 litri/100 km în regim extraurban. Cifrele îl aşează pe locul al doilea în segment în această categorie de putere dacă îl comparăm cu SUV-urile mici cu tracţiune faţă şi cutie automată produse de BMW, Mercedes-Benz, Audi sau Range Rover (ultimul cu 150 de cai putere, cel mai puternice diesel disponibil 4x2), după X1.
Dacă filmul sună frumos, în viaţa reală avem de-a face cu o maşină care plăteşte tribut cutiei automate. Pentru a obţine cifre apropiate de ce afişează Volvo în fişa tehnică, trebuie să mergi atât de atent încât mai bine te-ai apuca de lucruri în care migala e plătită bine, cum ar fi asamblarea navetelor spaţiale NASA. Dacă te simţi bine la volan şi mergi pur şi simplu normal, consumul în afara oraşului ajunge la circa 7.0-7.5 litri/100 km.
Performanţe
V40 Cross Country se poziţionează la mijlocul clasamentului acestui segment în ceea ce priveşte performanţele pure, pe hârtie. Cu 8.3 secunde pentru 0-100 km/h, maşina se situează exact în zona "gri" a concepţiei populare, asta însemnând că nu vorbim de maşină lentă, dar nici de unul dintre reperele segmentului în materie de viteză şi acceleraţie. Vestea bună este că cel mai rapid model cu motor diesel echivalent se află la doar 0.5 secunde mai jos (BMW X1 sDrive 20d). Cel mai lent este Range Rover Evoque, care nici măcar în versiunea sa de 190 de cai putere (4x4) nu coboară sub 10.0 secunde.
Volvo anunţă o viteză maximă de 210 km/h pentru modelul său, suficient pentru a ajunge rapid dintr-o parte într-alta a Germaniei la nevoie.
Interior
În versiunea testată de noi, V40 Cross Country era dotat cu aproximativ toate elementele pe care le-ai putea pune pe propria maşină în cazul în care te hotărăşti să-ţi configurezi una. Tapiţeria din piele crem Saltholmen Blond/Espresso Blond, adică un soi de gri deschis amestecat cu negru, este standard pe versiunea de echipare Summum, deci Volvo primeşte puncte pentru asta. Ornamente interioare cromate, cadru texturat de culoarea cuprului pentru butoanele de pe consola centrală "plutitoare" şi ceasuri de bord complet digitale care imită analogul atât de bine, încât te gândeşti că soluţia asta ar fi trebuit adoptată de ceva vreme de mai mulţi producători. Şi, în general, o atmosferă caldă, primitoare, confortabilă, element care este mai presus de materiale şi de modul în care sunt ele îmbinate şi care ţine probabil de zeci de ani de încercări Volvo de a transforma maşina într-un mediu ceva mai prietenos, mai "digerabil".
Ai spaţii pentru depozitare, iar pe capacul segmentat de plastic care acoperă suporturile de pahare poţi lăsa un telefon să se odihnească fără a risca să-l pierzi ărintre scaune la o frână bruscă. Evident, există şi inconveniente, cele mai importante fiind cele legate de modul în care accesezi setările instrumentarului de bord, ale climatizării şi ale sistemului audio. Asta pentru că numărul de butoane de pe consola centrală - cu tastatura numerică deja clasică Volvo, dar aproape inutilă în viaţa de zi cu zi de la bord - tinde să-l depăşească pe cel dintr-un Opel Astra, iar asta e cu adevărat o performanţă. Şi încă ceva: portbagajul este destul de modest, chiar dacă acesta beneficiază de încă un "etaj" ascuns sub aparentul fund textil. Cu 335 de litri, V40 Cross Cuuntry are un spaţiu pentru bagaje cu doar 15 litri mai mare decât al lui Dacia Sandero, de exemplu.
Preţ de achiziţie
Volvo V40 este fără îndoială un produs premium şi doar câţiva kilometri la bordul acestui model îţi va arăta foarte clar că te afli într-o compactă în care atenţia la detalii, materialele şi tehnologia depăşesc în unele cazuri oferta mărcilor germane care ocupă zona superioară a eşicherului auto. Volvo V40 Cross Country nu este cu mult mai scump decât V40-ul simplu (în medie, diferenţa este de circa 1500 de euro), iar feeling-ul este comparabil, pentru că singurele diferenţe majore se află la exterior, acolo unde de obicei nu-ţi priveşti maşina în mers decât după ce-ai vândut-o. Depinde de fiecare dacă designul ceva mai "rebel" al lui V40 Cross Country este atât de atractiv încât să merite această diferenţă, mai ales când vorbim de o versiune cu acelaşi motor şi cu aceeaşi tracţiune faţă.
La nivelul segmentului, V40 Cross Country 2.0 de 177 CP cu transmisie automată se dovedeşte a fi cea mai ieftină variantă pe care poţi conta. Iar diferenţa de preţ între modelul suedez şi concurenţa directă merge de la 2000 de euro până la un aproape incredibil 10.000 de euro în cazul aproape inexplicabilului Range Rover Evoque 2.2 de 150 CP, model care vine cu transmisie manuală.
Puteţi intra în posesia unui V40 Cross Country cu acest motor şi cu această transmisie de la 36.100 de euro. Versiunea testată de noi beneficia de câteva pachete adiţionale (Driver Support, City Intro şi Business PRO) care au dus preţul exemplarului de test la aproape 45.000 de euro.
Siguranţă
La capitolul siguranţă ar trebui să închidem socotelile uşor, pentru că V40 este, începând cu toamna anului trecut, cel mai sigur model testate vreodată de EuroNCAP. Şi e normal: pe lângă grupul de airbag-uri clasice, Volvo aduce şi deja cunoscutul airbag pentru pietoni, care garantează că un eventual impact nu se va lăsa cu urmări.
Până la impact, însă, Volvo V40 încearcă din răsputeri să evite orice fel de problemă de acest tip prin armata de sisteme active din pachetul City Safety. Maşina frânează singură dacă tu eşti distras în oraş, recunoaşte pietonii, recunoaşte maşinile şi, începând cu luna mai, va recunoaşte chiar şi bicicliştii. În plus, sistemele şi camerele aşezate de jur împrejurul maşinii te ajută să rulezi pe autostradă fără a apăsa pedalele (am testat Cruise Control-ul Activ pe Bucureşti-Ploieşti şi funcţionează impecabil), să nu depăşeşti banda de rulare, să nu depăşeşti dacă în unghiul mort se ascunde o altă maşină şi, în general, să nu loveşti maşina când tu nu eşti atent.
Paranteză: scopul declarat al Volvo este acela de a dezvolta până în 2020 maşina în care nimeni nu va fi rănit sau ucis. Deci probabil că suedezii se vor abona la multe note maxime la categoria siguranţă în următorii ani pe Automarket.ro şi nu numai.
Ţinută de drum
Fiind uşor mai înaltă decât V40, versiunea V40 Cross Country este concentrată pe ceva mai mult confort decât aceasta. Suspensiile sunt însă departe de a fi unele moi, feeling-ul fiind că suedezii au echilibrat pe cât posibil nevoile tuturor tipurilor de clienţi pe care îi pot atinge cu această maşină. V40 nu are suspensii reglabile în gamă, deci vei fi sigur că ceea ce testezi înainte de cumpărare va fi ceea ce vei avea ulterior.
Am avut norocul de a testa maşina atât pe zăpadă, cât şi pe şosea şi pe autostradă, iar echilibrul este menţinut cât se poate de bine în condiţiile date. Dacă nu te simţi pilot pe serpentine, dacă nu ataci gropile cu 100 de km/h doar pentru că ai impresia că o maşină făcută de suedezi trebuie să fie durabilă şi dacă nu vrei să treci şinele de cale ferată prin locuri prin care nu-şi permite nici urşii, nu vei avea probleme în a descoperi o maşină de familie foarte plăcută. În toate celelalte cazuri, vei simţi ruliu, tangaj şi alte fenomene care denotă faptul că nu avem de-a face cu o sportivă creată pentru a fi testată pe circuit.
Vizibilitate
V40 Cross Country este o maşină aerisită, iar asta se traduce prin apariţia unor zone vitrate îndeajuns de largi încât să nu-ţi facă probleme reale. Singurul semn de întrebare vine în dreptul lunetei, care plăteşte tribut spatelui sculptat de la exterior şi este uşor cam mică şi înclinată. Dar te obişnuieşti, iar senzorii de parcare sunt acolo pentru a te ajuta dacă nu te descurci în prima fază.
Tehnologie
Volvo şi-a dotat cel mai nou model din gamă cu majoritatea sistemelor pe care suedezii le-au dezvoltat în laboratoarele proprii - şi nu numai - în ultimii ani. Pe lângă lista de elemente de siguranţă activă şi pasivă menţionată ceva mai sus, noul V40 Cross Country are avantajul de a te face să te simţi într-o maşină în care totul se desfăşoară natural. Şi când spun "totul" mă refer implicit la conexiunile dintre telefon şi maşină, de exemplu, care au loc instantaneu şi fără bătăi de cap. E uşor astfel să asculţi piesele care te ţin în priză la volan, să vorbeşti la telefon fără teama Big Brother şi chiar să-ţi porneşti maşina şi încălzirea print-o aplicaţie specială pe care Bogdan a testat-o în Suedia.
Nu trec peste acest capitol fără a nota din nou display-ul digital care ia loc ceasurilor de bord, acesta fiind ultrapersonalizabil şi oferindu-ţi, astfel, exact lucrurile de care ai nevoie în orice moment.
Design
Este imposibil să nu observi un V40 Cross Country în oraş, pe şosea sau într-o parcare. Maşina are un aer matur, german, dar fără a exagera cu linii stricte care să transforme emoţia în caiet cu pătrăţele şi sentimentele în legi inatacabile.
Versiunea Cross Country a lui V40 este îmbogăţită faţă de modelul "normal" cu o serie de elemente adiţionale care colorează atmosfera. Praguri, spoilere, lumini LED diferite şi un look ceva mai "musculos" care te atrage. Jantele de 18 inch de pe modelul testat sunt botezate Mefitis şi vin în două nuanţe neutre care echilibrează spectacolul oferit de vopseaua arămie. Volvo a creat pur şi simplu o maşină frumoasă.
Ne-a placut
- Design reuşit
- Siguranţă de top
- Feeling premium
Nu ne-a placut
- Performanţe modeste
- Spaţiu portbagaj modest
- Numărul de butoane pe consolă
Date tehnice - Volvo V40 Cross Country (2013-2016) 2.0 D4 177 Summum auto | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Volvo
-
Constructorul suedez de automobile anunță atingerea unei borne importante de producție. Uzina din Gent, Belgia, a asamblat 1 milion de exemplare XC40/EX40. (Joi, 10 Octombrie)
-
Constructorul suedez de automobile lucrează la două modele cu zero emisii. Primul dintre ele este sedanul ES90, iar cel de-al doilea este EX60. Acesta din urmă va fi echivalentul electric al lui XC60. (Vineri, 06 Septembrie)
-
Constructorul suedez de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul XC90 facelift. SUV-ul propune un design exterior ușor revizuit, dar și un interior mai practic. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul suedez de automobile a publicat o imagine teaser cu ceea ce pare a fi viitorul XC90 facelift. Debutul este programat pentru data de 4 septembrie. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul suedez de automobile anunță un record de vânzări atins în luna martie 2024. În primul trimestru al anului, Volvo a vândut cu 12% mai multe mașini decât în aceeași perioadă din 2023. (Vineri, 05 Aprilie)
La urma urmei ramane chestie de gusturi.
Si pana la urma , 150 sau 177 de cai?
Deci , dragi reporteri AM ca sa nu va mai plangeti de consum ca niste mori stricate si la urmatorul test cu volvo, testati si un powershift
poate un V60 D2 start-stop Powershift.
Dar de Range Rover ce zici? O masina indiana??? Enorm de scumpa pt niste parliti si jegosi de indieni?
Si cum sa dai 45.000euro pe masina asta ? Ia faceti o ,,razie" , chiar si sh la masini de 1 an cu sub 20.000km sa vedeti ce masini superbe va puteti cumpara de banii aia.
Concret, nu povesti, ca la povesti ne pricepem toti.
Sistemele de siguranta sunt proiectate de cele mai mutle ori sa functioeze doar o data si bine.
Ztele vrea exemple de masini NOI, si el da exemple de masini SH,
ztele vrea exemple de masini care ofera aceeasi siguranta si S-VAG da exemple de masini care au fost depunctate serios la testele IIHS de anul trecut ( A6, seria 5 )
Despre reversul medaliei nu v-ati gandit ?
Cand se defecteaza un sistem din asta cat costa ???
nu vin cu nimic nou toate o apa si un pamant
Dintotdeauna Volvo si Saab (dar si marcile premium GM si japoneze) sunt scumpe la achizitie si costisitoare la mentenanta tocmai fiindca folosesc materiale de calitate, ca asa sunt educate din nastere! (dar na! nu fac casa buna cu trufia noastra de a tanji dupa superbolizi care sa se vanda cu preturi de aprozar - "triada" germana cunoaste perfect aceasta slabiciune a noastra si de aceea procedeaza in asa fel incat sa ne arda......la buzunar, caz in care acceptam cu capul plecat, cu foamea in gat spoliati de banci, fara sa ne mai pese de cerbicia initiala de a plati putin, ca de! capra moare de raie, dar tine coada sus :D). Dintre ele, Griffin-ul a falimentat din cauza nerentabilitatii comerciale, dar vina poate fi atribuita doar miopiei omenirii, care n-a apreciat-o, nu politicii manageriale a unui concern. Care ar fi putut sa-i aplice n-shpe mii de gadget-uri, zorzoane, spoilere si leduri si s-o promoveze cu munti de publicitate, caci tot in zadar ar fi fost, fiindca, de obicei, cu prejudecatile si preferintele oamenilor, ca si cu tampeniile lor, te lupti fara sanse de izbanda.
Repet a nu stiu cata oara: nu agreez Volvo, insa preturile acestei marci sunt perfect justificate. Ajunge doar sa pipaiesti "produsul" si te vei convinge in acest sens, fara drept de apel si fara sa fii vreun avizat sau, hm, "expert". Dar - nota bene - din scaunul rotativ confortabil, acaparati de ticul nervos si obsesiv al tastarii, chiar ne simtim "inexorabili" in "judecarea realitatii inconjuratoare". Si totul din cauza dezvoltarii fara stavila a tehnologiei, care nu urmareste decat "interconectivitatea sterila a masinilor vii"......Noi am devenit acelea! Asa ca nu greseste cine ne recomanda "get a life!" :D
Pachetul Summum testat de voi este 4150 Euro + Vopsea+ Navigatie + Trapa+ Cruise control Adaptiv, lane departure warning, + camera spate + senzori fata spate + pachet lumini + multe alte lucruri ajung la suma vehiculata mai sus.
Un V40 cross country 1.6 Diesel 115cp, cutie manuala are pret de 24,150 Euro cu TVA. Adica ceva mai mult peste noul golf.
masina super faina,daca mi-as schimba masina pe care o am volvo v40,de care sunt multumita sigur asta mi-as lua-o!!! foarte faina!!! volvo nu se compara cu nimic!!!
Reformulare:
Volvo se compara cu orice! Nimic nu se compara cu Volvo!