Vineri, 29.06.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Căldură mare în segmentul compact premium. După ce BMW Seria 1 și-a arătat noua față la sfârșitul anului trecut, iar noul Audi A3 a apărut și el în peisaj în această primăvară, cele două modele - obișnuite să se înfrupte singure la masa bogaților - au primit câteva bătăi pe umăr din partea Mercedes-Benz și Volvo, care au hotărât să lase deoparte manierele și să atace cu toate forțele în segment. Așa s-au născut noile și foarte interesantele A-Klasse și V40. De acesta din urmă ne vom ocupa în textul următor, pentru că Automarket a fost în această săptămână în Italia pentru a testa modelul care va avea rolul de a opri tăvălugul german din acest segment.
Volvo V40 nu vine însă pe lume cu mâinile goale să se bată cu urșii, ci aduce o grămadă de elemente care îi fac pe nemți să tremure. Design cu adevărat reușit, un interior care combină liniile clasice Volvo cu elemente futuriste și mai ales tehnologie a siguranței pe care ceilalți nu au decât s-o copieze de acum înainte. În prim plan: airbag-ul pentru pietoni, o premieră absolută în industria auto mondială, și City Safety - sistemul care frânează mașina complet în oraș dacă detectează un impact, ambele disponibile încă din dotarea standard.
Volvo V40 (2012-2016)
1.6 D2 115 Summum
- Pret de pornire 22.816 €
- Pret model testat 28.396 €
- Taxa auto 286 €
Motor / Transmisie
Volvo va pune la dispoziția clienților noului V40 o gamă completă de modele care merg de la baza piramidei până înspre vârf, cu o benzină de 254 de cai putere. Până să ajungem pe piscurile accelerației (motorul de top face 0-100 km/h în 6.7 secunde), am ținut să testăm motorul pe care-l vom vedea cel mai des pe șoselele din România: un diesel de 115 cai putere cunoscut sub numele de cod D2 și care, datorită tehnologiilor eco de la bord, emite doar 94 de grame CO2/km și consumă 3.6 litri/100 km. Dar despre asta vom vorbi imediat.
Motorul diesel deschide practic lista de prețuri la Volvo, fiind cea mai ieftină alternativă pe care o aveți când vă veți așeza în fața broșurilor de prezentare sau a configuratorului. De ce D2? Pentru că este se potrivește cu ideea de la care au pornit cei de la Volvo când au dezvoltat această mașină. Verde, cuminte, plăcut, sprinten în limita bunului simț când e nevoie să fie așa și mai ales foarte economic. Este un motor agreabil. Nu face scandal inutil, urcă și coboară pe șoselele de munte fără probleme și, atunci când ai nevoie de el, trage de undeva de sub 2000 de ture (oficial avem 1750 în cartea tehnică), ajutându-se de cuplul de 270 Nm.
Din fericire pentru noi, nu am avut în niciun moment impresia că avem sub capotă doar 115 cai și în mod sigur nu a părut că facem un test de consum cu un motor setat pentru asta. Evident, nu e la fel de agitat ca unitatea de 177 de cai care stă mai sus în oferta Volvo, dar în mod sigur nu te va face să-ți fie rușine cu faptul că te bați pentru poziția de ecologistul cartierului.
Transmisia a fost asigurată de o cutie manuală cu șase trepte care a trecut neobservată făcându-și treaba competent și fără probleme, ceea ce, în lumea auto, tinde să devină o adevărată reușită tehnică. Treptele sunt ușor cam lungi, potrivite deci pentru scopul acestui motor.
Consum
Pe lângă faptul că e cea mai ieftină ofertă din gama lui V40, dieselul D2 face minuni la capitolul consum. În introducere am vorbit de elemente care îi fac pe nemți să tremure, iar acesta este unul dintre ele. Deși are 115 cai putere, fiind depășit doar de BMW 116d la acest capitol (cu 116 cai scoși dintr-un motor de 2.0 litri, de această dată), motorul de sub capota lui V40 bate tot la capitolul consum. Cu doar 3.6 litri/100 km și cu o cifră a emisiilor demnă de segmentele inferioare (94 de grame CO2/km), motorul celor de la Volvo bate noul A-Klasse 180 CDI BlueEfficiency (care afișează 3.8 litri) și îi salută din mers pe cei de la BMW (4.3 litri la 100 km) sau Alfa Romeo (Giulietta are 4.4 litri/100 km).
Pe șosea, în viața reală, V40 D2 afișează între 4.5 și 5 litri în extraurban în condițiile în care nu am menajat absolut deloc mașina pe un traseu care a adunat urcări și coborâri serioase. Deloc rău.
Performanţe
Ai bani de un model compact premium, dar nu-ți permiți să ataci decât versiunile de motorizare de bază. În aceste condiții, dacă te aștepți la artificii colorate atunci când apeși accelerația, ai greșit adresa. În cazul lui V40 D2, lucrurile stau exact în acest fel: avem cel mai economic motor diesel între modelele premium, dar acest lucru face ca cealaltă zonă, a performanțelor, să fie una mai puțin atacabilă.
Conform datelor tehnice oferite de Volvo, V40 D2 accelerează de la 0 la 100 km/h în 12.3 secunde, iar asta îl face să stea în urma celorlalți concurenți, cu BMW Seria 1 venind cel mai bine pe turnantă: 10.3 secunde. Veți spune că suedezii ar fi fost nebuni să creadă că pot bate la performanțe armata de cai de bătaie din Germania. Corect. Probabil așa au gândit și ei.
Interior
Coincidenţa istorică arată că exact acum cinci ani în ziua apariţiei acestui test, 29 iunie, undeva în California, un businessman vizionar comanda dispariția butoanelor de pe telefonul pe care compania sa tocmai îl lansa. Totul urma să fie înlocuit cu un ecran pe care apărea tastatura, fotografiile, muzica, filmele, jocurile și aplicațiile de care aveai nevoie. "Amplasând butoane pe telefon, ocupi o jumătate din spațiul disponibil ocupat de taste de care nu ai nevoie în multe dintre aplicații", spunea Steve Jobs când Apple a dezvoltat telefonul care avea să schimbe modul în care comunicăm.
În 2012, o companie suedeză care produce mașini a înlocuit complet clasicele ceasuri de bord cu un ecran pe care se desfășoară adevărate artificii vizuale. De fapt, e ușor cam tern să le numim "ceasuri", pentru că singurul lucru care a rămas din ele este rama cromată. În rest, ceasurile indicatoare, cifrele și gradațiile au dispărut complet, în locul acestora apărând un display de calitate superioară care se transformă în funcție de nevoi și preferințe în turometre, vitezometre, indicatoare de consum, ghid de condus ecologic, indicator al nivelului de putere utilizat în fiecare moment. Este elementul de putere al lui Volvo V40, o curiozitate estetică și funcțională pe care nu o văzusem până acum decât la BMW Seria 7, dar într-o formă simplificată.
Poți să selectezi unul dintre modurile Elegance, Eco sau Performance pentru ca lumina ambientală din bord să se schimbe în crem, verde, respectiv roșu aprins, iar ceea ce acum o secundă era un vitezometru digital să devină un turometru la fel de digital. După ce urci în V40, clasicele forme umane de obicei roșii care anunță decuplarea centurilor de siguranță devin brusc piese de muzeu, pentru că animațiile care îți arată asta par a fi preluate din filmele din viitor. Ți-e greu, foarte greu să revii la propria mașină după o cură vizuală în V40.
În rest, avem consola centrală plutitoare care semnează ca un sigiliu modelele Volvo recente care se poate personaliza cu un "skin" la alegere (care vine însă cu aceleași butoane multe și mici cu care trebuie să te obișnuiești), avem un plafon vitrat care face toți banii, avem scaune foarte interesante demne de un model premium, avem detalii de finețe precum oglinda retrovizoare centrală fără rame, iluminarea ambientală multicoloră sau iluminarea vîrfului schimbătorului de viteze (aceasta din urmă cam inutilă dacă mă întrebați pe mine) și avem mai ales mult spațiu datorat diemensiunilor exterioare generoase (V40 e cel mai lung și mai lat model din segment). Dacă în față stai fără probleme, în spate pot lua loc foarte confortabil două persoane datorită faptului că Volvo a preferat să aducă mai aproape locurile posterioare pentru a garanta spațiu la umeri și cap. Există un loc teoretic și pe centru, dar probabil că le este dedicat celor aflați de ceva vreme la dietă drastică. În portbagaj intră gențile a trei-patru persoane care își iau lumea-n cap o săptămână, iar sub podeaua care se poate transforma în despărțitor de bagaje se află ascuns un "etaj" secret în care intră truse, scule și alte elemente utile de acest tip.
Preţ de achiziţie
Reprezentanții de până acum ai segmentului nu îți puneau la dispoziție niveluri de echipare, Audi și BMW preferând să-ți ofere o listă generoasă de opțiuni pe lângă echiparea standard de bază. Ei bine, pentru a ajunge la relativ același preț pe motorizări echivalente, pe V40 trebuie să alegi nivelul de echipare Momentum (al doilea după completul Summum), ceea ce înseamnă că pentru a aduce aceleași echipări pe A3 și Seria 1 trebuie să vii cu multe elemente din lista de opționale care saltă prețul germanelor sensibil peste 30.000 de euro.
Motorul testat de noi pleacă de la 22.816 euro pentru versiunea de bază și urcă până la 28.396 de euro pentru echiparea de top Summum, testată de noi.
O analiză a prețului de bază realizată de Configuratorul Automarket arată că doar Citroen DS4 se află sub Volvo V40 ca prețuri în nivelul de echipare de bază echivalat, toți concurenții având nevoie de opționale plătite în plus pentru a ajunge la linia de echipare pe care suedezii o oferă standard.
Siguranţă
Să vorbești despre nivelul de siguranta pe care il oferă Volvo pe un model al său este inutil după ce EuroNCAP le oferă suedezilor de fiecare dată când este cazul laude și cuvinte pozitive pentru contribuția pe care scandinavii o au în domeniul siguranței auto. La ultimul astfel de raport, organizația independentă europeană nota faptul că Volvo este singurul producător din lume care oferă în standard pe toate piețele europene sisteme de prevenire a accidentelor cu frânare automată completă pe întreaga sa gamă recentă.
V40 se poate considera vedeta acestei sesiuni de teste, dacă nu chiar vedeta all-time a testelor de siguranţă EuroNCAP. Modelul a primit cinci stele de siguranţă, aşa cum era de aşteptat din partea lui, dar acesta a surprins la trei categorii: Safety Assist, Protecţia Ocupanţilor Adulţi şi Protecţia Pietonilor.
Modelul suedez a primit punctajul maxim la Safety Assist, 100% din puncte, 98% la protecţia pasagerilor adulţi - cel mai mare punctaj acordat de EuroNCAP în istoria organizaţiei europene, 88% la protecţia pietonilor - din nou o premieră EuroNCAP - şi 75% la protecţia copiilor.
Volvo V40 promitea cel mai bun rezultat total din istorie, iar testele EuroNCAP au relevat un rezultat absolut impresionant - 100% la Safety Assist şi 98% la protecţia pasagerilor adulţi. Motivul: noul airbag pentru pietoni, o invenție marca Volvo și o premieră mondială pe modelul compact suedez. Acesta se desface doar în condițiile în care cei 7 senzori inteligenți aflați în bara față detectează piciorul unui pieton, salvându-i acestuia viața. Din fericire nu l-am încercat, dar nu putem decât să-i credem pe cuvânt pe nordici.
Ţinută de drum
Volvo V40 este cea mai dinamică și sportivă mașină pe care suedezii au dezvoltat-o vreodată. Și nu sunt cuvinte gratuite. În privința șasiului, s-a plecat de la cel al lui Ford Focus (V40 a început să fie dezvoltat acum 4-5 ani, când Ford și Volvo erau încă în tandrețuri), dar inginerii suedezi au revenit asupra trenului de rulare după ruperea relațiilor cu americanii. 50% dintre componente sunt modificate față de Focus, acestea incluzând aici multe elemente constitutive ale suspensiilor față și spate sau coloana de direcție. Rezultatul este o mașină complet diferită de Focus la capitolul ținută de drum.
Șasiul standard este unul dintre cele mai reușite de pe piață. Fără a dispune de avantajul tehnologic de personalizare al comportamentului dinamic oferit de suspensiile adaptive disponibile pe rivalii germani de generație nouă, V40 îți oferă un comportament dinamic foarte bun, care împletește o stabilitate de invidiat pe viraje cu un compromis plăcut al suspensiei la trecerea peste opritoarele din plastic, de exemplu. E adevărat, în testul din Italia am avut la dispoziție jante de 18 inch, lucru care a avut un efect pozitiv asupra ținutei de drum pe drumurile virajate din nordul Italiei.
V40 pune la dispoziția clienților, pe lângă șasiul standard, și unul sport. L-am testat împreună cu aceleași jante de 18 inch pe o motorizare superioară (benzină 1.6 Turbo de 180 CP) și vă putem spune că, în această configurație, vorbim de o mașină rigidă care se potrivește puțin spre deloc cu profilul străzilor din orașele românești. Și, pentru că V40 nu este o mașină pe care s-o scoți din garaj de trei ori pe an pe virajele de pe Transfăgărășan, vă sfătuim să mergeți pe varianta standard.
Singura problemă vizibilă legată de comportamentul dinamic al modelului suedez se referă la direcție, care - deși poate fi personalizată în trei moduri - rămâne ușor artificială și nu se ridică la nivelul suspensiilor în regim de rulare sportiv.
Vizibilitate
V40 este cel mai masiv model din segment, iar la sublinierea aspectului dur își aduc aportul toate curbele caroseriei, toate liniile care duc înspre "umerii" lați din spate, un element clasic al celor de la Volvo. Cu toate acestea, vizibilitatea nu are de suferit decât parțial în zona montantului parbrizului, acolo unde ar fi fost de preferat, din acest punct de vedere, să avem o altfel o configurație a stâlpului. În rest, lucrurile sunt destul de ok, cu o lunetă prin care se vede decent și cu zone laterale vitrate corect amplasate.
De notat pachetul opțional care îți oferă asistență la trecerea peste linia de demarcare a benzii de rulare, te avertizează dacă în unghiul mort există mașini dacă nu ești pe fază când schimbi banda. Ai cameră pentru marșarier, un set complet de senzori și - foarte util pentru România - un sistem care te avertizează dacă prin spatele tău trec mașini atunci când ieși dintr-o parcare perpendiculară pe bordură. Evident, cei mai fericiți vor fi prietenii care stăteau în ploaie pentru a te ghida în aceste cazuri.
Tehnologie
Deși Volvo V40 este un hub de tehnologie, modelul scandinav este foarte dificil de notat la acest capitol. Motivele sunt ample: deși oferă o mulțime de elemente tehnologice de top care sunt regăsite și pe celelalte modele ale segmentului, acestea nu sunt atât de bine concepute, dezvoltate și prezente pe V40. Pe de altă parte, modelul suedez vine cu lucruri adiționale la care ceilalți doar visează. Avem navigație, dar nu am reușit s-o testăm decât pentru câteva minute (traseul din Italia a fost parcurs cu ajutorul unui Road Book clasic), iar aceasta pare simplistă și rulează sacadat. Avem un sistem audio interesant, dar acesta nu se ridică la nivelul unui Harman Kardon sau Bose. Avem display central de dimensiuni medii, dar fără touchscreen.
În schimb, toate elementele și sistemele legate de siguranță sunt la locul lor, iar cireașa de pe tort este reprezentată de display-ul care ia locul ceasurilor analoage
Design
Segmentul compact premium este răsfățatul industriei auto. Vorbim de modele care, chiar dacă poartă siglele marilor constructori ai lumii, sunt oarecum accesibile și trebuie să placă unei mase de potențiali clienți ceva mai mari decât în cazul celorlalte modele din gamele producătorilor consacrați. Iar în segment avem așa: conservatorul, dar elegantul Audi A3. Controversatul, dar dinamicul BMW Seria 1. Noua generație foarte interesantă Mercedes-Benz A-Klasse, care va fi și ea testată de noi în scurt timp. Alfa Giulietta, cu un spate neegalat, dar cu o parte frontală care poate fi îmbunătățită.
În acest context apare Volvo V40, un model pe care suedezii l-au creat de la zero și care este, la nivel stilistic, o combinație foarte reușită între C30 și XC60. Avantajul lui V40 este că e o mașină proporționată excelent indiferent de unghiul din careo privești. Fața e curată, cu o zonă inferioară a spoilerului care găzduiește lumini LED subtile. Profilul e dinamic grație raportului între lungimea mare și înălțimea redusă a modelului suedez. Iar spatele este puternic, masiv, masculin, poartă evident semnătura Volvo și reușește să atragă privirile trecătorilor.
Practic singurele probleme estetice sunt subliniate de două soluții la care inginerii Volvo au fost nevoiți să recurgă din cauza multiplelor sisteme de siguranță de la bord. Cele trei duze de stropire ale parbrizului tronează ciudat în mijlocul capotei, iar grila este non-simetrică pentru că radarul City Safety se află în lateralul logo-ului masiv Volvo. Explicația pentru prima problemă e dată atât de faptul că airbag-ul pentru pietoni nu le-a lăsat inginerilor Volvo soluții pentru ascunderea duzelor între parbriz și capotă, cât și de faptul că duza centrală trebuie să ajungă să stropească și să curețe camera City Safety, amplasată în zona superioară centrală a parbrizului.
Ne-a placut
- Design foarte reușit
- Interior cu soluții şi materiale excelente
- Cel mai bun consum din segment
- Siguranță de top
Nu ne-a placut
- Performanțe limitate pe D2
- Direcție perfectibilă
Date tehnice - Volvo V40 (2012-2016) 1.6 D2 115 Summum | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Volvo
-
Constructorul suedez de automobile anunță atingerea unei borne importante de producție. Uzina din Gent, Belgia, a asamblat 1 milion de exemplare XC40/EX40. (Joi, 10 Octombrie)
-
Constructorul suedez de automobile lucrează la două modele cu zero emisii. Primul dintre ele este sedanul ES90, iar cel de-al doilea este EX60. Acesta din urmă va fi echivalentul electric al lui XC60. (Vineri, 06 Septembrie)
-
Constructorul suedez de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul XC90 facelift. SUV-ul propune un design exterior ușor revizuit, dar și un interior mai practic. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul suedez de automobile a publicat o imagine teaser cu ceea ce pare a fi viitorul XC90 facelift. Debutul este programat pentru data de 4 septembrie. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul suedez de automobile anunță un record de vânzări atins în luna martie 2024. În primul trimestru al anului, Volvo a vândut cu 12% mai multe mașini decât în aceeași perioadă din 2023. (Vineri, 05 Aprilie)
Deci nu va asteptati design asemantor la Dacia de 10.000euro. Multi nu inteleg acest lucru.
o gramada de tehnologii, probabils e si conduce extrem de placut.
insa, aproape 30000 eur pe un hatchback cu motor 1.6, fie si el extrem de eco mi se pare prea mult
si nu o spun in ideea "de banii astia iti iei bemveu cupeu" ci in ideea ca multi (romani) nu si`o vor permite.ah si ca e inca criza...
asta e, eu unul o voi admira pe strada si peste 4 ani, poate o sa mi`o iau sh.
Poate ca ar fi trebuit sa punctati negativ acest aspect; lumea se asteapta la altceva in materie de portbagaj de la un Volvo clasa V, mai ales ca voi spuneti ca "V40 e cel mai lung și mai lat model din segment" si ca "in portbagaj intră gențile a trei-patru persoane care își iau lumea-n cap o săptămână" (la modul pur practic nu sta treaba chiar asa).
Este un anunt cu VOLVO S80 cu 19.000euro, 2010, euro 5, inmatriculat la 60.000km, full (piele, navi, incalzire in scaune, cutie automata, etc), 2.4D 205cp. :)
Si cu 9000euro mai am de un Logan full + bani de motorina pentru 15.000km :))
ROF!
Chiar ca buturuga..
1. pai la pret este mai bun decat bmw, audi, mercedes
2. sa-l compari cu s80 second este hilar - este o masina noua, din alt segment.
3. Din pacat suntem saraci si gandim ca atare: orice masina noua este pentru cei care cauta asa ceva, nu second hand, oricare ar fi acesta. In plus, Ro nu exista pe harta Volvo, din cauza cifrelor de vanzari mici (avem importator, nu reprezentanta....), din pacate
4. Una din tintele masinii sunt corporatiile, care au alt comportament de cumparare
Ei au 1.6 de 115cp la 11.000euro cu TVA in programul rabla, si cu dotari necesare (AC, gemuri electrice,etc). Cel putin asa era ultima data cand am fost.
V40-ul standard (climatizare, radio CD 4 boxe, City Safety etc.) pleaca de la 22.816 Euro cu Tva / 18.400 Euro fara Tva.
BMW Seria 1 5 usi 116d/116cp pleaca de la 26.000 Euro cu Tva...Audi A3 5 usi 1.6TDI/105cp pleaca de la 25.300 Euro, cu Tva...si vorbim de "vechiul" A3...
Iar pt linea,intrebarea corecta este daca volvo by Geely se mai poate compara cu Opel.
Cu asa mentalitate masina asta va ramane exclusivista si destul de rara, asa cum ii sta bine unui Volvo. Si eu zic ca asta e cel ma bine.
daca vezi ca produsele tale "premium" nu sunt cumparate,trebuie sa te gandesti ca buba e la tine(producator) si nu la clienti.
Interioru zici ca ii de Fiat Bravo. Ce premium ?
Premium incepe la volvo de la S60/S80, nu de la o masina din clasa compacta. Cine da atatia bani pe o asemenea cusca ? Sa fim seriosi. Si mai vorbeati ca VW are acelasi design, dar asta zici ca ii un XC60 cu arcuri sport.
Da, are electronica multa in ea ca doar e facuta de aceasi firma care face si Iphone si comuterele la care tastati.
Cat e garantia?
Ca pretul deja o baga in groapa.
De cand o firma care acum 10 ani facea frigidere (Geely), face masini premium ?
Daca au fost atat de premium toate, de ce au dat faliment, la fel ca si conationalul sau SAAB ? De premium ce au fost (pret mare, pentru nimic).
Saab 1.9TDDID sau cum ii zicea cu 150CP, era motor de pe Fiat, si se numea PREMIUM. WOW. Dublu WOW.
Nu Geely face masina, ci Volvo. Volvo nu a dat faliment niciodata.
Motorul TiD de 150 cp de pe Saab era fabricat de Torino Motori, nu de Fiat. Il cumparau de la ei si Fiat, Alfa, Cadillac, Opel, Buick, etc.
Nu motorul face o masina premium sa fie premium, ci dotarile, exclusivismul si atentia la detalii. De unde sa stii tu?
Google is your friend. Foloseste-l .
In concluzie: pretentii de premium ,dar nici un motor de 150cp nu erau in stare sa-l faca ei.(apropo de exclusivism) :))
"atentia la detalii"- de atenti ce au fost scrie geely pe ei.
Mai trebuie sa apara si cuantic cu vreun psalm inchinat volvo&saab si gata,am o seara fericita! :))
Nici un motor de 150 CP nu stiu sa faca? Esti sigur? Ei zic sa-ti mai reviziuiesti o data cunostintele despre masini. Tu si jumatate din cei care intra si comenteaza pe-aici.
Cu siguranta va fi cumparat de cei cae apreciaza siguranta si calitatea. Restul, care mananca seminte si asculta manele n-au ce cauta in Volvo pentru ca ii strica imaginea.
Si da AndreiRN, este o copie chinezeasca care seama destul de mult cu modelele consacrate XC60, V60, deci isi pastreaza look-ul si-l poti recunoaste cu usurinta. Ochelari ti-ai luat sau tot Made in China vezi pe piese si acum ?
De exemplu la VAG, nu o sa vezi pe Octavia sau Passat 3.0TDi, pe cand la A4 DA.
ScorpyonVAG e mult pe langa industria auto. Nu ma grabesc sa trag concluzii pripite dar nenumaratele exemple de pana acum si afirmatia cu TDI-ul ce nu va fi pus vreodata pe Octavia e dovadata clara.
Si cei care se leaga de Saab.....masina era deosebita, dar si cei buni cad in momente de criza.
Cand 2/3 din asamblare se va face in China si 90% din componente atunci va aparea un profit.
Pana atunci tot ce scoate este copiat de la alti si burdusit cu electronica pt a justifica preturi mari.
http://blogs.wsj.com/chinarealtime/2011/07/12/is-volvo-swedish-or-chinese/
Revenind la masina, mi se pare excelenta. Desi cu siguranta difera destul de mult de Focus, multe piese sunt in comun, cum erau si la generatia precedenta intre Focus, C30 si Mazda 3. Chiar stopurile seamana mult cu cele de pe Focus 3 hatchback, fara nicio legatura cu sasiul evident.
Daca nu ma insel, motorul este urmasul lui 1.6 TDCi de la Ford, echivalentul lui 1.6 HDi, care se gasea si pe unele Volvo din generatia precedenta, pe cand Volvo apartinea inca de Ford. Astfel se explica si consumul foarte redus, PSA ajungand tot pe la 3.5L/100km in zilele noastre cu 1.6 HDi.
Pretul mi se pare mai mult decat corect pentru o masina premium. Este o alternativa la banalul Golf, la Astra sau la Focus, fara diferente foarte mari de pret si oferind prestanta marcii, siguranta si luxul caracteristice Volvo. Este bine ca Volvo a patruns si pe acest segment compact premium, fanii Volvo vor aprecia. Se cunosc banii chinezilor, se vede ca se doreste concurenta reala la gigantii germani, si asta nu poate fi decat de bine.
,oricum VOLVO e o masina aparte, esclusiva
pt. tipi seriosi nu pt. cocolari
Mi ar place sa vad un test comparativ cu A3 S'back pt a intelege unde puncteaza mai bine fiecare :)
Asa mi-am luat si eu masina... avea 2 ani si jumatate, 25000 de km, la jumatate de pret fata de una noua. Acum are 5 ani si aproape 50000 de km si sunt multumit de ea.
daca selectezi BLIS poti sa iti iei adio de la multe alte chestii care cica nu sunt compatibile cu BLIS,
unele chiar or fi incompatibile dar poate imi explica si mie cum mama naibii sunt scaunele incalzite incompatibile cu blis? sau lipsa emblemei motorizarii? printre multe altele
Are macar sistemul de pe c30?