Drivetest Opel Astra OPC (2012-prezent)

2.0 Benzina Turbo 280CP S/S Man6 OPC GTC
Opel Astra OPC (2012-prezent) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 03.12.2013
Ambiţie de fier

Opel ne-a propus o întâlnire în România cu cel mai puternic model compact din istoria sa. Vorbim despre Astra OPC, un model dezvoltat din prima zi pentru a-l înfrânge pe Renault Megane RS. În timp ce alţi producători se ascund după deget când vine vorba de competitorii lor, reprezentanţii Opel n-a făcut acest lucru şi au declarat, curajoşi, că Astra OPC va fi mai rapidă decât Megane RS. 

Noul Astra OPC vine cu un design care atrage toate privirile şi cu un nivel de putere care-ţi asigură şanse reale în faţa oricărui rival. Eram curios cum se va comporta acest model pe şosea şi cum se vor manifesta cei 280 CP struniţi cu ajutorul unui diferenţial autoblocant mecanic, o raritate în lumea hot hatch-urilor de serie, fiind preferate soluțiile tehnice care implică diferenţiale controlate electronic.

Până la debutul pe piaţă al noului Honda Civic Type R 2015, al lui Golf 7 R şi al lui Ford Focus RS, Opel se mândreşte deja cu titlul de cel mai puternic model compact de volum. Mai mult decât atât, Volker Strycek - unul dintre inginerii care se ocupă de subiectul OPC la Opel, spunea încă din 2012 că Astra OPC este un model dedicat pasionaţilor, aşa că acest test mi-a venit ca o mânuşă. Pentru că segmentul hot hatch este una dintre nişele care-mi sunt cel mai aproape de suflet. Şi nu e greu să fie aşa, din motive evidente.

Însă doar puterea nu este suficientă pentru a cuceri inima unui pasionat de hot hatch-uri. Să vedem dacă Astra OPC deține rețeta câștigătoare.

Opel Astra OPC (2012-prezent)
2.0 Benzina Turbo 280CP S/S Man6 OPC GTC

  • Pret de pornire 29.105 €
  • Pret model testat 35.665 €
  • Taxa auto 544 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Era joi seară. Părăseam o reprezentanţă Opel cu cheia lui Astra OPC în mână. Inspectez rapid maşina şi mă urc la volan. Introduc cheia în contact, aştept să se stingă toţi martorii şi pornesc motorul. Nimic nu putea să mă pregătească pentru ce-am auzit. Apoi mi-am dat seama că am trăit aceleaşi senzaţii ca Bogdan, colegul meu care a testat Astra OPC la testul internaţional.

Mi-a plăcut la nebunie sunetul. Simţeam că am trezit din somn un animal preistoric, gata să omoare tot ce mişcă în jurul lui, supărat ca i-a fost deranjată odihna. După câteva secunde, sunetul se calmează. Rămâne în continuare un zgomot destul de gros, dar discret, care te duce cu gândul la o gardă de corp solidă, care-ţi explică politicos că nu-i bine să-i superi şeful. Pe măsură ce accelerezi, sunetul metalic se transformă într-un vuiet care te înconjoară din spate.

Simfonia este orchestrată de un 2.0 Turbo de 280 CP şi 400 Nm, cuplat cu o manuală cu şase trepte şi diferenţial autoblocant Drexler. Ca să câştige campionatul hot hatch-urilor compacte pe partea de motor și transmisie, echipa are nevoie de trei calităţi: 1. putere şi cuplu din belşug; 2. cât mai puţin torque-steer şi 3. elasticitate.

Divizia OPC şi-a făcut treaba nemţeşte, cu tabelul în faţă, asigurându-se că produsul lor va fi superior rivalilor atunci când se compară specificaţiile. La vremea dezvoltării acestui model, specificaţiile lui Civic Type R nu erau cunoscute, iar Ford Focus RS era departe de a treia generaţie, deci avem de a face cu liderul segmentului hot-hatch-urilor de volum în materie de putere şi cuplu motor.

Puterea este livrată linear, fără puseuri violente, iar cuplul motor este disponibil aproape în orice moment al funcţionării propulsorului. Trebuie să-l subturezi în treapta a şasea ca să nu răspundă imediat. Cel mai tare m-a impresionat faptul că Astra OPC nu prezintă fenomenul torque steer. Este estompat în proporţie de 99.9%, remarcabil pentru un model cu tracţiune faţă de aproape 300 CP.

O singură chestie m-a enervat la maşina asta. Timoneria cutiei de viteze. Mă aşteptam la o legătură precisă, care să-mi ducă levierul dintr-o treaptă într-alta mai rapid decât clasicul "în doi timpi şi trei mişcări". Însă timoneria prezintă un "hop" între trepte, care te împiedică să schimbi vitezele în grabă, lucru care poate deveni foarte enervant în anumite situaţii.

Consum

Spre deosebire de modelele premium de peformanţă, compactele hot hatch sunt - măcar formal - interesate şi de consumul de carburant. 

Aşa că toţi producătorii de automobile s-au aliniat şi au făcut hot hatch-urile cât se poate de economice. În cazul lui Opel Astra OPC, avem un consum mixt declarat de 8.1 litri la sută, tradus printr-un urban de 10.8 şi un extra-urban de 6.5. În raport cu rivalii, Astra OPC obţine locul trei, în spatele lui Volkswagen Golf GTI şi a lui Ford Focus ST. Modelul german îşi înfrânge rivalul franţuzesc, Renault Megane RS, cu o diferenţă de numai 0.1 litri la sută.

În cadrul testului nostru am obţinut un consum urban de 12 litri la sută, realizat într-un regim temperat de condus şi cu enorma mână de ajutor dată de sistemul Start-Stop. Pe autostradă, la 130 km/h, motorul rulează la 2.900 rpm în treapta a şasea şi consumul se stabilizează la 10.2 litri la sută. În regim extra-urban, consumul de carburant variază între 8 şi 9 litri la sută, în funcţie de cât de cuminţi suntem cu acceleraţia.

Performanţe

Opel Astra OPC are nevoie de numai 6 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h, la fel ca şi Megane RS. Din acest punct de vedere, nemţii s-au ţinut de cuvânt. În apărarea lui Megane RS, modelul franţuzesc obţine acelaşi rezultat cu 15 CP în minus şi cu o viteză maximă superioară, de 255 km/h în loc de 250 km/h ai lui Astra OPC. În plus, problema lui OPC la capitolul performanţe este însă masa proprie, pentru că există o diferenţă de 171 kilograme între Astra OPC şi Megane RS în favoarea modelului francez.  Focus ST şi Golf GTI pierd lupta secundelor în faţa celor două modele de mai sus, diferenţa de cai putere fiind semnificativă în cazul compactei Volkswagen.

Generaţia a şasea a lui Golf R îl întrecea pe Opel Astra OPC până la sută, însă modelul respectiv beneficia şi de tracţiune integrală. Până la apariţia noului Golf R, a lui Civic Type R şi a eventualului Ford Focus RS, Opel Astra OPC împarte coroana performanţelor cu Megane RS.

Astra OPC impresionează în segment prin modul în care ne livrează puterea, oferind o linearitate rar întâlnită în rândul hot-hatch-urilor şi o direcţie aproape nederanjată de caii pe care roţile din faţă îi gestionează. Aceast aspect ar trebui să-i asigure lui Astra OPC un plus în folosirea zilnică, fiind mult mai plăcut de exploatat în oraş, de exemplu.

Interior

Habitaclul acestui model aplică reţeta clasică în segment. Un set de scaune scoică, un volan sport, pedale din aluminiu şi cam atât. Scaunele speciale ale lui Astra OPC fac însă toţi banii şi te introduc instant în atmosfera dorită de la un hot-hatch. Suportul lateral oferit de acestea este exemplar, iar perna pentru zona lombară este reglabilă electric. Ca un bonus, scaunele erau încălzite şi aveau cusături albe, acestea din urmă contrastând plăcut cu pielea neagră perforată.

În plus faţă de o Astra GTC standard mai găsim doar butonul OPC şi sumedenia de sigle care poartă abrevierea diviziei de performanţă a mărcii germane. Volanul are un diametru mai mic decât în cazul modelului standard şi are un finisaj plăcut. Dacă ne-am uita doar la volan şi la scaune, am crede că ne aflăm într-un model semnificativ mai scump. În rest, celelalte materiale de la interior se află la acelaşi nivel cu cel întâlnit pe gama Astra GTC.

Spaţiul interior este suficient pentru cinci pasageri, deşi ocupantul locului central al banchetei nu se va simţi excepţional. Asta pentru că spaţiul pentru genunchi este limitat de scaunele scoică şi spaţiul pentru cap este redus din cauza înclinaţiei plafonului. Între timp, portbagajul este unul dintre cele mai generoase din segment, cei 380 de litri fiind peste oferta modelelor rivale, fie că vorbim despre Focus ST, Megane RS sau Golf GTI.

Preţ de achiziţie

În timp ce era subcompactelor de performanţă mai ieftine de 20.000 de euro se aproprie de sfârşit, observăm cu tristeţe faptul că hot hatch-urile de segment C încep să treacă de pragul psihologic de 30.000 de euro.

Cel mai ieftin model din segment este în curtea francezilor de la Renault, Megane RS plecând de la 25.500 euro, dar acest lucru s-ar putea schimba odată cu apariţia celei de-a patra generaţii a lui Megane, aşa cum s-a întâmplat şi în cazul fratelui său mai mic, Clio, la schimbarea de generaţie.

Gama Opel Astra OPC porneşte de la 29.100 euro cu TVA inclus. Când evaluăm preţul de pornire, modelul german se află la acelaşi nivel de preţ cu Ford Focus ST, dar este mai scump decât un Volkswagen Golf GTI cu transmisie comparabilă. Vestea bună pentru vânzătorii de Opel care trebuie să justifice diferenţa de preţ în faţa unui potenţial client vine de sub capotă, diferenţa de cai putere fiind argumentul câştigător în multe discuţii. Exemplarul testat de noi costă 35.535 euro cu TVA inclus, fiind configurat cu jante din aliaj de 19 inch, tapiţerie din piele Nappa şi cu alte dotări din acest registru.

În plus, în avantajul lui Opel Astra OPC vine faptul că Megane RS nu vine în versiunea standard cu diferenţial autoblocant mecanic, cum este cazul modelului german. Acesta vine doar în compania pachetului Cup, care ajunge să-i urce preţul lui Megane RS la un nivel similar celui prezentat de Astra OPC.

Siguranţă

Cum EuroNCAP nu testează separat versiunile de motorizare, lui Astra OPC în revine scorul obţinut de fratele său cu motorizare "omenească", adică Astra GTC, care a obţinut cinci stele EuroNCAP.

În urma analizei EuroNCAP, protecţia oferită pasagerilor adulţi a fost notată cu 91%. Protecţia copiiilor a fost notată cu 79%, iar nivelul de echipamente de siguranţă a fost notat cu 71%. În ceea ce priveşte sistemele active şi pasive de siguranţă, Astra OPC beneficiază de obişnuitele sisteme ABS şi ESP, alături de de şase airbaguri şi centuri pretensionate. Pe lângă cele de mai sus, Astra GTC se mândreşte şi cu două premii "EuroNCAP Advanced Rewards", care laudă sistemul Opel Eye şi sistemul de faruri adaptive OPEL AFL.

În cazul lui Astra OPC vorbim şi despre un sistem ESP cu trei moduri de funcţionare. Primul este cel mai sigur şi intervine prompt atunci când detectează pierderea aderenţei, la fel ca la maşina standard. Al doilea ridică pragul la care intervin sistemele, iar cel de-al treilea - disponibil odată cu activarea modului OPC - permite dezactivarea completă a ESP-ului pentru nivelul suprem de control, rezervat doar celor care sunt şi capabili să controleze 280 CP.

Sistemul de frânare este construit de italienii de la Brembo, nume celebru în industrie pentru performanţele oferite şi pentru răspândirea sa în rândul modelelor sportive. Discurile faţă au diametrul de 355 mm, sunt ventilate şi răcite prin perforarea transversală şi vin echipate cu etriere cu 4 pistoane. Rezultatul? Un sistem de frânare care nu dă senzaţia de oboseală nici după ce îl forţezi pe un traseu virajat.

Ţinută de drum

Opel a pus tot ce avea mai bun pe masă atunci când a creat noul Astra OPC. Suspensia HiPerStrut, un diferenţial autoblocant mecanic multi-disc de la Drexler şi şasiul adaptiv FlexRide formează trio-ul de aur pentru manevrabilitate al lui Astra OPC. Puntea faţă m-a impresionat prin aderenţa oferită de fiecare dată când am pus-o la încercare, în timp ce direcţia este precisă în fiecare clipă fără să fie afectată de torque steer.

Sigur, suspensia lui Astra OPC este mai rigidă decât a unui Astra GTC standard, dar trebuie să fii nebun să-i reproşezi asta atunci când doreşti un hot-hatch cu adevărat dinamic. Maşina asta a fost creată să-l învingă pe Renault Megane RS pe Nurburgring şi pe alte circuite ale lumii, iar felul în care se comportă pe şosea mă face să cred că este, pentru moment, singura care are o şansă în faţa eternului-premiant al uzinei RenaultSport.

Totuşi, în comparaţie cu Megane RS, Astra OPC este un hot-hatch cu un caracter complet diferit. Puntea spate pierde aderenţa ceva mai uşor, dar faţa este atât de aderentă, încât compensează aproape de fiecare dată. Odată ce înţelegi că ai de a face cu două caractere diferite, poţi să le apreciezi pe amândouă pentru ce sunt fără să spui că unul este mai prost decât celălalt.

Vizibilitate

Dacă este ceva ce ne-a încurcat la volanul lui Astra OPC, acesta este montantul A de pe partea şoferului. Cu scaunul reglat cum trebuie, te poţi trezi că ai nevoie de un plus de precauţie în virajele strânse, deoarece înclinaţia sa îţi aduce montantul fix în faţa liniei care desparte benzile. Luneta este şi ea de dimensiuni reduse, senzorii de parcare fiind cei mai buni prieteni ai tăi atunci când îl parchezi pe Astra OPC într-un spaţiu restrâns.

Modelul german recuperează aceste mici neplăceri odată cu lăsarea întunericului graţie sistemului AFL, care adaptează inteligent lumina farurilor bi-xenon şi face din noapte zi pe orice segment de drum. Până te obişnuieşti cu noile faruri, vei avea impresia că ai aprins din greşeală faza lungă.

Tehnologie

La fel ca în cazul oricărui alt hot hatch, Astra OPC preia dotările tehnologice ale fratelui său standard. De la sistemul audio cu numeroase conexiuni (iPod, USB, card SD, CD), care bifează toate căsuţele din lista de necesităţi a unui automobil modern la senzorii de ploaie, lumină şi parcare, pilotul automat şi comenzile pe volan, toate dotările vin standard pe versiunea OPC a compactei din Russelsheim. Pe deasupra, exemplarul testat beneficia de un sistem audio Infinity, oferit opţional contra sumei de 600 de euro, care-ţi face viaţa mai frumoasă atunci când stai în trafic şi nu te poţi bucura de caii din dotare.

Am apreciat şi faptul că scaunele din faţă au reglare electrică a susţinerii laterale atât în zona spătarului, cât şi în zona şezutului, un mare plus pentru un model cu o suspensie rigidă, cum este cea a lui Astra OPC.

Am remarcat şi un sub-meniu al computerului de bord care ne arată forţele G întâmpinate de maşină în timp real, temperatura lichidului de răcire şi voltajul acumulatorului. Am fi dorit să vedem şi o temperatură a uleiului, mult mai importantă în cazul unui model de performanţă. Strict la acest capitol, Ford a avut cea mai bună idee, montând trei ceasuri analogice pe centrul bordului şi îndreptate spre şofer, atât la ST, cât şi la RS, care arată presiunea uleiului, temperatura uleiului şi presiunea dezvoltată de turbosuflantă.

Design

Astra OPC este un veritabil magnet de priviri. N-ai cum să treci neobservat pe şosea cu acest model, mai ales dacă vine în nuanţa specială albastru OPC a constructorului din Russelsheim (410 euro). Pe lângă silueta de coupe pe care o găsim şi la Astra GTC, versiunea OPC aduce mici modificări de ordin estetic, cu rol aerodinamic care ornează tortul câştigătorului în clasamentul neoficial al segmentului pe partea de design.

Ce-i deosebit la Opel Astra OPC în materie de design este faptul că ambiţiile sportive sunt mai mult decât evidente, fără ca acest lucru să fie ţipător. Nu avem nicio priză de aer imensă pe capotă, nici un eleron cu o anvergură comparabilă cu captatorul de curent al unui tramvai. 

Nu ne-a placut

  • Timonerie cutie de viteze
  • Nu este campion absolut nici la performanțe, nici la consum
  • Montanții A sunt deranjanți la virajele strânse
  • Este cel mai greu hot hatch compact de volum
Date tehnice - Opel Astra OPC (2012-prezent) 2.0 Benzina Turbo 280CP S/S Man6 OPC GTC
Combustibil
Benzina
Nr. usi
3
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1998
Lungime mm
4466
Putere maxima CP (rpm)
280 (5300)
Latime mm
1840
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (2400)
Inaltime mm
1482
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1550
Acceleratie 0-100 km/h s
6.0
Ampatament mm
2695
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
56
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
380
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Opel Astra OPC (2012-prezent)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (26)

  • Superb!
    33 33
  • inexorabil
    Cine vrea Saab?...Uite aici "turbo pe benzina", la pret rezonabil.
    Montant, luneta, cutie...Eh, nu exista masina perfecta. Capcaunii din RC ar trebui sa directioneze tot mai multe fonduri catre OPC, nu sa le iroseasca pe teste de cacao, scumpe cu draci, precum Advanced Tech Window (chestia asta nu-i cercetare, ci snobism).
    Poate Opel isi monteaza divizia de performanta in ideea patrunderii in forta in...WRC. La urma urmei, de ce nu?...
    25 13
  • Vasilica
    Cel mai frumos din segment
    31 33
  • NeaNelu
    Poate nu e cel mai performant hot-hatch,dar cu siguranta este cel mai frumos.
    27 25
  • Dacia Plant
    Aceeasi masina a fost testata inainte de altii, chiar si pe dyno.
    Puterea asta fabuloasa se traduce:
    "Si rezultatele au fost cel putin surprinzatoare. Se pare ca Opel Astra OPC are sub capota un motor care dezvolta o putere maxima de 253 cp la 5328 rpm. Puterea "parazita" care se pierde prin tot ce inseamna transmisie (sincroane), planetare, discuri frana, jante si anvelope fata este de 29 cp. Adica aceasta este puterea care se pierde pana la roti. Astfel, Opel Astra OPC are la roata o putere calculata si masurata precis de 224 cp."

    Deci marketingul este sa treaca pe hartie cat mai multi cp. Un GTI nu are multi cp dar nu se face de ras.
    25 23
  • OPC, Ordinary Piece of Crap
    OPC? Teoria ca teoria, practica ii omoara ! Datele lor tehnice frumos asezate pe hartie vor fi folosite pe post de hartie igienica de multi pasionati de motorsport. Noroc ca exista specilistii in tuning, insa cat te tine hardughia pana sa crape?
    40 19
  • auto_fan
    Ne puteti spune unde anume l-am putea vedea live?
    In ultima vreme reprezentantele se pare ca se zgarcesc sa aduca masini de genul acesta prin showroom, probabil ii costa prea mult. Asa ca, macar atunci cand apar sa le putem vedea si noi.
    14 5
  • "Puntea spate pierde aderenţa ceva mai uşor..."

    Intotdeauna au avut probleme de aderenta. Niciodata opc n-a nimerit reteta [perfecta in ceea ce priveste aderenta.

    Pe langa asta,opinia altor specialisti din presa sunt ceva mai transante decat Automarket.
    "Am condus mai toti rivalii cu multi cai putere sub capota ai lui Opel Astra OPC. Si pot spune inca din capul locului ca aceasta masina nu este cea mai performanta. In pofida faptului ca este, cel putin pe hartie, cea mai puternica din liga hatchback-urilor hot, de serie. "

    Mai sunt multi nemultuimiti de pret de achizitie, consum si lipsa agresivitatii. Un mare NU acestei masini.
    32 17
  • Este putin aiurea sa compari opc-ul cu gti. Opc-ul ca si clasa se compara cu R de la vw. Gti-ul este echivalentul lui gtc.
    9 20
  • @auto_fan
    Exemplarul testat îl poţi găsi aici: http://www.automarket.ro/adrese-utile/adresa/Union+motors.html?id=325
    9 3
  • E uimitor cat de multi profesionisti in domeniul auto avem pe site-ul acesta. La fel de uimitor este cum profesionistul ,, Dacia Plat " a reusit sa elibereze vreo 60 de cai din puterea motorului asa.. la un calcul de 3 randuri. On-topic, o masina foarte frumoasa, speciala si care este un un pas inainte major fata de generatia trecuta. Sfat pentru "profesionisti", conduceti masina inainte sa vorbiti.
    24 17
  • Spuse vanzatorul renault care se plictiseste in showroom, indiferent ce marca simpatizezi, atitudinea si limbajul duc intr-un singur punct: piece of crap esti chiar tu.
    19 12
  • Puntea spate pierde aderenta ceva mai usor? Logan condus la extrem se comporta cam la fel. Daca-i cunosti limitele si nu treci peste ele,n-ai nicio treaba. Are scuza portbagajului care-l arunca-n viraje, insa ce scuza are hatchul asta? Cat costa? 30.000 euro BAZA ?!! hahaha
    25 12
  • Dacia Plant
    @Rtz:

    Stiam ca sunt bun, nu trebuia sa imi spui asta si chiar mi-ai adus zambetul pe fata la faza cu "60cai scazuti in 3 randuri".

    ON:
    Nu eu am scazut caii aia. Alte siteuri de specialitate care l-au testat fix pe modelul acesta ,,IF 06 MIP" l-au dus la un test (dinamometru) la o firma de tuning si i-au masurat puterea de la roata si pe cea a motorului si au iesit niste rezultate care nu coincid cu ceea ce scrie pe hartie. Si asta este in cazul multor motoare. VW am vazut ca ar da cifre reale. Poate de aceea si 1.9tdi iti da impresia de mai multa putere, fata de alt motor cu aceeasi cp. Dar las TDI-u sa consume putin si revin la aceste mici bestii turbo. Eu am condus Astra J 1.4 aspirat si mi-a placut masina. Sa am acest model chiar si cu 200cp nu m-ar deranja. Iar in privinta pierderii aderentei pe puntea spate este ceva normal la masinile din aceasta clasa. Am simtit asta si la alte modele (comparativ cu altele dintr-o clasa mai mare).
    18 9
  • @Dacia Plant
    Aceeasi indivizi pe care ii citezi tu de la 4tuning.ro spuneau nu demult urmatoarele de Megane RS: "Pe un traseu inchis asfaltat, am luat o serie de viraje cu diferite viteze, toate destul de mari. Asa cum stie toata lumea, masinile cu tractiune fata tind sa sub-vireze, adica dai de volan si cand colo, masina o ia inainte. Si, de cele mai multe ori, masina se invarte daca tragi prea violent de volan. Repet: cu sistemele oprite, nu am reusit niciodata sa ne invartim cu Megane RS. Dar niciodata! Aderenta masinii este incredibila si nu se comporta deloc precum o masina clasica cu tractiune fata. Este o masina ideala pentru mersul pe circuit, pentru raliu sau viteza in coasta. Nu degeaba, castigatorul de la Sibiu de IRC, Francois Delcour, conducea un Megane RS..."

    "Nivelul de aderență mecanică oferit de Megane RS este impresionant" autoindustry.ro

    "Renault Megane RS RB8 ofera tone de aderenta, lucru surprinzator pentru un hot-hatch cu tractiune fata." gearheadtv.ro
    30 10
  • Ma voi sunteti chiar tampiti. Nici o masina din lume nu scoate la dyno cat scrie pe hartie ca face motorul. Una ii puterea pe care o are motorul si alta ii puterea la roata. Un dyno ofera doar o estimare a puterii si nu ii in nici un fel precis. De acea daca pui aceasi masina de 2 ori pe dyno va scoate numere diferite. In al doilea rand, hot hatch-urile fiind cu tractiune fata intotdeauna au subvirat. Doar acum la cea mai noua generatie sa ajuns la supravirare deci pierderea aderentei spatelui in mod intentionat. Subliniez, masina este conceputa cu sisteme electronice care fac intentionat spatele sa piarda aderenta pentru a fi mai distractiva la condus si o manevrabilitate mai buna, numita si supravirare. Acest hot hatch este de departe cel mai bun din segment la ora actuala. Uitati-va si voi la cateva review-uri de specialitate si vedeti. Chris Harris spunea ca ii cel mai distractiv hot hatch recent si ca ii unul dintre putinele care poate face mici drifturi. Va rog frumos scoatetiva capul din fund si ganditi inainte sa postati aici.
    25 28
  • Cu exceptia lui E AMG si M5, acestea sigur au putere si cuplu mai mare pe dyno decat pe hartie:). Sunt sigur ca mai sunt si alte modele.
    17 11
  • auto_fan
    Multumesc Sebastian! Am sa-mi fac timp zilele urmatoare sa le fac o vizita. :)
    4 1
  • Armstrong
    In faimosul articol de pe 4tuning chiar cei ce se ocupa de dyno spun ca 8-9 masini din 10 nu au puterea pe care ar trebuie s-o aiba. Problema eu cred ca nu este de la masini, eu cred ca este de la ei. Nimeni nu s-a plans ca puterea n-ar fi reala dar se pare ca cei de pe 4tuning au facut o descoperire epocala...no comment Romania are cel mai calibrat stand dyno din lume. On: masina arata fantastic si le recomand celor carcotasi daca au posibilitatea sa se plimbe cu un astra OPC si pe urma sa comenteze....GTI-ul n-are ce sa caute langa un opc, joaca intr-o liga inferioara. Cat despre RS, parerile sunt impartite, mai cautati si voi pe net cateva pareri avizate nu tot ce se scrie prin asa-zisele reviste de specialitate de la noi...
    15 14
  • Didibao
    Nu gresesc cei de la standul dyno cu nimic. Intreaba orice stand, citeste pe afara, faptul ca producatorii nu sunt sinceri in totalitate este ceva cunoscut. Insa este normal ca nici cei de la standuri de masurare sa nu faca foarte mare tam-tam pe tema asta. Pentru ca cei care au standuri de acest gen se ocupa si cu modificarea motoarelor, chip-tuning sau remapari. Prin urmare si ei sunt partasi la minciuna, pe buna dreptate. Pentru ca ei spun ca la acest motor de 280 cp din fabrica, in urma unei resoftari, vei castiga 45 de cai putere. Insa ceea ce nu spun ei este ca abia dupa resoftare vei avea puterea anuntata de producator... Daca ar spune adevarul, toti ar muri de foame.
    8 5
  • OPC OWNER
    ma amuza grav haterii opel pentru ca se vede clar ca s-au strans sa dea aici dislike la orice comentariu pozitiv pentru astra opc , cineva spune ca este cel mai frumos si are vreo 30 de dislike-uri desi e clar ca lumina zilei ca este un model absolut superb. Maturizati va :)))). In al doilea rand cautati pe net si convingeti va : Insusi Jeremy Clarkson , un hater opel convins in trecut a spus (putin suparat ca trebuie sa recunoasca ce i drept) despre acest opc j ca este cel mai bun hoh hatch din lume la ora actuala :). asta spune totul. puteti sa mi dati 1000000(9) dislikeuri dar cautati episodul si convingeti va . Eu oricum stiu ca asa este desi mi as fi dorit un timp 0-100 mai rapid , asa de palmares :)
    @Automarket : modelul din test avea cum oglinzi inclinate automat in jos la cuplarea levierului in marsarier ca la Insignia OPC ?
    26 18
  • Problema e diferenta MARE intre puterea declarata si cea reala mult mai mica. Sunt sigur ca daca diferenta aqr fi fost mai mica nimeni nu baga de seama. Ce face Opel insa se numeste minciuna in scopuri comerciale.

    Sunt cazuri in care puterea pe dyno e mai mica cu cativa caluti decat cea din fisa tehnica si sunt cazuri in care puterea [pe dyno e mai mare decat cea din fisa, fapt ce bucura ibntotdeauna proprietarul. Astra OPC e totusi singura sdin segment cu asemenea GOGOMANIE.
    25 11
  • Megane RS 265 daca este pus pe un stand Dyno atinge fara probleme o putere maxima de peste 290 CP in mod normal cu sistemul ESP decuplat.
    18 13
  • TACI CA AU REVENIT IN FORTA FANII GREIERASILOR ..DE UNDE STITI MA VOI CA MEGANE SCOATE 500 DE CAI SI ASTRA 100 ? LE ATI TESTAT VOI PE DYNO SAU VA PLACE SA VORBITI FARA O BAZA REALA CA IN MAJORITATEA SITUATIILOR ? STITI CARE E FAZA TARE ? CA DACA ASTRA J OPC ARE DOAR VREO 200 DE CALUTI , CUM ABERATI VOI AICI PAI ESTE MULT MAI TARE PENTRU CA ESTE MAI RAPIDA DECAT RS CU 65 DE CAI IN MINUS =)))) IRONIA DRACU :) MAMA LOR DE GREIERASI
    12 4
  • Armstrong
    100% E stricat dyno-ul !!! Daca din 10 masini 8-9 masini nu au puterea declarata, ce inseamna asta??? Ori 90% din producatori mint, ori ca dyno-ul este de rahat.
    @NTC, Da megan-ul dezvolta 350cp in treapra R, de la racheta si daca apesi butonul S atunci sare de 400cp-450cp, asta in functie de dyno ca tot credeti toate prostiile.
    16 11
  • Se poate comanda deja la orice dealer VW tata hot hatch-urilor de serie, ma refer la Noul Golf R 300 CP. Este cel mai puternic Golf din productia de serie si un reper incontestabil in segmentul compactelor ultra-sportive. Echipat cu motorizarea Euro 6 2.0 TSI 300 CP si cu tractiunea 4MOTION, Golf R dezvolta un cuplu maxim de 380 Nm si accelereaza de la 0-100 km/h in mai putin de 5 secunde (4,9 sec in cazul cutiei DSG).
    5 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru