Honda a dezvăluit astăzi o versiune aproape de producţie a noii generaţii Civic Type R, modelul care va trebui să fure din clienţii etalonului Renault Megane RS.
VIDEO: Renault Megane RS şi VW Golf GTI se întrec pe circuit
Hot-hatch-ul nipon a renunţat la camuflaje şi trădează o caroserie vopsită în negru mat. Nu lipseşte kitul aerodinamic aplicat peste formele clasice, kit menit să îmbunătăţească răcirea motorului, a frânelor şi să ofere mai multă apăsare aerodinamică.
Spoilerul frontal a primit prize de aer mai generoase, pasajele roţilor au devenit mai evazate, hayonul s-a ales cu un eleron de mari dimensiuni, iar posteriorul se lasă dominat de un deflector flancat în ambele părţi de ţevi de eşapament duble.
Noutatea absolută se află însă sub capotă, acolo unde Honda oferă primul său motor VTEC Turbo, cu o capacitate de 2.0 litri. Va fi prima unitate turbo, dintre cele trei lansate astăzi de Honda, care ajunge în Europa. Fanii Honda vor fi mulţumiţi să afle că unitatea cu patru cilindri poate oferi o putere totală de 280 de cai. Ceva mai mult decât Renault Megane RS, dar fix la fel ca Opel Astra OPC.Potenţialul ascuns sub capotă îl mulţumeşte pe Takanobu Ito, preşedintele executiv Honda, care susţine că noul Civic Type R îşi propune să stabilească un nou record de timp pentru o maşină de serie cu tracţiune faţă pe circuitul de la Nurburgring. În prezent, recordul îi aparţine lui Renault Megane RS, care a parcurs cei 20 de kilometri ai Iadului Verde în doar 8 minute şi 7 secunde.
Pe lângă instalarea unui nou motor, cu mult mai puternic decât cel al vechii generaţii, inginerii Honda au pregătit pentru Civic Type R şi un nou şasiu, cu o suspensie revizuită, un ecartament mai mare, un ESP cu o intervenţie recalibrată şi frâne Brembo, ascunse în spatele unor jante de 19 inch.Versiunea finală a noului Honda Civic Type R ar putea debuta la începutul lui 2014, însă lansarea sa comercială pe piaţa europeană se va face abia în 2015.
As vrea sa vad ceva agregate si pe versiuni normale nu doar pe jucarii d'astea.
acu sa vezi laude de la aia care sapt trecuta urlau ca motoarele turbo sunt naspa...ca nu's fiabile... ca car ca mar...
Si apropos, cand japonezii se pun sa se joace cu turbinele fac ravagii, vezi aici GT-R si Civic-ul de fata si sa nu mai amintesc ca altora le-au trebuit 3 generatii de GTI-uri plus doua R-uri pt a scoate dintr-un 2.0 Turbo o putere care sa se apropie cat de cat de primul Turbo de 2.0 de la Honda...
Mai ramane sa vedem si ce pret va avea Type-R-ul.
Alo... De Subaru ai auzit? Numai bate campii!
Eu voi prefera oricand pe civicul meu motorul de 1.8 in loc de un motor de 1.0 sau 1.5 la aceeasi putere dar turbo. Cand se vor lansa si celelalte motoare honda ma voi duce sa fac un test drive special pt acest lucru.
@eu – „aia de sapt trecuta” nu se refereau la un motor de 280 de cai. Din ce am citit eu prin comentarii era o discutie generala despre motorizari pe masini normale. Si eu daca as vedea in lista de accesorii honda un kit turbo pt motorul de 1.8 imediat as face credit si m-as duce sa-l instalez....dar asta este cu totul alta situatie.
@mbz – asta cam asa e.
mr honda va scoate pe langa acest motor de 2.0 turbo si unul de 1.5 si unul de 1.0 in 3 cilindri turbo
In 2003 Golf 5 GTI nu avea nevoie de mai multa putere, o putere mai mare scazand si fiabilitatea motorului, astfel ca au crescut treptat puterea avand date din piata despre fiabilitate.
Totusi nu inteleg de ce Golf 7 GTI nu are cel putin 250 CP, dar poate ca s-ar fi apropiat prea mult de Golf R de 300 CP.
Noua generatie de Civic Type R va avea 280 CP nu pentru ca au reusit sa scoata mai multa putere dintr-un 2.0 turbo, ci pentru ca au nevoie sa concureze in primul rand cu Megane RS, care are 265 CP, si pentru ca vanzarile vor incepe in 2015, moment in care e posibil ca Megane RS sa aiba mai multa putere.
Acum depinde si de pretul la care se va lansa, daca va avea pretul unui Golf R, atunci comparatia cu Golf GTI nu isi are rostul.
Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jurul meu ma simt mult mai bine -> Ion Creanga