Drivetest Renault Megane RS facelift (2014-2016)
2.0 16v 265CP ManVineri, 06.07.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Te-ai săturat să mergi cu o maşină plicticoasă în fiecare zi şi să fii unul din cei 3000 de şoferi de la semafor care conduc o berlină de segment D cu motor 2.0 diesel, cu o culoare închisă? Vrei să trăieşti o viaţă mai palpitantă? Nu-ţi permiţi un M3, dar vrei o maşină sport? Mergi la primul dealer Renault de lângă tine şi comandă un Megane RS cu şasiul Cup. Nici nu trebuie să te gândeşti prea mult la asta. Pe ceas, e cea mai rapidă maşină de serie cu tracţiune faţă pe circuitul de la Nurburgring. Este dovedit statistic. În mâinile corecte, ce-i drept. Vestea bună este că o poţi struni chiar tu, până şi pe şoselele cariate ale patriei. Francezii i-au aplicat un mic facelift pentru colecţia 2012, dar tot ceea ce contează a rămas exact aşa cum trebuie. În plus, faţă de versiunea 2009, modelul dezvoltă 15 CP în plus, pe care îi pune pe şosea cu precizia cu care Chef cu trei stele Michelin îşi pregăteşte preparatul-semnătură.
Renault Megane RS facelift (2014-2016)
2.0 16v 265CP Man
- Pret de pornire 25.500 €
- Pret model testat 31.000 €
- Taxa auto 478 €
Motor / Transmisie
În 2010, conduceam noul Renault Megane RS. Pe atunci, avea 250 CP şi eram încă marcat de experienţa trăită la bordul lui Focus RS. Mi-a plăcut, dar nu eram dat pe spate. Între timp, caii de sub capotă au făcut pui, iar herghelia are 15 capete în plus. Aşadar, 265 CP pe puntea faţă, comandaţi de piciorul drept şi struniţi de un diferenţial cu alunecare limitată - aferent şasiului Cup. Să nu plecaţi de la dealer fără el!
Nu-i cel mai puternic din segment, dar parcă nici nu mai contează. Îşi face treaba în fiecare treaptă chiar şi pe modul normal, iar modul sport dezlănţuie ca la carte cei 265 CP. Sigur, ar fi fost fenomenală o versiune de... 300 CP, să zicem. Dar lăsăm asta în mâinile tunerilor. Ştim că se poate, dar dacă 265 CP au fost suficienţi pentru locul 1 pe Nurburgring la tracţiune faţă, avem încredere în produsul celor de la Renault Sport.
Spre deosebire de alte modele sport, la care pedala de ambreiaj este tare ca piatra şi îţi provoacă febră musculară la gamba piciorului stâng, Megane RS are o pedală mai moale, care conferă feeling exact cât ai nevoie să faci o lansare, fără să te omoare când mergi bară-la-bară, cum o să faci în majoritatea timpului petrecut în oras. Timoneria este destul de scurtă şi precisă, nefiind nici ea un calvar pentru confortul şoferului sau pentru rapiditatea în manevrare. Cu toate acestea, nu putem să nu ne întrebăm o chestie: de ce nu fac băieţii de la Renault o timonerie atât de bună pentru toate manualele din gamă?
Consum
Cât consumă Renault Megane RS? Cât consumă un hot-hatch? Zgârcitule! Primul răspuns ar fi că nu contează, iar dacă te interesează atât de mult consumul, alege o compactă diesel, pentru că nu îţi vei cumpăra în veci un hot-hatch adevărat cu atitudinea asta. Pentru amatorii de statistici şi visătorii cu capul pe umeri, Renault Megane RS are un consum mediu de 8.2 litri la sută. În mediul urban, francezii declară un consum de 11.3 litri la sută, în timp ce consumul extraurban este de 6.5 litri la sută. La prima vedere, sunt valori intangibile, nu-i aşa?
Ei bine, nu. Renault Megane RS consumă suspect de puţin în viaţa reală. Cu versiunea de 250 CP, am obţinut un consum de 8.9 litri la sută într-o duminică în Bucureşti. Versiunea de 265 CP mi-a adus un consum situat între 9.5 şi 13 litri la sută, obţinut în timpul săptămânii, la ore obişnuite de circulaţie. Mai mult decât atât, am obţinut această valoare cu instalaţia de climatizare pornită şi reglată pentru caniculă.
Pe autostradă, că tot ni se promit noi autostrăzi în România, Megane RS rulează cu 120 km/h în treapta a şasea la 2.750 rpm şi afişează un consum de 9.5 litri la sută. În regim extraurban, consumul variază între 7.5 şi 8.5 litri la sută, în funcţie de cât de calm şi de lin conduci.
Performanţe
Cei 15 CP în plus şi cuplul aferent aduc o îmbunătăţire uşoară la nivelul performanţelor lui Megane RS. Astfel, sprintul 0-100 km/h este realizat în şase secunde, nu 6.1, iar viteza maximă a urcat la 255 km/h. Ceea ce înseamnă că poţi să treci cu obrăznicie pe lângă multe modele germane pe autostradă - toate limitate electronic la 250 km/h.
În raport cu rivalii, Megane RS îi întrece pe Ford Focus ST, Golf GTI (fie că are sau nu DSG, sau dacă vorbim despre versiunea Edition 35, de 235 CP) şi pe Mazda 3 MPS până la 100 km/h, iar bătaia continuă şi la capitolul viteză maximă. Modelul frânţuzesc este atât de rapid încât este la doar 0.2 secunde de Audi S3 Sportback la 0-100 km/h, respectiv 0.3 secunde de S3 până la sută, ambele versiuni ale modelului german fiind limitate apoi la 250 km/h.
Chiar şi în faţa lui Golf R, un model echipat cu tracţiune integrală, Megane RS se ţine extrem de bine. Este cu doar 0.3 secunde mai lent până la 100 km/h şi are o viteză maximă cu 5 km/h mai mare. Versiunea DSG a lui Golf R este o idee mai rapidă, având nevoie de numai 5.5 secunde pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h.
Opel Astra OPC, rivalul declarat al lui Megane RS încă din stadiul de proiect, este la fel de rapid la acceleraţia de la 0 la 100 km/h - şase secunde, în ciuda celor 15 CP şi 40 Nm în plus faţă de Megane RS.
Interior
Dacă este ceva ce nu ne-a plăcut la interiorul lui Megane RS, acel lucru este amplasarea butonului sport. Francezii l-au pus în stânga volanului, pe bord, în dreptul genunchiului stâng al şoferului. În timp ce alţi constructori nu ştiu cum să urle mai tare că au un buton sport şi să-ţi dea senzaţia că vei călători în timp după ce îl apeşi (da, Opel Astra, despre tine vorbim), cei de la Renault sunt mai discreţi decât nemţii şi pun un buton minuscul, lângă sistemul de reglare a intensităţii luminilor din bord. Dacă ar fi montat un buton mare şi roşu pe consola centrală sau, şi mai bine, pe mijlocul bordului, ar fi fost genial.
Vă recomandăm cu căldură scaunele sport, care merită toţi banii în momentul în care atacaţi virajele cum se cuvine într-o compactă de performanţă. În ciuda configuraţiei lor, sunt surprinzător de confortabile, un drum de mai multe ore la bordul lui Megane RS nefiind dureros. În ceea ce priveşte locurile din spate, acestea găzduiesc trei adulţi care nu sunt prea înalţi sau prea voluminoşi. Nici nu se cuvenea altfel, doar ar fi afectat prea tare raportul putere/greutate.
Portbagajul oferă 377 de litri, mai mult decât suficient pentru o escapadă în doi timp de o săptămână în Europa de Vest, unde poţi să te delectezi cu şosele aşa cum ar fi trebuit să avem şi noi. Materialele care contează sunt de calitate, în timp ce elementele care nu îi sunt dedicate lui Megane RS sunt preluate din gama Megane Coupe, deci nu dezamăgesc.
Preţ de achiziţie
Renault Megane RS are un preţ de pornire de 25.500 de euro cu TVA inclus. Până aici, este ieftin în comparaţie cu rivalii. La acest preţ se adaugă şasiul CUP, care costă 2.300 de euro şi include diferenţialul cu alunecare limitată, jantele din aliaj de 19 inch şi RS Monitor. Apoi avem scaunele sport RECARO cu reglare pe înălţime şi îmbrăcate în piele gri carbon, care costă şi ele 2.000 de euro. Recomandăm şi pachetul de vizibilitate, care include faruri cu xenon, oglinzi laterale rabatabile electric şi oglindă retrovizoare electrocrom, care costă 800 de euro. Adăugăm vopseaua metalizată, care costă 400 de euro şi ajungem la 31.000 de euro, preţul de listă al modelului testat. Oricum privim problema, Megane RS este cel mai accesibil model din segment.
Exemplarul din test a fost cumpărat cu un preţ de 29.600 de euro cu TVA inclus, graţie unui discount de 1.400 de euro aplicat în luna iunie. Spre comparaţie, Ford Focus ST are un preţ de pornire de 29.000 de euro, iar Mazda 3 MPS pleacă de la 29.630 de euro cu TVA inclus. Audi S3 Sportback pleacă de la 41.283 de euro cu TVA inclus, în timp ce Audi S3 pleacă de la 40.380 de euro cu TVA inclus. Volkswagen Golf R în versiunea cu trei uşi pleacă de la 36.131 de euro cu TVA inclus, iar Golf 6 GTI cu trei uşi pleacă de la 27.025 euro cu TVA inclus. Ne atrage atenţia şi Scirocco R, care pleacă de la 32.963 de euro cu TVA inclus. Versiunea aniversară a lui Volkswagen Golf 6 GTI pleacă de la 29.325 euro cu TVA inclus.
Siguranţă
La fel ca un Megane Coupe obişnuit, Megane RS are cinci stele de siguranţă la testele EuroNCAP. Pe lângă asta, are toate elementele de siguranţă pe care le poţi găsi pe vârful gamei Megane. Dacă nu ar fi destul, are anvelope mai late, acompaniate de frâne şi suspensii mai performante. Practic, singura investiţie pe care mai trebuie să o faci este în tine, printr-un curs de pilotaj care să te înveţe cum să-l conduci.
Ţinută de drum
La fel ca în cazul pedalei de ambreiaj, cei de la RenaultSport au dat din nou lovitura. Ne-a plăcut suspensia lui RS atunci când abordam virajele cu curaj, dar şi când rulam încet printre gropile bucureştene. Francezii au reuşit să facă ceea ce nu le-a ieşit tuturor constructorilor - un hot-hatch care poate fi condus şi cu familia la bord, fără să coboare cineva cu dureri de la tăria suspensiei şi fără să fii dezamăgit când eşti doar tu, volanul şi o curbă strânsă în noapte.
Direcţia este precisă, frânele îşi fac treaba până la capăt oricât de "supărat" ai fi pe pedala din mijloc, iar suspensia lucrează exemplar. Cu riscul de a ne repeta, opţiunea "Şasiu Cup" merită toţi banii. Fără un diferenţial mecanic cu alunecare limitată, Megane RS n-ar fi fost la fel de rapid sau de distractiv. În comparaţie cu alte modele din segment, fenomenul torque-steer a fost mult mai controlat, totul graţie diferenţialului respectiv. Deşi volanul standard din gama Megane nu arată rău, iar cusăturile galbene îi conferă un aspect sportiv, ar fi fost mai interesant un "covrig" mai mic, chiar şi cu doi centimetri, eventual cu un design modificat subtil în partea centrală.
Vizibilitate
Megane RS preia păcatele de vizibilitate ale lui Megane Coupe, dar reuşeşte să fie ceva mai bun la acest capitol decât Scirocco. Montanții spate imenși - tribut plătit designului exterior - și luneta care nu te lasă să vezi corect în spate decât atunci când e vorba de aprecierea distanțelor luminilor celor care vin cu viteză îţi pot provoca probleme în unele situaţii. Din fericire, senzorii de parcare spate sunt standard, iar oglinzile laterale sunt suficient de mari să te ajute să te orientezi în spaţiu. Cu puţin bun simţ şi cu un dram de exerciţiu, te vei obişnui cu manevrarea lui Megane RS în spaţii înguste. Cine ştie, s-ar putea să-ţi şi placă.
Tehnologie
Megane RS vine în standard cu aer condiţionat cu reglare automată pe două zone, acces cu card, ESP ASR şi sistem de control al subvirării, sistem de spălare a farurilor, funcţie "Follow me home", imobilizator electronic codat, închidere centralizată, oglinzi electrice încălzite, proiectoare de ceaţă, ESP cu trei moduri (Normal, Sport, decuplat), senzori de ploaie şi lumină, tempomat şi limitator de viteză şi Radio CD MP3 4x20W cu Bluetooth, comenzi pe volan şi USB.
Lista de dotări opţionale include şi scaune faţă cu încălzire şi reglaj electric pentru şofer, alături de xenon şi oglinzi laterale rabatabile electric. Spre deosebire de rivalii săi, Megane RS nu poate fi comandat cu sistem de navigaţie, dar lista bogată de dotări standard compensează fără probleme acest mic neajuns.
Design
Renault Megane RS arată exact aşa cum trebuie să arate. Nimic în plus şi nimic în minus. Niciun artificiu inutil, nicio priză monstruasă de aer montată pe capotă, niciun element prea discret, care să nu arate ce se ascunde sub caroserie. Ne place mai mult spatele lui Megane RS decât faţa, poate fiindcă evacuarea imensă montată central arată mai bine decât permite legea. Legea modelelor de serie derivate din concepte radicale.
Ne-a placut
- Preț imbatabil
- Consum foarte bun
- Direcţie şi suspensie
- Nivel dotări standard
- Disponibilitatea comandării unui diferenţial mecanic cu alunecare limitată
Nu ne-a placut
- Design volan şi amplasare buton sport
- Lipsa unor elemente în gama dotări opţionale
- Imposibilitatea comandării farurilor adaptive şi a altor elemente de personalizare la interior
- Opţionalele "must-have" pentru satisfacţie maximă costă 4.300 de euro
Date tehnice - Renault Megane RS facelift (2014-2016) 2.0 16v 265CP Man | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Cea mai rapida masina cu tractiune fata ar fi trebuit sa ia 5 stele la Performante si Tinuta de drum. Test prost realizat. O sa caut alte repere in presa internationala.
Daca asta e tot ce ai inteles tu din "filozofia" Renault Sport, du-te linistit la "cocosatul" sau "ursuletul"* tau din 1996 toamna.
Pana la urma urmei, daca nu e, nici Dumnezeu nu cere...
-----------------------------
*Pasat b5 sau 316/318i, pe intelesul tuturor
@masina - mai rar asa ceva, cu siguranta este o masina excelenta (cu minusul de a avea multe treburi pe la interior mostenite de la masina de serie).
ia sa-i vezi acu pe google cum cauta ei ce-i aia stele michelin si vine sa-mi zica ei doua ca sa ma invat minte :))
Si ati reusit inca o data sa oferiti un test tampit. La faze de genul: "Imposibilitatea comandării farurilor adaptive...". Cum poti spune ca este un minus una din cele mai inutile dotari de pe o masina, un cacat de fitze care nu ajuta la nimic.
Se presupune ca testati masini, nu ca prezentati brosura producatorului. Sunteti chipurile "experti" care au pareri si stiu multe despre masini si trebuie sa stiti ce conteaza la o masina, ce dotari nu are rost sa le iei si cate si mai cate pot spune...
Garantia este de 7 ani?
Problema nu e interiorul, care oricum e superior unui Megane in haine civile, iar Megane-ul normal are materiale de calitate, aspect recunoscut si de Automarket in alte teste :"Francezii au incercat sa combine un design conservator, sobru si de bun simt, cu materiale de calitate, placute la atingere."
Problema sta in dificultatea unor jurnalisti de a percepe subtilitatile unei masini ca Megane RS. Dovada depunctarea injusta la performante si tinuta de drum, dupa cum scrie cineva mai sus. Dar deh, nu toti au talentul unui Tiff Needell sau Chris Harris.
Legat de interior, afirmatiile mele sunt sustinute si de restul presei auto. In testul facut ieri de Top Gear cu Megane RS se specifica clar:
"Interiorul este bine legat, materialele sunt bune, totul se simte ferm și la locul său."
cine stie, cand o sa recunoasteti si voi ca-i un sistem belea poate o sa bagati si o liniuta in codul paginii pentru ca manutele sa nu apara decat celor logati ;)
@AndreiRN, cred ca ti-am spus in mai multe randuri... esti un navleg! Cauta garantia de 7 ani la tigai, masinile in general au 3. Insa eu pana acum nu am vazut tigaie care sa fie nr. 1 pe Nurburgring, nici macar aia "magica".
Ionut, poate ca daca s-ar oferi un Logan asemanator cu Megane-ul asta ai fi multumit. Insa sansele sunt aproape nule sa se intample asta.
Cred ca se putea lucra ceva mai bine acolo. vezi Renault Laguna Coupe..unde modificarile nu sunt notabile dar au efectul scontat!
Nu contest scaunele care sunt excelente, nu constesc calitatea materialelor folosite pentru ca se vede ca sunt in regula, ci doar desenul plansei care nu este demn de finetea frantuzeasca a anului 2012.
Volanul cred ca putea fi ceva mai sportiv.
Pretul la oferta e 24.100 euro la care se dauga 2.300 euro sasiul Cup pt cine doreste. Asta duce la un total de 26.400 euro. Are 1400 euro discount, se specifica clar in test! Vrei credibilitate? Fabuleaza mai putin!