Luni, 17.10.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Mitsubishi a lansat modelul ASX pentru a completa gama SUV-urilor cu un model destinat mediului urban şi off-road-ului uşor. Este un segment din ce în ce mai căutat de cei care îşi doresc un automobil robust dar de dimensiuni compacte. Aceştia îl vor folosi preponderent în mediul urban şi tocmai de aceea acest model este oferit şi cu tracţiune 4x2, nu doar integrală. Mitsubishi are atuul know-how-ul în domeniul automobilelor de teren. Are în gamă un SUV excelent în persoana modelului Outlander şi un off-roader veritabil, aşa cum e Pajero. Iar ASX a adus noul motor diesel dezvoltat chiar de Mitsubishi. ASX cu motorul 1.8D a fost testat aici. Astăzi ne ocupăm de ceva mai "anonimul" 1.6 benzină cu tracţiune faţă.
Mitsubishi ASX (2010)
1.6 Invite AS&G 2WD
- Pret de pornire 17.717 €
- Pret model testat 20.441 €
- Taxa auto 238 €
Motor / Transmisie
Toată lumea a fost încântată de motorul diesel de 1.8 litri şi 150 CP diesel produs de Mitsubishi şi instalat iniţial pe modelul ASX. Urma să fie motorul bestseller pentru acest model. Şi, într-un fel, acest lucru e normal. Nu mulţi clienţi vor alege un SUV, chiar şi unul foarte compact, dotat cu motor pe benzină. Dar am putut să conduc un ASX 1.6 benzină pe distanţă suficient de lungă pentru a îmi schimba părerea. În cadrul Mitsubishi ASX Adventure Raid a fost prezent şi un ASX 1.6 benzină 2WD. Toată lumea fugea de el, aşa că l-am ales eu pentru a mă întoarce acasă. Iar motorul pe benzină de 1.6 şi 115 CP m-a impresionat. Este silenţios la ture mici, dar devine destul de guraliv atunci când urcă în turaţii. Însă este extrem de elastic şi plăcut la utilizare. ASX-ul nu este deloc submotorizat cu acest motor şi se dovedeşte aproape la fel de sprinten ca şi versiunile cu motor diesel. Cuplul maxim dezvoltat de propulsorul de 1.6 litri este de 152 Nm la 4.000 rpm. Cutia de viteze are, în schimb, doar cinci trepte şi nu există opţiunea unei cutii de viteze automate. Acest lucru rămâne cel mai mare minus pentru ASX. În acest segment, o cutie de viteze automată era obligatorie.
Consum
Într-un segment destul de disputat al SUV-urilor compacte, sunt destul de puţine cele care oferă o motorizare pe benzină de 1.6 litri. Iar motorizarea de pe ASX dovedeşte că mai are ascuns un as în mânecă. Este cea mai economică motorizare pe benzină din acest segment. Cifrele oficiale sunt: 7.5 l/100 km (urban), 4.9 l/100 km (extraurban) şi 6.0 l/100 km (mixt).
În viaţa reală, ASX 1.6 benzină se dovedeşte într-adevar a fi extrem de economic la drum lung. Pe un traseu extraurban între Moeciu şi Bucureşti, ASX 1.6 benzină a înregistrat un consum de 5.5 l/100 km. Iar în trafic urban, consumul a crescut la 8.2-8.5 l/100 km. Este adevărat că acest model se poate achiziţiona doar cu tracţiune faţă şi acest lucru ajută consumul de carburant. Însă pentru un SUV compact cu motor pe benzină, cifrele sunt mai mult decât excelente. Ca simplă comparaţie, o Dacia Duster 1.6 105 CP consumă în regim urban 9.7 l/100 km şi 6.4 l/100 km în regim extraurban. Iar acestea sunt cifrele oficiale. Singurul motor concurent care se apropie de cifrele lui ASX este propulsorul 1.2 TSI de 105 CP instalat pe modelul Skoda Yeti. Constructorul spune că Yeti consumă 7.6 l/100 km în oraş dar bea 5.9 l/100 km în afara aglomerărilor urbane.
Performanţe
Motorul de 1.6 litri folosit de ASX dezvoltă 115 CP la 4.000 rpm. Sunt suficienţi pentru a propulsa micul SUV de 1.3 tone cu maxim 183 km/h. Iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în 11.4 secunde. Nu sunt cifre fenomenale, dar pe de altă parte nici ASX nu îşi propune să fie o rachetă. În această categorie, performanţe mai bune au doar Volkswagen Tiguan şi fraţii gemeni Hyundai ix35/Kia Sportage. Toate cele trei modele beneficiează însă de motoare mai puternice. 1.4 TSI-ul folosit de Tiguan dezvoltă 122 CP iar ix35/Sportage folosesc nolul motor pe benzină 1.6 GDI de 135 CP.
Interior
Interiorul lui ASX este simplu si logic. Mitsubishi preferă puţine comenzi amplasate ergonomic în locul unei console înţesate de butoane multe şi mărunte. Modelul ASX 1.6 benzină poate fi comandat doar în două versiuni de echipare: Inform şi Invite. Lipseşte astfel versiunea de top şi ASX-ul pe benzină nu are touchscreen-ul mare color pe care îl găseam pe versiunea cea mai bine dotată a modelului diesel. Pe modelul testat am avut sistemul audio normal cu display mic monocrom. Nu este la fel de performant ca Rockford Fosgate-ul de top dar nu se face de ruşine. ASX-ul păcătuieşte la alte capitole. Plasticele sunt tari şi nu de cea mai bună calitate. Scaunele sunt suficient de confortabile, însă. ASX este suficient de spaţios chiar şi pentru cinci pasageri iar portbagajul are un volum de 416 litri. este întrecut doar de modelele Hyundai ix35/Kia Sportage şi VW Tiguan.
Preţ de achiziţie
ASX are o concurenţă puternică în segmentul său. Are de luptat, în primul rând, cu rivalul autohton: Dacia Duster. Iar preţul este clar în avantajul produsului local. Un Duster cu motor 1.6 benzină 105 CP şi tracţiune 4x2 costă cam 13.000 euro. ASX-ul nostru poate fi achiziţionat pentru suma de 20.441 euro (TVA inclus). Dacă optăm pentru cumpărare prin programul rabla, preţul este 17.741 euro. Mitsubishi oferă în schimb o garanţie de cinci ani în limita a 150.000 km. Însă din punctul de vedere al calităţii şi confortului, ASX este peste Dacia Duster, chiar dacă fiecare dintre aceste două automobile are un public diferit.
Siguranţă
La testele EuroNCAP, Mitsubishi ASX a obţinut cinci stele. Îndeplineşte, deci, standardale moderne în caz de accident. În plus, japonezii nu se zgârcesc la soluţii de siguranţă şi oferă cam tot ce se poate oferi în dotarea de serie. Avem aşa: airbaguri frontale şi laterale pentru şofer şi pasager, airbag genunchi pentru cel de la volan şi airbaguri cortină. Apoi: ABS, sistem de distribuţie electronică a forţei de frânare (EBD) şi asistenţă la frânare (BA), ASC şi TCL sistem de control al stabilităţii li tracţiunii.
Ţinută de drum
Mitsubishi ASX cu motor pe benzină se dovedeşte a fi un automobil foarte bun pentru uz urban şi nu numai. Dimensiunile compacte îl fac uşor de parcat în oraş, iar suspensia robustă te ajută să treci fără probleme peste drumuri în lucru, gropi şi asfalt denivelat. La drum lung, ASX-ul este companion plăcut, ţinuta de drum fiind suficient de bună pentru orice stil de condus. Suspensia este setată spre confort, iar drumurile de macadam sunt o plăcere la volanul ASX-ului chiar şi în versiune 2WD. Nu este un automobil gândit pentru off-road extrem. Nu are garda la sol necesară, iar în versiunea cu doar două roţi motrice, cum este cea pe benzină, nu poate ieşi din zone cu noroi sau vaduri cu apă. Aşadar, atâta vreme cât folosiţi ASX-ul pentru jungla urbană sau pentru drumuri de macadam, veţi foarte mulţumiţi.
Vizibilitate
Vizibilitatea este foarte bună la bordul lui ASX. Fiind un SUV, poziţia de condus este un pic mai înaltă, dar nu excesiv. Suficient pentru a avea o vizibilitate mai bună asupra traficului. Unghiurile moarte nu sunt exagerate, iar la manevrele cu spatele ajută setul de senzori. Dimensiunile compacte ale automobilului sunt perfecte pentru parcările din oraş, un ASX ocupând cam acelaşi spaţiu ca şi un automobil compact.
Tehnologie
Deoarece modelele ASX pe benzină nu pot fi comandate cu tracţiune integrală, nu putem vorbi de sistemul de tracţiune integrală cu comandă electronică. Avem în schimb un sistem stop and go pe care Mitsubishi îl numeşte Auto Stop and Go sau, pe scurt, AS&G. Sistemul este eficient şi opreşte motorul atunci când maşina staţionează. În felul acesta, sunt eficientizate consumul de carburant şi emisiile de CO2. O simplă apăsare pe pedala de ambreiaj reporneşte motorul. Dacă sistemul devine enervant, îl putem dezactiva din butonul amplasat în stânga volanului. În rest, ASX-ul testat dispune de un sistem audio de calitate medie şi de portutri USB şi AUX.
Design
La capitolul design Mitsubishi a ales în ultima vreme să meargă pe o imagine caracterizată de grila jet fighter. Aceasta a debut acum ceva vreme pe modelul Lancer. A fost extinsă apoi pe noul Colt, Outlander facelift şi pe noul model ASX. Gusturile nu se discută, multă lume găseşte acest design agresiv şi potrivit cu imaginea Mitsubishi, pe când alţii consideră că toate modelele seamănă între ele prea mult. Personal, cred că ASX este reuşit din punct de vedere al designului şi se integrează perfect în familia SUV-urilor alături de fratele mai mare Outlander.
Ne-a placut
- Motor elastic şi economic
- Interior simplu şi logic
Nu ne-a placut
- Zgomot pregnat în habitaclu
- Calitatea anumitor plastice
- Lipsa cutie automate ca opţiune
Date tehnice - Mitsubishi ASX (2010) 1.6 Invite AS&G 2WD | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Mitsubishi
-
Divizia Mitsubishi din Cehia a dezvoltat o ediție specială pentru modelul Colt. Denumită Colt Performance, aceasta este inspirată din lumea raliurilor. (Luni, 16 Decembrie)
-
Constructorul japonez de automobile anunță că noul Outlander PHEV, un SUV dezvoltat special pentru Europa, va debuta în data de 1 octombrie. Va fi disponibil și în România. (Vineri, 19 Iulie)
-
Constructorul asiatic de automobile prezintă noul Xforce, un SUV compact care urmează să fie produs în Indonezia. Acesta nu va fi oferit pe piața din Europa. (Joi, 10 August 2023)
-
Constructorul japonez de automobile a prezentat cea de-a șasea generație a modelului L200. Aceasta propune un design nou, iar gama de motorizări include, cel puțin pentru moment, doar unități diesel cu până la 204 CP. (Miercuri, 26 Iulie 2023)
-
Constructorul nipon de automobile a publicat un teaser video cu un viitorul crossover. Acesta va fi disponibil, inițial, în țările din ASEAN, dar ar putea fi comercializat și pe alte piețe. (Luni, 03 Iulie 2023)
Si la pret de achizitie, Qashqai ar fi fost o comparatie mai buna, decat Duster. Qashqai vine in continuarea ofertei la Duster. Dupa cum ai scris si tu: Duster are un public diferit. Qashqai este insa comparabil la calitate cu ASX si are un pret ceva mai mic. Qashqai e cel mai popular crossover compact din Europa, ma mir ca nu l-ai luat in considerare.