REPORTAJ: Cu Mitsubishi ASX în Piatra Craiului
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Mitsubishi ne-a chemat în weekend să punem la încercare modelul ASX. Şi pentru a face asta în cadru organizat a pus la punct un eveniment numit ASX Adventure Raid. Cinci Mitsubishi ASX au plecat din Bucureşti sâmbătă dimineaţă cu destinaţia Zărneşti. Urma apoi o ascensiune pe un drum de macadam ce urma să ne ducă în satul Peştera, iar la final urma să ajungem la Cheile Grădiştei. Zis şi făcut.
Din cele cinci ASX-uri prezente la acest Raid, patru erau echipate cu motorizarea turbodiesel de 1.8 litri de care inginerii Mitsubishi sunt foarte mândri. Al cincilea avea sub capotă motorul pe benzină de 1.6 litri. Şi cum Mitsubishi ASX 1.8 DID a fost testat deja de Automarket, am pus mâna pe ASX-ul cu motor pe benzină pe drumul de întoarcere. Vom detalia experienţa în cadrul unui test separat cu Mitsubishi ASX 1.6 115CP 2WD.
Cunoşteam modelul ASX de ceva vreme şi îl consider un automobil reuşit. Deşi iniţial nu i-am vazut rostul, crezând că e doar un Outlander mai mic. Dar ASX e mai mult decât atât. Este un SUV compact gândit în principal pentru oraş. Pentru că în ultima vreme SUV-urile au devenit alegerea predilectă mai ales a publicului feminin, constructorii au decis să speculeze această nişă. Au creat SUV-uri din ce în ce mai mici destinate celor care le folosesc în mediul urban.
Aşa că ASX se adreaseză în special mămicilor. Dar nu numai. E un automobil polivalent care poate străbate fără probleme orice fel de drum, de la autostradă la drumuri de macadam. Are un un atu mare, dar şi un defect la fel de mare. Atu-ul este noul propulsor diesel de 1.8 litri şi 150 CP. Defectul este că nu se poate opta pentru o cutie de viteze automată. Iar pentru cei care ştiu că nu îl vor scoate niciodată de pe asfalt, există versiune doar cu două roţi motrice.
Motorul diesel de 1.8 litri şi 150 CP este primul propulsor diesel creat in-house de către Mitsubishi. Japonezii se descurcau un pic mai greu cu motoarele diesel în trecut dar au recuperat repede terenul pierdut. Până nu de demult, Mitsubishi era specialist în motoare pe benzină. Pentru piaţa europeană, Mitsubishi cumpăra propulsoare diesel de la alţi furnizori. Astfel, modelul Lancer a avut multă vreme sub capotă un TDI de 140 CP de origine Volkswagen. Outlander a folosit şi încă mai foloseşte motorizări turbodiesel create de grupul PSA. Era timpul ca Mitsubishi să aibă un motor diesel propriu. Şi a creat această unitate de 1.8 litri ce dezvoltă 150 CP. Actualmente se găseşte în oferta modelului ASX şi Lancer.
Este un motor excelent, puternic, silenţios şi oferă suficient cuplu. Pe ASX, motorul 1.8 DID MIVEC oferă 300 Nm între 2.000-3.000 rpm. Consumul este mic, mai ales la drum lung. Constructorul anunţă un consum mediu de 5.7 litri, iar noi am obţinut pe drumuri mixte un consum de 5.9 l/100 km. Versiunea cu tracţiune integrală are un selector electronic amplasat lângă schimbătorul de viteze prin care se poate alege modul de tracţiuneŞ 2WD, 4WD, 4WD Lock. Ce nu îmi place la acest model este cutia de viteze. Treapta întâi este prea scurtă şi eşti mereu nevoit să treci într-a doua chiar dacă te târăşti într-o coloană. Şi mai mult îmi displace faptul că nu există opţiunea pentru cutie automată. Pentru un automobil care targetează un public urban, cutia automată era esenţială. Şi există una cu dublu ambreiaj excelentă pe fratele mai mare Outlander. Păcat că nu este oferită - măcar ca opţiune - şi pe Mitsubishi ASX.
La drum lung, motorul diesel este o plăcere. Are un sunet specific ce aduce mai degrabă cu un şuierat atunci când accelerezi decât cu ”ronţăitul” clasic al motoarelor diesel. Reprizele sunt excelente datorită cuplului mare, ASX dovedind că poate oferi senzaţii suficiente chiar şi la o abordare mai sportivă a virajelor.
Drumul până la Zărneşti via Pârul Rece are de toate: două benzi pe sens, aglomeraţie, localităţi, şoferi inconştienţi dar şi ace de păr asflatate proaspăt şi viraje deosebite. De la Zărneşti am urcat pe un drum de macadam de dificultate mică până în satul Măgura şi apoi Peştera. ASX nu a avut nici un fel de probleme cu denivelările şi bolovanii, chiar dacă am avut şi un exemplar ce avea doar tracţiune faţă.În Peştera, peisajele ne-au tăiat răsuflarea. Nu mai fusesem de ceva vreme în această zonă şi uitasem ce frumos este. Toamna pune uşor stăpânire pe natură şi ruginiul se luptă cu verdele crud pentru supremaţie. A venit vremea să face fotografii celor cinci ASX-uri care ne-au adus până aici. Chiar dacă le-am prăfuit pe drum, ASX se potriveşte cu zona.
Am coborât apoi în Moeciu pe cel mai prăfos drum pe care l-am văzut vreodată. Drumul era aproape impracticabil acum câţiva ani, dar acum a fost parcă lăţit şi pietruit. Praful ridicat este incredibil. Alb şi des, ai senzaţia că mergi prin ceaţă deasă. Oare vor asfalta şi acest drum?
Din Moeciu am ajus la Cheile Grădiştei, pentru a ne alătura celor de la Burn şi ”nebunilor” care participau la Burn-Surmont Gravity Enduro, un concurs de downhill bike. Când am ajuns a început să plouă. Fascinant cum veneau la vale pe iarbă udă aceşti biciclişti. Trebuie să ai ceva curaj!
Finalul zilei ne-a prins la Cetatea Carului în Moeciu de Jos. Am avut cea mai frumoasă panoramă din balconul camerei. A doua zi, drumul spre casă l-am făcut la volanul unui Mitsubishi ASX 2WD cu motor 1.6 115CP. Surpriza fost plăcută. Dar vom reveni cu un test complet.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Feature
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (29.11)
-
Sunt sigur că toți șoferii (mai ales împătimiții auto) își doresc ca măcar o dată să conducă pe un drum spectaculos, unde să se bucure de performanțele unor mașini sportive. Exact asta o să facem noi în următoarele zile, pe două dintre cele mai spectaculoase drumuri din țară. Normal, aveam nevoie și de niște mașini pe măsură, pe care din fericire, le-am găsit în gama Mercedes-AMG. (09.09)
-
Se împlinesc 130 de ani de când a avut loc prima cursă oficială de mașini din lume. Aceasta a fost o întrecere de la Paris la Rouen, iar primul câștigător a fost Albert Lemaître, la volanul unui Peugeot de 3 cai putere (22.07)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
In loc de "targeteaza" (care, daca ati fi dorit sa sune la fel ca in limba engleza, trebuia sa il scrieti "targheteaza", altfel suna cel putin ridicol) puteati folosi "tinteste", "vizeaza", "se adreseaza" etc. Dar nu cred ca trebuie sa va spun eu, doar sunteti jurnalisti, nu?
Nu-i pacat sa avem o limba frumoasa si sa o pocim aiurea?