Esential
400.000 | de exemplare Toyota hibride vor fi rechemate in service in perioada urmatoare. |
8.5 | milioane de masini sunt afectate de cele trei recall-ul majore anuntate de Toyota in ultimele trei luni |
400.000 | de exemplare Toyota hibride vor fi rechemate in service in perioada urmatoare. |
8.5 | milioane de masini sunt afectate de cele trei recall-ul majore anuntate de Toyota in ultimele trei luni |
Toyota a anuntat astazi ca va continua seria de rechemari la service care a inceput in toamna anului trecut. Intr-o miscare anuntata deja de presa de specialitate din SUA, constructorul japonez va chema pentru reparatii 400.000 de masini hibride in toata lumea, majoritatea acestora fiind reprezentate de exemplare Prius, cel mai vandut model hibrid de pe Planeta.
Sub incidenta acestui recall intra 223.000 de vehicule hibride in SUA si 147.500 in Japonia, numarul exemplarelor afectate in Europa nefiind inca public. Reparatiile nu vor fi unele de ordin mecanic, modificarea urmand sa aiba loc la nivel de software.
Problema este cea anuntata de japonezi inca de saptamana trecuta si este legata de sistemul de franare al modelelor Prius, Prius plug-in (alimentat la priza), Sai si Lexus HS250h. Conform oficialilor Toyota, franele acestor modele pot sa nu cupleze corect in conditiile in care suprafata de rulare este foarte putin aderenta, distanta de franare crescand si punand astfel in pericol siguranta celor din habitaclu.
Prius este cel mai popular model hibrid din lume, fiind promovat neconditionat in multe randuri de vedete din show-biz si laudat de ecologisti. Recall-ul hibrizilor este cea de-a treia actiune de acest tip initiata de Toyota in ultimele patru luni, dupa cel legat de covorasele care pot apasa involuntar pe pedala de acceleratie (5.8 milioane de masini afectate in America de Nord) si cel legat de pedala de acceleratie care ar putea ramane blocata pe pozitia apasat (4.5 de milioane de masini afectate in intreaga lume). In total, cele trei recall-uri afecteaza 8.5 milioane de masini, unele intrand sub incidenta mai multor defecte.
25 noiembrie 2009 - Toyota anunta ca recheama in service-urile din SUA peste 4 milioane de masini din cauza covoraselor care pot apasa involuntar pe pedala de aceleratie.
27 noiembrie - primele managerilor Toyota sunt taiate cu 20% din cauza celui mai mare recall din istoria japonezilor.
27 decembrie - Toyota China anunta ca recheama in service 43.000 de masini din cauza unor scurgeri de ulei.
22 ianuarie 2010 - Recall-ul din SUA se extinde cu alte 2.3 milioane de masini. De aceasta data, problemele se regasesc la nivelul pedalei de acceleratie, care ar putea ramane cuplata dupa ce soferul ia piciorul de pe aceasta.
24 ianuarie - Presa japoneza anunta ca recall-ul din SUA s-ar putea extinde si in Europa.
Se vorbeste de doua milioane de unitati afectate.27 ianuarie - Toyota ia o decizie fara precedent la acest nivel: opreste vanzarea modelelor cu probleme din SUA. Opt masini ies din showroom-urile niponilor. Productia uzinelor americane Toyota va fi oprita si ea timp de o saptamana, intre 1 si 8 februarie
28 ianuarie - Recall-ul legat de covorasele cu probleme este extins la inca 1.1 milioane de unitati in SUA. GM anunta ca fiecare client Toyota care va cumpara o masina a grupului american primeste discount de 1000 de dolari.
28 ianuarie - Toyota anunta oficial ca recall-ul se va extinde si in Europa. Nu se cunoaste numarul unitatilor afectate.
28 ianuarie - Recall-urile legate de problemele la pedala de acceleratie se extind si in China. 75.000 de clienti ai marcii vor fi chemati in service in statul asiatic. In vizor: modelul RAV4.
28 ianuarie - Ford anunta ca modelul utilitar Transit Classic produs in China este si el afectat de problema pedalierului, pedala de acceleratie fiind produsa de acelasi furnizor american: CTS Corp.
29 ianuarie - Toyota anunta oficial numarul de masini afectate de recall-ul european: 1.8 milioane. In recall sunt incluse modelele Auris, Aygo, Avensis, Corolla, iQ, RAV4, Verso si Yaris.
1 februarie - Grupul PSA Peugeot-Citroen anunta ca va chema in service 97.000 de exemplare C1 si 107 afectate de recall-ul in care este implicat Toyota Aygo. Cele trei modele sunt produse pe aceeasi platforma.
1 februarie - Toyota USA anunta ca a dezvoltat o solutie pentru problema legate de pedala de acceleratie. Dealerii din SUA vor incepe sa rezolve problemele in aceasta saptamana.
2 februarie - Recall-ul legat de pedala de acceleratie se extinde in Orientul Mijlociu, America Latina si Africa.
In vizor sunt 180.000 de masini vandute pe aceste piete intre 2005 si 2010.3 februarie - Oficialii Toyota si oameni din guvernele Japoniei si Statelor Unite anunta ca investigheaza o posibila problema aparuta la nivelul pedalei de frana a hibridului Prius.
4 februarie - Toyota recunoaste ca franele lui Prius sunt problematice si anunta un comunicat legat de acest subiect in urmatoarele zile.
9 februarie - Toyota anuntat oficial al treilea val de rechemeari in service: 400.000 de exemplare hibride (majoritatea Prius) vor fi chemate in service-urile din Asia, America de Nord si Europa pentru o schimbare de software
Comentarii (5)