Decizie fara precedent: Toyota opreste vanzarea a opt modele in SUA

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 27.01.2010
Opt modele Toyota nu mai pot fi cumparate de clientii din SUA pe perioada nedeterminata. Decizia afecteaza aceleasi modele supuse unui recall din cauza unor probleme la pedala de acceleratie.

Esential

2.3 milioane de unitati sunt rechemate in service-urile Toyota din SUA din cauza problemelor la pedala de acceleratie.
5 uzine Toyota isi vor inchide portile pentru cinci saptamani dupa aceasta decizie.

Toyota a suspendat oficial vanzarea a opt modele in Statele Unite. Masura este una fara precedent in istoria industriei auto din SUA, aceasta fiind legata direct de acele modele care sunt suspectate de probleme tehnice legate de pedala de acceleratie si care au fost rechemate in service in recall-ul de 2.3 milioane de unitati initiat in cursul saptamanii trecute.

"Siguranta clientilor nostri si restabilirea unui grad inalt de incredere in Toyota sunt elemente foarte importante pentru compania noastra. Aceasta actiune este necesara pana cand vom finaliza un remediu al problemei. Facem toate eforturile pentru a ne multumi clientii cat mai rapid posibil", a declarat vicepresedintele Toyota Group, Bob Carter.

MODELELE AFECTATE

Modelele scoase din productie sunt RAV4, Corolla, Matrix si Avalon (intreaga productie actuala) si o parte din versiunile de motorizare ale modelelor Camry, Highlander, Tundra si Sequoia. Decizia de suspendare a vanzarilor nu afecteaza modelele Scion si Lexus si niciuna dintre versiunile Prius, Tacoma, Sienna, Venza, Solara, Yaris, 4Runner, FJ Cruiser, Land Cruiser si Camry Hybrid, toate acestea fiind disponibile spre vanzare.

Unul dintre cele mai importante efecte ale deciziei Toyota SUA este inchiderea productiei a cinci uzine Toyota din SUA pentru cinci saptamani cu incepere de la 1 februarie, pentru ca acestea sa nu produca un surplus de modele care vor in grosa inutil stocurile.

REACTII NEGATIVE SI POZITIVE

Reactiile specialistilor nu au intarziat sa apara, multi dintre analistii auto de peste Ocean afirmand ca problemele Toyota sunt mai serioase decat parea la prima vedere.

"Aceasta decizie fara precedent de arata cat de serioasa este o problema legata de siguranta. S-a inceput cu niste covorase la prima vedere inofensive si s-a ajuns la inchiderea completa a unor uzine pentru o perioada destul de lunga si cred ca intreaga credidibilitate a companiei japoneze poate fi pusa in discutie in acest moment. Ultimele episoade pot sa aiba un impact serios pe termen lung, insa exista si contraexemple ale unor companii care au trecut fara efecte peste probleme de acest tip, cum este Ford", a declarat Michelle Krebs, senior analist al Edmunds.com

Exista si opinii care indreptatesc Toyota si are arata ca japonezii au luat cea mai inteleapta decizie in contextul actual. "Era nevoie ca Toyota sa trimita un mesaj clar care sa arate ca le pasa mai mult de clienti decat de profit. Si japonezii au facut acest lucru" sustine directorul executiv Edmunds, jeremy Anwyl.

RECALL EXTINS SI IN EUROPA?

Toyota a anuntat la inceputul acestei saptamani ca recall-ul inceput in Statele Unite ar putea sa se extinda si in Europa.

Desi nu exista date clare din partea japonezilor, presa nipona avansa un numar de doua milioane de unitati afectate in Europa.

Comentarii (36)

  • japonezii
    hahahahaha nu ma pot opri... unde sunt cei care lauda de nu mai pot japonezele??? hahaha
    22 16
  • COYOTA
    DUPA CUM SPUNEAU UNII AICI,NOI ASTIA CARE NE PLAC SI SUNTEM POSESORI DE MASINI GERMANE,SUNTEM COCALARI SI PROSTI NU STIM CE INSEAMNA MASINI JAPONEZE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.ACUMA CEI CARE LAUDAU JAPONEZELE STAU ASCUNSI PE BURTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.LASATINE CU FIABILITATEA VOASTRA.
    16 17
  • ....
    ce legatura are faptul ca opresc productia unor modele in state cu fiabilitatea si calitatea masinilor japoneze? motivele sunt cu totul altele si in mare parte sunt aceleasi pe care le au si constructorii europeni.... sau poate preferi produsele "nemaipomenite" ale Unchiului Sam
    12 8
  • tot eu
    Toyota
    S-a terminat cu suprematia Toyota . Incepe era VW .
    7 19
  • rea intentie
    eu zic ca acest articol al celor de la edmunds are niste intentii clare si nu chiar bune. e clar ca nu au Toyota (si nici Ford) la suflet, dar nu avea rost sa asocieze incetarea productiei cu recall-ul. n-au nicio legatura una cu alta. ori nu o vad eu. poate imi explica cineva. nu trebuia preluat. sau in acest mod... luat ca atare... tradus. daca aia au opinii, puteati sa va sustineti si voi o opinie in legatura cu acest subiect.
    6 4
  • mircea
    @k_a_t_a
    Nu Edmunds a asociat recall-ul cu oprirea productiei si a vanzarii, ci chiar Toyota. Analistii Edmunds si-au spus doar parerea. Una pertinenta, de altfel.
    6 2
  • Toyota...down
    Decizia banuiesc ca este corecta si asa cum spuneau cei de la Edmunds implica o inalta moralitate, insa cred ca de data asta excesul de zel nu le va face bine celor de la Toyota. In conditiile in care in SUA (cea mai mare piata a lor) lucrurile incepusera sa nu mai fie asa de roz, aceasta intamplare cred ca le va afecta serios imaginea, cel putin pe termen scurt. Putem spune ca "japonezul" si-a facut harakiri.
    6 3
  • Imi pare sincer rau de Toyota, si-au cladit o reputatie solida de-a lungul anilor si ma tem ca va fi aspru compromisa. Cat despre copiii ce comenteaza......niste copii in mare parte agramati si naivi!
    16 1
  • avensis
    Draga Mircea Badea, ai grija cu pedala la noua ta masina care ups e un AVENSIS, deci pedaleaza mai usor ca nu se stie cand ramane blocata si plonjezi matalutza in Dambovita upss......un fleac , te-ai CIURUIT !
    8 12
  • Toyota
    Problema pedalei de acceleratie nu e singulara, specifica Toyota, apare la mai multi producatori. Doar ca Toyota sunt no.1 (cel putin pe piata din state), sunt in fata, deranjeaza pe multi... drept urmare s-a mediatizat puternic.
    Eu apreziez faptul ca au avut "balls" sa iasa in fata si sa recunoasca problema pe care o au. Exemplul ar trebui urmat.
    Cat vor avea de pierdut... ramane de vazut.
    6 5
  • Avensis
    Avensis
    Avensis u nu e afectat asa ca poate sta linistit cel putin cu pedala
    3 1
  • demnitate
    faptul ca Toyota are aceste probleme tehnice nu inseamna ca masinile japoneze in general sunt marci nefiabile. este de apreciat in schimb, rechemarea in service a unui volum asa mare de masini si chiar intreruperea vanzarilor pentru respectivele modele...numai un brand super puternic si care tine la calitate in adevaratul sens al cuvantului putea face asta. probleme tehnice au toti producatorii auto...insa tupeul si demnitatea pentru a lua asemenea decizii nu prea se regasesc la 99% dintre ei
    6 11
  • calitate?
    Toyota acum a demonstrat nivelul inalt al standardelor de calitate ale companiei pt ca nu stiu constructor la care sa nu fii aparut probleme techince inclusiv VW ( oricum calitatea Toyota este mult peste vw si spun asta pentru ca acum am vw iar inainte aveam Toyota ) deci bv Toyota pt atitudinea cu oaie!
    7 7
  • george
    POOR LITTLE GUYS...
    @2-10 & krm

    Toyota stia de beleaua asta cu vreo 2 ani inainte sa se intample accidentul ala mortal in care a fost implicata o masina cu problema asta. Chiar si dupa accident, reactia afost destul de amortita, ca sa nu mai spunem ca, in prima instanta, au dat vina pe pres dupa care au ajuns la concluzia ca e pedala. Iar dupa ce "s-au lamurit" care e buba, au zis ca o sa continue productia.

    Au luat aceasta decizie "balsy" abia dupa ce au sarit unii si altii cu gura pe ei si si-au dat seama ca situatia e cotoioasa rau...
    16 2
  • pt 'baetzashii" cu tractoare VAG
    Daca cei de la VW gandeau ca cei de la Toyota, opreau toate vanzarile TDI-urilor si le rechemau pe toate in service pt a le inlocui turbinele, injectoarele si filtrele de particule. Asa, prefera sa pacaleasca in continuare clientul. Toyota a preferat sa tina la calitate si sa-si indrepte greseala. Eu cred ca asta va cantari mult, in sens pozitiv, in ochii clientilor.
    10 12
  • george
    MACAR NU TE OMOARA...
    @ ady

    Ai citit comentariul meu de mai devreme? Cum poti sa spui asemenea prostii?

    Ca sa nu mai zic si faptul ca multe dintre turbine, injectoare si filtre de particule de la VAG se bulesc fiindca utilizatorii masinilor sunt niste cretini...
    14 6
  • @ady
    mda... toyota a continuat comercializarea modelelor cu probleme si dupa ce au inceput racall-ul. E mai degraba o dovada de neatentie, cat de atentie fata de detalii... poate ar trebui sa cobori tu din tractor sau copac.. .depinde in care traiesti
    12 4
  • bogdan
    TOYOTA , YES YOU CAN
    Dupa FIAT criza loveste si la TOYOTA. Din ce am vazut eu problema e cat se poate de simpla un covoras nou care nu permite agatarea pedalei si o pedala putin mai scurta ca sa nu se mai agate in covoras.
    HAI , TOYOTA stiu ca POTI .:)
    3 3
  • BA TE OMOARA...PROSTIA
    Georgica prietene, ce mai faci? Mi-a fost dor de prostiile pe care le postezi p-aici. Dar sunt mirat cum de n-ai corectat pe nimeni la gramatica sau ti-ai dat seama ca mai ai de mers la scoala? Si acum, ca sa fiu neam prost in continuare si sa ma cobor la nivelul tau mediocru de gandire, iti spun ca esti atat de orbit de furie cand se leaga cineva de masinile VAG si ofticat tare pe japoneze ca deh, vulpea cand n-ajunge la struguri spune ca sunt acrii. Sa fii sanatos (desi in locul tau as comsulta un medic).
    5 11
  • raspuns pt George
    George, asta e fraza zilei!
    O repet, ca e deliciu:
    "Ca sa nu mai zic si faptul ca multe dintre turbine, injectoare si filtre de particule de la VAG se bulesc fiindca utilizatorii masinilor sunt niste cretini..."
    :))))) LOL, ROFL, LMAO, etc, samd
    Ma intreb oare, de ce service-urile altor marci, in special a celor japoneze, care sunt de altfel niste incepatori intr-ale dieselurilor, nu sunt pline de astfel de reclamatii, cum este cazul celor din grupul VAG? Ca doar injectoare, turbine si filtre de particule au si motoarele lor diesel! Unde mai pui ca folosesc, culmea culmilor si ulei de motor care, soc si groaza, nu e papat in halul in care ne obisnuiesc TDI-urile.
    Cumva gura pacatosului adevar graieste, adica aia de merg cu VW sunt in marea lor majoritate, cretini, iar ceilalti, "oleaca mai dashteptzi"? :)) Oricum a-i da-o, afirmatia ta baga ori clientii VAG, ori grupul in sine, in r***t.
    Revenind, afirmatia ta poate are sau n-are logica. Daca stia Toyota ca problema era atat de grava, putea lua decizia de a opri din vanzare aceste modele atunci cand o stia, nu acum, in plina criza, cand e cu doua taisuri. Multe masini au multe probleme, majoritatea datorandu-se calitatii prea slabe a produselor oferite de furnizori si nu neaparat din vina producatorului de automobile. Trebuie sa treaca un timp pana sa-ti dai seama si de seriozitatea problemei, si de amploarea ei. Mai mult ca sigur, fiind o companie extrem de mare cu foarte multi furnizori, Toyota abia acum si-a dat seama de magnitutdinea problemei. Te-ai gandit si la asta?
    Ce zici, insa, de decizie? Oare avea un producator ca VAG tupeul sa ia decizia de a opri din vanzare toata gama Golf, Passat si Touareg daca descoperea asa ceva? Pun pariu pe orice ca nu. La cum se comporta cu clientii in Romania, cu buna stiinta a managementului austriac, nici nu ma mir.
    Si ca sa-ti faci o idee, am avut numeroase modele VAG si cu toate m-am dus la service de mi s-a acrit. De cand am trecut pe modele japoneze, nu mai stiu ce-i aia stres. Si eu eram la fel de incuiat si fixist cu masinile germane si m-am lecuit.
    Bravo Toyota pt curaj si grija fata de clienti!
    5 11
  • Robert
    Toyota a luat aceasta decizie la cererea expresa a NHTSA
    Toyota nu a luat din proprie initiativa aceata decizie, ci a fost obligata de autoritatea americana in domeniu NHTSA . La fel si cele 2 recall-uri au fost facute la cererea NHTSA . Mai multe detalii gasiti pe www.thetruthaboutcars.com
    13 1
  • george
    STRUGURIIIII E ACRIIIIIIIII
    @ cris

    Ce sa fac? Citesc si eu aberatiile, nonsensurile si gugumaniile unor pafaristi si habarnisti spalati pe creier cu soda caustica si acid sulfuric concentrat…

    Ca sa fii neam prost (de tot) in continuare (tu ai spus-o si ti se aplica precum un mulaj, desi se vroia un misto mai elevat) si sa ducem persiflarea mai departe, cu singurul tau neuron (si ala atrofiat) poti sa-mi explici cum se impaca din punct de vedere logic “oftica” mea fata de japoneze si “adulatia” mea fata de VW cu faptul ca EU am aparat o masina japoneza atunci cand a fost cazul (si am fost singurul) si am dat in Volkswagen, la fel, atunci cand am gasit de cuviinta ca merita?

    Daca nu poti sa dai nici un fel de explicatie, inteleg. Nu, nu e din cauza faptului ca tu esti dus cu capu` si nu ai habar de viata ta ci, pur si simplu, pentru ca e o contradictie flagranta si totala…

    Succes la ora de citire!


    @ ady

    Pfuaaaaaai maiculitaaaa...Dumnezeule mare...Ma doare capu` de la ce ai scris...Cum ai putut sa...?

    Sper din tot sufletul sa fie vorba de rea vointa si fanatism in legatura cu ceea ce ai scris mai sus…daca nu e asa inseamna ca ai nevoie de ajutor ca sa treci strada pe la semafor fara sa te calce vreo masina…
    Pentru cateva afirmatii oricum primesti nota 2, indiferent de atitudinea pe care oi avea-o…pentru faptul ca ai citit comentariile mele (ca altfel nu-mi raspundeai) si, fara sa te referi la esenta lucrurilor, ai trantit o concluzie halucinanta.
    Mostra de fanatism total: Toyota STIA DE 2 ANI DE CHESTIA ASTA si NU A FACUT NIMIC (a trebuit sa moara 4 oameni – poate stupizel saracu de el soferu` de n-a reusit sa opreasca masina aia) si tu spui “Bravo Toyota pt curaj si grija fata de clienti!” ?!?!?! Un mare lider in tehnologie auto (Toyota) a avut nevoie de DOI ANI ca sa constate o chestie atat de grava?!?!?! I-au trebuit 2 ani sa afle cine le furnizeaza piesa respectiva?!?!?! WOW!!!!!…WOOOOOOOOOOW!!!…sau mai bine zis :))))) LOL, ROFL, LMAO, etc, samd, ca sa citez un clasic in viata…

    Revenind la concretul zilei:

    Nu am zis ca “marea majoritate” a celor care merg cu masini VAG sunt cretini. Asta e concluzia ta, fortata, gretoasa si gresita.
    In primul rand, compari si tu ca si multi alti talibani din astia pro-japoneze mere cu pere. Normal ca service-urile sunt pline. Pe de-o parte fiindca numarul acestor masini difera radical. Inclusiv structura de varsta e mult diferita.
    Pe de alta parte ai urmatorul aspect, care lamureste doua probleme, simultan:
    Am zis ca o mare parte dintre masinile astea care se strica (fiindca destule nu se strica, cum ar fi mea si a multor prieteni si cunostinte de-ale mele iar altele se strica intr-devar, din cauza fabricantului) se strica din cauza faptului ca utilizatorii acestora sunt cretini. Oricum ai (NU “A-I”) da-o, afirmatia mea nu baga grupul VAG in rahat catusi de putin si nici pe TOTI clientii VAG. Pe unii dintre ei (mai multi sau mai putini), da, ii baga, adanc si pe buna dreptate (chestie pe care eu am facut-o deja dar tu nu te uitai la postul asta de televeziune pe vremea aia). Fiindca sunt oameni (cu foarte multa indulgenta, in anumite cazuri, deh) care nu stiu sa mearga cu o masina (cu atat mai putin cu una turbo – diesel sau benzina), care fac foamea zi de zi dar se dau cu cocosate si cu A4, care umbla in zapada pana in gat cu cauciucuri de vara de ploaie si alea uzate, care baga iarna motorina de vara, care schimba un filtru de ulei la 3 schimburi de ulei si alea pe la 40.000 de km si cu uleiuri ieftine, care baga zeama de 300.000 de lei vechi si asa mult mai departe.

    Si ca sa ducem rationamentul pana la capat (nu-mi place sa raman dator) sa stii ca si japonezele au printre fanii lor pe cate unii...aualeu mama...prosti de se calca singuri pe picioare, fanatizati mai rau decat SS-istii lui Hitler si mai tupeisti decat cei mai penali cocalari...nu stiu cat de multi, nu stie ce proportie din total dar suficienti cat sa-ti faci cruce si sa te rogi la Dumnezeu sa nu te intalnesti niciodata cu ei, nici macar pe net...
    11 6
  • Robert
    Cei mai "japonezi" producatori niponi sunt Subaru, Daihatsu si Mazda
    Reuters a prezentat cifrele de productie ale principalilor 8 producatori japonezi de automobile in 2009 . Interesant este faptul ca majoritatea dintre ei produc mai multe masini in afara Japoniei decat in Japonia . Cei mai "japonezi" producatori niponi de automobile sunt Subaru, Daihatsu si Mazda . Iata cifrele de productie globale si cele produse in Japonia : Toyota ( 6,371,291 / 2,792,274 ), Honda ( 3,012,637 / 840,924 ), Nissan ( 2,744,562 / 894,575 ), Suzuki ( 2,387,533 / 908,302 ), Mazda (983,867 / 717,175 ), Daihatsu ( 795,722 / 684,255 ), Mitsubishi ( 794,681 / 426,530 ), Subaru ( 491,352 / 408,399 ) .
    11 0
  • NIPPON
    Dincolo de toate cotcodacelile din ograda,trebuie apreciat gestul Toyota. Nu e usor sa faci un astfel de recall.Sa ai puterea pt ce va urma si obrazul fata de client.Sunt convins ca daca doreau puteau sa o dea de gard si sa se fofileze,dar nu au facut-o....Apropo,am o nemtoaica ,o coreanca si o italianca(bineinteles ca nu Ferrari ci un Panda),nu am masina japoneza ,dar sa fim cinstiti; unul este EVO,una e Impreza sa nu mai vorbim de GT-R 34 ,,Godzilla'',care au desfiintat concurenta la timpul lor.
    2 8
  • Robert
    @ LUCCI
    Nu au facut-o de bunavoie ! Au fost obligati de NHTSA si acum si la cele 2 recall-uri .
    8 1
  • ACRII SA FIE GEORGELE
    Ma Georgica sunt cam dezamagit de ce-mi scrii. Acelasi inteles al poeziei, doar cuvintele sunt altele. Slabut, foarte slabut! Nota "doua" e nota mare baietas! Eu ti-am zis tie si data trecuta cand te-ai dat asa rotund, ca te exprimi frumos, dar limitat. Si ti-am mai spus atunci si ti-o repet: n-ai nicio sansa sa ma intorci vreodata in viata ta. In afara de a extrage cuvintele din context si a le interpreta intr-un mod numai de tine stiut, esti cam zero in a da o replica pertinenta. Explicatia logica pe care tu o ceri e una simpla: N-AM VAZUT POSTUL LA CARE TU TE REFERI, IN CONLUZIE NU TE CRED. Iar la despartire iti spun asa: PANA SI NEURONUL ALA ATROFIAT PE CARE-L DETIN, (dupa spusele inteligentei noastre care nu prea cunoaste expresiile cu subinteles), GASEA O EXPRIMARE MAI ELEVATA DECAT "a trebuit sa moara 4 oameni". Succes maine la scoala.
    3 9
  • alexis
    SE MAI INTAMPLA!
    Aceasta decizie este una fair play din partea Yoyota...cel putin asa ar trebui vazuta... o greseala ce se poate repara, pe cheltuiala lor si pe renumele lor.... dar ganditi va ca unele firme, la fel de mari, ar putea ezita sa faca un astfel de recall, sa nu si sifoneze imaginea.... da da si VW ar putea fi...de ce nu.
    Cat despre fiabilitatea motoarelor Toyota... jos palaria...detin doua masini Toyota de 5 ani si nu am schimbat nimic la ele
    3 2
  • recall
    Desi se stia de doi ani de problema asta nu s-a facut recall pentru ca, in prima faza nu s-a dorit (ce sa-i faci, si cei mari se gandesc sa nu-si cheltuiasca banii "aiurea"). Au considerat ca rechemarea in service si verificarea masinilor e suficienta. Buun, a venit criza, au scazut vanzarile, dar lumea nu a uitat de problema asta. Toyota risca sa piarda multi clienti (adica bani) asa ca trebuit sa faca ceva sa nu-i piarda. Si s-au ganditi baietii "bre, ia sa oprim nou productia o perioada, eventual verificam si masinile, spunem presei ca facem asta pentru ca clientul nostru e stapanul nostru si apoi ne cumpara astia iar masinile ca deh, suntem seriosi". Pam, pam!
    Cred ca si alti constructori ar face la fel daca ar fi pusi intr-o situatie similara, chiar si VAG (pentru ca cei din conducerea firmei gandesc altfel decat proprietarii (muuulti) precizati de George in ultimul lui comentariu). Deci toata treaba asta se rezuma la bani. Credeti ca ii pasa cuiva de cat de multumit e clientul?
    1 1
  • @george
    Vorbesti de neam prost?!?
    Poate nu ti-ar strica mai mult bun simt, mai putina infatuare si "cei 7 ani de acasa".
    2 1
  • Dr Felix
    MIE IMI PLACE TOYOTA
    EU TOT MI-AS CUMPARA O TOYOTA DACA ASA AVEA BANII NECESARI!!
    8 1
  • george
    DRUMURI LUNGI SI ALTRUISM
    @ cris

    Cum mai mori tu de grija mea, saracu` de tine…In conditiile in care tu esti foarte destept si important si timpul tau este extrem de pretios…Probabil ca nu e chiar asa cum spui…

    Oricum, nu am nici un interes sa “te intorc”…Mi-e suficient sa-ti spun ca esti vai de capu` si de viata ta si sa argumentez…

    Nu inteleg ce nu e in regula cu expresia "a trebuit sa moara 4 oameni". Daca augusta-ti faptura este totusi atat de mizericordioasa, poate si explici…Bine, pentru asta este necesar ca si neuronu` ala al tau saracu` sa mai fie in viata. Dar, dupa cum te exprimi, se pare ca si el isi traieste ultimele clipe…


    @ 2-10

    Am folosit materialul clientului…Nu inteleg de ce te-ai simtit tocmai tu si de ce mi-ai atras atentia tocmai mie…

    In alta ordine de idei, nu inregistrez un deficit de bun simt cand am de-a face cu oameni care, la randul lor, au pe stoc asa ceva in cantitati indestulatoare. Cand am de-a face cu unii care n-au bun simt nici cat zaharul din sarmale, n-are rost sa stric orzu` pe gaste…
    0 1
  • @george
    Eu unul nu ma adresez cu "POOR LITTLE GUY" unuia despre care nu stiu prea multe... din respect, nu de alta.
    Cred ca esti suficient de inteligent sa dai raspunsuri tehnice si argumentate fara sa faci pamflet acru.
    Oricum, rolul comentariilor e ca sa aflam opinii, chestii noi, nu sa ne tragem de barba.
    1 1
  • @george
    MACAR MAI INTELIGENT CA TINE

    Georgica, ca sa te respect si sa-mi arati ca esti inteligent e nevoie si de altceva in afara expresiilor pompoase si cuvintelor cautate in dictionar, e necesar sa ai cei 7 ani in casa, exact ceea ce-ti lipseste tie. Si ca sa vezi ca sunt pertinent iti voi argumenta aceasta fraza:

    1. Ca orice om pasiona de masini, frecventez acest site zilnic si lecturez stirile care ma intereseaza si parerile diferitilor useri. De obicei nu stau sa postez sau sa intru in polemica, dar cateodata e necesar sa-i arati unuia sau altuia (in general oameni de genul tau) ca nu sunt atotstiutori si nu s-a oprit la ei inteligenta.

    2. Mai de mult, pe acest site se publica o stire despre o japoneza, stire pe care fanii marcii respective o comentau dupa cum credeau de cuviinta. Poti sa spui ca sunt subiectiv pt ca detin o japoneza (in comparatie cu tine sigur voi fi mai obiectiv, avand in vedere ca am avut si una din grupul VAG si m-a dezamagit). Citind parerile userilor n-am putut sa nu remarc lipsa de caracter si de educatie in felul cum te exprimai la adresa acelor useri si chiar m-am simtit si eu lezat ca posesor de masina de japoneza de cele spuse de tine si mi-am propus sa te faultez cu fiecare ocazie cu care te prind si sa-ti arat limitele si nivelul inteligentei de care dispui.

    3. Eu nu afirm ca acei useri aveau dreptate, dar e parerea fiecaruia si e liber sa si-o exprime, nu e nevoie sa-l umilesti doar ca ai auzit ca nu-i asa. Si pe mine ma enerveaza multe pareri ale unor oameni care n-au invatat toate literele alfabetului, dar daca asa gandesc ei eu n-am sa stau sa impun ideile mele ca poate si eu sa gresesc. Stii cum e, fiecare isi ia masina dupa buget si intotdeauna va sustine ca a lui e cea mai tare (e ceva firesc, e natura umana).

    4. Stai linistit ca nu mor de grija de ta, am probleme mult mai importante de rezolvat si te-as ruga sa vii cu o caseta noua (e fumata treaba cu neuronul si cu exprimarea; stiu ca nu sunt academician si-mi cunosc si eu limitele, insa tu mai ai de mancat paine pana sa m-ajungi), cat despre capacitatea ta de a intelege, ea tine tot de intelect si ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a scrie (daca tot te-ai dat rotund in expresii, puteai sa scrii ceva mai elevat decat "a trebuit sa moara 4 oameni"). Ca sa nu-ti mai spun ca nici acum nu te-ai prins la faza cu oglinda, inteleg, e mai greu pentru care se cred, dar nu sunt.

    5. Si ca sa inchei: Ai vazut si tu ca sa cauti nod in papura si ca sa jigneti e usor, ca sa fii om e foarte greu, mai ales atunci cand trebuie sa faci dovada inteligentei de care dispui.

    S-auzim de bine.
    1 0
  • george
    ALTII CU DIVERSUNI DE 0.02 ROL
    @ 2-10

    Omule (dupa nick, nu-mi dau seama ce esti), nu ma lua cu lacrimogene din astea ca nu tine…Daca esti in stare sa spui asemenea aberatii si sa folosesti o astfel de terminologie ("au avut "balls" sa iasa in fata si sa recunoasca problema") in conditiile in care ori n-ai habar de poveste, ori stii ce se intampla dar incerci sa prostesti lumea, imi pare rau, abordarea mi se pare chiar blanda...


    @ cris

    La fel si tu. Nu esti primul care incearca manipulari din astea gretoase dar sper sa fii ultimul.

    1. Ori faci o confuzie monumentala (sper), ori, cu riscul de a repeta o chestie pe care ti-am mai spus-o de cateva ori, nu ai habar de capu` si de viata ta. Oamenii despre care vorbesti tu acolo sunt muuuuuult diferiti de mine. Asta e o manipulare de-a dreptul penala, din categoria luptei anticoruptie basesciene. Aia la care faci tu referire sunt agramati, fanatizati, incuiati si redusi. Lucruri care nu ma caracterizeaza si pot sa dovedesc asta oricand. Eu sunt fan VAG dar critic destul de apasat greselile pe care acestia le mai fac (deh, greseala e omeneasca), recunosc, de multe ori fara sa fiu provocat, meritele concuentei (inclusiv cea japoneza), iar unul dintre putinii oameni pe care i-am laudat pe acest site e un fan...Honda...

    2. Userii carora ma adresez astfel sunt niste cretini care merita cu prisosinta sa li se vorbeasca in acest fel (exemple berechet). Cu oamenii rezonabili si cu bun simt am o comunicare cat se poate de corecta. Daca tu, ca posesor de masina japoneza te-ai simtit lezat de ceea ce am spus eu, inseamna ca meriti. In mod sigur nu te-am criticat pentru simplul fapt ca ai masina japoneza ci pentru ca ai aberat pe-aici cu gratie de elefant. In consecinta, faulteaza-ma cu incredere si arata-mi limitele inteligentei de care dispun. Pana acum nu prea ti-a reusit dar n-ai decat sa incerci in continuare fiindca altceva n-ai de facut din cate se vede...

    3. Apropo de limite ale inteligentei...”fiecare isi ia masina dupa buget si intotdeauna va sustine ca a lui e cea mai tare”. WOW! Tu ai scris chestia asta sau si-a bagat cineva nasul in comentariile tale? Tie ti se pare normal un asemenea fenomen? Maiculitaaaa...Cei care se incadreaza in aceasta categorie sunt niste lobotomizati. Inteligenta aia a ta debordanta nu te-a ajutat sa intelegi care este fenomenul...Nu incerc sa impun nimanui parerile mele. Nici macar sa le schimbe pe cele pe care le au cu ale altora. Eu nu am o problema prea mare cu prostii. Sunt multi si n-are rost sa incerci sa repari ceva fiindca prostia e, din nefericire, incurabila. Si oricum, prostu` simplu isi vede de treaba lui. Problema mare e cu prostu` ingamfat care se crede (cel mai) destept fiindca probabil a tocit si el cateva banci de facultate la viata lui. Astia afirma cu tupeu maxim niste tampenii (de cele mai multe ori) si sar cu ferocitate la gatul oricui incearca sa le combata.

    4. Nu-ti place ce citesti aici, treci peste. Daca nu ai aflat pana acum, iti spun eu: Automarket nu e cenaclu literar. Te inteleg ca vrei sa ti se spuna in 14 feluri cat mai metaforice cu putinta dar eu o sa continui sa spun intr-un singur fel ca esti dus cu capu` daca tu o sa continui sa spui prostii si sa aberezi.
    Tot n-am inteles care e problema cu sintagma "a trebuit sa moara 4 oameni" sau ce te nemultumeste...

    5. Pana si la punctul asta tot despre tine ai vorbit...ai o obsesie cu oglinda aia...
    1 1
  • @george
    ESTI EGAL CU ZERO

    Georgica, se pare ca tu esti ala care n-are ce face din moment ce vrei sa-mi demonstrezi mie ce mare si tare esti, dar nu obtii decat un sentiment de compatimire legat de situatia ta de om frustrat, ajuns la o anumita varsta care constata ca trece viata pe langa el si n-a realizat nimic.

    Nu te mai da erou, ca stii f bine ca am dreptate ca e in psihicul nostru sa fim subiectivi si sa ne aparam ce e al nostru. Daca tu vii si-mi spui ca tu niciodata n-ai gandit asa, eu propun celor de la Automarket sa devina cenaclu literar, poate se mai culturalizeaza multi din interlocutorii tai asa.

    In majoritatea posturilor tale se vad lipsa de caracter si frustrarile de care dai dovada. Te erijezi in aceleasi idei vechi si imbacsite, imi spui aceeasi poezie cum ai spus-o si altora ce au indraznit sa te contrazica, iar unele lucruri nu le intelegi pt ca nu poti, dar e mai greu sa recunosti.

    M-am simtit lezat nu pt ca postasem eu ceva p-aici si tu m-ai criticat (de parca ai putea vreodata), cum tragi tu concluzii eronate, ci pt ceea ce spuneai tu la adresa Hondelor si posesorilor acestei marci. Iar despre ingamfare, eu spun ca nu esti cel mai in masura sa vb. Eu unul stiu ce-i cu viata mea, ideea e tu stii pe ce lume esti sau trebuie sa-ti desenez?

    As vrea sa-mi arati si mie posturi de-ale mele in care eu jignesc alti useri la modul grotesc la care o faci tu si atunci eu o sa am puterea sa recunosc (spre deosebire de tine), ca mai am de invatat.

    P.S. Ai incercat sa te uiti vreodata in oglinda si sa-ti faci autocritica?(poate acum te prinzi si tu, deh ca la "inteligenti" e ca la clasa I)
    1 2
  • george
    BLA, BLA, BLA SI GUGUMANII DE CATEGORIE GREA
    @ cris

    ”Georgica, se pare ca tu esti ala care n-are ce face din moment ce vrei sa-mi demonstrezi mie ce mare si tare esti, dar nu obtii decat un sentiment de compatimire legat de situatia ta de om frustrat, ajuns la o anumita varsta care constata ca trece viata pe langa el si n-a realizat nimic.”
    Sa scrii niste mesaje de cateva randuri iti consuma tot timpul? Pacat de carte...

    ”Nu te mai da erou, ca stii f bine ca am dreptate ca e in psihicul nostru sa fim subiectivi si sa ne aparam ce e al nostru. Daca tu vii si-mi spui ca tu niciodata n-ai gandit asa, eu propun celor de la Automarket sa devina cenaclu literar, poate se mai culturalizeaza multi din interlocutorii tai asa.”
    Si tu te vezi inteligent, nu? Tu imi spuneai mie sa ma duc pe la medic? Si tot tu imi spui mie ca nu poti sa-ti echilibrezi psihicul sa faca diferenta intre pragmatic si emotional? Ai recunoscut si tu un lucru care era vizibil din avion si anume ca esti vai de capu` si de viata ta... Tu nici macar nu-ti imaginezi ca asa ceva este posibil. Nu numai ca n-am gandit si nu gandesc asa dar chiar am si scris lucruri care iti demonteaza teoria asta naroada. Daca ai sti tu de cate ori am scris ca Honda e peste VW la calitate...sau cum am fost eu singurul care a aparat Honda cand niste cretini au pus-o pe locul enspe in topul fiabilitatii...
    Subscriu totusi propunerii cu cenaclul literar. Tu esti unul dintre interlocutorii mei (unul nefericit, saracu`) si, dupa cum ai spus-o chiar tu, ai putea sa incerci sa te mai culturalizezi...va fi o pierdere de timp din pacate fiindca n-ai cu ce...

    ”In majoritatea posturilor tale se vad lipsa de caracter si frustrarile de care dai dovada. Te erijezi in aceleasi idei vechi si imbacsite, imi spui aceeasi poezie cum ai spus-o si altora ce au indraznit sa te contrazica, iar unele lucruri nu le intelegi pt ca nu poti, dar e mai greu sa recunosti.”

    “Te erijezi in aceleasi idei...” asta din ce limba mai e? Oricum, esenta e alta: dau Cezarului ce-i al Cezarului. Daca nu te duce mintea nici pana la poarta si vii cu tupeu sa le face educatie altora, eu ma dezbrac de caracter si te busesc...

    “M-am simtit lezat nu pt ca postasem eu ceva p-aici si tu m-ai criticat (de parca ai putea vreodata), cum tragi tu concluzii eronate, ci pt ceea ce spuneai tu la adresa Hondelor si posesorilor acestei marci. Iar despre ingamfare, eu spun ca nu esti cel mai in masura sa vb. Eu unul stiu ce-i cu viata mea, ideea e tu stii pe ce lume esti sau trebuie sa-ti desenez?”

    Te-ai simtit lezat ca vacaru` pe sat. Dupa cum spuneam, am criticat Honda pe de-o parte fiindca merita si pe de alta parte pentru ca niste papagali fanatizati tot ii laudau defectele si ne BAGAU PE TOTI CEI CU MASINI VAG IN ACEEASI OALA DUPA CARE ARUNCAU CU NOROI PE NOI. Despre posesorii/fanii marcii Honda nu am vorbit NICIODATA LA GRAMADA. NICIODATA, NICIODATA, NICIODATA!!! Despre unii dintre ei (si cred ca i-am si mentionat), DA, am spus ca sunt natarai! Pe buna dreptate si cu dovezi. Spre deosebire de tine care insiri BLA BLA si gugumanii cu tonele fara sa dovedesti.
    Sa-mi desenezi tu mie? Mai bine incearca sa afli cum te cheama si ce-i cu tine pe lumea asta...

    ”As vrea sa-mi arati si mie posturi de-ale mele in care eu jignesc alti useri la modul grotesc la care o faci tu si atunci eu o sa am puterea sa recunosc (spre deosebire de tine), ca mai am de invatat.”
    Pe langa ce prostii si magarii au scris unii si altii la adresa mea si nu numai, ceea ce am scris eu e critica literara...Nu te mai da lovit ca nu esti vreo sipca de pronaos. Nu mai tin minte de cand nu mai ai loc de mine, dar sigur iti spun ca nu te-am busit gratuit. Probabil ca erai aplaudac de-al hondistilor fanatizati si spalati pe creier (daca o fi asa cum spui)…

    ”P.S. Ai incercat sa te uiti vreodata in oglinda si sa-ti faci autocritica?(poate acum te prinzi si tu, deh ca la "inteligenti" e ca la clasa I)”
    La chestia cu oglinda nu ti-am raspuns fiindca mi s-a parut naroada tare. Astfel de metafore foloseau colegii mei de gradinita...in primul an...la fel ca si diminutivarea numelui care nu este altceva decat o tentativa infantila de subordonare a cuiva atunci cand nu-ti mai ramane nici o solutie. Iar asta spune multe despre tine...lucruri inutile pentru mine dat fiind ca am aflat deja ce-ti poate capu`...

    PS. Tot nu mi-ai "desenat" problema cu "a trebuit sa moara 4 oameni"...S-a rezolvat intre timp?
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru