CTS Corp

Acesta este numele furnizorului pe care Toyota nu-l va uita niciodata. Are centrul de comanda in Indiana, SUA, si a produs pedalierul si mecanismele din cauza carora Toyota recheama in service aproape 10.000.000 de masini in intreaga lume.

Citam de pe site-ul oamenilor: “Toyota is a small, but important, customer of CTS, representing approximately 3% of our annual sales. CTS has been actively working with Toyota for awhile to develop a new pedal to meet tougher specifications from Toyota.  The newly designed pedal is now tested and parts are beginning to ship to some Toyota factories”.

Deci Toyota continua cu baietii astia. Minunat. Se anunta ani plini de stiri cu si despre pedale.

Untitled-1

Graficele de mai sus arata cum s-au miscat actiunile CTS Corp in ultima luna la Bursa din New York, acolo unde baietii astia sunt listati. Din 3 ianuarie, cand s-a aflat ca ei sunt cei care produc pedala care a stricat reputatia Toyota, o actiune care valora 10.41$ s-a dus de-a berbeleacul, ajungand astazi la 7.71$. In al doilea grafic, observam ca cei care detineau actiuni la CTS Corp au hotarat ieri, cand Toyota a inchis productia unor modele pe trei saptamani si a blocat vanzarea acestora din cauza pedalei, sa scape de toate activele, prefarand sa-si cumpere orice altceva de banii aia.

C-asa-i cand te joci cu masinutele.

11 comentarii la “CTS Corp”

  1. Vlad.P spune

    dar nu e furnizorul de vina, ci designerul care a gandit toata treaba, furnizorul a produs si atat… parerea mea

  2. Mircea Mester spune

    Vlad, e discutabil. Nu e vorba de forma pedalei, ci de mecanismele din interiorul sistemului. Aici nu cred ca s-a bagat designerul :)

  3. vcip spune

    Da Mircea, ai dreptate, nu designerul se baga la pedale ci engineering si quality plus supplier quality…ma mira ca masinile au iesit pe poarta fabricii – de obicei asemenea probleme se identifica aproape imediat in flotele captive de testare…si Toyota era “renumita” tocmai pentru strictetea asupta calitatii…cred ca asta e blestemul…cand esti no.1 esti in centrul atentiei…

  4. george spune

    De principiu, producatorul (indiferent cum se numeste el) este responsabil de masina, indiferent cine ii produce diversele bucati (foarte multe dealtfel) din care este facuta acea masina si trebuie sa se asigure ca piesele si componentele provenite de la terti corespund caietului de sarcini (in care intra si calitatea) atat la inceputul colaborarii cat si pe parcurs. Cand primesti garantie pentru masina si ai o problema cu un injector, nu te duci la Bosch sa o rezolve si nici la Valeo daca nu-ti mai incarca alternatorul. Te duci la producatorul masinii.

    Pentru faptul ca Toyota a stiut de o gramada de vreme (peste 2 ani – o eternitate din acest punct de vedere) ca exista o problema (nu stiu cat de mare se vedea ea atunci) cu acea componenta si, nu numai ca nu a solicitat furnizorului remedierea dar a mai si continuat colaborarea, dupa care au facut un recall la sto, dupa care au refuzat sa intrerupa productia, cu sincera parere de rau, responsabilitatea pentru situatia actuala ii revine INTEGRAL Toyotei.

  5. io spune

    concept citroen http://www.luanpa.net/wp-content/uploads/2010/01/citroen-eco-luxury-top.jpg

  6. Vlad.P spune

    pai da, dar sistemul ala nu a fost gandit de furnizor ci de Toyota, nu? Furnizorul a executat piesele si angrenajul dupa datele furnizate de inginerii de la Toyota. Ca nu furnizorii gandesc partile masinilor ci fabricantul. Ei sunt simpli producatori si “asamblatori” ai unui concept.

  7. Vlad.P spune

    P.S. mie imi pare mai mult o incercare de aruncare a gainii in curtea vecina :)

  8. John spune

    De bateriile produse de Sony care explodau sau luau foc in laptopurile de toate marcile, va aduceti aminte?
    Cum s-a procedat atunci?
    Sony a preluat o parte din costurile inlocuirii acumulatorilor fara sa tina cont de producatorul laptopului: HP, Dell, Sony, etc.
    Aici e mult mai suspecta pozitia Toyota dar si a celorlalti producatori care stiu de probleme cu mult inainte ca ele sa apara ca un val.
    E ceva la mijloc aici, se pare ca Toyota este bagata la inaintare si nu inteleg de ce.
    Suspecta este si pozitia NHTSA care nu zice nimic despre altii in afara de Toyota.

  9. eu spune

    bah, voi ori sunteti prosti de-a dreptul, ori va faceti… pana la urma urmei era vorba de niste presuri prea lungi sub care intra pedala de acceleratie ba capete seci ce sunteti… ce design, ce realizare, ce piese, ce angrenaj, ce…. kilu meu? prosti ca romanii astia n-am mai pomenit!

  10. george spune

    @ eu

    Sunt partial de acord cu tine cand spui ca rumanii sunt prosti…in sensul ca o parte din ei sunt intr-adevar prosti de se calca singuri pe picioare.

    In schimb am si o problema: nu stiu unde ar trebui sa te incadrez pe tine dat fiind ca n-ai inteles din 10 stiri pe acest subiect faptul ca pe langa pres (care se pare ca a fost o confuzie), a mai existat o problema respectiv modulul pedalei de gaz care, total independent de pres, mocheta, maneta, racleta si asa mai aproape, se bloca singur in pozitia “blana”…

  11. Dragos spune

    Din punct de vedere al design-ului din cunostiintele mele acest este realizat de furnizor in concordanta cu specificatiile clientului.Toyota doar aproba design-ul.
    Problema pedalei din cate stiu eu este undeva la o articulatie care datorita frecarii are tendinta de a ramane blocata sau revine la pozitia initiala mai greu decat ar trebui.
    In ceea ce priveste raspunderea fata de client (sunt de acord cu George) ea revine in totalitate producatorului doar ca raspunderea pentru calitatea proasta a pedalei apartine furnizorului care trebuia sa se asigure de functionarea pedalei in timp, de natura materialului ,forta de frecare etc.
    Eu sunt convins ca marea majoritate a costurilor vor fi suportate de furnizor , de obicei pentru astfel de probleme exista intelegeri intre companii pentru un anumit procent care-l plateste furnizorul (undeva la 60%)