Vineri, 23.10.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
Este foarte greu să găsești destinația de concediu potrivită. Să plătești pentru trei stele și să primești cinci stele? Oricine își dorește asta știe că e nevoie de o minune pentru a găsi acest compromis utopic.
Dacă în turism mai avem ceva de căutat printre zeci de site-uri care se întrec în oferte tentante doar la prima vedere, pe piața auto putem spune că tocmai ne-am lovit de un compromis perfect.
Spun tocmai pentru că abia se lansează în România și spun compromis pentru că încearcă să le ofere o soluție celor care își doresc o motorizare modestă, dar un nivel de echipare superior.
Compromisul se regăsește în gama Dacia, iar numele său este Logan Prestige. Noutatea toamnei în gama constructorului român este de fapt o continuare a experimentului Logan 10 ani, testat în urmă cu un an de colegul meu Dragoș.
Un succes comercial, ediția limitată 10 ani s-a transformat într-un nivel de echipare generos, de top, pentru versiunile de motorizare entry-level (1.2 litri benzină de 73 CP și 1.5 litri diesel de 75 CP). După ce m-am pus în pielea clientului român, am ales alternativa mai economică.
Dacia Logan (2012-2016)
1.5 dCi 75CP Man Prestige
- Pret de pornire 7.090 €
- Pret model testat 11.700 €
- Taxa auto Zero €
Motor / Transmisie
Dieselul de 75 de cai putere este o alternativă fericită, având în vedere că resursele asigurate de motor se înscriu în limita superioară a decenței, iar consumul este unul incredibil de mic. Prin urmare, exact acel compromis despre care aminteam mai devreme, oglindit și sub capotă.
Motorul cu patru cilindri, purtând eticheta dCi a părintelui Renault, este o alegere extrem de populară în țara noastră. Asta deși este ușor cam zgomotos și promite unele vibrații, mai ales în sezonul rece.
Cei 75 de cai putere sunt decenți câtă vreme sunt acompaniați de un cuplu motor potrivit, de 200 Nm. Vârful de cuplu apare la 1750 de rotații, deci destul de devreme. El se pierde aproape de 3000 de rotații, moment în care berlina începe să arate primele semne de efort.
Per total, resursele sunt decente și ajută mașina. Poate apărea o senzație de submotorizare atunci când apăsați butonul Eco, responsabil cu anestezierea pedalei de accelerație, ceea ce face recomandată folosirea sa doar atunci când vreți să experimentați superlativul zgârcieniei.
Motorul este asociat unei transmisii manuale cu cinci rapoarte, toate etajate foarte lung. Imaginați-vă că prima treaptă de viteză poate fi folosită fără probleme de supraturare până la 30 de km/h. Iar cea de-a cincea viteză fixează acul turometrului la 2000 de rotații abia când ajungi la 120 de km/h.
E drept că timoneria nu este printre cele mai fericite și nici precizia, însă etajarea face ca mașina să le vină mănușă celor preocupați de consum.
CONCURS: Câștigă un test drive de weekend cu noul Logan Prestige.
Consum
Iar când vine vorba despre consum, avem doar cuvinte de laudă.
În mediul urban, într-un trafic aglomerat și fără funcția Eco activată, Logan consumă undeva la 6.7 litri/100 de kilometri. În mediul extraurban, cifrele reale au indicat un consum de 4.5 litri/100 de km, în condițiile în care rularea nu a fost deloc economică.
Dacă ne uităm în fișa tehnică găsim un optimist, dar deloc nerealist 3.6 litri/100 de km. Este o valoare extrem de bună, pe care nu o pot egala rivalii francezi Peugeot 301 și Citroen C-Elysee.
Performanţe
În materie de performanțe, deși beneficiază de un cuplu decent și suficient, Logan nu se vrea a fi un atlet. Viteza maximă este de 159 km/h, o valoare destul de modestă,comparativ cu cea a rivalilor enunțați mai devreme.
Cu un sprint de la 0 la 100 de km/h realizat în 14.6 secunde, Logan se plasează tot în spatele celor doi concurenți francezi
Interior
Interiorul noului Logan Prestige vrea să sugereze ceva mai multă grijă. Deși marea majoritate a materialelor păstrează în continuare o textură tare și neprietenoasă, sugerând în cel mai bun caz robustețe, apariția unor suprafețe noi, animă puțin lucrurile.
Planșa de bord și mânerele portierelor primesc un plastic lucios de culoare neagră, iar gurile de ventilație au un contur cromat. Sunt detalii care contează, la fel ca volanul și schimbătorul îmbrăcate în piele.
Un plus și la capitolul ergonomie, având în vedere că butoanele pentru deschiderea geamurilor s-au mutat la nivelul portierelor. Rămân pe planșa de bord doar comenzile de acționare a geamurilor electrice spate.
Scaunele sunt aceleași, însă folosirea unei tapițerii noi, cu o linie de contur în culoare contrastantă, ajută mult sentimentul de confort.
Pe lista modificăilor mai trecem și ceasurile de bord care ne trimit cu gândul la modelele Renault și comenzile sistemului de climatizare automată, simple și la fel de ergonomice. Spațiul interior este generos, acest aspect fiind mereu unul demn de laude. Portbagajul poate înghiți 510 litri, insesizabil mai mult decât în cazul lui Peugeot 301 și Citroen C-Elysee.
De menționat însă că tabla expusă la nivelul portbagajului dă o senzație de mașină neterminată. Tot la capitolul inconveniente trebuie să amintesc și despre insonorizarea habitaclului: temperamentul gutural al motorului diesel este destul de prezent, iar la viteze mari zgomotul de vânt este mai mult decât sesizabil.
CONCURS: Câștigă un test drive de weekend cu noul Logan Prestige.
Preţ de achiziţie
Spuneam mai sus că un concediu ideal este cel care îți oferă servicii de cinci stele la preț de trei stele. Tocmai asta încearcă să garanteze noul nivel de echipare Prestige, oferit în gama lui Logan.
Un rezultat al experimentului Logan 10 ani, echiparea Prestige promite multe dotări și un preț abordabil. Versiunea pe benzină pornește de la 9600 de euro cu TVA, iar dieselul testat de noi ajunge la 11.700 de euro cu TVA. Este cu 500 de euro mai mult decât nivelul de echipare Laureate, treapta superioară înainte de introducerea lui Prestige.
Dacă ne uităm în segment, un Logan Prestige diesel este mai ieftin decât un Citroen C-Elysee de 99 de cai putere și nivel de echipare Seduction. În cazul lui Peugeot 301, socotelile se îndepărtează și mai mult, având în vedere că acesta ajunge la 14.500 de euro.
Siguranţă
Dacia Logan nu a mai trecut pe la testele de impact EuroNCAP din 2005, când prima generaţie a modelului înregistra un scor general de doar trei stele. De atunci, Dacia şi-a îmbunătăţit în mod constant modelele, precum şi lista de dotări de siguranţă, însă nici EuroNCAP nu a stat degeaba, înăsprind tot ce înseamnă teste de impact și evaluare a sistemelor de asistență. Dacia oferă patru airbaguri ca dotare standard, plus sistem ESP, care se dovedește destul de util.
Ţinută de drum
Spun că este utilă intervenția ESP-ului pentru că există situații în care Logan este predispus la pierderea aderenței. Acestea apar atunci când ignorați senzația pronunțată de ruliu apărută în virajele abordate mai sportiv.
Logan nu este o mașină creată pentru acte de vitejie sau pentru o rulare la limită. Inginerii Dacia s-au gândit în primul rând la nevoile curente, la confortul pasagerilor. Și au luat atât de în serios această sarcină, încât Logan chiar are o suspensie demnă de stoicismul elen.
Gropile nu există, șinele de tramvai nu au fost inventate, iar macadamul e pur și simplu un covor. E drept că suspensia poate fi zgomotoasă pentru cei sensibili, însă este calibrată în așa fel încât să filtreze excelent orice denivelare.
Când vine vorba despre direcție, lucrurile nu mai stau atât de bine. Precizia lipsește și nici manevrabilitatea nu este un plus, având în vedere că ea poate părea puțin greoaie în mediul urban. Din fericire, raza de bracare este una bună.
CONCURS: Câștigă un test drive de weekend cu noul Logan Prestige.
Vizibilitate
La volanul unui Logan stai ceva mai sus, iar asta nu poate decât să ajute. Suprafața vitrată aerisește destul de bine habitaclul, iar luneta este bine proporționată.
Forma de sedan ar putea da ceva bătăi de cap celor neobișnuiți cu dimensiunile, dar cu o perioadă de acomodare, problema poate fi învinsă. Oglinzile retrovizoare generoase compensează și ele lipsa sistemelor de asistare în marșarier.
Tehnologie
De la generație la generație, de la an la an, șederea într-un Dacia Logan s-a îmbunătățit.
Ca la un hotel în care managerul și-a dat mereu interesul ca vizitatorii să se simtă ca acasă: micul dejun a devenit mai variat, în baie au apărut mai multe produse cosmetice, iar personalul a devenit din ce în ce mai amabil.
În cazul lui Logan, lista de dotări a ajuns la un nivel la care nimeni nu visa în urmă cu 11 ani. Mai ales în cazul echipării Prestige. Clienții primesc patru geamuri electrice, un sistem de climatizare automat, proiectoare, pilot automat și limitator de viteză, conexiune prin Bluetooth pentru telefonul mobil și un sistem MediaNav.
Acesta din urmă are grijă ca Logan-ul să își găsească ușor și simplu destinația, prin intermediul unui sistem de navigație simplist, cu un afișaj rudimentar, dar util și necesar. De altfel, tot meniul sistemului multimedia este simplu și intuitiv. Semn că Dacia a studiat puțin și preferințele publicului. Pe viitor așteptăm scaunele încălzite și pe Logan.
Design
La nivel estetic, Logan Prestige atrage atenția. Să fie din cauza culorii de caroserie, un Beige Cendre cu care publicul nu prea este obișnuit? Încă nu știu.
Totuși, la o privire mai atentă, se observă stopurile cu geam fumuriu și semnalizatoarele integrate în oglinzile laterale. Montanții colorați cu negru, un colant aplicat de fapt pe stâlpii de mijloc, dau senzația de personalizare.
Cu alte cuvinte, Logan Prestige poate sugera cu discreție că este un produs diferit. E nevoie doar de un ochi antrenat.
CONCURS: Câștigă un test drive de weekend cu noul Logan Prestige.
Ne-a placut
- Spațiu interior
- Echipare generoasă
- Consum redus
- Preț accesibil
Nu ne-a placut
- Ruliu pronunțat
- Zgomotul motorului
- Direcția
Date tehnice - Dacia Logan (2012-2016) 1.5 dCi 75CP Man Prestige | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Dacia
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul de la Mioveni, deținut de gigantul Renault, continuă să parieze pe Logan și, în prezent, se lucrează la o nouă generație. Anunțul a fost făcut chiar de vicepreședintele Dacia, Patrice Levy-Bencheton. (Joi, 17 Octombrie)
-
Automarket a călătorit, în mare secret, la Berlin pentru a face cunoștință cu noua Dacia Bigster. Pe scurt, vorbim despre cel mai mare model al mărcii de la Mioveni și prima Dacia echipată cu plafon panoramic. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale, dar și un video. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Constructorul român de automobile, deținut de Renault, va prezenta noul Bigster în data de 14 octombrie, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. (Joi, 05 Septembrie)
-
Dacia Sandero a fost cel mai vândut model, din Europa, în luna iulie. Marea surpriză este, însă, SUV-ul Duster, care a urcat pe locul 4 în topul preferințelor. (Vineri, 23 August)
Intre Sandero 0.9 90 echipat decent dar minimalist (fara touch , pilot , echipare BT handsfree) si Polo 1.2 90 in echipare buna (Comfortline are de toate), MAI a ales POLO in defavoarea Daciei - din cauza ca erau cu 400Eur mai ieftine cu dotari mai bune (toata lumea compara Polo cu Logan , pe cand el ar trebui comparat cu Sandero care este cu inca 400Eur mai scump decat fratele sedan chiar daca este in clasa mica).
Nu inteleg atitudinea lor de a aduce Prestige pe 1.2 73 . (au afirmat ca este cea mai vanduta - pai da , dar este cea mai vanduta si fara dotari - adica cei care vor masini sub 7000Eur iau 1.2 , ceilalti fac un efort si iau 0.9 sau dieselul de 75 (ca nu ai nevoie musai de mai mult).
PS: pe aceasta varianta de echipare puteau sa puna o varianta mai potenta de benzina gen 1.2 tce...cred ca merita, chiar daca mai era 1000-2000 in plus parerea mea...lumea s-ar fi bagat.
-Peugeot 301 Active 1.6 BlueHDI FAP Manuala 5 1560 cc / 99 CP 3,9l/100km - 13.850Euro GARANTIE in limita a 100.000 km 12 ani la perforarea caroseriei, datorita corodarii - 3 ani pentru vopsea.
-Peugeot 301 Allure 1.6 BlueHDI FAP Manuala 5 1560 cc / 99 CP 3,9l/100km 14.651Euro GARANTIE in limita a 100.000 km 12 ani la perforarea caroseriei, datorita corodarii - 3 ani pentru vopsea.
SI ASTEA-S PRETURILE DE LISTA !!! Daca Dacia nu-si va revizui rapid politica de preturi va avea probleme din ce in ce mai mari. Nu cred ca scaderea continua a vanzarilor din Franta si Germania in acest an este o pura intamplare! Licitatia recent pierduta in fata VW nu este o pura intamplare! Ar trebui sa se trezeasca mai repede pentru ca in caz contrar VOM AVEA TOTI ROMANII DE PIERDUT! uN ESEC dACIA NE-AR DA PESTE CAP SI BUGETUL SI ECONOMIA.
tu ai dreptate, in acest moment, in Romania, C-Elyse si 301 la oferta sunt mai ieftine ca Logan in versiunea diesel de top. Am studiat problema pt ca un coleg vrea sa-si schimbe masina. Dar PSA nu vinde modelele astea in Vest, deci nu vad nici o problema cu grosul vanzarilor Dacia
Pana una alta Renault a venit aici sa faca afaceri nu pomana. As putea la fel de simplu asa ma ridic pe picioarele din spate si sa urlu: VW de ce nu vii sa faci productie in Ro? De ce nu vii tu Peugeot, BMW, Rolls Royce sa ne scoti din KKT?
Dar mai degraba pun o intrebare simpla: TU ROMANE ce faci pentru tarisoara asta?
PS. repet @Sile tu ai mare dreptate dar hai sa punem noi neaosii sa miscam ceva....crezi ca putem? Istoria imi zice ca nu, prezentul nu...viitorul e o nebuloasa.
Au pus si ei sigla de Dacia in loc de rombu de la renault.
O mare branza.......
La "plecare" costa aproape 17.000 de euro si roata de rezerva plus CRICUL sunt...pe lipsa OPTIONALELOR ?
Deci platesti 17 000 de coco, dar nu primesti cric decat extracharge ?
Masina asta ...leviteaza cumva, sau in caz de pana o ridici cu p..l.a?
In plus, asa cum am mai zis, oamenii vor sa se faleasca. daca au bani de cel mai ieftin Logan, vor mai pune putin pentru echiparea asta. Ca la McDonald's: mai dai 2 lei pentru meniu Maxi... si esti smecher, nu?
Oamenii cumpara foarte usor lucruri de care nu au nevoie, daca sunt la un pret accesbil.
Oamenii sunt snobi!
Si inca ceva. Peugeot 301 si Citroen C-Elysee sunt niste alternative extrem de bine la Logan. Pretul de 8000 euro cu Rabla e foarte misto, in conditiile in care primesti o masina mult mai bine finisata si inchegata.
Dacia si-a construit bine imaginea de low-cost, iar pe principiul asta lumea vine direct la ei, fara sa se mai uite la alte optiuni !
Felicitari!!
De ce comparati frate merele cu perele? 301 la oferta este doar in versiunea Active, iar aceasta oferta include prima de casare si si ecobonusul-cca 1800 euro- pe care le poti obtine si la Dacia. daca dai la o parte acesta suma (un active de 99cp este 12600 fara niciun alt optional), o sa vedeti ca reducerea de pret oferita de Peugeot este de cca 100 euro. Sub 1% sau cat un set de covorase de la dacia:))
Sa mergem mai departe: daca ei Laureatul de 90 cp (asemnator cu Active de 99cp) si scazi 1800 euro (ecobonus si prima), o sa fie cu cca 700 euro mai ieftin decat oferta de la 301.
700 euro sunt o suma pentru un client de Logan. Sau de banii aceia poti sa-ti pui navigatie(PSA nu are),cotiera si-ti mai raman si de un set de anvelope de iarna.
Mai departe, atat Peugeot cat si citroen, in versiuni similar cu Prestige, sunt cu 2000 euro mai scumpe decat Logan. Adica 20%! Si nu au navigatia, care este 300 euro la Dacia.
Ca atare incetati cu visele astea, nu exista masina similara mai ieftina decat Dacia.
Revenind la articol,sunt de accord cu cei ce spun ca prestige trebuia pus pe versiunile de motorizare superioare (diesel de 90 si benzina. Daca dotau prestige pe motorizarile superioare, nu cred ca dadea romanul fuga sa-si ia un clio pentru +500 euro la logan, iar clientii de modele ieftine Daci oricum ramaneau.
- 1.Peugeot 301 Active are ca dotari de serie , fara nici un optional absolut tot ce are Loganul in varianta Prestige , mai putin aerul care e cu reglaj manual.Optiunea aer conditionat automat in locul celui manual costa 161 euro cu tot cu tva. si gata versiunea Prestige!!!
-2. Performantele dinamice ale Daciei sunt net inferioare- motorul Peugeotului este cu o treime mai puternic in conditiile in care masina cantareste tot cat Dacia. Ce zici , e normal sa se simta diferenta?
-3. Preturile pe care le-am vazut mai sus sunt cele normale(la Peugeot cel putin ) fara nici un fel de alta oferta inclusa.Ia in calcul si ofertele ! Versiunea Active , la oferta costa fix 12.610 euro . Adauga161 climatronicul si-ti da 12.771 euro. Sa nu plangi!
-4. NU UITA GARANTIA DE 4 ANI la masina , 12 ANI LA CAROSERIE ( care a propos-E GALVANIZATA!!) si 3 anio la vopsea-SE COMPARA CU CE OFERA DACIA?
-4.
Mi se pare rusinos sa te dai atat de mare ca ai revolutionat industria auto si sa te lauzi ca ai montat (in sfarsit) butoanele de la geamurile electrice pe usi si ca ai pus semnalizare in oglinzi. O fi masina fiabila. dar oare doar Logan este masina fiabila? Doar Logan nu te lasa in drum?
Peugeot 301 Active 1.6 HDI e 13.850. Euro.
Iar Allure fix 14.651 euro. Că aer automat și geamuri electrice spate n-ai pe Active. Iar Allure la motorul ăsta n-are nici măcar roată de rezervă normală.
N-ați învățat să comparați încă fără oferte și alte vrăjeli? A, am uitat, merge și cu minciunele, doar-doar mai crede cineva asemenea prostii.
Sursa: ”peugeot.com.ro”, ca să n-avem discuții.
Păi să vedem: geamuri electrice spate? Pas! Intrare USB cu integrare bluetooth și comenzi audio pe volan? Ioc. Start stop? Nicht.
Nu trebuie să băgăm capul în nisip, dar nici să tragem struțul de coadă cu oferte și cu exagerări. De-asta tot insist cu prețul de listă, că rabla și ofertele se scad de la toate, chit că mai diferă.
de ex, daca BMW ar pune pe noua serie 7 cele mai cele dotari aplicand formula dacia, atunci un 760 LWB ar veni chel, pantru ca " nu face parte din cele mai vandute modele "
pacat ca aceste dotari pe masina mationala nu sant sustinute si de un marketing si o promovarela la nivel de grup Renault -Nissan
Apoi de faruri nu ați spus nimic, din câte știu Logan-ul „normal” are un singur reflector, iar ăsta Prestige 2 cu becuri H1 / H7. Ar fi fost interesant un test comparativ.