Drivetest Dacia Logan (2012-2016)

1.5 dCi 75CP 10 Ani
Dacia Logan (2012-2016) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 25.07.2014
Aniversare

Dacia a sărbătorit în acest an 10 ani de la lansarea modelului Logan. Un model care a redefinit marca Dacia şi care a adus succesul pentru brandul românesc în întreaga Europă.

Dacia Logan este acum la a doua generaţie, o generaţie mai arătoasă, dar care păstrează conceptul de sedan abordabil şi extrem de încăpător. Nu e de mirare că Logan-ul a redefinit parcul auto al României din ultimii 10 ani. 

Este alegerea multor familii ca unic automobil pentru că preţul este abordabil, dar şi pentru că oferă un pachet corect de dotări alături de spaţiu pentru cinci pasageri.

Dacia Logan este noua maşină naţională, dar nu s-a mulţumit cu atât. Criza economică prin care a trecut Europa a ajutat Dacia. Occidentalii au început să caute maşini corecte cu care să îşi facă treaba şi Dacia a fost perfect poziţionată pentru a satisface această cerere. De aceea, Logan şi alte modele Dacia au fost un succes în ţări ca Franţa, Germania, Italia şi Austria.

Pentru a sărbători cei 10 ani de succes ai modelului Logan, Dacia a decis să ofere doar pe piaţa românească o ediţie specială a acestui model. Numită "Logan 10 ani", noua versiune este disponibilă în două variante de motorizare, ambele de 75 CP: 1.2 benzină şi 1.5 dci. Versiunea se remarcă printr-o serie de modificări şi dotări noi pentru modelul Logan şi este disponibilă doar în număr limitat de 2000 exemplare. 

Dacia Logan (2012-2016)
1.5 dCi 75CP 10 Ani

  • Pret de pornire 9.400 €
  • Pret model testat 12.150 €
  • Taxa auto 53 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Dacia ne-a oferit spre testare un exemplar al ediţiei speciale Logan 10 ani echipat cu motorul diesel de 1.5 litri şi 75 CP. Este motorul de bază din oferta propulsoarelor diesel şi a fost ales de majoritatea clienţilor care au preferat un Logan pe motorină. De aceea, Dacia a şi ales acest motor pentru modelul aniversar. Este un agregat capabil, ce oferă suficiente resurse pentru ca modelul Logan să se poată mişca decent indiferent de ritmul ales. Nu vom face sport cu acest motor şi este uneori lipsit de suflu la turaţii mici, dar are un alt mare avantaj. Pe lângă cuplul de 200 Nm disponibil de la 1.750 rpm şi cei 75 CP dezvoltaţi la 4.000 rpm, motorul diesel se dovedeşte a fi elastic şi plăcut la utilizare. Reprizele sunt chiar satisfăcătoare, dar uneori trebuie să retrogradăm o treaptă mai mult pentru a primi tot ce e mai bun. Puterea merge către puntea faţă prin intermediul unei cutii manuale cu cinci trepte, dar cu o acţionare mult mai omogenă faţă de ce am întâlnit până acum pe modelul Logan. A dispărut acea senzaţie de agăţare la acţionarea levierului, ceea ce face folosirea sa mult mai plăcută. 

Consum

Lăsand la o parte faptul că cei 75 CP nu par foarte mulţi la prima vedere şi că uneori motorul dă semne de oboseală, principalul avantaj al acestui propulsor este consumul redus de carburant. Cu un plin de motorină, autonomia afişată pe computerul de bord depăşeşte 1.000 km deoarece media oficială de consum este de 3.9 litri /100 km. Ceea ce nu este departe de adevăr, cifra înregistrată de computerul de bord după trei zile de utilizare fiind de 4.0 litri/100 km. 

Motorul se dovedeşte a fi extrem de eficient mai ales dacă este utilizat pe drumuri naţionale la viteze de 90-100 km/oră. Este zona unde consumă cel mai puţin. Dacă mărim ritmul şi alegem o autostradă, consumul creşte. După aproape 500 km parcurşi pe autostradă, media afişată pe computerul de bord a fost de 5.7 litri/ 100 km. Oricum, cifrele sunt impreionante. Chiar şi în utilizarea urbană computerul nu a vrut să afişeze mai mult de 5.8 litri/100 km. 

Aşadar, motorul 1.5 dci asociat cu noul Logan 10 ani este o alegere excelentă dacă eficienţa şi consumul redus de carburat sunt pe lista de priorităţi.

În ceea ce priveşte concurenţa, cel mai apropiat adversar putea fi considerat Chevrolet Aveo Sedan 1.3 diesel de 75 CP. Consumul acestuia era mai redus decât cel afişat de Logan, dar Chevrolet s-a retras de pe piaţa europeană, lasându-ne fără concurent. În ceea ce priveşte modelele de buget ale grupului PSA, Citroen C-Elysse şi Peugeot 301, ele au motorizări diesel mai puternice de 1.6 litri şi 92 CP.

Performanţe

Aşa cum spuneam şi mai sus, motorul diesel de 75 CP nu a fost gândit pentru performante, ci pentru economie şi eficienţă. Este uneori leneş la turaţii joase, dar reprizele sunt bune şi nu te vei simţi într-un automobil submotorizat. Cifrele însă sunt destul de triste: 14.6 secunde pentru sprintul de la 0 la 100 km/oră şi o viteză maximă de 160 km/oră. Loganul de 75 CP diesel este astfel cel mai lent din segmentul său, concurenţa oferind motoare mai puternice de 92 până la 105 CP, ce permit acceleraţii mai rapide şi viteze de top semnificativ mai mari.

Interior

Am regăsit cu plăcere spaţiosul interior al modelului Logan. Cinci persoane pot călători confortabil la bord, iar în ceea ce priveşte ediţia aniversară 10 ani, aceasta aduce o serie de modificări. În primul rând comenzile pentru geamurile electrice sunt în sfârşit pe portiere, atât pentru cel de la volan cât şi pentru pasageri. Butoanele de pe consola centrală nu au dispărut, însă ele comandă acum geamurile din spate.

Avem apoi un sistem de climatizare automată împrumutat de la modelele Renault, Logan 10 ani devenind primul model Dacia cu climatizare automată. În rest, am regăsit excelentul sistem MediaNav cu ecran tactil şi navigaţie. Din păcate, claxonul a rămas pe maneta de semnalizare şi nu pe volan ca la toate automobilele din lume, iar semnalizarea nu are şi acţionare prin impuls pentru schimbarea benzilor. 

Tapiţeria este realizată dintr-un material textil rezistent şi plăcut, iar designul pare inspirat de modelul Sandero Stepway. Volanul este îmbrăcat în piele, iar direcţia este o idee mai moale, ultimele exemplare Logan conduse având o direcţie foarte grea.

Din păcate există şi elemente de finisare perfectibile. Scaunul şoferului se mişca dacă te împingi ceva mai tare în spătar, iar butoanele de pe portieră pentru acţionarea geamurilor electrice au o cursă inegală atunci când sunt acţionate simultan.

Din lista noutăţilor mai avem şi un spaţiu de depozitare acoperite amplasat în partea de sus a bordului, iar aeratoarele centrale sunt acum rectangulare şi nu rotunde ca în cazul unui Logan standard.

Portbagajul este imens, aşa cum bine ştim, volumul fiind de 510 litri. Interesant este că modelul de test a venit fără roată de rezervă, în locul ei fiind amplasat un compresor mobil. 

Preţ de achiziţie

Ca de obicei, Dacia îşi păstrează atu-ul accesibilităţii. În ciuda faptului că avem de-a face cu o ediţie specială bine dotată, Dacia a păstrat preţurile într-o marjă accesibilă. Astfel, socotelile pentru ediţia specială Logan 10 ani încep de la 9.400 euro pentru varianta echipată cu motor pe benzină de 1.2 litri. Preţul versiunii diesel începe de la 11.300 euro, iar cu cele câteva opţiuni care se mai pot bifa, preţul final urcă la 12.150 euro. 

Singurele modele care concurează cu Loganul aniversar la preţ sunt modelele Citroen C-Elysee şi Peugeot 301, care oferă variantele entry-level cu motor diesel de la 12.000 euro. Restul concurenţei se află în cu totul alt segment de preţ, de la 14.000 euro în sus.

Siguranţă

Dacia Logan nu a mai trecut pe la testele de impact EuroNCAP din 2005, când prima generaţie a modelului înregistra un scor general de doar trei stele. De atunci, Dacia şi-a îmbunătăţit în mod constant modelele, precum şi lista de dotări de siguranţă. În mod cert a doua generaţie a modelului Logan poate obţine fără probleme cel puţin un scor de patru stele. 

Dacia oferă patru airbaguri ca dotare standard, plus sistem ESP, dotare ce lipsea pe vechiul model românesc.

Ţinută de drum

Dacia Logan este un automobil gândit pentru uz intensiv. În nici un caz pentru rulare sportivă. Pe lângă motorul de doar 75 CP, Logan-ul aniversar se prezintă cu aceeaşi suspensie reglată pentru confort şi adaptată la realităţile drumurilor din România.

Suspensia este moale, ceea ce oferă un plus de confort pentru pasageri şi o traversare extrem de eficientă a liniilor de tramvai sau a altor denivelări. Însă, pe viraje, ruliul îşi face din plin apariţia şi devine chiar deranjant dacă insistăm să abordăm sportiv virajele.

Dacia Logan se simte cel mai bine atunci când este condus normal, se aşterne bine la drum lung şi iubeşte autostrada. Apoi, dacă e nevoie, nu se va sfii să intre pe un drum denivelat sau de macadam, unde garda la sol curajoasă o va ajuta să parcurgă drumul fără probleme.

Ediţia aniversară 10 ani foloseşte jante de 16 inch şi anvelope 195/55R16. Jantele par de aliaj când sunt privite de la depărtare, dar de fapt sunt fabricate din oţel. Dar pentru efectul optic, Dacia foloseşte capace de plastic vopsite gri închis. Sistemul este similar cu cel folosit de modelul Sandero Stepway şi face parte din soluţiile inteligente pe care Dacia mizează pentru a reduce costurile. 

Vizibilitate

La volanul unei Dacia Logan stai ceva mai sus ca într-un automobil similar de clasă compactă. Combinat cu geamurile mari şi ample şi forma clasică de sedan, Logan nu pune probleme de vizibilitate celui de la volan. Pentru un automobil compact, dimensiunile sunt destul de generoase şi începătorii vor avea nevoie de o perioadă de acomodare, mai ales că ediţia aniversară nu oferă senzori de parcare. Oglinzile retrovizoare generoase compensează totuşi lipsa sistemelor de asistare. 

Tehnologie

De-a lungul celor 10 ani de existenţă ai modelului Logan, am văzut din ce în ce mai multă tehnologie aplicată acestui model. Sistemul opţional MediaNav este poate cea mai impresioantă dotare pe care o poţi avea pe un Logan. Ecranul tactil şi sistemul media realizat împreună cu LG este excelent. Simplu şi intuitiv, permite folosirea navigaţiei, ascultarea unui post de radio sau a propriei muzici de pe un stick USB şi asocierea la Bluetooth a unui telefon mobil. Sistemul poate fi controlat şi prin intermediul satelitului amplasat în spatele volanului.

Avem apoi noua climatizare automată preluată de la modelele Renault, o premieră pentru Dacia. Nu lipseşte nici butonul Eco, care anesteziază răspunsul pedalei de acceleraţie pentru a obţine un consum redus de carburant şi nici sistemul de limitare a vitezei sau cruise control cu comenzi amplsate pe volan.

Singurul lucru care mai lipseşte este un sistem Start-Stop. Şi poate opţiunea unei cutii de viteze automate. 

Design

Noul Logan abordează un design mult mai agresiv faţă de generaţia anterioară, mai ales în partea frontală. Ediţia aniversară 10 ani amplifică acest efect prin folosirea unor elemente noi. Cel mai vizibil este noul tip de bloc optic cu semnalizarile amplasate în interior şi cu lumini de zi. Să nu uităm nici de semnalizatoarele laterale încastrate în carcasele oglinzilor laterale.

De asemenea, stopurile au o nuanţă mai închisă a plasticului lateral, dar designul a rămas neschimbat. Pe lângă jantele speciale, uşor de remarcat, Logan-ul aniversar mai poate fi deosebit şi prin intermediul logo-ului special amplasat pe montanţi laterali spate.

Logo-ul 10 ani mai apare şi pe pragurile portierelor din faţă. 

Nu ne-a placut

  • Motor diesel nu foarte puternic
  • Anumite imperfecţiuni de finisare
Date tehnice - Dacia Logan (2012-2016) 1.5 dCi 75CP 10 Ani
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
1461
Lungime mm
4346
Putere maxima CP (rpm)
75 (4000)
Latime mm
1733
Cuplu maxim Nm (rpm)
200 (1750)
Inaltime mm
1517
Viteza maxima km/h
159
Greutate kg
1134
Acceleratie 0-100 km/h s
n/a
Ampatament mm
2634
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
510
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Dacia Logan (2012-2016)

Ultimele teste


  • Toreador

  • Vedetă

  • Legendă

  • Definiția hot hatch-ului

Comentarii (37)

  • someone
    in sfarsit cineva a publicat dimensiunile anvelopelor pe 16....deci se poate, dar de ce oare dacia nu le introduce ca alternativa optionala pe toate modelele logan, sandero si lodgy?
    23 3
  • Scrooge
    ee, cu cateva exceptii care tin de tehnologie (gps, esp), cam asa ar fi trebuit sa arate loganul acum 10 ani cand a fost lansat. Oricum, mai bine mai tarziu decat niciodata. :)
    28 4
  • Oara doar 2000 de bucati o sa fie?
    16 2
  • "Singurul lucru care mai lipseşte este un sistem Start-Stop" :)) . Eu totusi tind sa cred ca e vorba de troll :)))
    20 4
  • Astept editia aniversara Logan 20 ani.
    23 4
  • @1 Asteapta pana atunci ca sigur va fi produsa in Maroc :-)
    23 6
  • Nu reusesc sa inteleg motivul pentru care cei de la Dacia au ales pentru aceasta editie aniversara dotata mai mult decat rezonabil, cele mai slabe motorizari de care dispuneau.
    25 6
  • Bogdan
    pacat ca noi trebuie sa asteptam 10 ani ca sa primim ceea ce turcii primesc in mod normal pe renault symbol... de fapt toate noutatile care sunt pe versiunea aniversara sunt luate de pe renault symbol de turcia ;)...
    pacat :(
    http://www.renault.com.tr/araba/binek/yeni-symbol/genel-bakis/ic-mekan
    20 0
  • @Bogdan: turcii, rusii si multi din America de Sud. Nu am ce sa-i reprosez in afara de motorizare care e anemica in conditiile in care majoritatea celor care au un Logan nu o folosesc doar in oras ci si in afara lui, nedispunand de alta masina mai potenta dpdv al motorizarii. O motorizare mai puternica si aer conditionat manual erau mai potrivite...
    11 1
  • Suleyman Cunoscatoru
    Nu mi-as mai cumpara un Logan nici sa mi-l dati la 8000 cu dotari, nici sa nu vorbim de 12.150. Asta numesc ei masina cu dotari ca au luat un climatronic de pe Clio ? Atunci iau un Clio Estate care mi se pare sueprior si sigur gasesc in 12.000 unul de 1 an cu putini km si este o masina mult mai atent lucrata cu o tabla mult mai buna si cu motorizare de cel putin 90cp.
    24 21
  • @someone
    la loganul nou se pot pune roti de 16 legal daca vrei, dimensiunile sunt trecute pe usa soferului
    3 2
  • Patent
    Din cate vad in fotografii...nu am citit articolul , Loganul asta are butoane pt. geamuri atat pe consola centrala cat si pe usi + sunt capace pe 16" ????! In ultima poza se vede clar ca e un capac peste janta " gen Sandero Stepway "
    3 4
  • @Patent: Butoanele ramase pe consola preiau comenzile geamurilor spate, dubland butoanele din spate, mutate si ele din locul initial (intre cele doua scaune), din capatul consolei in portierele spate. Citat, cum s-ar zice, din fragmentul "Ïnterior".
    4 0
  • @Suleyman, stai linistit ca Dacia nu se bazeaza ca romanii sa le aduca grosul vanzarilor, asa cum nu s-au gandit niciodata. De ce? E simplu: un neamt da pe aceasta masina cam 5-6 salarii. Un roman da 20. Si cand dai 20 de salarii parca iti doresti ceva mai mult decat un low cost mai aratos si cu ceva dotari care sa-ti mai fure ochii... gen aer conditionat automat, semnalizari in oglinzi sau comenzile geamurilor pe usi.
    Pe cabd un neamt evident ca altfel vede lucrurile pentru ca lui i se pare o masina mult mai ieftina si accesibila si pentru banii pe care ii da merita fiecare banut. Ca sa simtim la fel si noi ar insemna ca un asemenea Logan sa coste in Romania maxim 3500-4000 de euro. Suna a sf, asa-i?
    35 0
  • 12 mi ? Hm....gasesti la banii astia un BMW 320d SH de toata frumusetea.
    6 26
  • @mishazaitev
    Erau pe stoc.Te-ai luminat ?!
    9 1
  • johnny_Zwee
    asa ar trebui sa arate si modelul de baza pentru a atrage si mai multi clienti... deci se poate daca se vrea ;)
    10 0
  • Cica:
    "Jantele PAR de aliaj când sunt privite de la depărtare, DAR de fapt sunt fabricate din OTEL. Dar pentru EFECTUL OPTIC, Dacia foloseşte capace de plastic vopsite gri închis. "

    Si ei vor ca romanii sa dea 12000 de euro pe o asemenea teapa + un motor anemic de 75 CP + plus vreo 3 stele EuroNCAP (4 nu are cum sa ia nu are avertizor acustic pentru centuri necuplate) + caroserie negalvarizata + valoare slaba la revanzare + plus confort mediu + tinuta de drum medie.
    Nu, multumesc. Prefer mai bine un Fluence DCI, Opel Astra Sedan CDTI, Focus sedan TDCI, sau Corolla cu cel mult 50-60000 de km si 3-4 ani maxim care fac ceva cu jet pe acest Logan nou si care se simte in continuare low cost, dar cu navigatie si claxon pe maneta si fara lumina in torpedou, dar cu pilot automat. In continuare masina asta pentru romani este extrem de scumpa si slaba.
    Sa dea strainii 4-5 salarii pe ea. Mi se pare ca Renault este mai cinstit fata de ei.
    23 15
  • De ce trateaza francezii pe romani mai rau decat pe rusi,indieni,marocani
    si nu in in ultimul rand pe turci ?Dati o tura pe la RTC Voluntari,Titu si Dacia si vedeti atmosfera de acolo.Milogi e un cuvant prea mare pentru sclavii de acolo.
    8 4
  • Ptr amicii de mai sus
    E MULTA masina la banii ei. Fara concurenta in Europa ! Indiscutabil, daca e s-o luam dupa consum / dimensiuni / echipamente / pret de piata, e clar ca nu s-a realizat nimic asemanator in Europa. Multe concerne auto inca isi mai rod unghiile de invidie pe succesul diviziei de buget a grupului Renault in Europa.
    Si sa fim sinceri, cand spunem Europa, spunem Patria Automobilului.
    Faptul ca vor unii sa plateasca mai mult la achizitie sau in timp, asta-i altceva. Pretentiile costa! Fie ca observati acum sau mai tarziu !
    9 11
  • ati testat pana acum 0.9 benzina, 1.5 diesel de 75 si 90 CP atat pe sedan cat si pe mcv! canbd o sa vadem si un test cu 1.2 benzina?... as fi curios ce o sa ziceti vis a vis de parerea unora ca e submotorizata
    9 2
  • Iarasi consider ca ,un pic , nu ati fost obiectivi; dupa ce ati batut toba ca masina nu e de raliu, este facuta pt. utilizare intensiva, in scop familial, ii dati una in cap la Performante, cu un nemeritat 2,5 steale.Cei 14,6 %(daca permiteti ac. exprimare a vitezei) nici nu i-as mai nota, atata timp cat e setata sa consume infim , si o face cu brio!!! Mai ales ca , virgula, concurenta....nu prea exista. Si atunci la ce o raportam? La C-Elisse? Daca comparam preturile la echipari echivalente.....iar motoarele sunt total diferite.Sincer, noul Logan( ma rog, Symbol aici de fata- asta e alta poveste) mai ales ca are si climatronic, merita sigur un 4.0 , sa nu zic 4.1! O zi buna!
    7 3
  • @flavius oricine lucreaza la o multinationala este un sclav si iti asumi asta din momentul din care te duci (eu lucrez la o alta multinationala din Bucuresti), iti garantez ca afara este la fel
    Vrei sa fi boier iti faci propia afecere (daca poti)
    Nu sunt de accord cu cuvantul Milog,
    8 4
  • @pentru amicul de mai sus:
    12000 de euro poate e o oferta imbatabila pentru cineva din vest, nicidecum pentru un roman al carui salariul mediu este de nici 400 de euro. 12000 de euro pentru o masina sh de 2-3 ani care nu este un low cost pentru ca nu a fost gandita asa... aia este pentru un roman o oferta imbatabila. Am mai spus-o, Loganul ar fi o oferta imbatabile pentru romani daca si-ar perimte-o la fel de usor cum si-o permite cineva din vest.
    Am atat de multe motive sa renunt la un Logan nou (din pacate) pentru un sedan de 2-3 ani... incepand cu raportul calitate/pret si siguranta si terminand cu faptul ca in 5 ani nu intra rugina in ea. Un neamt inchide ochii mult mai usor la asa ceva, pentru ca pentru el este o masina extrem de ieftina.
    PS: si eu lucrez la patron si e mai bine ca la stat.
    14 3
  • gigi_frana
    si uite asa a ajuns Loganul masina bogatior Europei. nu o vrea romanul cu 400 euro/luna si o vrea neamtul cu 4000 :)

    si oarecum pe buna dreptate, cand muncesti 3 ani fara sa bei un pahar cu apa ca sa-ti cumperi o masina, parca ai vrea un pic mai multa putere,ceva mai mult confort,siguranta si sa mai iei si ceva pe ea dupa 7-8 ani.

    Dupa mine, ideea de Logan se opreste pe la 8000-9000. Iti faci treaba cu ea si atat,nimic mai mult. Atat sa aiba, un aer conditionat sa nu lesini de cald in ea,si un radio sa bazaie acolo... climatronic,navigatie,BT,jante de aliaj....astea-s fite de Mamaia nene...

    Daca ai 12.000, deja te poti orienta catre "ofertele" de pe la altii...
    11 0
  • "Prefer mai bine un Fluence DCI, Opel Astra Sedan CDTI, Focus sedan TDCI, sau Corolla cu cel mult 50-60000 de km si 3-4 ani"

    Cine "prefera mai bine" n-are decit sa se bucure de "ofertele" baietilor din Vitan cu 50-60.000 km la bord, care in realitate bat spre 200.000. Dar va rog sa nu mai comparati decit sh cu sh, iar un Logan de citiva ani chiar o sa aiba pina in 30-35-000 km si o sa coste cit 10 salarii.
    Parca am mai zis-o, dar ma vad obligat sa repet: ce vina are Renault ca romanii au salarii pentru sh? Ciriiti atita Loganul dar parca aud tacerea care se lasa cind va lasa sehasul pietoni si e nevoie sa decartati mai ceva decit o revizie de distributie la Dacia....
    13 4
  • Nu ma refeream la sh din autovit cu 50 000 de km "reali". Ma refeream la masini cu 50 000 pe bune, revizii la zi, care este intr-o baza de date.. Si sa-i ceri unui roman 12000 de euro pe un Logan low cost e ca si cum i-ai cere unui neamt cel putin 35000 de euro pe un Polo care are un pret normal de vreo 12-13000 de euro.
    Si nu este vina lui Renault ca in Ro sunt salarii mici. Dar cand auzi pe un "destept" ca te jigneste pe banii tai ca iti cumperi o masina sh in loc de dacia... ti se cam face greata.
    9 4
  • Pina la urma fiecare trebuie lasat sa ia ce vrea, iar nenorocita aia de taxa este abuziva si in loc sa ajute mai mult strica, blocind tranzactiile.
    Ce este jignitor este ceea ce improasca anumiti baieti destepti cind vine vorba de Dacia. Si nu e bine nici cind costa 8000-9000, ca e motorul slab si nu e dotata. Iar daca ne referim la variantele dotate, eventual diesel: "cum, ba , sa coste o dacie 12000?" Skoda Rapid in schimb poate sa sara de 11000 cu acelasi motor de 1.2, nu?
    Iar ma repet: nici daca Loganul avea 1.2 TCe si costa 7000 nu era bun. Era tot "low cost" sau stiu eu ce alta buba avea.
    9 2
  • Ma jur ca daca un Logan 0.9 Tce Laureate ar fi 6000 de euro maine mi-as vinde masina din dotare pe care am cumparat-o cum ai scris mai sus si mi-as cumpara Dacia. :))
    Si ca mine crede-ma ca ar fi multi. ;)
    7 1
  • Hmm o mica observatie vis a vis de articol: taximetristii cumpara logan pentru ca este ieftin iar politia pentru ca sunt contracte cu statul...

    DAR... am avut pe mana generatia veche de logan dci si pot spune ca a fost o masina excelenta: incapatoare, consum mic, revizii ieftine, tinuta de drum acceptabila pentru un sofer mediocru ca mine, pozitie inalta de condus, taxe mici, etc...

    Pentru mine o masina este un cost asa ca ceea ce am avut s-a pliat foarte bine pe nevoile mele. Si oricum din momentul in care iesi din reprezentanta banii pusi in masina incep sa dispara, incet incet.
    8 3
  • bataie de joc la 10 ani, marca renault

    dotarile "speciale" de pe loganul aniversar "special" pt Romania nu sunt chiar inedite pe alte piete, a se observa:
    https://www.youtube.com/watch?v=aAtJUYpvYhQ

    Noua de ce nu ne pun un optional cu aer climatronic ? poate unii il cumpara, ne dau 2000 de masini care pot avea asta si ar trebui sa ne simtim "Speciali"? Se vede unde e respectul renault pt romani
    1 1
  • @ioan
    In Turcia se vinde Renault (Logan) Symbol. Ia uita-te sa vezi cat costa?
    Comentam dupa aceea!
    1 1
  • @XXX

    Nu e vorba de pret, eu ziceam ca "unii" l-ar cumpara si cand zic unii ma refer la mine si la cunoscuti de ai mei. Nu ziceam sa puna pe serie climatronic ca e oarecum o fita, dar nici sa puna la un model si sa mi zica ca e special, nu se mai intalneste nicaieri in lume.
    Preferam sa am acolo cateva optionale chiar daca imi ajungea pretul masinii undeva la 13-14 mii, era masina romaneasca si as fi cumparat-o dar asa m-am orientat spre altceva.
    0 0
  • @ioan
    Pentru mine au 2 mari probleme:
    1. nu stiu cum sa-i spun corect "brandul" Symbol", care a canibalizat Loganul in Romania la un moment dat
    2. vand aceeasi masina sub 2 sigle, Renault trebuind sa fie deasupra Daciei, turci platesc pentru diesel 1850E in plus (am scazut taxele care sunt enorme la ei)
    Si-au asumat un risc lansand in Romania aceeasi masina mai ieftin, sau sunt nevoiti pentru ca Turcia nu sta foarte stralucit la capitolul vanzari de masini noi
    0 1
  • Toate sunt ok la Logan ,de acord,sunt masini fiabile
    Intrebarea mea este : s-a modificat ceva la tratamentul tablei ?
    3 0
  • @besche, cu privire la tabla de pe noul logan, iti pot spune ca cei de la dacia au schimbat cu totul producatorul. Mai exact, foloseau tabla pordusa de catre Bamesa Topoloveni, dar de anul trecut au ales sa importe tabla din Spania, pentru a evita diferitele probleme de coroziune avute. Denota si garantia de 6 ani pe care o ofera.
    3 0
  • Laurentiu
    Eu, am modelul aniversar si merge foarte bine e ok la tabla nu se compara cu modelul logan din trecut iar diselul se misca ff bine si in oras si afara iar daca accelerezi nu conteaza cei 75 de cai.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru