Drivetest Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Biturbo (BiTDI) 240CP 4x4 Aut7 HighlineJoi, 05.02.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
Pentru ce lucruri mai este cunoscută marca Volkswagen în afară de Beetle, Transporter şi Golf? Pentru Passat şi motoarele TDI, vor spune mulţi europeni. În fond, cine se gândeşte la un Passat fără o motorizare diesel?
Cineva de la Volkswagen s-a gândit să ofere apogeul motorizărilor diesel în gama Passat, cel puţin la nivel de 2.0 litri. Unitatea se numeşte 2.0 BiTDI şi pare să fie creată după ce departamentul de dezvoltare a primit mână liberă să realizeze cel mai tare propulsor de acest tip propus vreodată de această marcă în acest segment și clasă de cilindree.
Până de curând, nu puteai să cumperi un Passat TDI mai puternic de 170 CP, iar oferta se limita la 150 CP în urmă cu un deceniu. Unitatea 2.0 BiTDI schimbă regulile jocului şi vine cu 70 CP în plus faţă de vârful gamei de la generaţia precedentă.
Spre deosebire de alte modele din segment, cei de la Volkswagen nu folosesc un motor de 3.0 litri cu şase cilindri pentru a asigura peste 200 CP, ci un TDI cu patru cilindri în linie şi doi litri cilindree. Acest lucru îi conferă modelului un avantaj fiscal în anumite state, inclusiv România, precum şi beneficii dinamice prin faptul că are o greutate mai mică la nivelul punţii faţă.
Întâmplarea a făcut ca exemplarul testat de noi să se bucure de o echipare generoasă, cu o listă de opţionale cu multe căsuţe bifate. Rezultatul este cel mai reuşit Passat pe care ţi-l poţi imagina, dar care vine la preţul unui model din segmentul premium. Prin acele dotări, această variantă a lui Passat oferă experienţa unui automobil premium fără ca şoferul său să pară că deţine un automobil premium de peste 50.000 de euro. Pentru un anumit tip de client, este un avantaj.
Volkswagen Passat (2014-prezent)
2.0 Diesel Biturbo (BiTDI) 240CP 4x4 Aut7 Highline
- Pret de pornire 22.398 €
- Pret model testat 57.170 €
- Taxa auto O €
Motor / Transmisie
Dacă nu v-aţi prins deja din introducere, exemplarul testat de noi are un motor TDI Biturbo de 240 de cai putere. Unitatea asigură un cuplu maxim de 500 Nm la turaţia de 1.750 rpm, în timp ce puterea maximă este atinsă la 4.000 rpm.
Contrar aşteptărilor, cei 240 CP nu îl fac pe Passat să fie o maşină sport. Ci îl transformă într-un soi de grand tourer în variantă berlină de volum, cu care ştii că ai o rezervă de putere şi de cuplu sub comanda piciorului drept şi că poţi apela la ea la orice viteză şi în orice treaptă şi nu vei fi dezamăgit.
Această versiune a motorizării 2.0 TDI de la Volkswagen este cea mai rafinată pe care am întâlnit-o până acum pe vreun model al concernului german. Ea administrează resursele în mod liniar şi te lasă mereu cu senzaţia că poate mai mult. Schimbările de treaptă sunt aproape imperceptibile, iar transmisia prezintă o optimizare evidentă pentru confort şi economie de carburant. Lucrurile se schimbă pe modul Sport, dar nici atunci nu avem parte de brutalitate, ci de o fermitate specific germană.
Cu toate că preţul ridicat al acestei variante va face motorizarea 2.0 BiTDI să fie rară pe linia de fabricaţie şi scumpă la vedere pe şoselele din România, cei care o vor deţine vor avea cu ce să se mândrească.
În caz că aţi ratat motivul de mândrie, lucrurile sunt simple: un diesel bi-turbo de 2.0 litri care obţine o putere şi un cuplu comparabile cu cele ale unei unităţi V6 echivalente. Lucrurile nu stau deloc bine pentru concurenţii din segmentul de volum echipaţi cu acest tip de motorizare.
Singurii concurenţi direcţi care se califică vin din Franţa şi se numesc Citroen C5 3.0 V6 HDI şi Renault Latitude 3.0 V6 dCi, care asigură acelaşi nivel de putere, dar au un nivel inferior al cuplului motor. În plus, motorizările sunt mai mari şi nu toate respectă normele Euro 6. Dacă ne unităm la segmentul premium, Mercedes-Benz n-are nimic comparabil în oferta C-Klasse, iar Audi îl are pe A4 facelift 3.0 V6 TDI (245 CP), iar BMW oferă un şase în linie pe 330d, care vine cu valori superioare unităţilor menţionate mai sus.
Consum
Noul 2.0 BiTDI este cel mai puternic motor diesel cu patru cilindri din portofoliul Grupului Volkswagen şi probabil că va fi regăsit pe numeroase alte modele în viitorul apropiat. Nu mai există niciun alt motor diesel în segment care ajunge la cifre de putere atât de ridicate fără a avea şase cilindri şi cilindree de 3.0 litri.
În aceste condiţii, comparaţia la capitolul consum are un câştigător evident, în persoana modelului care vine cu cea mai mică cilindree. Altfel spus, Passat 2.0 BiTDI anunţă un consum mixt de 4.6 litri/100 km, iar sub 5.0 mai vine doar BMW 330d. În rest, avem chiar valori ale consumului mediu de 7.3 litri la sută, o diferenţă mai mare de 50% faţă de Passat.
În cadrul testului nostru, consumul urban s-a situat între 7.5 litri la sută cu oraşul gol şi un trafic liber şi 9.9 litri la sută cu oraşul aglomerat. În ambele situaţii am avut modul Eco activat, alături de sistemul de climatizare, sistemul audio în funcţiune şi scaunele încălzite pornite.
Pe autostradă, rulând în treapta a şaptea la 130 km/h, tahometrul afişează aproximativ 2.150 rpm şi consumul se stabilizează la 7.3 litri la sută. În regim extraurban, în funcţie de cât de tare apăsaţi pedala de acceleraţie şi de cât de tare puneţi la treabă herghelia sorbitoare de motorină, valoarea consumului este situată între 5.5 şi 6.2 litri la sută.
Performanţe
În ceea ce priveşte performanţele, Passat 2.0 BiTDI se dovedeşte cel mai performant model dintre produsele de volum ale segmentului D. Deşi au unităţi V6, Citroen C5 şi Latitude se văd învinse fără emoţii de modelul Volkswagen, care apare cu un timp 0-100 km/h de 6.1 secunde în contextul în care concurenţii afişează abia 7.6, respectiv 7.9 secunde pentru sprintul până la 100 km/h.
Abia în zona premium găsim modele mai performante, în persoana lui BMW 330d şi a lui A4 3.0 TDI, care vin cu 5.6, respectiv 5.9 secunde pentru 0-100 km/h. În condiţii normale nu ar fi o idee bună să le comparăm, dar preţul acestei versiuni a lui Passat ne obligă să ne uităm şi la segmentul premium. Chiar dacă Passat nu a luat coroana aferentă premiului întâi, modelul german s-a înfruntat cu brio cu rivali din segmentul premium care au motoare cu şase cilindri şi 3.0 litri cilindree.
Interior
Interiorul lui Passat păstrează acelaşi nivel de sobrietate fie că vorbim despre o variantă entry-level sau una de top, cum a fost cazul exemplarului testat. Nemţii nu s-au jucat cu forme inutile, ornamente făcute doar ca să existe şi artificii de doi bani pentru ochii celor superficiali.
Habitaclul acestei generaţii a lui Passat vine cu cel mai interesant bord pe care l-am vâzut până acum la acest model. Pe de o parte, avem ceasurile de bord complet digitale, preluate de la Audi TT, în timp ce elementul omniprezent care îi conferă calitatea menţionată mai sus este un ornament amplasat pe lungimea bordului care ascunde în cel mai ingenios fel fantele de aerisire. Este vorba despre o un soi de baghetă lungă cu mai multe linii, care este ba ornament, ba fantă de aerisire pentru sistemul de climatizare.
Toate comenzile sunt amplasate într-un mod ergonomic, iar bordul digital merită toţi banii în cazul noului Passat. Lista de opţionale este lungă, iar exemplarul testat beneficia, pe lângă volanul încălzit, de scaune care erau şi încălzite şi răcite, lucru pe care nu îl găseşti decât la modelele premium. Majoritatea materialelor şi finisajelor sunt de calitate şi elementele din plastic de la bord sunt moi la atingere, cu toate că nu a fost atinsă perfecţiunea la bordul lui Passat.
Modelul german poate concura fără probleme cu anumite echivalente din segmentul premium, dar ceva greu de explicat în cuvinte îi lipseşte pentru a-l face superior sau chiar egal unor concurenţi din această arie a pieţei auto. Acelaşi lucru se întâmpla şi în cazul competitorilor săi din Franţa, Renault Latitude şi Citroen C5. Chiar dacă finisajele sunt atente şi materialele sunt de calitate, lipseşte acel "ceva" care face modelul să fie un rival de care să se teamă producătorii premium.
Însă Passat este cu siguranţă peste ceea ce ofereau generaţiile precedente ale actualelor modele premium ale segmentului D şi deasupra echipărilor de bază ale acestora, cât timp comparăm un Passat în echiparea de top cu un model premium într-o echipare inferioară.
Atunci când vine vorba de spaţiu, pragmatismul pe care îl aşteptăm de la germani este acolo şi Volkswagen ne oferă din plin spaţiul visat de la o berlină de clasă medie. Există loc suficient pentru picioare, cap şi genunchi, inclusiv pe locurile din spate. Chiar şi pe locul din mijlocul banchetei încape un pasager înalt, de 1.80 m, fără să fie jenat de plafon. Pe deasupra, portbagajul cu deschidere generoasă are un volum de 586 de litri, o valoare net superioară rivalilor săi.
Preţ de achiziţie
Versiunea 2.0 BiTDI a lui Volkswagen Passat pleacă de la 41.175 de euro cu TVA inclus şi toate taxele. Pentru că motorizarea are 2.0 litri şi respectă norma Euro 6, nu trebuie să plăteşti nici măcar acciza de lux sau timbrul de mediu, ca să nu mai vorbim de impozitul mărit asociat propulsoarelor de aproape trei litri.
Principalii săi rivali din rândul modelelor de volum costă mai puţin în compania motorizării de top. Renault Latitude 3.0 V6 dCi pleacă de la 37.000 de euro, în timp ce Citroen C5 3.0 HDi are un preţ de listă de 37.430 de euro. Ce nu are niciunul dintre cele două modele este tracţiunea integrală, nici măcar în lista de opţionale, în timp ce Passat se bucură de această dotare în standard alături de motorul de 240 CP.
În plus, Passat este un model proaspăt lansat pe piaţă, are tehnologii nedisponibile în lista de opţionale a celorlalte modele şi o motorizare mai mică cu un litru şi cu doi cilindri în minus.
Teoretic, vorbim despre costuri de posesie şi întreţinere mai mici. Atât pe termen scurt, cât şi pe termen lung. Între acestea şi Passat mai există şi o propunere din partea celor de la Volvo, sub forma lui S60 D5, care pleacă de la 38.450 de euro, dar nu oferă acelaşi nivel de putere sau de cuplu motor.
În raport cu rivalii tradiţionali din segmentul premium, situaţia este mai apropiată, dar în favoarea lui Passat, deoarece un BMW 330d pleacă de la 47.200 de euro şi un Audi A4 3.0 TDI V6 S-Tronic quattro pleacă de la 48.900 de euro. Diferenţa de 6.000 de euro poate fi investită în opţionale, care vor ridica nivelul de echipare peste ceea ce oferă echivalenţii din segmentul premium ai lui Passat.
Exemplarul testat de noi a costat 57.170 de euro cu toate taxele incluse. Opţionalele alese au ridicat preţul semnificativ şi sunt prezente acolo cu scopul de a demonstra posibilităţile şi capacităţile gamei Passat.
Ca să iei un Passat configurat la fel ca exemplarul testat de noi trebuie să fii puţin excentric, dar această alegere nu va fi o dezamăgire, cu toate că poţi pleca din showroom cu multe modele din segmentul premium pentru aceeaşi sumă. Poţi cumpăra, de exemplu, un Jaguar XF 3.0D, un BMW Seria 5 în versiune diesel, un Audi A6, un Mercedes-Benz E-Klasse şi multe altele.
Dar niciunul dintre ele nu va avea capacitate de a te suprinde pe şosea precum o face Passat. Pentru că pare să fie un Passat obişnuit, echipat cu jante ceva mai mari şi cam atât. E ca un practicant de arte marţiale care are centura neagră. Când este atacat de ”golani” pe stradă, va riposta scurt şi cu o eficienţă matematică, disimulată de straiele sale obişnuite.
Singurul reproş la acest capitol este că maşina nu te va face să te mândreşti cu ea pe stradă fără să fii nevoit să explici ce este şi de ce ai ales-o cum ai face cu un Jaguar XF, de exemplu. O maşină care costă la fel de mult, dar arată a ceea ce este, o maşină de peste 50.000 de euro.
Siguranţă
În ultimii zece ani, Volkswagen Passat nu a obţinut mai puţin de cinci stele la testele EuroNCAP, indiferent de generaţie sau de câte probe mai introduce organizaţia independentă europeană între timp pentru a mai creşte dificultatea testelor. Iar rezultatul noii generaţii confirmă acest lucru: 5 stele EuroNCAP şi un punctaj foarte bun la cele patru categorii de notare.
Încă de la echiparea standard, noua generaţie a lui Passat are un arsenal de airbag-uri demne de un model premium, ca să nu vorbim despre necesităţile şi aşteptărilor din partea unui model de volum de segment mediu. Inginerii mărcii plusează cu o listă de opţionale cu dotări suplimentare care includ elemente tehnologice pe care un model de aceste dimensiuni nu are voie să le rateze.
Există sistem de monitorizare a menţinerii benzii de rulare, monitorizare a unghiului mort, avertizare la coliziunea frontală iminentă, tempomat adaptiv cu radar şi multe altele. Lista de echipamente de siguranţă este lungă şi aşteptată de la un model care vrea să domine clasa medie în anii ce vor urma şi ne bucurăm că aceste elemente se strecoară încet şi pe clasele mai mici, indiferent de marca şi modelul care le introduce.
Ţinută de drum
Passat se bucură de un sistem care oferă mai multe moduri de rulare, numit DCC, adică Dynamic Chassis Control. Acesta are mai multe moduri: Comfort, Normal, Sport, Individual şi Eco. Pentru că vorbim despre un producător german aici, numele fiecărui mod îi explică şi funcţia.
La nivel tehnologic, Passat are suspensii faţă MacPherson, şi multilink pentru puntea spate. Sistemul XDS+, diferenţialul frontal controlat electronic, asigură un plus de aderenţă pe viraje. Altfel spus, exact ce ne-am fi aşteptat de la acest model, varianta de 240 CP fiind doar o propunere de motorizare mai puternică, fără o aplicaţie sportivă în minte.
Rezultatul este o berlină confortabilă, care poate să asigure şi un nivel rezonabil de sportivitate atunci când i se cere. Passat livrează ce-i soliciţi şi atât, fără să te cucerească în vreun fel prin feedback-ul direcţiei sau printr-o trăsătură ieşită în comun în materie de comportament rutier.
Maşina pur şi simplu stă pe drum în limitele tracţiunii asigurate de anvelope şi de restricţiile legilor fizicii, fără să cucerească şoferul prin ceea ce unii numesc suflet.
Pentru o experienţă mai personală la volan, există alte variante în această clasă, dar trebuie apelat un model din segmentul premium sau un model de volum cu mai puţini cai putere.
Sistemul de tracţiune integrală asigură un echilibru bun între punţi, nefiind prezentă senzaţia că acesta aşteaptă pierderea aderenţei la nivelul punţii faţă până când să livreze resurse roţilor din spate. La o accelerare puternică, fie în linie dreaptă sau la ieşirea din viraj, momentul transferului de cuplu de la o punte la alta este insesizabil unui şofer normal. Nu de alta, dar tocmai a fost lipit în scaun şi maşina răspune întocmai comenzilor date, fără să fie nevoie de corecţii din comenzi pentru a gestiona ţinuta de drum.
Vizibilitate
Passat pare o maşină mai mare şi mai voluminoasă decât era până acum, dar pare să fi fost creat de un matematician specializat în ergonomie, deoarece modelul nu impune probleme de vizibilitate. În plus, ai la dispoziţie mai multe sisteme de asistenţă, implicit unele de parcare automată, dacă vreodată vei avea chef să te lauzi în faţa prietenilor cum poate să parcheze singură noua ta maşină.
Dacă lăsăm deoparte toate camerele şi toţi senzorii, cum facem adesea când vine vorba despre parcarea maşinilor de test, Passat poate fi parcat fără probleme majore pentru cei care au mai condus berline fără să le lovească de toţi stâlpişorii şi de toate bordurile din parcare. Sistemele respective le încercăm în scop demonstrativ şi le folosim în momentele de comoditate, dar la sfârşitul zilei preferăm să folosim oglinzile pentru a evita ”uitarea” abilităţilor de parcare atunci când vine vorba de întâlnirea cu un vehicul care nu are niciun ajutor la acest capitol.
Cât timp apreciezi corect extremităţile maşinii, nu vei zgâria aripile şi barele decât dacă vei participa cu maşina la concursuri de tip labirint pe întuneric. Chiar şi atunci vei fi ajutat, de dat aceasta de farurile LED.
Montantul A de pe partea şoferului nu dă bătăi de cap mai mult decât în cazul altor modele din segment, ba chiar pare mai ergonomic proiectat decât în cazul unor competitori.
Tehnologie
Passat are de toate atunci când vine vorba de tehnologie, iar modelul mai are puţin şi se conduce singur dacă îl echipezi cu toate invenţiile concernului din Wolfsburg.
Exemplarul testat de noi beneficia de tempomat activ, bord complet digital, perdea de lunetă operată electric, sistem de parcare automată, faruri full LED cu asistent de fază lungă şi numeroase alte echipamente care-ţi îmbunătăţesc confortul şi îţi fac viaţa la volan mai uşoară după ce înveţi cum să te bucuri de ele.
Dotarea prin care Passat iese în evidenţă în segment este, fără îndoială, bordul digital. Doar faptul că este preluat de la noua generaţie Audi TT, care l-a avut în premieră în segmentul premium, este un lucru suficient de clar despre cât de mare este acest lucru pentru un model de volum.
Contrar aşteptărilor, nu se simte de parcă ai avea montat un monitor de 12 inch sau o tabletă în locul ceasurilor de bord, luminozitatea sa fiind reglată astfel încât să nu deranjeze ochii. Am avut mai multe probleme de adaptare la borduri parţial digitale, cu vitezometrul afişat în format digital în loc de analogic decât cele câteva secunde cât mi-au fost necesare să mă adaptez la ce oferă Passat în lista de opţionale.
În plus, atunci când este cuplat modul de navigaţie, când vezi harta în faţă între cele două ceasuri, deja te întrebi cum de nu a făcut niciun producător premium acest lucru până acum. În plus ar fi putut fi integrat un sistem de tip head-up display, dar deja forţam prea multă tehnologie într-o zonă care este mai avansată decât ceea ce se găseşte în zona de volum a clasei medii.
A doua dotare fără de care ar fi păcat să vă cumpăraţi noua generaţie a lui Passat sunt farurile adaptive full LED cu asistent de fază lungă. Fac din noapte zi şi ai senzaţia că este cineva care se ocupă activ să-ţi arate indicatoarele pe şosea cu farurile şi să stingă şi să aprindă faza lungă de fiecare dată când e nevoie. Te scapă de o muncă pe care o faci fără să o percepi la un automobil obişnuit şi îi vezi valoarea abia când nu îl mai ai.
Pentru cei care se vor orienta către flote, aflaţi că Passat vine în standard cu pornire prin buton, stopuri LED şi volan multifuncţional, pe lângă alte dotări uzuale. O listă completă a dotărilor tehnologice şi nu numai puteţi găsi AICI.
Design
Fotografiile de presă nu i-au făcut cinste noului Passat, iar cadrele surprinse de Ciprian încearcă să vă aducă formele maşinii într-un peisaj mai uşor de digerat pentru retina unui român, şi deci mai uşor de imaginat în viata reală.
În orice caz, B8 este cel mai frumos Passat creat vreodată. În măsura în care un Passat poate fi numit frumos. Elegant, cu linii fluide şi curate, fără exagerări inutile, da. Frumos, mai greu. Nu este o maşină frumoasă, nu te seduce cu liniile sale. Poţi să o dai exemplu la cursurile de design auto prin ceea ce înseamnă ”curat” şi ”eficient”, dar nu va fi niciodată ”frumos” în toată regula.
Chiar şi fără o frumuseţe ieşită din comun, pentru care aţi fi plătit încă vreo cinci sau chiar zece mii de euro, veţi recunoaşte imediat un Passat, chit că-l vedeţi din faţă sau din spate, şi veţi avea certitudinea că este modelul nou dacă îl veţi vedea în compania oricărui alt Passat sau chiar singur, rătăcit printr-o parcare. Pentru că se vede clar evoluţia de la ce era vechiul Passat.
Ce n-a reuşit Volkswagen să facă însă este ce a făcut Mazda cu actuala generaţie a lui Mazda6. Respectiv, apariţia unei noi generaţii de Passat face imediat vechiul model să pară urât, vechi şi demodat, lucru care nu s-a întâmplat când a fost lansată Mazda 6, fără ca vreuna dintre cele două generaţii ale modelului nipon de clasă medie să fie vreun eşec stilistic.
La sfârşitul zilei, Passat se va vinde nu pentru frumuseţe sau pentru preţ, ci pentru că îmbină suficiente trăsături dezirabile încât să fie o opţiune bună pentru un client.
Ne-a placut
- Performanţe dinamice
- Consum
- Echipamente tehnologice
- Spaţiu interior
- Bord digital
Nu ne-a placut
- Preţ exemplar testat
- Preţul de achiziţie al variantei de motorizare este comparabil cu cel al modelelor echivalente din segmentul premium
- Design-ul interior şi exterior nu te cucereşte emoţional
Date tehnice - Volkswagen Passat (2014-prezent) 2.0 Diesel Biturbo (BiTDI) 240CP 4x4 Aut7 Highline | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă -
Legendă
Ştiri despre Volkswagen
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (Sambata, 09 Noiembrie)
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
Imi scapa un lucru ce target are masina asta.....cui ii este adresata? ....... Probabil se vrea un fel de lup in blana de oaie ....adica ceva de genul ... " uite totusi merge cu passat nu si-a luat bmw/ audi/ mercedes/ lexus/ volvo/ infinity .....are ceva banuti dar nu si-a permis masina premium"...asta e banuiala mea ca altfel nu prea se justifica, la un calcul matematic simplu practic dai mai mult decat dublul primei variante de passat ....si fiind masini NOI ...tot acolo ajungi si cu cea de 22 000 si un pic si cu cea de 57 000 (banuiesc ca se mai puteau adauga cate ceva sa ajunga la 60 000 - suma rotunda) :-) ....tocmai de aceea imi doresc eu un avensis entry level, depasit si la final de cariera ( cu motoras de 1,6) si fara urmas se pare....la doar 17 600 ce masina clasa medie mai gasim la pretul asta? ..... Nu e o comparatie japoneze vs germane pur si simplu un exemplu......la fel de bine puteam gasi c5 sau 508 pe la 30 000 si ceva la lichidari de stocuri cu 22 000 - 23 000 de euro ...super ....bani sa avem de masini NOI.... pe care nu ii avem din pacate....
""""
Dacă ne unităm la segmentul premium, Mercedes-Benz n-are nimic comparabil în oferta C-Klasse, iar Audi îl are pe A4 facelift 3.0 V6 TDI (245 CP), iar BMW oferă un şase în linie pe 330d, care vine cu valori superioare unităţilor menţionate mai sus.
""""""""
DrivE , iArt, 2 litri, 4 cilindri, 225 de caluti, cei drept 15 caluti in minus dar ca procent este o diferenta infima
daca nu ati fi cautat motoare echivalente si prin segmentul premium nu as fi comentat, dar este culmea marlaniei sa ignori acest motor, dar presupun ca poti totusi sa fii marlan daca ai primit o sponsorizare generoasa.
Motorizarea la care te referi tu nu este încă în oferta Volvo pentru un model comparabil cu Passat. Tocmai de aceea nu a fost inclusă în comparaţie.
Un Audi A4 sau un BMW Seria 3 dotat asemanator si cu un motor cam la fel de puternic, cat costa? Atunci sa spuneti ca masina asta e scumpa. Dar na, cei care comenteaza ca masina asta e scumpa, proasta si inutila pun pariu ca nici masina de 15000 de euro nu isi permit. Strugurii sunt f acri.
Stii, unii suntem doar saraci nu si prosti!
eram sigur ca vei raspunde in acest fel, dar ti-a ales foarte foarte prost raspunsul
ce ai scris tu cu manuta ta in articol
"""""""""""""""""""""
Noul 2.0 BiTDI este cel mai puternic motor diesel cu patru cilindri din portofoliul Grupului Volkswagen şi probabil că va fi regăsit pe o numeroase alte modele în viitorul apropiat. Nu mai există niciun alt motor diesel în segment care ajunge la cifre de putere atât de ridicate fără a avea şase cilindri şi cilindree de 3.0 litri.
""""""""""""""""""""
deci in fraza asta nu este o problema ca acest motor se gaseste doar pe un singur produs VW, ceea ce este normal pt un motor proaspat iesit, in schimb nu aceeasi logica se aplica motorului volvo care este tot unul nou si care a venit odata cu noul XC90, si care evident se va regasi si pe alte modele odata cu noile generatii,
daca acest diesel de la VW era lansat pe tourag si D5-ul de la volvo nu era lansat pe xc90 ci pe un nou S60 sa zicem, mi-ai fi servit acelasi raspuns de doi bani probabil, raspuns care tu insuti l-ai invalidat prin ce ai scris in articol
ti-ai tras singur un glont in picior
mai bine accepta ca este articol scris cu dedicatie, asta ar fi de inteles, ca doar sunteti si voi oameni si trebuie sa plaiti o rata la banca, dar sa va pozitionati ca sfintisori care nu iau cotizatii generoase mi se pare penibil
Sa ii lasam pe ofticosi (si saraci cu duhul) sa se planga de pret si de motivul pentru care VW a conceput acest bolid.
Pe de alta parte voi omiteti inca o chestie. Un neamt da mai usor 60000 de euro pe o masina decat un roman. Daca el castiga 3000 de euro pe luna, inseamna salariul lui pe aproape 2 ani. Daca un roman da salariul lui de 2500-3000 de lei/luna (si oare cati castiga atat?) pe o masina timp de 2 ani, isi ia... Dacia Duster aproape full sau Sandero Stepway. Masina asta pe pietele pentru care a fost gandita nu pare extraordinar de scumpa cum ni se pare noua. Bine, romanului i se pare scump si un Logan 1.2 Laureate de 10000 de euro.
Un lucru e cert: VW se despride de ceilalti producatori de volum care se vor bate de la egal la egal doar cu Skoda. Ma refer in special la Ford, Renault, Hyundai-Kia si chiar Toyota, Honda, Mazda si Peugeot-Citroen.
Partea buna e ca firmele enumerate de mine vor avea oferte mult mai bune si cum este criza si nu toti suntem fani design VW (care e cumintel ca sa fiu finut) vom avea de unde alege masini noi la preturi mult mai competitive care sa ofere "more bang for the buck" cum zice americanul.
Partea mai putin buna e ca fanii VW din Romania nu isi vor mai permite modelele de care sunt indragostiti.
Ultima dată când am verificat, motorizarea la care faci tu referire nu avea 240 CP şi nu era oferită alături de S60. Aşadar, ştii ceva ce nu ştim noi?
Sa-mi fie cu iertare, dar daca nu ar fi acesti useri anonimi pe care acum ii critici ar lipsi "sarea si piperul" de la comentarii. Iar sarea si piperul aduc trafic site-ului, adica ulterior bani. Deci lasati-o mai moale ca va si place cu ei. De-asta le permiteti sa scrie fara sa-si faca un cont de exemplu. Scuze de off topic.
am si cont dar nu vad utiitatea lui, in afara faptului ca acolo pot sa pu o poza la profil
iar mie nu-mi place sa rastalmacesc frazele tale, dar tu acum incerci sa dregi busuiocul, damage control cum ar spune americanii.
acum sunt cu copilul la joaca si imi este greu sa scriu, dar voi reveni mai tarziu cu explicatii indestulatoare
Ah, si e bine ca voi, moderatorii acestui site, aveti dreptul la editarea mesajelor. Acum cateva minute ai scris cu totul altceva. Pai e frumos?
Daca ai fi trait maca 3 zile in Germania printre nemti, ti-ai da seama cat de eronat gandesti! Poate ca un neamt castiga 60 000 de euro mai usor decat un roman, dar ii da mult mai greu pe o masina.
In Germania, draga prietene, masini de 60 000 de euro conduc trecuti de a doua tinerete care se bucura de tihna pensiei sau oameni aflati in posturi de conducere ale unor mari companii, care nici ei nu sunt tocmai tineri. Patronul german nu-si va face niciodata plodul director la 20 de ani ci il va trimite sa invete mult si bine pana cand sa-i dea pe mana compania, asta in cazul in care va merita aceasta onoare. Daca, nu va fi un simplu actionar iar compania va fi condusa de oameni competenti. In Germania nu ai sa vesi pusti cu masini de lux indiferent cati bani are babacu'. Nu ai sa vezi nemti care sa stea in ghetouri si care sa conduca Panamera. Neamtul daca va incepe o afacere nu-si cumpara masina imediat ce da de bani doar ca sa-si arate statutul. Asa ca nu compara ce face neamtul cu ce face romanul.
la 05.02.2015, 13:33
@hazard - ai uitat sa te stergi in coltul gurii! :)
Vai, ti-au cazut balele mele in cap :) Eh dai cu sampon sa mirosi si tu frumos!
Adevarul este ce pentru 500Nm si 240CP din 2 litri as bali non-stop. La fel ca si pentru Mercedes A45 AMG.
BMW seria 5, 525D xDrive, ~220HP (Steptronic din fabrica) = 55.600euro
Plus:
- pachetul Inovation
- pachetul Lumini
- pachetul Advantage
- sistem navigatie profesional (e obligatoriu pt Advantage parca)
= 65.000 Euro
Nu prea face sens un passat atat de scump (sper in continuare ca e o greseala de calcul...)
utilizitaroul a observat ce ai facut, ca ai schimbat raspunsul, multumesc Pana ca ai tras semnalul de alarma
deci, Sebastian, daca are sens sa mai vorbim, repune te rog mesajul tau initial, pt ca altfel nu are nici un sens sa discutam, asta tine de reguli de baza de bun simt, de cei 7 ani de acasa,
schimband raspunsul in functie de raspunsul celuilalt nu te face credibil si mai rau, te face sa arati ca un pusti de 14 ani acneic nesigur pe el.
dar un fan VW poate sa se duca sa isi ia tuareg sau tiguan cu acest motor? canu toata lumea vrea berlina, unii vor SUV, iar eu de exemplu nu vreau un xc 90 ci un S60 sau V60, dar va trebui sa mai astept vreo 2-3 ani, pt ca volvo scoate unu maxim doua modele per an, aici fanii VW au un avantaj.
Am explicat acest aspect in al doilea cometariu al meu, vb de motoare noi, atat la VW cat si la Volvo care de acum incolo , in urmatorii doi trei ani vor echipa si alte modele din portofoliile respectivilor producatori
ca sa iti raspund direct ce as face eu in momentul actual
Nu sunt fan diesel, desi detin un S40 diesel de 2 litri, asta pt ca pe modelul respectiv cutia de viteza powershift nu venea decat pe diesel nu si pe benzinare.
de 6 luni ma uit , canteresc, fac echpari pe situl volvo si sunt in mare dilema, sa iau V60 facelift cu noul Motor T6 de 306 cai, sau sa astept sa apara noua generatie de S60 cu noua platforma SPA care va permite instalarea sistemului 4x4 cu acest motor si noua cutie automata cu 8 trepte. actuala platforma nepermitand sistemul 4x4 decat cu T6-le vechi cu 6 cilinfdri si cutie geartronic 6.
Deci, ca sa tragem linie, ce concurent de la volvo pentru Passat ofera o motorizare similara ACUM, nu maine ? Lasa Touareg si ce va fi la Volvo, vorbim de prezent, o masina cu care poti sa faci un drive test in clipa asta.
Eu sunt ultimu om care sa apar VW, dar sa sari asa la Sebastia sau AM mi se pare aiurea. Si chiar daca exista un Volvo pentru a concura cu Passat, cu un motor de 1,6 diesel de 300 de cai, si ce ?
Trebe sa-i faci pe oamenii astia troaca de porci ? Suntem oameni, gresim, n-ai cum sa le stii pe toate, nici macar in domeniul asta.
Daca era o publicatie renumita mondial pe care dadeai 10 euro pe putin, mai ziceam...
Nu imi place passat, dar este un model avansat tehnologic peste modelele de volum existente la ora actuala. Insa cum si pretul il plaseaza peste nu are sens comparatia cu aceste modele.
El trebuie comparat cu modele premium si notat conform comparatiei cu modele premium => nota mai mica
Si inca o chestie: Date incorecte si multa publicitate facuta VW pe site-ul automarket care din pacate nu este gratis:
"Lista de opţionale este lungă, iar exemplarul testat beneficia, pe lângă volanul încălzit, de scaune care erau şi încălzite şi răcite, lucru pe care nu îl găseşti decât la modelele premium". Mondeo are volan incalzit cu ultima generatie si scaune racite de prin 2004. Nu vad pe cine sa laude acest lucru.
Parbriz incalzit de 20 de ani, lucru pe care abia producatorii premium il folosesc in ziua de azi.
dar nu i-am facut eu troaca de porci, s-au bagat singuri in gura lupului
Iar faptul ca tipul si-a editat raspunsul nu ma face decat sa cred ca am dreptate.
ACUM nici un model volvo cu exceptia XC90 nu are acel motor, si cum i-am explicat si lui Sebastian faptul ca acest motor al VW nu este decat pe passat nu l-a derajat sa vorbeasca despre viitorul motorului pe alte modele VAG, deci singur s-a bagat in rahat.
Daca e sa fim corecti atunci de ce face comparatii cu modele premium? pt ca cine cumpara premium nu se uita la VW, ci la audi daca e fan VAG, deci comparatia cu marcile premium germane, mult mai scumpe, nu afecteaza deloc VW dar o comparatie cu marci premium non germane, Volvo, Alfa Romeo, Jaguar, DS, ale caror preturi sunt mult mai mici decat ale rivalilor premium nemti, afecteaza direct pt ca la preturile zonei inferioare premium se bate si VW cu acest passat scump si cu viitorul phaeton si cu tuaregul si cu un tiguan bine echipat, tot acolo joaca si linia vignale de la ford. deci omiterea actualilor rivali, ca producatori, si viitoarelor modele ale acestor producatori face mult sens intr-un articol comandat.
Dupa aia ne miram de ce Honda retrage Accord-ul de pe piata europeana si plangem cu lacrimi de crocodil de soarta Saab
Atata timp cat anumite marci sunt in mod constant scoase din comparatii si ne ascundem sub diverse pretexte, unele temporar valide, altele penibile, cum incearca Sebastian sa faca acum, nu facem decat sa izolam intr-un colt al creierelor consumatorilor aceste modele/marci.
Sa nu uitam ca expunerea media conteaza foarte mult in vanzari, daca in toate articolele pe care le citesti vezi ca modelul discutat este comparat numai cu 2 , 3, 4 alte modele de la cativa producatori, (aceeiasi producatori ), tu ca, consumator care nu are timp sa se intereseze in mod amanuntit despre toate optiunile de pe piata, actuale sau viitoare, nu vei face decat un shooping list scurt. Dar poate ca daca nu ar fi astfel de articole platite oamenii ar avea o lista mai lunga si poate s-ar vinde mai putine VW passat full option si se vor uita si la volvo S60 care si el este mai ieftin decat variantele germane premium.
Imi aduc aminte o remarca a canalului de youtube AlexonAutos, ca S60 facelift este unul din cele mai bine pastrate secrete ale industriei! nu pt ca volvo il tine secret ci pt ca oameni ca sebastian cand fac un review nu fac comparatie decat cu un numar foarte restrans de alte automobile/producatori.
Realitatea insa este ca din ceea ce am vazut eu, Automarket chiar apreciaza marca Volvo si o promoveaza cu orice ocazie, cauta numa cateva articole si vei vedea ca e o realitate.
O alta realitate este faptul ca tu condamni presa de la noi, cand de fapt toata presa uita sa vorbeasca de marci precum Volvo, Honda, etc.
De ce oare ? toti sunt platiti ? sau poate pur si simplu n-ai ce spune ?
Volvo din pacate e pe nicaieri, Honda la fel, vorbim de Europa.
Se pare ca lumea pur si simplu nu e interesata de ele si fii convins ca lumea nu cumpara alte branduri doar pentru ca niste publicatii auto nu vorbesc despre altceva. Uita-te la Alfa Romeo, toata ziua numa de Alfa auzeai, si acum auzi de Alfa desi mare lucru nu fac, si ? ce ?
Ce-o rezolvat cu toata aparitia lor in presa ? nimic. Asa ca nu e suficient sa fii pomenit in presa, trebuie sa fii si bun. Cam cum e cu vedetele de la noi ;)
m=ai inteles gresit, nu condamn presa de la noi ci toata presa internationala.
Sunt fanboy Volvo, dar in nici un caz nu port pica nemtilor, pt ca sunt si fanboy BMW, dar in mai mica masura decat Volvo, si intr-o vreme am fost fanboy Mercedes dar am renuntat s amai fiu fan merc dupa testele ncap si IIHS din ultimii 2-3 ani. Doar grupul VAG il dispretuiesc iar opel imi este indiferent.
"""""" Volvo din pacate e pe nicaieri, Honda la fel, vorbim de Europa."""""""
aici te inseli amarnic, unde sunt eu volvo sunt foarte multe pe strazi, as spune chiar mai multe decat mercedes si poate cam la egalitate cu BMW.
in romanica nu prea vezi volvo sau honda sau jaguar.
Oricum, nici eu nu sufar grupul VAG, poate si ca-s fanboy BMW.
Eu raman la parerea mea: Volvo e mult in spate ca si vanzari si imagine si au mult de lucru la capitolul asta, dupa ce fac asta, sunt convins ca vor aparea si in comparatii.
Mie sincer nu-mi mai place Volvo de ceva vreme, si-au pierdut identitatea odata cu pactul Ford, iar acuma ca sunt sub bagheta magica a Chinei... iarasi nu ma incanta. Cred ca nu sunt singurul de parerea asta.
In fine, noi sa fim sanatosi cu ale noastre masini frumoase.
o sa se vinda insa foarte bine la firmele care ofera angajatilor masini de firma de protocol, si au exclusivitate la vw, sau au restrictie la segmentul premium. si atunci acasta configuratie vine la fix, si eu as lua-o in acest caz.
ca individ insa ... nici 30k nu imi vine sa dau pe un vw, dar 60 :)
http://www.automarket.ro/test-drive/volkswagen-passat-20-bitdi-240-cp-58341.html
Testul din link-ul tău este de la lansarea internaţională iar acesta este realizat în România.
@ioan
Mulţumim pentru precizare, a fost o greşeală de tastare.
"...maşina nu te va face să te mândreşti cu ea pe stradă... cum ai face cu un Jaguar XF, de exemplu. O maşină care costă la fel de mult, dar arată a ceea ce este, o maşină de peste 50.000 de euro."
"...lipseşte acel ”ceva” care face modelul să fie un rival de care să se teamă producătorii premium."
"Maşina pur şi simplu stă pe drum ... fără să cucerească şoferul prin ceea ce unii numesc suflet."
2. Nici eu nu am inteles de ce in interval de 4 luni ati testat aceiasi de 2 ori. Ma rog, e un pic diferita cealalta: are un pret cu 16000 euro mai mic! Un pic de publicitate?
3. La ce mai este nevoie de Phaeton, daca Pasat este atat de bun?
4. Sigur nu este canibalizata de A4? Ca se cam invart pe acolo, ca si preturi.
5. Felicitari, i-ati binedispus pe managerii de brand de la: Ford, Citroen, Renault, Kia, Hyundai, samd, vor avea un week-end linistit.
http://www.automarket.ro/stiri/studiul-satisfactiei-clientilor-din-germania-volvo-castiga-acasa-la-nemti-38734.html
http://www.carsite.co.uk/news/article/german-cars-among-least-reliable-for-engines/13438
Dupa ce intelegi articolele astea, te duci tu la germani sa le spui ca fac masini bestiale si ar trebui sa le cumpere ei, nu sa le vanda la romani.
Apropo, Toyota e mai apreciata decat VW in Germania de vreo 15 ani, dar ce sa stie georgel al nostru, expert in toate.
Si acum ne intrebam cu totii de ce germanii o duc mai bine decat romanii ? Pai pentru ca stiu sa faca reclama si sa vanda bine la fraieri.
Acum revenind la pretul exemplarului testat, trebuie sa fii super fan VW ca sa alegi asa ceva. La banii astia sunt o multitudine de alternative premium care desi nu au un motor asa puternic iti ofera un confort si o fiabilitate mult peste VW.
In primul rand, articolul nu mi se pare atat de dezechilibrat cum pretind unii. Daca omului i-a placut motorul, si-a spus parerea, si tot asa a spus si lucruri care nu sunt pe partea pozitiva. Design-ul, pretul, "masina fara suflet" etc. Toate astea le-a scris foarte clar, Atunci unde e problema?
Tot autorul si-a pus o intrebare la care toata lumea s-a gandit: comparatia cu o masina premium din acelasi segment de pret. Discutia ramne deschisa pentru toti. Atata doar ca unora le place sa se traga de par cu ceilalti mai mult ca orice pe lume.
Eu zic sa va relaxati pentru ca oricum, nu sunteti in segmentul asta de piata. Mai mult, daca v-o permiteti si nu va place, treceti la urmatoarea alegere, si gata.
Articole platite ... hmmm. Inainte de orice, sa spuna cineva de-aici daca a scos vreodata bani din buzunar pentru a citi Automarket. Deci daca nu contribui, de ce pretinzi? Publicatia asta se tine cumva singura pe picioare? Redactorii n-au voie sa puna o paine pe masa? Alte publicatii, de anvergura, credeti ca sunt institutii caritabile? Nu dragutilor, in nici un caz. Ideea e sa citesti cu mintea deschisa si sa filtrezi informatia. Si mie mi-ar place sa citesc mai multe despre Mercedes, de ex. Dar nu se poate, si n-am de ce sa judec redactorii. Poate si ei vor sa scrie despre marca asta, dar din motive pe care nu le pot controla, iaca nu se poate. Sa ma apuc sa bomban redactorii? Ar fi incorrect si prosteste.
Masinuta asta aduce pe piata un motor nou si foarte performant. Pentru asta VW cere un pret care pare prohibitiv pentru multi si nu e nici o problema. Cine vrea un Passat, are din belsug de unde sa aleaga alta motorizare. Iar daca Mercedes vrea sa faca un E Class Maybach, de ce n-ar face si VW un Phaeton sau un Passat la 60k?
Nu de alta, dar ai fost prin Germania ? tara unde Toyota e mai apreciata decat VW de 15 ani ? Ia du-te fa o tura, ca eu cand am fost, toti astia cu Toyote erau in concediu cred, s-o luat de mana cu aia cu Honda si o venit si astia cu Volvo mai tarziu, asteptau ceva chinezi. Vorbind serios, in Germania e plin de masini nemtesti, in tarile din jur la fel, si daca nu-s marci nemtesti, atunci sunt detinute de nemti.
Si eu as alege un S60 in locul unui Passat oricand, dar vezi tu ? eu nu-s majoritatea, eu sunt un nimeni si fie ca ne convine sau nu, cam asta e realitatea. Acuma sincer mie mi greu sa cred toata Europa e spalata pe creier si America la fel.
Legat de titlul ala cu "motoarele germane sunt cele mai putin fiabile" da... poate asa o fi, dar cand o sa aiba japonezii tehnologia si performantele motoarelor din Europa, atunci putem face comparatii.
E foarte probabil ca un motor de Oltcit sa fie mai fiabil decat un 3.0 Bi-turbo cu injectie directa si tolerante de microni, dar asta nu inseamna ca e un motor mai bun. Corect? Asa putem spune ca o bicileta e mai fiabila decat o masina, da, evident.
Tehnologia din multe masini non-germane e cu multi ani in urma, chiar m-am uitat, atras si eu de Subaru, Celica si Civic si chiar uitandu-ma dupa un model japonez pe care sa-l cumpar, dar cand te uiti atent, vezi multe lucruri marunte care se aduna si lipsesc.
Poate pentru tine nu conteaza, pentru mine da.
Pe cat facem pariu ca un Logan e mai fiabil decat A4, C-Klasse si Seria 3 ? De Passat sa nu vorbim.... dar ai putea spune ca inginerii Dacia sunt mai destepti decat cei de la Mercedes ? sau ca Dacia vrea sa faca masini bune pentru cetateni, ca nu-i intereseaza banii ?
Din păcate nici tu nu ai înțeles nimic din articolele pe care ți le-am recomandat. Nu mă așteptam să înțelegi și nici România să evolueze într-o direcție bună cu cei ca tine. Iar dacă nu ai văzut Toyota prin Germania, vezi că doar ai impresia că ai fi trecut pe acolo. Poți face un simplu exercițiu de imaginație și caută un dealer Toyota în jurul marilor orașe. Vei vedea ca pe o raza de 15 km găsești câte 10 dealeri.
Oare cum rezistă dealerii ăștia în condițiile în care tu nu vezi nicio Toyota prin Germania?
Și oare cum intră într-un clasament de satisfacție a clienților sau fiabilitate când ele de fapt nu există. Offff, s-au stricat și germanii ăștia și publică articole plătite de japonezi și chinezii aia care fac Volvo made in China.
De asta se și chinuie cu o mașină câte 10-15 ani, ca săracii fac credit pe 7 ani ca să-și ia câte un Logan sh de la romanii experți.
Eu nu pot să-ți urez decât să te bucuri de performanța și fiabilitatea motoarelor germane din plin, cum se bucură și alții. Dar nu uita să ai de rezervă mereu un set de distribuție la îndemână, că așa se practică la mașinile fiabile și performante mai nou.
Din câte îmi aduc aminte mașina cu cei mai mulți km e una germană condusă de un american pe nume Irv Gordon. El a condus vreo 3 milioane de mile un V..... P1800.
Dar nu mai știu sigur dacă în locul la .... trebuie să pui "W" sau "olvo".
Tu știi mai bine ca doar ești expert plimbat prin Germania.
Și când mai ajungi prin Germania, caută și un oftalmolog care să-ți dea ochelari fără lentile care vad doar marcile germane pe șosele.
Și apropo de mașinile astea pe care tu nu le vezi pe străzile germane: anul trecut și Toyota și Volvo au fost mai apreciate la germani decât Vw, Bmw, Audi, Mercedes. Și eu stau și ma gândesc ce au germanii cu mașinile astea care la ei "nu există" dar apar mereu pe primele locuri în topurile de pe la ei.
La categoria Large and Luxury a fost foarte apreciat Vw V70/XC70 :)) http://www.jdpower.com/press-releases/2014-germany-vehicle-ownership-satisfaction-study-voss
Eu acum înțeleg că în 2011 au greșit clasamentul , în 2013 a fost o surpriză, dar și în 2014 să greșești din nou, este aproape inadmisibil pentru o țară ca Germania! Totuși am pretenții de la ei. Hai că le mai dau o șansă anul ăsta. Sigur reușește Vw să depășească Toyota ( la număr de motoare performante stricate).
Îmi pare rău că mi-am permis să îmi dau cu părerea, când nici macar nu știu cum se calculează indicele de satisfacție al clientului.
Cât despre fiabilitate... http://www.autolatest.ro/editorial-auto/germanii-de-la-autobild-au-realizat-un-top-al-celor-mai-mari-esecuri-ale-industriei-auto-din-intreg-anul-2014
Și pe de altă parte:
http://www.autolatest.ro/teste-auto/test-drive-cu-cea-mai-fiabila-masina-compacta-din-lume-noua-toyota-auris-hybrid-2015
http://www.autolatest.ro/stiri-masini/cea-mai-fiabila-masina-din-germania-este-made-in-japan-toyota-prius-este-cea-mai-fiabila-masina-din-germania-
Deci germanii ăștia super mândri de mărcile lor vorbesc de bine japonezele. Și asta de vreo câțiva ani buni.
Însă ei scriu, dar cine să înțeleagă, dacă unii nu știu să citească???
Tu crezi că eu dacă aș avea un rahat de mașină de vânzare ți-aș spune ție că e proastă?
Nu meseriașule, ți-aș descrie jaful ca super luxury german, și tu foarte limitat la informații îl vei cumpara cu mare bucurie, că doar e masina germana.
În următorii ani vor apărea și mai multe articole despre masinile germane și poate se va mai lumina și poporul român care parcă trăiește pe altă planetă. Dar ca să înțelegi, trebuie să știi să citești și mai important e să gândești cu capul nu cu ochii.
@Vali: nu mai denigra mărcile germane! Lasă publicațiile germane să o facă, din câte citesc ele se descurcă foarte bine, mult mai bine decât tine.
hater-e, ai punctat bine de data asta :))
Prietene, ma refeream la puterea de cumparare. Atata timp cat potentialul de cumparare este mai mare, cu siguranta si vanzarile vor fi bune pentru acest nivel de pret. De-asta am spus ca unui neamt obisnuit i se pare o masina scumpa, iar unui roman obisnuit i se pare extraordinar de scumpa.
Cand castigi 3000 de euro/luna si viata o vezi altfel in general.
In alta ordine de idei, vad ca e jale mare pe forumul asta: vai, canu se va vinde, vai ca Vw asipra prea sus, vai si vai si vai....Nu mai bine lasati piata sa hotarasca? Nu cred ca e vre-un om care sa-si permita modelul asta pe forum, pe aici se poarte max. 20.000 euro si daca se poate SH, dar sunt destui prin Romania si pe pietele occidentale foarte multi care isi permit si o vor cumpara. Firmele la fel, vor fi interesate din cauza cilindreei interesante.
Aia au cele mai mari vanzari din toate timpurile, chiar cu politica asta de marire constanta a preturilor, iar voi va agitati aici pe o masina care va vinde 1000 de exemplare, majoritatea catre reprezentantele de vanzari din lume, unde unii isi vor lasa balele pe geamuri si apoi isi vor lua Seat Ibiza.
Pret model testat: 57k euro.
De 2.5 ori mai mult,nesimtire specifica nemtilor pe care singurul lucru bun pe care il mai fac in 2015 este market-ingul si manipularea incuiatilor.
Efectiv sunt din ce in ce mai scarbit de modul in care acesti indivizi isi vand carutele.Cu banii astia imi iau masina din aceasi clasa(Mazda 6,care bate la fund aceasta chestie numita Passat)si imi fac si casa.Dar in lume sunt atatia oameni prosti care s-au imbogatit peste noapte(vezi politicienii) incat producatori de masini gen Volkswagen profita de faptul ca astfel de persoane cheltuiesc banii in acelasi mod in care i-au si facut,adica usor.