Drivetest Renault Megane Estate
1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP Man6 IntensJoi, 12.01.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
Să încerci să-i explici românului că un break este mai practic decât un sedan și chiar mai încăpător este o misiune aproape imposibilă. E ca și cum te-ai lupta cu morile de vânt și cu o mentalitate de neclintit.
Cu toate acestea, există câteva mașini care le pot ridica alor noștri măcar câteva semne de întrebare. Pot naște dilema alegerii între un break și un sedan. Iar când se naște dilema, mai e doar un pas până la a recunoaște beneficiile unui break.
După ce am parcurs aproximativ 1400 de kilometri cu Renault Megane Estate, putem spune că Megane Sedan are un rival chiar în interiorul gamei.
Renault Megane Estate
1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP Man6 Intens
- Pret de pornire 15.500 €
- Pret model testat 21.100 €
Motor / Transmisie
Sub capota mașinii de test s-a aflat un motor diesel de 1.6 litri dCi, capabil să ofere 130 de cai putere și un cuplu motor de 320 de Nm. Acesta din urmă este resimțit devreme, ceea ce face din Megane Estate o mașină vioaie.
De altfel, resursele sunt suficiente pentru a imprima un caracter dinamic, indiferent dacă sunteți cu mașina goală sau plină. Singura condiție este să nu alegeți modul de rulare Eco. Acesta este singurul care anesteziază accelerația și parcă renunță la jumătate din resurse doar de dragul consumului. Altfel, Megane Estate se comportă bine și dă dovadă de reprize bune de accelerare chiar și în modul Normal.
Transmisia manuală cu șase rapoarte este etajată corect. Timoneria este ușor lungă, iar precizia este perfectibilă. Antifonarea motorului dCi se realizează bine, dieselul începând să fie destul de prezent în habitaclu abia după 2500 de rotații.
Consum
Renault a avut întotdeauna grijă de buzunarul clienților săi, așa că Megane Estate caută să nu iasă din acest șablon. Traficul aglomerat din preajma sărbătorilor de iarnă a încărcat ceva mai mult computerul de bord, care a indicat între 7.3 și 7.8 litri/100 de kilometri. Un rezultat destul de bun dacă luăm în calcul temperaturile scăzute și traficul infernal, dar departe de valorile oficiale.
În afara orașului, Megane Estate se poate mulțumi și cu mai puțin de 5 litri/100 de kilometri. Depinde cum decideți să mergeți. Media pe cei 1400 de kilometri a fost de 5.8 litri la 100 de kilometri, în condițiile în care calculul a început cu 350 de kilometri parcurși printr-un București de sărbătoare. Restul kilometrilor au fost în mare parte în regim extraurban, fără a menaja prea mult pedala de accelerație. E drept că am mai folosit pe alocuri și modul Eco pentru o valoare mai bună.
Dacă ne luăm după cifrele oficiale, Megane Estate 1.6 dCi consumă în medie 4 litri/100 de kilometri. Este fix la fel ca un OCtavia Combi cu 20 de cai în plus, dar ceva mai bine decât un Volkswagen Golf Variant și un Seat Leon ST, care au și ei tot cu 20 de cai în plus. Ceilalți rivali, adică Opel Astra Sports Tourer, Peugeot 308 SW și Ford Focus Wagon, consumă mai puțin decât modelul francez.
Performanţe
La capitolul accelerație, Renault Megane Estate își arată colții mai bine doar dacă selectați modul Sport. Atunci parcă decorul se derulează ceva mai repede, iar cele 10.6 secunde scurse până la 100 de km/h par un timp decent.
Raportat la rivalii din segment, break-ul Renault este cu mult mai lent decât un Skoda Octavia Combi, Seat Leon ST sau Volkswagen Golf Variant. Și Opel Astra Sports Tourer se descurcă o idee mai bine. Din fericire, Ford Focus Wagon și Peugeot 308 SW sunt ceva mai slabi și sunt depășiți ușor.
Viteza maximă se oprește la 198 de km/h, suficientă pentru cei care își doresc doar o simplă mașină de familie.
Interior
Am blamat de multe ori faptul că producătorii auto folosesc o hârtie indigo cu care copiază același interior pe diferite modele. Însă, când vine vorba despre un interior lăudabil, criticile se mai domolesc.
Este și cazul lui Megane Estate, care se bucură de aceeași practicalitate și nivel de tehnologizare cu fratele mai mare, Talisman. Prin urmare, un transplant benefic.
Materialele sunt moi și prietenoase în mare parte din habitaclu. Sunt doar câteva excepții izolate de materiale tari. Finisajele sunt și ele destul de bune, iar tapițeria vine cu un material catifelat, care amplifică starea de confort.
Ergonomia este o chestiune discutabilă. Chiar dacă ecranul tactil răspunde foarte bine la comenzi, uneori este dificil să îți iei ochii de la drum doar pentru a căuta locul lor pe display.
Spațiile de depozitare sunt bine gândite și generoase. Buzunarele ușilor sunt destul de mari, cotiera este și ea adâncă, iar torpedoul încăpător. Suportul pentru telefon mobil de la baza consolei este și el bine croit, însă suportul de sticle și pahare de pe consola centrală nu este suficient de adânc pentru o susținere bună.
Portbagajul are o capacitate de 521 de litri. Este suficient pentru un concediu de câteva zile, însă unii ar putea privi cu jind la spațiul mult mai generos pe care îl promit Seat Leon ST, Volkswagen Golf Variant, Peugeot 308 SW și Opel Astra Sports Tourer. Doar Ford Focus Wagon este ceva mai neîncăpător.
Preţ de achiziţie
Renault Megane Estate pleacă de la 15.500 de euro pe piața din România, un preț de pornire ușor mai mic decât al celorlalți rivali. Dacă ne referim totuși la versiunea testată de noi, adică dieselul de top 1.6 dCi de 130 de cai putere, calculele încep de la 19.300 de euro, iar versiunea de top Intens urcă valoarea totală la 21.000 de euro.
Dacă ne uităm în segment la versiunile comparabile ale rivalilor observăm următoarele: Ford Focus Wagon 1.5 TDCi Titanium este ușor mai ieftin, la 20.200 de euro, Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTi Innovation ajunge la 22.500 de euro, Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Allure costă 23.000 de euro, Seat Leon ST 2.0 TDI FR are un preț apropiat de 21.300 de euro, iar Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline păstrează ștacheta ridicată cu un preț de 23.800 de euro. Popularul Skoda Octavia Combi în versiunea 2.0 TDI de 150 de cai putere și echiparea de top Laurin&Klement ajunge la 25.800 de euro. Chiar și echiparea Style este mai scumpă la 22.000 de euro.
Siguranţă
Noul Renault Megane a primit cinci stele din partea organizației EuroNCAP. Compacta a primit un punctaj maxim, la fel ca fratele său mai mare, lansat și el anul acesta: Renault Talisman.
Fiindcă este vorba despre aceeași paltformă, putem aplica fără probleme punctajul maxim și variantei break. Pentru protecția pasagerilor adulți procentul a fost de 88%, pentru protecția copiilor a fost 87%, iar pentru pietoni scorul s-a oprit la 71%, adică o valoare foarte mare, similară cu cea acordată pentru sistemele de siguranță.
Dincolo de punctajul elocvent, noul Renault Megane Estate beneficiază, ca și hatchback-ul, de o listă lungă de sisteme active: avertizare la părăsirea benzii de mers, pilot automat adaptiv, avertizare privind păstrarea distanței față de vehiculul din față, recunoașterea semnelor de circulație, frânare automată de urgență și monitorizarea unghiului mort. Am apreciat în special monitorizarea permanentă a distanței față de vehiculul din față și estimarea secundelor necesare pentru reacție.
Ţinută de drum
Renault Multi Sense influențează simțitor comportamentul break-ului. Modul Eco anesteziază funcțiile mașinii, Confort relaxează totul în jur, iar Sport rigidizează puțin direcția, alertând totodată și transmisia. Sunt detalii care îți oferă ceva mai multă încredere atunci când vrei să abordezi curajos un viraj.
Ruliul nu este estompat complet, însă Megane Estate pare mult mai dornic de escapade sportive decât vechea generație. Suspensia, chiar dacă rămâne una zgomotoasă, absoarbe destul de bine neregularitățile asfaltului. Și, așa cum s-a întâmplat și în cazul versiunii noastre, confortul poate fi influențat decisiv și de dimensiunea jantelor pe care le alegeți.
Una peste alta, Renault Megane Estate rămâne o mașină confortabilă, potrivită familiei, dar care păsește ceva mai hotărât cînd vine vorba de șofat sportiv. La rafinamentul suspensiei mai e de lucrat măcar puțin.
Vizibilitate
Ca și în cazul celorlalte variante de caroserie, oglinzile laterale sunt bine proporționate, iar primul rând de montanți pare să nu fie problematic în virajele strânse. Rămâne însă o problemă cu luneta, destul de îngustă pentru a ajuta suficient manevrele efectuate în marșarier.
Tehnologie
Lista de tehnologii a adevenit una foarte stufoasă odată cu noua generație. Lucrurile se concentrează în jurul a două ecrane generoase. Primul ține locul instrumentelor de bord clasice și oferă multe informații în spatele volanului. Uneori prea multe informații, fiind necesară o atenție sporită și o acomodare cu poziționarea acestora pe ecran.
Ecranul central, care o dimensiune de 8.7 inch, are o poziționare verticală în centrul planșei de bord. Are o grafică prietenoasă, poate fi colorat în funcție de lumina ambientală sau de modul de rulare pe care îl alegeți și funcționează decent.
Spunem decent pentru că puterea de procesare este bună, dar există loc și de mai bine. Foarte important în era actuală, ecranul răspunde bine la comenzile tactile.
Am amintit în articolul dedicat mașinilor de vacanță despre funcționarea sistemului de acces fără cheie. Acesta detectează rapid apropierea cardului de acces pe care îl ții de obicei în buzunar. Deschidere ușilor la simpla tragere a clanței nu funcționează însă de fiecare dată. E nevoie să insiști. E departe de promptitudinea pe care o oferă un sistem similar instalat pe modelele Toyota, spre exemplu.
La capitolul conectivitate, Megane vine cu un Bluetooth pentru împerecherea cu telefonul mobil, dar și cu două prize USB, un AUX și un slot pentru carduri. Pe lista elementelor care ușurează viața celui de la volan se află și asistentul la parcare. Acesta poate efectua o garare cu spatele, o parcare laterală sau una oblică.
Nu am uitat nici de sistemul Head-Up Display color, unul dintre cele mai avansate din segment. E drept că este proiectat pe o bucată de sticlă care se ridică din planșa de bord, însă vă acomodați repede.
Design
Românii nu digeră foarte bine break-urile, preferând mai degrabă caroseriile sedan. Însă, de această dată, Renault s-a asigurat că nu sunt foarte multe diferențe estetice între cele trei tipuri de caroserie. Prin urmare, măcar din punct de vedere estetic clienții nu vor mai avea dileme.
Partea frontală rămâne la fel de agresivă, cu o semnătură luminoasă pe care nu o poți confunda. La fel se întâmplă și cu posteriorul, care vine cu aceleași baghete luminoase LED ca în cazul hatchback-ului și sedanului. Prin urmare, o rețetă estetică similară, dar care se pare că place deja destul de mult publicului din România.
Ne-a placut
- Tehnologia oferită
- Resursele motorului
- Designul exterior
Nu ne-a placut
- Suspensia ușor zgomotoasă
- Funcționarea sistemului de acces fără cheie
- Spațiile de depozitare pahare
Date tehnice - Renault Megane Estate 1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP Man6 Intens | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Desigur. Mulțumim pentru sesizare.
""""Ergonomia este o chestiune discutabilă. Chiar dacă ecranul tactil răspunde foarte bine la comenzi, uneori este dificil să îți iei ochii de la drum doar pentru a căuta locul lor pe display""""
aceeasi problema care apare si pe S90, V90, XC 90, si pe alte masini moderne care renunta la butoane de dragul unor displayuri uriase.
2. 23k euro pentru coaja aia de Peugeot 308? Francezii au inceput sa-si ia nasul la purtare...
3. Megane este o masina corecta pentru cei fara pretentii. Pentru restul, slava Domnului, exista o multime de optiuni in clasa asta.
La Megane nu exista amortizoare adaptive, deci modul Sport nu influenteaza cu nimic suspensia. E doar placebo in cazul de fata. Se modifica insa raspunsul directiei, al cutiei automate (unde e cazul)...la Renault, singurul model cu amortizoare adaptive este Talisman, cel putin pe piata din Romania
sunt relativ dezamagit de aceasta varianta entry level, iar sa dai 20 si de mii pe un megane dotat superior mi se pare o gluma porasta