Drivetest Renault Kadjar facelift
1.3 Benzină Turbo (TCe) 140CP Man6 4x2 IntensMiercuri, 19.12.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
Atunci când ai pe cineva celebru în familie, te bucuri și tu de baia de mulțime pe care o generează. Fie că îți dă tag pe Facebook sau pe Instagram sau că îți pune la dispoziție o parte din instrumentele lui de marketing ca să devii și tu celebru.
Renault Kadjar știe foarte bine asta, întrucât a beneficiat din plin de popularitatea lui Nissan Qashqai, cel mai vândut SUV compact din Europa. Dezvoltat pe aceeași platformă cu pionierul japonez, Kadjar a reușit să sfideze previziunile cârcotașe, care îl vedeau ca pe un SUV incapabil să iasă din umbra lui Qashqai.
Bazându-se pe un preț accesibil, pe o gamă variată de motoare, dar mai ales pe o echipare foarte generoasă, Renault Kadjar a reușit să devină o alegere populară în Europa și nu numai. De la debutul oficial pe piață, Kadjar a adunat 450.000 de clienți, o valoare care îl scoate clar din umbra fratelui Qashqai.
După atâta trudă și afirmare, crossover-ul francez avea nevoie de un aer proaspăt, motiv pentru care, la jumătatea carierei, a primit un facelift. Am văzut pe viu ce s-a schimbat, dar și ce nu s-a schimbat la noul Kadjar în cadrul unui test desfășurat pe șoselele din Sardinia.
Renault Kadjar facelift
1.3 Benzină Turbo (TCe) 140CP Man6 4x2 Intens
- Pret de pornire n/a €
- Pret model testat n/a €
Motor / Transmisie
Timiditatea modificărilor estetice este contrabalansată de curajul îmbunătățirilor de sub capotă. Noul Renault Kadjar schimbă multe în gama sa de motorizări și reușește să se alinieze rapid la normele de poluare și la cerințele unui public european care pune la colț dieselul.
Să nu vă imaginați însă că au dispărut agregatele pe motorină. Există același dCi de 1.5 litri, care dezvoltă acum 115 cai putere. Pentru cei care și-au dorit mai multe resurse încă de la debutul modelului pe piață, Renault își ia inima în dinți și propune Kadjar alături de un dCi cu o capacitate de 150 de cai putere și 320 de Nm. Dieselul poate fi asociat doar unei cutii manuale cu șase trepte și este singurul care primește tracțiune integrală. Așadar, spre deosebire de Opel Grandland X sau Peugeot 308, Kadjar are o gamă completă și cu 4x4.
Cei care vor să se îndepărteze de diesel au la dispoziție noul motor pe benzină de 1.3 litri, pe care Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi l-a dezvoltat împreună cu Daimler. Este motorul instalat deja pe Mercedes Clasa A și același pe care l-am testat deja pe Nissan Qashqai la Barcelona. De asemenea, el va fi folosit și pe Duster.
Motorul pe benzină vine cu o mulțime de tehnologii noi, printre care injecția directă cu o presiune de 250 bar, camera de ardere îmbunătățită, un nou turbocompresor și adăugarea unui filtru de particule. Pentru a se asigura de fiabilitatea lui, Grupul Renault-Nissan-Mitsubishi l-a testat vreme de 40.000 de ore pe bancul de probe.
Ca și pe Qashqai și Duster, motorul este disponibil cu două versiuni de putere: una de 160 și una de 140 de cai putere. În Sicilia am avut ocazia să mă aflu la volanul motorizării mai mici. Așadar, sunt suficienți 140 de cai putere benzină pentru a mișca decent un Kadjar?
Sunt. Mașina nu se simte submotorizată, chiar dacă vorbim despre o clindree așa de mică. Cuplul motor de 240 de Nm ajută mult în acest sens. Apare pe la 1600 de rotații și rămâne acolo până aproape de 3500 rpm, garantând o elasticitate foarte bună alături de transmisia manuală cu șase trepte.
Chiar dacă are o timonerie lungă, Kadjar te va lăsa să zăbovești mai mult decât crezi în treapta a patra de viteză. E ca și cum ai fi descoperit pentru scurtă vreme o automată. Poți rula cu 40 de km/h prin oraș sau poți accelera până dincolo de 90 de km/h într-o depășire. Ambele extreme îți oferă un impuls bun al accelerației.
Motorul începe să gâfâie ușor abia pe la 130 de km/h, însă nu e deranjant. Încă simți că te poate duce și mai departe.
Cred că acest motor de 1.3 litri este unul dintre cele mai bune de pe piață și pentru că oferă un rafinament grozav. Este silențios în staționare, silențios și în timpul rulării. Abia pe la 3500 de rotații își face simțită prezența, dar nu e un zgomot neplăcut. Vibrațiile sunt și ele estompate.
Consum
Noutățile cu care vine motorul pe benzină de 1.3 litri ar trebui să favorizeze eficiența și să facă din Kadjar o mașină în care te urci fără să fii speriat de consum. Renault anunță o medie de consum de 5.9 litri/100 de km și o valoare de 5 litri/100 de km în regim extraurban. Am rulat pe autostrăzile și drumurile din Sardinia destul de susținut, pe o ploaie care nu s-a oprit toată ziua.
N-am folosit modul Eco de rulare, responsabil pentru anestezierea resurselor motorului, și am obținut la finalul celor 150 de kilometri un consum de 7.6 litri/100 de kilometri. Se poate și mai bine dacă mergeți în modul Eco și nu bruscați accelerația așa cum am făcut-o eu.
Skoda Karoq și Volkswagen Tiguan nu oferă benzinare comparabile, însă Seat Ateca are un TSI de 150 de cai putere care consumă doar 5.3 litri/100 de kilometri. Tot mai puțin consumă și Peugeot 3008 și Opel Grandland X, însă e drept că oferă și cu 10 cai mai puțin. Nissan Qashqai, fratele lui Kadjar, echipat cu același motor de 1.3 litri și 138 de cai putere, promite un consum mediu de 5.7 litri, chiar și atunci când este echipat cu jante de 19 inch.
Singurele modele rivale care consumă mai mult sunt Ford Kuga, Kia Sportage, Hyundai Tucson și Mazda CX-5. E drept că unii dintre acești rivali au și ceva mai multe resurse.
Performanţe
Exceptând modelele diviziei Renault Sport, gama francezilor nu emite pretenții dinamice deosebite. În cazul mașinii testate de mine în Sardinia, sprintul de la 0 la 100 de km/h se realizează în 10.4 secunde, o valoare decentă, care nu impresionează însă pe nimeni. Ar fi însă mult mai potrivit să vă spun că accelerația de la 80 la 120 de km/h a fost clar îmbunătățită și se face în 8.1 secunde. Asta înseamnă un aplomb bun pe drumurile naționale de la noi, unde ai nevoie de resurse și dinamică fix în acest interval. Gândiți-vă, de exemplu, la depășirea unui camion pe Valea Oltului.
Dacă noul Nissan Qashqai este ceva mai eficient decât Kadjar facelift, francezul recuperează la performanțe. Insesizabil aș zice. Pentru că noul Kadjar este mai rapid cu 0.1 secunde decât Qashqai.
Mazda CX-5 oferă același timp de accelerare pentru versiunea benzină cu 165 de cai, Seat Ateca și Ford Kuga oferă un timp de accelerare mai bun, dar au și cu 10 CP în plus. Hyundai Tucson, Kia Sportage, Opel Grandland X și Peugeot 3008 sunt rivali mai lenți.
Interior
În habitaclu, faceliftul a adus ceva mai multe elemente cromate. Un crom satinat, regăsit la nivelul multor elemente din habitaclu. Materialele rămân prietenoase în părțile superioare ale planșei de bord și ceva mai tari în părțile inferioare. Finisajele păstrează și ele o calitate bună, iar egonomia pare să nu fi fost afectată de înlocuirea comenzilor pentru climatizare. Comenzi preluate de la actualul Duster. Arată mult mai bine decât cele de pe versiunea pre-facelift, rotițele cromate oferind o senzație de calitate germană. Spre deosebire de Duster, ele asigură controlul unei climatizări duble.
Și pe volan lucrurile sunt destul de clare, operarea instrumentelor de bord fiind destul de intuitivă. În ceea ce privește spațiile de depozitare, Kadjar le oferă clienților săi o consolă centrală ceva mai mare, cu suporturi noi pentru pahare și telefonul mobil. Cotiera este generoasă și acum glisează pentru a susține mai bine mâinile șoferului și pasagerului.
În portiere există loc pentru o sticlă de 1.5. litri, însă buzunarul ar fi trebuit să fie ceva mai generos și pentru alte obiecte.
Noul Kadjar se vrea a fi și mai confortabil, mulțumită scaunelor cu umplutură nouă și extensiei pentru șezut (glisează cu 6 centimetri). Există noi tipuri de tapițerii, printre care și una cu design în relief și cusături contrastante. Pe locurile din spate există spațiu suficient la nivelul picioarelor și al capului, însă un al treilea pasager ar fi serios incomodat de tunelul central destul de înalt.
Portbagajul are o capacitate de 472 de litri, dar la nevoie există două butoane prin care se rabatează foarte ușor bancheta spate. Se poate rabata și scaunul pasagerului față pentru a permite încărcarea unor obiecte lungi de peste 2.5 metri. În portbagaj există un fund dublu, dar și posibilități diferite de compartimentare. Pentru cei care se gândesc la o rulotă, Renault oferă acum și un cârlig de remorcare acționat electric.
Preţ de achiziţie
Renault nu a oferit detalii despre prețurile cu care se va comercializa faceliftul lui Kadjar pe piața din România. Însă, având în vedere că SUV-ul francez s-a făcut remarcat prin accesibilitatea lui în segment, fără îndoială și faceliftul va respecta poziționarea anterioară față de rivali. Asta înseamnă că noul Renault Kadjar facelift va fi unul dintre cele mai accesibile SUV-uri din segment, alături de Kia Sportage și Nissan Qashqai.
Siguranţă
Faceliftul aduce noutăți și în materie de siguranță. Kadjar beneficiază acum de un sistem de recunoaștere a semnelor de circulație, care compară imaginea surprinsă de camera frontală cu informațiile GPS-ului și te avertizează că ai depășit viteza legală înscrisă pe indicator. La această funcție se mai adaugă monitorizarea unghiului mort, asistentul pentru parcare, frânarea automată de urgență și păstrarea benzii de mers. Sunt în total 10 sisteme de siguranță standard sau opționale, cu care noul Kadjar vine disponibil.
Această echipare ar trebui să le inspire încredere clienților, la pachet cu cele cinci stele obținute de Kadjar la testele EuroNCAP în anul 2015. Atunci, Kadjar a fost catalogat cu 89% de procente pentru portecția pasagerilor adulți și cu 81% pentru cea a pasagerilor copii.
Ţinută de drum
Renault nu a operat modificări la nivelul ținutei de drum, Kadjar fiind aceeași mașină cu care publicul s-a obișnuit: confortabilă și ușor de condus. Trece fluierând peste denivelări și gropi, chiar și atunci când optați pentru jantele de 19 inch. E drept, o să vă simțiți mai bine cu cele de 17 inch. Suspensia nu transmite foarte mult zgomot la interior, însă, în cazul unei infrastructuri problematice antifonarea sa este perfectibilă.
Despre o rulare dinamică nu prea poate fi vorba, Kadjar facelift fiind un crossover destul de cumpătat. Există un ruliu pronunțat în viraje, iar direcția nu este dintre cele mai precise. Ea se dovedește însă extrem de prietenoasă în oraș, unde este asistată foarte bine și unde înlesnește manevrele în parcare.
Pentru cei care își doresc ieșiri în teren accidentat, e bine de știut că SUV-ul Renault și dimensiunile sale nu promit aventuri în vârf de munte. Avem o gardă la sol decentă, de 20 de inch, cu care te simți în siguranță pe orice drum forestier. Unghiul de atac are doar 17 grade, iar cel de degajare 25.
Din păcate, tracțiunea integrală nu va fi disponibilă pe toate versiunile. Doar cei care plătesc pentru motorizarea vârf de gamă, 1.7 dCi de 150 de cai putere vor avea acces la un sistem 4x4 preluat de la Nissan, similar cu ce găsim pe Duster. El dispune de un mod 4x2, pentru eficiență, de un 4x4 automat, în care sistemul gândește singur către ce axă merge cuplul motor, și de un 4x4 Lock, gata să împartă resursele 50/50 între cele două axe, cu condiția ca viteza să nu depășească 40 de km/h.
Pentru cei care nu au posibilități financiare pentru versiunea de top și deci pentru 4x4, Renault Kadjar poate fi comandat pe celelalte derivate cu un sistem Extended Grip. Acesta moderează cuplul motor trimis către puntea față. Nu este un sistem 4x4, dar vine cu mai multe moduri de rulare: cel standard se numește Road Mode. Mai există Uneven Ground Mode, care controlează modul de tracțiune în locul șoferului, ajutând astfel la descărcarea roților de noroi, nisip sau zăpadă. Modul Expert le oferă clienților libertate deplină, aceștia fiind capabili să dozeze cuplul trimis roților doar cu ajutorul accelerației.
Vizibilitate
Kadjar este un SUV care continuă să pară masiv, iar impresia nu e generată doar de mixul dintre poziția la volan, unghiul deschiderii vizuale și nervurile caroseriei. La volanul lui Kadjar stai destul de sus pentru a vedea șoseaua și împrejurimile, iar oglinzile laterale mari și suprafața vitrată generoasă au și ele partea lor în treaba asta.
Montantul parbrizului de pe partea șoferului te încurcă puțin la virajele strânse de stanga, în timp ce linia hayonului impune unele probleme de vizibilitate posterioară, întrucât luneta este flancată de doi montanți generoși. Manevrele efectuate în marșarier sunt remediate parțial de senzorii de parcare, dar cea mai bună soluție o reprezintă camerele video.
Tehnologie
Odată cu faceliftul, Renault Kadjar a câștigat și la capitolul tehnologie. Pentru că Renault a înțeles importanța acestui capitol în societatea actuală. Cu toate acestea, pare că face pași destul de mici, dacă stăm să ne gândim că și acum, după facelift, cel mai mare ecran disponibil pentru sistemul multimedia al lui Kadjar are tot 7 inch. Și nu ar fi neapărat o problemă, însă poziționarea sa pare a fi în continuare ușor defectuoasă, pentru că mi l-aș fi dorit ceva mai sus pe planșa de bord. Adică acolo unde să nu fiu nevoit să-mi iau prea mult ochii de la drum.
Încadrarea sa în planșa de bord pare a fi ceva mai plăcută din punct de vedere estetic, iar butoanele clasice au fost înlocuite cu unele tactile. Meniul este prietenos, ușor de intuit, doar că mai are unele întârzieri.
Dacă te plictisești de grafica îmbătrânită a sistemului multimedia R-Link 2, nu-ți face griji, pentru că acum există suport Apple Carplay și Android Auto, iar aplicațiile telefonului tău apar pe ecranul de 7 inch.
Vești bune de dincolo de volan, unde instrumentele analog au fost înlocuite cu un ecran digital de 7 inch, prietenos și destul de ușor de folosit și citit. Pe lista dotărilor trecem în revistă luminile LED frontale, inclusiv pentru proiectoare, acoperișul panoramic cu trapă electrică, accesul și pornirea fără cheie, sistemul audio Bose și elementele de siguranță enumerate mai sus.
Mi-aș fi dorit și o deschidere/închidere electrică a portbagajului, ca să nu mai vorbesc despre un Head-Up Display.
Design
Renault Kadjar se încadrează în filosofia de design a brandului francez, trasată de Laurens van den Acker cu ceva timp în urmă. Odată cu faceliftul, fața lui Kadjar a fost ușor împrospătată, însă fără a afecta aceste linii. Spre exemplu, designerii francezi au mărit ușor grila frontală, însă logo-ul Renault a rămas la fel de mare și bine evidențiat.
Și blocurile optice au fost ușor restilizate și vin acum cu o semnătură LED sub forma literei C, care servește și pentru semnalizare. Ca în cazul oricărui facelift, au apărut și o mulțime de elemente cromate în partea frontală, inclusiv conturul proiectoarelor. Foarte important pentru cei care își doreau ceva mai multă lumină pe timp de noapte, Kadjar vine cu faruri full LED, care sunt de șase ori mai economice decât cele cu halogen.
Privit din profil, Kadjar vine cu două noi tipuri de jante, unele de 17 și unele de 19 inch. Există și trei noi culori de caroserie: un verde măslină, un gri și acest albastru Blue Iron testat de mine în Sicilia.
Posteriorul nu ne aduce modificări majore. Avem un amestec de stopuri cu LED preluate parcă de la Clio și un spoiler împrumutat de la Koleos. Chiar și cu aceste modificări discrete, Kadjar reușește să garanteze un aer ceva mai proaspăt și să privească optimist către cea de-a doua parte a carierei sale.
Ne-a placut
- Rafinamentul motorului pe benzină
- Elasticitatea motorului
- Ergonomia
Nu ne-a placut
- Ruliu pronunțat în viraje
- Ecranul de numai 7 inch pentru consola centrală
- Grafica sistemului multimedia
Date tehnice - Renault Kadjar facelift 1.3 Benzină Turbo (TCe) 140CP Man6 4x2 Intens | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Sunt mulțumit maxim prin prisma stilului propriu de conducere. Nu e o mașină destinată ... sportivilor. Clar, e pentru familiști! Dacă porți 46 la...accelerație, e bine să cauți altceva! Consumul mediu, real (la pompă) e undeva 5,7 primăvara și toamna și 6 vara și iarna, prin prisma climatizării, evident. Utilizarea corespondentă acestor valori e preponderent urbană, în cazul meu. Trăgând linie, super OK! Am încercat și modul ECO în oraș, dar limitarea climatizării în acest mod nu mi-a plăcut!
Legat de face-lift, nu m-a dat pe spate, poate cu excepția barei spate, un pic mai rafinată! În rest, nu... Nici măcar zona climatizării...
Ca și concluzie, nu regret acest dCI de 1,6, mai ales că e 4*4. Ador modul cum urcă o pantă de 14° în treapta întâi, fără să apăs pe accelerație! Mai ales dacă e și zăpadă, că acum ...
pentru ca pe a 5 a au asezat-o in varful bradului
d'aia
si la plusuri ati scris: Ergonomia.
eu ce sa mai inteleg?
Pe de alta parte, cui nu-i plac testele Automarket, e liber sa nu le citeasca; la urma urmei......cred ca mai putin de 1% dintre cititori isi permit sa schimbe masia; asa ca ne delectam in continuare cu testele de aici
Au sacrificat rotile alea pe 19" doar ca sa dea bine, anvelopele zici ca sunt la piele!
Inca nu-mi vine sa cred: 1.2 130cp 0-100km/h in 10.1, iar 1.3 140cp 0-100km/h in 10.4s, posibil rapoarte foarte foarte lungi, desi ce povestiti ca poti merge cu a 4-a de la 40-90km/h, banuiesc ca glumiti, sunt masini in care se poate merge cu 3-a de la 20-150km/h.
Recunosc ca pt unii acel plafon panoramic cu o cutie automata ar aduce o placere la drum lung, dar restul masinii nu e chiar roz.
I-am dat doar 4 stele pentru că încă nu știm prețurile lui kadjar pe piața de la noi. Nota asta este dată în urma unor supoziții.
@Daniel_kid
Am apreciat ergonomia comenzilor, butoanelor de pe planșa de bord și a celor de pe volan.
@f
Poate că ai dreptate. Dar, uite, Kadjar nu e deloc o mașină sportivă. Și cu toate astea a luat 4 stele la ținută de drum tocmai pentru că este confortabilă. Mulțumim pentru că ne citești
@RS
designul este cel mai subiectiv capitol al testului nostru. Deci, dă-mi voie să consider că Renault kadjar nu e printre frumoasele segmentului, dar nici printre urâte. E undeva la mijloc.
@olteanu
Mulțumim de sesizare
@eu
Ai o fereastră de test de o oră, maxim două. Trebuie să vezi cum merge motorul acela și ceva mai tare, nu doar „la consum”. De aici unele bruscări. Consider însă că orice client are momente în care conduce inconstant. Și nu mergem întotdeauna la consum.
Drumuri bune si sarbatori fericite!
Ce nu inteleg de ce nu se face review si la modelul de baza care este cel mai accesibil. Varianta intense testata de majoritatea nu e cea mai accesibila masina.