Drivetest Nissan Qashqai facelift
1.3 Benzină Turbo 159CP 4x2 Man6 TeknaVineri, 02.11.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
Puțini știu că ar trebui să scoată un pix și o foaie atunci când văd pe stradă un Nissan Qashqai. De ce? Pentru că modelul japonezilor este o adevărată vedetă pe Bătrânul Continent, reușind să devină, în numai 11 ani, cel mai popular SUV din Europa.
Părea o mașină controversată la început, însă Qashqai a venit la timpul potrivit, profitând la maxim de dragostea europenilor pentru SUV-uri. Chiar dacă generația actuală are deja șase ani pe piață, Qashqai nu pare să dea semne de oboseală. Semnează în continuare autografe și pare adaptat la cererile pieței, mai ales acum, când gama de motorizări se primenește cu un motor nou-nouț.
Este vorba despre un agregat de 1.3 litri pe care Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi l-a dezvoltat împreună cu Daimler. Ce înseamnă asta? Că din această toamnă avem un motor de Mercedes pe un Nissan. Și invers.
Schimbul nu se oprește numai aici. Motorul de 1.3 litri, care se regăsește deja pe Mercedes Clasa A, va fi folosit și pe alte modele ale Alianței. Renault Kadjar îl primește odată cu faceliftul pentru jumătatea carierei. Și, tot în cercul acesta elitist este inclus și Dacia Duster, mina de aur a uzinei de la Mioveni.
Nissan Qashqai facelift
1.3 Benzină Turbo 159CP 4x2 Man6 Tekna
- Pret de pornire 18.950 €
- Pret model testat 25.780 €
Motor / Transmisie
Cu nume atât de populare alături, motorul de 1.3 litri nu are cum să nu devină și el o vedetă. Pe Nissan Qashqai este oferit în două versiuni de putere, care pensionează motoarele nu tocmai bătrâne de 1.2 și 1.6 litri turbo. Nissan promite că noul motor de 1.3 litri, cu patru cilindri, are performanțe și eficiență superioare agregatelor pe care le înlocuiește. Clienții vor putea alege fie versiunea de 138 de cai putere, fie pe cea de 159 de cai putere. Astfel, pe Qashqai, unitatea de 1.3 litri oferă ceva mai multe resurse decât va oferi pe Dacia Duster.
În cadrul testului desfășurat în Barcelona, am urcat la volanul celei mai puternice versiuni. Cei 117 kW, adică 159 de cai, sunt completați de un cuplu motor de 260 Nm, resimțit foarte devreme, adică pe la 1600 de rotații. Plaja de cuplu este generoasă și contribuie la senzația de resurse suficiente. Am condus crossover-ul pe drumuri de munte, dar și pe autostradă. În ambele situații Qashqai nu a gâfâit, ba chiar s-a arătat energic.
Parteneriatul dintre Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi și Daimler are în plan dezvoltarea a 19 tehnologii noi. 11 dintre acestea se regăsesc pe motorul de 1.3 litri. Printre ele putem enumera injecția directă cu o presiune de 250 bar, camera de ardere îmbunătățită, turbocompresorul și adăugarea unui filtru de particule pentru motoare pe benzină.
Toate aceste detalii fac din noul agregat de 1.3 litri cel mai avansat motor disponibil acum pe modelele de volum Nissan. Testele au însumat peste 40.000 de ore de funcționare, ceea ce echivalează cu 300.000 de kilometri parcurși sau cinci ani de utilizare.
Cele două versiuni de putere sunt asociate în standard unei transmisii manuale cu șase rapoarte. Nu excelează prin precizie, timoneria fiind similară cu ce știam până acum pe Qashqai. Etajarea sa a fost însă îmbunătățită pentru a permite o accelerare mai bună, în special în intervalul 80-100 de km/h.
Testul de la Barcelona m-a găsit și într-o versiune a motorului de 1.3 litri asociată unei transmisii automate cu dublu ambreiaj. Deși pare greu de crezut, Nissan a decis să renunțe la clasicul CVT în favoarea cutiei cu șapte rapoarte a colegilor de la Renault. O decizie pe care am aplaudat-o în picioare. Cutia automată este disponibilă doar alături de versiunea de 159 de cai putere și, spre nemulțumirea multora, nu poate fi comandată și cu tracțiune integrală. Un amănunt de care se plâng și clienții care vor un Duster cu aceeași cutie și 4x4.
Deși m-am bucurat de automata cu dublu ambreiaj pe o distanță de numai 30 de kilometri, veștile sunt bune. Schimbă liniar, pe nesimțite, fiind în ton cu rafinamentul motorului. Retrogradările sunt și ele destul de bune, fără întârzieri deranjante.
Și dacă tot am amintit de rafinament, trebuie să spun că atunci când am urcat pentru prima dată în versiunea de 157 de cai putere n-am realizat că motorul era pornit. Nu există zgomot la ralanti și nici vibrații. Nici la repornirea sistemului start-stop nu simți vibrații deranjante.
Consum
Consistența îmbunătățirilor se simte cel mai bine la capitolul eficiență. Acest nou motor de 1.3 litri promite valori foarte bune, cu 10% mai mici decât motoarele înlocuite. Ambele motorizări, și cea de 138 și cea de 159 de cai putere, oferă aceeași medie a consumului: doar 5.3 litri/100 de kilometri. Valoarea crește cu 0.4 litri dacă vreți jante de 19 inch.
Bineînțeles, în traficul real, valorile sunt diferite. Pe traseul de munte, combinat cu porțiuni generoase de autostradă, Qashqai-ul meu de 159 de cai putere cu transmisie manuală a oscilat între 7 și 7.5 litri/100 de kilometri. Qashqai-ul celorlalți jurnaliști români prezenți la eveniment, 1.3 de 138 de cai putere, a oscilat între 6.6 și 7 litri/100 de kilometri. Vorbim de valori extraurbane, obținute într-un ritm de condus alert, cu climatizarea pornită.
Valori foarte bune și când vine vorba de emisii. Ambele versiuni ale motorului de 1.3 litri, ajutate de filtrul de particule despre care vă vorbeam și mai sus, garantează emisii de numai 121 g/km.
Dacă ne uităm la media de consum oficială și la ce promit rivalii din segment, vedem că Seat Ateca are o valoare similară: 5.3 litri/100 de km. Renault Kadjar, Peugeot 3008, Opel Grandland X, Mazda CX-5, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Honda CR-V și Ford Kuga au valori de consum mai mari chiar și cu un litru. E drept, o mare parte din aceste mașini au și ceva mai mulți cai sub capotă.
Performanţe
În cazul versiunii de 138 de cai putere, timpul de accelerare de la 0 la 100 de km/h s-a îmbunătățit insesizabil, comparativ cu cel al vechiului motor de 1.2 litri și 115 cai putere. El a scăzut de la 10.6 la 10.5 secunde. Pe versiunea testată de mine, lucrurile au rămas la fel. Aceleași 8.9 secunde ca și în cazul vechiului motor 1.6 turbo de 160 de cai putere. Prin urmare, nimic impresionant aici.
Și totuși, motorul acesta vrea să facă o impresie bună. El excelează în ceea ce privește sprintul de la 80 la 100 de km/h în treapta a patra de viteză. Este fix acel interval care ne este foarte util nouă, românilor. Adică acel interval în care poți face depășiri în siguranță. Și nu o să mai fie nevoie să retrogradezi în treapta a treia pentru mai multe resurse. O să descoperi o flexibilitate mare a celui de-al patrulea raport și o să întârzii de multe ori schimbarea.
Când vine vorba despre statistici, cele 8.9 secunde înregistrate de Qashqai în această configurație sunt mai mult decât suficiente pentru a bate majoritatea rivalilor. Doar Peugeot 3008 reușește un timp similar, însă are și ceva mai multă putere. Lider rămâne Seat Ateca, cu 8.5 secunde până la 100 de km/h. Și la viteză maximă se întâmplă la fel: Ateca ajunge la 201 km/h, iar Qashqai la 200 de km/h.
Interior
Introducerea noului motor de 1.3 litri nu aduce modificări importante la interior. Doar din punct de vedere tehnologic există niște îmbunătățiri despre care voi vorbi la capitolul dedicat. Prin urmare, interiorul rămâne așa cum îl știți. Plastice destul de tari pe alocuri și spații deficitare pe consola centrală. Zona dedicată telefonului mobil este mică și defectuos desenată, iar spațiile din portiere nu sunt nici ele foarte mari.
Dacă aveți resurse financiare pentru nivelul de echipare Tekna+, atunci o să vă bucurați și de niște scaune față și spate îmbrăcate în piele Nappa, cusute 3D. Spuma din care sunt confecționate scaunele a fost și ea îmbunătățită pentru a oferi un suport confortabil pe distanțe lungi.
Nissan susține că a folosit mai mult material fonoabsorbant la nivelul portierelor față și a pasajelor roților spate. De asemenea, geamurile spate au devenit acum mai groase. Toate aceste modificări au făcut ca rularea pe anumite porțiuni de autostradă să devină destul de silențioasă.
Preţ de achiziţie
Noul motor de 1.3 litri și 138 de cai putere va asigura intrarea în gamă, așa că este foarte important să vedem de la ce prețuri pornește crossover-ul japonez. 18.950 de euro este valoarea pentru un Qashqai de 138 de cai, cu transmisie manuală, 4x2 și nivel de echipare Visia.
În testul de azi mă voi referi însă la versiunea testată în Barcelona, adică la derivatul de 159 de cai putere al aceluiași motor de 1.3 litri. Împreună cu echiparea Tekna și cu 4x2, Qashqai-ul testat de mine pornește de la 25.800 de euro.
Un Ford Kuga cu 150 de cai și echipare Titanium, fără 4x4, este ceva mai ieftin, la 25.000 de euro. Honda CR-V, cu 173 de cai putere, echipare Elegance și 4x2 sare destul de mult peste Qashqai, la 27.000 de euro. Hyundai Tucson și versiunea benzină de 177 de cai putere, cu 4x4 și echipare Premium ajunge la suma uriașă de 29.600 de euro. Din fericire, fratele său, tot cu 177 de cai putere, echipare de top, însă doar 4x2, este ceva mai ieftin la 24.800 de euro.
Mazda CX-5 păstrează garda sus cu valoarea sa de 26.900 de euro pentru o versiune 4x2 de 165 de cai putere și nivel de echipare ceva mai modest, Attraction. Cel mai bine echipat Opel Grandland X, adică Ultimate, alături de un motor de numai 130 de cai putere, scoate din buzunar 27.300 de euro. Și Peugeot 3008 este mai scump, însă motorul său pe benzină oferă 165 de cai putere. Renault Kadjar pare un chilipir la cei 23.000 de euro pe care îi cere pentru un clasic 1.2 benzină de 130 de cai. Nu în ultimul rând, Seat Ateca, outsiderul spaniol, pare să fie echilibrat, având în vedere că costă 25.800 de euro, în versiunea de 150 de cai benzină, cu 4x2 și echipare Xcellence.
Așadar, dacă ne raportăm la toate exemplele de mai sus, Nissan Qashqai se află undeva la media segmentului, cu un preț destul de accesibil pentru cei care vor să cheltuie în jur de 25.000 de euro pentru un SUV.
Siguranţă
Noua generație a modelului japonez a primit în 2014 cinci stele din partea EuroNCAP. Pentru a întâmpina noile seturi de reguli, Nissan a dezvoltat un pachet de sisteme reunite sub denumirea Safety Shield. Acestea merg de la pachetele de asistență activă, precum cel de monitorizare a unghiului mort și recunoașterea semnelor de circulație, până la un sistem de parcare automată care învârte singur de volan dacă nu ai chef sau capacitatea de a rezolva asta. În plus, ai la dispoziție o armată de airbag-uri în dotarea standard plus o frânare automată de urgență.
Pe lângă toate astea, Nissan a pregătit noul Qashqai și de rulare semi-autonomă. Un atribut pe care crossover-ul va putea să îl ofere clienților din Europa, inclusiv românilor, la sfârșitul acestui an. Ce face ProPilot? Va putea controla accelerația, direcția și frânarea pe autostradă sau în aglomerațiile din trafic. Folosindu-se de Lane Keep Assist, Intelligent Cruise Control și Traffic Jam Pilot, Qashqai va garanta confortul rulării autonome în situațiile mai sus menționate. Pentru a activa funcția ProPilot, șoferul va avea un buton special pe volan.
Ţinută de drum
Nissan Qashqai continuă să ofere o ținută de drum confortabilă și după facelift. Ea depinde însă și de jantele cu care încălțați mașina. Cu cât sunt mai mari, cu atât suspensia va fi ceva mai rigidă și ușor intruzivă, mai ales în cazul celor de 19 inch.
Sub caroserie au avut loc niște modificări. Amortizoarele au fost recalibrate și, împreună cu modificările aduse sistemului Active Ride Control, reduc acum din ruliu și din mișcările caroseriei. Direcția pare și ea ceva mai implicată, iar volanul revine mai rapid la poziția inițială.
Ieșirile în off-road nu sunt neapărat recomandate. Sigur, vorbim despre o mașină cu gardă la sol potrivită, însă ar fi bine să conștientizăm că Nissan Qashqai rămâne un crossover urban, iar provocările off-road la care poate răspunde sunt câteva drumuri forestiere. Capacitățile sale pot fi ușor îmbunătățite dacă alegeți sistemul de tracțiune integrală, acolo unde motorizarea o permite.
Vizibilitate
În ciuda faptului că are o caroserie mai mare decât predecesorul său, Qashqai asigură o suprafaţă vitrată bine conturată, care nu pune mari probleme de vizibilitate. Luneta are dimensiuni rezonabile, iar ultimul rând de montanţi incomodează prea puţin manevrele desfăşurate în marşarier. Ca la orice SUV, oglinzile sunt generoase.
În viaţa de zi cu zi, de cele mai multe ori, nici nu apuci să observi aceste detalii, pentru că sistemul Around View Monitor, cu cele patru camere care oferă o imagine la 360 de grade a maşinii, compensează din plin grosimea montanţilor spate şi a portierelor.
Tehnologie
Nissan a simțit că best-seller-ul segmentului a rămas ușor în urmă la capitolul tehnologie. Prin urmare, odată cu introducerea acestui motor a fost pregătit și un set de îmbunătățiri pentru sistemul multimedia.
Acesta rămâne oglindit pe același ecran de 7 inch, cam mic după părerea mea, și păstrează o grafică depășită, cu aceeași rezoluție, dar cu pictograme mult mai colorate. Acum, ele pot fi configurate. Adică vă puteți crea scurtături către zonele meniului care vă interesează cel mai mult.
Cum era și normal, noul sistem multimedia suportă Android Auto și Apple CarPlay.
Dacă meniul rămâne unul ușor îmbătrânit, navigația în schimb capătă un look proaspăt. Asta și pentru că vine cu hărți 3D și cu funcții tactile similare celor folosite pe hărțile telefoanelor mobile. În plus, clienții își pot descărca acum o aplicație care se numește DoorToDoor Navigation. Ea permite selectarea unor destinații pe telefon și trimiterea lor în sistemul multimedia pentru a fi folosite de navigația mașinii. Hărțile sunt oferite de TomTom, care pune la dispoziție și informații live privind starea traficului în anumite țări ale Europei.
Așadar, vei avea de ales între hărțile navigației și cele oferite de Waze sau Google Maps, oglindite prin intermediul Apple CarPlay sau Android Auto. Avantajul navigației Nissan? Ea va funcționa fără probleme și în tuneluri, acolo unde aplicațiile pierd semnalul.
Sistemul multimedia va putea primi update-uri Over The Air. Dacă vi se pare că e prea multă engleză în propoziția anterioară, vă spun doar că puteți descărca hărțile navigației și soft-uri îmbunătățite prin simpla conectare la o rețea WiFi. Vă puteți folosi și de datele mobile ale smartphone-ului, dacă pachetul nu este prea mare. Bineîneles, rămâne și opțiunea clasică, care presupune descărcarea update-ului pe un USB și instalarea sa ulterioară.
Design
La capitolul design, modificările operate cu ceva timp în urmă, cu ocazia faceliftului reușesc să îi dea mașinii un aer contemporan, capabil să întoarcă câteva priviri. Mai ales în rândul celor care cunosc vechile modele.
Semnăturile LED frontale și posterioare au fost ușor modificate și sunt mai pronunțate, spoilerele au fost redesenate și primesc ornamente cromate, grila este și ea nouă, iar logo-ul clasic, ieșit în relief, a fost înlocuit acum cu unul cam urât, desenat pe un plastic din grilă. Este compromisul prin care designerii au ascuns radarul mașinii. Este o idee bună, dar care dă un aspect ușor artificial mașinii.
Antena de pe acoperiș a fost înlocuită cu una mai mică, gama de culori a primit și nuanțele Vivid Blue și Chestnute Bronze, iar jantele au dimensiuni de 17, 18 și 19 inch.
Ne-a placut
- Rafinamentul motorului pe benzină
- Cuplul motor
- Consumul raportat la concurență
Nu ne-a placut
- Calitatea anumitor materiale
- Spațiile de depozitare
- Timoneria cutiei
Date tehnice - Nissan Qashqai facelift 1.3 Benzină Turbo 159CP 4x2 Man6 Tekna | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Nissan
-
Constructorul japonez de automobile tocmai a prezentat a patra generație Murano pe piața din Statele Unite ale Americii. Pe lângă modificările exterioare și interioare, avem de-a face și cu un sistem de propulsie nou. (Joi, 17 Octombrie)
-
Potrivit unui oficial de rang înalt al producătorului japonez de automobile, investițiile în dezvoltarea de noi motoare termice au fost sistate. Întreaga atenție cade acum pe electrificare. (Luni, 03 Iunie)
-
Constructorul japonez de automobile anunță intrarea în producție a noului Qashqai facelift. Ca și până acum, acesta va fi asamblat în Marea Britanie, la uzina din Sunderland. (Vineri, 24 Mai)
-
Constructorul nipon de automobile intenționează să lanseze 30 de modele noi în următorii trei ani. Dintre acestea, 14 vor fi echipate exclusiv cu un motor termic. (Luni, 25 Martie)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
N-am verificat si restul preturilor, dar deja ridica un semn de intrebare asupra corectitudinii datelor.
Chiar si pe site-ul vostru se vede diferenta: http://www.automarket.ro/masini-noi/mazda/cx-5-4293/
- Tenka este penultima versiune, iar Sportage Style costa 23,913, nu am timp sa verific, dar posibil ca sta mai bine kia la optiuni, in plus "stie" si de 4x4
Vad ca au pastrat plafoniera aia urata.
Trapa aia vine default la versiunea tenka? Sper ca nu...nu de alta, dar te obliga sa o platesti, si poate nu iti doresti asta.
Marketing-nemarketing, Qashqai e printre cele mai fiabile SUV-uri/crossovere. O spun si cifrele de vanzare.
@ironR
La Qashqai-ul meu 4x4 din 2013 aveam independenta spate; nu cred ca a disparut.
De la Tekna in sus te obliga la trapa si tapiterie din piele. Din cauza ca nu-mi doresc aceste optiuni am fost nevoit sa ma limitez la Accenta, renuntand astfel si la alte optiuni (scaune incalzite, camere la 360 grade, faruri cu LED etc.), pe care le-am regretat mai tarziu. E frustrant !
O masina (nu tocmai ieftina) care se mentine de 12 ani pe primul loc in segment la vanzari in Europa crezi ca sta acolo pe ochi frumosi ? De ce oare se vinde in draci daca ieftina nu e, fiabila nu e ...?
Tu ai cumpara o masina despre s-ar spune ca nu e tocmai fiabila chiar daca e in top vanzari ?
Ultimul rol al capacului de motor este acela de a proteja matzaraiele, cum zici tu. Plus ca, la motoarele care au capace, nu prea gasesti matzaraie pe sub capac. Principalul rol e cel estetic, cel functional e minor, chiar absent.
Si mai am o intrebare: de ce as da 25.000 Eur pe un Otto cu consum de 7 L extraurban si cutie manuala, cand cu 28.000 pot sa iau acelasi model cu 1.7 Diesel, automat si 150 CP? Care probabil o sa consume cam jumate din cat consuma Otto-ul! Cuplul nu apare pe site, e o motorizare noua, DIESEL, dar ma astept la peste 350 Nm. De care cuplu ai nevoie. E totusi un SUV, chiar daca nu e cel mai mare SUV.
Deci de ce benzina in cazul asta? Ca ce? Ca progresism? Ca incalzire globala? Ca Diesel e cancer? :)
In rest, clientilor care gandesc cu mintea lor, le spun "Cumparaturi placute! Si destepte!" ;)
Și în cazul lui Mazda CX-5 am comparat cu un nivel de echipare superior, pentru că și în cazul lui Qashqai vorbim despre un nivel de echipare înalt.
http://www.automarket.ro/masini-noi/mazda/cx-5-20-benzina-g165-4x2-man6-attraction-119003/specificatii.html
Se spune ca se conduce frumos ( eu am renuntat sa fac testul dupa ce l-am vazut, imi pierdeam timpul ) , pai daca asta-mi doresc atunci de ce nu as alege pe ATECA sau KUGA ? Si pe la 25.000 as avea si integrala inclusa . In sfarsit, stiu ca sunt multi (fani sau nu) care-mi vor sari in cap dar asta este parerea mea si chiar sunt curios care sunt anume detaliile care-mi scapa mie si care fac acest model sa fie in topul vanzarilor. Nissan-mania asta pe mine unul nu m-a palit deloc si raman la parerea ca singurele modele la care acest Japonez exceleaza sunt extremele : Offroad si Sport .
Cutiile cu dublu ambreiaj nu fac echipa buna cu stresul suplimentar pe care-l poti crea cu o versiune 4x4 intr-o sesiune de off-road cu inaintari foarte incete si lungi momente de frecare a ambreiajelor. De asta n-o sa vedem prea curand/frecvent cutii cu dublu ambreiaj si transmissii 4x4.
In off-road cele mai trainice transmisii sunt de departe cele automate cu convertor de cuplu.
Injectia directa de benzina pune serioase probleme de implementare si fiabilitate de vreo 80-90 de ani incoace. E pacat ca unii insista sa repete greselile trecutului fie al lor fie al altora. Sistemul in sine este similar cu dieselul doar ca este destul de riscant de implementat datorita particularitatii benzinei cu o vascozitate foarte redusa si o capacitate de ungere inexistenta. Beneficiile sistemului sunt discutabile, cresterea in complexitate si fragilitate sunt indiscutabile.
Chiar contează unde e fabricată. Am Almera 2005 din aceeași uzină și e ok și acum. Partenerele de alianță făcute în Turcia nu se compară calitativ