Luni, 06.04.2020
- Comenteaza
- Trimite pe:
A cincea generație Renault Clio a fost lansată cu un scop foarte clar: să continue tradiția celui mai vândut model din istoria Renault și a celui mai vândut model de segment B la nivel mondial.
După prezentarea de anul trecut, 2020 este primul an complet în care noul Clio poate să-și arate atuurile în lupta cu rivalii direcți, pe care trebuie să-i depășească dacă vrea să nu trădeze așteptările șefilor Renault.
După 5.400 de unități vândute în 2018 și alte 6.000 de exemplare în 2019, noul Clio pare pregătit să facă o figură frumoasă și în acest an pe piața din România.
Renault Clio
1.0 TCe 90CP Life
- Pret de pornire 11900 €
- Pret model testat 15100 €
Motor / Transmisie
Noua generație Clio oferă atât motoare pe benzină, care dezvoltă de la 65 CP până la 130 de cai putere, dar și propulsoare diesel cu 85 CP sau 115 CP.
În acest test am avut ocazia de a ne întâlni cu varianta pe benzină de 1.0 litri turbo cu 100 de cai putere și un cuplu de 160 Nm. Este un motor care se mișcă foarte bine mai ales în oraș și până la viteze de până la 120 km/h. Practic, își face treaba foarte bine în mediul urban și se descurcă mai mult decât onorabil pe drumuri naționale. În regim de autostradă, motorul își cam pierde suflul după 120 km/h, chiar dacă accesezi modul Sport din meniul My Sense. Eu am folosit cu precădere modul Eco, asta fiind și recomandarea pentru economia de carburant.
Motorul este cuplat la o transmisie manuală cu cinci trepte, un tandem ce face ca noul Clio să se conducă foarte ușor. Opțional, e disponibilă și o cutie de tip CVT. Pentru cutia automată EDC, cu dublu-ambreiaj și șapte rapoarte, trebuie să vă îndreptați către propulsorul superior, de 1.3 benzină de 130 de cai putere. Am testat această variantă anterior aici.
Din ianuarie 2020, Clio a primit în premieră o versiune hibridă denumită E-Tech care este echipată cu un motor pe benzină cu patru cilindri de 1.6 litri acompaniat de două motoare electrice, dintre care unul joacă rol de generator și a primit numele HSG (High-Voltage Starter Generator).
Sistemul hibrid generează echivalentul a 140 de cai putere, iar Clio E-Tech este echipat cu o baterie de 1.2 kWh despre care constructorul francez afirmă că permite "până la 80% din drumurile urbane să fie realizate în regim 100% electric".
Consum
După testul derulat pe parcursul a 1.000 de kilometri, cu multiple incursiuni în traficul din București și pe puținele autostrăzi pe care le oferă România, am obținut un consum mixt real de 6 litri/100 km. În Capitală, Clio a înregistrat un consum de 8.1 litri.
Potrivit datelor oficiale, Clio are un consum urban de 5.6 litri, unul extraurban de 3.7 și o medie de 4.4 litri/100 de kilometri.
La acest capitol, Clio depășește rivali precum Volkswagen Polo, Citroen C3 sau Ford Fiesta. Alte modele precum Peugeot 208, Skoda Fabia și Seat Ibiza sunt destul de aproape în spate, cu o medie de 4.6 litri.
Performanţe
Cu toate că motorul său este agil și plăcut la drumurile prin oraș, această versiune a lui Clio este departe de a emite pretenții când vine vorba de performanțe în segmentul B.
Are nevoie de 11.8 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 de km/h, cea mai modestă valoare dintre rivalii săi. Mai rapizi sunt VW Polo, Skoda Fabia, Peugeot 208, dar și Opel Corsa, Ford Fiesta sau Citroen C3.
Aici, francezii nu au adus vreo schimbare odată cu noua generație, punctele forte ale lui Clio fiind cu totul altele.
Interior
Noua generație Clio beneficiază de unele dintre cele mai bune materiale din segmentul său. Plasticul tare este bine “ascuns”, astfel că interacțiunea cu planșa de bord, consola centrală sau fețele ușilor față este una plăcută.
Scaunele au fost refăcute și oferă o susținere laterală mai bună, fapt ce contribuie la creșterea ergonomiei. Spațiile de depozitare au fost înmulțite. De menționat spațiul pentru telefonul mobil la baza planșei de bord. Acesta are o suprafață aderentă care oferă și încărcare prin inducție.
Spațiile de depozitare din portiere sunt și ele generoase. În schimb, cotiera lipsește în cazul versiunii testate de mine, unul dintre puținele minusuri ale acestui interior. Renault susține că noul Clio a câștigat 26 de mm pentru genunchii pasagerilor spate, însă francezii ar mai putea îmbunătăți aspectul legat de locul la picioare pentru cei de pe banchetă.
Portbagajul de 391 de litri reprezintă o valoare bună în segment, principala lui problemă fiind aceea că butonul de deschidere este poziționat imediat deasupra numărului de înmatriculare. Astfel, te murdărești ușor pe timp de ploaie.
Preţ de achiziţie
Lista de prețuri pentru România a fost publicată la sfârșitul anului trecut, confirmând că noul Clio rămâne unul dintre cele mai accesibile modele din segment. S-a schimbat însă raportul calitate/preț în favoarea lui Clio, pentru că modelul francez primește o mulțime de elemente suplimentare în condițiile în care poziționarea sa în segment rămâne una foarte bună la capitolul preț.
Cea mai vândută subcompactă din Europa poate fi achiziționată într-o gamă variată de configurații, întrucât Renault oferă șase motorizări și patru niveluri de echipare.
Cu un preț de pornire de 11.900 de euro pentru versiunea de bază, cu motor de un litru și 65 CP, Clio este mai ieftin decât Peugeot 208 (13.800 euro), Opel Corsa (12.560) și Ford Fiesta (12.150).
Versiunea testată, respectiv nivelul de echipare Intens, cu propulsorul de un litru, 100 de cai și cutia manuală cu cinci rapoarte, costă 15.100 de euro, un preț depășit doar de Skoda Fabia și Suzuki Swift, cu echipări comparabile.
Siguranţă
Noul Clio a reușit să impresioneze în testele de siguranță Euro NCAP, primind 5 stele la general din partea inginerilor organizației independente europene și devenind unul dintre cele mai sigure modele din segment.
Subcompacta franceză a obținut un punctaj de 96 de procente pentru protecția pasagerilor adulți și de 89% pentru protecția pasagerilor copii.
Lista sistemelor de siguranță este generoasă și cuprinde un sistem de frânare automată în situații de urgență, cu posibilitatea detectării pietonilor și bicicliștilor, asistentul pentru menținerea benzii de mers, monitorizarea unghiului mort, recunoașterea semnelor de circulație și asistentul pentru faza lungă.
Ţinută de drum
Clio nu excelează la capitolul performanțe, însă punctează consistent când vine vorba de confort și plăcerea de a sta la volan. Suspenia își face treaba bine, iar noua generație vine cu o ținută de drum mult mai mai bine închegată.
Zonele virajate nu sunt tocmai pe placul lui Clio, însă modelul se comportă excelent în oraș, acolo unde direcția asigură executarea cu ușurință a tuturor manevrelor.
Vizibilitate
Așa cum vă spuneam, Clio se simte cel mai bine atunci când rulează în mediul urban, iar vizibilitatea nu este un capitol unde francezii au făcut compromisuri. Poziția de condus îți permite să observi cu ușurință ce se petrece în jurul tău.
Ultimul rând de montanți este ușor problematic la unele parcări, însă pentru asta există un sistem de camere cu vedere la 360 de grade. Calitatea imaginii nu este grozavă, dar, în schimb, Renault pune la dispoziție un asistent pentru parcare laterală și perpendiculară.
Tehnologie
Alături de noul Captur, Clio este cel mai avansat model Renault din punctul de vedere al tehnologiei. Noua generație include un sistem multimedia cu ecran de 9.3 inch și un instrumentar de bord digital în versiuni de 7 inch și 10 inch.
Tableta din centrul planșei de bord are o grafică foarte bună, însă are unele întârzieri la comenzile tactile. Acest minus devine ușor iritant când cauți adrese direct în navigație.
Clio dispune de iluminare ambientală cu LED în șase culori, scaune încălzite, faruri full LED, senzori de parcare și lumină sau conexiune 4G. Nu lipsește sistemul Easy Link cu Android Auto și Apple CarPlay.
Design
Noua generație a adus o certă evoluție a designului, cu toate că partea frontală este “împrumutată” de la frații Megane și Talisman. Uniformizarea nu este de blamat în cazul lui Clio, întrucât blocurile optice au fost integrate cu succes în designul acestei generații.
Sunt disponibile trei noi nuanțe de caroserie: Valencia Orange, Vison Brown și Celadon Blue. În total, acum există 11 nuanțe de caroserie și pachete care aduc elemente vopsite contrastant.
Pentru prima oară, Clio este disponibil cu deflectoare de aer pe arcurile roților din față cu scopul de a îmbunătăți aerodinamica. Părțile laterale au primit de asemenea o serie de retușuri pentru a oferi un design mai modern.
Din punctul meu de vedere, Clio este cel mai atrăgător model din segment. Pentru cei care mai au dubii în această privință, Renault oferă și noul pachet RS Line, ce vine cu un spoiler diferit, prize de aer inspirate din Formula 1, grilă de tip fagure, logo-uri RS și jante de 17 inch în standard.
Ne-a placut
- Motorul agil
- Suspensii bine gândite pentru oraș
- Consumul bun
- Calitatea materialelor
- Scaunele ergonomice
Nu ne-a placut
- Portbagajul
- Timpul de accelerare
- Reacția sistemului multimedia
- Montanții C
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Doua erau destule.
@AM
La "Nu ne-a placut" este portbagajul. Eu cred ca este butonul de deschidere al portbagajului, nu portbagajul in sine.
"Portbagajul de 391 de litri reprezintă o valoare bună în segment, principala lui problemă fiind aceea că butonul de deschidere este poziționat imediat deasupra numărului de înmatriculare. Astfel, te murdărești ușor pe timp de ploaie."
Mie imi place masinuta. Este frumusica si foarte buna de oras. Este draguta. Si culoarea masinii din test este foarte frumoasa. In capitala, Clio a inregistrat un consum de 8.1 litri si un consum mixt real de 6 litri pe portiuni de autostrada si trafic. Cam mult pentru cat de mica este. Dar, masina este chiar ok. Desi, masina asta este facuta sa stea de obicei in oras, pentru ca este de oras. Deci, consumul este important sa fie mai mic. In rest, masina asta va sta in oras si poate cateva iesiri din oras. Dar, consumul este important. Totusi, 8.1 litri este mult. Portbagajul este foarte ok si spatios. In general, subcompactele, au spatiu in spate, la picioare mai mic. Nu este chiar un dezavantaj. Datele de consum din fisa tehnica, nu sunt chiar reale. Intotdeauna va fi un consum mai mare. Mai ales in oras, in trafic. Pe Renault Clio, cel mai bine se potriveste albastrul, dar si portocaliul. Dintre cele trei teste, asta a luat nota cea mai mica. Si acelasi motor, 1.0 100 cai Man5, testat de Bogdan Mirica a luat 4.2 stele. Aceiasi masina, acelasi motor, aceasi cutie de viteze, dar testata de alt jurnalist.
Ma indoiesc ca o sa aibe un an intreg. Din cauza Covid-19, vanzarile de masini au scazut foarte mult. Deci de vanzari, nu stiu ce sa spun.
Interiorul este foarte dragut si interesant. E bine ca are incarcare prin inductie. Volvo nu are. Una peste alta, masina asta este foarte draguta si buna pentru oras, poate si cateva iesiri. Interiorul a fost imbunatatit, design-ul este mai frumos, farurile imi plac foarte mult. Este o masina chiar buna. Frumos si interesant, si testul, chiar daca este al treilea cu Renault Clio. Este foarte buna de oras. Varianta RS arata foarte bine. Foarte agresiva si cu tendinte sportive. Este interesant de agresiva, de...
11.8 secunde 0-100 km/h, foarte inceata se pare. Viteza maxima este foarte buna, dar putea sa fie mai fasneata. Dar,100 de cai sunt suficienti. Este bine dotata. Pretul este ok.
Chiar și-așa... expandat însă, masa lui proprie îmi pare cam mare (+100 kg vs. Clio-4 0.9 TCe și +200 kg vs. Mazda 2 1.5 -- care, btw, a consumat doar 5,4 l/100 km în ultimul test-drive AM.)
Altfel, mașina pare OK în ciuda relativei lentori, taman bună totuși ca să... stai mai mult p-acasă -- a nu se uita însă avantajele motorașului 1.0 TCe cu injecție indirectă de benzină, implicit cu șanse mici spre nule de cocsare a supapelor.
La prima citire mi se părea și cam scumpă, dar m-am sucit comparând cu prețurile altora, echivalente dar c-un segment mai jos. Ca să nu mai vb. de discounturile tipice Renault, cu perspective de dublare în contextul actual.
PS / disclaimer -- a se lua ce zic drept păreri de frustrat de către voi, băbăieți realmente frustrați din moment ce nu acceptați decât opiniile voastre și/sau ale bătrâneilor rătăciți prin parcări.
(btw, am condus ȘI un DS7 - concluzia mea... de frustrat: cei 225 CP de pe hârtie se simt mai anemici ca 180 CP pe un Peugeot 508, preferabil de departe gogoașei de marketing DS nu doar ca preț.)
Toyota IQ 200cm cu tot cu oglinzi
am dat exemplu de astea pentru ca ma intereseaza asa ceva
Iar capacitatea real utilizabilă a portbagajului e 250 litri -- cei 391 l oficiali (măsurați prin metoda umpleri cu apă chioară :-)) ar fi fost un truc magic la dimensiunile mașinii.
Garda la sol e de negăsit, dar din poze pare bunicică pt. drumuri cu gâlme.
Nivel zgomot interior -- 68,5 dBA la 130 km/h, valoare medie spre bună, la fel ca distanța de frânare de la 100 km/h = 35,8 metri.
Reprize -- 60-100 (v. a IV-a) cca. 11 s, iar 80-120 în a V-a cca. 19 s, relativ vioaie pt masa proprie efectivă la gol de 1.160 kg (cu șofer conf. normelor ar fi 1.235 kg, deci peste datele din cartea tehnică.)
Dincolo de datele astea nemțești merită pomenită însă o valoare sigură, deși aparent subiectivă -- ținuta de drum impecabilă, confirmată nu doar de *elanul* spaniolilor de la km.77.
(Puțini știu că, în anii 90, Clio Williams conducea în clasamentul accelerațiilor laterale *g* al *Car & Driver*, la egalitate cu... Porsche 911 Turbo !!!)
Garda la sol e 135mm. Luata de pe o lista cu preturi pentru noul Clio. Portbagajul chiar e o gluma, compar cu un Golf 5 cu portbagaj de 350l, care pare muuult mai mare decat al actualului Clio.