Drivetest Peugeot 3008

4.4
Peugeot 3008 zoom
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu
Joi, 19.09.2024
Vive la France

Văzând declinul monovolumelor, francezii de la Peugeot au luat decizia de a transforma modelul 3008 într-un SUV compact. Se întâmpla în 2016, atunci când a doua generație debuta în cadrul Salonului Auto de la Paris.

Pariul s-a dovedit a fi unul câștigător. Într-un interval foarte scurt, de numai 6 luni, Peugeot a înregistrat 100.000 de comenzi pentru 3008, iar jumătate dintre acestea au fost plasate de clienți care nu dețineau înainte un model al mărcii franceze.

În cei 7 ani de activitate, a doua generație 3008 a fost comercializată în peste 1.3 milioane de exemplare.

La începutul lunii septembrie 2023 am făcut cunoștință cu a treia iterație 3008. SUV-ul reprezintă noua față a mărcii din Hexagon și este disponibil, pentru prima oară, într-o versiune pur electrică, cunoscută ca E-3008.

Noi am testat-o la Nisa, în cadrul evenimentului internațional, fiind singura publicație online din România care a avut acces la modelul compact. Poți citi despre această versiune în testul nostru dedicat.

Dar, pentru clienții care nu sunt încă pregătiți să treacă la o mașină pur electrică, există două versiuni electrificate, care nu au renunțat de tot la propulsorul termic. Una dintre ele propune un sistem de propulsie mild-hybrid la 48V, alăturat unui motor de 1.2 litri, pe benzină.

Pe aceasta din urmă am condus-o pe drumurile din România, iar în rândurile următoare îți spunem cum se simte de la volan. Desigur, nu am uitat de clipul video.

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI PEUGEOT 3008 HYBRID

Peugeot 3008

  • Pret de pornire 36.500 €
  • Pret model testat 41.039 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Nu te lăsa păcălit de inscripția Hybrid de pe hayon. Pentru că motorizarea propusă de francezi este, de fapt, un mild-hybrid la 48V. Adică avem un motor de 1.2 litri, cu 3 cilindri, și o unitate electrică integrată în transmisia automată cu 6 rapoarte și dublu ambreiaj.

Există, desigur, și o baterie, dar de dimensiuni mici. Adică 0.89 kWh, capacitate brută, și 0.43 kWh capacitate netă. Sau capacitate utilă, dacă vrei.

Așa cum bine știm de la celelalte modele mild-hybrid de pe piață, sistemul la 48V este acolo pentru a mai reduce consumul de combustibil și emisiile de CO2. Așadar, nu vei acoperi mulți kilometri în modul pur electric.

Sistemul intervine în anumite situații, spre exemplu la frânări, la opriri, atunci când pornești de pe loc și atunci când calci accelerația mai hotărât. Nu prea simți comutarea din modul termic în modul electric, și invers, dar îți este afișată pe instrumentarul de bord digital cu un font albastru.

Am început să vorbesc despre sistemul de propulsie al noului Peugeot 3008 Hybrid, dar nu am spus nimic despre performanțele lui. Dă-mi voie să îndrept acest lucru. Așadar, oferă 136 de cai putere și 230 Nm.

Unitatea electrică plusează cu 29 CP și 55 Nm, așa cum spuneam mai sus, în anumite condiții. Deci ai la dispoziție suficientă putere pentru drumurile tale de zi cu zi, mai ales dacă acestea se desfășoară mai mult în oraș.

Vorbim despre un motor cu 3 cilindri în linie, așadar vei avea mici vibrații la ralanti. Dar am observat o ușoară îmbunătățire, din acest punct de vedere, față de motorizările de 1.2 litri, neelectrificate, ale grupului Stellantis.

renovatio e-charge
Renovatio a dezvoltat prima și cea mai vastă rețea de încărcare rapidă din România. Dintre acestea, 10 stații sunt ultrarapide. În prezent, cea mai puternică stație Renovatio e-charge oferă o putere de încărcare de 350 kW.

Consum

Traficul din București a fost mai aglomerat ca de obicei, chiar dacă începuse deja perioada concediilor, iar acest lucru s-a regăsit în cifrele de consum. În cei aproximativ 100 de kilometri parcurși prin oraș, bordul mi-a indicat un consum cuprins între 12.4 și 14 litri/100 de km.

Apoi a venit momentul să ieșim din oraș. Și în mediul extraurban am acoperit tot 100 de kilometri, atât pe drum național cât și pe autostradă. La final, consumul era de 6.8 litri/100 de km. Dar, cât timp am rulat pe DN1, cu viteza regulamentară, consumul a fost de 5.5 litri/100 de km.

În cei 100 de kilometri, sistemul mild-hybrid a intervenit de mai multe ori, astfel că în total am parcurs 12 kilometri cu motorul termic oprit.

Consumul declarat de francezi pentru noul 3008 Hybrid este de 5.6 litri/100 de km.

Noul Peugeot 3008 se află într-un segment extrem de aglomerat. Dacă ar fi să mă gândesc foarte rapid la 3 rivali pentru SUV-ul francez, aș spune Nissan Qashqai (1.3 mild-hybrid, 156 CP), Hyundai Kona (full hybrid, 141 CP) și Renault Rafale (full hybrid, 200 CP).

În materie de consum, în dreptul lui Qashqai regăsim scris 6.9 litri/100 de km, Kona are un consum declarat de 3.9 litri/100 de km, dar, repet, aici vorbim despre un full hybrid, iar Rafale consumă 4.7 litri/100 de km.

Desigur, toate aceste valori sunt teoretice, obținute în condiții ideale. Spre exemplu, în testul nostru cu Rafale, SUV-ul francez a avut un consum de 7.1 litri/100 de km. Extra-urban. Deci mai mult chiar decât 3008.

Performanţe

0-100 km/h în 10.2 secunde și o viteză maximă de 201 km/h. Acestea sunt cifrele de performanță scrise în dreptul motorizării mild-hybrid.

Și dacă vorbim despre performanțe, trebuie să ne raportăm, din nou, la rivali: Nissan Qashqai atinge 100 de km/h în 9.9 secunde, Hyundai Kona în 11.2 secunde, iar Renault Rafale în 8.9 secunde. Până la urmă, modelul producătorului din Hexagon este cel mai puternic din această listă scurtă.

Interior

În ultimii ani, francezii de la Peugeot au avut printre cele mai futuriste interioare din industria auto. Multă tehnologie, unghiuri drepte, multe texturi și combinații de materiale, arhitectura i-Cockpit, cu acel volan de dimensiuni mici, toate au contribuit la acest aer SF.

Noul 3008 vine cu un habitaclu mult evoluat, în comparație cu vechea generație.

Nu o să vorbesc aici despre tehnologie, pentru că avem un capitol destinat acesteia puțin mai jos, dar o să menționez selectorul transmisiei mutat pe planșa de bord, consola centrală mai aerisită decât înainte și materialul textil care îmbracă planșa de bord și care se extinde pe portiere.

Că tot am pomenit de materiale, în partea superioară a bordului acestea sunt calitative, însă, pe măsură ce cobori, plasticul tare începe să fie tot mai prezent.

Butoanele fizice pot fi numărate pe degetele de la o singură mână. În locul lor primești câteva scurtături tactile pentru climatizare. Ele au răspuns haptic și sunt poziționate imediat sub ecran.

Spațiile de depozitare sunt destul de generoase. Pe lângă cele clasice, ai două suporturi pentru pahare în consola centrală, dar și un spațiu de depozitare ascuns sub o clapetă. Cotiera vine acum cu o deschidere dublă, ca la modelele din segmentul premium.

Am spus deja că volanul de dimensiuni mici a fost păstrat. Partea bună este că instrumentarul de bord a fost ușor înălțat, astfel că acum îți găsești mai ușor poziția în care ai o vizibilitate bună.

Volanul integrează o serie de comenzi tactile care, trebuie spus că nu răspund întotdeauna prompt la comenzi. Din această cauză am apreciat mai mult configurația cu butoane clasice ale vechiului 3008.

Pe hârtie, Peugeot 3008 oferă 69 de centimetri la nivelul picioarelor. O valoare decentă, teoretic, dar în realitate lucrurile stau puțin diferit. Mai ales dacă ai o înălțime peste medie. Spre exemplu, la 1.92 metri, eu am atins și cu genunchii în scaunul din față, dar și cu capul în plafon.

Portbagajul are un volum de încărcare de 520 de litri, dar prin rabatarea banchetei obții 1.480 de litri pentru bagaje.

Din acest punct de vedere, Peugeot 3008 stă mai bine decât Nissan Qashqai (436 litri), dar și decât Hyundai Kona cu ai săi 407 litri. Doar Renault Rafale îi întrece pe toți, cu cei 627 de litri de care dispune.

Preţ de achiziţie

Noi am condus nivelul de echipare GT, așadar de top. Prețul de listă al unui 3008 GT 1.2 Hybrid este de 36.500 de euro, cu TVA inclus.

Dacă bifezi plafonul panoramic, tapițeria Mistral din piele Nappa perforată și pachetele 360 Vision și Drive Assist Plus, care includ o grămadă de sisteme de siguranță și asistență, ajungi la prețul mașinii testate de noi. Adică 41.039 euro, cu TVA.

Pentru un Nissan Qashqai, în nivelul de echipare de top Tekna Plus, scoți din buzunare de la 41.120 de euro în sus. Ce-i drept, nivelul de echipare de bază N-Connecta Confort pornește de la 36.490 de euro.

Noua Hyundai Kona pornește tot cam de pe acolo, adică de la 36.890 de euro.

Cu ocazia testului pe care l-am realizat cu Renault Rafale, și pe care te invit să îl citești aici, am aflat că SUV-ul francez va porni în România de la 39.900 de euro. De ținut minte că acest preț este rezervat pentru nivelul de echipare Techno. Un Rafale Esprit Alpine costă 44.400 de euro.

Siguranţă

În ciuda popularității acestui model, noul Peugeot 3008 nu a fost testat, încă, de specialiștii Euro NCAP. Acest lucru se va întâmpla foarte curând.

Noua platformă și armata de sisteme de siguranță oferite în standard, inclusiv sistem de recunoaștere a semnelor, de frânare automată în situații de urgență, de monitorizare a atenției șoferului, de avertizare la depășirea benzii de rulare, de comutare automată între faza lungă și cea scurtă, promit un punctaj foarte bun la testele de siguranță.

Ţinută de drum

În oraș, noul 3008 este ușor de condus și are un comportament plăcut. Mai ales că aici vei simți cel mai mult avantajele sistemului mild-hybrid. În plus, la viteze mici, direcția este îndeajuns de asistată încât să nu obosești de la atâtea schimbări de direcție.

Pe măsură ce crești viteza, vei depune mai mult efort pentru a roti volanul. Mai ales dacă activezi modul Sport, care face direcția puțin mai precisă pe viraje. Chiar și așa, dacă te apropii de limita aderenței, feedback-ul de la roți nu va mai fi atât de pronunțat.

Dar, până la urmă nu te afli la volanul unei mașini de performanță, ci într-un SUV creat pentru rularea banală, de zi cu zi.

Barele antiruliu, mai rigide decât înainte, se simt, în sensul că tangajul nu este foarte pronunțat. Din păcate, acest lucru afectează puțin confortul atunci când rulezi pe un drum drept, dar denivelat. În oraș, suspensia filtrează decent imperfecțiunile din asfalt.

Vizibilitate

Oglinzile sunt destul de bine proporționate, având în vedere dimensiunile mașinii. Dar nu ar fi stricat să fie puțin mai mari. Poate din motive aerodinamice, francezii au păstrat aceste dimensiuni.

Deși vorbim despre un SUV cu alură de coupe, luneta oferă o vizibilitate decentă. Montanții C sunt, însă, extrem de mari și încurcă la manevrele efectuate în marșarier. Pentru a-și mai spăla păcatele, francezii au instalat aici un al treilea geam lateral, foarte mic, dar care nu prea ajută.

Din fericire, camerele video au o grafică decentă, iar cea pentru marșarier are și funcție de spălare.

Tehnologie

În standard primești două ecrane de 10 inch, unul pentru instrumentarul de bord digital și unul pentru sistemul multimedia. Dacă vrei să te simți cu adevărat special trebuie să bifezi nivelul de echipare GT.

Astfel, 3008 vine echipat cu un display curbat, de 21 de inch, cu o grafică excelentă. Chiar dacă erau altceva decât oferea concurența, mă bucur că Peugeot renunță la acele ceasuri de bord 3D care aveau o întârziere prea mare atunci când voiai să schimbi grafica.

Acum totul se face fluid. Sistemul multimedia vine și el cu un meniu împrospătat, dar are unele întârzieri, mai ales atunci când vine vorba despre butonul Home. În rest, hărțile se mișcă bine.

În plus, îți poți conecta foarte ușor telefonul mobil prin intermediul Apple CarPlay și Android Auto, ambele wireless.

Imediat sub aeratoarele centrale, Peugeot a mai instalat un display pe care poți configura mai multe scurtături ale sistemului multimedia.

Nu este o idee rea, dar puteau să îi găsească o poziție mai inspirată. Pentru că, de fiecare dată când vei acționa selectorul transmisiei, vei atinge involuntar acel ecran și vei activa una din funcții. Mi s-a întâmplat de multe ori.

Dacă bifezi nivelul de echipare GT, scaunele față au funcție de încălzire, ventilație și masaj. Activarea acestor funcții este cam complicată, pentru că se face din meniul sistemului multimedia. Francezii, tot francezi.

Și bancheta este încălzită, dar și volanul. O dotare pe care o vei aprecia mai ales iarna.

Design

Designul unei mașini este pur subiectiv. Dar aspectul noului Peugeot 3008 nu are cum să nu îți fure măcar un zâmbet de admirație.

Dacă ții neaparat să fii cârcotaș, desigur că vei găsi câteva asemănări între 3008 și noul Renault Scenic. Nu sunt întâmplătoare, având în vedere că actualul designer Renault, Gilles Vidal, a fost, vreme de mulți ani, șeful de design Peugeot.

Partea frontală este scoasă în evidență de noua grilă, cu efect 3D și o serie de elemente vopsite în culoarea caroseriei, de farurile full-LED Pixel, dar și de luminile de zi cu semnătură luminoasă sub forma a 3 gheare.

Motivul ghearelor poate fi regăsit și în spate, la nivelul stopurilor LED. Acestea sunt unite de un element de plastic negru, care integrează numele producătorului din Hexagon.

Paleta de culori exterioare include 6 nuanțe, inclusiv Albastru Obsession, culoarea pe care o poți admira în imaginile acestui articol. Jantele pot avea 19 sau 20 de inch.

Nu în ultimul rând, Peugeot 3008 este o mașină aerodinamică, având în vedere coeficientul Cx de 0.28.

Nu ne-a placut

  • Unele întârzieri ale sistemului multimedia
  • Suprafața tactilă a volanului

Ultimele teste

Comentarii (9)

  • 12.4 - 14% în oraș mi se pare mult prea mult. mai ales pentru un motor de 1.2 l. Comparativ, să zicem, un Lexus RX 500 h care are motor de 2.4 l, deci dublu, are un consum cu 1/3 mai mic în oraș. E drept, este hybrid, nu mild-hybrid. În fine, mi se pare, totuși, cam mult. Iar din punct de vedere al bordului, vechiul 3008 ll, phase ll, mi se pare cu mult mai reușit pe lânga faptul că are mai multe butoane fizice este și mult mai "omenesc", neavând atâtea colțuri și muchii.
    9 3
  • E cam indraznet din partea Peugeot sa numeasca HYBRID un banal mild hybrid bazat pe un motor de 1.2 in 3 cilindri cu putere asemanatoare cu cea dinainte de aceasta "electrificare". S-a renuntat si la transmisia Aisin cu convertizor de cuplu in favoarea uneia cu dublu ambreiaj. Parca singurul lucru avut in minte de ei a fost reducerea costurilor si a emisiilor (cel putin pe hartie). Dezamagitor. La inceput, in 2017, a existat si un diesel exceptional de 2 litri, acum insa singurul existent este unul relativ nou, de 1.5, in locul legendarului 1.6 apreciat de toata lumea. Parca isi dau cu stangul in dreptul toti din industria auto si nu le pasa. Interiorul acestui 3008 e intr-adevar foarte atractiv, dar subiectiv vorbind, in fata ai mai mare restrictie de spatiu decat la generatia dinainte, cel putin pentru persoane corpolente. Acestea stau cu picioarele peste suportii laterali ai sezutului scaunelor si restrictionati in dreapta de consola centrala mult prea intruziva. Acest design favorizeaza persoanele slabe, cu dosul micut si care stau ca femeile cu picioarele apropiate in timpul condusului. Cine vrea sa stea mai relaxat, cu picioarele mai cracanate n-are sanse. Poate e ceva trivial ce zic, dar cred ca asta e o problema reala de confort in acest 3008.
    6 4
  • Peujos
    As accepta Peugeot-urile ca design... nu sa ma dea pe spate, dar as zice ca sunt OK daca nu ar avea DRL-urile alea penibile, care strica tot.
    Inteleg ideea cu "caninii de leu", dar tot arata aiurea, ori copilaresc, ori ca si cum se scurge ceva din masina. In plus, sunt prea mari, raportat la partea frontala, la fel cum si la BMW M4, seria 7 si X7 grila frontala e prea mare
    4 3
  • robert
    varza modelul...14%? fereasca Dumnezeu, ce hybrid e asta?
    cu toyota mea am scos si sub 3% in oras, mai precis 2.8%.
    asta nu e hybrid e saviem :))
    6 0
  • Trilulilu
    Ce treabă are Rafale în comparația dintre modele?! Din care știu este o clasă mai sus.
    Motorizarea aleasă este de-a dreptul ridicolă. Consumul este enorm sau egal comparativ cu multe modele concurente care au cilindreea mult mai mare și cu mai mulți cilindri: rav4, cx-5 , Kuga, Tucson, Sportage, Kodiak
    4 0
  • 41.000 euro pe un suv compact cu motor 1.2 in 3 cilindri mi se pare cel putin exagerat. Trebuie sa iti placa extrem de mult masina asta.

    Nici nu mai incep cu ce variante sunt la coreeni si japonezi in suma asta (chiar din gama superioara). Si chiar si in curtea VAG, cu un motor mai potent si cu un consum urban mai mic. Ba chiar uitandu-ma pe oferte, iei si din gama premium (noul Countryman), la fel de bine dotat si cu motor net superior.
    8 0
  • Banditos
    Peugeot isi numeste modelul hibrid, dar daca intri mai profund in configurator, selectia este de "mild-hibrid", cel putin pe site-ul francez. Consumul e unul enorm pentru urban iar performanta de sub 3% a colegului @robert (care e putin neatent) e irelevanta (ce toyota e? si consumul ala, la pariu, e unul exceptional, in sensul de rarisim). Tragand linie, un 6,9% media generala zic ca e acceptabila. Interiorul e absolut senzational, cam inghesuit ce'i drept, dar sunt convins ca totul tine de obisnuinta.

    Mi-am bagat si io pararea pentru ca am fost foarte incantat de masinuta asta, considerand-o ca o viitoare achizitie.
    2 1
  • Acest test confirma excelent faptul ca, asa cum spuneam, mild hibrid nu înseamnă altceva decât benzină, sau diesel, iar vânzările la hibride non plug-in duduie, ura, dar ele sunt termice toată ziua .

    Consumul enorm înregistrat de 3008 este normal, un motoraș de 3 cilindri cară o caroserie maricica, un motor cu 4 cilindri și măcar de 1.5 consuma mai puțin, dar asta e, contabilii au luat locul inginerilor și stiu ei mai bine .

    Cu astfel de " hibride" se laudă Tavares, ca grupul Stelantis este pregătit de competiție ?
    7 2
  • scamel
    @ sandele, pentru anumite poze,nu cumva ai stationat pe pod?
    in ce priveste consumul, nu oricine poate obtine 14 la suta cu un motor de 1,2 l.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru