Joi, 30.03.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
Își mai aduce aminte cineva cum era înainte de Revoluția din 1989? Ce era bine și ce era rău? Tinerii de astăzi învață puțin despre acea perioadă, iar tinerii de atunci sunt acum prea preocupați să uite.
Ne este și ne va fi din ce în ce mai greu să ne amintim de perioada de dinainte de 1989.
6 martie 2017. Grupul PSA Peugeot-Citroen anunță achiziția Opel. Un moment care va rămâne în istoria industriei auto europene, un moment care promite să schimbe evoluția ambelor companii. Câți își vor mai aduce aminte de Opel, cel de dinainte de mariajul cu PSA peste câteva decenii? Ce făcea bine, ce făcea rău? Foarte puțini.
De aceea, Opel s-a gândit să marcheze cumva acest moment de răscruce cu o mașină care vrea să rămână memorabilă. Vrea să rămână acea mașină pe care toți să o țină minte: Insignia de dinainte de mariajul celor două grupuri auto.
Am mers la Frankfurt, chiar acasă la Opel, pentru a vedea dacă noul Insignia poate rămâne memorabil în mentalul colectiv.
Opel Insignia
2.0 Diesel Turbo 170CP Man6 Innovation
- Pret de pornire 20.400 €
- Pret model testat 26.200 €
Motor / Transmisie
Înainte ca CDTi să fie înlocuit cu BlueHDI, Opel ne propune alături de noul Insignia un motor pe care fanii brandului îl cunosc de multă vreme. Este vorba despre unitatea diesel de 2.0 litri și 170 de cai putere. Adică pachetul acela de resurse care face din mașina ta un sedan hotărât în depășiri, ușor musculos când faci pe eroul la volan și suficient de calculat încât să nu-ți afecteze bugetul familiei.
Spiritul dinamic al berlinei este insuflat de un cuplu motor extrem de generos, care ajunge la 400 de Nm imediat ce acul turometrului indică 1750 de rotații. Așadar, trezirea se dă devreme și durează pe o plajă de turații destul de generoasă. Motorul nu dă semne de oboseală nici la viteze mari, iar pe autostrăzile fără limită de viteză din Germania am sărit des de 130 de km/h.
Spre deosebire de vechea generație, motorul diesel a fost ceva mai bine antifonat și acum este destul de discret până la 2000 rpm. După aceea devine din ce în ce mai prezent în habitaclu.
Cutia de viteze are o timonerie ușor cam lungă și uneori poate părea imprecisă. Este o caracteristică pe care Opel a perpetuat-o de la o generație la alta. Nu este același mariaj motor-cutie aproape perfect pe care îl regăsești pe un Volkswagen Passat sau Mazda6.
Cei care își doresc diversitate pot alege între alte două motorizări diesel, ceva mai cuminți. Este vorba despre versiunile de 110 și 130 de cai putere ale motorului de 1.6 litri. Noutatea o reprezintă un motor pe benzină de concepție nouă, de 1.5 litri, care vine cu 140, respectiv 165 de cai putere. Vârful de gamă este un agregat de 2.0 litri turbo cu 260 de cai putere, tracțiune integrală și o transmisie cu opt rapoarte. O transmisie pe care n-am găsit-o foarte convingătoare în scurtul nostru test cu această versiune.
Consum
Principalul avantaj al unei unități diesel, cel luat în calcul de toți clienții din România, este eficiența. Prin urmare, noul Opel Insignia diesel trebuie să respecte acest principiu și apoi pe celelalte.
Am încercat să probăm această caracteristică în trafic real și ne-am ales cu un consum de 7.1 litri/100 de kilometri, înregistrat fără menajamente pe autostradă și pe drumuri de munte.
Media anunțată de Opel este de 5.2 litri/100 de kilometri, o valoare nu tocmai fericită dacă ne gândim că toți ceilalți rivali sunt chiar și cu un litru mai eficienți.
Performanţe
Cât privește performanțele, Opel Insignia promite să fie ceva mai iute decât predecesorul său. Asta pentru că a fost supus unei diete stricte, care l-a ușurat cu câteva zeci de kilograme. Chiar și așa, Insignia rămâne cu aproape 100 de kilograme mai greu decât Mazda6, spre exemplu.
Prin urmare, chiar dacă cele 8.7 secunde scurse până la 100 de km/h reprezintă un timp foarte bun, nu este suficient pentru a-l bate pe Mazda6. Nu mai vorbim despre Skoda Superb și Volkswagen Passat, care au și cu 20 de cai putere în plus.
Renault Talisman, cu transmisie automată, nu manuală, Ford Mondeo și Peugeot 508 sunt cele trei modele pe care Insignia le-ar depăși la o liniuță.
Interior
Interiorul noului Insignia este o evoluție considerabilă față de vechiul model. Simți asta încă de când deschizi portiera și te lovește simplitatea pe care au mers germanii. Simplitate combinată cu tehnologie, pentru că asta se poartă.
Până ajungem la tehnologie trebuie să discutăm puțin și despre ce simt cei care călătoresc cu Insignia. Volanul a fost redesenat, butoanele au o altă textură, iar materialele s-au înmuiat și mai mult, ceea ce conferă un sentiment plăcut. Plastic tare a mai rămas în părțile inferioare, însă nu este deloc deranjant. Finisajele lasă loc de îmbunătățiri.
Pasagerii față se vor bucura de scaune certificate AGR, coborâte acum cu trei centimetri față de vechiul model. Ele pot fi ajustate inclusiv la nivelul susținerii laterale și sunt destul de confortabile. Spațiile de depozitare sunt bine gândite și suficient de generoase. Atât pentru sticlele pe care le aruncați în buzunarele ușilor, cât și pentru paharele de pe consola centrală. Poate ar fi fost cazul unui spațiu special pentru telefonul mobil, ceva mai mare, tot în acea zonă. Din păcate, torpedoul este ceva mai mic.
Pe locurile din spate se călătorește confortabil. Este spațiu suficient la nivelul picioarelor, cam cât există într-un Passat, iar la nivelul capului, pasagerii de 1.80 metri pot fi linișttiți că nu vor face cunoștință cu plafonul.
Cât privește portbagajul, Insignia Grand Sport vine cu 490 de litri, destul de puțin în comparație cu Ford Mondeo, Renault Talisman, Volkswagen Passat și mai ales Skoda Superb. Este însă ceva mai bine decât Mazda6 și Peugeot 508.
Pentru cei care își doresc mai mult spațiu există și Insignia Sports Tourer, varianta break, care promite cu 130 de litri în plus față de predecesorul său. Ce înseamnă 130 de litri? O valiză pe care o lăsați la cală atunci când zburați cu avionul.
Preţ de achiziţie
Prețurile noului Opel Insignia pornesc de la 20.400 de euro și pot fi consultate în articolul dedicat de pe site-ul nostru. Dacă ne referim strict la versiunea testată de noi, socotelile pornesc de la 24.100 de euro și urcă la 26.200 dacă alegeți nivelul de echipare de top, denumit Innovation.
Dacă ne uităm în segment, vedem că un Mondeo în echiparea Titanium, cu 10 cai putere în plus, costă cu aproape 4000 de euro mai mult. Aceeași diferență și în cazul unui Mazda6 de 175 de cai cu nivel de echipare Revolution Top.
Peugeot 508 este mai scump cu 1500 de euro și este cel mai aproape de modelul german. Chiar și un Renault Talisman, cu transmisie automată ce-i drept, costă cu 5000 de euro mai mult. Să nu mai vorbim despre Skoda Superb și Volkswagen Passat, care sunt mai scumpe tot cu aproximativ 5000 de euro.
Prin urmare, noul Opel Insignia chiar poate părea un adevărat chilipir atunci când îl așezi lângă concurență.
Siguranţă
Testată în 2009, vechea generație Opel insignia a reușit să bifeze punctajul maxim de cinci stele. De atunci și până în prezent, testele au devenit mai riguroase, iar mașinile mult mai bine echipate.
În cazul noii generații, Opel a pregătit un arsenal impresionant de sisteme. Cele mai comune ar fi păstrarea benzilor de rulare, recunoașterea semnelor de circulație, monitorizarea unghiului mort și frânarea automată de urgență.
Ţinută de drum
Nu doar nivelul de siguranță a crescut considerabil. Și ținuta de durm s-a îmbunătățit simțitor. Inginerii Opel au considerat oportună recalibrarea suspensiei pentru o rulare ceva mai confortabilă. Și le-a ieșit. Cel puțin în modul Tour. Ați ghicit: Insignia vine din nou cu modurile de rulare Tour, Sport și Normal. Nici nu are nevoie de mai multe, așa cum se întâmplă în cazul lui Passat sau Superb.
Diferențele dintre cele două sunt atât de evidente încât cel de la volan va ști sigur pe care să îl selecteze. Așadar, pentru cei care vor o rulare confortabilă, modul Tour este potrivit. Totul este moale și mașina plutește cu grație peste denivelări sau gropi. E drept, în Germania nu au fost foarte multe. Dar au fost suficiente pentru a observa că Opel a reușit să îmbunătățească estomparea zgomotelor transmise de suspensie.
În modul Sport totul devine extrem de rigid și pregătește parcă mașina pentru acte de bravură. Suspensia simte mult mai bine suprafața de rulare, iar direcția devine precisă. Nu este însă suficient de convigătoare, pentru că are un feeling artificial și nu comunică prea bine cu suprafața de rulare.
Una peste alta, noul Opel Insignia a câștigat mult la capitolul ținută de drum.
Vizibilitate
Designul atrăgător a creat o serie de compromisuri cu care cel de la volan trebuie să se obișnuiască. Luneta este suficient de generoasă, dar linia plonjată a caroseriei în partea din spate o înclină prea mult. Montanții sunt și ei destul de mari, atât în partea posterioară, cât și frontală. Oglinzile laterale sunt bine proporționate.
Tehnologie
Cum era și normal, Opel Insignia și-a făcut bine temele la capitolul tehnologie. Nici nu se putea altfel într-un segment în care trebuie să te adaptezi unor nevoi cât mai diverse.
Sistemul multimedia se concentrează în jurul unui ecran de 8 inch, amplasat în centrul planșei de bord. Nu este la fel de generos ca în cazul lui Volkswagen Passat, dar se achită cu brio de o mulțime de funcții. În plus, procesează informația destul de bine și rapid, departe de dificultățile pe care le are Ford Mondeo și al său SYNC.
Există conexiune Apple CarPlay, încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile compatibile și o navigație care ar putea să mai dea unele erori, dar care este conectată în permanență cu traficul și poate oferi rute alternative.
Celălalt ecran asupra căruia clienții își vor arunca ochii este cel amplasat între cele două ceasuri de bord. Este un afișaj digital care adună o mulțime de informații. Uneori prea multe. Din fericire, dacă vă ține buzunarul, Opel pune la dispoziție și un head-up display care sintetizează informațiile. Are o dimensiune generoasă, poate fi reglat ușor și are culori bine alese.
Opel pune un mare accent și pe sistemul său inteligent de iluminare, denumit Intelilux și echipat cu 32 de module LED pentru fiecare bloc optic în parte. Suficient pentru a ajusta fiecare fascicul de lumină în funcție de ceilalți participanți la trafic.
La toate aceste noutăți se adaugă scaunele reglate electric, cu masaj, ventilate și încălzite, senzorii de lumini și ploaie, camera pentru marșarier, accesul fără cheie și asistentul de parcare. Acesta din urmă poate parca în locul tău în spațiile pe care tu le-ai fi considerat imposibile.
Design
Mulți s-au grăbit să afirme că noul Opel Insignia împrumută ceva din designul actualului Mazda6. Chiar dacă ar fi așa, nu e nimic rău în asta. Mazda6 rămâne una dintre cele mai frumoase mașini din segmentul mediu chiar și după ani buni de la debut.
Rețeta lui Insignia promite să fie la fel de bine digerată de public. Formele sunt atrăgătoare, iar filosofia de design va putea fi recunoscută ușor de fani. De apreciat că Insignia se îndepărtează de liniile lui Astra și nu încearcă o uniformizare a designului. Marcă înregistrată vor deveni luminile LED față și spate: baghete duble sub formă de bumerang, cu un semnal de întâmpinare interesant la fiecare blocare sau deblocare a ușilor.
Pentru cei care nu vor fi mulțumiți de oferta cromatică, de tapițerie și de designul jantelor existente în gama noului Insignia, Opel a lansat și un program de personalizare. Se numește Exclusive și își începe activitatea cu Insignia. Practic, puteți alege orice culoare doriți, iar ea va fi aplicată mașinii. Poate fi culoarea rujului, în cazul doamnelor, sau culoarea cămășii preferate, în cazul domnilor.
Ne-a placut
- Spațiul pentru pasagerii spate
- Tehnologiile disponibile
- Prețul accesibil
Nu ne-a placut
- Finisajele
- Timoneria transmisiei
Date tehnice - Opel Insignia 2.0 Diesel Turbo 170CP Man6 Innovation | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Opel
-
Cu ocazia IAA Transportation, șeful Opel a prezentat în premieră noul Movano Hydrogen. Acesta funcționează pe pile de combustie cu hidrogen și oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, potrivit datelor oficiale. (Luni, 16 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile marchează 25 de ani de la debutul primei generații Zafira. Acest model a câștigat de mai multe ori prestigiosul premiu "Volanul de Aur". (Vineri, 28 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o nouă versiune mild-hybrid la 48V pentru Mokka. În acest caz, transmit nemții, consumul de combustibil scade cu până la 20%. (Joi, 13 Iunie)
-
Centrul de Design Opel marchează șase decenii de la înființare. A fost primul astfel de centru deschis de un producător european de automobile. (Luni, 10 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o motorizare mild-hybrid pentru Opel Astra și Astra Sports Tourer. În Germania, noua versiune pornește de la 36.430 de euro. (Joi, 21 Martie)
Pacat de problema finisarilor care nu prea poate fi scuzata in cazul unui model de clasa medie. La clasele mini si mica, de acord, poate chiar si la compacta, insa la medie e de neiertat pentru ca vorbim de alte preturi si pretentii plus volume mai mici de vanzari.
Nu inteleg si de ce consumul e atat de mare vs. concurenta si ma refer la cel oficial. E cumva din cauza ca Opel, fiind mai nou parte a PSA, declara consumurile mai apropiate de cele reale, cum de altfel toti producatorii vor fi obligati din 2018?
Oricum, un mare plus pentru preturi. La 26.200 sai ai diesel-ul de top in echiparea de top in cazul clasei medii e fantastic. Sunt si compacte gen Golf care-s la acelasi pret sau mai scumpe in cazul motorizarilor si echiparilor asemanatoare.
Eu banuiesc ca la preturile afisate vor fi necesare destul de multe optionale.Sunt curios ce pret avea modelul testat.
Pentru ca altfel cu toate aceste minusuri acessta masina ar fi un best buy.
Esti curios cat costa modelul testat, dar daca citesti doar titlul si concluziile, n-ai de unde sa-l stii, ti-l spun eu, 26.200 euro. Chiar cu unele minusuri, care exista si la concurenta, mai mult sau mai putin, acest pret este unul fara egal.
Iar un test cu diesel.Se vede ca sunteti niste copii mari amatori de cuplu si demaraj.De sanatatea oamenilor care inghit noxele fumegatoarelor astea nici ca va pasa.Pe urma schelalaiti si voi,care promovati dieselul si cei care il cumpara ca prostii, ca ati facut cancer de tineri,va intrebati de unde si ii injutati pe doctori ca nu va vindeca.
Asta daca nu te-ai uitat la vreun review din Moldova, ca la noi in Ropassatdia dupa cum vezi se pun poze din tarile calde, si se scrie un text.
Nu-i bai, este pe aceeași lungime de undă cu Talisman, arată bine, dar nu excelează la nimic, doar că este cu 5000 euro mai ieftină. Pun pariu că se va vinde mai bine, cum de altfel și fosta Insigna s-a vândut mai bine ca Laguna 3.
Este foarte corectă postarea dvs. Probabil că va avea suficiente clienți, nu știu și nu contest faptul că poate se va vinde mai bine decât actuală generație a modelului... dar nu contează... pentru că diferențele dintre noul Insigna și alți contracandidați din clasa medie sunt destul de mari și unele merită din plin diferențele de bani...Cu toate că între prețul de listă și cel efectiv de achiziție sunt diferențe care fac că cei 5000 euro să devină 2500 - 3000 euro, care se justifică și merită investită
Mie mi se pare cel mai important turometrul, apoi vitezometrul. Cel puțin la mașinile cu cutie manuală. Mie mi-ar plăcea să fie turometrul în mijloc.
În curând vor fi pe stradă numai mașini electrice, care nu mai au nevoie de turometru. Hai să ne bucurăm de turometru cât mai putem!
lant la tsi
consum ulei la 2.0 tsi
pompa inalte 2.0 tdi common-rail
mecatronic cutii automate vw
greierasi
probleme cu clima la mai toate modelele
mai vrei? am zis doar chestiile importante, ce tin de managementul calitatii.
sper ca prin contracandidati te referi la masini serioase, ca suntem in 2017, nu mai este vara aia frumoasa lu' 2004.
Mazda 6- I-Eloop cu probleme ce afecteaza motorul (tremurat in mers constant, fara solutii la reprezentanta); turbine cazute; pierderi ulei la motorizarile diesel; faruri cu LED cu defecte si care se inlocuiesc integral
Renault Talisman- DPF cazut; cutii de viteze la motoarele benzina Edc 200 cazute si pe care reprezentanta nu vrea sa le inlocuiasca; sistem Rlink nefunctional (ecranul se blocheaza la pornire).
Am cautat doar 5 minute pe net la marcile respective. Asa ca las-o moarta!
Când postam contracandidați nu mă refeream neapărat la Passat B8.
Dar dacă ar fi să analizez comparativ cele două modele, obiectiv aș putea identifica doar un singur aspect comun și anume că fac parte din aceeași clasă... În rest totul este în favoarea VW.
Opel nu poate să se lupte in prezent decât cu Renault...Restul cu totii sunt superiori din păcate, iar comparativ la probleme de ordin tehnic este de notorietate că Opel este în clasa medie...Cel mai păcătos.
http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-germany-vehicle-dependability-study-vds
Prietenii cui stiu de ce s-au inlocuit motorele der 130/160CP?? Si prietenii tai se pricep la fel de bine la subiectul asta ca si tine? Motorele acelea - adica 2.0l CDTI - este chiar un Motor foarte fiabil...Si nu a fost schimbat/inlocuit ci doar a fost dezvoltat mai departe asa cum si VW/BMW/etc fac cu motorele lor din timp in timp - chiar nu-ti inteleg postarea
Să fiu mai clar că să nu creadă cineva că sunt fan al unei mărci sau am ceva cu marcă Opel
Aspectele/criteriile tehnice și tehnologice pe care le urmăresc sunt cele 15 unanim acceptate de industria auto. Dacă se urmăresc comparativele pe aceste criterii la auto din segmentul D...se văd clar diferențele între diferite modele.
Clasa medie în lumea auto înseamnă segmentul auto D. Fiecare marcă are un reprezentant în clasa amintită - Renault-Talisman, PSA- Peugeot 508 și Citroen C5, Ford- Mondeo, VW-Passat, Skoda-Superb, Kia-Optima, Mazda-Mazda 6 că să le menționez pe cele scrise de dvs.
Dintre ele se disting câteva in mod clar ( fără a menționa vreun model auto anume pentru că există suficiente date /analiza făcute de profesioniști auto independenți ) iar ierarhia este publică făcută atât de specialiști cât și cei din presa auto importanta europeană.
Cât privește problemele avute de diferite modele auto există informativ suficient, atât oficial al mărcii cât și net la mărcile respective, deci nu este un secret ci doar problemă de documentare relevantă.
Pur obiectiv și fără nicio intenție de jignire sau supărare la adresa cuiva, Insigna este unul din cele mai nereușite modele din clasa sa ( vechea generație, iar concluzia nu îmi aparține ) iar cea nouă este...tot un Chevrolet până la urmă la bază, cu tot ceea ce implică concepția auto a GM - lucru care rezultă și din testul prezent.
Dar și așa va avea clienții săi... pentru că orice model își găsește adepți
Vorbesti de Mondeo....cred ca nu l-ai vazut cum arata pe interior, cu scaunele acelea mici, inalte si cu tapieterie urata si ieftina. Singurul Mondeo care arata bine este Vignale....dar la ce bani este?
Vechiul Opel Insignia a fost o masina mai banala decat Passatul, prost antifonata, cu bord depasit si materiale de proasta calitate in bord? Cum poti sa spui ca arata mai bine decat Passatul? e exact pe dos.
Singura cu care ai nemerit-o este Mazda 6...arata mai bine, intr-adevar , dar are si ea probleme: lipsa geamuri atermice, lipsa motoare turbo la benzina, portbagaj mic, intretinere f scumpa, materiale in bord care se zgarie repede.