După o campanie lungă de teasere, în care și-a pregătit fanii cu informații și imagini importante, Opel a dezvăluit noua generație Insignia, redenumită Insignia Grand Sport, la începutul lunii decembrie. Debutul live a avut însă loc în cadrul Salonului Auto de la Geneva, la începutul lui martie.
N-a trecut foarte mult și noua generație Insignia are deja prețuri pe piața din România, în ambele variante de caroserie: sedan (Grand Sport) și break (Sport Tourer).
Modelul german pornește de la 20.400 de euro cu TVA inclus pentru varianta sedan. Cei care își doresc break-ul, își vor face socotelile începând cu 21.500 de euro cu TVA. Modelul german va fi disponibil în România cu o gamă largă de motorizări diesel și benzină, precum și cu mai multe niveluri de echipare. Lor li se adaugă o cutie manuală cu șase trepte sau, opțional, unele automate cu șase și cu opt rapoarte. Nu lipsește nici tracțiunea integrală.
Clienții lui Insignia Grand Sport pot comanda un motor pe benzină de 1.5 litri, cu 140 sau 165 de cai, precum și un agregat de 2.0 litri bi-turbo de 260 de cai putere. Motorul de 1.5 litri va fi disponibil și cu o versiune Ecotec, modificată pentru a oferi consum și emisii reduse. Pe lângă ajustările propulsorului, modelul primește și o setare diferită a șasiului.
La fel se întâmplă și în cazul dieselului de 1.6 litri, care vine cu două versiuni de putere, de 136, respectiv 110 cai putere. Ambele vin cu versiuni mai economice, denumite Ecotec. Pentru cei care vor un diesel mai forțos, Opel a inclus în gamă și un 2.0 de 170 de cai.Pe lângă echiparea de bază, care nu a fost încă detaliată, ambele modele Opel vin cu alte trei niveluri de echipare: Edition, Dynamic și Innovation, despre care, de asemenea, nu se cunosc informații.
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Standard | Edition | Dynamic | Innovation |
1.5 | Benzină 140 CP |
Man6 | 20.400 | 21.000 | 22.400 | 22.500 |
1.5 Ecotec | Benzină 140 CP |
Man6 | 20.750 | 21.350 | 22.750 | 22.850 |
1.5 | Benzină 165 CP |
Man6 Aut6 |
- - |
22.000 23.200 |
23.400 24.600 |
23.500 24.700 |
1.5 Ecotec | Benzină 165 CP |
Man6 | - | 22.350 | 23.750 | 23.850 |
2.0 | Benzină 260 CP |
Aut8 + AWD | - | - | 29.900 | 30.000 |
1.6 | Diesel 110 CP |
Man6 | 22.200 | 22.800 | 24.200 | 24.300 |
1.6 Ecotec | Diesel 110 CP |
Man6 | 22.400 | 23.000 | 24.400 | 24.500 |
1.6 | Diesel 136 CP |
Man6 Aut6 |
22.400 | 23.000 24.200 |
24.400 25.600 |
24.500 25.700 |
1.6 Ecotec | Diesel 136 CP |
Man6 | 22.600 | 23.200 | 24.600 | 24.700 |
2.0 | Diesel 170 |
Man6 Man6 + AWD Aut8 |
24.100 | 24.700 29.600 26.100 |
26.100 31.000 27.500 |
26.200 31.100 27.600 |
NOUL OPEL INSIGNIA vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Opel Insignia 1.6 CDTI Edition |
136 | 4.3 | 10.5 | 23.000 |
Hyundai i40 1.7 CRDI Highway |
141 | 4.3 | 10.3 | 25.204 |
Ford Mondeo 2.0 TDCi |
150 | 4.4 | 9.3 | 25.200 |
Kia Optima 1.7 CRDi Classic |
141 | 4.1 | 10 | 25.073 |
Mazda6 2.2 SkyActiv-D Challenge |
150 | 3.9 | 9.1 | 25.490 |
Peugeot 508 2.0 BlueHDi Active |
150 | 4.1 | 8.9 | 24.471 |
Renault Talisman 1.6 dCi Zen |
130 | 3.9 | 10.4 | 24.750 |
Skoda Superb 2.0 TDI Ambition |
150 | 4 | 8.8 | 26.474 |
Toyota Avensis 2.0 D-4D Executive |
143 | 4.5 | 9.5 | 26.262 |
Volkswagen Passat 2.0 TDI Trendline |
150 | 4.1 | 8.7 | 25.191 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
adica, de la cea mai cheala pana la "full" ai doar 2100 eur.
desi daca retin bine, opel avea o gramada de pachete ca optionale care nu vin pe nici o echipare ca si standard....probabil asta e explicatia
iar 2.0 turbo benzina, automata si AWD la 30k in echiparea cea mai mare, mi se pare best buy vs orice concurent.
Mi se pare uriasa diferenta de 5000 euro intre 2 si 4 wd, dar cine stie....
Iar ce spune mog mai sus este corect, la 30mii cutie auto cu 8 trepte+260 CP este chilipir. Sau este pret de 1,6 diesel de 110 CP cutie manuala.
Eu cred ca s-au incurcat randurile/formulele in excel....
Sa ai 260 CP si AWD si acceleratie de 7.3 sec, pe cand la Audi, BMW, si Merc e de sub 6 sec, mi se pare jenant.
Asta exceptand modelul 1.6 ecotec Innovation care se vede clar dupa pret ca e dubios fata de restul cand te uiti la ultimele 2 cifre.
Ca sa nu mai vorbim de consum, cel putin de cel oficial. Diferenta de aproape 3 l, la cel urban.
S-a strecurat o greșeală în dreptul acelei versiuni. Am remediat.
Mulțumim!
Sigur că poți trăi fără lumini LED foarte bine, nu asta e problema. Problema e că un constructor ca VW, cu prețurile pe care le practică și care se consideră aproape premium, nu oferă așa ceva în standard, pe când Loganul facelift are lumini de zi LED standard. Același lucru l-am văzut și la ultimul tip de A4. Varianta de bază nu are nimic cu LED, nici lumini de zi.
Repet, poți trăi fără ele, dar mi se pare pur și simplu rușinos pentru cineva care se vrea premium și mai ales rușinos pentru Audi. Până la urmă, cine vrea premium, vrea și imagine, nu doar calitate, nu? Ce imagine ai când un Logan are LED-uri și un Audi sau un VW de bază nu?
Uneori mi se pare că VAG face economii la niște chestii care oricum nu i-ar costa mult. Nu-i înțeleg, sincer.
Pentru că majoritatea din cei care își iau mașini premium vor și imagine? De ce să fie standard sau, cum spui tu, ”obligat forțat”? Pentru că, deși poți trăi fără ea, ești mult mai vizibil în trafic. E un plus. E mai bun decât halogenul standard. Și o mașină PREMIUM ar trebui să aibă asta dacă una low-cost o are standard.
poti sa ai lumini de zi led incluse la pachet daca nu ai bani decat de un 0,9 tce pe logan, motor ca motor da ledurile ce faine-s :)))))
Dar Audi? Acolo ce mai e de zis? Că situația e la fel și la Audi.
Adevarul e ca majoritatea modelelor din gama VW/AUDI arata groaznic fara ledu-uri, Golf, Octavia, Tiguan, Passat, A4, etc. Fara led-uri parca sunt mai batrane cu 5 ani de zile. Intr-o vreme, Skoda aveau ceva discount pentru led-uri, ieseai la 700 EURO cu ele daca luai Octavia noua, ceea ce e decent. Dar asa, sa dai 1200 EURO cat era la Golf, mi se pare mult, de banii aia pui optiuni.
La fel in absolut toate testele cu noul Golf, masina are led-uri si acel display imens, ori eu cred ca aceste optiuni cumulate vor fi pe 1/10 masini.
De exemplu la Focus sau la Avensis nu e asa mare diferenta intre faruri, dar la VW e enorma.
Ar trebui constructorul/importatorul sa iasa in intampinarea clientului: "stim ca masinile noastre arata mult mai bine cu led-uri, asa ca subventionam achizitia acestui pachet extra :))"