Drivetest Opel Grandland X
2.0 Diesel Turbo (CDTi) 177CP Aut8 UltimateVineri, 30.03.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
În toamna anului trecut vă povesteam despre participarea noului Opel Grandland X la nunta din segmentul SUV-urilor compacte. Primise o invitație tocmai de la Grupul PSA Peugeot-Citroen și al său Peugeot 3008. Neamțul nu doar că a onorat-o, dar a și reușit să își facă o mulțime de prieteni. Așa se face că, în prezent, la câteva luni de atunci, lista de clienți europeni a noului Opel Grandland X a ajuns deja la aproximativ 70.000 de oameni.
Întrucât o mare parte din acești clienți optau ba pentru scaunele certificate ergonomic, ba pentru luminile LED automate, ba pentru încălzirea în volan, Opel s-a gândit să creeze un Grandland X all-inclusive. Pe românește, cu de toate. Așa a apărut Grandland X Ultimate, cel mai înalt nivel de echipare din gama crossover-ului, unde primești standard cam toate opționalele existente în gama Opel.
Noul Grandland X Ultimate nu e chiar o formă fără fond, pentru că nemții s-au decis să aducă noutăți și sub capotă. Aici a apărut un diesel nou de 2.0 litri și 177 de cai putere, dar și o automată cu opt trepte.
Am mers până în nordul Spaniei pentru a gusta din schimbările propuse de Opel pentru ceea ce ar putea deveni unul dintre cele mai populare SUV-uri ale segmentului compact.
Opel Grandland X
2.0 Diesel Turbo (CDTi) 177CP Aut8 Ultimate
- Pret de pornire 18.700 €
- Pret model testat 33.300 €
Motor / Transmisie
Înainte de a trece să vă povestesc despre dieselul de 2.0 litri, trebuie să vă anunț modificările pe care Opel le pregătește în gama de motoare disponibile pe Grandland X. Pe lângă dieselul testat de mine la Bilbao, germanii vor introduce și o unitate nouă de 1.5 litri, cu două versiuni de putere: 100 și 130 de cai putere. Acestea vor înlocui motorul actual de 1.6 litri și 120 de cai putere.
Cei care visau la un benzinar mai mare decât unitatea de 1.2 litri turbo, vor aplauda promisiunea unui 1.6 turbo de 180 de cai putere, așteptat vara aceasta.
Și, pentru că tot au existat voci care au cerut 4x4, Opel Grandland X va primi și tracțiune integrală. Însă nu una la care vă așteptați. Mai exact, crossover-ul va beneficia de un motor electric, dedicat doar punții spate. Așa vom ajunge să avem primul Opel hibrid în persoana lui Grandland X PHEV. Se va putea încărca la priză și va putea garanta rulare pur electrică.
Revenind la oile noastre, adică la dieselul de 2.0 litri, trebuie să vă spun că el vine cu o turbină cu geometrie variabilă și cu un cuplu motor de 400 de Nm, disponibil pe la 2000 de rotații. Mulțumită acestuia, Grandland X se simte mult mai vioi, alert, cu poftă de câteva depășiri, dar cu un suflu care continuă să se piardă ușor dincolo de 130 de km/h. Izolarea sa fonică este bună la relanti și până pe la 2500 de rotații. După aceea, spiritul gutural începe să se facă simțit în habitaclu.
Unitatea este asociată unei cutii automate cu opt rapoarte. Aceasta caută să meargă mai mult subturat pentru a obține un consum redus de carburant. Retrogradarea se face destul de bine atunci când rulați în linie dreaptă. Dacă vreți câteva schimbări sportive pe viraje, s-ar putea ca transmisia să fie ușor depășită. Situație în care este ceva mai indicată schimbarea treptelor prin intermediul levierului de pe consola centrală. Un levier cu o cursă destul de ciudată și încurcată, dar cu care vă veți obișnui.
Consum
În fișa tehnică, Opel ne promite un consum mediu de 4.9 litri/100 de kilometri (4.8 litri pentru exemplarele echipate cu anvelope cu rezistență redusă la rulare), precum și emisii sub 130 g/km, ceea ce îi va permite lui Grandland X să acceseze și zone urbane unde dieselul a început să fie deja taxat mai aspru.
Chiar dacă valoarea oficială pentru consumul extraurban este de 4.5 litri/100 de km, pe șoselele din Bilbao computerul de bord a indicat altceva. Am rulat mult în regim de autostradă și mai apoi pe câteva drumuri virajate. Valoarea înregistrată după 110 kilometri de test a fost de 6.7 litri/100 de kilometri.
Mă voi raporta la valoarea oficială de consum, adică 4.9 litri/100 de km. Din păcate, majoritatea rivalilor din segment care beneficiază de un nivel similar de putere, oferă în standard tracțiune integrală. Prin urmare, cifrele lor de consum pot fi ușor viciate de prezența unui 4x4 care face mașina mai grea.
Așa se face că Ford Kuga, Honda CR-V, Mazda CX-5, Seat Ateca, Volkswagen Tiguan și Skoda Karoq au valori mai mari de consum. Nu mai vorbesc despre Hyundai Tucson și Kia Sportage, care sunt cele mai gurmande din această comparație. Doar Peugeot 3008, cu motorul său diesel de 150 de cai putere, este mai eficient, cu doar 4.4 litri/100 de kilometri.
Performanţe
Cu ajutorul noului motor diesel, Opel Grandland X poate emite ceva mai multe pretenții de dinamism. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 9.1 secunde, iar viteza maximă ajunge la 214 km/h. Valori bune pentru o mașină care cântărește, cu tot cu șofer, 1575 de kilograme.
Prin comparație, un Ford Kuga cu putere similară, dar cu 4x4, are nevoie de 10 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h. Tot mai lenți sunt și Honda CR-V, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Mazda CX-5, Skoda Karoq și Peugeot 3008.
Opel Grandland X este depășit fără drept de apel de Volkswagen Tiguan și Seat Ateca.
Interior
Echiparea Ultimate își face simțită prezența la interior. Vorbim în primul rând de un set de scaune certificate AGR pentru ergonomia lor îmbunătățită. Sunt confortabile, vin cu reglare lombară și a perniței pentru șezut. Materialele sunt de calitate. Vorbim despre un plastic extrem de moale și plăcut pe aproape toată planșa de bord, exceptând câteva zone inferioare.
Pe consola centrală, chiar dacă găsim un plastic tare, textura lui este plăcută. Avem volan îmbrăcat în piele și cusături contrastante, avem praguri și covorașe inscripționate și mult plastic lucios. Spațiile de depozitare sunt și ele generoase. Există suficient loc în portierele față și spate, pe consola centrală avem un spațiu configurabil pentru pahare, iar cotiera vine cu un suport ce asigură încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile. Mai mult, spre deosebire de Astra, există un spațiu extrem de generos pentru telefonul mobil la baza planșei de bord.
Pe locurile din spate, deși avem un tunel central aproape inexistent, spațiul pentru picioare este destul de zgârcit, la limita confortului. La nivelul capului e ceva mai bine, chiar dacă optați pentru acoperișul panoramic. Portbagajul păstrează o valoare destul de bună, comparativ cu ce oferă rivalii din segment. Are 514 litri în configurație normală și 1652 de litri în cea cu bancheta spate rabatată.
Echiparea Ultimate garantează și banchetă spate rabatabilă fracționat, cu tunel central pentru transportul schiurilor. Un plus obținut la rabatare este suprafața plană de încărcare.
Am lăsat la final antifonarea habitaclului. La viteze mari există un zgomot serios de vânt, în special după 120 de km/h.
Preţ de achiziţie
Opel Grandland X are unul dintre cele mai accesibile prețuri de pornire din segment: 18.700 de euro, valabil pentru versiunea pe benzină de 130 de cai putere. Dieselul pleacă de la 20.600 de euro, însă noul motor de 2.0 litri și 177 de cai putere, testat de mine costă 33.300 de euro.
E drept că poate părea mult la prima vedere, însă el este disponibil doar alături de nivelul de echipare Ultimate. Deci primiți o mulțime de dotări standard și cel mai puternic diesel din gamă. Cu tot cu o automată cu 8 rapoarte.
Mai mult, dealerii Opel promit un discount de 6% la această valoare, deci prețul poate ajunge chiar foarte aproape de 31.000 de euro.
Dacă ne uităm în segment, unde aproape toți rivalii oferă și 4x4 alături de motorizările comparabile, prețurile sunt ceva mai mari. Însă nu putem pune pe seama tracțiunii integrale fixarea unor prețuri cu mult mai ridicate.
Un Ford Kuga 2.0 TDCi de 180 CP în echiparea Vignale ajunge să coste 36.000 de euro. De asemenea, Honda CR-V 1.6 i-DTEC de 160 CP și echipare Executive ajunge chiar și la 40.000 de euro. Chiar și Hyundai Tucson în versiunea diesel de 185 CP, cu 4x4, automată și echipare Luxury Pack+ ajunge la 37.900 de euro.
Nici Mazda CX-5 nu se lasă mai prejos și oferă o versiune comparabilă la 36.800 de euro. La fel și Volkswagen, pentru că un Tiguan cu 190 CP, DSG, 4x4 și echipare Highline ajunge să coste 34.400 de euro.
Seat Ateca se apropie amenințător de Opel Grandland X, pentru că o versiune comparabilă, cu motor de 190CP, automată, 4x4 și nivel Xcellence costă doar 32.500 de euro. Și Skoda Karoq are un preț foarte bun, e drept pentru un motor ceva mai modest: 2.0 TDI, cu 150 CP, DSG și 4x4, echipare Style, ajunge să coste 29.300 de euro.
Fratele francez Peugeot 3008, cu transmisie manuală, motor diesel de 150 CP și echipare GT Line ajunge la 29.200 de euro. Kia Sportage este, de departe, chilipirul segmentului, un diesel de 184 de cai, cu 4x4, automată și echipare GT Line fiind estimat la 28.600 de euro.
Siguranţă
Opel și-a făcut lecțiile atunci când vine vorba despre siguranță. Grandland X a fost testat recent de EuroNCAP și a primit punctajul maxim de cinci stele. Dacă ne uităm la nivelul de protecție oferit, observăm că a luat 84% pentru protecția adulților, 87% pentru cea a copiilor, 63% pentru cea a pietonilor și 60% pentru sistemele de siguranță.
Cum era și normal, nivelul de echipare Ultimate adună cam tot ce are Opel în materie de siguranță: sistem automat de frânare în situații de urgență cu posibilitate de recunoaștere a pietonilor, un asistent pentru menținerea benzii de mers, destul de enervant, șase airbaguri, recunoașterea stării de oboseală a șoferului și identificarea semnelor de circulație. Nu lipsește nici serviciul OnStar, care vine, printre altele, și cu apel în situații de urgență.
Ţinută de drum
Nici cu ocazia lansării noului motor de 2.0 litri nu avem parte de un sistem de tracțiune integrală. Opel amână acest sistem până la introducerea versiunii hibride, după cum ziceam și mai sus. Prin urmare, Grandland X rămâne o mașină care se va simți mult mai bine pe asfalt. Off-road-ul rămâne pentru mai târziu. Poate să vă facă cu ochiul doar un drum forestier, fără să exagerați cu noroaie sau zăpadă.
Pe asfalt, suspensia filtrează destul de bine gropile, chiar și cu noile jante de 19 inch, disponibile pe echipare Ultimate. E drept că lucrurile sunt o idee mai rigide, dar ținuta de drum rămâne una confortabilă. De aici și ruliul pe care îl resimți în viraje, acolo unde Grandland X se înclină și nu prea se înrudește cu sportivitatea fraților Insignia sau Astra.
Suspensia nu transmite foarte multe zgomote la interior în momentul trecerii peste denivelări. De asemenea, direcția nu oferă feedback despre suprafața de rulare, fiind destul de artificială. Abia la viteză mai mare, ea devine ușor rigidă, oferind celui de la volan ceva mai multă implicare.
Vizibilitate
Cât privește vizibilitatea, Grandland X poate fi depunctat în cazul lunetei, pentru că este ușor cam îngustă și ridicată. De asemenea, montanții sunt foarte mari și încurcă la manevrele în marșarier. Însă, din fericire, oglinzile laterale sunt suficient de mari.
Odată cu echiparea Ultimate, își face apariția în lista de dotări și o cameră video cu vedere la 360 de grade. Calitatea imaginii este și ea îmbunătățită. În plus, Opel introduce și un asistent la parcare, menit să le ușureze viața novicilor.
Tehnologie
Vă spueneam și la început că nivelul de echipare Ultimate a apărut după ce Opel a analizat preferințele a peste 70.000 de clienți care au comandat deja Grandland X. Aproape jumătate dintre aceștia au ales fie scaunele ergonomice cu certificare AGR, fie luminile inteligente AFL.
Prin urmare, Opel a decis să le aducă pe toate într-o singură echipare, Ultimate, oferind în standard și scaunele ergonomice și blocurile optice inteligente. Nu lipsește ecranul tactil de 8 inch, cu suport Apple Carplay și Android Auto. El vine și cu navigație și informații din trafic. Reacțiile sale sunt destul de bune, dar mai există situații în care procesează cu o ușoară întârziere.
Pentru a fi cât mai prietenos cu telefoanele celor din jur, Grandland X vine cu mai multe prize USB, chiar și pentru cei de pe locurile din spate, cu o priză normală de 230V și cu o zonă de încărcare prin inducție, amplasată în cotieră.
Chiar dacă iarna e pe sfârșite, trebuie să știți că echiparea Ultimate, dispune în standard de scaune față și spate încălzite, oglinzi încălzite, parbriz încălzit și volan încălzit. Tot pe echiparea Ultimate apare instalat și un sistem audio Denon cu șase difuzoare.
La toate acestea se adaugă și sistemele de siguranță amintite mai sus, camera cu vedere la 360 de grade și serviciul OnStar.
Ce îi mai lipsește lui Opel Grandland X pentru a fi la înălțimea unor rivali din segment? Poate un instrumentar de bord digital și un head-up display.
Design
Echiparea Ultimate aduce și o serie de îmbunătățiri estetice. Nu că Opel Grandland X ar fi avut neapărată nevoie. Este, fără îndoială, unul dintre cele mai arătoase SUV-uri din segmentul compact.
Aerul proaspăt este insuflat de un spoiler care vine cu inserții cromate noi, de carcase în două culori pentru oglinzile laterale, de un contur cromat pentru suprafața vitrată, de bare de plafon (doar pe varianta fără acoperiș panoramic) și de jante din aliaj, de 19 inch, cu finisaj în două culori.
Ne-a placut
- Portbagaj încăpător
- Echipare generoasă
- Confortul scaunelor
- Cinci stele EuroNCAP
Nu ne-a placut
- Zgomot de vânt la rulare
- Spațiul de pe locurile din spate
- Vizibilitatea lunetei spate
Date tehnice - Opel Grandland X 2.0 Diesel Turbo (CDTi) 177CP Aut8 Ultimate | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Opel
-
Cu ocazia IAA Transportation, șeful Opel a prezentat în premieră noul Movano Hydrogen. Acesta funcționează pe pile de combustie cu hidrogen și oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, potrivit datelor oficiale. (Luni, 16 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile marchează 25 de ani de la debutul primei generații Zafira. Acest model a câștigat de mai multe ori prestigiosul premiu "Volanul de Aur". (Vineri, 28 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o nouă versiune mild-hybrid la 48V pentru Mokka. În acest caz, transmit nemții, consumul de combustibil scade cu până la 20%. (Joi, 13 Iunie)
-
Centrul de Design Opel marchează șase decenii de la înființare. A fost primul astfel de centru deschis de un producător european de automobile. (Luni, 10 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o motorizare mild-hybrid pentru Opel Astra și Astra Sports Tourer. În Germania, noua versiune pornește de la 36.430 de euro. (Joi, 21 Martie)
ca lungime poate fi cat un sedan
la lungimea unui sedan spatiul de incarcare depaseste un break
gura de incarcare mai ergonomoca
garda la sol iti permite abordarea unor suprafete mai putin bune
senzatia de siguranta
ergonomia - pozitia inalta
cat off-road faci ?
serios acum...pe bune?
mai lipsea sa zici de hyundai sau ford kuga conceput in anul 2011 si vandut si in zilele noastre.
vorbim totusi de masina anului in europa sau platforma tehnica a acesteia.
@ pipo: stii de ce ti-ai lua un grandland fara 4x4? pentru ca PSA
ma simt de 10 ori mai in siguranta ca e mai aproape de sosea, nu mai departe. iar ca si spatiu, sorry, dar nu ma convinge, as prefera un break daca tot vreau spatiu. exceptand spatiul pentru cap. dar nu bat spre 1,90 deci nu e problema.
am spus bine SENZATIA. pentru ca despre asta e vorba...despre senzatie. Cu toate ca in conditiile actuale unde majoritatea sunt sedanuri, hatch, etc, un accident cu asa ceva te poate scapa relativ nesifonat.
am vorbit de spatiu dar am vorbit si despre lungime...20-30cm lungime in plus in oras conteaza. Daca nu vrei sa mergi cu un dric lung cat soseaua poti face compromisul unei masini mai inalte dar mai scurte si cu mai mult spatiu decat break-ul. Una peste alta tu ai dreptate cat mai aproape de sosea cu atat mai placut (personal am dat scaunul in Focus dat la minim pe inaltime si spatarul cam pe spate) dar vine un moment (varsta, situatia familiala, etc) in care un SUV de asta e o alegere rezonabila. PLus ca SUV-urile astea tind sa aiba un design mai interesant decat sedanurile/hatchurile ori breakurile. Dar exista si exceptii (personal zic, Mazda cam da ceata)
Rasu' plansu'. Pai ori e cu de toate, ori e cu APROAPEde toate? Parca am fi intr-un anunt auto cu full fara piele.
Sugestia mea ar fi, pentru cine vrea sa cumpere acum ceva, sa caute modele lansate pe piata acum min 2-3 ani. Parca sunt mai rezolnabile la pret. (vorbesc strict de masini noi, nu sh. sh-ul este o alta discutie).
N-am habar cu cine ma confunzi . Dar spre linistea ta , saptamana trecuta am condus spre munte Skoda Octavia 1.0 tsi , dotata cu oa astfel de arhitectura low cost pe spate ( pe romaneste "țavă de metal" dependenta) , nu ai vrea sa stii felul in care m-am panicat cand efectuam viraje pe Paraul Rece , pe langa faptul ca am transpirat la niste depasiri in care motorul anemic turbo se opintea serios cand depaseam carute la urcare. Masina avand 6 pasageri ( inghesuiti ) + bagaje + portbagaj plafon , fiind versiunea estate. Capisci macmuazele ?
Așa se întâmplă când se folosesc mașini de către persoane care nu au suficiente date sau cunoștințe despre fiecare tip al unui model.
Pentru a fi mai clar Octavia cu motorul de 1.0 TSI 115 cuplu 200 Nm este gândită de producator pentru utilizare preponderent în mediu urban și deplasări de utilitate medie ( vezi datele tehnice ) Foarte multi producători optează la motorizările mici / medii standard putere pentru acest tip de arhitectură pe spate ( pentru două argumente simple - reducere costuri și faptul că sunt suficiente raportat la nivelul motorizării nefiind mari diferențe în explorarea față de o arhitectură superioară dacă ne raportăm la target-ul de utilizare ) sigur cu diferențele de rigoare și din punct de vedere al tehnologiei cât și din punctul de vedere al confortului și reacțiilor în deplasare.
Dar oricum am vedea lucrurile este o opțiune nefericită să utilizezi o astfel de mașină ( tip de configurație auto aleasă de cel ce o deține ) la astfel de destinații, supraîncărcată poate și greșit echilibrată și că să fiu și puțin răutăcios.... și de către un conducător auto cu alte așteptări de la un auto sau care poate nu scoate maximum dintr-o astfel de motorizare .
Am scis aceasta postare nu pentru a crea vreo supărare ci pentru simplului motiv că este bine să ne alegem mașina în funcție de necesități și pretenții nu doar sa scriem de dragul de a scrie sau de a critica
Cum ai vrea sa mearga o masina de 1litru cu 6 persoane (apropo e ilegal) + bagaje + portbagaj plafon? Bine ca nu ai agatat si o remorca.
Motorul ala e cel mai mic de pe Octavia si e ok atat timp cat merg 2-3 persoane. Ocazional 5 prin oras. Daca vrei sa faci ce ai facut tu pune un 2litri si o sa vezi ca e altceva.
Cand spui ca foarte multi producatori opteaza la motorizarile mici pt o asemenea arhitectura esti sigur ? Honda Civic 1.0 ofera suspensie independenta pe spate , in cazul in care face parte din aceeasi clasa cu Octavia , unde mai pui motorizarea de cilindree asemanatoare . Mai vrei exemple ? Ford Focus 1.0 Ecoboost ce sa vezi ? Are si el suspensie independenta spate ......deci se poate si la motorizari mici ? Ce face Vag e pur si simplu mitocanie curata. Intr-alta ordine de idei nu prea am inteles ce-ai vrut sa spui cu faptul ca o astfel de arhitectura ar fii suficienta raportat la motorizare ? Cand eu m-am referit strict ca o astfel de arhitectura a suapensiei ( low cost ) a fst un adevarat cosmar la confort tot drumul. Dar daca tot vorbeai de performanta pai 200 NM sunt putini ? Sau spune-mi de Audi TT 1.8 TFSI 180 CP care vine tot pe arhitectura asemanatoare . Sau si la asta e suficient sa ai bara de torsiune ? Sau uite hai sa lasam VAG . La Megane RS tot suficienta ti se pare la 280 CP ?
@@academicianul
Cum as vrea sa mearga o masina de 1l cu 6 persoane si incarcata ? Pai intreaba Grupul VAG treaba asta , ei sunt cei care se bat cu pumnii in piept de performantele motoarelor turbo mici . Capisci ? E ilegal zici ? Dar sa fumezi canabis seara de seara si sa spui numai aberatii aici la comentarii nu-i ilegal ? Stii ca drogurile sunt substante interzise ? Stiai asta ?
Poate ne spui si cum multe modele premium din VAG ofera suspensie MacPherson pe fata in loc de multi-link , ce zici ? Dar nu doar VAG . BMW seria 3 ofera MecPherson , revenind , Audi TT la fel, Audi Q3, A3, etc ofera arhitectura non premium pe fata . MacPherson are si Dacia , pai ce facem ? Ori e premium ori volum ? Reamintesc Lexus IS ofera suspensie multi-link pe fata ......opss.....Mai sa fie ? VW Touareg , Porsche Macan, Porsche Cayenne ofera MacPherson .
https://www.autoevolution.com/news/how-multi-link-suspension-works-7804.html
Ia de aici, nu sta la coada. Poate te luminezi si tu un pic. Timpul trece , scleroza se mareste. Dar mai ai timp.
https://www.quora.com/Cars-and-Automobiles-What-are-the-advantages-and-disadvantages-of-double-wishbone-macpherson-strut-and-solid-axle-suspensions.
Poate vei reusi sa intelegi care este treaba cu suspensiile. Sa nu le mai confunzi. Mai ales cele fata cu cele spate, asa cum ai facut mai de mult cu suspensia de la un cacat de toyota. Tot in tensiune si fara siguranta esti? Du-te la un electrician......
Să le luăm pe rând că să fie lămurite
1. Faptul că unui producători oferă suspensie independenta este un lucru bun dar trebuie să comparăm modul de reacție al suspensiilor la modele echivalente și atunci se va vedea că în multe cazuri nu există diferențe notabile de comportament și trasă astfel încât investiția nu se justifică ( se poate vedeam de exemplul comparativul Octavia vs Focus, unde cele menționate de mine se confirmă de specialiștii testatori că să amintesc de eșecul suspensiilor superioare de pe modelele coreene )
2. La celelalte aspecte nu mai răspund că ar trebui să vorbesc de cele menționate în postarea colegului Kotegaeshi
3. Deși capitolul suspensiilor a născut de mult timp multe discuții și chiar controverse totuși trebuie să acceptăm realitatea și anume că din cele 15 criterii de evaluare, unanim acceptat de toți constructorii auto, fiecare cu ponderea sa clar stabilită în aprecierea unui auto, că relevanță și punctaj criteriul la care se analizează și suspensiile deși important ( criteriul 8 de punctare ) nu este determinant ci doar apreciativ astfel încât ponderea sa în algoritmul punctajului final este submediu fiind mai mult un aspect de nivel tehnologic și mai puțin un aspect determinant raportat la criteriul de utilizare ( aspect ce reiese și mai clar din analiza modelului Golf VII ce poate fi configurat cu suspensii de diferite concepții tehnologice și unde diferențele sunt clare dar nu semnificative ) ori aprecierea unui model se face in ansamblul său , cu plusuri și minusuri, că niciun auto nu este perfect....cu excepția celui pe care-l deținem sau iubim.
In segmentul asta se merita doar Kia Sportage in versiunile mai bine echipate. E singura care nu te jecmaneste la preturi.
La sectiunea design ati scris asa:
"Nu că Opel Grandland X ar fi avut neapărată nevoie. Este, fără îndoială, unul dintre cele mai arătoase SUV-uri din segmentul compact."
Iar la COOLNESS EFFECT ati scris: "Neobservabila"
Eu mereu am zis ca voi face testele astea pe ghicite. Sa dai 4.3 stele unei masini de 33.000 euro, fara 4x4..... asa ceva.....