Drivetest Nissan Navara
2.3 Diesel Turbo (dCi) 160CP 4x4 Man6 N-Connecta Cabina DublaMarti, 20.11.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
Știți prietenul acela pe care îl poți suna la orice oră din zi și din noapte? Care știi că te va ajuta indiferent ce problemă ai? Nu va sta pe gânduri și nu va face nazuri. Va fi acolo pentru tine, indiferent de zi, oră și situație meteo.
Ei bine, varianta automobilistică a acelui prieten este Nissan Navara. Este genul de automobil gata oricând pentru orice ai de făcut. Ai de mers pe autostradă până la mare? Sau pe drumuri forestiere până în vârf de munte? Poate vrei să cari toate cutiile de la Ikea sau vreo șase perechi de anvelope în bena încăpătoare? Sau, în cazul nostru, să îl escortăm pe colegul Bogdan Mirică și pe al său Nissan Leaf în încercarea de a ajunge la Sibiu cu un plin de curent electric? A reușit, dacă vă întrebați, și puteți citi aventura sa AICI și AICI.
Alături de noi pe drumul de la București la Sibiu am avut un Nissan Navara 2.3 160 CP N-Connecta echipat cu anvelope AT și vopsit în cea mai frumoasă culoare din gama pick-up-ului japonez: Savannah Orange. Iar dacă am avut mașina preț de 3 zile, ar fi fost păcat să nu profităm de ocazie și să n-o scoatem la un test ca la carte. On-road și off-road.
Nissan Navara
2.3 Diesel Turbo (dCi) 160CP 4x4 Man6 N-Connecta Cabina Dubla
- Pret de pornire 30.130 €
- Pret model testat 35.671 €
Motor / Transmisie
Nu sunt la prima întâlnire cu gigantul cu benă. În iarna 2016-2017 am păstorit un Nissan Navara similar echipat cu motorul 2.3 dCi în versiunea de 160 CP și 403 Nm. Tot cu cutie de viteze manuală cu șase trepte, tot la fel de mare,
Dacă atunci l-am folosit în Bucureștiul ceva mai liber în zona sărbătorilor, acum Navara ne-a însoțit până la Sibiu și înapoi. Echipat pentru orice provocare, exemplarul portocaliu a venit încălțat cu anvelope all-terrain, cârlig de remorcare și troliu. Nu am avut ocazia să punem troliul la încercare, dar am profitat din plin de anvelopele speciale pe drumurile de macadam din zona Șanta de la lângă Sibiu, cândva o celebră probă specială în Campionatul Național de Raliuri.
Motorul turbodiesel de 2.298 cmc oferă 160 cai putere la 3.750 rot/min și un cuplu maxim de 403 Nm între 1.500 și 2.500 rot/min. Nu este un motor care să ofere perfromanțe sportive, ci mai degrabă unul care te va duce acolo unde ai nevoie. Cuplul își face simțită prezența de la turații joase și ajută atunci când trebuie să ridicăm ritmul deplasării.
Cutia de viteze cu șase trepte este bine etajată, dar cursa levierului este lungă și uneori imprecisă, chiar dacă ajungi în final să o operezi fără probleme. Poziția marșarierului este iarăși un pic neobișnuită, fiind amplasată după treapta a șasea. Levierul trebuie apăsat pentru a putea selecta marșarierul.
Consum
Cu un consum mediu oficial de 6.4 litri/100 km, Nissan Navara este unul dintre cele mai economice pick-up-uri de pe piață la acestă oră. Pe parcursul drumului nostru spre Sibiu parcurs pe autostradă și drum național, exemplarul nostru portocaliu a înregistrat un consum mediu de 6.8 litri/100 km.
În oraș, consumul a urcat la 8.3 litri/100 km, dar trebuie să ținem cont că anvelopele all-terrain nu ajută la acest capitol, sporind rezistența la înaintare.
În clasa sa și în zona pick-up-urilor cu motorizări similare, este egalat la cifra consumului oficial doar de Mitsubishi L200 2.4 Di-D, în timp ce Ford Ranger 2.2 TDCI depășește cu puțin, raportând o cifră medie de 6.5 litri/100 km. Modele ca Toyota Hilux 2.4 diesel 150 CP înregistrează un consum mediu de 7 litri/100 km, în timp ce noua Clasă X de la Mercedes-Benz raportează un consum de 7.6 litri/100 km. Asta deși dedesubt este chiar o Navara.
Performanţe
Navara nu este născut pentru a doborî recorduri de accelerație sau viteză. Este un automobil cu un caracter de explorator, nu de recordman. Nu se face de râs pe autostradă sau atunci când trebuie să depășim un șir de camioane, reprizele fiind suficient de hotărâte.
Cu toate acestea, cu o accelerație de la 0 la 100 km/oră efectuată în 12 secunde, Navara se află printre cele mai sprintene pick-up-uri. Ranger-ul lui Ford este ceva mai rapid, cu 11.8 secunde, în timp ce restul modelelor din clasă au timpi de accelerare de peste 13 secunde. Viteza maximă ce poate fi atinsă de Navara este de 172 km/oră.
Tot la capitolul performanțe mai trebuie să amintim capacitățiile de off-roader deținute de modelul Navara, model care are un unghi de atac de 30 grade și un unghi de degajare de 25.6 grade. De asemenea, Navara poate traversa fără probleme vaduri de apă de până la 60 de centimetri adâncime.
Interior
Interiorul lui Navara a început să îmbătrânească puțin, modelul având deja trei ani de la lansare. Cei care au avut ocazia să conducă alte modele din familia Nissan, Qashqai sau X-Trail, vor aprecia familiaritatea interiorului. Multe elemente sunt preluate de SUV-urile Nissan, chiar dacă interiorul nu trădează faptul că avem de-a face cu un automobil utilitar.
Navara este disponibilă atât cu cabină dublă cu patru portiere, ca în cazul modelului testat de noi, precum și Single Cab (două locuri, două portiere, benă mai mare) sau King Cab (patru locuri, două portiere). Pentru cei care vor alege varianta cu cabină dublă, interiorul poate primi fără probleme cinci pasageri adulți. Bena este extrem de generoasă, fiind cu 7 cm mai lungă față de modelul anterior, iar capacitatea de încărcare este de 1.200 kg. De asemenea, trebuie notat că modelul Navara poate remorca până la 3.500 kg.
Preţ de achiziţie
Navara nu se adresează doar celor care vor să străbată munții sau au nevoie de un vehicul care să muncească. Segmentul pick-up-urilor are și o latură lifestyle, iar accesoriile care pot fi montate pe acest model sau lista de echipamente opționale demonstrează acest lucru.
Prețul modelului Navara nu este mic, modelul japonez pornind de la 30.100 euro (TVA inclus). Pentru un model similar cu cel testat de noi trebuie să alegem echiparea N-Connecta, care duce prețul la 35.700 euro. Este un preț aproape similar cu cel al modelului Hilux de la Toyota (36.200 euro), dar departe de Mercedes-Benz X-Klasse (40.300). În clasă avem și alternative mai ieftine: Ford Ranger, Isuzu D-Max sau Mitsubishi L200.
Siguranţă
Nissan Navara a trecut prin testele de impact organizate de EuroNCAP la lansarea din 2015. A obținut patru stele din cinci, un scor care se regăsește în dreptul aproape tuturor pick-up-urile testate. Doar Ford Ranger este excepția care a reușit să obțină scorul maxim, de cinci stele.
Navara oferă un pachet complet de airbaguri și sisteme de siguranță, inclusiv Safety Shield care frânează automat mașina la viteze mici în caz de impact iminent. Modelul testat de noi, avea și cameră video încorporată în oglinda retrovizoare pentru mersul cu spatele, însă lipseau senzorii de parcare.
Ţinută de drum
Navara a întors câteva capete la lansarea de acum trei ani, când a anunțat că renunță la arcurile lamelare pentru puntea spate (o dotare care era extrem de răspândită în acest segment) în favoarea unei punți cu suspensie Multilink. Acest lucru a transformat în bine confortul pasagerilor.
Direcția nu este ce mai precisă din lume, dar Navara îți comunică destul de bine ce intenții are atunci când abordezi ceva mai sportiv un viraj. Atenție însă la masa de peste două tone, mai ales când rulăm pe asfalt cu anvelope AT.
Navara este echipată cu sistem de tracțiune 4x4 nepermanent. În mod normal puterea este transmisă către puntea spate, dar cu ajutorul unui comutator rotativ putem selecta modul 4x4. Iar dacă lucrurile devin cu adevărat dificile, putem cupla și reductorul prin intermediul aceluiași comutator.
Vizibilitate
În Navara urci la propriu, locurile din față fiind situate destul de sus față de un automobil normal. Asta se traduce printr-o perspectivă excelentă asupra traficului, jenată doar de montanții destul de groși.
Provocarea vine la manevrele în spațiile ceva mai înguste, Navara măsurând peste 5.3 metri lungime. Luneta dreaptă ne asigură o vizibilitate bună în spate, dar bena este lungă. Modelele cu echipare de top vin cu sistemul Around View Monitor, ce oferă o vedere de sus a mașinii pe ecranul central. Modelul nostru nu era echipat cu acest sistem, așă ce ne-am bazat doar pe camera video pentru mersul cu spatele.
Tehnologie
Față de un pick-up de acum 5-6 ani, nivelul de tenologie a crescut spectaculos. De la simplul fapt că acționarea sistemului 4x4 se face printr-un comutator electronic și nu printr-un levier mecanic și până la sistemele de siguranță activă și pasivă, Navara oferă cam tot ce îți poți dori pe o utilitară.
Avem lumini de zi, sistem Start-Stop pentru motor, aer condiționat automat, computer de bord, sistem de ventilație pentru scaunele spate, cruise control, comenzi pe volan și diferențial blocabil, toate pentru un model cu echipare medie din gama Navara.
Design
Navara a îmbătrânit frumos, formele masive, de inspirație cumva americană, rămânând încă atractive. Nissan Navara încă te face să arunci priviri spre uriașul portocaliu din fața ta. Dar să nu uităm că, în cazul unui pick-up, forma este dată și de funcție: Navara este până la urmă un automobil cu care să faci treburile grele ale vieții și care nu se supără de la o zgârietură, fie ea și mai adâncă. Gata oricând de drum, indiferent cât de greu ar fi acesta.
Ne-a placut
- Bancheta spate confortabilă
- Benă spațioasă
- Capacitate de remorcare mare
Nu ne-a placut
- Rază bracare
- Zgomot la vânt
- Calitatea anumitor materiale
Date tehnice - Nissan Navara 2.3 Diesel Turbo (dCi) 160CP 4x4 Man6 N-Connecta Cabina Dubla | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Nissan
-
Constructorul japonez de automobile tocmai a prezentat a patra generație Murano pe piața din Statele Unite ale Americii. Pe lângă modificările exterioare și interioare, avem de-a face și cu un sistem de propulsie nou. (Joi, 17 Octombrie)
-
Potrivit unui oficial de rang înalt al producătorului japonez de automobile, investițiile în dezvoltarea de noi motoare termice au fost sistate. Întreaga atenție cade acum pe electrificare. (Luni, 03 Iunie)
-
Constructorul japonez de automobile anunță intrarea în producție a noului Qashqai facelift. Ca și până acum, acesta va fi asamblat în Marea Britanie, la uzina din Sunderland. (Vineri, 24 Mai)
-
Constructorul nipon de automobile intenționează să lanseze 30 de modele noi în următorii trei ani. Dintre acestea, 14 vor fi echipate exclusiv cu un motor termic. (Luni, 25 Martie)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
Comentarii (1)
Adauga un comentariu