Drivetest Nissan Micra
1.5 Diesel Turbo (dCi) 90CP Man5 Start/Stop TeknaMiercuri, 12.07.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
Într-o clasă dominată de conservatorism și de linii ușor de recunoscut, așa cum este segmentul B, este destul de dificil să evadezi și să aduci pe piață un produs fresh. Și mai mult decât atât, este dificil să ai curajul necesar să investești într-un produs minimalist și plin de nonconformism. Dar Nissan nu-i la prima abatere de acest gen.
Pe Juke il știți foarte bine și il recunoașteți pe stradă rapid. Fix așa o să se întâmple și cu Micra. Subcompacta niponă s-a transformat, asemeni calului din Harap Alb după ce a mâncat jăratic, din acel model plictisitor și fără forme într-un produs cu un design ieșit din tiparele segmentului B. Iar dacă stăm să analizăm succesul "Cocoșatului", noul Micra pășește pe cărări bine bătătorite.
Nissan Micra
1.5 Diesel Turbo (dCi) 90CP Man5 Start/Stop Tekna
- Pret de pornire 17.440 €
- Pret model testat 18.132 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Dacă la începutul anului Mircea a mers în Croația alături de un Nissan Micra echipat cu motorizarea pe benzină de 89 CP, a venit vremea să încercăm și un propulsor diesel. Singura opțiune pe motorină este cea de 1.5 litri dCi 90. Sunt convins că sunteți familiarizați cu acest motor, întrucât el este oferit atât în gama Renault, cât și în gama Dacia. Cei 90 de cai putere sunt livrați la 4.400 rpm, iar cuplul motor maxim măsoară 220 Nm și este disponibil începând cu 2.000 rpm. Resursele agregatului diesel sunt scoase în evidență prin intermediul unei transmisii manuale cu 5 rapoarte.
Nissan Micra este un model de clasă mică, iar performanțele motor-transmisie ar trebui privite prin lupa orașului, pentru că acolo se simte el cel mai bine. Fâșneț din cale-afară, Micra se comportă admirabil în traficul din oraș, iar motorul de 90 CP începe să gâfâie baritonal după 3.000 rpm, semn că trebuie să iei atitudine și să mai schimbi o treaptă. Transmisia este etajată corect, treptele trei și patru fiind suficient de lungi pentru reprizele de accelerație uzuale. Totuși, la drum lung ar fi fost necesară și treapta a șasea.
Consum
Atunci când vrei să-ți cumperi o mașină și te-ai oprit în dreptul segmentului subcompact, s-ar putea să ai parte de un șoc. Marea majoritate a producătoril au aici câte un reprezentant cu o istorie bogată, iar multe dintre modele ies în evidență. Și ce-i de făcut în acest caz? Oferi un motor campion într-ale consumului. Pentru că da, Nissan Micra în varianta 1.5 dCi 90 se laudă cu cel mai bun consum din segment: 3.2 litri la suta de kilometri parcurși în regim mixt.
Evident, nu trebuie să vă gândiți că adversarii vin cu valori mult mai mari. Renault Clio facelift (90 CP), Ford Fiesta facelift (95 CP) și Opel Corsa (95 CP) îi suflă în ceafă japonezului cu o medie de 3.3 litri/100 km.
Urmează Peugeot 208 (99 CP), Skoda Fabia (90 CP) și Volkswagen Polo (90 CP) cu un consum mediu mixt anunțat de producător de 3.4 litri/100 km. Dacia Sandero facelift (90 CP) promite 3.5 litri/100 km, în timp ce Hyundai i20 1.1 CRDi de 75 CP încheie acest clasament cu 3.8 litri/100 km. Și dacă vă întrebați de ce i-am uitat pe Ibiza, Jazz, Mazda2 sau Swift, vă spun că pe aceste modele nu există disponibilă o motorizare diesel.
Cât despre consumul mașinii de test, am obținut o medie de 4.8 litri/100 km în regim mixt urban și extraurban în condițiile în care m-am tot ferit să respect unele reguli de condus economic.
Performanţe
Când privești în segmentul B și te gândești la performanțe, lucrurile sunt cât se poate de clare: te aștepți de la 10 secunde în sus pentru 0-100 km/h. Dacă ar fi să aleg cel mai fâșneț model subcompact, mi-ar plăcea să analizez puțin valorile pentru repriza 0-60 km/h. Din păcate, prea mulți producători omit să ofere aceste informații, motiv pentru care suntem nevoiți să mergem tot pe clasicul 0-100 km/h.
Nissan spune că Micra echipat cu motorul de 1.5 litri și 90 CP face 0-100 km/h în 11.9 secunde. Citroen C3 în varianta 1.6 BlueHDI de 99 CP reușește aceeași performanță în 10.6 secunde. Francezul este urmat de fratele Peugeot 208, cu 10.7 secunde, și de Volkswagen Polo, care vine cu 10.9 secunde.
În aceste condiții, Nissan Micra se poziționează în zona medie a clasamentului. Cele mai lente exemplare din segmentul B sunt Ford Fiesta, cu 12.9 secunde, și Hyundai i20, cu 16 secunde.
Viteza maximă anunțată de Nissan pentru Micra 1.5 dCi 90 este de 179 km/h. Dacia Sandero facelift, Ford Fiesta facelift și Hyundai i20 sunt celelalte modele care nu trec de 180 km/h. Restul rivalilor amintiți în cadrul capitolului Consum depășesc această valoare, iar cel mai rapid este Citroen C3, cu 188 km/h.
Interior
La capitolul interior, Nissan Micra își arată colții în fața adversarilor. Dacă până acum eram obișnuiți cu materiale de interior corecte, Micra ridică puțin ștacheta. Japonezii oferă un plastic moale și plăcut la atingere plus o serie de inserții colorate de efect. Totuși, trebuie precizat faptul că Micra oferă un material dur care nu sună prea plăcut în zona portierelor.
Zona centrală este una specială. Ecranul a fost integrat perfect în ambianță, iar centrul de comandă pentru climatizare este extrem de ușor de operat. Sistemul de infotainment folosit de Micra are și reacții lente, iar calitatea ecranului este una de nivel mediu.
Un alt punct interesant la nivelul habitaclului îl reprezintă volanul. Este gros, teșit în partea de jos, iar calitatea plasticului utilizat la fabricația butoanelor, la fel ca cea a butoanelor în sine, de altfel, e una ridicată. Și pentru că tot am ajuns în dreptul postului de conducere, trebuie să vă mai spun că între ceasurile clasice Nissan a integrat și un display de 5 inch capabil să ofere diverse informații.
Deși avem în față o mașină de segment B, spațiul oferit în spate este generos. Totuși, nu încercați să îngrămădiți aici trei persoane.
Preţ de achiziţie
Nu cred că mai este un secret pentru nimeni faptul că Nissan a încercat întotodeauna să se ridice peste media producătorilor de masă în ceea ce privește calitatea. Iar acest lucru a făcut ca prețul cerut de japonezi să crească și el. Noua generație Micra pornește de la 11.990 de euro cu TVA pentru varianta 1.0 benzină de 70 CP și echiparea Visia. Cel mai accesibil diesel pleacă de la 14.090 de euro, iar modelul testat de noi are un preț de 18.132 de euro (echipare Tekna de 17.440 euro + opționale).
Știm foarte bine că în acest segment joacă și Dacia Sandero, iar modelul de la Mioveni în echiparea Prestige are un preț de pornire de 12.350 de euro. Renault Clio vine cu un preț foarte competitiv, francezul fiind cotat la 13.950 euro cu TVA. Hyundai i20 face o figură frumoasă, asiaticii oferind versiunea Comfort începând cu 14.608 euro.
Practic, singurul model mai scump decât Micra este Volkswagen Polo Highline. Germanul are un preț de pornire de 17.569 de euro. Prețul celorlalte modele din segment variază în jurul a 15.000-16.000 de euro.
Siguranţă
Noua generație Nissan Micra a fost testată de EuroNCAP în două versiuni, cu și fără sistemul de frânare de urgență cu funcție de detecție a pietonilor oferit opțional de japonezi pe noul lor model. Varianta de bază a primit 4 stele, în timp ce versiunea dotată cu acest sistem s-a calificat pentru 5 stele EuroNCAP.
Nissan Micra a obținut 91% în dreptul protecției pentru pasageri adulți, 79% în segmentul dedicat protecției copiilor și 68% în cadrul secțiunii care vizează protecție pietonilor.
Ţinută de drum
Un alt punct forte pentru Micra este ținuta de drum. Poziția la volan joasă, direcția fermă și un feedback generos din partea ei plus un tren de rulare setat mai mult către sportivitate fac din Micra un model dinamic și foarte plăcut de condus. Asta dacă ești genul căruia îi plac mașinile mici și înfipte.
Inginerii Nissan au reușit să facă minuni și o pot spune cu mâna pe inimă că dinamica se apropie destul de mult de cea a lui Fiesta, cel mai apreciat model din segment la acest capitol.
Așa cum cred că ați și intuit, Micra are ceva probleme pe denivelările scurte, pentru că suspensiile sale sunt ferme, chestie care ar putea fi sau nu pe gustul clienților din acest segment. Dacă-ți plac mașinile cu dinamică dusă spre sportivitate, Micra e pentru tine. Dacă ești însă adeptul mașinilor ultraconfortabile de oraș, sună la altă marcă.
Vizibilitate
Uneori designul își cere tributul, iar în cazul lui Micra se aplică această regulă. Formele pe alocuri futuriste au făcut ca Micra să ofere o lunetă destul de mică. Nu te gândi că vei privi printr-o gaură de cheie, dar nu trebuie să te aștepți la un spațiu vitrat de dimensiuni mari. Oglinzile preluate de pe Clio oferă o vizibilitate bună, iar montanții A nu te încurcă atât de mult pe cât ai fi tentat s-o spui.
Tehnologie
Noua generație Nissan Micra vine cu un pachet tehnologic bogat. În primul rând, avem ecranul tactil de 7 inch și sistemul de infotainment compatibil cu Apple CarPlay. Aici mai adăugăm sistemul audio Bose Personal care integrează și difuzoare în tetiera șoferului, ecranul din zona instrumentelor de bord de 5 inch și pachetul Intelligent Around View Monitor. Acesta din urmă oferă un sistem de asistență la parcare cu vedere 360 de grade și o funcție de detecție a obiectelor în mișcare.
Pachetul de siguranță integrează funcția de frânare de urgență cu funcție de detecție a pietonilor. De asemenea, Nissan Micra monitorizează banda de rulare și unghiul mort sau citește indicatoarele rutiere.
Design
Vechea generație Nissan Micra nu a câștigat admirația clienților din cauza designului. Acest lucru este cât se poate de clar. Dar noul Micra excelează la acest capitol.
Designul a fost gândit pentru a atrage publicul tânăr, iar acest lucru poate fi observat prin tușele agresive și liniile fluide ale caroseriei. Blocurile optice sunt masive și împreună cu grila oferă un aspect plăcut pe care merită să-l privești minute în șir. Zona posterioară vine cu influențe sportive, iar acest lucru nu ne deranjează deloc.
După cum știți, noua generație Micra a avut la bază conceptul Sway, prototip pe care l-am admirat în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2015. Iar acum doi ani, conceptul japonezilor ne-a cam lăsat cu gura căscată. Era greu pentru oricine să scoată un model neatrăgător dintr-un prototip cu atât de mult sex-appeal. Prin noul design, Micra iese din mulțime și are curaj să etaleze astfel de forme într-un segment foarte aglomerat și uneori ponosit de aceleași tușe învechite.
Ne-a placut
- Designul ieșit din tiparele segmentului B
- Motorul frugal
- Pachetul tehnologic disponibil
- Atmosfera de la interior
Nu ne-a placut
- Zgomotul resimțit la nivelul habitaclului
- Plasticul dur de pe fețele ușilor
- Rezoluția ecranului central
- Prețul piperat
Date tehnice - Nissan Micra 1.5 Diesel Turbo (dCi) 90CP Man5 Start/Stop Tekna | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Nissan
-
Constructorul japonez de automobile tocmai a prezentat a patra generație Murano pe piața din Statele Unite ale Americii. Pe lângă modificările exterioare și interioare, avem de-a face și cu un sistem de propulsie nou. (Joi, 17 Octombrie)
-
Potrivit unui oficial de rang înalt al producătorului japonez de automobile, investițiile în dezvoltarea de noi motoare termice au fost sistate. Întreaga atenție cade acum pe electrificare. (Luni, 03 Iunie)
-
Constructorul japonez de automobile anunță intrarea în producție a noului Qashqai facelift. Ca și până acum, acesta va fi asamblat în Marea Britanie, la uzina din Sunderland. (Vineri, 24 Mai)
-
Constructorul nipon de automobile intenționează să lanseze 30 de modele noi în următorii trei ani. Dintre acestea, 14 vor fi echipate exclusiv cu un motor termic. (Luni, 25 Martie)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
-nu cred ca puterea e dezvoltata la 4400 rpm
-mazda 2 are motorizare diesel, doar ca nu sub 100cai
pacat ca masinuta asta cu design aparte in clasa nu are niste motoare pe benzina cat de cat.......spun asta gandindu-ma la noua fiesta care are majoritatea gamei de motoare pe benzina de peste 100 cai
Sper sa vezi raspunsul meu pana intra omul de serviciu cu cenzura sa stearga comentariul. Intotdeauna doare adevarul, stiu.
Asa ziceau si de Juke, ca e ciudat, etc Si acuma se vinde chiar bine.
Enjoy!
La cum arata am trecut si peste impedimentul asta plus alte cateva (lipsa cutie automata, lipsa boxe si buzunare usi spate, lipsa manere sprijin spate, lipsa scaune incalzite pe tapiterie textila).
Mai aveam ca varianta noua Fiesta, dar nu mi-a placut cum arata. Parca arata mai bine si generatia precedenta. Plus ca motoarele pe benzina de 1 litru au distributie pe curea, spre deosebire de 0.9 la Micra care este pe lant.