Vineri, 27.01.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
În industria auto, erorile se recunosc greu și au efecte mari. Și e cumva normal, pentru că la mijloc sunt investiții de sute de milioane de dolari care trebuie să fie acoperite de rezultate. Deci se va întâmpla ca de multe ori să vezi cum oficialii mărcilor auto vor da vina pe orice altceva decât pe ei înșiși când e vorba de eșecul unei mașini: pe segment, pe poziționare, pe timing, pe pietrele din Dunăre sau pe Zamolxe.
În acest context, Nissan ia o gură serioasă de curaj, iese cu pieptul în față și exclamă sincer, fără echivoc: "da, am greșit". Am greșit când am decis ca cea de-a patra generație a lui Micra - care era, fie vorba între noi, un model emblematic al mărcii înainte de explozia SUV-urilor mici și compacte - să fie construită și gândită ca model global, bun pentru toate piețele lumii.
Să ne înțelegem: vorbim de o eroare locală, pentru că europenii au privit Micra de generație recentă ca pe o ciudățenie mică și fără prea multă personalitate. În rest, mașina a dus-o destul de bine la nivel global și în special prin Asia, acolo unde modelul Nissan a reușit să adune milioane de clienți în ultimii ani.
Cu greșeala recunoscută, cei de la Nissan au decis ca următorul Micra în versiune europeană să revină la strategia anterioară de succes: o mașină europeană, construită pentru gusturile europenilor. Rezultatul final a venit la Salonul Auto de la Paris, în toamna lui 2016, iar Automarket a pus mâna pe primele mașini de test în această săptămână, în Croația.
Concluzia: Micra s-a transformat din Cenușăreasă într-unul dintre cele mai coerente și echilibrate modele din segment, fiind acum un rival de temut pentru modele de tradiție precum Polo, Fiesta, Corsa, Clio și 208.
Nissan Micra
0.9 Benzina Turbo (I-GT) 89CP Man5 Visia
- Pret de pornire n/a €
- Pret model testat n/a €
Motor / Transmisie
Atunci când vine vorba de gama de motorizări a lui Micra, putem vorbi în același timp de o surpriză majoră și de o lipsă completă de surpriză. Le luăm pe rând.
Marea surpriză este că noua generație Nissan Micra este costruită pe o platformă diferită de cea a lui Renault Clio, care la prima vedere ar putea părea un frate geamăn cu altă față. E vorba de platforma V globală, cea pe care Nissan a construit până acum Note.
Pe de altă parte, chiar dacă e denumită diferit, baza tehnică nu diferită radical de mult de cea a lui Clio, iar dovada este faptul că cele două modele sunt construite în aceeași uzină (Flins, Franța), pe aceeași linie de producție. Mai mult, cele două modele împart chiar și motorizările, care pot fi regăsite chiar și pe Dacia Sandero în aproximativ aceeași formă de agregare.
Pe scurt, meniul nu e foarte bogat, ci - la fel ca la restaurantele care se respectă - concentrat pe ceea ce bucătarul a învățat să facă. Ceea ce se suprapune în mare parte pe ceea ce vor clienții în acest segment. Avem două motoare pe benzină (1.0 aspirat de 73 CP, motorizarea de bază plus 0.9 TCe Turbo de 90 CP) și - în premieră pe Micra - un diesel 1.5 dCi de 90 CP. Toate cu o cutie manuală cu cinci trepte și fără opțiune automată. Deocamdată.
Noi vă recomandăm cu multă căldură motorul pe benzină de 90 de cai putere, cel care probabil va aduna și cele mai multe comenzi din partea clienților. Este o alegere foarte bună pentru cei care folosesc mașina în principal în oraș și episodic în afara acestuia pentru că reușește să mențină consumul în frâu și să ofere prestații decente la peste 3000 de ture, acolo unde contează să te simți confortabil cu resursele pe care le ai la dispoziție. Poți urca cu încredere până la 6000 de ture atunci când vrei să tragi de mașină în afara orașului, iar sunetul clasic al turbinei își va face simțită prezența pentru a te face să te simți într-un model care pare că oferă ceva mai mult de 90 de cai în acele momente.
Evident, transmisiei cu 5 trepte i-ar fi fost utilă încă una pentru a fi "promovată" la rang de cutie matură, serioasă. Vei simți lipsa acesteia în special dacă-ți place să ieși din plictiseală și să arunci mașina din când în când pe viraje. Însă orașul nu-ți va pune probleme de acest tip.
Iar dacă ți se pare că 90 de cai reprezintă o valoare prea mică pentru o mașină care arată mult mai agresiv decât majoritatea rivalilor din segment, avem vești bune: Nissan pregătește o versiune sportivă Nismo. Nu știm când, cât și cum va fi, dar vine în următorii ani.
Consum
E greu să ieși în evidență la capitolul consum în segmentul B european. Iar asta se întâmplă în special pentru că vorbim de o clasă extrem de populară, cu vreo 20 de modele care încearcă să scoată capul din pluton. Micra este unul dintre ele, iar speranțele celor de la Nissan vizează intrarea în Top 10. Țintă care, dacă mă întrebați pe mine, e modestă în raport cu ce poate, știe și arată această mașină.
Dacă vă așezați în fața abacului pentru a număra modelele din segment care oferă o motorizare e benzină de 80-100 CP, veți observa că vorbim de peste 15 nume. Nu toți vin însă cu motoare turbo de generație nouă. Însă există și cazuri inedite - cum este cel al lui Opel Corsa - care oferă atât un 1.4 aspirat de 90 CP, cât și un 1.0 Turbo de aceeași putere.
Dacă ne concentrăm atenția pe consumurile oferite de aceste modele comparabile ca motorizări, avem în față o plajă care variază între 4.3 și 5.2 litri/100 km. Campioana pe hârtie este Ford Fiesta 1.0 Ecoboost de 100 CP, iar de partea cealaltă a sârmei stă sus-numita Opel Corsa 1.4 aspirat de 90 CP.
Ei bine, Micra stă excelent la acest capitol, pentru că se așează foarte aproape de partea bună a șirului: 4.4 litri/100 km, ceea ce se traduce prin locul al doilea între motorizările echivalente din segment. E un rezultat excelent al noii generații Micra, mai ales în contextul în care același motor oferă 4.7 litri/100 km pe Clio, de exemplu.
Veștile și mai bune vin din teren, acolo unde Micra ne-a dovedit că nu sare deloc peste limitele normale atunci când e utilizată pe șosea. Testul din Croația ne-a oferit o imagine destul de clară a comportamentului mașinii în regim extraurban, iar Micra 0.9 TCe ne-a arătat la capătul celor două ore de test un consum de 5.8 litri/100 km. Absolut decent pentru un test în ritm mediu spre susținut.
Pentru cifrele din regim urban va trebui să așteptăm testul intern.
Performanţe
La capitolul performanțe, modelele de segment B din această zonă de putere oferă o plajă foarte pestriță de cifre ale accelerației 0-100 km/h și al vitezei maxime. Bineînțeles, consider că ar fi mult mai oportun să comparăm aici cifrele pentru accelerația 0-60 km/h (echivalentul regimului urban de exploatare) și eventual reprizele relevante pentru depășiri, însă nu toți constructorii oferă aceste informații.
Una peste alta, Micra 0.9 TCe anunță 12.1 secunde pentru 0-100 km/h și o viteză maximă de 175 de kilometri pe oră. Modelul Nissan se află astfel undeva la media segmentului. Un segment condus fără replică de Mazda2 cu al spu 1.5 aspirat de 90 CP, care oferă 9.4 secunde pentru 0-100 km/h și e singurul model care coboară sub borna 10.
În rest, avem față în față cu noul Micra modele ale căror accelerații 0-100 km/h trec de 13 secunde, “păcătoșii” fiind în general modelele care au sub capotă motoare de generație veche, nemodernizate. Kia Rio 1.2 de 84 CP este unul dintre ele, iar “repetentul” Opel Corsa 1.4 aspirat de 90 CP e altul. Modelul german se revanșează însă parțial prin versiunea 1.0 Turbo, care pune Corsa înapoi în pluton.
După cum se poate observa din înșiruirea de cifre de mai sus, nu vorbim tocmai de o zonă a sportivelor prin excelență, ceea ce explică de altfel opțiunea celor de la Nissan de a oferi o cutie cu doar cinci trepte pe această motorizare.
Interior
Interiorul este unul dintre punctele forte ale noii generații Micra. Designerii și oamenii care se ocupă de alegerea materialelor la Nissan au cam dat lovitura într-un segment în care ne-am obișnuit să avem de-a face cu mașini modeste. Sau, dacă nu modeste, în general corecte. Dar cam atât.
În Micra, primul lucru care-ți sare în ochi este modul în care este integrat display-ul central pe planșa de bord. Nissan a reușit să demonstreze, de altfel, că soluțiile tehnologice deja existente pot fi “reciclate” cu succes dacă există oameni care se pricep la asta. Asta pentru că ecranul lui Micra este același pe care îl vedem, de exemplu, pe Qashqai, Juke sau X-Trail, adică unul de calitate medie la nivel de rezoluție sau calitate a imaginii. În cazul lui Micra, însă, acesta este integrat inteligent în relief în zona colorată (și moale) a bordului, calitatea percepută fiind una de înaltă clasă. Pur și simplu percepția se apropie de una de model premium de segment mic.
Îndrăznesc chiar să spun că integrarea display-ului lui Micra în peisaj este mai înaltă calitativ decât cea de pe Renault Megane, de exemplu, chit că în cazul compactei franceze vorbim de un display de dimensiuni net superioare.
Apropo de materiale, Nissan s-a dat peste cap să ofere pe Micra un peisaj modern, personalizabil și înalt calitativ la nivel tactil. Toate inserțiile colorate pe care le vedeți în imagini sunt moi, zona superioară neagră a bordului e și ea acoperită cu un material moale, astfel că plasticul dur rămâne doar în zone ferite. Singurul minus la nivel de percepție pe care i-l poți imputa lui Micra este faptul că inserțiile colorate nu sunt acoperite cu piele, ci cu o imitație. Dar ne aducem aminte că vorbim despre o mașină de segment B și ne dăm seama că mașinile din această zonă se întreceau până mai ieri în rafinarea masei plastice și cam atât.
Volanul cu coroană teșită este o adăugire de efect, instrumentarul de bord se bucură de un display secundar color care afișeză informațiile vitale venite dinspre computerul de bord, iar mașina pare în general aerisită și spațioasă. Ai spații pentru pahare și pentru alte apendice ale epocii moderne atât în bord, cât și în uși, iar ergonomia pare împrumutată de la nemți, fără ca Micra să mizeze pe sobrietatea acestora. Mașinile de test nu aveau însă cotieră centrală față, iar montarea uneia va genera o problemă pe care o regăsim și pe unele modele ale fraților de la Renault: spațiile pentru pahare vor deveni cvasi-inutile, pentru că vor fi acoperite de aceasta.
De notat faptul că motorul 0.9 TCe este prezent sonor în habitaclu abia la peste 3500-4000 de rotații pe minut și că sistemul audio de nivel superior semnat de Bose și personalizat pentru modelul japonez transformă Micra într-o alternativă de luat în calcul chiar și de melomanii înrăiți.
La nivelul portbagajului, Micra afișează 300 de litri – adică fix cât Clio – și se achită respectabil de cerințe, în media segmentului. Singurele modele din clasă cu mai mult spațiu pentru bagaje sunt Dacia Sandero (320), Peugeot 208 (311), Skoda Fabia (330) și Hyundai i20, care vine cu fix 301 litri conform fișei tehnice.
Preţ de achiziţie
Prețurile noii generații Micra vor fi cunoscute abia peste o lună și jumătate, în momentul în care Nissan va introduce oficial în gamă noul model. Dacă de obicei putem să prognozăm poziționarea unei noi generații comparând-o cu anterioara, în cazul modelului japonez vorbim de o prăpaste atât de adâncă între generații, încât totul pare în acest moment imprevizibil. Putem să ne așteptăm la orice din acest punct de vedere.
Probabil, însă, că Nissan Micra se va poziționa deasupra lui Clio la nivel de prețuri, urmân se se lupte cu Fiesta, Corsa și noua generație Polo, care va fi lansată la rândul său în 2017.
Partea interesantă este însă că nimic nu pare exagerat în cazul lui Micra. Nissan a reușit să scoată pe piață o mașină căreia nu-i prea poți reproșa multe la nivel de design, de calitate interioară, de ambianță sau de motorizări. O mașină sinceră, care te pune față-n față cu ceea ce e, nu cu ce spune marketing-ul că vrea să fie.
Asta înseamnă că un preț ridicat pentru Micra în raport cu adversarii din segment nu ar fi neapărat un dezavantaj decisiv, chit că nu e nici vreun motiv de laudă. Pe de altă parte, un preț inteligent și competitiv, care coboară sub principalii rivali cu nume, ar fi un argument excelent în favoarea noului model japonez. Revenim asupra acestui aspect în momentul în care afăm prețurile oficiale. Undeva prin martie.
Siguranţă
Micra își așteaptă încă rândul la testele EuroNCAP, care au început anul deja cu o supriză majoră, deci deocamdată nu putem să analizăm la milimetru rezultatele noului model. Ce știm însă este faptul că vorbim de o mașină construită pe aceeași platformă și cam de aceleați dimensiuni generale cu Note, care a primit patru stele atunci când a fost testat de organizația independentă europeană.
Rămâne de văzut dacă sistemele de siguranță adiționale pe care noua generație Micra le aduce în peisaj în raport cu fratele său mai “umflat” și reglajele fine la nivel de structură au avut vreun efect asupra rezultatului oficial.
Până una-alta, Micra nu pare să ducă lipsă de vreun pachet de siguranță activă dintre cele lansate recent în Europa. Ba din contra, aduce câteva sisteme în premieră în segmentul B: frânarea automată cu detecția pietonilor în oraș și sistemul de asistență la părăsirea benzii cu impuls în volan sunt cele mai importante dintre acestea.
În rest, Micra recunoaște semnele de circulație, “vede” în unghiul mort, are șase airbag-uri în standard și în știe să frâneze automat în caz de nevoie la orice viteză. Până la 40 de kilometri pe oră, japonezii susțin că garantează evitarea accidentelor, iar peste această valoare își propun doar să limiteze daunele. De bun simț, de altfel.
Ţinută de drum
Una dintre cele mai plăcute și corecte direcții din segment și un pachet de suspensii care trădează un șasiu echilibrat, poate ușor rigid, dar în mod evident fără o orientare evidentă spre confort absolut. Aceasta este caracterizarea pe scurt a personajului Micra, o mașină care se apropie de vârfurile segmentului când vine vorba de modul în care “simți roțile” atunci când o conduci.
Pentru o ținută de drum corectă, vă recomandăm jantele de 16 inch, deși Micra oferă opțional un set de roți de 17 inch. Probabil că acestea vă vor da dureri de cap în cazul în care locuiți într-o zonă a orașului în care edilii ignoră cu grație repararea unor gropi sau aducerea la nivel a liniilor de tramvai. Știu, cu toții ne regăsim în această caracterizare.
Vizibilitate
Dacă analizezi atent formele posterioare ale lui Micra, o să te lovești de elemente care par rezultatul unei aventuri între Mercedes Clasa A, Ford Fiesta și Nissan Juke. Asta înseamnă că avem o lunetă plonjată care taie din plaja verticală de vizibilitate în spate, fără a atenta însă în mod decisiv la confortul celui de la volan. Pe românește, te obișnuiești rapid cu situația și nu te deranjează grav. Tot din această mișcare neortodoxă ies și unele forme atipice, cum ar fi cele ale stopurilor.
În general, însă, Micra nu-ți va oferi probleme de vizibilitate atunci când conduci mașina. Oglinzile sunt identice cu cele de pe Clio (cei de la Nissan spun cu mâna pe inimă că sunt singurul element de caroserie comun între cele două modele) și par dimensionate corect, iar în cazul în care aveți probleme de adaptare la dimensiunile mai mari ale lui Micra veți avea la dispoziție tot ce are mai bun Nissan la nivel de sisteme de asistență.
Implicit mult-lăudatul Around View Monitor (AVM), care în cazul lui Micra se numește oficial Intelligent AVM, dar face același lucru pe care-l face pe Qashqai: utilizează camere montate în față, în spate și în oglinzi pentru a genera o imagine “din elicopter” a mașinii atunci când parchezi. Micra devine, astfel, unul dintre puținele modele din segmentul mic care oferă un sistem avansat de acest tip.
Tehnologie
Dacă ați citit atent acest test până aici, ați putut deja deduce faptul că Micra se numără printre cele mai tehnologizate mașini pe care le puteți cumpăra în acest segment extrem de populat. Și nu e lucru mărunt să reușești să ieși în evidență într-o clasă în care numărul de modele pe metru pătrat e mai mare decât cel al clienților supermarket-urilor în preajma Sărbătorilor.
Să recapitulăm: avem un display touchscreen preluat de la Qashqai și avem un sistem audio Bose Personal care este concentrat pe experiența audio la nivelul scaunului șoferului, singurul care vine cu boxe încorporate în tetieră, o găselniță interesantă care nu există nicăieri în acest segment. Apoi, avem un braț de sisteme de siguranță activă care își propune să te salveze din situații în care tu nu ești atent: frânare automată cu recunoașterea pietonilor, monitorizarea unghiului mort și a benzii de rulare sau cititor de indicatoare. Asistentul de fază lungă poate fi și el inclus aici.
Apoi, există Intelligent Around View Monitor, sistem care coboară în clasa mică și probabil că va deveni un must have în următorii ani.
Evident, display-ul central al lui Micra poate găzdui un sistem de navigație care în Croația a mers ceas, iar cei de la Nissan au împins chiar și pachetele Apple CarPlay și Android Auto între dotările mașinii, ceea ce înseamnă că dependenții de telefon se vor simți ca acasă în noul model oferit de niponi.
La capitolul “chestii care-ți iau ochii, dar care probabil vor apărea în România peste două generații”, Micra oferă și un sistem interesant de car sharing prin care mai mulți prieteni sau membri ai unei familii pot utiliza aceeași mașină alternativ. O pot deschide printr-o aplicație dedicată denumită Get&Go, o pot localiza și o pot “rezerva” , iar sistemul le oferă tuturor la finalul lunii un calcul la secundă al timpului pe care fiecare l-a petrecut în mașină. Și al sumei cu care trebui să contribuie la un eventual leasing, de exemplu. Programul-pilot a fost deja lansat în Paris și urmează să fie dezvoltat la nivel european dacă va avea succes. După cum am spus, noi și ale noastre apucături proprietărești stm probabil mult la coadă până să ne lipim de astfel de sisteme.
Design
Adevărul este că era greu spre imposibil ca designerii celor de la Nissan să născocească un design exterior mai șters și mai lipsit de personalitate decât cel al generației anterioare Micra. Un model care fusese desenat cu gândul de a fi pe placul tuturor clienților Nissan, de la indieni la români și de la japonezi la islandezi. Treaba e că socoteala de acasă nu prea s-a potrivit cu cea din târg, astfel că strategia s-a schimbat radical odată cu noul model.
Un nou model care pare pur și simplu revoluționar în raport cu predecesorii săi. Micra s-a dezbrăcat de orice urmă de parfum învechit și a devenit o mașină coerentă, agresivă, cu o față dominată de grila în forma literei V și de farurile alungite și cu un spate care pe șosea reușește să arate mult mai bine față de ceea ce vedeți în fotografiile alăturate.
Sigur, putem ghici tot felul de detalii care par împrumutate cu forcepsul de la mult modele de pe piață. Într-o discuție pe care am avut-o cu prietenii pe pagina personală de Facebook am văzut referințe frontale la Fiesta, referințe posterioare la Mercedes Clasa A și Nissan Juke, referințe laterale la Clio, acestea adăugându-se unei liste lungi de modele cu diferite elemente estetice asemănătoare.
Ce rămâne, însă este faptul că noua generație a modelului japonez, inspirată adânc din conceptul Nissan Sway (2015), este de departe cel mai reușit Micra desenat vreodată. E agresiv, se așează plăcut pe șosea și reușește să-ți atragă atenția prin culorile de caroserie, inserțiile contrastante opționale și pachetul de stickere care sunt acoperite de aceeași garanție de fabrică. Și uite-așa, într-un început de an în care toată lumea era atentă la facelift-ul lui Clio, la noua generație Fiesta și la viitoarea generație Polo, apare de nicăieri un model care până acum n-a deranjat pe nimeni, dar care acum iese cu pieptul în față și-și cere dreptul de a sta la masa “bogaților”. Pe bună dreptate.
Ne-a placut
- Design reușit
- Nivelul calității percepute la interior
- Pachetul tehnologic de vârf
- Ținută de drum
- Consum bun
Nu ne-a placut
- Doar 3 motorizări disponibile
- O singură transmisie: 5 trepte manuală
- Unele elemente de vizibilitate
- Poziționarea spațiilor pentru sticle
- Performanțe mediocre
Date tehnice - Nissan Micra 0.9 Benzina Turbo (I-GT) 89CP Man5 Visia | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Nissan
-
Constructorul japonez de automobile tocmai a prezentat a patra generație Murano pe piața din Statele Unite ale Americii. Pe lângă modificările exterioare și interioare, avem de-a face și cu un sistem de propulsie nou. (Joi, 17 Octombrie)
-
Potrivit unui oficial de rang înalt al producătorului japonez de automobile, investițiile în dezvoltarea de noi motoare termice au fost sistate. Întreaga atenție cade acum pe electrificare. (Luni, 03 Iunie)
-
Constructorul japonez de automobile anunță intrarea în producție a noului Qashqai facelift. Ca și până acum, acesta va fi asamblat în Marea Britanie, la uzina din Sunderland. (Vineri, 24 Mai)
-
Constructorul nipon de automobile intenționează să lanseze 30 de modele noi în următorii trei ani. Dintre acestea, 14 vor fi echipate exclusiv cu un motor termic. (Luni, 25 Martie)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
Nu are legătura cu furtul :) Zona respectivă e cea în care e introdus radarul care ajută sistemul de frânare automată de urgență. El nu poate fi întrerupt de elemente de decor, cum e sigla clasică, pentru că nu ar mai funcționa la parametri normali. De asta a fost inventată sokuția asta de compromis, cu sigla "desenată" practic în fața Radarului.
E mult mai bine estetic decât soluția pe care a adoptat-o Volvo acum câțiva ani, când a introdus City Safety pe modelele sale. Radarul era montat intr-o parte a grilei și deranja estetic toată partea frontală. "Spanac între dinți" îi ziceau designerii pe vremea aia :)
Am înțeles acum. Îți mulțumesc frumos!
Preturile noului Micra (deja comunicate pe alte pietze) imi par totusi prea mari ca sa asigure vanzarile asteptate de Nissan, in ciuda calitatilor si stilului dinamic al masinii (in realitate ceva mai putin vioaie decit un Sandero cu acelasi motor TCe 90.)
Cu ceva discount-uri se poate rezolva si asta, dar cred ca adaugarea unei variante mai puternice (1.2 TCe poate) ar fi binevenita gamei nu doar la nivel de imagine, ci efectiv pentru unii cumparatori care ar aprecia armonizarea stilului cu performantzele.
Pacat ca la ergonomie mosteneste din pacatele Renault - probleme cu suporturile de pahare sunt pe majoritatea noilor modele ale rombului.
Daca aduc 1.2 TCe de 120 cp existent pe Clio, eventual si cu o manuala in 6 trepte, scapa si de problema cu motorizarile anemice si putine.
Viitoarele Polo, Fiesta si Rio, modele care vor vedea lumina zilei in 2017, vor insemna adevaratul test pentru Micra. In final conteaza vanzarile.
P.S. Ca preturi, Tekna 0.9 e 19.900 euro in Germania, insa preturile sunt mai mari fata de Romania in vest. Probabil ca la noi vom vorbi de 18-19.000 de euro. Ma refer strict la preturile de catalog, fara discount-uri si alte oferte din partea dealerilor.
Depinde. E interesant să vezi că pe unele piețe Micra e mai scumpă decât Clio, în timp ce pe altele e mai ieftină. Vom vedea, sunt la fel de curios ca tine.
Faptul ca are un design spectaculos sau culori fistichii la interior nu are absolut nicio importanta intr-o piata conservatoare si care nu are suficienti bani pentru a se frige in experimente si a trece mai departe.
''Daca aduc 1.2 TCe de 120 cp existent pe Clio, eventual si cu o manuala in 6 trepte, scapa si de problema cu motorizarile anemice si putine.''
Daca si cu Parca , se plimbau intr-o barca. Si parca se-ntreba daca barca va flamba.
Prietene, tu esti constient de ceea ce zici ? Ca Nissan sa puna pe Micra motorul 1.2 de 120CP ar insemna sa se ridice la niste costuri deosebit de mari si irelevante pt aceasta clasa auto-B. Aici unde cel mai important factor este consumul de carburant, taxe si impozite mici, mentenanta ieftina si bineinteles scopul de a te transporta din A in B prin traficul bara la bara . Asadar costurile ar creste, ar insemna sa introduca o suspensie mult mai scumpa si ideala pt acel nivel de putere, o directie mult mai ''responsive'' , niste amortizoare ferme si mai silentioase, si multe altele, nu mai vb de cutie. In rest Micra este o alternativa buna in clasa sa, pacat de finisajele ei, dar nu pot suporta sa vad ca nici versiune de top nu ofera geamuri electrice pe spate in anul 2017.
La cat de multe modele sunt in segmentul asta, cu puteri de la 70-75 CP, pana spre 200 CP, ai dreptate. Clasa asta e relevanta pentru toti, in afara de Nissan. :))
Eu cred ca Nissan incearca sa invete din greselile trecutului. Fosta generatie de Micra a fost una dintre cele mai scumpe masini din clasa ei. A fost unul din motivele pentru care nu prea s-a vandut.
Nu vorbim de concurenta care practica niste preturi exagerate ( peste 20k euro ) bani la care ai putea sa-ti cumperi o sportiva veritabila axata fix pe asa ceva ( Toyota GT86, Subaru BRZ , etc ). Ca Nissan sa ofere ceva competitiv asta inseamna ca si pretul sa fie pe masura. Cate dintre hot-hatch-urile concurentilor s-au vandut in detrimetul modelelor normale ? Asta trebuie sa fie un semn de intrebare. Nissan are potential mult mai mare fata de acestia, poate face, exact cum au pus un motor de 600CP pe Juke il poate pune si pe Micra, doar ca pretul ar fii exagerat si asta fiindca nu poti pune doar un motor de 200CP si gata ai facut-o hot-hatch. In ceea ce priveste pretul generatiei precedente, era mare si asta fiindca oferea o motorizare unica in clasa sa si anume :motor supercharger, nu clasicul turbocharger. Ce inseamna compresor mecanic ? Inseamna ZERO LAG , de asta sunt foarte folosite in U.S pt ca ei zic ca "lag-ul" turbinei e "intolerabil pt drag-race" , nu spun eu asta ci expertii ;)
Tu ai spus ca motoare puternice pe Micra nu isi au rostul. Asa ca Fiesta, Clio, Polo, 208 si mai nou Yaris, te pot contrazice.
Cum va putea concura insa - doar un simpul exemplu - cu un Citroen C3 Shine Puretech 1.2 T de 110 CP si cutie EAT6? (15.500 euro)?
''Faptul ca versiunile puternice exista, inseamna ca SE VAND. Nimeni nu lasa in productie modele care nu se pot vinde. ''
[rietene, tu aicitit macra tot comentariul meu ? De cand ti se pare tie ca versiunile de performanta se vand in numar mai mare ca cele ''domesticite'' ? . Micra era mai scumpa cu 2 mii ? Dar faptul ca Passat e mai scump cu vreo 30 mii fata de toata concurenta cum ti se pare acest lucru ? Eu zic ca nu-i logic sa ceri atatia bani pe o limuzina de volum fie ea si de segment mediu. Nu am spus ca motoarele puterice de pe Micra nu-si au rostul, ci faptul pt care au fst concepute de la bun inceput aceste masini B-class . Iar vanzarile versiunilor normale te pot contrazice.
DAR atata timp cat ele sunt oferite de constructori, demonstreaza ca au vanzari suficient de mari incat sa fie profitable pentru constructor. In nici un caz nu au vanzari fulminante, nu aduc "grosul" banilor. Dar nu sunt tinute in productie de dragul de a fi constructorul ala mai cool.