Drivetest Mercedes-Benz Clasa E

4.6
Mercedes-Benz Clasa E zoom
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu
Vineri, 05.07.2024
Elegant

Îmi aduc aminte și acum de prima mea experiență cu Mercedes-Benz Clasa E. Se întâmpla în urmă cu 11-12 ani, iar mașina era un E270 CDI din generația W210. "Ochiosul", cum îl mai alinta lumea la acea vreme.

Chiar dacă, inițial, nu eram un mare fan al acestei generații, în timpul scurt pe care l-am petrecut împreună a ajuns să mă câștige drept fan. Am apreciat, mai ales, motorul diesel de 2.7 litri, care părea că are resurse nelimitate.

După circa un an, drumurile noastre s-au despărțit și, de-a lungul timpului, am tot încercat să reînnod povestea mea cu modelul german. Fără succes, din păcate.

Acum, însă, m-am întâlnit din nou cu un Clasa E, de ultimă generație, ce-i drept. Am regăsit o mașină complet schimbată, o mașină modernă, tehnologizată și, nu în ultimul rând, rafinată. Un mini Clasa S.

Versiunea pe care am testat-o nu a fost vreun AMG, ci a fost modelul iubit de toți românii. Este vorba despre E220d 4Matic, adică un Clasa E echipat cu un motor diesel, de 2.0 litri.

Pe lângă impresiile de la volan, ți-am pregătit, ca de obicei, și un video cu sedanul premium al mărcii germane.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII PE CARE AM TESTAT-O

Mercedes-Benz Clasa E

  • Pret de pornire 57.050 €
  • Pret model testat 82.824 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Oferta de motorizări a noii generații Mercedes-Benz Clasa E este generoasă. Ea include, atât propulsoare de 2.0 litri, cât și de 3.0 litri, diesel sau benzină, plug-in hybrid și, desigur, o versiune de performanță AMG.

Noi am avut la dispoziție o versiune populară printre clienții care doresc performanțe decente și un consum redus, fără să aibă de-a face cu încărcarea bateriei. Cu alte cuvinte, versiunea E220d 4Matic.

Motorul diesel de 2.0 litri, cu 4 cilindri, dezvoltă singur 197 de cai putere și 440 Nm cuplu. Însă, unitatea vine alături de un sistem mild-hybrid la 48V, care suplimentează, în anumite situații, cu 23 de cai putere.

În acest fel ai reprize de accelerare mai rapide, consum redus de combustibil și emisii mai mici.

Motorul cu 4 cilindri în linie nu are rafinamentul unui agregat cu 6 cilindri, nici sunetul lui, dar nici nu știrbește din eleganța Clasei E. Este o unitate silențioasă, pentru un motor diesel, dar care devine puțin zgomotoasă atunci când urcă în ture.

Puterea maximă este livrată la 3.600 de rotații pe minut, însă unitatea începe să tragă cu adevărat atunci când turometrul se apropie de 2.000 de rotații pe minut. Iar la o apăsare mai hotărâtă a pedalei de accelerație simți, pentru câteva secunde, și aportul sistemului mild-hybrid.

Sistemul mild-hybrid intervine, de asemenea, atunci când conduci constant. El oprește pentru câteva secunde motorul termic. Același lucru se întâmplă și atunci când urmează să staționezi la semafor: motorul termic se oprește cu câteva secunde înainte de oprirea completă a roților.

Cei 197 de cai putere sunt suficienți pentru a ajunge, fără nicio problemă, din punctul A în punctul B. Nu te aștepta însă la un spirit sportiv, pentru că, până la urmă, vorbim despre un sedan premium, elegant.

Dar, așa cum bine am descoperit atunci când am testat noul Seria 5, fix cu motorizarea de 2.0 litri diesel și 197 CP, și modelul din Munchen și-a mai pierdut puțin din efervescența pe care o avea în trecut.

POȚI CITI TESTUL NOSTRU CU BMW SERIA 5 AICI

Revenind, însă, la noul E220d 4Matic, ai la dispoziție un mod Sport, care menține turația motorului peste 2.000 de rotații, dacă chiar vrei ca motorul să fie receptiv. Chiar și așa, nu devine cu mult mai sensibil la apăsarea pedalei de accelerație.

Unitatea diesel este disponibilă în compania unei transmisii automate cu 9 rapoarte. Așa cum te-ai aștepta, cutia de viteze 9G-Tronic contribuie semnificativ la modul relaxat în care sunt livrați cei 197 CP. Trecerea prin cele 9 rapoarte se face rapid (pentru un consum cât mai mic) și liniar.

Noi am avut la dispoziție și un sistem de tracțiune integrală 4Matic, care îți oferă ceva mai multă siguranță pe suprafețe umede sau pe zăpadă. Pentru că, de ieșit în off-road cu un Clasa E, nici Karl Benz n-ar fi îndrăznit să-și imagineze.

Consum

Consumul este, fără îndoială, unul dintre principalele considerente pentru care îți cumperi un Mercedes-Benz E220d. Iar mașina se ridică la nivelul așteptărilor, având în vedere că rezervorul are o capacitate de 66 de litri.

Atunci când am preluat mașina, bordul îmi indica o autonomie de peste 900 de kilometri, ceea ce înseamnă că, dacă mergi la consum, poți atinge chiar și 1.000 de kilometri cu un plin.

Pentru această motorizare, nemții declară un consum cuprins între 4.2 și 6.6 litri/100 de kilometri. Și putem spune că ne-am încadrat în acest interval.

Adică, în cei 70 de kilometri pe care i-am făcut în oraș, am înregistrat un consum de 6.6 litri/100 de km. Am avut o viteză medie de 24 km/h, iar pe o distanță de 2 kilometri am circulat cu motorul termic decuplat. Cu alte cuvinte, aici a intervenit sistemul mild-hybrid. Bravo computerului de bord pentru această statistică!

Situația s-a schimbat în bine atunci când am ieșit din oraș. În extra-urban am acoperit 368 de kilometri, pe drumuri naționale, autostradă și drumuri montane. La finalul zilei, computerul de bord indica un consum de 5.1 litri/100 de km (78 km/h viteză medie).

Din totalul de 386 de kilometri, 34 de kilometri i-am făcut cu motorul termic oprit. De menționat că am rulat destul de mult în modul Eco (trimite mai multă energie recuperată către bateria sistemului mild-hybrid), mai ales la coborâri și atunci când am putut să conduc constant. Deci, fără frânări și accelerații bruște.

Cum se poziționează Mercedes-Benz E220d 4Matic în raport cu principalii săi rivali din punct de vedere al consumului? Păi, BMW 520d xDrive are un consum cuprins între 5.5 și 6 litri/100 de km, iar Audi A6 40 TDI quattro (2.0 diesel, 204 CP) consumă între 5.6 și 5.8 litri/100 de km.

Aceste cifre sunt specificate în fișa tehnică. Ce pot să îți spun este că, atunci când am testat BMW Seria 5, am avut un consum urban care s-a plimbat între 7.5 și 11.3 litri/100 de km. Totodată, consumul extra-urban a fost între 5.8 și 6.3 litri/100 de km. Așadar, în condiții normale de condus.

Performanţe

Integrarea sistemului mild-hybrid a dus la o creștere a masei proprii, astfel că noul Mercedes-Benz E220d 4Matic cântărește 1.955 de kilograme.

Tocmai de aceea, cei 197 de cai putere sunt de ajuns pentru a atinge 100 de km/h în 7.8 secunde și o viteză maximă de 234 km/h.

BMW 520d xDrive este ceva mai rapid până la 100 de km/h (7.3 secunde), la fel și Audi A6 40 TDI quattro (7.4 secunde). Dar trebuie menționat că acesta din urmă are 204 CP și cântărește mai puțin decât Clasa E (1.818 kg).

Interior

Așa cum spuneam, Clasa E tinde spre eleganța fratelui mai mare, Clasa S. Tocmai de aceea, materialele și finisajele pe care le întâlnești în habitaclu sunt calitative.

Regăsești foarte puține zone acoperite cu plastic tare și, de cele mai multe ori, sunt în partea inferioară, unde nu ajungi prea des cu mâinile. Desigur, contează foarte mult și felul în care îți configurezi noua mașină.

Spre exemplu, în cazul unității testate de noi a fost bifat pachetul interior AMG. Acesta a inclus o tapițerie din piele Artico (deci sintetică) și microfibră neagră, ornamente din lemn negru cu pori deschiși, inserții metalice, plafon îmbrăcat în stofă neagră, volan sport îmbrăcat în piele Nappa și o consolă centrală acoperită, la rândul ei, cu lemn de culoare închisă.

Fiind vorba despre o linie interioară AMG, accentul a fost pus, într-o anumită măsură, pe sportivitate. De aici și scaunele sport. Dar chiar și așa, sunt confortabile la drum lung și oferă un suport destul de bun.

Desigur, dacă vrei un interior și mai sofisticat, ai la dispoziție și materiale nobile, cum ar fi pielea Nappa. La polul opus avem materiale sustenabile, cum ar fi lâna de alpaca și plasticul reciclat. Până și buretele scaunelor integrează materiale reciclate.

Toate aceste materiale și finisaje sunt evidențiate și mai tare în condiții de lumină slabă, de către sistemul de iluminat ambiental. Unul dintre cele mai bune din industrie. Dacă nu te mulțumești cu o singură nuanță, poți selecta și teme bicolore.

Pe scurt, la nivelul bordului o să ai o culoare, iar pe portiere altă culoare.

Din punct de vedere al butoanelor, interiorul noului Clasa E este aerisit. Sunt doar 9 butoane fizice sub display-ul central, dar ele sunt ascunse în spatele unui ornament negru cu finisaj lucios, așa că, la prima vedere, par să fie butoane tactile.

Spațiile de depozitare sunt suficiente și destul de generoase din punct de vedere al capacității. Când am testat BMW Seria 5 am rămas uimit să văd că spătarele scaunelor nu aveau buzunare unde pasagerii din spate să își pună lucrurile. Clasa E nu are această problemă.

Dacă tot suntem la capitolul spațiu, sedanul german poate găzdui până la 5 pasageri, dar într-un final doar 4 vor sta confortabil. Chiar dacă nu cobori cotiera din spate, șezutul locului din mijloc este destul de tare.

Odată cu această nouă generație, ampatamentul Clasei E a crescut cu 20 de milimetri, până la 2.961 de milimetri. În consecință, șoferul are în plus 5 milimetri spațiu la cap, iar pasagerii din spate au cu 17 milimetri în plus spațiu la picioare.

După ce am petrecut destul de mult timp la volan, m-am așezat și pe locurile din spate, pentru a vedea cum se traduc aceste cifre în realitate. Cu scaunul șoferului reglat pentru mine (1.92 înălțime), am avut spațiu suficient în spate.

Mai aveam câțiva centimetri buni până să ating cu genunchii scaunul din față. La cap, ce-i drept, îmi lipsea doar un centimetru până să ating plafonul.

Tot mulțumită ampatamentului mai lung cu 20 de milimetri, volumul portbagajului a crescut la 540 de litri, cu toate scaunele în poziție normală.

Dacă aruncăm o privire în curtea rivalilor de la BMW și Audi, observăm că Mercedes-Benz Clasa E are cel mai încăpător portbagaj: Seria 5 propune 520 de litri, iar Audi A6 se laudă cu 530 de litri.

Preţ de achiziţie

Potrivit fișei pe care am primit-o atunci când am preluat mașina, exemplarul condus de noi a avut un preț de pornire de 57.050 de euro. Lista cu dotări opționale a fost destul de generoasă, tocmai de aceea prețul de listă a urcat la 82.824 de euro, cu TVA inclus.

Printre cele mai scumpe dotări amintim sistemul audio Burmester 4D, pachetul confort Keyless-Go, pachetul Night (ornamente exterioare negre), linia AMG Advanced Plus (7.510 euro) și pachetul de asistență la conducere Plus.

BMW 520d xDrive pornește de la 63.844 de euro, iar Audi A6 40 TDI quattro costă cel puțin 60.500 de euro în România. Dacă îți aduci aminte, noi am testat un Seria 5 care costa 89.381 de euro.

 

Siguranţă

Noua generație Clasa E nu a ajuns încă pe mâna specialiștilor Euro NCAP. Dar, având în vedere că vorbim despre un exponat premium, nu concepem ca acest model să ia un punctaj mai mic de 5 stele la testele de siguranță.

Lista cu sisteme este generoasă și include, printre altele, asistent activ pentru menținerea benzii de rulare, senzori spate pentru păstrarea benzii, asistent pentru manevră evazivă, asistent pentru afișarea semnelor de circulație, asistent activ direcție, asistență activă pentru păstrarea distanței (Distronic) și asistent activ la schimbarea benzii.

Ţinută de drum

Mercedes-Benz Clasa E este una dintre acele mașini care nu merită să fie "chinuită" în oraș. Deși se descurcă decent, în ciuda dimensiunilor deloc neglijabile: are o lungime de 4.949 de milimetri și o lățime de 2.065 milimetri.

Așadar, găsirea unui loc de parcare, mai ales pe străzile înguste ale Bucureștiului, se poate dovedi o adevărată provocare. Totodată, drumurile nu foarte bune din oraș trădează o suspensie puțin mai rigidă decât te-ai aștepta (mai ales în cazul unor denivelări succesive).

Dar trebuie menționat că mașina testată de noi a fost echipată cu suspensia Agility Control, coborâtă, cu amortizare selectivă. Așadar, o suspensie calibrată pentru un comportament ceva mai dinamic.

Tocmai de aceea, Clasa E este o mașină ideală pentru drumuri lungi. Aici, suspensia așează mașina foarte bine pe drum, direcția destul de precisă îți dă încredere pe viraje, unde vei remarca de asemenea că ruliul nu este foarte pronunțat.

Așadar, autostrăzile și drumurile naționale sunt locurile unde modelul german se simte ca peștele în apă și, totodată, locurile unde te va cuceri cu confortul său.

Din punct de vedere al ținutei de drum, aș poziționa Mercedes-Benz Clasa E în fața BMW-ului Seria 5.

Vizibilitate

Nu am remarcat probleme majore de vizibilitate atunci când am condus noul Clasa E.

Parbrizul are un unghi potrivit pentru a vedea tot ce te interesează în față, montanții frontali nu sunt foarte mari, astfel că nu te încurcă prea mult în viraje. Oglinzile exterioare sunt bine proporționate.

Totuși, montanții C sunt destul de mari, ceea ce afectează puțin vizibilitatea în spate. Noroc cu armata de camere video, inclusiv cu vedere la 360 de grade, și cu asistentul pentru unghi mort. Îmbunătățesc vizibilitatea, mai ales atunci când manevrezi mașina în spații înguste.

Tehnologie

Clienții din ziua de azi sunt înnebuniți după tehnologie, iar Mercedes-Benz Clasa E le potolește această poftă. 

Mașina testată de noi a fost echipată cu tehnologia standard MBUX Navigation Premium, ceea ce înseamnă că am avut la dispoziție un instrumentar de bord digital de 12.3 inch, dar și un display central de 12.3 inch pentru sistemul multimedia. 

Așa cum ne-au obișnuit cei de la Mercedes-Benz, instrumentarul de bord propus de ei are o grafică modernă, pe care o poți modifica de la un buton dedicat, amplasat pe volan. Ai la dispoziție mai multe variante, inclusiv Sport.

Nu există nicio întârziere la selectarea temelor, dar am observat, totuși, că oricum ai modifica poziția volanului, acesta obstrucționează puțin partea de sus a instrumentarului de bord. Sau poate o fi de vină înălțimea mea. 

În ceea ce privește sistemul multimedia, rulează foarte bine, fluid, fără întreruperi. Integrează majoritatea funcțiilor, inclusiv cele ale sistemului de climatizare, este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, ambele wireless, și, mai mult decât atât, permite vizionarea de conținut video. 

De pildă, cât aștepți să vină prietena sau soția de la cumpărături, poți urmări un podcast pe Youtube. 

Dacă nu îți ajung cele 2 display-uri, poți bifa tehnologia opțională Hyperscreen. Aceasta mai aduce un ecran pentru pasagerul din dreapta. Nu trebuie să îți faci griji, pentru că cel de la volan nu poate vedea ce se rulează pe acest display. Așadar, nu distrage atenția de la condus. 

Nu lipsește zona de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile. Trebuie spus că poziționarea ei nu este cea mai inspirată, având în vedere că accesul este destul de dificil dacă ai două pahare în suport. Dacă vrei să încarci mai multe dispozitive deodată, ai porturi USB-C, inclusiv în partea din spate. 

Tot aici trebuie să menționez sistemul audio Burmester 4D. De ce 4D? Pentru o experiență cu adevărat imersivă poți avea vibrații în scaunele din față. Și uite așa te simți ca la un concert adevărat. Mai ales că despre calitatea sunetului avem doar lucruri bune de spus. 

Dacă ți se pare că vibrațiile produse de muzică nu sunt pe placul tău, poți dezactiva oricând această funcție din meniul sistemului multimedia. 

O altă tehnologie care ne-a atras atenția este Traffic Light View. Pe scurt, dacă te apropii prea tare de semafor, sau dacă semaforul este montat astfel încât să nu îl vezi prin parbriz, camera video montată deasupra oglinzii retrovizoare face totul pentru tine. 

Nu mai trebuie să "dansezi" pe scaun pentru a vedea semaforul. Am demonstrat cum funcționează această tehnologie în clipul inserat în articol.

 

 

 

 

Design

Pentru designul noii generații Clasa E germanii au decis să îmbine tradiționalul cu modernul.

Ai o capotă lungă, faruri noi (noi am avut la dispoziție farurile Digital Light), o grilă care integrează foarte multe embleme Mercedes-Benz și care, opțional, poate avea contur iluminat, jante cu dimensiuni cuprinse între 17 și 21 de inch, mânere care se retrag în portiere și stopuri LED în care regăsim, de asemenea, celebrul logo Mercedes-Benz.

Ca și în cazul mașinii din imagini, pentru exterior poate fi bifată linia de echipare AMG, care aduce, printre altele, jante AMG de 19 inch și un pachet exterior care accentuează aerul sportiv al sedanului german.

De asemenea, Clasa E are o caroserie mai zveltă, optimizată din punct de vedere aerodinamic. Tocmai de aceea are un coeficient Cd de 0.23, unul dintre cele mai bune din industrie.

Paleta de culori exterioare include nu mai puțin de 11 nuanțe. Dacă ești mai îndrăzneț, poți opta pentru Roșu Patagonia sau pentru Verde Silver. Mașina condusă de noi a fost finisată în culoarea Argintiu High Tech.

Nu ne-a placut

  • Prețul cam piperat

Ultimele teste

Comentarii (11)

  • E Classe rămâne etalon de elegantă. Dar de ce și pune un diesel puturos și cu trepidatii pe o mașină de 82k euro e greu de înțeles.
    11 11
  • Se vede ca n-ai mers niciodata cu Dieselul de la Mercedes.
    Trepidatii ca in Loganul tau nu sunt si le fel si emisiile sunt mai scazute, daca asta intereseaza pe cineva.
    16 4
  • Fără să generalizez, marca și motorizarea sunt pe placul clientelei selecte de Vitan. Dar ați putea să nu mai folosiți și limbajul de Vitan?
    "materialele și finisajele pe care le întâlnești în habitaclu sunt calitative"
    Că m-am săturat să vă atrag atenția și cu asta și cu ”tarifele vamale”.

    https://www.meditatiilaromana.ro/2022/10/26/adjectivul-calitativ-nu-inseamna-valoros/
    9 3
  • Daca pretul e "cam piperat", mai adaugati niste masina. Sau, eventual, mai scadeti din cele patru stele acrodate pentru pretul de achizitie.
    9 1
  • spaclu lu manole
    Odata ce ai condus un Mercedes, e greu sa-ti mai placa alta marca. Cu trecerea anilor performantele trec pe locul 2-3-4, in timp ce ambianta, eleganta si siguranta si modul in care te simti in ea, au o pondere tot mai grea. Cine are impresia ca Mercedes nu are performante, poate sa fie linistit. Indiferent de motorizare, esti cel putin peste media clasei, daca nu preminat. Atata doar ca clientii ajung la o maturitate la care nu mai promoveaza aspectul asta.
    Legat de interior, imi place ca se mentine aspectul "curat", simplu si totusi class. E perfect.
    In echiparea de culori corecta, iti poate da senzatia de mult peste clasa in care este.
    Pacat ca taxele sunt atat de incorect aplicate in Romania. Motorizarile pe benzina sunt fantastice, indiferent de capacitatea motorului, dar trebuie sa urci de la 2.5-3.0 in sus.
    Gaselnita cu citirea semaforului e grozava, desi in America de Nord nu prea ai problema asta. Bine daca esti prin Quebec. atunci devine utila :)
    6 7
  • Oare Manole ce parere o fi avand? Ca spaclu' lui nu e prea breaz, bag de seama. Auzi si tu, "odata ce ai condus un Mercedes, e greu sa-ti mai placa alta marca". Ma intreb cum de ceilalti nu au dat inca faliment. Probabil ca BMW vinde masinile la juma' de pret de a ajuns cel mai mare constructor auto premium din lume.
    "Legat de interior, imi place ca se mentine aspectul «curat», simplu si totusi class". Fix "class" inspira bordul ala fara butoane, plin de lumini si ecrane pe care poti juca Angry Birds.
    5 7
  • spaclu lu manole
    @aha, chestie de gusturi. Mie-mi place sa joc Angry Birds, mai ales cu pasaricile din comentariile Automarket. Bum-bum ... Next!
    4 6
  • Cand eram mic am auzit ceva: nu exista masina premium cu motor diesel.
    Si pretul este exagerat avand in vedere motorizarea. La 80000 euro te astepti la un PHEV benzinar.
    1 7
  • Categoric, n-ai cum premium cu diesel, când ești de mic într-un fel, la maturitate este ușor .
    3 3
  • Seriff
    @Mihai, corect de-aia majoritatea masinilor de genul au avut si au in continuare motoare diesel, ca sa te miri tu.
    Pentru gabaritul ei, un diesel e ideal, trage suficient de ok, nu urla in 6000 rpm, consumul e super decent.
    4 3
  • oricat de buna tehnic ar fi, genul asta de masina este mega invechit, nu se mai poarta asa ceva in ziua de azi
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru