Joi, 14.12.2023
- Comenteaza
- Trimite pe:
Seria 5 este unul dintre modelele cu greutate din portofoliul BMW. În vara acestui an, sedanul din Munchen a primit o nouă generație și a arătat că se transformă tot mai mult într-un mini Seria 7. Atât din punct de vedere al dotărilor și al aspectului, cât și al comportamentului pe șosea.
Marea noutate este, însă, versiunea electrică i5, cu până la 582 de kilometri autonomie.
În România, chiar și cu noul i5, BMW Seria 5 rămâne preferatul publicului în continuare în versiunea 520d. Ai taxe mai mici și un consum redus de combustibil, comparativ cu motorizarea de 3.0 litri diesel, care are și ea fanii săi. Și nu puțini.
Până la dispariția motorizărilor termice, BMW 520d demonstrează în mod repetat că un clasic nu moare niciodată. El doar se reinventează.
Noi am testat acum noua generație BMW Seria 5, în versiunea 520d xDrive, și îți putem spune că sedanul german este mai atrăgător și mai confortabil ca oricând. Bineînțeles și mult mai scumop. Pe lângă testul detaliat, ți-am pregătit, ca de obicei, și un video cuprinzător.
PREZENTAREA VIDEO A NOULUI BMW SERIA 5 PE CARE L-AM TESTAT
BMW Seria 5
2.0 520d xDrive AT
- Pret de pornire 63.843 €
- Pret model testat 89.381 €
Motor / Transmisie
Ca și până acum, BMW Seria 5, în versiunea 520d, vine echipat cu un motor diesel de 2.0 litri. Unitatea dezvoltă 197 de cai putere la 4.000 de rotații pe minut și un cuplu maxim de 400 Nm, disponibil între 1.500 și 2.750 de rotații pe minut.
Pentru un consum redus de combustibil și emisii mai mici, agregatul diesel vine în compania unui sistem mild-hybrid la 48V. Bateria acestuia din urmă are o capacitate de 0.9 kWh și este acolo pentru a te ajuta atunci când ridici piciorul de pe pedala de accelerație (coasting, cum zic englezii) sau atunci când esti oprit la semafor. Bateria se încarcă la frânare.
Sistemul mild-hybrid suplimentează cu 11 CP și 25 Nm atunci când calci pedala de accelerație la podea. Dar acest surplus durează doar câteva secunde și este de folos mai ales atunci când faci o depășire.
Motorul diesel nu este subdimensionat pentru cele 1.9 tone, dar nici răspunsul său nu este foarte prompt atunci când apeși pedala de accelerație. Trage lin, de la turații joase (specific până la urmă pentru un motor diesel), dar cei 197 CP încep să nu mai galopeze atât de energic odată ce vitezometrul depășește 100-110 km/h.
Dacă, totuși, vrei ca motorul să reacționeze mai rapid, poți selecta modul de condus Sport. Situația nu se îmbunătățește foarte mult, dar acesta va menține motorul mai turat, treapta de viteză mai mult, iar răspunsul accelerației va fi ușor îmbunătățit.
Ai și un mod Efficient, care prioritizează un consum redus de combustibil și "amorțește" și mai tare răspunsul motorului. Nimic nou din acest punct de vedere.
Mai demult, Seria 5 avea puțin din sportivitatea lui Seria 3, dar acum germanii l-au dus mai mult spre confortul Seriei 7. Nu este un lucru rău, doar simțeam nevoia să îl menționez.
Unitatea cu 4 cilindri vine în compania unei transmisii automate cu 8 trepte, care, la fel, este reglată pentru confort. Dacă o lași în modul standard (pentru că are și ea mod Sport), nici nu vei simți că ai mai multe trepte. Atât sunt de line schimbările. Dacă vrei să iei problema schimbărilor în propriile mâini, ai la dispoziție padelele din spatele volanului. Chiar și cu acestea vei simți o ușoară întârziere a transmisiei.
Consum
Consumul este unul dintre motivele pentru care îți iei un Seria 5 cu motor diesel de 2.0 litri. Pentru această versiune, BMW declară un consum de 5.5-6 litri/100 de kilometri, în ciclul combinat WLTP.
În mare parte noi am circulat în modul de rulare standard, cu mici reprize în care am utilizat modul Sport.
În cei 140 de kilometri pe care i-am făcut în oraș, consumul indicat de bord a scăzut cel mai mult până la 7.5 litri/100 de km și a crescut cel mai mult până la 11.3 litri/100 de kilometri, în funcție de trafic și de modul de condus.
Când vine vorba de consumul în mediul extraurban, BMW 520d a fost destul de blând. În total am acoperit 277 de kilometri, 4 persoane, fără bagaje: consumul, în această situație, s-a plimbat între 5.8 și 6.3 litri/100 de kilometri.
Ca de obicei, am încercat ca traseul să fie cât mai divers, să includă atât porțiuni de autostradă, cât și drum național.
Într-o configurație asemănătoare, E220d 4Matic declară un consum de 4.9 litri/100 de kilometri, deci se poate mai bine. Are tot un diesel de 2.0 litri, 197 CP și un sistem mild-hybrid la 48V.
De partea cealaltă, Audi A6 40 TDI quattro, deci cu motor diesel de 2.0 litri, sistem mild-hybrid și 204 CP, consumă în medie 5.6-5.8 litri/100 de kilometri.
Performanţe
Așa cum spuneam, motorul diesel nu este subdimensionat pentru noul BMW Seria 5, un sedan de 1.9 tone. Dacă aruncăm o privire peste performanțele acestui model, vom observa că repriza 0-100 km/h durează 7.3 secunde, iar viteza maximă ajunge la 228 km/h.
Se descurcă mai bine decât Mercedes-Benz E220d 4Matic, care atinge 100 de km/h în 7.8 secunde.
Dar, dintre cei 3 rivali, Audi A6 stă cel mai bine la capitolul accelerație. Mulțumită celor 204 CP și a unei mase proprii mai scăzute (1.8 tone), sedanul din Ingolstadt atinge 100 de km/h în 7.2 secunde și o viteză maximă de 246 km/h.
Interior
Interiorul noului BMW Seria 5 este mai luxos și mai aerisit ca oricând, ducându-te tot mai tare cu gândul la fratele mai mare Seria 7. Butoanele fizice au fost reduse la minim, iar locul lor a fost luat de suprafețe finisate în negru lucios, cu butoane tactile.
Nu ar fi fost rău ca ele să aibă și răspuns haptic, pentru că, altfel, mai ales în timpul condusul, trebuie să îți iei ochii de la drum pentru a vedea, spre exemplu, dacă au fost activate luminile de avarie. Pentru că și acest "buton" este acum tactil.
La sentimentul de interior simplificat contribuie și faptul că aeratoarele au fost ascunse în bord.
Volanul în două spițe, în cazul mașinii testate de noi, a fost preluat de la Seria 7. Consola centrală, unde regăsim butonul de Start/Stop, selectorul transmisiei automate, celebrul buton rotativ cu ajutorul căruia navighezi prin sistemul multimedia și butonul care reglează volumul radio-ului, este de asemenea, o suprafață mare, finisată în negru lucios.
Pentru un aer premium, toate butoanele pe care le-am pomenit mai sus sunt din sticlă Crafted Clarity. În fața acestei zone ai două suporturi pentru pahare și o zonă dublă pentru telefoanele mobile. Dar numai o parte este cu încărcare prin inducție.
Ambianța întregului habitaclu se schimbă cu ajutorul modurilor My Modes: Personal, Sport (luminile ambientale se schimbă în roșu, la fel și grafica instrumentarului de bord și al ecranului central), Efficient, Expressive, Relax (închide automat plafonul) și Digital Art.
Că tot veni vorba despre spații de depozitare, acestea nu sunt atât de voluminoase pe cât te-ai aștepta. Inclusiv cotiera centrală este puțin cam mică.
Scaunele sunt confortabile și au funcții de încălzire și ventilație. Când activezi modul de rulare Sport, suporturile laterale se strâng și te susțin ceva mai bine. Până nu uit, un lucru care m-a șocat puțin, sunt spătarele scaunelor.
Ele nu au buzunare unde pasagerii din spate să își pună lucrurile, ci sunt o suprafața mare de plastic tare.
Mașina din imagini are o tapițerie din piele sintetică Veganza, perforată, în nuanța Alb Smoke. Sau Alb "murdar", mai simplu spus. A venit însoțită de ornamente negre, din lemn de frasin, și de un plafon panoramic, din sticlă, generos, care inundă habitaclul cu lumină naturală.
Noaptea, sau în condiții de lumină slabă, habitaclul este animat de sistemul de iluminare ambientală cu suficiente culori.
Portbagajul are un volum de încărcare de 520 de litri. Ca o comparație, Mercedes-Benz Clasa E propune 540 de litri, iar Audi A6 se situează între cei doi rivali, cu 530 de litri.
Preţ de achiziţie
Dacă optezi pentru un BMW Seria 5, în versiunea 520d xDrive, pregătește-te să scoți din buzunare cel puțin 63.843 de euro, cu TVA inclus. În cazul în care vrei ca mașina ta să arate exact ca și cea din imagini, trebuie să plătești... 89.381 de euro.
Exact, vorbim de opționale în valoare de 25.538 de euro.
Culoarea exterioară Albastru Phytonic a costat 1.148 de euro, jantele de 20 de inch alți 2.860 de euro, tapițeria din piele Veganza 769 de euro, ornamentele interioare din lemn de frasin 538 de euro, plafonul panoramic din sticlă 1.671 de euro, sistemul audio Bowers & Wilkins 1.281 euro, scaunele față ventilate și încălzite, bancheta încălzită și aerul condiționat pe 4 zone sunt incluse într-un pachet, Confort, care costă 2.819 euro. Iar lista poate continua.
În standard, noul 520d xDrive vine finisat în nuanța exterioară Alb Alpine, cu jante de 18 inch, tapițerie din piele sintetică Veganza neagră, faruri LED adaptive, zonă de încărcare wireless pentru telefoanele mobile și sistem de climatizare pe două zone.
Revenim, din nou, la rivali și vedem că Mercedes-Benz E220d 4Matic pornește de la 67.890 de euro, iar Audi A6 40 TDI quattro de la 60.300 de euro.
Siguranţă
Actuala generație BMW Seria 5 nu a fost testată de Euro NCAP. Dar, vechea iterație a primit punctajul maxim de 5 stele din partea belgienilor, rezultat pe care ne așteptăm ca noua generație să îl egaleze.
Vechiul BMW Seria 5 a primit 91% pentru protecția adulților, 85% pentru protecția copiilor, 81% pentru protecția pietonilor și bicicliștilor, iar sistemele de siguranță oferite în standard au fost notate cu 59%.
În standard, noul 520d xDrive, vine cu sistem de monitorizare a presiunii din anvelope, tehnologia Driving Assistant (bazată pe radar) și asistent activ la parcare cu sistem de asistență, cameră video pentru mersul cu spatele și o mulțime de radare și camere ce te mențin pe bandă sau te țin departe de mașinile din față.
Ţinută de drum
Din punct de vedere al ținutei de drum, noul Seria 5 se apropie tot mai mult de fratele mai mare Seria 7. În sensul că este mai confortabil (a cam dispărut caracterul sportiv preluat de la Seria 3) și mai silențios.
Se conduce foarte lin, în special datorită suspensiei reglate pentru confort și, desigur, datorită direcției cam prea asistate, dacă mă întrebi pe mine. În oraș este un avantaj, pentru că manevrezi mașina cu o mai mare lejeritate, dar la drum lung tinde să devină puțin cam greu de intuit, mai ales pe viraje.
În modul Sport, direcția devine ceva mai precisă, dar nu foarte mult.
Pentru un comportament îmbunătățit, sedanul bavarez a fost echipat cu sistem de direcție integrală. Asta înseamnă că, la viteze mici, roțile spate virează în direcția opusă celor din față, pentru a te strecura mai ușor prin locurile strâmte din oraș, iar la viteze mari virează în aceeași direcție pentru o mai bună manevrabilitate.
Un sistem foarte bun, numai că, datorită direcției ușoare, dacă încerci să virezi strâns, cu plecare de pe loc, ai impresia că pierzi spatele mașinii.
Versiunea 520d poate fi comandată cu roți motrice spate, sau, cum s-a întâmplat în cazul mașinii testate de noi, cu tracțiune integrală xDrive. Pentru un plus de siguranță pe suprafețe umede sau pe zăpadă. Că tot vine iarna.
Vizibilitate
Suprafețele vitrate, adică geamurile și parbrizul, au dimensiuni potrivite și nu încurcă deloc vizibilitatea. În ceea ce privește luneta, aceasta are o înclinare destul de pronunțată și este flancată de doi montanți generoși.
Același lucru l-am remarcat și la montanții față, astfel că vizibilitatea este puțin afectată, mai ales în intersecțiile mici.
Din fericire, oglinzile laterale sunt bine proporționate, astfel că vezi tot ce te interesează.
Pentru un plus de siguranță, acestea vin echipate cu senzor de monitorizare a unghiului mort. Iar pentru parcări ai un sistem de camere la 360 de grade.
Tehnologie
În noul BMW Seria 5, tehnologia este la ea acasă. Acesta este primul gând care îți trece prin minte atunci când te urci la volan, apeși butonul Start și toate sistemele se trezesc la viață.
Informațiile de condus îți sunt afișate pe un instrumentar de bord digital, cu ecran de 12.3 inch. Acesta are o grafică foarte bună, îți oferă 2 variante de afișaj, iar partea mediană, adică cea dintre vitezometru și turometru, este configurabilă.
Aici poți alege ce informații vrei să vezi, inclusiv date despre consum. Desigur, ai și o funcție cu realitate augmentată. Sistemul preia informații de la camera video montată deasupra oglinzii retrovizoare, iar informațiile de la sistemul de navigație sunt "lipite" peste imaginea video.
Pentru a nu-ți distrage atenția de la drum, informațiile esențiale sunt afișate pe un Head-up Display cu afișaj mare.
Sistemul multimedia iDrive 9 vine alături de un display central de 14.9 inch. Întâmplarea face ca înainte de acest Seria 5 să conduc un BMW XM, care vine cu sistemul iDrive 8, actualizabil la 8.5. Într-adevăr am remarcat o mică îmbunătățire în ceea ce privește viteza de reacție a sistemului iDrive 9.
Meniul principal este format din multe pictograme, dar ele sunt grupate mai bine decât la versiunea 8 sau 8.5. Apoi, dacă nu vrei să pierzi timpul căutând printre zecile de pictograme, poți apela la ajutorul asistentului digital BMW.
Acesta are un limbaj mai natural decât înainte și te poate ajuta să accesezi aproape orice funcție a sistemului multimedia. Mai mult, recunoaște și locul de pe care a fost dată comanda. Spre exemplu, dacă stai în dreapta șoferului și îi ceri asistentului să deschidă geamul, acesta va deschide geamul față-dreapta.
Pentru momentele în care te plictisești la volanul noului Seria 5, sistemul multimedia îți oferă și câteva jocuri. Telefonul mobil devine telecomandă sau joystick, iar conținutul este rulat pe ecranul central de 14.9 inch. Desigur, acestea pot fi accesate doar când mașina nu se află în mișcare.
Dacă tot am pomenit de telefonul mobil, pentru o integrate mai ușoară, sistemul iDrive 9 vine cu Apple CarPlay și Android Auto wireless.
Așa cum ne-au obișnuit germanii, ecranele de 12.3 inch și cel de 14.9 inch sunt integrate într-un ansamblu curbat.
Avem apoi o armată de tehnologii care fac condusul mai ușor, inclusiv sistemul Driving Assistant Professional care permite un condus semi-autonom în condiții de autostradă sau trafic bară la bară. Să nu uităm de asistentul la parcare. Toate aceste sisteme au fost îmbunătățite, astfel că manevrele par mult mai naturale și sunt mai rapide.
Pentru a te asigura că nu rămâi fără baterie la telefon, ai o zonă de încărcare prin inducție, dar și port-uri USB-C în partea din față a consolei centrale. Porturi USB-C au și pasagerii din spate.
Design
Și din punct de vedere al designului, noul BMW Seria 5 tinde spre nava amiral Seria 7. Dar fără artificiile de design ale fratelui mai mare, cum ar fi grila uriașă și farurile separate. Tocmai de aceea, designul Seriei 5 este mai ușor de digerat.
Să nu ne înțelegem greșit, și grila frontală a Seriei 5 a crescut în dimensiuni, dar nu pe verticală. Ea este activă, adică fantele de aer se deschid doar la nevoie, iar conturul este iluminat, pentru o prezență și mai clară pe timp de noapte.
Avem apoi farurile LED adaptive, care se integrează foarte bine în partea frontală, dar și o capotă mai sculptată decât înainte.
Din lateral, jantele pot avea dimensiuni cuprinse între 18 și 21 de inch. Poți opta inclusiv pentru jante cu design aerodinamic, cum vezi și pe mașina testată de noi. Pragurile au un design în relief, iar numele modelului poate fi regăsit pe montantul C.
Că tot am pomenit de aerodinamică, noul Seria 5 are un coeficient Cx de 0.23, identic cu cel al lui Mercedes-Benz Clasa E. Mânerele ascunse în caroserie și prizele de aer de la extremitățile spoiler-ului frontal ajută la asta.
În spate avem linii clare, simple, stopurile LED au un fundal fumuriu, iar luminile de marșarier, de fapt lumina de marșarier, a fost mutată în partea inferioară a spoilerului. Ca la mașinile de competiție.
Paleta de culori exterioare include 13 nuanțe. Unele mai cuminți, cum ar fi Alb Alpine, dar și unele mai îndrăznețe, spre exemplu Roșu Fire sau acest Albastru Phytonic din imaginile alăturate.
Dacă vrei un aspect exterior sportiv, poți bifa pachetul M Sport. Printre altele, el aduce spoilere mai agresive, jante M de 19 inch, ornamente Shadow Line și celebrele embleme ale diviziei de performanță BMW M.
Ne-a placut
- Confort
- Design exterior
Nu ne-a placut
- Opționale scumpe
- Multe zone tactile
Ştiri despre BMW
-
Începând cu luna ianuarie 2025, toate modelele BMW diesel, produse în Germania, vor fi alimentate inițial cu HVO 100. Cu alte cuvinte, este vorba despre ulei vegetal hidrotratat. (Marti, 17 Decembrie)
-
Uzina BMW din Regensburg a produs, în 2024, 100.000 de electrice. Mașina aniversară este un iX1 finisat în nuanța exterioară Albastru Bay Lagoon. (Luni, 16 Decembrie)
-
Germanii de la Manhart au dezvoltat un nou pachet de tuning pentru BMW XM. Denumit MHXM 900 II, acesta crește puterea SUV-ului din Munchen la 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu. (Sambata, 14 Decembrie)
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
un minus ar putea fi faptul ca e urata cu craci.
Versiunea de dinainte, 2017 cred a fost mult mai frumoasa.
Asta noua aduce a Logan Low Cost. Sa l cumpere babele germane.
Toate porcariile au pornit de la gunoaiele electrice gen Tesla!
A sunat Tesla Model S să spună că o doare burta de râs.
Să se dea câte una să ajungă la toți fraierii :)
Iar la banii ăștia începi să ai alte pretenții, nu dacă poți parcurge X sute de km fără să te oprești.
Mai oameni buni, voi sunteti ok la mansarda??? :))
90000€ pe un amarat de diesel de 197 CP :))
Doar dan_grc si inca vreo 2-3 ar cumpara un semn de BMW la banii astia.
Consum mic?
Acum 6 ani cumparam cu 88000€ un Volvo XC90 T8 PHEV. Am circulat cu el prin toata Europa, am schimbat doar anvelopele, stergatoarele si consumabile la service. Am inca placutele de frana si discurile ORIGINALE si masina are peste 100000 km.
Am cutie automata cu 8 trepte (asemanatoare cu acest BMW din 2023 si 421 CP!!! Masina accelereaza mai repede decat acest diesel obosit si are viteza maxima 230 km/h.
Cat despre consum: 7,5-8 l/100 la drumuri lungi. La facut naveta, full electric si respect!
La 90000 € se poate mult mai bine decat un diesel amarat de 2.0, mai ales ca BMW isi face reclama la liniute si viteza.
Si eu ma plang de inflatie cand merg la Lidl si s-au scumpit bananele.
De parcă au ei bani de electrice... luați 520d măi băieți :))
veeeezi, daca luai 520d, la 100k km te pregateai sa schimbi filtrul de particule!
Cum naiba scaune fata piele si NE-ventilate la BMW in 2023???
Esti dus in eroare de "cui se adreseaza: manageri si familisti" Eu in drumurile mele prin tara am vazut cefe groase tatuate, niste tarani in trening, unii prin Timisoara care circula fara placute de inmatriculare ca sa nu poata fi identificati si amendati, unii parcati pe locuri de persoane cu handicap, desi ei au handicap doar la creier si nu ar trebui sa conduca, etc.
Managerii isi iau masini practice si fiabile, nu le e rusine cu Kia, Hyundai, Lexus, Toyota, Mazda, etc
Familistii isi iau in general break sau SUV, aleg Volvo pentru siguranta, pentru ca au de bagat carut copil si multe bagaje. In Seria 5 berlina nu poti baga mare lucru, te poti doar da smecher ca in teorie ai masina frumoasa si cam atat.
Pretul de 90000 Euro pentru caruta asta diesel e o aberatie marca BMW. Suspectez ca se primesc bani grei pe la anumite publicatii auto ca sa se faca reclama la aceasta marca renumita pentru ce tipuri de soferi atrage peste tot prin lume.
Eu am de aproape 4 ani un F11 ( dupa 11ani de E39), care astăzi valorează cu maxim 1000 euro mai puțin, sunt clientul etern de second, cocalar evident, îi las pe alții sa cumpere de noi, nu sunt pretențios la vechime, doar la confort, am schimbat tampoane motor, pivoți cu bratele inferioare, plăcuțe față/spate, anvelope noi vara/iarna, plus 3 revizii, cele mai scumpe au fost anvelopele pentru c-am ales mărci bune, n-as da-o decat pe ceva asemănător, sau următorul model .
Dacă aveți întrebări, țăranul/ cocalarul va răspunde .
PS: oamenii fără bani intră pe articolele despre electrice să ne explice ce acri sunt strugurii și se laudă cu vechitura lor "premium" la care n-au schimbat decât o grămadă.
PS: lumea fără bani intră pe articolele despre electrice să ne explice ce acri sunt strugurii, în timp ce se laudă cu vechitura lor "premium" la care n-au schimbat decât o grămadă.
E plina lumea de experti.
Si pentru ca iti place subiectul, m-am uitat din curiozitate la ofertele Volvo S90: cea mai scumpa e vreo 84000€ cu TVA: motorizare T8 PHEV, 455 CP.
E cu vreo 70 de clase peste un Dizal amarat si te face orice sofer la o liniuta daca vrea (dar nu o sa faca asta pentru ca are destula minte si nu a luat masina pentru liniute).
Si poate circula electric fara sa imputa vreo 70 km, hai sa zic real iarna vreo 50 km lejer.
Deci alta mancare de peste si alte prietentii.
Si un S90 arata mult mai bine ca un BMW cu grila aia oribila si marlaneasca.
Doar un super limitat care nu stie altceva ar alege o troaca diesel la 90000€ si nu s-ar uita la un PHEV in anul 2023! Lumea mai evolueaza...aia din vest care va vinde voua troace diesel obosite si voi bagati bani in ele la greu.