Drivetest Jeep Cherokee facelift
2.2 Diesel Turbo (Multijet) 194CP Aut9 4x4 LimitedLuni, 29.10.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
La sfârșitul secolului 19, italienii traversau Oceanul Atlantic și băteau în număr mare la porțile Americii în căutarea unei noi vieți. Majoritatea erau sicilieni, cu vaste cunoștințe în agricultură, dar și în ale gastronomiei tradiționale.
Astăzi, la peste 100 de ani distanță, roata se întoarce. Constructorii auto americani bat la ușile Europei, iar dintre ei, Jeep pare să fie cel mai atașat de Italia. Culmea ironiei, Jeep a început să producă mașini în Peninsulă (vezi actualul Renegade).
Americanul pe care l-am cunoscut recent în Sicilia, în cadrul testului internațional, nu se naște încă în Italia. Jeep Cherokee continuă să se producă în America, dar vrea să fie iubit și de publicul din Europa.
Pentru asta, a primit un facelift care modifică substanțial designul exterior, dar și pachetul tehnologic. Am făcut cunoștință cu el pe șoselele de lângă Catania și am rezumat experiența mea în rândurile de mai jos.
Motor / Transmisie
Sub capotă se vorbește italienește, pentru că descoperim un motor Multijet de 2.2 litri, împrumutat de la Fiat. Vorbim despre un propulsor din Peninsulă, deci să nu ne mire că sporovăiește ca un italian adevărat, ceea ce se traduce în zgomot resimțit în habitaclu. Nu este cea mai bună izolare fonică din segment, motorul fiind destul de prezent auditiv, mai ales atunci când vorbim despre accelerări susținute. Se mai calmează la viteze mari, de autostradă.
Agregatul cu patru cilindri este oferit cu 194 de cai putere. A mai pierdut câțiva, din dorința americnailor de a-l alinia la normele de poluare Euro6d TEMP, care intră în vigoare din această toamnă. Chiar și cu câțiva cai putere în minus, motorul rămâne unul voinic, cu 450 de Nm livrați de la 2000 de rotații. Este un cuplu motor bun, care te ajută în situații dificile și îți oferă încredere atunci când trebuie să faci o depășire riscantă. Resursele sunt suficiente în această configurație. Nu știu ce să vă spun despre resursele viitoarei versiuni de 2.2 litri și 150 de cai putere, așteptată în primăvara lui 2019. N-am avut-o la testul nostru din Sicilia.
Am avut însă la test cutia automată cu 9 rapoarte a Alianței FCA, capabilă să civilizeze și mai mult modelele Jeep. În cazul lui Cherokee, schimbările se fac liniar, fără bruscări. Doar retrogradarea pare să aducă o tresărire de acest fel. O retrogradare care se lasă cam mult așteptată, dar care poate fi ajutată în anumite momente de padelele din spatele volanului. Cele 9 trepte îți asigură un confort ceva mai mare și siguranța că la 140 de km/h poți să rulezi cu 2000 de rotații. Iar asta e sinonim cu un consum ceva mai redus.
Consum
Și dacă tot am adus vorba de consum, haideți să vă spun cum s-a descurcat Cherokee de-a lungul testului din Sicilia. În funcție de cât de mult am exagerat cu pedala de accelerație, consumul extraurban s-a înscris undeva între 7.5 și 8 litri/100 de km. Nu e o diferență foarte mare față de ce anunța producătorul în fișa oficială, adică 6 litri/100 de km în afara orașului.
Cât privește valoarea medie anunțată de Jeep, ea este de 6.6 litri/100 de km. Acum, dacă ne raportăm la rivalii din segmentul premium și de volum (Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC, Mazda CX-5 și Volkswage Tiguan), vedem că aceștia au o medie de consum cu aproximativ un litru mai mică decât cea a lui Jeep Cherokee.
Performanţe
Nici când vine vorba de performanțe, Jeep Cherokee nu își propune să impresioneze. Are nevoie de 8.8 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h, un timp decent, care îl califică pentru misiunea sa de familist convins.
Nu-l califică însă pentru un duel la mustață cu rivalii mai sus menționați, care sunt capabili să atingă 100 de km/h chiar și cu o secundă mai repede. Doar Mazda CX-5 și Hyundai Tucson nu pot ține pasul cu Cherokee.
Interior
Faceliftul nu a adus foarte multe modificări la interior. Cheroke păstrează designul modelului antefacelift, dar plusează cu câteva materiale îmbunătățite și o ergonomie ușor revizuită. Avem acum un plastic Piano Black în centrul planșei de bord și plastic moale deasupra. În părțile inferioare ale bordului se păstrează plasticul tare și ușor cam neprietenos.
Acestea sunt detalii care îi vor interesa mai mult pe cei care nu plănuiesc foarte multe ieșiri cu Cherokee în teren accidentat. Tot pentru ei există și nivelul de echipare de top Overland, care beneficiază de o tapițerie din piele fină, o inserție de lemn pentru volan și multe elemente cromate. Covorașele din interior și din portbagaj sunt și ele moi și prietenoase.
Ergonomia rămâne în continuare una bună, cu butoane intuitive. Spațiile de depozitare sunt generoase, atât la nivelul portierelor, cât și al consolei centrale. Singura problemă e legată de spațiul pentru telefonul mobil. Avem o cotieră extrem de încăpătoare și suport pentru sticle, asta și pentru că frâna de mână convențională a fost înlocuită de una electrică.
Pe locurile din spate pot călători trei adulți, dar cu câteva condiții: să nu fie foarte înalți, corpolenți și pisălogi. Tunelul central este destul de coborât, dar spațiul pentru picioare nu este un exemplu de generozitate. De unde și pisălogeala pe distanțe lungi. De asemenea, dacă optați pentru un acoperiș panoramic și spațiul de la nivelul capului va deveni cam restrictiv pentru cei care au peste 1.80 metri înălțime.
Portbagajul poate măsura între 450 și 570 de litri, însă valoarea aceasta din urmă, cea mai promițătoare dintre toate, se poate obține doar plin glisarea banchetei spate. Ceea ce înseamnă compromisuri serioase pentru pasagerii de pe locurile din spate.
Hayonul este acționat electric, iar butonul de închidere se află poziționat în stânga jos, nu pe rama hayonului, așa cum se întâmplă la majoritatea mașinilor actuale.
Preţ de achiziţie
Jeep a introdus recent pe piața din România noua generație a modelului Wrangler, pe care l-am testat pe la mijlocul verii în Austria. Prin urmare, eforturile importatorilor locali se vor îndrepta înspre modelul legendar, urmând ca faceliftul lui Cherokee să mai întârzie puțin. Nu avem încă o dată estimată pentru debutul pe piața din România și nici un preț de pornire stabilit.
Pe piața europeană, noul Jeep Cherokee facelift are un preț de pornire de aproximativ 40.000 de euro, ceea ce îl face ușor mai accesibil decât rivalii BMW X3 și Audi Q5. Dacă trebuie să mă refer la rivalii de volum enumerați la capitolele anterioare, e clar că Cherokee va fi mult mai scump, întrucât poziționarea sa a fost întotdeauna premium. Rămâne de văzut care va fi poziționarea pe piața de la noi.
Siguranţă
EuroNCAP a testat Jeep Cherokee în anul 2013, la scurt timp de la debutul său pe Bătrânul Continent. Crossover-ul a primit cinci stele din partea organizației, însă de atunci și până acum testele au devenit ceva mai stricte.
Prin urmare, nu e de mirare că și faceliftul trebuia să vină cu unele îmbunătățiri la acest capitol. Cherokee primește un sistem automat de frânare în situații de urgență cu posibilitatea de a detecta pietonii, monitorizarea unghiului mort, un pilot automat adaptiv, protecție împotriva rostogolirii, avertizare la ieșirea cu spatele dintr-o parcare și nu mai puțin de 8 airbaguri. Sistemul de păstrare a benzii de mers are o intervenție discretă și asupra volanului.
Ţinută de drum
La capitolul ținută de drum, Jeep Cherokee păstrează caracterul unei mașini de familie cu gardă la sol generoasă. Adică este foarte confortabil și a reușit să mă separe destul de bine de suprafața de rulare, pe alocuri dezastruoasă, din sudul Siciliei. Antifonarea suspensiei este bună și nu apar zgomote neplăcute la interior. Puntea spate mai are uneori tendința de a fi puțin nerafinată, dar numai la contactul cu limitatoarele de viteză.
Despre veleități sportive nici nu poate fi vorba. SUV-ul păstrează un ruliu pronunțat și-ți sugerează că ar fi bine s-o lași mai ușor cu exagerările pe viraje periculoase. Chiar și pe frânările puternice se observă un balans al caroseriei. Direcția nu ajută nici ea foarte mult. Nu transmite informații despre suprafața de rulare și nici nu este foarte precisă. Asta, deși are o cursă ușor greoaie, pe care o simți chiar și la viteză mică, atunci când ai de făcut manevre în zona urbană.
Pentru că vorbim despre un Jeep nu pot să nu amintesc despre capacitățile sale off-road. Deși, dacă ar fi să mă refer la varianta testată, ele nu sunt neapărat impresionante. Spun asta pentru că, asemeni fraților Renegade și Compass, doar varianta Trailhawk este cea care poate duce lucrurile la extrem.
Jeep Compass Trailhawk poate oferi unghiuri de traversare mult mai bune, o gardă la sol ușor mai mare și o tracțiune integrală adevărată, cu trei diferențiale și protecțiile potrivite pentru dedesubturi. Din păcate, Trailhawk ajunge pe piața europeană abia anul viitor.
Până atunci puteți să vă mulțumiți doar cu câteva ieșiri modeste în off-road, așa cum am făcut-o și eu în cadrul testului din Sicilia. Garda la sol de 20.5 centimetri permite trasee moderate, însă unghiul de atac de 18 grade este destul de restrictiv.
Exceptând sistemul de tracțiune integrală disponibil pe Trailhawk, Jeep mai oferă alte două soluții de învârtire a celor patru roți. Sistemul de bază se numește Active Drive I și este un sistem 4x4 permanent, care calculează singur modul în care sunt distribuite resursele. În situații de utilizare normală, el transmite totul către puntea față. În condiții dificile, alternează livrarea cuplului între cele două axe.
Sistemul de tracțiune integrală Active Drive II vine în plus cu o funcție care simulează prezența unui reductor și garantează o primă treaptă de viteză ceva mai lungă. Asta îmbunătățește aderența și capacitățile de cățărare. În plus, cei care optează pentru sistemul Active Drive II primesc și un asistent la coborâre: Hill Descent Control.
Vizibilitate
Chiar dacă designul general a fost regândit, Cherokee nu pune mari probleme de vizibilitate. Oglinzile laterale sunt bine proporționate, iar luneta este și ea mare și generoasă. Primul rând de montanți este cam mare și încurcă teribil în intersecții mici sau în viraje strânse.
Pentru cei care se tem că nu se vor obișnui cu parcarea, Jeep a pregătit și o cameră de marșarier. Deși nu are o calitate excelentă a imaginii, unghiul său este bun. Dacă nici asta nu e suficient, Cherokee se mai bucură și de un asistent de parcare, capabil să așeze mașina paralel sau perpendicular.
Tehnologie
Jeep s-a aliniat celor mai noi cerințe în domeniul tehnologic și a preluat tot ce e mai bun în Alianța Fiat Chrysler. Așadar, Cherokee beneficiază și el de tot acest transfer tehnologic.
Acțiunea se concentrează în jurul unui ecran central care poate avea dimensiuni de 5, 7 sau 8.4 inch. Acesta din urmă este și cel cu care am interacționat în timpul testului meu din Sicilia. Are o grafică bună și o navigație care oferă indicații perfecte.
Meniul poate părea destul de complicat la început, dar permite o configurare facilă a celor mai importante categorii. Funcția tactilă răspunde bine, iar platforma din spatele sistemului multimedia permite instalarea unor aplicații utile. Poți asculta muzica prin aplicația Deezer sau poți citi știrile prin aplicația celor de la Reuters. Nu lipsește nici conexiunea Apple CarPlay și Android Auto.
Confortul celor de pe locurile din față este amplificat de scaunele care vin acum cu încălzire și ventilație. De asemenea, volanul și parbrizul pot fi și ele încălzite.
La toate acestea adăugăm luminile LED adaptive, deschiderea electrică a portbagajului (inclusiv funcție mâini-libere), pornire fără cheie și un acoperiș panoramic cu trapă electrică.
Design
Jeep a dat dovadă de foarte mult curaj atunci când a lansat actuala generație a modelului Cherokee pe piața europeană. Dacă americanii erau ceva mai obișnuiți cu designul ciudat, europenii au fost destul de reticenți. Cherokee venea cu un design neobișnuit, cu blocuri optice față extrem de înguste.
Pentru a elimina orice potențială urmă de ezitare, designerii Jeep au decis că faceliftul trebuie să schimbe serios fața lui Cherokee. Zis și făcut! Noul model păstrează foarte puține legături estetice cu versiunea antefacelift în partea frontală.
Blocurile optice rămân însă destul de mici, dar cu un design atrăgător, mult mai accesibil și încadrat în liniile gamei. Grila frontală este și ea nouă, ca de altfel și capota, construită acum din aluminiu. Jantele pot ajunge până la 19 inch, iar caroseria poate fi vopsită în 10 culori, dintre care două sunt nuanțe noi: Olive Green și Pearl White.
Posteriorul beneficiază și el de un design nou, cu stopuri redesenate și mult mai clare, dar și de un hayon construit de asemenea din aluminiu.
Ne-a placut
- Sistemul multimedia
- Designul exterior
- Spațiile de depozitare
Nu ne-a placut
- Calitatea anumitor materiale
- Motor diesel zgomotos
- Ruliul în viraje
Date tehnice - Jeep Cherokee facelift 2.2 Diesel Turbo (Multijet) 194CP Aut9 4x4 Limited | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Jeep
-
Americanii de la Jeep anunță o serie de noutăție pentru celebrul Wrangler. În 2025, acesta va primi o nuanță exterioară nouă, dar și o climatizare activă a habitaclului. (Joi, 26 Septembrie)
-
Potrivit unor declarații făcute cu ocazia Zilei Investitorilor, americanii de la Jeep intenționează să lanseze trei SUV-uri. Primul dintre ele este un Renegade electric. (Vineri, 14 Iunie)
-
Jeep anunță o serie de îmbunătățiri pentru modelul Renegade în Europa. Lista include un instrumentar digital de bord, dar și un ecran nou pentru sistemul multimedia. (Joi, 08 Februarie)
-
Jeep Avenger, în versiunea cu motor termic, poate fi comandat în România. Prețurile încep de la 22.500 de euro cu TVA inclus. (Luni, 22 Ianuarie)
-
Jeep prezintă versiunea mild-hybrid a SUV-ului Avenger. Aceasta poate fi deja comandată pe piețele europene, inclusiv în România. (Vineri, 10 Noiembrie 2023)
Despre subiect…mă voi pronunţa mai pe seară. Îl aştept şi pe @mip, eternul pofticios de Jeep :)
Este mirifică viaţa pe pământ – nu scap niciun prilej de a afirma răspicat şi entuziast.
PS. N-am încotro decât să mă împac cu statutul conturat de unii “amici” : eu sunt “Dragnea de pe AM”. Tunurile, deci, pe mine, indiferent dacă există sau nu motiv.
AAAAAAAAHAHAHAHAHAAHA
La performante insa sunt introduse in comparatie Mazda CX-5 si Tucson. fata de toate cele de mai sus are minim 250Kg in plus. Ceea ce nu e bine.
@octav71, nu-i nimic premium la (...) astea de ;la jeep, chrisler sau jeep. Lucrez cu ele si pot sa spun fara nici o jena: calitatea este (...). Alfa Romeo este alta mancare de peste..Acolo ai calitate.
Ar trebui sa vedeti cate recalls au masinile astea.
Mulțumesc mult pentru apreciere. Mă bucur să primesc feedback. Sper că și aici, pe Automarket, reușesc să facă față cerințelor voastre. Numai bine!
Totuşi, de unde a pornit Jeep – vehicul de recunoaştere pentru armata americană – şi unde a ajuns astăzi…Bine, să admitem că misiunile militare au ieşit de pe orbita lui Jeep, dar oare această marcă (exceptând Wrangler şi nivelul de echipare Trailhawk) se adresează agricultorilor, pădurarilor sau pescarilor? Sau vizează cu brio “fauna” de oraş şi, implicit, de mall, adică îşi ia în serios rolul de “salvator” pentru FCA? Eh, “pentru că piaţa” (dă-mă în judecată, vianu, pentru încălcarea drepturilor de autor).
Legat de masina... cam greu sa compari Jeep cu ceva cu Audi (Q5) si BMW (X3). Cred ca o sa aiba viata grea pe piata europeana, chiar si cu imbunatatirile aduse de facelift.
Pe de altă parte, nu dă bine nici ariditatea absolută a unor clipuri kilometrice invadate de imaginea unui bord cu ...turații(.ro) și-n rest conținînd doar cîteva minute relevante.
Bogdan Mirică-n schimb cred că reușește un mix echilibrat între informare esențială și umor discret-relaxat -- combinație nu tocmai ușoară, limitat fiind și de factorul timp de emisie.
OK, nimeni nu-i perfect și-l ajută-n plus lucrul în echipă cu buni profesioniști (montaj-operatori pro), da pîn-la urmă doar el e responsabil de ce scoate pe gură. ;-)
Strict ontopic: toate SUV-urile măricele spre mari îmi par cam la fel - ochiometric vorbind, clar - așa că, dac-aș fi pus în situația de-a alege vreunul (după vreo expunere la radiații gamma poate :-)) l-aș lua p-ăl mai fiabil, dar nu diesel și deloc premioumm.
Un RAV4 de exemplu.
am vazut ieri articolul dar nu am apucat sa il citesc, daramite sa il comentez !!!
ca sa citez pe un vecin, proprietar de Grand Cherooke:
Jeep e o "Legenda" !!!
a scos pe nemti din Europa de Vest ... etc, etc ... bla-bla ...
de la ce a fost s-a schimbat f. mult ...
@kotegaeshi cunoaste mai bine marca asta decit - cred - 90 % dintre cititorii acestei publicatii ... nu vreau sa il contrazic ...
parerea mea ??? ...
personal am vazut masina, m-am urcat in ea, nu am condus-o ...
mi-a placut faptul ca au imbunatatit calitatea materialelor din interior, e practic pt ca are multe spatii de depozitare (inclusiv loc de bere in portbagaj, vorba altui amic cu care am fost la salonul auto respectiv).
nu e perfecta, dar fata de generatia precedenta e o imbunatatire vizibila in special la interior.
motorizarile de aci nu includ motorina ...
la exterior o gasesc mult mai reusita decit cea dinainte, la care ma enervau in special farurile alea subtiri ...
capacitatile off-road sint in mod clar indiscutabile ...
comparatia cu X3/Q5 nu mi se pare cea mai inspirata ...
e vorba de grupa de pret in care e vinduta ...
dar nu as considera marca Jeep ca fiind premium ... sub nici o forma, nici un model, nici chiar Grand Cheroooke !
FCA ... practic e tinut in spinare de Jeep si Ram ...
Lumea stie ca-s masini cu probleme si totusi se vinde ... atit de bine ca nu au prea multe rabaturi, iar daca le au, sint mai mult pe hirtie, praf in ochi, gen finantare cu 0% pe 7 ani ... dar pretul e umflat cu citeva miare ...
in plus isi tin f bine valoarea in timp, comparabil cu cele japoneze !!!
inainte sa vin incoace (in urma cu vreo 20 de ani) peste ocean, era un tip cu un cherooke ... si imi placea mult, mult ...
cind am venit aci imi placeau grand cherooke generatia anilor 2000 ...
si nu mi-am luat pina acuma nici unul ... din diverse motive ... in special de teama fiabilitatii precare, dat fiind ca am avut ca prima masina un produs chrysler care m-a cam tinut ocupat, ... prin service ...
intre timp aspectul jeep-urilor cherooke si grand cherooke a evoluat dar ... ma deranjeaza ca au coborit mult prea mult "bumper-ul" din fata si chiar daca masina are o garda la sol mai generoasa, cu bara din fata ai sanse sa atingi borduri sau - iarna - bulgari de gheata ...
da, dragilor, aci iarna e iarna !!! cu temperaturi de -25 gr C si mai jos, cu furtuni de zapada si tot "tacimul" ...
@kotegaeshi si @inexorabil le stiu ca le-am aratat in direct ...
una peste alta ...
jeep nu mai e o masina ieftina !!! ba e chiar cam prea scumpa !!!
dar are sarmul ei, farmecul ei, calitatile ei, legenda ei ...
si - din pacate - nu e la ora actuala o alta marca sa ofere ceva asemanator.
sa vedem cu ce vine ford bronco ...
drumuri bune sa aveti, indiferent ce conduceti !