Noua generație Jeep Wrangler a fost prezentată la finalul anului trecut în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. Modelul dedicat iubitorilor de off-road nu și-a schimbat "înfățișarea" prea mult, dar în schimb a primit o mulțime de sisteme tehnologice de ultimă oră și un interior nou.
Pe piața din România, noul Wrangler este disponibil în versiuni cu două și patru uși, iar clienții pot alege din trei versiuni de echipare: Sport, Sahara și Rubicon. Gama de motorizări este alcătuită dintr-un propulsor diesel de 2.2 litri capabil să ofere 200 de cai putere și un motor turbo pe benzină de 272 de cai putere. Indiferent de unitatea aleasă, Jeep oferă pe Wrangler o transmisie automată cu opt rapoarte.
Noul Jeep Wrangler vine cu caracteristici special gândite pentru a face față ieșirilor în off-road. Modelul americanilor se face remaracat prin următoarele: sistem de tracțiune integrală (Command-Trac pe versiunile Sport și Sahara, Rock-Trac cu diferențiale blocabile Tru-Lok disponibile standard pe Rubicon), scuturi de protecție și cârlige de remorcare spate, unghi de atac de 36.4 grade (Rubicon cu două uși), unghi de degajare de 30.8 grade, gardă la sol de peste 25 de centimetri și posibilitatea traversării unui vad cu adâncimea de până la 760 de mm.
Prețuri Jeep Wrangler
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Sport | Sahara | Rubicon |
2.2 | Diesel 200 CP |
Aut8,4x4 | 48.790 | 55.335 | 55.335 |
2.0 | Benzină 272 CP |
Aut8,4x4 | - | - | 55.335 |
Prețuri Jeep Wrangler Unlimited
MOTORIZĂRI |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Sahara | Rubicon |
2.2 | Diesel 200 CP |
Aut8, 4x4 | 58.905 | 58.905 |
2.0 | Benzină 272 CP |
Aut8,4x4 | - | 58.905 |
Jeep Wrangler în versiunea Sport este echipat cu următoarele: pachet Sport Plus (sistem de infotainment cu ecran tactil de 7 inch, climatizare automată pe 2 zone, cameră video pentru mersul cu spatele, jante de 17 inch), ecran de 3.5 inch integrat la nivelul instrumentarului de bord, 8 difuzoare, geamuri acționate electric, sistem de pornire fără cheie, oglinzi exterioare reglabile electric și încălzite, faruri cu halogen, proiectoare de ceață, sistem cruise control, hill start assist, hill descent control, sistem de tracțiune integrală Command-Trac, stopuri cu LED, volan și schimbător de viteze îmbrăcate în piele.
Varianta de echipare Sahara plusează cu următoarele: faruri cu LED, lumini de zi cu LED; faruri de ceață LED, senzori de parcare față, sistem de infotainment cu ecran de 8.4 inch, sistem audio premium cu 6 difuzoare, ecran color de 7 inch integrat la nivelul instrumentarului de bord, jante din aliaj de 18 inch și punte spate Dana heavy-duty cu diferențial cu alunecare limitată.
Jeep comunică același preț pentru versiunile Sahara și Rubicon, însă ultima dintre acestea promite accesorii gândite exclusiv pentru off-road.
Spre deosebire de Sahara, varianta Rubicon plusează cu următoarele: sistem de tracțiune integrală Rock-Trac, sistem pentru deconectarea barelor stabilizatoare față și punți Dana heavy-duty cu diferențiale blocabile.Pentru moment, Jeep Wrangler nu are un rival pe măsură. Noua generație Clasa G trece bine de 100.000 de euro, iar motorizările vin cu performanțe mult mai bune comparativ cu cele oferite de modelul american. Totodată, fanii Land Rover încă așteaptă noul Defender, în timp ce Mitsubishi Pajero nu a primit actualizări de foarte mult timp.
...ar zice unele piți fără să greșească prea mult la prețurile actuale, dospite mult peste inflație. Chiar dacă dieselul 2.2 n-o mai fi așa agricol ca fostul 2.8, ori benzinarul2.0 T - la fel de vioi ca pe Giulia/Stelvio.
P-o notă ceva mai serioasă, ARE totuși un concurent accesibil nu doar șeicilor ori băieților dăștepți - care acum nu-mi mai pare prea scump la cca. 18.000 €: noul Suzuki Jimny.
Mult mai mic, de acord, dar însă în schimb :-) la fel de capabil în teren greu taman datorită gabaritului *muscă* - în ciuda diferențialelor blocabile non-mecanic.
Și pe care doar italienii de la Quattroruote l-au testat de-adevăratelea, așa cum ar trebui s-o facă și alții:
https://www.youtube.com/watch?v=ytTUqr7fvmk&feature=youtu.be
Și prețul de sub 10K € e imbatabil. Păcat doar de fiabilitatea discutabilă a unor subansamble ale rusoaicei (motorul 1.7 GM, deși depășit conceptual, e totuși OK în ciuda consumului... sovietic).
Șurubarii versați o preferă însă de departe pînă și (fostului) Jimny. Nu degeaba și Ilie Șerbănescu merge c-o Niva.
Revenind ontopic, fostul Wrangler n-a fost chiar un exemplu de fiabilitate, dar și dacă nici noul n-ar fi, tot rămîne ispita nr.1 pentru off-roaderi.
Cei cu €/$ destui pentru 3 x Jimny, normal. Sau 5 x Niva. :-)
...2,5 steluțe din 5 și poziția 15 din 18, oupps. :-)
Ce-i drept, pornește de la numai 23.950 $ p-acolo. Cam cît un Jimny mai dotat p-aici. :p